✳ بند پوتینها را برای روشنگری محکم کنیم!
🔻 من به واقع نمیدانم کسانی که خود را محبوس کردهاند یا همچون مشک آبی میدانند که نباید تکانش داد و باید ظرفها را نزدیک آورد و از #برخوردها و #سازندگیها فراریاند، چه مستندی و چه عذری دارند. مگر این شأن رسول بزرگ نیست که «طبیب دوّار بطبه»؟ آیا هم او نبود که سالها با آن جوان یهودی رفاقت کرد تا در آخرین لحظات، روحش را از آتش حفظ کرد و خدا را بر این عنایت، شاکر بود؟ ما که هجوم سبز رسول (ص) را آن هم در دورانی که از او فرار میکردند، شاهدیم، چگونه میتوانیم فریاد سرخ نسل معاصر را لبیک نگوییم؟
🔸 ...در برابر این هجوم وحشی که جوانان تو را گروه گروه به مسلخ میبرد، دیگر نمیتوانی به بهانهی کمشدن ابهتت، از دیگران ببری. #باطل مدام دست در کار است و منتظر #غفلت یک لحظهی تو. دیگر نمیتوانی #نداشتن_حال را بهانه کنی که محرّک تو، نه حالت، که #تکلیف و وظیفهی توست.
💬 برداشت انتخاباتی : ما در ارتباط با جامعهی خودمان خیلی باید حساس باشیم. متاسفانه در هیئتها و مساجد ما اصلاً این رسم نیست که بگویند: «الان نزدیک #انتخابات است، چهل روز تا انتخابات، مثل حضرت زهرا(س) شب و روز میرویم و تکتک با افراد مختلف، صحبت میکنیم و روشنگری میکنیم.» وقتشه که بندهای پوتینمون رو برای روشنگری محکم کنیم!
@tabyinchannel
@daneshgahevelyat
#انتشار_بدون_لینک_جایز_نمیباشد
تبیین
⭕️ #شاخصهایانقلابیبودن - شاخص پنجم - #تقوایدینیوسیاسی
🔹شاخص پنجم و آخرین شاخص، #تقوای_دینی و سیاسی؛ که غیر از تقوای فردی [است] که البتّه آن هم لازم است. یک تقوای فردی داریم که من و شما خودمان از گناه پرهیز کنیم، خودمان را حفظ کنیم؛ قُوا اَنفُسَکُم وَ اَهلیکُم نارًا وَقودُهَا النّاسُ وَ الحِجارَة؛ خودمان را از آتش دوزخ الهی، از آتش غضب الهی دور کنیم؛ این تقوای فردی است. #تقوای_اجتماعی -تقوای اسلامی مربوط به اجتماع- این است که در راه تحقّق این چیزهایی که #اسلام از ما مطالبه کرده است، تلاش کنیم. همهی آن آرمانهایی که عرض کردیم، آرمانهای اسلامی است؛ یعنی مسئله، فقط مسئلهی یک محاسبهی عقلائی نیست؛
🔹اینکه ما عرض کردیم باید به آن آرمانها پابند بود، باید دنبال عدالت اجتماعی بود، دنبال حمایت از محرومین بود، دنبال حمایت از مظلوم بود، با ظالم و مستکبر باید مقابله کرد، زیر بار او نرفت، اینها همه #مطالبات_اسلامی است، اسلام اینها را از ما خواسته است؛ اینجور نیست که فقط یک محاسبهی عقلائی و انسانی باشد؛ #تکلیف_دینی است. هرکسی این چیزها را از اسلام جدا کند، اسلام را نشناخته است؛ هرکسی #حوزهیمعرفتیاسلام را و #حوزهیعملیاسلام را از محیط زندگی اجتماعی مردم و سیاسی مردم دور کند، بلاشک اسلام را نشناخته است. قرآن به ما میگوید: اُعبُدُوا اللهَ وَ اجتَنِبُوا الطّاغوت؛ عبودیّت خدا -یعنی تسلیم در مقابل خدا بودن- و اجتناب از طاغوت،
🔹و در آیهی دیگر [میفرماید]: اَلَّذینَ ءامَنوا یُقاتِلونَ فی سَبیلِ اللهِ وَ الَّذینَ کَفَرُوا یُقاتِلونَ فی سَبیلِ الطّاغوتِ فَقاتِلُوا اَولِیآءَ الشََّیطٰنِ اِنَّ کَیدَ الشََّیطٰنِ کانَ ضَعیفًا»؛ اینها دستور قرآن است. اینکه ما خودمان را و مردممان را و جوانانمان را و مسئولینمان را به احساس مسئولیّت در مقابل این حرفها فرا میخوانیم، فقط یک توصیهی عقلائی نیست، یک توصیهی سیاسی نیست؛ این یک #خواستدینی است؛ رعایت آن، #تقوای_دینی است. این تقوای دینی است؛ #تقوای_سیاسی هم در داخل همین مندرج است؛ اگر چنانچه این تقوای دینی تحقّق پیدا کرد، تقوای سیاسی هم همراه همین است. #تقوای_سیاسی یعنی انسان از لغزشگاههایی که #دشمن میتواند از آن استفاده کند، پرهیز بکند.
