پاسخ فصل دوم.pdf
2.56M
مجموعهی پاسخهای امتحانی #علوم
فصل دوم
پایهی #هفتم
#پاسخنانه_فصل_2_علوم
🍋#پایه_هفتم
🍊#هفتم
.
@tadriis_yar7
پاسخ فصل ششم.pdf
741.7K
مجموعهی پاسخهای امتحانی #علوم
فصل ششم
پایهی #هفتم
#پاسخنانه_فصل_6_علوم
🍋#پایه_هفتم
🍊#هفتم
.
@tadriis_yar7
1_1233161680.pdf
1.75M
🔰#مهارتی
📝#دفتر_مدیریت_کلاسی
📌#کاربردی
✅فایل دفتر مدیریت کلاسی جدید امسال
❤️کانال_تدریس_خلاق📡
╔═📚📒💡═════╗
@tadriis_yar
50.99M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
درس #عربی - درس ٢
پایه #نهم
ساعت ١۶
چهارشنبه ۵ آبان ١۴٠٠
پخش شده از #شبکه_آموزش_سیما
🍊#پایه_نهم
🍋#نهم
#متوسط_اول✍📗📕📋
@tadriis_yar9
شورای دانش آموزی.zip
286.1K
🗳🗳🗳
📖نمونه متن تبلیغات داوطلبان انتخابات شورای دانش آموزی(word_pdf)
@ltmsme
#روش_تدریس_نشانه (آ ا)
باید گفت در روش های تدریس قدیمی و قبل از کتاب های بخوانیم و بنویسیم #فارسی ،روش تدریس حروف الفبا به این صورت بود که ابتدا نشانه تدریس می شد وبعد کلمه ای که با حروف مورد نظر نوشته شده بود به دانش آموز با روش بخش کردن و صدا کشی آموزش داده می شد. به طور مثال اگر دانش آموز فقط حروف " آ ا " و "ب " را خوانده بود ،فقط می توانست کلمه های آب و بابا را که با این حروف نوشته می شوند را بخواند و بنویسد.
اما در روش تدریس فعلی ابتدا کلمه هایی که در آن ها حروف مورد نظر به کار رفته به دانش آموز نشان داده می شود و بعد خود دانش آموز به طور فعال ، نشانه ی مورد نظر را در کلمه پیدا کرده و به او آموزش داده خواهد شد . به طور مثال برای تدریس نشانه ی "آ ا " این جمله ها آمده است و نشانه ی مورد نظر با رنگ دیگر نوشته شده است .آب آبی دریا آبی ..... نشانه ی مورد نظر ما به شکل هایی که در #زبان #فارسی وجود دارد در کلمه ها آمده است و بچه ها باید با تلفظ و تکرار کلمه و راهنمایی آموزگار آن ها را پیدا کرده و بدانند صدای " آ " چند شکل دارد . مواردی هست که درخواست می کنم به آن ها توجه کنید :
#تدریس_نشانه- (آ ا )
1- قبل از شروع تدریس ،شکل هایی که مربوط به این نشانه است را به صورت پازل یا فلش کارت آماده کنید .وبا یک پارچ اب وارد کلاس شوید وبه همه ی انهایی که تمایل به خوردن اب دارند با لیوان های مخصوص خودشان اب دهید تا بخورند وبعد از انها بپرسید شما چه چیزی خوردید حتما همه خواهند گفت اب و....
2-حتما بچه ها را به صورت گروهی تقسیم بندی کنید که در کلاس اول هر چه تعدادشان کمتر باشد ،مثلا دو یا سه نفری ،بهتر است .
3- پازل ها را بین بچه ها تقسیم کنید و آن ها را راهنمایی کنید تا بتوانند شکل مورد نظر را آماده کنند.
4- حالا از آن ها بخواهید در مورد شکلی که به دست آورده اند با یکدیگر مشورت کنند.
5- یک نفر از هر گروه گفته هایی که بین اعضای هر گروه رد و بدل شده را برای بچه های دیگر کلاس بازگو نماید.
6- کلمات کلیدی را به خاطر بسپارید و سعی کنید که این کلمات حتما توسط بچه ها گفته شود . مثلا :" بگو عزیزم ، در شکل چه چیزهایی به رنگ آبی می بینی ؟ " جواب خواهد داد : " دریا و ..."
