4_5965282723114258514.mp3
4.45M
📣پادکست صوتی با موضوع:👇👇👇
#صد_نکته_در_کلاسداری قسمت ۳۸
🔰با ارائه:
آقای دکتر محمد نیرو
#کانال_مهارت-های_کلاسداری👇
زمانی که یک کلاس آرام داشته باشیم و دانش آموزان شنونده ی خوبی باشندبهترین بازدهی رو درکلاس خواهیم داشت
#روش تدریس
#کلاسداری
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
4_5965282723114258515.mp3
4.71M
📣پادکست صوتی با موضوع:👇👇👇
#صد_نکته_در_کلاسداری قسمت۳۹
🔰با ارائه:
آقای دکتر محمد نیرو
#کانال_مهارت-های_کلاسداری👇
زمانی که یک کلاس آرام داشته باشیم و دانش آموزان شنونده ی خوبی باشندبهترین بازدهی رو درکلاس خواهیم داشت
#روش تدریس
#کلاسداری
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
4_5965282723114258519.mp3
3.46M
📣پادکست صوتی با موضوع:👇👇👇
#صد_نکته_در_کلاسداری قسمت ۴۰
🔰با ارائه:
آقای دکتر محمد نیرو
#کانال_مهارت-های_کلاسداری👇
زمانی که یک کلاس آرام داشته باشیم و دانش آموزان شنونده ی خوبی باشندبهترین بازدهی رو درکلاس خواهیم داشت
#روش تدریس
#کلاسداری
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
گروهبندی دانش آموزان:
برای گروهبندی دانش آموزان سه شیوه وجود دارد.
1. خود دانش آموزان اعضای گروه را انتخاب کنند.
2.معلم گروهبندی کند
3. معلم و دانش آموز هر دو باهم گروهبندی کنند.
در روش اول، معیارهایی مانند دوستی افراد با هم ، ملاک تعیین اعضای گروه خواهد بود و این نوع گروهبندی توازن و تعادل گروه را از نظر سطح علمی به هم میزند.
نتیجه آنکه یک گروه بسیار قوی میشود و یک گروه بسیار ضعیف.
در روش دوم هم تعامل برخی افراد گروه به دلیل برخی مشکلات که با هم دارند، دچار مشکل میشود و دانش آموز به دلیل اینکه نقشی د انتخاب هم گروهی اش نداشته ، دلبستگی به گروه نخواهد داشت و اهتمامی در جهت پیشبرد اهداف گروه نخواهد نمود.
مناسب ترین شیوه، شیوه سوم است. معلم سر گروه ها را که از لحاظ سطح علمی ممتاز هستند مشخص میکند و سر گروه ها یکی یکی با یارکشی نمودن، سایر اعضا را انتخاب میکنند. به این شکل ، هم تعادل نسبی قوا بین گروه ها حفظ میشود و هم دانش آموز در انتخاب اعضای گروه مشارکت میکنند.
شرح قوانین کار گروهی:
1.سر گروه مسئول عملکرد گروه است. دانش آموزان باید تکالیف خود را به سرگروه ارائه دهند. سرگروه موظف است در صورت عدم انجام تکلیف توسط یکی از اعضا، او را بازخواست کند و گزارش کم کاری او را به معلم ارائه دهد. البته معلم هم هر جلسه به صورت تصادفی چند تا از تکلیف ها را بررسی میکند.
2. دانش آموزان متاسفانه روش صحیح تعامل را نمیدانند. پس یک یا دو هفته، بطور مستقیم یا غیر مستقیم به آنها آموزش دهید که چگونه باید مشکلات درسی را از هم بپرسند، چگونه اختلاف های ایجاد شده بین خود را حل کنند. چگونه باید به همدیگر فرصت اظهار نظر بدهند. چگونه باید به نظر همدیگر احترام بگذارند. چگونه و چه وقت باید سکوت کنند و نظر دیگری را بشنوند.
درضمن، سعی کنید در صورت بروز اختلاف بین اعضای گروه، خیلی زود به مسئله ورود پیدا نکنید. قاضی حل اختلاف بین اعضای گروه سرگروه است. بچه باید یاد بگیرند که بعضی وقت ها باید همدیگر را تحمل کنند و این نیاز به گذشت دارد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تشویق و تنبیه دانش اموز
دکتر قره داغی
کلیپ ۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تشویق و تنبیه دانش اموز
دکتر قره داغی
کلیپ ۲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تشویق و تنبیه دانش اموز
دکتر قره داغی
کلیپ ۳
به بزرگترین مجموعه دانشآموزی در #ایتا بپیوندید.
