eitaa logo
تبیین
2.7هزار دنبال‌کننده
5هزار عکس
429 ویدیو
34 فایل
🔺اهداف: 🔹تهذیب نفس 🔹امام شناسی و مهدویت 🔹روشنگری و بصیرت‌افزایی 🔹ارتقاء بینش دینی و سیاسی 🔹دشمن شناسی و جنگ نرم 🔹ارتقاء مهارت‌های تربیتی 🔹و... 🔸هدف ارائه‌ی الگوست؛ با شبکه‌های اجتماعی کسی متفکر نمی‌شود، باید #کتاب خواند.
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️جمهوری اسلامی، امانتی در دست ما 🔹شما ملت عزیز با قدرت خودتان، با خودتان، با تحولی که درتان واقع شد، دست تبهکاران را در داخل و دست غارتگران را که از خارج دراز شده بود قطع کردید. شما یک حکومت طاغوتی را برداشتید و به جای او یک گذاشتید. شمایی که این کار را کردید باید دنبالش باشید تا نگهش دارید، نمی‌شود که انسان یک کاری بکند و نیمه کاره رهایش کند. 🔹امروز که و در دست شما و ما و همه ملت ایران است، اگر چنانچه خلاف بکنیم، خلاف مصالح جمهوری اسلامی بکنیم، خلاف مصالح اسلام بکنیم، به این امانت کردیم، و در پیشگاه مقدس حق تعالی مجرم و خائن هستیم. خیانت همه‌اش این نیست که منافقین می‌کنند، آنها هم یک قسمش است... بیانات حضرت امام ۶۳/۰۶/۲۳ منبع: وبسایت روح الله (ره) @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️چرا آرزوی مرگ اسرائیل؟ 🔸 حدود هفتاد سال پیش در و با زور اسلحه و ترور اعلام موجودیت و استقلال کرد و در سال ۱۹۴۸ میلادی دولت تشکیل داد. تاکنون حدود صد و پنجاه کشور این رژیم را به رسمیت شناخته‌اند و حدود سی کشور هنوز را به رسمیت نمی‌شناسند. [۱] 🔹ممکن است برخی افراد بگویند: «مرگ بر در چنین شرایطی به چه معناست؟! چرا باید آرزوی کشوری را داشته باشیم که عضو سازمان ملل است و بسیاری از کشورها آن را به رسمیت شناخته‌اند؟ اساساً آرزوی مرگ و بدبختی برای دیگران کار درستی نیست و انسان باید برای همه خوبی بخواهد». 💠نابودی زشتی، زیباست 🔹ابتدا از بررسی این ادعا آغاز کنیم که آرزوی و نابودی داشتن کار درستی نیست. آیا گوینده این سخن آرزوی و پلیدی را نیز نادرست می‌داند؟! نماد ، و دینی شدید، ، و است؛ چگونه می‌توان برای چنین نظامی، آرزوی دوام و بقا داشت و خود را بر راه راستی و حقیقت دانست؟! 🔹حالت سومی وجود ندارد، یا انسان خواستار بقای چنین نظام حاکمیتی است یا نابودی و عدم بقای آن را آرزو می‌کند. تمام وجدان‌ های بیدار متوجه می‌شوند که آرزوی و ، خواسته‌ای به‌ حق و است. مردم ایران سال‌ها این نگاه و عدالت‌ طلبانه را فریاد زده‌اند و به خود افتخار می‌کنند. او که بر سر فریاد نزند و با او مبارزه نکند، ناچار در راستای تأیید ظلم و همکاری با جنایت گام برداشته است. 💠قوانین اسلام حاکم بر قوانین بین‌المللی 🔹صد و پنجاه کشور که هیچ، اگر تمام کشورها، بلکه تمام مردم دنیا با یکدیگر جمع شوند و توافق کنند که دزدی و کار خوب و قانونی باشد، این توافق واقعیت زشت و پلید و را دگرگون نخواهد کرد. آیا می‌شود با توجیه قبول کشورها هر فساد و تباهی را امضا کرد؟! بنا بر چنین اندیشه‌ های پوچ و بی‌هویتی، وظیفه خواهد داشت که اعمال منافی عفت و خانواده مانند گرایش‌ها و اعمال هم‌جنس‌بازان را به رسمیت بشناسد و نظام روابط اجتماعی سالم را به نابودی بکشاند. 