7- هم پایان و هم آغاز بودن یک جفت کلمه را در نگاره ها با بچه ها تمرین کرده اید و الان می توانید در این مورد هم از آن ها سؤال کنید که چه کلماتی شنیدید که هم پایان و هم آغاز هستند .مثل بابا و دریا که هم پایان هستند و روی صدای آخر تأکید نمایید ویا آب و آبی هم آغاز هستند و روی صدای اول تأکید نمایید .تفاوت نگاره ها با نشان ها در این است که شما باید به هنگام تأکید صدای مورد نظر به شکل آن هم اشاره کنید.
8- اصلا لذت اکتشاف را از کودکان نگیرید .فورا اشاره نکنید که "آ" دو شکل دارد و بعد آن را معرفی کنید .بلکه با نشان دادن کارت تصاویرو معرفی شکل مورد نظر ،آن ها را به این موضوع اشکالی نوشته شده است
@tadriis_yar1
💔👈 طرح درس نشانه ب ب #فارسی اول ابتدایی
🔸 #درس1 : نشانه ب ب
🔹 رهنمود های آموزشی نشانه ب ب
وسایل مورد نیاز: کاردستی ابری که قطرات باران به آن آویزان است- فایل صوتی باران- کاربرگ یا ابرهای مقوایی – قیچی پاستیل- کتاب درسی – لوحه آموزشی یا پاورپوینت- فلش کارت- جدول الفبا- نشانه های مقوایی آ،ا و ب ب
ایجاد انگیزه: با کاردستی وارد کلاس شوید.
پس از سلام علیکم و احوال پرسی شعر زیر را برای دانش آموزان بخوانید:
اون چیه ریزه ریزه از آسمون می ریزه
روی زمین راه میره تو رود خونه می ریزه؟
پس از دریافت جواب از دانش آموزان آن ها را تشویق کنید.
کار گروهی و تلفیق با درس #علوم ، هنر و #ریاضی یک کاربرگ به هر گروه بدهید و بپرسید:
🔺 تصویر چه چیزی را نشان می دهد؟ ابر – چتر-دختر زیر باران
🔺 چند ابر- چتر-دختر می بینید؟ با انگشت و چوب خط نشان دهید. (مفاهیم جمع و تفریق را هم می توانید کار کنید.)
🔺 باران از چه می بارد؟ ابر
باران چگونه به وجود می آید؟ نور خورشید به آب دریا ها می خورد و آن را بخار می کند. بخار ها در آسمان ابر را درست می کنند. باد ابر ها را به حرکت در می آورد. وقتی هوا سرد می شودابر ها تبدیل به باران می شوند.
🔺 در روز های بارانی چه وسایلی مورد نیاز است؟ چکمه- لباس کرم – چتر
اگر باران نبارد چه می شود؟
کمبود آب باعث خشکی زمین و از بین رفتن زندگی گیاهان جانوران و انسان می شود.
🔺در چه فصلی از سال باران بیشتر می بارد؟ بهار – پاییز
🔺 چه کسی باد و ابر و باران را آفریده؟ خدای مهربان
دانش آموزان کاربرگ را رنگ کرده و قطعات آن را قیچی کرده و در یک برگه بچسبانند و آن را به سلیقه ی خود کامل کنند.
از کار های دانش آموزان نمایشگاه درست کنید.
ارائه درس:
دانش آموزان با دقت در تصویر داستان کوتاهی بگویند.
بعضی از گروه ها داستان خود را برای کلاس بیان کنند.
تصویر خوانی ، کلی خوانی: از دانش آموزان بخواهید کلمات و متن را با توجه به نشانه ها ابتدا فردی سپس گروهی بخوانند.
🔹 آموزش نشانه:
فلش کارت های درس را بین گروه ها پخش کنید و از دانش آموزان بخواهید با توجه به تصویر کلمات را بخوانند ، با آن کلمه جمله بسازند و به صدا و جای نشانه ی قرمز توجه کنند.
هر گروه با توجه به مکان قرار گرفتن نشانه ی قرمز فلش کارت خود را در جدول قرار دهد و شبیه آن را بنویسد.
دانش آموزان را هدایت کنید تا دریابند که ب در اول و وسط کلمه ها مثل هستند و ب آخر با آنها فرق دارد. سپس آن ها را هدایت کنید تا برای نشانه ها اسم بگذارند.
طریقه ی نوشتن ب ب را به درستی آموزش بدهید. از شعرهای مرتبط برای جذابیت بیشتر استفاده کنید. به خاصیت ب اشاره کنید که دستش روی خط دراز است و حتما باید یک دوست (نشانه ی دیگر) دست او را بگیرد.
