eitaa logo
تبیین
2.7هزار دنبال‌کننده
4.9هزار عکس
426 ویدیو
34 فایل
🔺اهداف: 🔹تهذیب نفس 🔹امام شناسی و مهدویت 🔹روشنگری و بصیرت‌افزایی 🔹ارتقاء بینش دینی و سیاسی 🔹دشمن شناسی و جنگ نرم 🔹ارتقاء مهارت‌های تربیتی 🔹و... 🔸هدف ارائه‌ی الگوست؛ با شبکه‌های اجتماعی کسی متفکر نمی‌شود، باید #کتاب خواند.
مشاهده در ایتا
دانلود
تبیین
⭕️چرا «۳۰ هیچ» نتیجه را واگذار کردند؟ 🔶علاوه بر ناتوانی دولت در رفع مشکلات مردم، مجلس دهم که در پیشانی آن، لیست ۳۰ نفره اصلاح‌طلبان تهران وجود داشت، پیام‌های مناسبی را از خود به جامعه مخابره نمی‌کرد. 🔷 ، نتیجه انتخابات یازدهم مجلس شورای اسلامی را واگذار کردند؛ آن هم از ناحیه‌ای که همیشه منتقدان خود را به آن ارجاع می‌دادند و صندوق رأی را به‌عنوان یک طعنه، به رخ رقیب سیاسی خود می‌کشیدند. از همین روست که روحانی حامی اصلاحات وقتی درباره حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ سخن می‌گوید، آن را نشان‌دهنده باطن مردم نمی‌داند و می‌گوید: 👈 را مشخص نمی‌کند، مشخص می‌کند. پس نباید راهپیمایی ۲۲ بهمن را به نفع خود مصادره کنند. در واقع به خیابان حرکتی در راستای اعتقادات است. مهم این است که جامعه در پای حاضر شوند و در شرایطی که کسی از رأی‌شان مطلع نیست، رأی خود را به صندوق بیندازند» انتخابات مجلس دهم را یادآور می‌شود و می‌گوید: 👈«چهار سال گذشته که ظاهر قضایا گویای چیز دیگری بود، تهرانی‌ها یک لیست کاملا امیدوارِ ۳۰ نفره را کنار گذاشتند و ۳۰ نفری را که اغلب‌شان ناشناخته بودند به عنوان وکیل خود راهی مجلس کردند. از همین روست که به جای ظواهر، باید به باطن جامعه دقت کرد». 🔷محمّدعلی تهران نیز در زمان ثبت نام انتخابات یازدهم مجلس در پاسخ به انتقادها می‌گوید که صندوق رأی مشخص خواهد کرد که مردم ما را قبول دارند یا خیر. 🔷اکنون که از ۲ اسفند عبور کرده‌ایم، وقتی به خروجیِ صندوق‌های رأی نگاه می‌کنیم، می‌بینیم که ، مخرج ‌مشترک اکثر در سراسر کشور بوده است و از ۲۹۰ کرسی مجلس، کم‌تر از ۳۰ کرسی به اصلاح‌طلبان اختصاص یافته است. 💠امّا به‌راستی اصلاح‌طلبان چرا باختند و به چه چیزی باختند؟ ◀️ و در لینک زیر👇 https://www.mashreghnews.ir/news/1045736 @tabyinchannel
(ره): 🔷شک نیست که به همه امور کشور دارد و حق نمایندگان است که از هر انحراف و خلافی که از وزرا و ادارات میبینند، به حکم قانونی جلوگیری کنند و دولت را تا حد استیضاح بکشانند، لکن فرق هاست بین نظارت و استیضاح و بین عیبجوئی و انتقام گیری و این فرق را همه کس پس از رجوع به وجدان خویش میفهمد. 🔷انسان با کمی تفکر در حال خود تشخیص میدهد که احضار دولت یا وزیر برای خدا و مصالح اسلام و کشور است و در آن جز هدایت و جلوگیری از انحراف و حفظ مصالح ملت چیز دیگری دخالت ندارد یا از معیارهای غیر الهی چون حب و بغض، دوستی و دشمنی، هواهای نفسانی چون خودنمائی، عرض اندام و از این قبیل مسائل نفسانی و شیطانی برخوردار است. 📕صحیفه نور، جلد ۱۹، صفحه ۷ - صحیفه امام، جلد ۱۸، صفحه ۴۶۶ ۷ خرداد ۱۳۶۳ @tabyinchannel
