❇️ کنایه ها به همراه معنای دور و نزدیک
پشت دست داغ کردن:
معنی نزدیک:با شیء داغ دست راداغ کردن وسوزاندن
معنی دور:پشیمان شدن وتوبه کردن.
گندم نما جوفروش:
معنی نزدیک:کسی که جومی فروشد وانمود می کند که گندم می فروشد
معنی دور:آدم مکار وحیله گر.
دنبال نخود سیاه فرستادن:
معنی نزدیک:کسی را برای خرید نخودسیاه به بازارفرستادن
معنی دور:کسی را به دنبال چیزی نایاب وغیرقابل دسترس فرستادن که موفق به پیدا کردن آن نخواهد شد.
جگر کسی را کباب کردن:
معنی نزدیک:ازجگر کسی کباب درست کردن
معنی دور:کسی رابسیار عذاب دادن.
گردن کلفت:
معنی نزدیک:کسی که گردن کلفت دارد
معنی دور:شخص ثروتمند وپولدار،به شخص قدرتمند وپر زور می گویند.
چشم وگوش را باز کردن:
معنی نزدیک:چشم وگوش خود را باز بگذار
معنی دور:هوشیار وآگاه باش .
بی سر وپا:
معنی نزدیک :کسی که سر وپا نداشته باشد
معنی دور:فرومایه وپست،کسی که شخصیت اجتماعی کمی دارد
اجاقش کور است:
معنی نزدیک:کسی که اجاق گازش روشن نباشد
معنی دور:کسی که فرزند نداشته باشد
بی بخار:
معنی نزدیک :کسی که بخار ندارد
معنی دور:آدم بی غیرت.
تیر کسی به سنگ خوردن:
معنی نزدیک:کسی که تیرش به سنگ می خورد
معنی دور:به آرزوی خود نرسیدن درکاری موفق نشدن.
ازجان خودسیرشدن:
معنی نزدیک:کسی که از جان خود سیر شده باشد
معنی دور:ناامیدشدن واززندگی بیزار شدن.
✅کنایه های رایج که استفاده می شود.
_ زهرترک شدن:بسیارترسیدن
_هوای کسی را داشتن :مراقب کسی بودن
_دست شیطان را ازپشت بستن:بسیار مکار وفریبکار بودن
_دست بی نمک دارد:محبت وخدمت کسی نزد دیگران مورد بی اعتنایی قرار گرفتن
_نان کسی را بریدن : مانع از به دست آوردن رزق وروزی کسی شدن
_رنگ عوض کردن:تغییر عقیده دادن
_دستش به دهانش می رسد:درآمد کافی برای مخارج زندگی دارد
_به پای کسی نشستن :منتظر کسی ماندن
_پای کسی را از جایی بریدن:مانع رفت وآمد او به جایی شدن
انتظارات کتاب بخوانیم وبنویسیم در پایه اول
🌸 گوش دادن
1.از دستورالعمل هاي ساده پيروي مي کند
2. قادر به دريافت ارتباط بين بخـش هاي مخـتلف پـيام است.
3. درباره ي شنيده ها به اظهار نظر مي پردازد
4. با دقت و علاقه و تمرکز به سخنان گوش مي دهد .
🌸سخن گفتن
5. قبل از سخن فکر مي کند
6. از زبان مناسب و کار افزارهاي لازم استفاده مي کند ،
7.در بحث هاي گروهي شرکت فعال دارد
8. از کلمات متنوع در سخن گفتن استفاده مي کند
9. صوت ها و نشانه ها را به درستي تلفظ مي کند
10. هنگام سخن گفتن جملات را صحيح بکار مي برد
🌸روان خواندن
11. توانايي بلند خواني و صامت خواني را دارد
12. هنگام خواندن از لحن و آهنگ مناسب استفاده مي کند
13. هدف و منظور نوشته ها را درک مي کند
14. به سؤالات متن خوانده شده ، پاسخ مي دهد
15. علايم سجاوندي و نقطه گذاري را در جمله ها و متن درک مي کند
16. متون ، شعر و داستان متناسب با سن خود را درک مي کند
17. نشانه هاي فارسي را تشخيص مي دهد
🌸نوشتن
18. نشانه هاي فارسي را مي تواند بنويسد
19. از جمـله هاي آشـنا مي تواند رونويسي کند
20. احساسات و عواطف خود را در جملات کوتاه بنويسد
21. از نشانه هاي سجاوندي به درستي استفاده مي کند
22. پاسخ سؤالات و تمرينات را مي نويسد
23. از واژگان تازه در نوشته هاي خود استفاده مي کند .