💠هیچ کشوری اسرائیل فعلی را به رسمیت نمی‌شناسد 🔹واقعیتی که شاید عموم مردم نسبت به آن بی‌اطلاع باشند این است که بنا بر مسائل حقوقی سازمان ملل نیز به شکل امروزی یک کشور رسمی محسوب نمی‌شود. آنچه برخی کشورها به رسمیت شناخته‌اند اراضی سال ۱۹۴۸ میلادی در است. [۲] رژیم غاصب بعد از به رسمیت شناخته شدن نیز خود را متوقف نکرد، و آنچه امروز از بلندی جولان سوریه، مزارع شبعای لبنان و بقیه سرزمین غصب کرده از طرف هیچ کشوری به رسمیت شناخته نشده است. 🔹 و که پدر و مادر مادی و معنوی این فرزند نامشروع و پلید هستند هم حاضر نیستند این حجم از بی‌قانونی و وحشی‌گری را گردن بگیرند و تعداد بسیار زیادی قطعنامه بر ضد در سازمان ملل به تصویب رسیده است. [۳] طنز تلخ ماجرا، مواضع برخی و بی‌اطلاع در کشورمان در دفاع از است، به شکلی که به نظر حتی بایدن و ترامپ که در جنایت یدی طولی دارند نیز به این‌ همه بلاهت و انکار حقیقت راضی نیستند. [۴] پی‌نوشت‌ها [۱] رویداد ۲۴؛ کدام کشورها اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسند [۲] شورای نگهبان؛ اسرائیل ازنظر حقوق بین‌الملل وجود خارجی ندارد [۳] اقتصاد نیوز؛ سازمان ملل چندین قطعنامه تصویب کرد [۴] خبرگزاری مهر؛ بایدن: اشغال غزه اشتباه است نویسنده: سنایی منبع؛ وبسایت اندیشه برتر حوزه @tabyinchannel
⭕️پيامبر اکرم (صلی الله عليه و آله):  🔸«إنَّ اللهَ تعالی يُحِبُّ أن تَعدِلُوا بَينَ أولادِكُم حَتّى فی القُبَلِ». 🔹«خداوند دوست دارد كه ميان فرزندان‌ تان رفتار كنيد، حتّى در بوسيدن آنها». 📕ميزان الحكمه، ح ۲۲۶۶۵ @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️منظور از «تولّی» و «تبرّی» که به عنوان دو دستور اسلامی به ما آموخته اند چیست؟ و آیا این دو دستور را در دنیای امروز نیز می توان انجام داد؟ 🔹معمولا را تشبیه به درخت برومندى مى کنند که «مبانى عقیدتى»، اصول و ریشه هاى آن را، و «برنامه‌ هاى وسیع عملى»، فروع و شاخه هایش را تشکیل مى دهد. و نیز معمولا ده موضوع را به عنوان و برنامه های عملی ذکر می کند در حالی که گسترده تر از آن است که در ده موضوع خلاصه شود. ولى اهمّیّت این سبب شده است که آنها را در ردیف اوّل بشمارند، وگرنه مسلّماً منحصر به اینها نیست. 🔹از این دستورات ده گانه، سه قسمت مربوط به عبادات و نیایش و پیوند با خداست (نماز، روزه، حج)، و دو قسمت مربوط به مسائل اقتصادى و پیوند با خَلق خدا (زکات، خمس)، و پنج قسمت مربوط به مسائل اجتماعى و نظامى و سیاسى است (جهاد، امر به معروف و نهى از منکر، و ). فعلا سخن از دو دستور اخیر است که به معناى و است. چه کسى را دوست بداریم و از که متنفّر باشیم؟ 🔹دوستان خدا، مردم حق طلب، انسان هاى ارزنده و حامیان حقّ و عدالت را بداریم؛ و از آلودگان، ستمگران، بى‌بندوباران و دشمنان خدا و مردم، باشیم. چرا همه را دوست نداریم؟ چرا با همه خلق خدا خوب نباشیم؟ مگر در دنیاى امروز مى توان اصل زندگى مسالمت آمیز را با همه کس و در همه جا فراموش کرد؟ 