🌺دریافت #نمونهسوال، #جزوه و کلی اطلاعات دیگر برای افزایش نمره شما ✈️ 👇
کلاس اولی ها 👇👇👇
@tadriis_yar1
کلاس دومی ها 👇👇👇
@tadriis_yar2
کلاس سومی ها 👇👇👇
@tadriis_yar3
کلاس چهارمی ها 👇👇👇
@tadriis_yar4
کلاس پنجمی ها 👇👇👇
@tadriis_yar5
کلاس ششمی ها 👇👇👇
@tadriis_yar6
کلاس هفتمی ها 👇👇👇
@tadriis_yar7
کلاس هشتمی ها 👇👇👇
@tadriis_yar8
کلاس نهمی ها 👇👇👇
@tadriis_yar9
کلاس دهمی ها 👇👇👇
@tadriis_yar10
کلاس یازدهمی ها 👇👇👇
@tadriis_yar11
کلاس دوازدهمی ها 👇👇👇
@tadriis_yar12
کانال کلی برای معلمان
@tadriis_yar
کانال ضمن خدمت و اطلاع از مسابقات
@ltmsme
کانال ایده و نقاشی و داستان
@naghashi_ghese
اگه نتونستی فوتبال را زنده ببینی دیگه مشکلی نداره بیا خلاصش را ببین😉
@footballsummary
با سلام و عرض ادب
بنا به درخواست دوستان و همکاران و اولیا
گروه درسی پایه های مختلف درسی تشکیل میشود.
لینک را به همکاران گرامی بدهید .
پایه اول دبستان
https://eitaa.com/joinchat/2838561015C9b93b1c1bd
پایه دوم دبستان
https://eitaa.com/joinchat/2346058024C62b0905ada
پایه سوم ابتدایی
https://eitaa.com/joinchat/2348548343Ccc7ed234f2
پایه چهارم دبستان
https://eitaa.com/joinchat/3129409822C99b9231cd9
پایه پنجم ابتدایی
https://eitaa.com/joinchat/4038852895C73efe08774
پایه ششم ابتدایی
https://eitaa.com/joinchat/2426208538C231a05d739
پایه هفتم متوسطه
https://eitaa.com/joinchat/3152085278Cb69fdb9dd1
پایه هشتم متوسطه
https://eitaa.com/joinchat/2360607016Cd3b70332c6
پایه نهم متوسطه
https://eitaa.com/joinchat/2469003546C8ef86ce53b
برای رفاه حال همکاران عزیز
گروه ضمن خدمت فرهنگیان نیز ایجاد گردید
لطفا لینک را برای سایر همکاران نیز ارسال کنید
https://eitaa.com/joinchat/4057465145C48dce29c89
گروه درسی پایه دهم
https://eitaa.com/joinchat/2882535809C38eafe0144
گروه تبادل و تجربه رشته ریاضی پایه دهم
https://eitaa.com/joinchat/1326056022Cbf9dab867d
بنا به اصرار دوستان
گروه پایه دهم مختص رشته تجربی
https://eitaa.com/joinchat/4017357328C231f520f64
گروه پایه دهم مختص رشته انسانی
https://eitaa.com/joinchat/3406234129Cbd8ec73677
گروه درسی پایه یازدهم
https://eitaa.com/joinchat/2898329985Cdde9923434
گروه پایه یازدهم مختص تجربی
https://eitaa.com/joinchat/904397675Cb445236e72
گروه پایه یازدهم مختص انسانی
https://eitaa.com/joinchat/934282091C2b8a7dcd04
گروه درسی پایه دوازدهم.
https://eitaa.com/joinchat/2899509633Ca8a135c550
گروه هنر و ایده نقاشی و کاردستی
https://eitaa.com/joinchat/1079640406C7505d58e34
بزرگ ترین گروه آشپزی و ایده در ایتا
https://eitaa.com/joinchat/2931360063Cd33f759271
جایی برای تبلیغ کسب و کارهای خانگی و محلی
https://eitaa.com/joinchat/3470197656C28d3801894
معرفی کتب و جزوات کمک آموزشی ابتدایی دوره اول و دوم
https://eitaa.com/joinchat/1489175448C2c855f31b7
مجموعه کانالهای بانوان و کودکان
مطالب مفید علمی و فرهنگی
پرورشی و ایده های ناب مخصوص اولیا . دانش آموزان و همکاران فرهنگی
@madrese_yar
#لبیک_یا_خامنه_ای #امام_زمان #معلم
✅ مجله کودکانه
فیلم،قصه،کلیپ ومطالب جالب در مورد فرشته های کوچولو
آنچه شما دوست دارید 🧑🎄
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@koodaks
#کودک #قصه #بازی
کلیپ های زیبای آشپزی ایرانی و خارجی
ایده ها و ترفندهای خانه داری
@ashpaziibaham
#آشپزی #خانواده #آموزش
یه کانال پر از ایده ها و مطالب جالب
با ما خلاق شو
@khalaghbashh
#ایده #خلاقیت #آموزش
هر روز یک پارت داستان و معرفی کتب مشهور
در کانال داستانکده
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@dastankadeh
#کتاب #داستان #رمان
✅ یه کانال پر از داستانهای صوتی کودکانه🧑🎄
