eitaa logo
معلم یار
5.7هزار دنبال‌کننده
4هزار عکس
2.9هزار ویدیو
6.1هزار فایل
اینجا همونجایی هست که بهت کمک میکنه تا با خیال راحت از معلمی لذت ببری. تمام مطالب کانال رایگان می باشد .تنها یک صلوات برای اموات بفرستید .
مشاهده در ایتا
دانلود
کاربرگ هفته کتاب و کتابخوانی @naghashi_ghese
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👨‍👧‍👦آموزش نشانه سـ س با شعر و موسیقی 🤗شاعر، خواننده و آهنگساز: روانشناس کودک و آموزگار ابتدایی فرهاد فرخی نشانه س @naghashi_ghese
شماره5 فایلهای PDF را بچرخانید کروم می‌تواند فایلهای PDF‌را باز کند. هنگام مشاهده این فایلها، می‌توانید با کلیدهای میانبر زیر آنها را به صورت پرتره (عمودی) یا افقی (Landscape) بچرخانید: Ctrl+[ این فایل PDF هر بار که شما آن کلیدها را با هم فشار دهید، به صورت ساعت‌گرد می‌چرخد. نکته: در کامپیوترهای مک هم همین کلیدها (یعنی Ctrl‌و نه Cmd) را فشار دهید. 🆔 @tadriis_yar
شماره6 با استفاده از chrome://flags ویژگی‌های جدید را امتحان کنید صفحه chrome://flags لیست تمام کارهایی که در کروم قابل انجام است را نشان می‌دهد. این ویژگی‌ها کامل نیستند و ممکن است همیشه آنطور که انتظار دارید عمل نکنند. با این وجود گاهی وقتها چیزهای جالبی پیدا خواهید کرد که بد نیست آنها را امتحان کنید. 🆔 @tadriis_yar
شماره7 نسخه‌های قدیمی سایتها را ببینید گوگل یک نسخه کَش شده و قدیمی از سایتها را در ایندکسش دارد. شما می‌توانید از نوار آدرس کروم خیلی سریع به آن دسترسی پیدا کنید. برای این کار عبارت Cash: و به دنبال آن، نام سایت را تایپ کنید. مثلا برای دیدن کش chrome Story، تایپ کنید Cash:chromestory.com و کلید Enter را بزنید. 🆔 @tadriis_yar
هدایت شده از Ltms
مطالب و فایل های مورد نیاز معلم و دانش آموز اینجا همونجایی هست که بهت کمک میکنه تا با خیال راحت از معلمی لذت ببری. تمام مطالب کانال رایگان می باشد .تنها یک صلوات برای اموات بفرستید و استفاده کنید @tadriis_yar ایده های ناب آموزشی و خانه داری ایده های تعمیرات جواهرات .وسائل خانه ایده های ناب کشاورزی و آشپزی بهترین کانال خلاقیت و نوآوری @khalaghbashh کلیپ های زیبای آشپزی ایرانی و خارجی آشپزی در طبیعت به روش قزاقی ترکی و آذربایجانی ایده ها و ترفندهای خانه داری @ashpazburak اگر می خواهید از هیچ دوره ضمن خدمت جا نمانید اخبار استخدامی آموزش و پروش مسابقات و جشنواره ها مطلع شوید در کانال ضمن خدمت عضو شوید 🔘 اعلام زمان ثبت نام دوره ها 🔘 سوالات آزمون ها 🔘 محتوا دوره ها @ltmsme نمونه سوالات تمامی دوره ها اینجاست👇 @ltmsme اگر دنبال کار هستید و یا اقوام بیکار دارید عضو اشتغال و کاریابی مناطق نفت خیز جنوب شوید @karyabinaft
هدایت شده از Ltms
📝📝📝📝 کانال های 15 گانه مجموعه تدریس یار 👇👇👇👇👇👇 از ابتدایی تا متوسطه ☝️☝️☝️☝️☝️☝️☝️ کانالهایی برای بهتر دیده شدن و بهتر بزرگ شدن. با ما دیده شوید. جهت سفارش تبلیغ شبانه و یا روزانه در ۱۵ کانال @teacherschool ✅✅✅✅✅✅✅