🔹باید از کسانى که طرفدار «تز» دوستى با همه و در تحت هر شرایطى هستند پرسید: آیا در جهانى که ظالم و مظلوم و ستمگر و ستمدیده، استعمارگر و استعمار شده، حق طلب و اشغالگر و پاک و ناپاک وجود دارد همه را دوست بداریم؟! با همه خوش باشیم؟! و به همه کمک کنیم؟! آیا منطق انسانى چنین اجازه اى را به ما مى دهد؟ آیا عاطفه زنده هیچ مردمى با این سازشکارى غلط، هماهنگى دارد؟ 🔹اگر این «دو اصل» در اصول اساسى برنامه هاى عملى گنجانیده شده، به خاطر آن است که و عدالت و آزادگى و پاکى و درستى، صفوف خود را هر چه فشرده تر سازند، و و و هرچه تنهاتر بمانند و در یک محاصره اجتماعى و اخلاقى از طرف انسان هاى مثبت و ارزنده قرار گیرند. 🔹آیا هر غذایى را مى پذیرد؟ آیا ذائقه انسان یک وسیله و ، براى جدا کردن غذاهاى مفید از زیانبخش نیست؟ آیا به هنگام خوردن و گرفتار شدن بدن به مسمومیّت غذایى، راه سازشکارى را پیش مى گیرد و انسان را تسلیم مى کند، یا این که تمام قدرت خود را به کار مى اندازد تا از طریق استفراغ خود را از غذاى مسموم ابراز کرده، آن را به بیرون پرتاب کند؟ 🔹آیا تعادل نیروى و ، رمز بقاى جهان هستى نیست؟ چگونه بقاى‌ جامعه‌ انسانى مى تواند از تعادل این دو نیرو که در شکل و ظاهر مى شود مستثنا بماند؟ اگر به جاى این دو دستور، با همه کس و هر مکتب و بى تفاوت بودن در برابر هر چیز و هر صحنه پیدا شود، و و سازنده را جذب نکند، و و منفى را از خود نراند، نابودى چنان اجتماعى سریع خواهد بود؛ به همین دلیل، در حدیثى از (صلى الله علیه و آله) مى خوانیم: «اَوْثَقُ عُرَى الإیَمانِ الحُبُّ فِى اللهِ وَ البُغْضُ فِى اللهِ». (محکم ترین دستگیره هاى ایمان، دوست داشتن براى خدا، و ابراز تنفّر کردن براى خداست). پی نوشت: [۱] سفینة البحار، ج ۲، ص ۱۳ 📕پاسخ به پرسش های مذهبی، آیات عظام مکارم شیرازی و جعفر سبحانی، مدرسة الإمام علی بن أبی طالب(ع)، چ دوم، ص ۴۳۱ منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت) @tabyinchannel
⭕️تزکیه دل و تهذیب نفس 🔹 باید خود را دریابند و در پی و برآیند و بدانند که هر کار کوچک و بزرگی که از انسان سرزند و هر کنش و واکنشی که از وی ناشی شود، هم در دل و جان او اثر می گذارد و هم در صحیفه اعمال او ثبت می شود، 🔹به گونه‌ای که چون فرا رسد و پرده طبیعت از پیش چشمش برداشته شود، بی اختیار فریاد برآورد: «...مَالِ هَٰذَا الْكِتَابِ لَا يُغَادِرُ صَغِيرَةً وَ لَا كَبِيرَةً إِلَّا أَحْصَاهَا...». [۱](...این چه است؟! هیچ گناه كوچك و بزرگى نگذاشته مگر آن را به شمار آورده‏ است...). پی نوشت؛ [۱] قرآن کریم، سوره کهف، آيه ۴۹ 📕 (تلخیص و تحریر کتاب معراج‌السعادة)، ص ۴۳ منبع: وبسایت مرکز تنظیم و نشر آثار آیت‌ الله العظمی بهجت (ره) @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️طبق بیان قرآن چه عواملی باعث شد برخی حلال های الهی برای «قوم یهود» حرام و ممنوع گردد؟ 🔹خداوند در ، آیات ۱۶۰ و ۱۶۱ سوره نساء مى فرمايد: «فَبِظُلْمٍ مِنَ الَّذِينَ هَادُوا حَرَّمْنَا عَلَيْهِمْ طَيِّبَاتٍ أُحِلَّتْ لَهُمْ وَ بِصَدِّهِمْ عَنْ سَبِيلِ اللهِ كَثِيرًا - وَ أَخْذِهِمُ الرِّبَا وَ قَدْ نُهُوا عَنْهُ وَ أَكْلِهِمْ أَمْوَالَ النَّاسِ بِالْبَاطِلِ ۚ وَ أَعْتَدْنَا لِلْكَافِرِينَ مِنْهُمْ عَذَابًا أَلِيمًا». 