24. رعايت صحيح رسم الخط مورد نظر
25. رعايت فاصله بين کلمات و تناسب در اندازه حروف يک کلمه
ارسال کننده : پروین کاظمی
💢پویایی آموزش با 🔰
❇️ روش نوشتن انشاءهای خلاق
آموزش انشاء به دانش آموز مثل کودکی میماند که برای سخن گفتن،
غذا خوردن، راه رفتن از ساده به مشکل نیاز به کمک بسیار ما دارد
این دانشآموز و یا نوآموز برای اینکه بهتر بنویسد و بهتر بیان کند و
مطالب را آنچه که هست بازگو کند نیاز به کمک و راهنمایی و هدایت آموزگار دارد.
📚هدفهای آموزش انشا
1)دانشآموزان بتوانند آنچه را که میاندیشند و میخوانند به دیگری بگویند و بنویسند.
2)دانشآموزانی که تخیل قوی و استعدادی بیشتر در نویسندگی دارند بشناسیم و در مسیری صحیح هدایت کنیم.
3)پرورش قوه استدلال، تفکر و دقت دانشآموزان و وادار کردن آنها به درست دیدن و شنیدن، سپس دیده و شنیده خود را به طرز ساده و روشن بیان کردن و نوشتن است.
❇️روش آموزش انشا
زمینه یادگیری انشاء مانند کودکی میماند برای سخن گفتن، غذا خوردن، راه رفتن از ساده به مشکل نیاز به کمک بسیار ما دارد این دانشآموز و یا نوآموز برای اینکه بهتر بنویسد و بهتر بیان کند و مطالب را آنچه که هست بازگو کند نیاز به کمک و راهنمایی و هدایت ما دارد.
🍃پایه نوشتن صحیح و مستقل از همان کلاسهای اولیه گذاشته می شود. دانشآموزان از سال اول تحصیل میآموزند که چگونه منظور خود را درست بیان کنند در کلاس دوم علاوه بر جملهسازی و تکمیل جملههای ناقص، با کلمههای آشنا جواب سؤالات را به صورت کتبی مینویسند و از کلاس سوم نوشتن انشاء عملاً آغاز میگردد و دانشآموزان ابتدا برای هر انشاء طرحریزی مینمایند و این طراحی در مرحله اول به طور شفاهی انجام میگیرد و بعد به صورت کتبی درمیآید.
🍃برای دانشآموزان انشاء آموزگاران باید دانشآموزان را هدایت و راهنمایی کنند که شاگردان نظم فکری داشته و در مشاهدات خود دقیق باشند، درست بیندیشند، خوب بیان کنند و به قاعده بنویسند.
تنها دادن موضوع برای نوشتن انشاء کافی نیست دانشآموزان لازم است که بیاموزند که قبلاً فکر کنند و ریزهکاریها را دقیق مشاهده نمایند و پس از آنکه فکر و مایهای برای نوشتن پیدا کردند ما به کارگیری اصول نگارشی را که از آموزگار خود فرا گرفتهاند شروع به نوشتن انشاء نمایند.