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@ghesehayekoodakaneeh
#کودک #قصه #بازی
📖 تقویم شیعه
☀️ امروزدوشنبه:
شمسی: دوشنبه - ۳۰ مهر ۱۴۰۳
میلادی: Monday - 21 October 2024
قمری: الإثنين، 17 ربيع ثاني 1446
🌹 امروز متعلق است به:
🔸سبط النبي حضرت امام حسن مجتبی علیه السّلام
🔸سیدالشهدا و سفينة النجاة حضرت امام حسین علیهالسلام السّلام
❇️ وقایع مهم شیعه:
🔹امروز مناسبتی نداریم
📆 روزشمار:
🌺17 روز تا ولادت حضرت زینب سلام الله علیها
▪️25 روز تا شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها (روایت 75روز)
▪️45 روز تا شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها (روایت 95روز)
▪️55 روز تا وفات حضرت ام البنین سلام الله علیها
🌺62 روز تا ولادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها
تفسیر و مطالب قرآنی
داستانها و حکایات قرآنی
خواندن روزانه یک صفحه از قرآن کریم 🥰
مطالب قرآنی 😍
@noorholy
🍃بِسْـمِ ٱللهِ ٱلْرَّحْمٰـنِ الْرَّحیـمْ🍃
🌸 الهـی بـه امیـد تــو 🌸
خـ♡ـدایا
در آخرین روز ماه مهر،درهای مهربانیت را
به روی دوستانم بگشا
شادی، تندرستی و آرامش را برای همه آنها مقرر کن
امروز در آهنگ زندگی
شعری باید گفت پر از طلوع
قصهای باید گفت پر از هیجان
و ترانهای باید خواند پر از پرواز
سـ🍁ـلام
روزتون بخیر و نیکی
🍂به آخرین روز مهر ماه🍂
خوش آمدید
امیدوارم
با به پایان رسیدن ماه مهر تمام یأس و نا امیدیها هم به پایان برسد
و آبان ماه شروع بهترین روزها برایتان باشد
⏰کانال پرورشی ایران
حاوی مطالب آموزشی و فرهنگی 🧑💻
@Schoolteacher401
↔️↔️↔️↔️↔️↔️↔️↔️
@madrese_yar
226_62789810098041.pdf
1.51M
شیوه نامه مسابقات دانش آموزی هفته پدافند غیرعامل ویژه دانش آموزان تمامی مقاطع تحصیلی
پاییز 1403
✅جهت انجام آزمون ضمن خدمت ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@ltmsme
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 مقاومت آنتیبیوتیکی تهدیدی بزرگ برای مردم
🔹رئیس مرکز تحقیقات بیماریهای نوپدید و بازپدید انستیتو پاستور ایران: بعد از تجویز مناسب، استفادۀ صحیح #آنتیبیوتیک و رعایت بازههای زمانی مصرف است که هرکدام از این دو مورد رعایت نشود دچار مقاومت آنتیبیوتیکی در بدن فرد میشود.
#پایداری_ملی #ایران_پایدار
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
📱کشف بیش از ۲۰۰ بدافزار در گوگل پلی که میلیونها بار دانلود شدهاند
🔹گوگل پلی که بسیاری از کاربران اندرویدی برای دریافت اپلیکیشنها از آن استفاده میکنند، طبق گزارش جدیدی، در دورهای یکساله بیش از ۲۰۰ اپ مخرب یا #بدافزار منتشر کرده که درمجموع حدود هشتمیلیون بار دانلود شدهاند.
🔹به گفته این محققان، رایجترین بدافزارهایی که در گوگل پلی وجود داشته است، از این قرار بوده است:
🔹جوکر (۳۸.۲ درصد): بدافزار سرقتکننده اطلاعات و دریافتکننده SMS که قربانیان را در سرویسهای پریمیوم مشترک میکند.
آگهیافزار: (۳۵.۹ درصد): برنامههایی که برای نمایش تبلیغات در پیشزمینه یا تبلیغات مخفی، از پهنای باند اینترنت و باتری استفاده میکنند.
Facestealer: بدافزارهای سرقت حساب فیسبوک (۱۴.۷ درصد).
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍃
#تقویت_حافظه
💯 روش موثر برای تقویت حافظه و جلوگیری از فراموشی...
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
'
🔹برای درمان خجالتی بودن فرزند خود در موقعیتهای اجتماعی مانند گروههای بازی یا گروههای والدین، در کنار فرزند خود بمانید و او را برای کاوش بیشتر تشویق کنید.
🔗همانطورکه کودک شما احساس راحتی میکند، میتوانید به تدریج برای زمانی کوتاه از او دور شوید.
🔹به عنوان مثال:
در حالیکه کودک شما روی زمین بازی میکند با سایر بزرگسالان روی صندلی بنشینید. در صورت نیاز میتوانید گاهی کنار فرزند خود بازگردید.
🔗کودک باید "کم کم" از چسبیدن به والدین نجات پیدا کند.