هدایت شده از Ltms
❌❌❌با فیلتر و به بزرگترین مجموعه دانش‌آموزی در بپیوندید. 🌺دریافت ، و کلی اطلاعات دیگر برای افزایش نمره شما ✈️ 👇 کلاس اولی ها 👇👇👇 @tadriis_yar1 کلاس دومی ها 👇👇👇 @tadriis_yar2 کلاس سومی ها 👇👇👇 @tadriis_yar3 کلاس چهارمی ها 👇👇👇 @tadriis_yar4 کلاس پنجمی ها 👇👇👇 @tadriis_yar5 کلاس ششمی ها 👇👇👇 @tadriis_yar6 کلاس هفتمی ها 👇👇👇 @tadriis_yar7 کلاس هشتمی ها 👇👇👇 @tadriis_yar8 کلاس نهمی ها 👇👇👇 @tadriis_yar9 کلاس دهمی ها 👇👇👇 @tadriis_yar10 کلاس یازدهمی ها 👇👇👇 @tadriis_yar11 کلاس دوازدهمی ها 👇👇👇 @tadriis_yar12 کانال کلی برای معلمان @tadriis_yar کانال ضمن خدمت و اطلاع از مسابقات @ltmsme کانال ایده و نقاشی و داستان @naghashi_ghese
هدایت شده از معلم مدرسه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🖼 طلوعی_دیگر...☀️ ▫️صبحی که شروعش ز سلامی به تو باشد ▫️ای جان دلم، صبح من آن روز به خیر است ⛅ السلام علیک یا صاحب الزمان ⛅ 🔆 سلام؛ صبحتون بخیر و روزتون منور به جمال زیبای حضرت بقیه الله(عج) 🌐 قرارگاه_مجازی 📲@tadriis_yar
🛑🛑 دانش_آموز_شلوغ: 👇 ✅ الف ) نشانه ها و ویژگی ها : 1 – به چیزی معتقد نیست . 2 – بی اجازه صحبت می کند . 3 – غیر قابل تحمل و جاه طلب است . 4 – دوستان زیادی دارد . 5 – برای هر سؤالی ، جوابی دارد چه درست و چه غلط . 6 – دوست دارد مرکز توجه قرار گیرد . 7 – پرخاشگر و عصبانی است . 8 – به دیگران اجازه نمی دهد حرفشان تمام شود و صحبت می کند . ✅ ب ) علل پیدایش : 1 – ممکن است مورد توجه و محبت والدین قرار نگرفته باشد . 2 – والدین در خانواده بین کودکانشان تبعیض قائل می شدند . 3 – ممکن است والدینش نیز افراد شلوغی بوده باشند . 4 – دائماً تحت فشار قرار گرفته بوده . 5 – رفتارش کنترل نمی شده است . ✅ ج ) نحوه ی برخورد معلم : 1 – مهارتهای اجتماعی به او 2-- مصاحبه و گفتگو کنید . 3 – وادار شود خارج از نوبت کاری را انجام ندهد . 4 – به او مسؤلیت بدهید . 5 – او را تنبیه نکنید . 6 – مهارت مطالعه در او تقویت شود . 7 – از تهدید و تهمت به او خود داری شود . 🛑🛑 دانش_آموز_ترسو : 👇 ✅ الف ) نشانه ها و ویژگی ها : 1 – مضطرب و نگران است . 2 – ناگهان هراسان و مایوس می شود . 3 – برای انجام کار ثباتی نشان نمی دهد . 4 – به مسائل اخلاقی توجه زیادی دارد . 5 – کودک ساکت و آرامی است . 6 – هیچ گاه ریسک نمی کند . 7 – محتاط و محافظه کار است . ✅ ب) نحوه ی برخورد معلم : 1 – به او توجهی بی ریا و صمیمانه ای معطوف کنید . 2 – کارهایی که علاقه دارد انجام دهد به او محول کنید . 3 – کودک را به نوشتن و صحبت کردن در مورد ترس هایش تشویق کنید . 4 – به هنگام ترس ، او را مورد حمایت قرار دهید . 5 – به او اعتماد به نفس بدهید . 6 – کارهایی به او محول شود که توانایی انجامش را داشته باشد . 🛑🛑 دانش_آموز_بی_دقت : 👇 ✅ الف ) نشانه ها و ویژگی ها : 1 – اغلب لوازم مدرسه اش را گم می کند . 2- تکالیفش نامنظم و نا مرتب است . 