🍃یکی از شرایط نوشتن انشاء تسلط و مهارت یافتن در خواندن است برای این کار یکی از بهترین روشها جمع کردن کتاب داستان دانشآموزان و دادن کتابها به دانشآموزان که آن کتابها را نخواندهاند و به همین ترتیب تا همه دانشآموزان در مدت یکی دو هفته متوالی بتوانند تمامی کتاب داستانها را بخوانند و خلاصهی آن را در دفتر خود بنویسند. گاهی اوقات نوآموز نمیتواند فکر خود را روی موضوعی متمرکز کند و یا مایه ذهنی لازم و کافی در آن زمینه ندارد. در این صورت معلم میتواند معانی و مفاهیم را به او القاء کند و شاگرد به آن معانی لباس مناسب بپوشاند و به صورت مکتوب درآورد.
❌یک تذکر مهم در نوشتن انشا
دانشآموزان باید بدانند همانطوری که در صحبت کردن نباید از موضوع خارج شد بیمورد سخن گفت و یا زیاد حرف زد، در نوشتن هم باید از حاشیهرویهای بیموقع و آوردن جملههای پرلفظ و بیمعنی خودداری کرد. امروزه نوشتهای پسندیده است که دارای جملههای کوتاه و رعایت مساوات در کلام باشد.
❇️ علم چه وقت از بازخورد کتبی باید استفاده کند ؟
✍️وقتي كه لازم است اولياء در جريان عملكرد دانشآموز قرار گيرند.
✍️ دانشآموزي اشكال جدي و اساسي در يك فعاليت دارد و معلم تشخیص میدهد با نوشتن بازخورد کتبی هم دانش آموز به تفکر و تامل وادار می گردد و هم تکلیف اولیا در کمک به دانشآموز روشن میشود .
✍️وقتي كه نمونه فعالیت دانشآموز، در پوشه کار، قرار داده میشود.
✍️ تلاش مهم یا برجستهای انجام شده و دانشآموز با مراجعه به آن و مرور بازخورد معلم، انگیزهی تلاش و موفقیت را در خود تقویت مینماید.
✍️ عدم اطلاع از آن بازخورد، عملكرد تصميم گيريهاي بعدي در مورد دانشآموز را با ابهام و مشكل روبرو گرداند.
منبع: صفر تا بیست ارزشیابی برای یادگیری .
👤استاد بهمن قره داغی
❇️ مهم ترین عوامل حواس پرتی
🌍 محیط :
گرمی و سردی هوای کلاس ، صداهای ناهنجار، نور شدید و ضعیف
🌍 خانواده :
اغتشاشات فکری(مشکلات ارتباطی، اقتصادی، اجتماعی، اعتیاد) ، کمبود محبت و نشاط ، احساس ناامنی ، مقایسه کودک و نوجوان با همسالان
🌍 روشها های تدریس :
عدم استفاده از روشهای فعال ، عدم استفاده از وسایل کمک آموزشی
🌍 کتاب :
عدم احساس نیاز به مطالب کتاب ، متناسب نبودن موضوعات درسی با توانایی و علاقه دانش آموز
🌍 معلم :
توقعات بیش از ظرفیت دانش آموز ، مقایسه دانش آموز با دیگران ، بازگو کردن مطالب تکراری
🌍 دانش آموز :
درد و رنج، بیماری ، گرسنگی و تشنگی ، غم و غصه ، ترس ، خشم و شادی ، اضطراب و نگرانی، فشارهای روانی ، بی علاقگی ، عدم آگاهی
#پایه -سوم - درس فارسی
💠هم خانواده ها
⬅️ارسالی از: سر کار خانم زهرا گودرزی
♦️کانال پایه سوم ابتدایی⬇️
@tadriis_yar3
# کار برگه فارسی پایه _سوم _
💠تبدیل جملات گفتاری به نوشتاری
⬅️ارسالی از : سر کار خانم فاطمه سیاه منصور
♦️کانال پایه سوم ابتدایی⬇️
@tadriis_yar3
:# فارسی پایه سوم ،دست ورزی و دست ساخته کلمات هم خانواده
💠درس آسمان آبی طبیعت پاک
⬅️ مدرس: سرکار خانم لیلی بازوندی
♦️کانال پایه سوم ابتدایی⬇️
@tadriis_yar3
موضوع:
آموزش چند روش نقاشی و کاردستی با سنگ
تلفیق دو درس هنر و علوم
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
وسایل مورد نیاز:
سنگ ـــ گواش یا آبرنگ ـــ چسب
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
همکاران گرامی! لطفا همەی موارد زیر را با دقت مطالعه کنید و بچه ها را تا پایان کار همراهی کنید.🙏
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
چرا نقاشی روی سنگ برای همه گروەهای سنی جذاب است ؟
نقاشی روی سنگ یکی از انواع نقاشی خلاق است که برای بچه ها در هر سنی جذاب و جالب خواهد بود .در واقع میتوان گفت نقاشی روی سنگ یک نوع ارتباط دانش آموزان با طبیعت است که بچه ها از فضای تکرای نقاشی روی مقوا و کاغذ خارج میشوند و روی سنگ نقاشی میکشند.