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
🔹🔸🔹🔸🔹🔸
هم وطنهای گرامی
✔️💊💉 جهت پیدا کردن نزدیک ترین داروخانه برای داروهای کمیاب، از طریق سامانه ttac به آدرس mobile.ttac.ir مراجعه و یا با نصب اپلیکیشن ttac روی تلفن همراه خود علاوه بر پیدا کردن داروهای کمیاب، از سایر مزایای این سامانه از جمله قیمت داروها و تشخیص اصالت کلیه فرآورده های سلامت محور شامل دارو، فرآوردههای آرایشی و بهداشتی، غذایی و ملزومات پزشکی نیز استفاده نمایید.
معاونت غذا و دارو
دانشگاه علوم پزشکی کرمان
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
#معلم_آگاه
#معلم_آگاه_سری_اول
🪫 پرسش 7⃣6⃣ :
✍همکار عزیزی پرسیدند:
آموزگار پایه دوم هستم که با وجود گذشت یکماه از ابتدا سال و مرور تمام دروس پایه اول یکی از دانش آموزانم به هیچ عنوان نه میتواند بنویسد و نه میتواند بخواند و تمایلی به انجام تکلیف هم ندارد بهترین راهکار برای رفع مشکل این دانش آموز چیست؟
📝پاسخ:
📌به جهت رفع مشکل این دانش آموز ابتدا باید نتیجه سنجش دانش آموز را از پرونده تحصیلی ملاحظه کرد، ممکن است دیرآموز باشد.
اگر دیرآموزباشد نیازمند توجه خاص آموزشی است و باید از راهکارهای مناسب برای دانش آموزان دیرآموز استفاده نمایید.
📌توصیه می شود :
ویژگی های رفتاری کودک را بشناسید و مطابق با آن با او برخورد کنید؛ به او کمک کنید تا بتواند در سطح خود بیاموزد.
باید در کلاس، تکرار درس مکررا انجام شود و فاصله ای که برای آموزش درس جدید در نظر میگیرید بیشتر باشد.
یک دانش آموز دیر آموز برای اینکه مثل یک دانش آموز عادی بتواند درس را بیاموزد مدت زمان یک سال و نیم نیاز دارد، در نتیجه نباید از دانش آموز انتظار زیادی داشت و باید اورا با شرایط خودش بسنجیم و با قبل خودش مقایسه کنیم و اندکی پیشرفتش را با تشویق جلوه دهیم.
📌برای اینکه یک دانش آموز دیر آموز تکالیف خود را به درستی و با انگیزه انجام دهد، به روش های انگیزشی خاص نیاز دارد که این وابسته به معلم میباشد، توصیه میشود حتما حتما در رابطه با روش های انگیزشی تحقیق و مطالعات زیادی داشته باشید.
📌برای آموزش از وسایل عینی و قابل دیدن و حس کردن استفاده کنید.
📌همانطور که قبل تر عنوان شد دانش آموز دیر آموز برای اینکه به روال آموزشی نزدیک شود نیاز به تشویق دارد، در نتیجه شما به عنوان راهنمای او در انجام فعالیت های درسی به او کمک کنید تا بعنوان یک کار خاص و خوب به درس نگاه کند و بعد از انجام تکلیف از خودش راضی باشد و انگیزه پیدا کند.
📌در نهایت توجه به این نکته ضروری است برای کودک دیر آموز بهتر است دوره پیش دبستانی دو بار تکرار شود تا مفید باشد و ایجاد علاقه کند.🔋
═══════❁💠❁═══════
🔸⃟🇮🇷 #برایایرانبرایمدرسه
☫ معاونت آموزش ابتدایی خراسان رضوی
📚 اداره تکنولوژی، گروههای آموزشی و بررسی محتوا
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
🖌عنوان:نکات معلمی_مهارت مشق گفتن
🧑🏫گردآوری:سعید رازورز
🏘استان: آذربایجان غربی
🏢ناحیه/منطقه:ناحیه ۲ ارومیه
❇️مشق چی بدیم تکراری نباشه و خسته نشن
✅ چند کلمه به دلخواه از درس انتخاب و به ترتیب حروف الفبا بنویس...این تمرین حتی در دوره ی دانشگاه نیز باید داده شود چون دانش جویان هنوز برخی ترتیب حروف الفبای زندگی را نمی دانند.
✅ کلمه ی سه نقطه ای از درس پیدا کن و بنویس.
✅ کلمه ی سه بخشی از درس انتخاب و بنویس و با ده تای آن جمله بساز.
✅ یک جدول نه خانه ای بکش و نه کلمه از درس انتخاب و داخل آن بچین....سپس با کلمات افقی جمله ی خنده دار و با کلمات عمودی جمله ی پرسشی بساز....
✅ نتیجه ی درس را در یک یا دو بند بنویس.
✅ امشب به پدر یا مادرتان املا بگویید می خواهم ببینم خط آن ها چگونه است.....چند کلمه را درست ننوشته اند ...در این مورد به پدر و مادر چه توصیه ای دارید...چگونه به آنها یاد می دهید؟ هدف اعتماد به نفس
✅ دو بند آخر درس را بنویس.