🔹[ترجمه آیات شریفه:] (پس به کیفر ستمی که [به آیات خدا و بر خود و دیگران] روا داشتند، و به سزای آنکه بسیاری از مردم را از راه خدا بازداشتند، چیزهای پاکیزه ای را که بر آنان حلال شده بود [مانند صید ماهی و خوردنِ چربی و شیر و گوشت حیوانات] حرام کردیم - و [نیز به سبب] ربا گرفتنشان با آنکه از آن نهی شده بودند، و خوردن اموال مردم به باطل و نامشروع [پاکیزه های حلال شده را بر آنان حرام کردیم] و ما برای کافران عذابی دردناک آماده کرده ایم). 💠مطابق اين آيه، مرتكب چهار عمل زشت و مى شدند كه باعث حرام شدن بعضى از طيّبات بر آنها شد: [۱] 1⃣ و ستمى كه اينها بر خود و ديگران روا مى داشتند. 2⃣آنها به طور وسيع و گسترده مانع انجام مى شدند. 3⃣ مى كردند. 4⃣از راه ارتزاق مى نمودند؛ مانند كم فروشى، غش و تقلّب در معامله، شراب فروشى، قمار و مانند آن، كه از تمام آنها تعبير به اكل مال به باطل شده است. پی نوشت‌: [۱] از اين آيه شريفه استفاده مى شود كه همواره حرمت، دليل بر وجود مفسده اى در «شىء حرام شده» نيست؛ بلكه گاهى از اوقات، تحريم به عنوان عقوبت و مجازات است. 📕ربا و بانكدارى اسلامى‏، مكارم شيرازى، ناصر، تهيه و تنظيم: عليان نژادى، ‏ابوالقاسم، مدرسه امام على بن ابى طالب(ع)، ۱۳۸۰ش، چ۱، ص ۱۷ منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت) @tabyinchannel
⭕️در مسئله‌ حجاب دخالت بیگانگان آشکار بود 🔹در مسائل جانبی و ملاحظات جانبی، یک مسئله، مسئله‌ سازی است. در این قضیّه‌ای که امروز در کشور مطرح است ـ مسئله‌ی ـ دخالت واضح بود،‌ آشکار بود. از بیرون، در این دستگاه‌های ارتباط جمعی و انواع و اقسام ، در این قضیّه دمیده شد. حالا یک عدّه هم در داخل البتّه کمک کردند، 🔹امّا عمده، از بیرون این کار هدایت شد و فکر شد و دنبال شد؛ به این توجّه بشود. خود ما، خود عاقل و فهمیده‌ی ما به این نکته توجّه کنند که این قضیّه را دارد از بیرون دنبال میکند. طبق آنچه در گزارش های قابل اعتماد به ما رسید، بعضی‌ها را استخدام کردند که بیایند در جامعه کنند، حرمت را بشکنند. 🔹خب باید بانوان ما و کسانی که در این قضیّه فکر میکنند، حرف می‌زنند، به این نکات توجّه کنند. وقتی ما می‌بینیم دست در قضیّه‌ای دارد عمل میکند، خب باید مواضع مان را متناسب با همین قرار بدهیم که به آن بیگانه کمک نکنیم. بیانات‌مقام‌معظم‌رهبری ۱۴۰۳/۰۱/۱۵ منبع‌؛ وبسایت‌ دفتر حفظ‌ و نشر آثار معظم‌ له @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️حمله ایران به اسرائیل گامی بلند برای تحقق هدف ۲۵ ساله 🔸حمله ایران به در پاسخ به اسرائیل در حمله به ایران، یک بازی دو سر بُرد برای بوده است که ایران را به هدف خود برای نزدیک‌تر خواهد نمود. 