بیاناتمعظمله۹۵/۳/۱۴
منبع: وبسایتدفترحفظونشرآثار مقاممعظمرهبری
#امام_خامنهای
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد
✳️ سه آفت دین
🔻 امام صادق علیهالسلام فرمودند: «آفَةُ الدّينِ الْحَسَدُ وَ الْعُجْبُ وَ الْفَخْر»؛ آفت دين، #حسد و #عجب و #فخر است. عنايت بفرمایيد که روايات را از چه زاويهای نگاه میکنيم، موضوع بر سر بد بودن حسد و عجب نيست، موضوع بر سر تأثير آنها نسبت به دين است، که با بودن اين صفات، دين ما دين زندهای نيست و در راستای آفت دين بودن اين رذائل، بايد آنها را از خود دفع کرد و تکليفمان را با آنها روشن کنيم.
🔸 معلوم است که حسد و عجب و فخر بد است، ولی چقدر بد است؟ میفرمايد در حدّی بد است که دين تو را نشانه میرود. وقتی متوجه چنين جايگاهی برای اينگونه رذائل شديم ديگر نمیآييم بپرسيم چرا #شوق_عبادت نداريم، میرويم سراغ رذيلههايی که دين ما را آفتزده کرده است و معلوم است تا آنها را از بين نبريم، نور #ايمان در ما ظاهر نمیشود و نفسِ بيکرانهی ما نمیتواند با انوار حقيقت مرتبط شود زيرا هر سه صفتی که در آن روايت مطرح است، صفاتی است که روح انسان را در موضوعاتی محدود گرفتار میکند و از گستردگی او میکاهد.
📚 برگرفته از کتاب «چگونگی فعلیتیافتن باورهای دین
@tabyinchannel
@daneshgahevelyat
#انتشار_بدون_لینک_جایز_نمیباشد
14.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 بیبیسیچیهای داخلی و خارجی!
همیشه گفتیم... دست #اصلاحطلبان با #ضدانقلاب در یک کاسه است..
منتها ضدانقلاب مردانگی دارد و می گوید ؛ مخالف انقلاب و نظام هستم..
اما اصلاحطلبان منافقانه از پشت خنجر میزنند...اما هدف هر دو یکیست..
#سرطان_اصلاحات_آمریکایی
@tabyinchannel
@daneshgahevelyat
#انتشار_بدون_لینک_جایز_نمیباشد
#تربیت_جنسی
💥آسیب روشنفکرنمایی و غربگرایی
📛امروزه در جامعه ای چون ایران، عده ای از #جریانات_سیاسی، غربگرایان و #روشنفکرنماها، در جهت همسانسازی با مغرب زمین تلاش میکنند ارزش #حیا و #غیرت را در جامعه کم کنند و از طرف دیگر به نام #آزادی، بیحیایی و بیغیرتی مردان و زنان را افزایش دهند.
⭕️برخی از آنها از طریق #رسانهها و شبکههای اجتماعی، به عادی شدن روابط بین زنان و مردان دامن میزنند و به زنان و دختران هنجارشکن، #پاداش_اجتماعی میدهند.
♨️در سالهای اخیر شواهدی وجود دارد که برخی از این جریانات، خود را مفتخر به کشف حجاب، ازدواج سفید و... میدانستهاند.
🔥سوءاستفادۀ این جریانات از آزادیخواهی جوانان برای رسیدن به مقاصد خود، باعث #هنجارشکنی باندهای انحراف و کادرسازی نیرو، برای اشاعه و توسعه بازار #فساد و فحشا شده است.
📌افزایش بیحیایی، بیعفتی و بیغیرتی، خود را در مراکز فرهنگی، تفریحی، گردشگری، مراکز خرید و حتی محیطهای آموزشی نشان میدهد.