✅ دو بند از درس را به صورت بی نقطه بنویس.
برای فرداشب مشق راحت تر است حالا نقطه های مشق دیروز را بگذارید...هدف...تقویت تمرکز
✅ از کدام قسمت درس بیشتر خوشت آمده است؟...بنویس.
✅ درس امروز را خلاصه نویسی کن.
✅ در زمینه ی ریاضی بعد از تدریس دو تا تمرین بدهید و همان جا سر کلاس حل کنند...یا فردی یا گروهی....عملکردی
✅ یک طلق شفاف و یک ماژیک و دستمال داشته باشند و تمرین بنویسند و پاک کنند.
✅ برای بهتر شدن روخوانی یک شب مشق نگویید و بگویید امشب فقط رو خوانی داریم...یک درس هدیه را مادر برای شما بخواند و شما همان درس را برای پدر بخوانید.
✅ از کتابهای دیگر نیز مشق بگویید حتی ریاضی....
✅ چند عدد بدهید تا دانش اموزان خودشان مساله بسازند آنها از بس مساله حل کرده اند خسته شده اند.حالا بگذارید مساله ای که خود ساخته اند حل نمایند.
✅ یک کاردستی برای آخر هفته با وسایل دور ریختنی بسازند و بیاورند.
✅ خاطره ی یک سفر یا مهمانی یا گردش خود را به همراه نقاشی اش به کلاس بیاورند.
✅ یک روزنامه دیواری در زمینه ی علوم و ریاضی یا هدیه برای آخر هفته به عنوان تکلیف ارایه دهیم .
✅ تمرین عدد نویسی از آخر به اول...مثلا از هزارو پنجاه تا هزار بنویسند...دنده عقب
✅ در تکلیف روزانه می توان یک تمرین ازچهار عمل اصلی داشته باشد.
✅ از کتاب گلستان سعدی یک حکایت بنویسند و بیاورند.
✅ از کتاب شاهنامه ی فردوسی یک شعر به دلخواه بنویسند.
✅ یک کتاب داستان بسازند.
✅ یک کتاب داستان به آنها بدهیم و خلاصه نویسی کنند.
✅ در مورد یکی از برنامه های تلویزیونی یک گزارش بنویسند.
✅ به سراغ پدر بزرگها و مادر بزرگها بروید و چند بازی محلی از آنها یاد بگیرید و در کلاس اجرا کنید.
✅ یک صفحه املا را در رایانه تایپ کرده و بیاورید.
✅ پاور پویینت علوم بسازید.
✅ بنویس روز جمعه از صبح تا غروب چه برنامه هایی داشتی.
✅ یک دانه و گل بکارید و گزارش رشدش را هر هفته بیاورید.
✅ ضرب المثل های جدید بسازید .
✅ در مورد این ضرب المثل تصویر سازی کنید.
✅ والدین را جهت قصه گویی به کلاس دعوت کنید.هر هفته یک قصه
✅ از والدین هنرمند در زنگ هنر استفاده کنید.
✅ برای خودتان یک کتاب کار داشته باشید و جهت تنوع چند تمرین جالب از آن انتخاب و جهت تکلیف به آنه بدهید.
✅ خانواده خودش آزمون هفتگی از دانش آموز داشته باشد و به معلم گزارش و باز خورد دهد. باز خورد در باز خورد.
✅انواع تکالیف خلاق دیگر که معلم با شناخت از دانش آموزان ارائه میدهد.
#تدریس_اثربخش
#مهارت_تدریس
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
🖌عنوان: مهارت تدریس در زنگ انشاء
🧑🏫گردآوری:سعید رازورز
🏘استان: آذربایجان غربی
🏢ناحیه/منطقه: دو ارومیه
♦️انشای گسترشی :👇👇
در این روش معلم یک جمله را می گوید و دانش آموزان با استفاده از درک خود انشا را گسترش می دهند.
به عنوان مثال :شیری در جنگل زندگی می کرد.
ناگهان....
ادامه ی آن را دانش آموزان تعریف می کنند.
┄┅┅┄┄┅✶🌷 ✶┄┅┄┅┄
♦️روش کیسه ی جادویی
در این روش آموزگار اشیایی را درکیسه قرار داده واز سر گروه های دانش آموزان می خواهد که تعدادی ازاشیا را از کیسه خارج کرده و هر گروه با توجه به اشیایی که در اختیارشان قرار گرفته ابتدا جمله و سپس انشا بنویسند.
┄┅┅┄┄┅✶ 🌷 ✶┄┅┄┅┄
♦️خلاصه کردن داستان:
داستان کوتاهی برای دانش آموزان می خوانیم و از آن ها می خواهیم تا خلاصه ی داستان را در چند جمله بنویسند.
┄┅┅┄┄┅✶ 🌷 ✶┄┅┄┅┄
♦️روش پازلی:
تعدادی جمله را که در ارتباط با یک موضوع متفاوت هستند روی کارت هایی می نویسیم و به صورت تصادفی در اختیار دانش آموزان قرار می دهیم.
سپس از آن ها می خواهیم کارت های مرتبط را پیدا کنند و در گروه انشایی بنویسند.
┄┅┅┄┄┅✶ 🌷 ✶┄┅┄┅┄
♦️تصویر یابی:
تصویری را روی تابلو می چسبانیم یا از تصویر کپی گرفته وبه تعداد دانش آموزان می دهیم.
از آن ها می خواهیم هر چیزی را که در تصویر می بینند با یک خط به بیرون کشیده ونام آن را بنویسند.
بعد از این که همه ی شکل های مربوط به تصویر نام گذاری شد ، با آن ها جمله و سپس متن بنویسند.
┄┅┅┄┄┅✶ 🌷 ✶┄┅┄┅┄
♦️روش تداعی و شاخه بندی:
به این صورت که از دانش آموزان می خواهیم تمام کلماتی را که در مورد یک موضوع به ذهنشان می رسد بیان کنند
این کلمات براساس نزدیکی به یکدیگر در چند شاخه روی تخته سیاه نوشته می شود .
حال می توان از دانش آموزان خواست با توجه به کلمات موجود ، انشای خود را بنویسند.
┄┅┅┄┄┅✶ 🌷 ✶┄┅┄┅┄
♦️استفاده از موضوعات تخیلی:
به دانش آموزان می گوییم داستان خیالی با اغراق زیاد بنویسن
خودمان ابتدا یک داستان شگفت انگیز و عجیب و غریب را تعریف می کنیم
مثلا یک شب خواب دیدم اندازه ی مورچه شدم......
┄┅┅┄┄┅✶ 🌷 ✶┄┅┄┅┄
♦️روش مسابقه ی جمله های ادبی:
از دانش آموزان می خواهیم در مورد چند موضوع یا چند اسم مانند مادر ، آسمان ، خدا
جمله های زیبا بنویسند. بعداز بین آن ها بهترین را انتخاب می کنیم و بچه ها با استفاده از آن جمله و جمله های خودشان در گروه انشا می نویسند.
┄┅┅┄┄┅✶ 🌷 ✶┄┅┄┅┄
♦️روش خاطره نویسی:
برای دانش آموزان یک خاطره تعریف می کنیم. بعد از تمام شدن خاطره ازآن ها می خواهیم آن چه را که در ذهنشان مانده بنویسند و در مرحله ی بعدی می خواهیم یک داستان یا خاطره از خود یا
اقوامشان بنویسند.
┄┅┅┄┄┅✶ 🌷 ✶┄┅┄┅┄
♦️روش تکمیل داستان:
در این روش بچه ها چشمشان را می بندند و گوش های خود را آماده ی شنیدن می کنند
ما داستانی را آغاز می کنیم و هر دانش آموزی که اسمش را صدا کردیم ، موظف است داستان ما را با یک جمله کامل تر کند تا زمانی که داستان تمام شود.
┄┅┅┄┄┅✶ 🌷 ✶┄┅┄┅┄
♦️روش خورشیدی:
روش خورشیدی نوعی بازی با کلمات است.
یک نفر یک کلمه می گوید و آن را درون خورشید می گذاریم . سپس چند کلمه ی مرتبط با آن کلمه بچه ها می گویند و در شعاع های خورشید می نویسیم.
و بعد با استفاده از آن کلمه ها جمله و سپس متن می نویسند.
┄┅┅┄┄┅✶ 🌷 ✶┄┅┄┅┄
♦️روش استفاده از کلمات
در این روش ما موضوع انشا را بیان می کنیم. سپس کلماتی را با توجه به موضوع روی تخته می نویسیم تا دانش آموزان در نوشتن انشا از آن ها استفاده کنند .
دانش آموزان با توجه به کلمات داده شده جملاتی را می نویسند، سپس جمله هایی را که مرتبط با هم هستند در یک گروه قرار می دهند و در پایان آن ها را مرتب می کنند.
┄┅┅┄┄┅✶ 🌷 ✶┄┅┄┅┄
♦️روش مشارکتی
موضوعی به دانش آموزان ارائه می شود و هر کدام از بچه ها به نوبت در مورد آن جمله ای می گویند.
(البته چند دقیقه فرصت فکر کردن به بچه ها می دهیم.)
مطالب بچه ها را روی تابلو می نویسیم و به کمک خودشان جملات را پس و پیش می کنیم تا به صورت یک انشای کامل درآید.
┄─┅ 🌸 ✶❃ ⃟░⃟ ❃✶🌸 ┅─┄
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
💥💥چند توصیه به همکاران جدید الاستخدام
🧑🏫گردآوری:سعید رازورز
🏘استان: آذربایجان غربی
🏢ناحیه/منطقه: دو ارومیه
💥 بهترین وضعیت یک معلم در هنگام تدریس، قرار داشتن در پای تخته کلاس است.
