فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📣📣📣محتوای تکمیلی
👈👈👈ترکیب نشانه ها-اَ
🔰🔰🔰انتقال بهتر مفاهیم به دانش آموزان
@tadriis_yar1
#تکالیف_خلاق به جای رونویسی
◇ از داخل درس بگردو کلماتی که نشانه های ط، ظ، ص، ضو ...و خوا و او استثنا یا تشدید دارند پیداکن و در یک جدولبنویس. سپس با ۵ تای آنهایک جملہ خلاقانه بنویس.
◇دو بند اول درس را با دقت بخوان و کتاب را ببند. سپس هرکلمہ کہ یادت مانده در دفتر فارسی تمیز و خوش خط بنویس.
◇ یکبار از روی بند سوم و چهارم درس بدون نقطه رونویسی کن. کتاب را ببندونقطہ ها را با رنگ قرمز بگذار.
🌺🌺🌺🌺🌺🌺
. اگر امروز تو مسئول املا به بچه ها باشی چه جمله هایی ازدرس را انتخاب میکنی؟ ۱۰جملہ انتخاب کن و بنویس.
• ۱۵ کلمہ مشکل املایی را از درس پیدا کن و در دفتر املا بنویس. اما حرفی که در آن کلمہ مشکل و جزو حروف چندشکلی است راننویس و خالی بگذار. سپس کتاب راببند وحالا با مدادرنگی حروفی که نوشته نشده را بنویس.
• از ۵ خط از درس کہ بیشتر دوست داشتی و خوشت آمده از روی کتاب نگاه کن ودر دفترت بنویس. (۵ خط پراکنده باشد)
🌸🌸🌸🌸🌸
◇۱۰ تا از کلماتی که داخل درس به نظر تو از نظر املایی مشکلهستند را روی کارت بنویس. حالا ۴ تا از این کارت ها را روی زمین ردیف کن و با دقت به آن ها نگاه کن. از مادر بخواه دو کارت را جابه جا کند. چشمانت را باز کن و سعی کن بگویی کدام دو کارت جابه جا شده اند. یا اینکه یکی از کارت ها برداشته شود و توبگویی کدام کارت برداشتہ شده. یا یک کارت بیرون گذاشته شود و به جای آن کارت دیگری از بیرون جایگزین شود.
ياكل کارت ها روی زمین پخش شود و کلمه ای را که می گویند پیداکنی.
🌼🌼🌼🌼🌼
• از داخل درس کلماتی که بی نقطہ هستند، یک نقطہ، ۲ نقطہ و ۲ نقطہ و ۴ نقطہ و ۵ نقطہ دارند پیداکن و در جدولی تمیز و مرتب بنویس.
• امشب توبہ پدر یا مادرت املا بگو و املای آن ها را صحیح کن.
• با ۱۵ تا از کلمات مشكل درس کارت کلمہ درست کن و آن ها را در یک جعبہ بنداز. حالا هم بزن و پنج کارت را بیرون آور و باصدای بلند بخوان.
کتاب را باز کن و جملاتی که این ۵ کلمه در آن هاهست تمیز و مرتب در دفتر بنویس.
💐💐💐💐💐
. یک جدول شگفت انگیز یا سودوکو درست کنید و از کلماتمشکل درس به بچه ها بدهید تا جدول را کامل کنند.
♤ ۵جمله از جملات درس را نیمہ بدهید تا از روی کتاب کاملکنند.
۵ کلمہ از درس بدهید تا دانش آموزان با آن ها یک داستانبنویسند و با توجه به بیاموز و بگوی هر درس از بچه ها بخواهید جملاتمربوط به آن بیاموز و بگو را از داخل درس پیداکنند. مثلا ۵ تا از جمله هایی که زمان گذشته دارد.
🌷🌷🌷🌷🌷
• به دانش آموزان یک کلمه از درس بدهید تا قطار كلماتبسازند. به این صورت که کلمه ای از درس پیدا کنند که حرف اول آن، حرف آخر کلمہ شما باشد. مثلا ۲۰كلمه داشته باشد.
مثال :منتظر راهنمایی
. به دانش آموزان جملات نامرتب از درس بدهید تا مرتب کنند.