3 – به لباس پوشیدن و وضع ظاهریش اهمیت نمی دهد . 4 – برای خودش مشکلاتی به وجود می آورد . 5 – اغلب دیر به مدرسه می آید . 6 – بد خط می نویسد . (در دوره ی ابتدایی اغلب دانش آموزان بی دقتی می کنند . که صبر و حوصله ی آموزگاران را می طلبد . ) ✅ ب ) نحوه برخورد معلم : 1 – تکالیف نا مرتب و سَر سَری از او پذیرفته نشود . 2 – قوانین کلاس و مدرسه با او در میان گذاشته شود . 3 – ضوابط مشخص و معین برای او در کلاس قرار دهید . 4 – وقتی در حالت عصبانیت است او را به حال خودش رها کنید . 5 – به او مسؤلیت بدهید . 🛑🛑 دانش_آموز_تنبل : 👇 ✅ الف ) نشانه ها و ویژگی ها : 1 – از انجام تکالیف خود داری می کند . 2 – کارهایش را اکثراً نا تمام رها می سازد . 3 – منتظر دیگران می ماند و تلاشی برای حلّ مشکلاتش نمی کند . 4 – بی توجه و بی دقت است . 5 – برای عدم انجام کارهایش بهانه های متعددی پیدا می کند . 6 – به ندرت برای انجام کاری داوطلب می شود . 7 – قدرت تمرکز حواس ندارد . ✅ ب) نحوه ی برخورد معلم : 1 – با والدینش صحبت کنید . 2 – برای رفتار مناسبش او را تشویق کنید . 3 – کارهایی به او محول شود که درخور تواناییش باشد . 4 – انجام و تکمیل کار و فعالیت های او پیگیری شوند . 5 – او را جریمه درسی نکنید . 6 – از او بخواهید هر کاری را در زمان تعیین شده انجام دهد . 🛑🛑 دانش_آموز_کند_آموز :👇 ✅ الف ) نشانه ها و ویژگی ها : 1 – دامنه ی توجهش محدود است و به زودی پریشان خاطر می شود . 2 – مسائل یاد گرفته شده را نمی تواند تعمیم دهد . 3 – وضع جسمی نا متعادلی دارد . 4 – مشکلات عاطفی دارد و احساس نا امنی می کند . 5 – پیشرفت تحصیلی او از میانگین کلاس پایین تر است . 6 – گوشه گیر است و در بحث های گروهی شرکت نمی کند . ✅ ب ) نحوه ی برخورد معلم : 1 – کارها و فعالیت های مناسب به کودک محول شود . 2 – موقعیتی فراهم کنید که او احساس موفقیت و پیروزی نماید . 3 – دانش آموزی قوی تر در انجام تکالیف مدرسه به او کمک کند . 4 – او را به شرکت در فعالیت های مکمل و فوق برنامه تشویق و ترغیب کنید . 5 – او را به مشاوره بفرستید . 6 – تکالیف کم ولی مناسب برای او در نظر بگیرید . 7 – از او در حد تواناییش انتظار پیشرفت داشته باشید . 8 – برای کندیش او را سرزنش و ملامت نکنید . @tadriis_yar
قطعات..الغدیر.zip
37.93M
🦋﷽🦋 📖مجموعه قطعات میان برنامه قرآنی(برگرفته ازآیات قرآنی وادعیه) 📖اجرا؛ گروه هم آوایی وتواشیح الغدیر ✍مورداستفاده درمحافل مذهبی ومسابقات قرآنی  ✅پذیرش ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
صلوات...الغدیر.zip
6.54M
🦋﷽🦋 📖مجموعه قطعات صلوات 📖اجرا؛ گروه هم آوایی وتواشیح الغدیر ✅پذیرش ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
02-bikalam modafean salamat 2 (www.mplib.ir).mp3
4.4M
💠 سرود « مدافعان سلامت ۲ » - بیکلام 🎹 آلبوم سرود مناسبتی ✒️شاعر: ناشناس 🎼 آهنگساز : ناشناس 🎧 منبع : کانال مرکز آفرینش های هنری بسیج استان اصفهان 🌸 موضوع : 🌐 لینک دانلود مستقیم از وبلاگ : http://www.mplib.ir/post/4640 ✅پذیرش ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