میزان تحرک و جابجایی،بهتر است مختصر، آرام و در محدوده تخته کلاسی باشد!
اینکه مدام قدم بزنیم، و یا درعرض و طول کلاس جابجا بشویم، تمرکز شاگردان را برهم زده و به تدریج حرکت بیش از حد ما، برای دانش آموزان خسته کننده می شود.
گاهی بنا به روش تدریس انتخابی شاید نیاز باشد بین بچه ها هم برویم.
💥بهترین حجم صدا هنگام تدریس:
حجمی متوسط،توام با آرامش و بیان شمرده کلمات است.
جالب نیست دانش آموز تذکردهد: لطفا بلندتر!
و نیز اشتباه است فکر کنیم با فریاد کشیدن مطالب را بهتر به شاگردان فهمانده ایم!
فریاد زدن به هنگام تدریس تدریجا گوش و ذهن آنها را خسته می کند و انرژی معلم را نیز تحلیل می برد.
اگر درس را با فریاد زدن شروع کنیم دیگر تا انتها باید داد بزنیم!..چون دانش آموزان عادت کرده و دیگر به صدای آهسته ما توجه نخواهند کرد!!
حجم متوسط صدا بهترین است...و آنگاه می توان گاهی با بالا بردن یا پایین آوردن صدا توجه بیشتری را ایجاد نماییم...
💥 نگاه معلم باید بر روی صورت تمام دانش آموزان حرکت کند.
در هنگام تدریس فقط بعضی نفرات را نگاه کردن...و یا فقط به در و دیوار کلاس چشم دوختن...اثر منفی داشته و عده ای از شاگردان با این احساس که در دایره توجه قرار ندارند کم کم از دنبال کردن صحبت های ما دور خواهند شد!!
💥 از یاد نبریم دانش آموز بیش از آنکه به مقدار پیشرفت درس در هر جلسه کلاس توجه کند به محتوای مطالب گفته شده دقت می کند...
به عبارت دیگر قبل از آنکه از خود بپرسد در یک جلسه چند صفحه کتاب تدریس شده، از خود می پرسد چه مطالبی را خوب و عمیق یاد گرفته است!
کیفیت آنچه تدریس می کنیم مهمتر از کمیت مطالب گفته شده است...سریع و تند درس دادن مطالب درسی معمولا دانش آموز را دچار اضطراب می کند.
این مطلب به ویژه درجلسات اول شروع برنامه کلاس ها مهمتر است.
💥 بیش از نود درصد دانش آموزان، تخته ای باصفا و زیبا را می پسندند!
از رنگ های متنوع استفاده کنیم....تا جایی که ممکن است مرتب و منظم و خوش خط بنویسیم.
حتی المقدور از یک سمت تخته شروع کرده و به تدریج و منظم کل تخته را پر کنیم...
💥 اخلاق خود را برای شاگردان توضیح ندهیم!
کل توضیحاتی که درباره اخلاق و کاراکتر و انتظارات خودتان می دهید نهایتا نیم ساعت به یاد شاگردان می ماند!
آنها باید اخلاق و منش شما را از روی رفتارتان بفهمند و به خاطر بسپارند ..
یا به عبارت دیگر آنچه را که مستقیم یا غیرمستقیم از رفتار و حرکات شما ببینند به خاطر خواهند سپرد
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
🖌عنوان: ۷ قانون طلایی طرح درس
🧑🏫گردآوری:سعید رازورز
🏘استان: آذربایجان غربی
🏢ناحیه/منطقه: دو ارومیه
📝 یک طرح درس خوب باید بتواند به هفت " چه" جواب دهد:
معلم
🔵 چه چیزی را( محتوا ی آموزشی)
🔷 با چه وسایلی( رسانه آموزشی)
🔵در چه مدتی( زمان آموزش)
🔷برای چه کسانی( مخاطبین)
🔵 در چه جایی( محل آموزش)
🔷به چه منظوری( اهداف آموزشی)
🔵با چه روشی( روش و الگوهای تدریس)
تدریس می کند؟!؟
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
🖌عنوان: ۷ قانون طلایی برای یادگیری
🧑🏫گردآوری:سعید رازورز
🏘استان: آذربایجان غربی
🏢ناحیه/منطقه: دو ارومیه
بسیاری در زمینه کاری من با متخصصانی کار می کنند که با دانش یادگیری آشنایی ندارند. با این حال همین افراد معمولا مسئول گردآوری محتوای دوره های آموزشی هستند و یا ممکن است در مورد طراحی دوره ها تصمیم گیرنده باشند.
همانگونه که فهم ما نسبت به موضوع یادگیری کامل می شود، بدیهیاتی برایمان به وجود می آید که یک متخصص بعید است هیچ گاه به آن ها توجه کند. بنا به درخواستی که داشتم، اینجا لیستی شامل اصول اولیه آموزش و یادگیری گردآوری کرده ام که می تواند به متخصصین فن در طراحی شیوه تدریس کمک کند. فکر می کنم این ها هفت قانون طلایی هستند که همکاران من کم و بیش تا این لحظه روی آن توافق دارند.