💥💫💥💫💥💫💥💫💥 💫 ⭕️ویژگی های حکومت (عج) 🔶تکامل خرد و اندیشه انسانی: 🔷این چنین حالتی جز در پرتو تکامل امکان‌پذیر نیست و بسیاری از مشکلات در عصر امام عصر (عج) از این طریق حل خواهد شد و ما نمونه این نوع فرهنگ و تعقل را به گونه‌ای پیش از انقلاب اسلامی ایران و پس از آن تا مدتی مشاهده کردیم و دیدیم که چگونه تمام طبقات بر برچیده شدن نظام ستم‌شاهی همکاری و همیاری عجیبی از خود نشان دادند و خود حافظ نظم و برقرارکننده حکومت حق و حقیقت بودند. امام باقر (ع) بر این عنصر از عناصر پدید آرنده حکومت جهانی امام (ع) در حدیثی تصریح کرده و می‌فرماید: «اذا قام قائمنا وضع الله یده علی رؤوس العباد فجمع بها عقولهم وکملت به احلامهم»؛ آن گاه که قائم ما قیام کرد، خداوند دست رحمت و قدرت او را بر سر بندگان می‌گذارد، به وسیله او و اندیشه‌های انسانی به تکامل می‌رسد. 🔷ظلم و ستم، تعدی به حقوق الهی و مردمی، زائیده جهل و نادانی ‌و دور افتادگی انسان از فرهنگ اصیل انسانی است و همچنین جهل و نادانی مانع از ساختن زیر دریایی و یا سفاین فضایی و آن گاه پیاده شدن بشر در قمر نیست، ، یک فرهنگ تمام عیار است که بخشی از آن را صنعت و اختراع تشکیل می‌دهد، در حالی‌که ابعاد دیگر آن مربوط به شناخت خود، جامعه و شناخت موقعیت خود در جهان هست و این چنین شناختی جز در پرتو و اندیشه‌ها میسر نمی‌شود و در این موضع انسان‌ آنچنان وارسته از خودخواهی و خود محوری می‌شود که عشق به کمال و حقیقت بالاترین کمال می‌داند و تجاوز به حقوق انسان‌ها را نشانه ذلت و عجز و پستی می‌شمرد. 📕جستجوی نور، آیت‌الله العظمی جعفر سبحانی @tabyinchannel
تبیین
از چیست؟ ⭕️یک انتخابات باشکوه و پرشور را جمعه ۲ اسفندماه پشت سر گذاشتیم تا مردم مطالبات بر زمینه مانده خود را از منتخبان جدید پیگیری کنند. محمدکاظم انبارلویی در یادداشتی در وطن امروز نوشت: 1⃣انتخابات یک روش معین برای رسیدن به نتایج نامعین است و طی ۴۰ سال گذشته انتخابات‌هایی که در جمهوری اسلامی ایران با سلامت کامل برگزار شده نشان داده است هیچ‌گاه از قبل نمی‌توان پیش‌بینی کرد چه جریان یا چه گروهی برنده انتخابات خواهد بود. در انتخابات ۴ سال پیش مجلس، اصلاح‌طلبان توانستند رأی خوبی در تهران و شهرستان‌ها به خود اختصاص دهند. دولت و مجلس شعارها و وعده‌هایی را به مردم دادند که یا هیچ‌کدام یا بخش عظیمی از آنها تحقق پیدا نکرد، لذا در مردم مطالبات خود را در رویکرد اعتماد به جریان دیگر دنبال کرده و طبق برآوردها بیش از ۷۰ درصد مردم به رای دادند به طوری که اقبال خوبی در تهران و شهرستان‌ها نسبت به نامزدهای نیروهای انقلابی به چشم خورد. 👇👇👇👇👇
2⃣ مطالباتی دارند و در برنامه‌های خود پاسخ مثبت به این مطالبات داد، انطباق این دو باعث شد بیشتر کرسی‌های مجلس آینده به اصولگرایان اختصاص پیدا کند. مرکز مهم‌ترین اقدامات تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیری‌ها در سطح ملی است، مردم به نمایندگان رای می‌دهند تا دیدگاه‌های آنها را در تصمیم‌گیری‌ها نمایندگی کنند. در زمینه اقتصاد، فرهنگ، سیاست داخلی و سیاست خارجی و را به تصویب می‌رسانند که خروجی آن بستگی به درجه و و فنی آنها در این تصمیم‌سازی‌ها دارد که بر اساس آن می‌توانند پاسخ درخور به مطالبات مردم بدهند. 3⃣ امروز و است. مردم می‌خواهند داشته باشند و مجلس از طریق ریل‌گذاری درست کارکردهای اقتصادی دولت در بودجه سالانه می‌تواند ای داشته باشد. نمایندگان از طریق بررسی و دقت در ردیف‌های بودجه و اختصاص بودجه به مهم‌ترین مسائل و نیازهای کشور نقش تعیین‌کننده داشته و می‌توانند دولت را به حرکت درست درآورند. 👇👇👇👇👇
4⃣در حوزه و با تجاوزات و زیاده‌خواهی‌های آمریکا، می‌تواند یک سد فولادی در برابر دسایس غرب و زیاده‌خواهی آنها باشد. تنظیم سیاست داخلی بر اساس اتحاد ملی و انسجام اسلامی می‌تواند ملت را در برابر تهاجمات مقاوم کرده تا در برابر هجوم فرهنگی و سیاسی دشمن ایستادگی کنند، اینها بستگی به در صیانت از انقلاب بویژه صیانت از سرمایه اجتماعی دارد که رأی این سرمایه‌های اجتماعی پشتوانه حضور آنها در مجلس شده است. مردم منتظرند مجلس یازدهم گام‌های برنداشته مجلس قبل را درست برداشته و ، ارزش‌های اسلامی و آرمان‌های شهدا را محقق کند. 5⃣مردم در اظهارنظرهای خود در سیمای جمهوری اسلامی به کرات عنوان کردند در انتخابات مجلس به دنبال کسانی هستیم که راه شهید «حاج‌قاسم سلیمانی» را در خانه ملت دنبال کنند. رأی مردم در تهران و شهرستان‌ها هم بخوبی نشان می‌دهد در جست‌وجوی چنین رجال سیاسی و مذهبی‌ای هستند. 🔷در تهران آقای با بیش از ۷۲ درصد آرا توانست اعتماد مردم را به خود جلب کند. 👇👇👇👇👇
وی هم زندگی‌ای مشابه سردار سلیمانی داشت، در ۲۲ سالگی فرمانده لشکر بود، در ۸ سال دفاع ‌مقدس نقش موثری در جبهه ایفا کرد، در مأموریت‌های مختلف به عنوان یک و و در حوزه‌های مختلف ظاهر شده است، مردم تهران ۱۲ سال کارآمدی وی را در شهرداری تهران از نزدیک تجربه کردند؛ این رأی به دکتر قالیباف قابل توجه است. 🔷این رای دادن نشان می‌دهد مردم به دنبال چه چهره‌هایی هستند تا کرسی‌های مجلس را به آنها بسپارند، کسانی که هم امتحان پس داده باشند و هم در طول تاریخ ۴۰ ساله انقلاب اسلامی یک کارنامه شفاف و روشن در دفاع از انقلاب و نظام و اطاعت از رهبری داشته باشند. منتخبان مردم باید به این اعتماد مردم توجه کنند و کاری کنند که شایسته این اعتماد باشد. که رأی غالب در این انتخابات را از آن خود کرده، برنامه‌هایی ارائه داده که واقع شده است، پس مردم انتظار دارند این برنامه‌ها در مجلس آینده عملیاتی شود. باید در عمل دید راه‌یافتگان به مجلس چگونه این برنامه‌ها را عملی کرده و به وعده‌های خود جامه عمل می‌پوشانند. |منبع: مشرق @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭕️‏به تیتر نگاه کنید؛ خبر است، اما پدرسوختگی رادرعکس میتوان یافت. 🔷بیشتر خبرهایی که کلید واژه دارد دارای عکسی از اماکن مذهبیست. 🔷هدف تزریق موذیانه ذهنیت به ضمیر ناخودآگاه مخاطب است، بدون آنکه خودش بفهمد. چگونه؟ هر وقت از بیماری و بلا صحبت شد بطور اتوماتیک تصویر اماکن مذهبی در ذهن مجسم شود!‏ 🔷وقتی از سخن گفته میشود قرار نیست گروهی را تداعی کنید که دور یک نفر حلقه زده و به فرامین او گوش میسپارند. شستشوی مغزی مدرن اینگونه است و اتفاق می افتد، به همین سادگی و زیرپوستی، بدون آنکه متوجه باشید. 🔺کمی زمینه کافیست تا طرف بتواند ذهنیت خود را در حافظه شما بنشاند. @tabyinchannel
✨⭐️✨⭐️✨⭐️✨⭐️✨ ⭐️ ⭕️نسبت دین و سیاست 🔶نسبت و با هم چگونه است؟ آیا دین و سیاست با هم قابل جمع است؟ چرا و چگونه؟ 🔷اگر و وجه نیاز آدمى بدان، به خوبى شناخته شود، قلمرو آن نیز تعیین مى گردد و مشخص مىشود که دین از سیاست جدایى پذیر نیست. دین مجموعه اى است از: 1⃣ و ؛ مانند: خداشناسى، انسان شناسى، فرجام شناسى، جهان شناسى که اصطلاحا از آنها به جهان بینى تعبیر مى شود. 2⃣سلسله اى از که سازنده خصایل نیکو و شخصیت حقیقى انسان است. 3⃣سلسله و که مناسبات انسان را با خدا، جامعه، طبیعت و خویشتن به نیکوترین وجهى تبیین و کمال و را در پى آنها تضمین میکند. 👇👇👇👇👇
🔷از طرف دیگر سعادت انسان ها ـ چه در دنیا و چه در سراى آخرت ـ در گرو ، کامل و بى نقص است و چون این جهان گذرا و سراى جاوید ابدى، با یکدیگر در ارتباط وثیق بوده و هر کنشى در این دنیا، نسبت به سرنوشت آدمى در حیات پایدارش مؤثر است، پس قانونگذار ـ افزون بر احاطه کامل به تمام نیازهاى دنیایى بشر ـ باید ربط آنها را با زندگى اخروى نیز منظور دارد. 🔷از طرف دیگر هنوز متفکران بشرى، تعریف واحدى از انسان و سعادت او به دست نداده اند و در اینکه در همین دنیا کدامین راه تضمین کننده کمال و سعادت بشرى است، اختلاف شدیدى وجود دارد. از همین رو مکتب هاى گوناگونى به وجود آمده و هر یک پس از چند صباحى تجربه، ضعف و شکستِ خود را برملا کرده اند. بنابراین بشریت بر سر دو راه قرار دارد: 👈یک. در مسائل انسانى، سیاسى و اجتماعى خویش، همواره به دنبال راه افتد و هر روز چیزى را تجربه کند و پس از شکست، راه دیگر برگزیند (تا پایان حیات تاریخى خود)! این همان راه و مبتنى بر دین و دنیا است. 👇👇👇👇👇
👈دو. از ناحیه ـ که عالم به تمام نیازهاى انسان و راه کمال حقیقى او است ـ قانون و و به انسان عرضه شود تا با پیروى از آن، به سوى سعادت و خوشبختى حرکت کند. این انگاره عدم جدایى دین از سیاست است. 🔺آنچه گذشت، تحلیل مسئله از منظر برون دینى و به عبارت دیگر نگاه برون متنى است. از دیگر سو با مرورى کوتاه بر و آیات قرآن، روشن میگردد که دینى جامع و همه سونگر است که تمام ابعاد زندگى انسان را در نظر گرفته است. این دین، همانگونه که مردم را به عبادت و یکتاپرستى دعوت میکند و دستورات اخلاقى و مربوط به خودسازى فردى دارد، و در مورد ، سیاسى، اقتصادى، اجتماعى، قضایى، فرهنگى، تربیتى و ... دارا است. ◀️متن کامل در لینک زیر👇 https://rasekhoon.net/faq/show/1458919 @tabyinchannel
✨🌷✨🌷✨🌷✨🌷✨ 🌷 ⭕️ حجاب 🔶در این مقاله، میخواهیم به این سؤال پاسخ دهیم که: برای چیست؟ آیا حجاب، با آزادی و شرکت در امور مختلف منافات دارد؟ برای پاسخ به این سؤال باید حجاب را از نظر قرآن و به طور کلی اسلام بررسی نمود، سپس به ارتباط میان حجاب و آزادی پرداخت. 💠حجاب در قرآن 🔷واجب بودن برای زنان از مبین اسلام است. واجب بودن حجاب از نظر قرآن، گفتار پیامبر(ص) و امامان معصوم(ع) نیز به حکم عقل و اجماع رأی فقها و علمای اسلام امری ثابت است. در ، حدود چهار آیه به دلالت دارد. اما در مورد حفظ عفت و پاسداری از حریم آن، بیش از ده آیه در قرآن وجود دارد. چهار آیه ای که بر برای زنان دلالت دارد عبارتند از آیه: ۳۰ سوره نور، ۵۹، ۳۲ و ۳۳ سوره احزاب، که به هر کدام اشاره میکنیم. 👇👇👇👇👇
🔺آیه ۳۰ سوره نور: «وَ قُلْ لِلْمُؤمِناتِ یَغْضُضْنَ مِنْ اَبْصارِهِنَّ و یَحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ وَ لا یُبْدینَ زِیْنَتَهُنَّ إِلا ما ظَهَرَ مِنْها وَ لْیَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلی جُیُوبِهِنَّ وَ لاَ یُبْدینَ زِینَتَهُنَّ إِلاّ لِبُعُولَتِهِنَّ ...؛ ای پیامبر! به باایمان بگو چشم های خود را (از نگاه به نامحرمان) فرو گیرند، و دامان خویش را حفظ کنند، و زینت خود را ـ جز آن مقدار که نمایان است ـ آشکار نسازند، و (اطراف) روسری های خود را بر سینه خود افکنند (تا گردن و سینه با آن پوشیده شود) و زینت خود را آشکار نسازند مگر برای شوهران شان و سایر افراد محرم شان ...». در این به اشاره شده است: 👈زنان باید دیدگان خود را از نگاه به فرو خوابانند. 👈زنان باید دامن خود را از هر نوع حفظ نمایند. 👈زنان باید خود را جز آن مقدار که به طور قهری طبیعی است، پنهان سازند. 👈زنان باید روسری های خود را بر گردن و سینه بیفکنند. ابن عباس در معنی این جمله می گوید: «یعنی زن باید مو و سینه و دور گردن و زیر گلوی خود را بپوشاند.» 👈زنان باید زینت خود را جز برای افراد محرم آشکار نسازند. 👇👇👇👇👇
🔺آیه ۵۹ سوره احزاب: «یا اَیُّها النَّبیُّ قُل لاَِزْواجِکَ وَ بَناتِکَ وَ نِساءِ الْمُؤمِنینَ یُدْنینَ عَلَیْهِنَّ مِن جَلابیبِهِنَّ ذلِکَ اَدْنی أَنْ یُعْرَفْنَ فَلایُؤْذَیْنَ وَ کانَ اللّه ُ غَفُورا رَحیما؛ ای پیامبر! به همسران و دخترانت و زنان مؤمن بگو جِلْباب ها (= روسری های بلند) خود را بر خویش افکنند، این کار برای اینکه شناخته شوند و مورد آزار قرار نگیرند بهتر است (و اگر تاکنون خطا کرده اند توبه کنند). خداوند همواره آمرزنده مهربان است.» این آیه علاوه بر ، به یکی از فلسفه های حجاب که عدم آزار از ناحیه مزاحم هاست اشاره نموده است. 🔺آیات ۳۲ و ۳۳ سوره احزاب: «یا نِساءَ النَّبِیِّ لَسْتُنَّ کَأَحَدٍ مِنَ النِّساءِ إِنِ اتَّقَیْتُنَّ فَلا تَخْضَعْنَ بِالْقَوْلِ فَیَطْمَعَ الَّذی فی قَلْبِهِ مَرَضٌ وَ قُلْنَ قَوْلاً مَعْرُوفا. وَ قَرْنَ فی بُیُوتِکُنَّ وَ لا تَبَرَّجْنَ تَبَرُّجَ الْجاهِلیَّةِ الاْءُولی؛ ای همسران پیامبر! شما همچون یکی از زنان معمولی نیستید، اگر تقوا پیشه کنید، پس به گونه هوس انگیز سخن نگویید که بیماردلان در شما طمع کنند و سخن شایسته بگویید (و در خانه های خود بمانید) و همچون دوران جاهلیت نخستین (در میان مردم) ظاهر نشوید.» 👇👇👇👇👇
💠انواع پوشش 🔷شهید مطهری در مورد انواع مینویسد: «استفاده زنان از روپوش های بزرگ که بر سر افکنده اند، دو جور بوده است: یک نوع صرفا جنبه تشریفاتی و اسمی داشته است همانگونه که در عصر حاضر، بعضی از بانوان چادری را میبینیم که چادر داشتن آنها صرفا جنبه تشریفاتی دارد؛ با چادر هیچ جای بدن خود را نمیپوشانند، بلکه آن را رها میکنند. وضع چادر بر سر کردن شان نشان میدهد که اهل پرهیز از معاشرت با مردان نامحرم نیستند و از اینکه مورد بهره برداری چشم ها قرار بگیرند، امتناعی ندارند. 🔷نوع دیگر بر عکس بوده و هست که آنچنان با ، جامه های خود را میگیرد، و آن را رها نمیکند که نشان میدهد که اهل و حفاظ است. خود به خود دورباشی ایجاد میکند و ناپاک دلان را مأیوس میسازد.» در کل از این آیه نتیجه میگیریم که: زنان باید با پوششی گشاد و بزرگ، سر و سینه (بدن) را بپوشانند به گونه ای که هوسبازان و مزاحمت آنان قرار نگیرند. 💠 و علل حجاب 🔷برای بررسی باید به چند مورد اشاره کرد، سپس به و پوشش می پردازیم: ◀️ ادامه‌ی مطلب در لینک زیر👇 https://hawzah.net/fa/Magazine/View/3992/4174/25848 @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅امام جعفر صادق علیه السلام: 🔷به وقت ، نشاط و شادی به نيز سرايت مي‌كند و مؤمنين از فشارهای آن ديار راحت می‌شوند. 📕غيبت نعمانی، ص ۱۶۷ @tabyinchannel
✨🔶✨🔶✨🔶✨🔶✨ 🔶 ⭕️با چه استدلالی می‌گوییم که هیچ‌گاه تمام نخواهد شد؟ اصلا چرا به روی می‌آورد؟ 🔷چون به طور کلی با و ذات شما مخالف است (و قصد براندازی دارد)، اما از آنجایی که نمی‌تواند صراحتا اعلام کند که «با بودن شما مخالف است و نمی‌خواهد که شما وجود داشته باشید»، لذا مسئله‌ای را به عنوان دست‌ و پا می‌کند تا هم شما و هم دیگران خیال کنید و کنند که او با اصل وجود شما مخالفتی ندارد، بلکه صرفا با فلان رفتار شما مخالف است و اگر آن رفتار را کنار بگذارید، اعمال دشمنی‌ها از سوی او نیز پایان می‌یابد (یعنی می‌خواهد محاسبات شما را به هم بریزد). 🔷حال در این شرایط، حتی اگر اقدام به برطرف کردن تک تک نگرانی‌ها (بهانه‌ها)ی دشمن کنیم، چون با ما کماکان پا برجاست (یعنی )، پس علی‌القاعده تا زمانی که به هدف اصلی خود نرسیده است، مکررا به سراغ ‌های جدید خواهد رفت و این روند را تا نابودی ما ادامه خواهد داد. 🔷 در این مسیر تحت هر عنوانی که باشد نظیر ، «گرفتن بهانه از دشمن» و...، منجر به روی آوردن دشمن به مطرح کردن بهانه‌ها و ادعاهای جدید و افزایش فشارها خواهد شد؛ چون از عقب‌نشینی ما به این نتیجه رسیده است که اثربخش بوده است. 🔷در این بین، تنها این ‌ها برای ما عبارت است از «کاهش اهرم‌های قدرت کشور». البته ما نشان داده است که برای اعمال دشمنی‌هایش لزوما به نیازی ندارد. مثلا آمریکا بدون هیچ‌گونه بهانه‌ای از خارج شد. 🔷اکنون بیایید فرض کنیم که همه ی بهانه‌های دشمن را نیز از چنگ او درآوردیم. در آن صورت، چه تضمینی وجود دارد که بار دیگر — البته این بار بی هیچ بهانه‌ای — دوباره به ما فشار نیاورد؟ |ابرشاگرد @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭕️خواهرم آیا 🔷حجابت را بر اساس مدهای روز دنیا انتخاب میکنی، یا آنچه حکم خداوند متعال است؟ 🔷حجابت را براساس حرف دیگران انتخاب میکنی یا حرف اهل بیت؟ 🔷حجابت را با حرف دیگران تغییر میدهی یا محکم بر سر عهدت با حضرت زهرا و شهدا هستی؟ 👈نکند آنقدر حجابت شل باشد که با باد و اینستاگرام از سرت بیافتد... 👈یا با کوچکترین فشارها و طعنه ها و نگاه‌های تلخ، کنارش بگذاری... 🔷از آن پاسداری کن. / امانت دار باش. /نگذار دیگران برای تو تصمیم بگیرند. 🔺بدان حکم فقط خـــــ💛ـــــداست @tabyinchannel