اهمیت نقاشی روی سنگ برای دانش آموزان:
✅اول اینکه به مرور یاد میگیرند با وسایل غیر متداول نقاشی، نقاشی خودش را بکشد .
✅دوم اینکه دانش آموزان با طبیعت بیشتر ارتباط میگیرد و بودن در طبیعت را می آموزد و مطمئنا در کنار کار هنری می آموزد که بیشتر به طبیعت توجه کند .
✅سوم اینکه تنوع در هنر را به عینه تجربه میکند.
در این تکنیک چند نوع کار میتوان انجام داد که من در این درس به آنها شاره میکنم که هر کدام با توجه به ساختار و هدفی که شما برای آن ترسیم میکنید میتواند بسیار جذاب و مفید باشد.
این تکنیک همانطور که از اسمش پیداست بچەها روی سنگ نقاشی میکشند یعنی مواد لازم برای این تکنیک سنگها و رنگ و قلم مو خواهد بود.
روش و مراحل کار:
معرفی دو نوع کار (نقاشی و کاردستی)روی سنگ برای دانش آموزان
✅در روش اول :
که ساده ترین نوع نقاشی روی سنگ است دانش آموز بدون توجه به شکل و اندازه سنگ روی آن نقاشی میکشد . در این قسمت دانش آموز سنگ را زمینه نقاشی خود میداند و فقط چیزی را که در ذهن دارد روی آن ترسیم میکند. معمولا این نوع نقاشی برای بچەها در مرحله اول یک چالش ذهنی بوجود می آوردکه دانش آموز تلاش میکند بین سنگ و نقاشی ذهنی خودش ارتباطی برقرار کند. مثلا فکر میکند چون سنگ گرد است میتواند کله آدم و یا یک توپ باشد . یعنی به نحوی سنگ موضوع نقاشی را تعیین میکند .بعد با رنگ و قلم مو نقاشی خودش را ترسیم میکند .
✅در روش دوم
دانش آموز در بین سنگها میگردد و سنگها را از این جنبه بررسی میکند و می نگرد که تصویر یک چیز ( آدم -حیوان_گیاهان و حشرات ) را در آن سنگ تصور کند. بعد از اینکه سنگ مورد نظر را یافت همان تصور ذهنی را روی سنگ با رنگ میکشد.
✅روش سوم :
دانش آموز از تلفیق دو یا سه تا سنگ یک فرم مجسمه گونه ای را تجسم میکند و بعد رنگ آمیزی میکند و سنگها را کنار هم قرار میدهد و می چسباند تا آن شکل ترسیم شود مثلا در تصویر بالا چند سنگ کنار هم تصویر یک حیوان یا گل را به وجود آورده است . البته نوع کارها و سطح هر کدام به مهارت دانش آموزان بستگی دارد.