قانون 1: افراد با انجام دادن یاد می گیرند
فرصت هایی فراهم کنید تا افراد دانش و مهارت های خود را در شرایط تا حد امکان واقعی، به کار گیرند. فعالیت هایی که نیاز به واکنش های تأمل برانگیز، تصیم گیری و حل مسئله دارند، منجر به یادگیری فعالانه می شوند و هم چنین تفکر سطح بالاتر را ترویج می کنند.
قانون 2: یادگیری عملی اجتماعی است
برای شرکت کنندگان، راه هایی ایجاد کنید تا از یکدیگر بیاموزند، تعامل داشته باشند، بحث کنند و اطلاعات رد و بدل کنند. آن ها را تشویق کنید تا از شبکه های اجتماعی مرتبط با موضوع استفاده کنند و از گروه متنوعی از شرکت کنندگان دانش کسب کنند. آن ها را به توسعه یک فضای آموزشی شخصی ترغیب کنید که شرکت کنندگان را در ارتباط با یکدیگر و به روز نگه می دارد. تعاملات اجتماعی مرتبط به فرآیند یادگیری عمق می بخشد.
قانون 3: افراد داستان ها را به خاطر می سپارند
برای تقویت یادگیری، داستان هایی مرتبط با موضوع بازگو کنید، موردی را به طور خاص بررسی کنید و مثال هایی ارائه دهید. در مورد اشتباهات و موفقیت های خودتان صحبت کنید. اجازه دهید شرکت کنندگان به داستان ها و موارد مطرح شده واکنش نشان دهند. آن ها را آزاد بگذارید تا برای یکدیگر از ماجراهایی که می دانند، حرف بزنند.
قانون 4: کوچکترین بخش های یادگیری بیشترین تاثیر را دارند
مغز ما ظرفیت محدودی برای دریافت و پردازش اطلاعات دارد. شکستن محتوای آموزشی به بخش های کوچک که به عنوان میکروآموزش شناخته می شوند، منجر به درک و حفظ بهتر دانش و مهارت ها می شود. برای مثال، سعی کنید فیلم ها، سخنرانی ها و دوره های آموزشی مختصر و مفید باشد.
قانون 5: یادگیری در میان جامعه ای قوی و دلسوز تقویت می شود
در یادگیری مؤلفه ای احساسی و بسیار حائز اهمیت وجود دارد که معمولا نادیده گرفته می شود. برای خلق اجتماعی امن و منسجم زمان بگذارید، جایی که افراد در آن برای به اشتراک گذاشتن، تعامل و کار با یکدیگر احساس راحتی می کنند. گروه را چنان مدیریت کنید که با تمام اعضا در نهایت احترام و تساوی رفتار شود.
قانون 6: شاگردان به بازخورد هوشمندانه نیاز دارند
. شاگردان به بازخوردی نیاز دارند تا به آن ها اطمینان دهد که در مسیر درستی قرار دارند، کج فهمی ها را تصحیح کند و به دیدگاه های منحصر به فردشان اعتبار بخشد. در کلاس درس مجازی، به تکالیف فردی و گروهی پاسخ دهید، در اتاق های مجازی بحث و گفت وگو فعال باشید و با این حال از دادن جواب سوالات به آن ها خودداری کنید. وقتی در حال طراحی دوره های آموزش مجازی هستید، سازو کاری برای دریافت بازخوردها داشته باشید که اطلاعات را به شیوه ای جدید اصلاح کند.
قانون 7: یادگیری به بیش از یک فعالیت بستگی دارد
افراد صرفا با یک جلسه سخنرانی یا خواندن یک مطلب، مهارت جدیدی کسب نمی کنند. یادگیری فرآیندی مداوم است. اگر به آنچه پیشتر درس داده شده برگردید، با فرصت های بسیاری برای تمرین مهارت های جدید روبرو خواهید شد. فکر کنید که چگونه می توانید رویکردی ترکیبی برای آموزش داشته باشید که شامل ابزارهای مختلف و رویدادهای آموزشی پی در پی باشد.
منبع: http://theelearningcoach.com/elearning_design/7-golden-rules-of-learning/
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
روسری ریشه دار ترکمن ۱۴۰
توضیحات محصول :
دارای ریشههایی زیبا به طول ۱۰ سانت بافته
شده
به هیچ عنوان رنگ و پرز نمیدهد
بسیار با کیفیت
جنس پارچه نخی
کیفیتی عالی و مناسب
بسیار پر فروش
ابعاد: ۱۴۰ سانتی متر
دارای ۱۰ رنگ اصلی : مشکی ، سرمه ای ، سفید
سبز ، کاربنی ، سرخابی زرد و بنفش ، نارنجی و
زرشکی
قیمت ۱۸۰ هزار تومان
ارسال رایگان
✅جهت سفارش
@teacherschool