🔹حمله به کنسولگری ایران، معامله دو سر باختی بود که سران این رژیم در قبال جمهوری اسلامی مرتکب شده و اینک با به اراضی اشغالی، اشتباه در این اقدام، بیشتر نمود پیدا کرده است که در همین زمینه، ذکر چند نکته برای اهمیت حمله ایران و باخت رژیم صهیونیستی قابل توجه است: 1⃣بیش از ۳۵ سال از آخرین باری که توانسته است به صورت مستقیم به این رژیم کند، گذشته است و آن هم حمله صدام به اراضی اشغالی بود. [۱] در همین زمان این رژیم با و توانسته بود، برای خود یک ایجاد کند، به صورتی که در مخیله هیچ کشوری نمی‌گنجید که می‌توان به سوی این رژیم با چشم چپ نگاه کرد؛ اما این اقدام ، هم هیمنه پوشالی را در هم ریخت و هم راه را برای اقدام سایر گروه‌های مقاومت علیه این رژیم و آسیب‌پذیر بودن آن هموار نمود. 2⃣هر چند عجیبی در های حامی این رژیم برای موفقیت‌آمیز نبودن حمله ایران صورت گرفته است، اما واقعیت این است که به اذعان طرفداران رژیم صهیونیستی در همین شبکه‌ها، «جمهوری اسلامی ایران» توانست در عملیات خود شده [۲] و خود در را مورد هدف قرار دهد، به صورتی که موجب تعجب کارشناسان و سران کشورهای مختلف شده است. [۳] 3⃣اهمیت دیگر این موضوع نقش داشتن برای مقابله با حمله ایران بوده است؛ باید گفت، به تنهایی قادر نبوده است که به حمله ایران پاسخ دهد و از خود در مقابل آن نماید؛ لذا با کمک برخی کشورها مانند و و... توانست حمله موشکی و پهپادی ایران را به صورت دفع نماید؛ ولی با این وجود، در رهگیری تمام موشک‌ها ناکام مانده و نتوانسته است به تنهایی از آسمان خود دفاع کند. [۴] 4⃣ حامی «رژیم صهیونیستی» که در چند روز گذشته و بعد از حمله به ، در یک جو سنگین رسانه‌ای مدعی شده بودند، توانایی و قدرت حمله را ندارد، اینک به سناریوهایی مانند حمله به تأسیسات اتمی ایران، حمله به زیرساخت‌های نفتی و... روی آورده و سخن از داشتن بمب اتم توسط رژیم صهیونیستی به میان آورده‌اند؛ امری که تنها این رژیم در قبال را نشان می‌دهد. 🔹البته این امر سابقه نیز داشته است و در حمله (جنگ اعراب و اسرائیل ۱۹۷۳) هم، که وجود خود را در معرض می دانست، برای استفاده از سلاح اتمی آماده می‌شد؛ ولی حمایت کشورهای غربی باعث بقای این رژیم بعد از آن روز شد. [۵] 🔹اما باید خاطر نشان کرد، علی‌رغم تمام تبلیغات در مورد قدرت رژیم صهیونیستی، اینک تنها عامل بازدارنده آنها استفاده از سلاح هسته‌ای است و الا، و توانی برای این رژیم بدون حمایت وجود ندارد؛ لازم به ذکر است که اگر قدرت هسته‌ای یک عامل بازدارنده بود، نباید اقدامی علیه این رژیم انجام می‌شد؛ ولی واقعیت چیز دیگری را نمایان ساخت. 5⃣نکته دیگری که در این زمینه قابل ذکر است، نسبت به و البته عدم حمایت آمریکا از اسرائیل در صورت حمله به ایران [۶] و نیز درخواست از برای عدم اقدام علیه ایران است، [۷] امری که مقامات صهیونیستی را به شدت خشمگین نموده است. این موضع آمریکا نه از جهت تصمیم برای کم کردن منازعه، بلکه از سر و در اقدام مستقیم علیه ایران است، چرا که اهداف بسیاری از در های نقطه زن ایران قرار دارد که کار را برای آمریکا مشکل خواهد نمود؛ 🔹لذا سیاست‌مداران خواهان کاهش تنش از سوی شده و به محکومیت‌های لفظی بسنده کرده‌اند. بر همین اساس و برخلاف گفته‌ های تحلیلگران شبکه‌ های حامی رژیم صهیونیستی، به کنسولگری ایران نه تنها یک بوده است، بلکه برای رژیم صهیونیستی به یک بازی دو سر باخت تبدیل شده است که جمهوری اسلامی ایران را به و دینی خود برای نابودی این نزدیک‌تر خواهد نمود. نویسنده؛ حسنی ساطحی محمود منبع؛ وبسایت اندیشه برتر حوزه @tabyinchannel