03-mtn modafean salamat 1 (www.mplib.ir).pdf
121.3K
💠 سرود « مدافعان سلامت ۱ » - متن 🎹 آلبوم سرود مناسبتی ✒️شاعر: ناشناس 🎼 آهنگساز : ناشناس 🎧 منبع : کانال مرکز آفرینش های هنری بسیج استان اصفهان 🌸 موضوع : 🌐 لینک دانلود مستقیم از وبلاگ : http://www.mplib.ir/post/4639 ✅پذیرش ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
مدافعان سلامت 1 | بیکلام - www.mplib.ir.mp3
7.69M
💠 سرود « مدافعان سلامت ۱ » - بیکلام 🎹 آلبوم سرود مناسبتی ✒️شاعر: ناشناس 🎼 آهنگساز : ناشناس 🎧 منبع : کانال مرکز آفرینش های هنری بسیج استان اصفهان 🌸 موضوع : 🌐 لینک دانلود مستقیم از وبلاگ : http://www.mplib.ir/post/4639 ✅پذیرش ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
01-bakalam modafean salamat 2 (www.mplib.ir).mp3
7.04M
💠 سرود « مدافعان سلامت ۲ » - باکلام 🎹 آلبوم سرود مناسبتی ✒️شاعر: ناشناس 🎼 آهنگساز : ناشناس 🎧 منبع : کانال مرکز آفرینش های هنری بسیج استان اصفهان 🌸 موضوع : 🌐 لینک دانلود مستقیم از وبلاگ : http://www.mplib.ir/post/4640 ✅پذیرش ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
03-mtn modafean salamat 2 (www.mplib.ir).pdf
120K
💠 سرود « مدافعان سلامت ۲ » - متن 🎹 آلبوم سرود مناسبتی ✒️شاعر: ناشناس 🎼 آهنگساز : ناشناس 🎧 منبع : کانال مرکز آفرینش های هنری بسیج استان اصفهان 🌸 موضوع : 🌐 لینک دانلود مستقیم از وبلاگ : http://www.mplib.ir/post/4640 ✅پذیرش ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
مدافعان سلامت 1 | باکلام - www.mplib.ir.mp3
8.22M
💠 سرود « مدافعان سلامت ۱ » - باکلام 🎹 آلبوم سرود مناسبتی ✒️شاعر: ناشناس 🎼 آهنگساز : ناشناس 🎧 منبع : کانال مرکز آفرینش های هنری بسیج استان اصفهان 🌸 موضوع : 🌐 لینک دانلود مستقیم از وبلاگ : http://www.mplib.ir/post/4639 .✅پذیرش ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
_درس چهارم از کتاب فارسی را آماده کن وپنج خط را انتخاب کن. با صدای بلند بخوان و صدای قشنگت را ضبط کن📲📲📲_ سپس آن را گوش کن و در دفترت بنویس. حالا املایت را تصحیح کن. یادت نره به خودت بازخورد بدی ☺️☺️ هدف تقویت مهارت خواندن وتقویت حافظه شنیداری 🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋 ✅پذیرش ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
در نقاشی هایی که رنگ آمیزی بسیار روشن وجود دارد، احساس ایمنی دیده می شود و در رنگ آمیزی های تیره و آشفته که در آن رنگ ها با یکدیگر تداخل دارند، نوعی پریشانی یا پنهانکاری دیده میشود. ❤ کودکانی که از رنگ قرمز استفاده می کنند، تمایل به برون ریزی احساسات دارند و عواطفشان را خیلی راحت بیان می کنند، رنگ های سرخ در ابتدا مورد توجه خردسالان است، اما در سال های بعد، نشان دهنده پرخاشجویی آنان است. 