اولیای گرامی!سعی کنید هنگام گشتن و پیدا کردن سنگها حتما بچه ها را به همراه داشته باشید و نظر شخصی آنها را برای انتخاب هر کدام از سنگها بپرسید و خوب به حرفها و اظهار نظرهایشان گوش دهید و در خلال صحبتهایشان آنها را تایید و تشویق نمایید.
نتیجه_گیری از این درس:
به گونه ای طبیعت مادر همەی هنرهاست. بچه ها میتوانند در طبیعت تجربه کسب کنند... خوب ببینند و نفس بکشند و هنر آموزی را بهتر از قبل کسب کنند. در درس نقاشی روی سنگ بچه ها در طبیعت با سنگها و انواع آن آشنا میشوند. سنگها را می یابند و روی آن با توجه به ذهنیت خود نقاشی میکشند. این گونه موضوعات بر روی بچه ها چنان تاثیری خواهد گذاشت شاید نتوان آن را توصیف کرد.
چند نکته اجرایی مهم در نقاشی روی سنگ برای بچه ها:
1- در صورت امکان این نوع نقاشی را در محیط باز در پارکها یا محیط های طبیعی اجرا کنید تا بتوانید بهترین نتیجه را از این درس بدست آورید.
2- از سنگهای رودخانه که صاف و صیقلی هستند استفاده کنید و تلاش کنید تنوع سنگها در شکل و اندازه ها مختلف باشد تا بچه ها بتوانند به نقاشی خود تنوع بدهند.
3- قبل از نقاشی سنگها را داخل آب بیندازید تا بچه ها زیبایی سنگها را در آب ببینند.
4- بعد از نقاشی و رنگ آمیزی حتما روی سنگهای نقاشی شده اسپری ورنی بزنید تا هم رنگها پاک نشوند و هم براق و شفاف دیده شوند
5- از آثار و کارهای بچه ها یک نمایشگاه خیلی کوچک در اتاقشان تشکیل دهید.کاردستی هایشان را درون ویترین کمد یا روی دیوار اتاقشان آویزان کنید.
مناسب پایه های چهارم تا ششم
❇️ پرورش #خلاقیت دانش آموزان
♨️معلمان برای اینكه بتوانند در جهت برانگیختن قوای خلاق دانش آموزان گام بردارند به این نكات توجه كنند: 👇👇
۱- در حین تدریس سؤالات بحث انگیز طرح كنید.
۲- از دانش آموزان بخواهید مطالب تدریس شده یا موضوعات كتاب را نقادی و تجربه تحلیل كنند. 🌾
۳- از طرح سوالات كه تنها یك جواب معین دارد در حد امكان اجتناب كنید.🍁
۴- گاهی از دانش آموزان بخواهید خود مسئله ای طرح كنند و به پاسخ آن بیندیشد. ♨️
۵- از روش بحث و گفتگو نهایت استفاده را ببرند. 💐
۶- به دانش آموزان نشان دهید كه كیفیت یادگیری به كمیت آن دارای ارزش بیشتری است.
۷- از سؤالات عجیب و ظاهرا بی ربط دانش آموزان استقبال كنید. 🍁
۸- به نظریات، عقاید و پیشنهاد های دانش آموزان احترام بگذارید. 🍁
۹- روح تحقیق و جستجو را دردانش آموزان ایجاد و تقویت كنید.🌹
۱۰- به دانش آموزان فرصت دهید درباره مسائلی كه مطرح میشود دقت فکر کنند.