در جدول الفبا کارت نشانه ی ب ب را در جای خود قرار دهید.
با کمک نشانه های مقوایی از دانش آموزان بخواهید کلمه ی آب را درست کنند و بعد در دفتر تمرین نمایند.
معرفی جدول دوستی ها (فعالیت روز دوم) : جدولی مانند زیر رسم کرده یا در صورت آماده بودن آن را نصب کنید.
با داستان کوتاهی بیان کنید که نشانه هایی که تازه وارد کلاس ما می شوند تنها و غریب هستند و دنبال دوست می گردند. پس بیایید کمک کنیم تا در جدول دوستی ها برای نشانه ی ب دوستی پیدا کنیم.
توضیح دهید که در این جدول هر نشانه جای مخصوصی دارد. (مصوت ها در بالای جدول و صامت ها کنار جدول) نشانه هایی که در بالا هستند هرگز با هم دوست نمی شوند. ولی نشانه هایی که در کنار جدول هستند می توانند با بالایی ها دوست شوند. ب و آا را در جای مناسب بنویسید.
با اشاره ی دست و آهنگین بخوانید:
🔹 ب می خواد با آا دوست بشه
با کدوم آا دوست می شه؟ ا غیر اول چون آ اول می یاد همیشه به غیر این نمی شه ب می خواد با ا دوست بشه بچسبه یا نچسبه؟ بچسبه و بچسبه. چون دست ب به روی خط درازه به دوست خود می نازه
🔹 ترکیب با را در جای مناسب بنویسید.
🔹 اول ب بعداً ا با هم دیگه می شه با.
با استفاده از نشانه های مقوایی از دانش آموزان بخواهید ترکیب با و کلمه ی بابا را درست کنند. سپس آن ها را در دفتر خود تمرین نمایند.
🔸 هشتگ ها : ##فارسی , #درس1#فارسی , #نشانه_ب ,
⚠️👈 اگه از کانال راضی هستی #بفرست_برا_دوستات 🙏
@tadriis_yar
افزایش سرعت تست زنی- محمدی.m4a
15.98M
💥 سرعت تست زنیم پایینه، چکار کنم؟
💐 بررسی وضعیت سه گروه داوطلب: 1.تا الان تست نزدن، شروع صفرن. 2.می فهمن تست چیه ولی سرعت شون پایینه. 3.اونایی که شروع کردن ولی تست رو نمی فهمن وغلط می زنن. 💐 خلاصه کلام: افزایش سرعت تست زنی، راه میانبر و جادویی نداره. 🍀 پس تست بیشتر بزن- صبر و حوصله داشته باش و در جا نزن...
🔸🔺مشاور ارجمند جناب آقای محمد محمدی از بهترین مشاور های استان قم.
.
نمی خوای این پست رو برای دوستات فوروارد کنی؟🤔
نمی خوای اونا هم تو درساشون پیشرفت کنن و مشکلات درسی شون رفع بشه؟😶👇
@tadriis_yar
هدایت شده از تدریس یار پایه نهم
❌❌❌با فیلتر #اینستا و #واتساپ به بزرگترین مجموعه دانشآموزی در #ایتا بپیوندید.
🌺دریافت #نمونهسوال، #جزوه و کلی اطلاعات دیگر برای افزایش نمره شما ✈️ 👇
کلاس اولی ها 👇👇👇
@tadriis_yar1
کلاس دومی ها 👇👇👇
@tadriis_yar2
کلاس سومی ها 👇👇👇
@tadriis_yar3
کلاس چهارمی ها 👇👇👇
@tadriis_yar4
کلاس پنجمی ها 👇👇👇
@tadriis_yar5
کلاس ششمی ها 👇👇👇
@tadriis_yar6
کلاس هفتمی ها 👇👇👇
@tadriis_yar7
کلاس هشتمی ها 👇👇👇
@tadriis_yar8
کلاس نهمی ها 👇👇👇
@tadriis_yar9
کلاس دهمی ها 👇👇👇
@tadriis_yar10
کلاس یازدهمی ها 👇👇👇
@tadriis_yar11
کلاس دوازدهمی ها 👇👇👇
@tadriis_yar12
کانال کلی برای معلمان
@tadriis_yar
کانال ضمن خدمت و اطلاع از مسابقات
@ltmsme
کانال ایده و نقاشی و داستان
@naghashi_ghese