• به دانش آموزان حروف بہ هم ريختہ بدهید تا کلمہ بسازند.
• این دو تکلیف را می توانید به خودشان هم واگذار کنید. یعنیخودشان جملہ و حروف نامرتب بسازند و خودشان هم مرتب کنند.
🍁🍁🍁🍁🍁
. جدولی از حروف طراحی کنید تا دانش آموز از داخل آن کلماتدرس را پیدا کند و رنگ بزند و بيرون جدول بنویسد.
• كلمات مهم از جمله های درس را پاک کنید و بگویید از داخل کتاب کلمات را پیدا کند و در جمله ها بنویسد. یا کلمات را همبدهید تا هر کلمه را در جمله ی مناسب بگذارد. . مثلا:
دانش آموزان ............. مربی بهداشت بودند.
• درس را با دقت بخوانند و هر چه از درس فهمیدند به زبانخودشان خلاصه در چند خط بنویسند.
🌺🌺🌺🌺🌺
. اگر تو بہ جای نویسنده بودی داستان درس را چطور به پایانمی بردی؟
. فرض کن قرار است ادامه داستان درس را تو بنویسی، درحدیک بند داستان را ادامه بده.
• باکلمات داده شده از درس یک جمله خلاق بنویس.
• جملہ ناتمام بدهید تا کامل کنند
• برای درس یک کتابچہ تصویری درست کند و زیر هر تصویرخلاصه ای از درس بنویسد.
🌻
#اشكالات_املایی دانش آموزان از ديدگاه زبان شناختی
اشکالات املایی، بر اثر اشكالات رسم الخطی، تأثير لهجه و گويش محلی دانش آموزان و فرايندهای آوايي حذف، تبديل و افزايش به وجود می آيند و از موارد زير سرچشمه مي گيرند:
۱. ضعف در حساسيت شنوایی، مثل: ژاله _ جاله
۲. ضعف در حافظه شنوايي , مثل جا انداختن كلمات
۳. ضعف در حافظه ديداري، مثل حيله – هيله
۴. ضعف در حافظه توالی ديداری، مثل مادر – مارد
۵. قرينه نويسي، مثل روز – زور
۶. وارونه نويسی مثل پدر - ردپ
۷. عدم دقت، مثل: گندم – كندم
۸. نارسا نويسی مثال رستم – رسم
🌻✨✨🌻✨✨🌻✨
4_5792170583030497784.pdf
419.7K
پیک تم ۶ ریاضی
کاربرگ
آزمون
•┈┈•••✾•🍃 🌺🍃•✾•••┈┈•
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
املای حرکتی بسیار موثر در اوایل سال
سوالات_اجتماعی_کل_کتاب_چهارم_ابت.pdf
919K
🍇سوال و جواب درس به درس اجتماعی
⏰چهارم ابتدایی
@tadriis_yar4
خیلی سبز علوم فصل دوم.pdf
5.85M
🔖##علوم _ مخلوط ها
🌺کتاب خیلی سبز
🚦چهارم ابتدایی
@tadriis_yar4
@MoallemYariR4 معنی و متضاد درس دوم.pdf
1.55M
📮معنی لغات متصاد و هم خانواده درس 2 ##فارسی
📚 چهارم ابتدایی
@tadriis_yar4
✅ تکنیک هایی برای لذت بخش کردن تکلیف مدرسه👇👇
⬅️ کارهایی که شما در رابطه با تکلیف مدرسه باید انجام دهید
⬅️ قبل از تکالیف مدرسه به او فرصت استراحت بدهید.
⬅️ زمان مشخصی را هر روز برای انجام تکالیف مدرسه تعیین کنید.
⬅️ ساعاتی که مناسب سن اوست اجازه دهید تلویزیون تماشا کند.
⬅️ محیطی آرام و ساکت را برای کودک به وجود آورید.
⬅️ بعد از انجام تکالیف خستگی او را با یک نوشیدنی یا خوراکی سالم برطرف کنید.
⬅️ در صورت لزوم پاسخگوی بعضی از پرسش های درسی کودک باشید.
⬅️ ماهی یک بار با معلم او ارتباط داشته باشید.
⬅️ به هیچ عنوان کودک را مجبور به انجام تکلیف نکنید.