⚠️در این مسیر، بهدلیل شکل گیری نهادهای قدرت و ثروت و گره خوردن منافع آنان در توسعۀ بازار اقتصاد جنسی، #تربیت_جنسی در جامعه اسلامی بسیار #سخت خواهد شد.
@tabyinchannel
@daneshgahevelyat
#انتشار_بدون_لینک_جایز_نمیباشد
⭕️ طبق آخرین گزارش رگولاتوری، در سالِ ۱۳۹۹ ملقب به سال «کرونا»، سهم بازار دو اپراتور «همراه اول» و «رایتل» رشد داشته است.
🔗 https://tn.ai/2496421
❌ کاش رگولاتوری محتوا داشتیم تا میزان رشد #فساد و #فحشا و کاهش ارزش محتوای داخلی و افزایش کمی و کیفی محتوای #مبتذل، #مستهجن و ضدامنیت را مشخص میکرد و میگفت چقدر از درآمد افسانهای اپراتورها خرجِ محتوای فاخر و چه میزان از این درآمد برای تولید محصولات #فرهنگی_مبتذل و #سلبریتیسازی هزینه میشود...
@tabyinchannel
@daneshgahevelyat
#انتشار_بدون_لینک_جایز_نمیباشد
💥☄💥☄💥☄💥☄💥
☄
⭕️جنگ روانی در انتخابات (بخش نخست)
🔶اولین باری که اصطلاح #جنگ_روانی را شنیدید احتمالا حدس زدید که دارای بار منفی است و ارتباط مستقیمی با #ترفندهای_انتخاباتی دارد. همانطور که انتظار می رود #جنگروانی در #انتخابات با ذهن و عقاید مردم و تاثیر بر آنها سروکار دارد. جنگ روانی را به نامهای دیگری هم می شناسند. ممکن است جایی بشنوید که از جنگ تبلیغاتی، مبارزه اطلاعاتی، جنگ سیاسی، عملیات روانی، مبارزات کلامی سخن بگویند و البته منظورشان همان جنگ روانی است.
🔷شاید یکی از کامل ترین تعاریف از جنگ روانی در نوشته های نصر باشد. او جنگ روانی را این گونه تعریف میکند: «جنگ روانی یعنی استفاده از هر نوع وسیله ای به منظور تاثیرگذاری بر روحیه و رفتار یک گروه، با هدف نظامی مشخص». [نصر، صلاح، ۱۳۸۰، جنگ روانی، ترجمه محمود حقیقت کاشانی، سروش، چاپ دوم، تهران].
🔴در #جنگروانیانتخابات چه موضوعاتی مدنظر است؟
🔷 ۱- اهداف؛ ۲- مخاطبین؛ ۳- تکنیکها و تاکتیک ها؛ ۴- ترفندهای انتخاباتی؛ ۵- مدار اطلاعاتی؛ ۶- شیوه های جنگ روانی؛ ۷- ابزارهای عملیات روانی و …
#اجرایجنگروانی پیچیدگی های خود را دارد. تکنیک های جنگ روانی توسط متخصصین و کارشناسان این حوزه عملیاتی میشوند.
🔷در #فضای_مجازی کانالها و گروههای انتخاباتی وابسته به کاندیدا و جناحهای خاص، برای #اجرایجنگروانی ایجاد میشوند. این کانالها و گروهها از #انواعتکنیکها استفاده میکنند. به این ترتیب احتمال پیروزی خود در انتخابات را افزایش دهند. تکنیکهایی همچون: #انتشاراخبارجعلی؛ - قراردادن یک #خبرساختگی و جعلی در کنار چند خبر موثق برای افزایش پذیرش از سوی مخاطب؛ - ساختن #آمارغیرواقعی و کذب و انتشار آنها؛ - #تضعیفروحیهرقیب؛ - #ترور_شخصیت؛ - #ترساندن_رقیب با پر رنگ جلوه دادن خطر شکست؛ - پیشبینی های بی اساس
🔷در این نوع نگاه صرفا رسیدن به هدف مهم است و ابزارهایی که به کار گرفته می شود چندان مورد توجه نیست. سنجشی هم برای درستی یا نادرستی شیوه های تبلیغات انتخاباتی و تکنیک هایی که استفاده می شود وجود ندارد. در واقع #معیارهای_اخلاقی در این شیوه ها اهمیت خود را از دست می دهد. #هدف صرفا #پیروزیدرانتخابات است. #ادامهدارد...
✍مرجانساعدی - کارشناس ارشد علومسیاسی
منبع: وبسایتکانونآگهی وتبلیغاتنبض
#جنگ_روانی
#انتخابات
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد