1_3359115200.pdf
589.6K
بروشور: نوجوانی 👇🌺🌺🌺🌺🌺
تهیه و تنظیم :خانم شعله ثنایی
عضو دبیرخانه راهبری کشوری روانشناسی
دبیر روانشناسی ناحیه دو آموزش و پرورش ارومیه
دبیرخانه راهبری کشوری روانشناسی
مستقر در استان آذربایجان غربی
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar11
#متوسطه #آموزش #پایه_یازدهم
خانم حکیمه شرفی مدرس کشوری قرآن و هدیه:
✅ حفظ قرآن در مراسم آغازین مدرسه
▪️مراسم آغازین مدرسه فرصت خوبی برای تثبیت حفظ سوره های کوتاه کتاب های درسی است که در قالب رمزینه های تعاملی تولید شده است.
https://www.aparat.com/playlist/1828960
▪️هدف
▫️حفظ عمومی جزء ۳۰ قرآن (تقویت مهارت روان خوانی)
▪️روش اجرا
▫️هر سوره به مدت یک هفته در مراسم آغازین مدرسه پخش شود.
دانش آموزان همراه با قرائت الگو سوره منتخب را جمع خوانی می کنند.
بهتر است ابتدا هر سوره را دانلود و آن را برای پخش در مراسم آغازین آماده کنید.
▪️سوره های پیشنهادی برای یک سال تحصیلی (۳۰ هفته آموزشی):
1⃣ هفته اول مهرماه
▪️سوره توحید
2⃣ هفته دوم مهرماه
▪️سوره کوثر
3⃣ هفته سوم مهرماه
▪️سوره عصر
4⃣ هفته چهارم مهرماه
▪️ سوره ناس
5⃣ هفته اول آبان ماه
▪️سوره فلق
6⃣ هفته دوم آبان ماه
▪️سوره نصر
7⃣ هفته سوم آبان ماه
▪️سوره حمد
8⃣ هفته چهارم آبان ماه
▪️سوره قدر
9⃣ هفته اول آذرماه
▪️سوره فیل
🔟 هفته دوم آذرماه
▪️سوره مسد
1⃣1⃣ هفته سوم آذرماه
▪️سوره شرح
2⃣1⃣ هفته چهارم آذرماه
▪️ سوره کافرون
3⃣1⃣ هفته اول دی ماه
▪️سوره تین
4⃣1⃣ هفته دوم دی ماه
▪️سوره تکاثر
5⃣1⃣ هفته سوم دی ماه
▪️ سوره قریش
6⃣1⃣ هفته چهارم دی ماه
▪️ سوره همزه
7⃣1⃣ هفته اول بهمن ماه
▪️سوره ماعون
8⃣1⃣ هفته دوم بهمن ماه
▪️سوره زلزال
9⃣1⃣ هفته سوم بهمن ماه
▪️سوره ضحی ۱ تا ۵
0⃣2⃣ هفته چهارم بهمن ماه
▪️سوره ضحی ۶ تا ۱۱
1⃣2⃣ هفته اول اسفندماه
▪️سوره شمس ۱ تا ۱۰
2⃣2⃣ هفته دوم اسفندماه
▪️سوره شمس ۱۱ تا ۱۵
3⃣2⃣ هفته سوم اسفندماه
▪️سوره اعلی ۱ تا ۸
4⃣2⃣ هفته چهارم اسفندماه
▪️سوره اعلی ۹ تا ۱۹
5⃣2⃣ هفته سوم فروردین ماه
▪️سوره لیل ۱ تا ۱۱
6⃣2⃣ هفته چهارم فروردین ماه
▪️سوره لیل ۱۲ تا ۲۱
7⃣2⃣ هفته اول اردیبهشت ماه
▪️سوره بینه ۱ تا ۵
8⃣2⃣ هفته دوم اردیبهشت ماه
▪️سوره بینه ۶ تا ۸
9⃣2⃣ هفته سوم اردیبهشت ماه
▪️سوره بلد ۱ تا ۱۰
0⃣3⃣ هفته چهارم اردیبهشت ماه
▪️سوره بلد ۱۱ تا ۱۰
✅ دو نکته
1⃣ همه سوره ها از کتاب های درسی قرآن دانش آموزان انتخاب شده است. لذا این طرح به تثبیت حفظ دانش آموزان کمک می کند.
2⃣ با مراجعه به کانال نهج القرآن می توانید از سایر سوره های جزء ۳۰ که در ۶۵ قطعه مجزا بارگذاری شده است، استفاده کنید.
🤲 اللهم انصر من نصر القرآن 🤲
❣سپاس از بازنشر
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar1
#پایه_اول #ابتدایی #مدرسه
43.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
فرآیند کامل شناسایی طرح معلمان نمونه👆👆👆👆
✔️دبیرخانه ستاد بزرگداشت مقام معلم ناحیه 4مشهد مقدس
✅جهت انجام آزمون ضمن خدمت ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@ltmsme
#معلم #ضمن_خدمت #آزمون
👇👆👇👇👆👇👆👇👆👇
♦️اما....👇👇
🎋معلمانی که فرستنده های خود را منطبق بر گیرنده های شاگردان تنظیم می کنند.. قدر بینند عطا می کنند و نبینند بخل می ورزند؛
🎋ملعمانی که شاگردان ضعیف را بهایی نمی دهند و نورچشمی پرورند؛
🎋معلمانی که خطاکاران را سیاه کار می بینند و کینه توزانه به دنبال فرصتی برای انتقام...؛به دنبال فرصتی که نمره ای کم دهند. شکایتی به والدین برند؛ آبرویش را نزد همکاران برند....
🎋معلمانی که پاسخگوی پرسش گرانند فقط... اما اگر پرسشی نباشد، ریزش فیضی ندارند و انگیزه ای هم برای این پرسشگری ایجاد نمی کنند....
🌾به واقع نسبتی با حقیقت این دعا ندارند.
🎋چه نیک سیرتند معلمانی که حتی پاسخگوی دانش آموزان کلاس های دیگر هم هستند؛ چه بشناسند آنان را و چه نشناسند.
✅ چه نیکوست این دعا را از عمق جان بخوانیم:
🤲 یا من یعطی من سئله.... (ای آنکه سائلان را عطا می کنی...(
🤲یا من یعطی من لم یساله و من لم یعرفه تحننا منه و رحمه.... (ای آنکه از روی مهرورزی عطا می کنی، حتی کسانی را که (از جهلشان) درخواستی هم نکنند و نشناسندت..)
✍ معلم؛ علی #اسعدی
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
#مهارت_معلمی
#روش_تدریس
✅کم توجهی به شاگردان ضعیف
♦️یکی از "اشتباهات رایج معلمان"، این است که به جای توجه بیشتر به دانش آموزان ضعیف، توجه کمتری به آنان دارند، و این واقعا جای شگفتی دارد که نیازمند، فقیر تر می گردد و غنی، غنی تر...😳
✍🧔یکی از صاحب نظران می نویسد:👇👇
"یکی از مهمترین عواملی که دانش آموزان ضعیف، ضعیف باقی می مانند، قطع و یا ضعف جریان ارتباطی است.👌
❇️ برخی از معلمان در برخورد با دانش آموزان کم پیشرفت چنین عملکردی دارند.👇👇
اول:
▪️شاگردان ضعیف را کمتر از شاگردان قوی تشویق می کنند.☘
دوم:
▪️غافل از بازخورد دادن به پاسخ های شاگردان ضعیف در جمع هستند.🌿
سوم:
▪️به شاگردان ضعیف کمتر توجه میکنند و یا تعامل با آنان را در دفعات کمتری انجام می دهند.🌿
چهارم:
▪️از شاگردان ضعیف کمتر سوال میکنند و یا سوالات او از آنان آسان تر و نیاز کمتری به تحلیل دارد.🌿
پنجم:
▪️شاگردان ضعیف را از خود دور تر می کنند.☘
ششم:
▪️کار کمتری از آنان می خواهند.☘
هفتم:
▪️نمره معلم به آزمون ها و تکالیف متفاوت است به طوری که نمره او در هنگام شک و تردید نسبت به درستی پاسخ به نفع شاگردان قوی تمام می شود تا دانش آموزان ضعیف.☘
هشتم؛
▪️تعامل رفتار معلم با شاگردان ضعیف کمتر دوستان است؛ یعنی کمتر لبخند می زند؛ کمتر از لحظه صمیمی و بیشتر از لحن خشن و اضطراب آور استفاده می کنند.🎋
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
#خاطرات_معلمی
✅ تجربیات #کارورزان
♨️در یکی از تجربیات کارورزی، دانش آموزی را در کتابخانه دیدم که مشغول ماساژ دادن رفیقِ شفیقش بود.😳
چونان با وجدان کاری ماساژ میداد که توجه مرا به خود جلب کرد. بهاو گفتم: ماساژ حرفهای میدهی؟
بلدی؟
بی آنکه در چشمانم خیره شود تسلط خودش را به رُخم کشید و درحالی که ماهیچههای دوستش را مانند خمیربازی ورز میداد گفت: اره... 👌
🎋گفتم:مدرک هم داری؟ گرونهداش!! دهتومنی آب میخوره ،ولی آموزشاشو دیدم....
🎋من هم که طبعِ نصیحتم گل کرده بود گفتم:
استخرها بازار خوبی برا این حرفههستن و میتونی کسب درآمد داشته باشی ...
با لحنی ساده و لبریز از اعتماد به سقف😍 گفت: داش ما برا پول کار نمیکنیم،همین لبخند زیر لب دوستمون واس ما کافیه!!!👌😍
سرانجام زنگ خورد و ماهم راهی راهِ کلاس....
✅اما این مشاهده نتایجی برایم داشت که باشما درمیارن می گذارم.👇👇
✅چه خوب است مدارس ما به سمت مهارتآموزی و آموزش مهارت ها بدوند.
✅داشتن مهارت، حتی مهارت ساده ، نفسِ افراد را مطمئن و سرشار از جرئت میکند.
✅داشتن مهارت ،موجب خوشحالی فردِ دارنده مهارت و مخاطب مهارت میشود.
✅باتوجه به اینکه رسالت معلمی را درپیش دارم ،زمانی میتوانم به افراد مهارتی یاد بدهم که خودم به سلاحِ مهارت مجهز گشته باشم . مهارت هایی همچون مهارت خوب زیستن ،کنترل خشم ، فنبیان، خوشخطی،نویسندگی، مهارت مطالعه و.....
✅هیچ مهارتی را ساده و کم نشماریم .
✅مدارس مکانهایی شگرف برای عرضه مهارت ها و رشدِکیفی آنها هستند چون همسالان زیادی که فرد را درک کنند در مدرسه وجود دارد.
✅چه خوب بود متولیان برنامه ریزی درسی ، یک زنگ را درطول سالهای تحصیلی تحت عنوان "زنگِ مهارت" برای دانش آموزان قرار می دادند. 🌸👌
✍💐🌾✍💐🌾✍💐🌾✍🌾💐
✍ همکار گرامی، آقای مهدی موسیوند. دانشجومعلم پردیس آیت الله طالقانی قم
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
✨ دسته ای دیگر از معلمان، مثل شوفاژهای روشن؛ ولی کم رمقند؛
خودت را باید خیلی به شوفاژ نزدیک کنی که اندکی گرم شوی؛ کلاس را حرارت خاصی نمی دهند؛ فقط تک و توکی از شاگردان را که بیشتر دوست دارند، توجهکی می کنند و حرارتی می دهند.👌
🔥💥☄برخی معلمان هم هستند که شور انگیزه شان و گرمای وجودشان، در تمام کلاس منتشر است؛
💥بخواهی یا نخواهی، بارقه امیدشان، یک لحظه هم که شده تکانت می دهد...
تا چقدر همت داشته باشی که همان جرقه💥 را ابزاری برای روشن شدن خودت برگیری...
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
🌹شهید ماه اسفند؛ سردار شهید عبدالحسین برونسی
🌹سهم خانواده من
🌹همسر شهید: يك روز با دو تا از همرزماش آمده بود خانه. آن وقتها هنوز كوی طلاب مینشستيم. خانه كوچک بود و تا دلت بخواهد گرم. فصل تابستان بود و عرق همينطور شُرشُر از سرو رويمان میريخت. رفتم آشپزخانه. يک پارچ آب يخ درست كردم و آوردم برايشان. یكی از دوستهای عبدالحسين گفت:"ببخشيد حاج آقا." اگر جسارت نباشد میخواستم بگويم كولری را كه داديد به آن بنده خدا، برای خانه خودتان واجبتر بود. يكی ديگر به تاييد حرف او گفت: آره بابا، بچههای شما اينجا خيلي بيشتر گرما میخورند.
🌹كنجكاو شدم. با خودم گفتم: پس شوهر ما كولر هم تقسيم میكند! منتظر بودم ببينم عبدالحسين چه میگويد. خندهای كرد و گفت: اين حرفها چيه شما میزنيد؟ رفيقش گفت: جدی میگويم حاج آقا. باز خنديد و گفت: شوخی نكن بابا جلوی اين زنها! الان خانم ما باورش میشود و فكر میكند اجازه تقسيم كولرهای دنيا، دست ماست. انگار فهميدند عبدالحسين دوست ندارد راجع به اين موضوع صحبت شود؛ ديگر چيزی نگفتند. من هم خيال كولر را از سرم بيرون كردم. میدانستم كاری كه نبايد بكند، نمیكند. از اتاق آمدم بيرون.
🌹 بعد از شهادتش، همان رفيقش میگفت: آن روزها وقتی شما از اتاق رفتيد بيرون، حاج آقا گفت: میشود آن خانوادهای كه شهيد دادند، آن مادر شهيدی كه جگرش داغ دار است، توی گرما باشد و بچه های من زير كولر؟! كولر سهم مادر شهيد است، خانواده من گرما را میتوانند تحمل كنند.
📚منبع: برگرفته از کتاب خاکهای نرم کوشک
┅┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┅
مطالب مفید علمی و فرهنگی
پرورشی و ایده های ناب مخصوص اولیا . دانش آموزان و همکاران فرهنگی
@madrese_yar
#لبیک_یا_خامنه_ای #امام_زمان #معلم
4_5852519915830903600.mp3
7.03M
اهنگ زیبای چهارشنبه سوری
شبی شاد و بدون خطر براتون ارزومندم
مطالب مفید علمی و فرهنگی
پرورشی و ایده های ناب مخصوص اولیا . دانش آموزان و همکاران فرهنگی
@madrese_yar
#لبیک_یا_خامنه_ای #امام_زمان #معلم
8.66M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
انیمیشن اورژانس با موضوع چهارشنبه سوری
مطالب مفید علمی و فرهنگی
پرورشی و ایده های ناب مخصوص اولیا . دانش آموزان و همکاران فرهنگی
@madrese_yar
#لبیک_یا_خامنه_ای #امام_زمان #معلم
6.92M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽کلیپ چهارشنبه سوری
مطالب مفید علمی و فرهنگی
پرورشی و ایده های ناب مخصوص اولیا . دانش آموزان و همکاران فرهنگی
@madrese_yar
#لبیک_یا_خامنه_ای #امام_زمان #معلم