✨💫✨💫✨💫✨💫✨ 💫 ⭕️آیا شما هم ناقصی دارید؟ 🔶در خصوص نحوه رابطه با افرادی که حجابشان نیست نوشت: وظیفه اصلی و اساسی، است، ولی این مسئولیت باید به طور و انجام گیرد تا حاصل شود. در انجام این وظیفه، احکام و شرایطی را که در این زمینه بیان شده، بدانیم و فرا گیریم، زیرا چه بسا انسان بی اطلاع کارهایی انجام میدهد که آن بیشتر از است. این احکام و شرایط در رساله مراجع معظم تقلید و بعضی از کتاب ها و جزوه ها بیان شده است. 🔷به دختر جوانی که را رعایت نمیکند، نمی توان به زور مقنعه و چادر پوشاند، بلکه باید او با و حجاب را بپذیرد و به آن باور درونی پیدا نماید. وقتی برای خانمی، زیبایی، فضیلت، و آثار حجاب جا نیفتاده باشد، طبیعی است که آن را نمیپذیرد و فشار و تحمیل خارجی اثر دراز مدت ندارد. در این راستا لازم است کتاب هایی را که درباره حجاب است، در اختیار او قرار داد. 💠نحوه برخورد با دوستان کم حجاب 🔷در برخورد با دوستان لازم است این نکات را حتماً مورد نظر داشته باشیم: 👇👇👇👇👇
1⃣اعطای شخصیت 🔻هرگز به خاطر بدحجابی نسبت به کسی بی احترامی نکرده و آمرانه و قلدرمآبانه برخورد نکنیم، بلکه و برخورد کنیم و با گفتن جملاتی مانند: این عمل در شأن شما نیست، یا شأن شما بالاتر از اینها است، او را راهنمایی نماییم. به طور کلی به صورت باشد، نه دستوری. 2⃣جلب اعتماد 🔻 وقتی تأثیر دارد که اعتماد طرف مقابل جلب گردد. بنابراین قبل از آموزش باید صورت گیرد. امام علی علیه السلام میفرماید: "قلوب الرجال وحشیة فمن تألّفها أقبلت علیه؛ دل های مردم وحشی است. پس هر کسی آن قلوب را جذب کند، به او روی خواهند آورد".[۱] سعی کنیم با رفاقت با او دلش را به دست آوریم. 3⃣در نظر گرفتن وضع روحی و روانی 🔻در نهی از منکر باید به این نکته توجه داشت که حرف در زمانی که آن میرود، زده شود. بدیهی است انسان همیشه حال و حوصله سخن گوش دادن را ندارد. 👇👇👇👇👇
امام علی علیه السلام میفرماید: "دل ها برای قبول نصیحت اقبال (روی آوردن) و ادبار (نپذیرفتن) دارند؛ پس در ، آن ها را دریابید، زیرا اگر دل نسبت به چیزی اکراه داشته باشند، در آن مورد کور بوده، چیزی را نمی بیند".[۲] 4⃣رعایت نزاکت و ادب 🔻قرآن مجید درباره میفرماید: "ادفع بالّتی هی أحسن السیئة؛ ای رسول ما، تو آزار و بدی های امت را به آن چه نیکوتر است، دفع کن".[۳] انسان در مقابل خشونت و یا ملایمت، واکنش مناسب با اوضاع را بروز خواهد داد. اگر به یک نفر بگویید: حجابت را رعایت کن، ممکن است در جواب بگوید: چرا، چنین کنم؟! اگر از او چنین تقاضایی داشته باشید، قبول میکند. 5⃣محترم شمردن عقاید افراد 🔻خانمی که با بدحجابی وارد جامعه میشود و آن را نشانه عظمت و تمدن میداند، این ها را ارزش تلقی میکند و نشانه شخصیت می پندارد. واضح است که هیچ گونه اهانت و تحقیری را نسبت به فکر خود نمی پذیرد. در برخورد با این افراد باید به آنها فهماند که به عقیده و نظرشان احترام میگذارید، ولی این انتخاب را صحیح نمیدانید. 👇👇👇👇👇