۱۱- فعالیت تدریس را بر حسب تجارب قبلی پایه ریزی كنید. 🌸
۱۲- در كلاس محیط آزاد،بدون تنش ایجاد كنید تا دانش آموزان به راحتی به سؤال، بحث و گفتگو بپردازند. 🌾
۱۳- اعتماد به نفس دانش آموزان را تقویت كنید.🌾
۱۴- از ایجاد رقابت ناسالم بین دانش آموزان به شدت پرهیز كنید. 💐
۱۵- قدرت تخیل دانش آموزان را تقویت كنید.🍁
۱۶- از محركات بصری مانند تصاویر،نمودار،كارهای دانش آموزان و ...در كلاس استفاده كنید.♨️
۱۷- سعی كنید كه دانش آموزان ارتباط مسائل درسی را با واقعیت های زندگی درك كنند.🌸
۱۸- گاهی به تناسب دروس آنها را تشویق كنید راه حلهایی برای مسائل اجتماعی بیابند. 🌹
۱۹- از وسایل كمك آموزشی حداكثر استفاده را ببرید.🍁💐
ارسال کننده پروین کاظمی
202030_1654220634.zip
40.04M
#پاورپوینت
#کلاسداری
موضوع : کلاسداری، کنترل خشم به همراه فایل پی دی اف کمکی وتست میزان خشم
📌 فایل زیپ
🌟کانال تخصصی صدای تدریس
اقای پاکنژاد
✅ آموزش قران در پایه اول ابتدایی:
🔺🔺در روش تدریس قرآن کلاس اول نکات زیر را مورد توجه قرار دهید:
🔺🔺مهمترین هدف آموزش قرآن،خواندن قرآن است. وتاپایان کلاس سوم دانش اموزان باید به روخوانی قرآن دست پیداکنند.
🔺🔺آموزش قرآن باید دیداری وبا چشم باشد. بنابراین استفاده از لوحه های آموزشی تا پایان کلاس سوم الزامی است.
🔺🔺قرائت سوره: سوره ها درکلاس اول کلی خوانی یاتصویر خوانی می شوند نه روخوانی.
✅ نحوه ی آموزش سوره ها
🔺🔺لوحه ی مربوط به سوره ،ضبط ونوارسالم یا سی دی را از قبل آماده کنید.
🔺🔺لوحه ی مربوط را روی تخته نصب ویا بر روی پایه ی پشت آن روی میز قرار دهید .
🔺🔺همراه پخش قرائت سوره، آیات آن را از روی لوحه نشان دهید.
🔺🔺دانش آموزان با نگاه به آیه هاو پس از فرمانِ نوار به صورت دسته جمعی، همراه نوار بخوانند.
🔺🔺پس از اینکه سه مرحله ی گوش کنید -زمزمه کنید -بلند بخوانید اجراشد آموزگار stop نوار یا پلایر سی دی را می زند وچند بار بچه ها آیه راجمع خوانی کنند.آموزگار در این مرحله می تواند همراه بچه ها بخواند سپس به سراغ آیه بعدی می رود!
🔺🔺درپایان همه سوره پخش می شود تا ارتباط آیه ها حفظ شود.برای پرسش نیز ابتدا از دانش آموزانی که خوب یادگرفته اند پرسیده شود.
🔺🔺در خواندن سوره ها صحت ودرست خوانی مورد نظر است نه لهجه ولحن عربی.
🔺🔺حفظ در کلاس اول حفظ نسبی است نه حفظ کامل.اجباری در حفظ کامل نیست.
🔺🔺اگر دانش آموز یکی دوآیه ی اول را خواند وایه ی بعد را با هدایت معلم به یاد آورد یا با خواندن اول آیه بقیه ی قسمت های آیه را به یاد آورد حفظ نسبی محسوب می شود.
⬅️ هدف اصلی انس دائمی با قرآن است که سعی شود جزئی از زندگی آنان شود.عادت کنند هر روز قرآن بخوانند.
✅ پیام_قرآنی:
🔺🔺هدف از پیام های قرآنی مهارت تفکروتدبر است .(جدول درس ملی)
🔺🔺یکی از مناسب ترین راه های اُنس دانش آموزان با مفاهیم ارزنده ی تربیتی و اخلاقی قرآن کریم، پیام های قرآنی است.