⬅️ سعی کنید انجام تکلیف را به صورت کاری شاد و لذت بخش تبدیل کنید.
⬅️ از کودک در مورد زمان انجام دادن تکلیف نظرخواهی کنید.
⬅️ حتما تشویق را چاشنی تکلیف داشته باشید
eitaa.com/tadriis_yar
✅ آموزش مفاهیم گوشه و لبه
✅ با کمک خمیر بازی و چوب خط
✅ ریاضی پایه اول
eitaa.com/tadriis_yar1
4_5992417544806334801.pdf
613.9K
✅ نمونه بازخوردهای_آموزشی (۲)
eitaa.com/tadriis_yar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ استعدادیابی بازیگری وایفای نقش در زنگ هنر و داستان
✅ داستان چوپان دروغگو اجرا شده توسط دانش آموزان کلاس ششم
✅ دبستان شهید متولی تازه شهر
⬅️ آموزگار مربوطه: آقای سعید میرزایی
⬅️ مدیریت مدرسه: آقای امید علی پور
eitaa.com/tadriis_yar1
🔻فواید عدس برای کودکان!
✅- ویتامینهای موجود در عدس C ، PP ، B2 ، B1 و A
✅- عدس برای دفع سموم بسیار مناسب است
✅- درمان بیماریهای گوارشی
✅- تقویت قدرت بینایی
✅- تقویت قلب
✅- درمان دردهای استخوان و مفاصل
✅- رفع کم خونی
✅- درمان زخمهای دهان و گلو
✅- جلوگیری از تنبلی چشم
✅- تقویت کننده چشم
✅- تقویت مو
✅- تقویت عضله ساز
✅ افزایش فعالیت سلولهای مغز و هوش و حافظه
✅-جلوگیری از ابتلا به یبوست
✅-جلوگیری ازسرطان
🇮🇷پرچم نماد یکپارچگی ماست 🇮🇷
🔻درفش، بیرَق، عَلَم، لَواء یا رایَت به معنی پرچم از دیرباز مورد استفاده بوده و از آن به عنوان علامت معین رهبر، لشکر، فرمانده لشگریان و..استفاده شده است .
همانند نام کشور، پرچم و نشان آن نیز در شناخت هر کشوری مهم است و نشاندهندهی هستیشناسی، انگیزهها، باورها، آرمانها، نگرشها و ایدئولوژی و در برخی موارد حتی بیانگر پیشینهی یک ملت است. پرچم ممکن است بیانکنندهی شرایط جغرافیایی، فرهنگی و حتی صنعتی و کشاورزی یک کشور نیز باشد. پرچم مهمترین سند هویتی و نماد ملی یک کشور در عرصهی بینالمللی است و به طور بسیار فشرده و انتزاعیافته، یک ملت و باورهای آن را معرفی میکند.
پرچم به عنوان نماد هر کشور از کودکی با جامعه پذیر شدن، ملکه ذهن افراد آن کشور شده و غالبا هویت ملی افراد، به طور ناخودآگاه با دیدن آن تقویت می شود. بدیهی است مفهوم هویت ملی یکی از موضوعات انتزاعی و معنوی و مربوط به دنیای ذهن است و همیشه یک ارتباط دوسویه بین مفاهیم انتزاعی و نمادین برقرار است
پرچم فارغ از جنس پارچه و کیفیت رنگش، مشترکترین نماد هویتی مردمان یک سرزمین است؛ نمادی که اینروزها باید بیشتر از همیشه برایمان ارزشمند باشد.
یک پارچه چگونه میتواند جمعیتی را به حرفها، دردها، شادیها و احساس مشترک برساند؟ یک پارچه نمیتواند، اما پرچم چرا.
پرچم فقط یک پارچه نیست؛ این، نماد یکپارچگی میلیونها نفر انسان است که شاید در فاصله چند هزار کیلومتری یکدیگر، اما با هم زندگی میکنند.
#گفتمان
#پرچم
#تربیت_سیاسی_اجتماعی
🆔️@EducationalGroups
مرور_نکات_فارسی_ابتدایی_مریم_عزیزی.pdf
2.77M
🍇فارسی
⏰ نکات دستوری و دانش زبانی
🏠 پنجم ابتدایی
🍊#پایه_پنجم