💙 رنگ آبی در نقاشی معرف لطافت است و نشان دهنده حساسیت، ملایمت، صلح و آرامش است. افراط در استفاده از این رنگ معنای تسلیم پذیری دارد. 💜 رنگ بنفش ترکیبی از قرمز و آبی است که میتواند نوعی تضاد و نیز تمایلات نامتجانس را نشان دهد. استفاده افراطی از رنگ بنفش در نقاشی کودک نشان دهنده اضطراب است. 💛 رنگ زرد در نقاشی، شکفتگی، پیشرفت، شادی و خوش بینی را نشان می دهد و اگر در نقاشی کودک به شکل افراطی از آن استفاده شود، نشان دهنده نیاز به آزادسازی تنش های درونی است. 💚 رنگ سبز در نقاشی، تمایل به مورد محبت و توجه قرار گرفتن است. این رنگ مبنای تجربی دارد و در نقاشی کودکانی که اضطراب جدایی دارند و یا به شدت وابسته هستند، بیشتر دیده می شود. 💕 رنگ صورتی نشان دهنده صلح، تعادل و توازن و نیز معرف عاطفه ای است که فاقد هوای نفس و پرخاشگری است. استفاده از این رنگ در نقاشی کودک بیان کننده روحیه مهربان او هست. 🍊 رنگ نارنجی یادآور آرامش و خوشی است. کودکی که از این رنگ در نقاشی استفاده می کند، هم میل به پیشرفت دارد و هم ممکن است کمی پر جنب و جوش باشد. افراط در استفاده از این رنگ، تحریک پذیری و ناآرامی فرد را نشان می دهد. 🔘 رنگ خاکستری یک رنگ خنثی است و در صورتی که در نقاشی کودکان غالب باشد، ناتوانی در بروز احساسات را نشان می دهد. ⚪ رنگ سفید همانند رنگ خاکستری، رنگی خنثی است و معنای آن، فقدان رنگ در نقاشی است، که این امر، خلا عاطفی یا ناتوانی کودک را در برون ریزی عواطف نشان می دهد. ⚫ رنگ سیاه به معنای تکذیب، ترس، تشویش، وسواس و اضطراب است. کودکانی که در نقاشی خود تمایل به استفاده از این رنگ دارند، سعی دارند غم و ناامیدی و اضطراب را نشان دهند. 🍁🍂🍁🍂🍁🍂🍁🍂 ✅پذیرش ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
با توجه به مشکلات پیش آمده و به حد نصاب نرسیدن نمرات شرکت کنندگان در مسابقه هر آنچه از استئوپروز (پوکی استخوان) باید بدانیم ويژه دانش آموزان دختر ، این مسابقه مجددا برگزار می گردد. زمان آزمون: پنج شنبه و جمعه ۲۶ و ۲۷ آبان ماه 1401 ساعت ۱۹:۳۰ الی ۲۰ و ۲۰ الی ۲۰:۳۰ عصر مكان آزمون: سامانه https://nezarat.medu.ir علاقه مندان با كد ملي ( اگر کد ملی با صفر شروع می شود نیازی به وارد کردن صفرهای ابتدای کد ملی نمی باشد) به عنوان نام كاربري و رمز عبور و از قسمت دانش آموزان وارد سامانه https://nezarat.medu.ir شده و از بخش مسابقات و جشنواره ها، در مسابقه هر آنچه از استئوپروز (پوکی استخوان) باید بدانیم ثبت نام نمايند. در هر منطقه به يك نفر از افرادي كه به تمام سوالات پاسخ درستي داده باشند به قيد قرعه جوايزي اهدا خواهد شد. تصاوير ذيل نحوه ثبت نام در مسابقه را آموزش مي دهد. ✅پذیرش ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @ltmsme
هدایت شده از تدریس یار پایه هشتم