🔺🔺آموزگار پیام را از نوار پخش می کند و دانش آموزان پس از شنیدن، آن را تکرار می کنند.
🔺🔺آموزگار ترجمه ی پیام را برای دانش آموزان می خواند .
🔺🔺یکی دو کلمه ی قرآنی پیام را که معنی شده را توضیح می دهدو از آن ها می خواهد تا درباره ی معنا مفهوم پیام خوب فکر کنند. در گروه های خود به کمک تصویر پیام درباره ی آن با یک دیگر گفت وگوکنند.
❌❌❌با فیلتر #اینستا و #واتساپ به بزرگترین مجموعه دانشآموزی در #ایتا بپیوندید.
🌺دریافت #نمونهسوال، #جزوه و کلی اطلاعات دیگر برای افزایش نمره شما ✈️ 👇
کلاس اولی ها 👇👇👇
📚 http://eitaa.com/tadriis_yar1
کلاس دومی ها 👇👇👇
📚 http://eitaa.com/tadriis_yar2
کلاس سومی ها 👇👇👇
📚 http://eitaa.com/tadriis_yar3
کلاس چهارمی ها 👇👇👇
📚 http://eitaa.com/tadriis_yar4
کلاس پنجمی ها 👇👇👇
📚 http://eitaa.com/tadriis_yar5
کلاس ششمی ها 👇👇👇
📚 http://eitaa.com/tadriis_yar6
کلاس هفتمی ها 👇👇👇
📚 http://eitaa.com/tadriis_yar7
کلاس هشتمی ها 👇👇👇
📚 http://eitaa.com/tadriis_yar8
کلاس نهمی ها 👇👇👇
📚 http://eitaa.com/tadriis_yar9
کلاس دهمی ها 👇👇👇
📚 http://eitaa.com/tadriis_yar10
کلاس یازدهمی ها 👇👇👇
📚 http://eitaa.com/tadriis_yar11
کلاس دوازدهمی ها 👇👇👇
📚 http://eitaa.com/tadriis_yar12
کانال کلی برای معلمان
http://eitaa.com/tadriis_yar
کانال ضمن خدمت و اطلاع از مسابقات
http://eitaa.com/ltmsme
کانال ایده و نقاشی و داستان
http://eitaa.com/naghashi_ghese
هدایت شده از Ltms
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #طلوعی_دیگر...🔆
🍃🌾صبح نو تنها برای تو آغاز شده است
🍃🌾و تو باید در تمام آن لبخند بزنی
🍃🌾به این که دیروز چه اتفاقی افتاده فکر نکن
🍃🌾چون امروز یک روز کاملاً جدید است
🍃🌾 با امید به خدا از امروزت نهایت استفاده را ببر
☀️ سلام؛ صبحتون بخیر و همراه با شور نشاط و سرزندگی
🌐 #قرارگاه_مجازی
📲 @ltmsme
Jozve_5_Motaleat_(nomrebartar).pdf
10.61M
✅ جزوه مطالعات اجتماعی
✅ پایه پنجم
eitaa.com/tadriis_yar5
✅✅ فوبی چيست ؟
🔻فوبی به ترسهای شدید اطلاق میشود.
۱۰ نوع فوبیا را در زیر برایتان نام برده ایم🌱
✔️ این نوع ترسها میتواند بخشی از شخصیت افراد را لو دهد.
1️⃣ از سیاهی و تاریکی میترسید؟
🔻اگر از تاریکی میترسید از نظر شخصیتی فردی مثبت و شاد با تخیلی قابل تحسینید.
مغز شما فوقالعاده خلاق است و به همین دلیل به محض قرار گرفتن در محیطی ساکت و تاریک شروع به ساختن سناریوهای پیچیده میکند.
2️⃣ از صحبت کردن در جمع واهمه دارید؟
🔻تقریبا ۷۵ درصد مردم جامعه درجاتی از این نوع ترس را دارند. این افراد اغلب درونگرا بوده و دوست دارند لحظات خود را در تنهایی و شادی سپری کنند. دوستان کمی دارند اما همین عده محدود صادق و صمیمیاند. البته ترس از ابراز وجود کردن یا سخنرانی در جمع به دلیل خجالت آنها نیست بلکه این افراد از «در مرکز توجه قرار گرفتن» بیزارند.
3️⃣ از مار میترسید؟
🔻اگر این تصویر مایه رعب و وحشت شماست یعنی شما فردی دوست داشتنی و گرمید.
آدمها و روابط با آنها برای شما در اولویت قرار دارد و حاضرید در هر شرایطی پشت و کمک افراد خانواده و دوستان باشید. ترس از مار نشانه وحشتی است که فرد از در معرض خطر قرار گرفتن خود، دوستان و خانوادهاش دارد.
4️⃣ از خون میترسید؟
🔻اگر با دیدن خون میترسید یا حالتان به هم میخورد اتفاقا نشانه این است که فردی آرام هستید. برای شما بدنتان بسیار محترم است و ترستان از خون به دلیل ترس از این موضوع است که مبادا روزی بدنتان دچار صدمه یا صانحه شدیدی شود.
5️⃣ از کثیفی ترس دارید؟
🔻اگر از آلودگی و بیماری ترس دارید یعنی در مقایسه با دوستانتان فردی عصبی هستید. دوست دارید زندگی بسیار مرتب و منظم و برنامهریزی شده باشد. هر چیزی که نظم زندگی شما را بر هم زند مخصوصا کثیفی یا آلودگی یا بیماری شما را دچار اضطراب میکند.
6️⃣ از عنکبوت میترسید؟
🔻٣٠ درصد زنان و ۲۰ درصد مردان مبتلا به این نوع ترس هستند. برخلاف آنچه به نظر میرسد شما فردی قوی هستید و جز آن دسته از افرادید که میگویند رهبر متولد شدهاند. ترس از عنکبوت در واقع نوعی میل ناخود آگاه به سمت عادی بودن است. شما ترجیح میدهید تحت هیچ فشار و مسئولیتی نباشید. پشت ترس از عنکبوت ترس از استراحت و از دست دادن کنترل ۱۰۰ درصدی مسایل است.
7️⃣ از دلقک میترسید؟
🔻شما فرد صادقی هستید که دروغگویی و از پشت خنجر خوردن را نمیپسندید. شما همیشه راست میگویید و این موضوع افتخار شماست. از هر ۱۰ نفر یک نفر دچار ترس از دلقک است.
8️⃣ از تنهایی میترسید؟
🔻شما از تنها ماندن متنفر هستید و به همین دلیل تمام وقتتان را با دوستان و آشنایانتان میگذرانید. اگر روابط سالمی دارید این روند را ادامه دهید اما اگر تنها برای فرار از تنهایی ارتباط برقرار میکنید مراقب روابط سمی باشید.
9️⃣ از ارتفاع میترسید؟
🔻شما فرد پیچیدهای هستید از یک سو دوست دارید با افراد جدید آشنا شوید و فعالیتهای نو انجام دهید اما از سوی دیگر از ناشناختهها به شدت واهمه دارید.
🔟 از شلوغی میترسید؟
🔻از قرار گرفتن در محیطی تنگ و پر جمعیت گریزانید؟ شما فردی هستید که به مردم علاقه دارید اما دوست دارید برای خود محدوده مشخصی داشته باشید. دوست دارید آدمها شما را آزاد بگذارند.
eitaa.com/tadriis_yar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ صوت اموزی نشانه ( د )
✅ فارسی پایه اول
⬅️ آبان۱۴۰۱
⬅️ قسمت چهارم
eitaa.com/tadriis_yar1
1_1889894144.pdf
983.9K
✅ کاربرگ های آموزشی
✅ فارسی _ نشانه اَ َ
✅ پایه اول
eitaa.com/tadriis_yar1