انواع حروف در زبان فارسی🔽🔽🔽🔽 🔻انواع « ڪه» مطلق (وابستگی ) ڪه مفهوم خاصی ندارد : آنان ڪه رفتند . آنان ڪه خاڪ را به نظر ڪیمیا ڪنند ... بیان علّت یا تعلیل : به معنی زیرا، چون و... : زبان درڪش ای مرد بسیار دان     ڪه فردا قلم نیست بر بی زبان حرف اضافه: به معنی «از» و معمولاً بعد از صفت برتر می آید : جُوی مشڪ، بهتر ڪه یڪ توده گِل ضمیر پرسشی : به معنی چه ڪسی؟ ڪه گفتت برو دست رستم ببند ؟ ضمیر مبهم : در معنی ڪسی یا هرڪسی : هر ڪه آمد عمارتی نو ساخت * خبر از دوست ندارد ڪه ز خود بی خبر است 🔻انواع « چه » صفت پرسشی: قبل از اسم یا ضمیرمی آید: چه ڪسی راز مرا می داند؟ چه ڪتابی می خوانی ؟ ضمیر پرسشی: به تنهایی و به قصد پرسش می آید و می توان آن را جمع بست: او چه ڪرد آن جا ڪه توآموختی؟ ضمیر تعجبی: برای بیان تعجّب می آید و می توان آن را جمع بست : این مُلڪ چه ها دید و چه ڪردند بدین خلق ! صفت تعجبی: قبل از اسم یا ضمیر و برای بیان تعجّب می آید: چه خیال ها گذر ڪرد و گذر نڪرد خوابی ! حرف ربط بیان علت یا تعلیل: به معنی زیرا، زیرا ڪه ، به علت این ڪه و … : چه، هر یڪی را از این غذای دیگر است . حرف ربط همپایگی: هرگاه دو بار درجمله به معنی « یا » بیاید : چه بخواهی چه نخواهی او می آید پسوند تصغیر : اگر درآخر اسم قرار گیرد و نشانه ڪوچڪیِ ڪلمه قبل از خود باشد : زاغچه، باغچه 🔻انواع « تا » حرف ربط به معنی تا این ڪه ، زیرا ڪه، وقتی ڪه ، ڪه : بیا تا قدر یڪ دیگر بدانیم ؛ بگذار تا بگرییم چون ابر در بهاران حرف اضافه نشان دهنده ی پایان زمان یا مڪان و مسافت : چون ڪه تا اقصای هندوستان رسید ؛ از این جا تا مدرسه راهی نیست. صوت یا شبه جمله به معنی «هان» ، « مبادا » و معمولاً قبل از فعل منفی می آید: به روز نیڪ ڪسان گفت تا تو غم نخوری ! میان وند : بین دوڪلمه می آید و ڪلمه ای با مفهوم جدید می سازد : دور تا دور ، سر تا پا و…نڪته : اگر حرف «از» قبل از آن بیاید، «تا» به معنی حرف اضافه است : از سر تا پا … ممیّز : به جای ڪلمات «شاخص» : می آید : دو تخته پتو > دو تا پتو ؛ دو فروند هواپیما > دوتا هواپیما و … 🔻انواع «چو – چون» حرف ربط به معنی وقتی ڪه ، زیرا، چون ڪه و ... : چو باز آمدم ڪشور آسوده دیدم ؛ چون نیڪ نظر ڪرد، پَرِ خویش بر او دید حرف اضافه به معنی مانندِ، مثلِ، بسانِ و ... : چون شیر به خود سپر شڪن باش ؛ چو فرهادم آتش به سر می دود قید پرسشی  به معنی چگونه :دوش چون بودی ؟ ڪه شب چون بدی روز چون خاستی  ز پیڪار دل بر چه آراستی ؟ 🔻انواع « را » نقش نمای مفعول : این فصل را با من بخوان باقی فسانه است  * این فصل را بسیار خواندم عاشقانه است حرف اضافه در معانی:    الف - به : پدر را گفتم از انسان، یڪی سر بر نمی دارد ب - برای : این نصیحت ز جهان گذران ما را بس پ- از : حڪیمی را پر سیدند ... ت-  مخصوصِ : منت خدای را عزّ و جلّ ... ج- قسم به : دل می رود ز دستم صاحبدلان خدا را فڪ اضافه : نشانه ی جدایی بین مضاف و مضافٌ الیه است : فلڪ را سقف بشڪافیم و طرحی نو دراندازیم > سقف فلڪ را بشڪافیم را مالکیت یا تغییر فعل : پدر رابعه را سه دختر بود پدر رابعه چهار دختر داشت 🔻انواع « ان » پسوند جمع : گاوان و خران بار بردار *** بِه زآدمیان مردم آزار پسوند صفت حالیه : نگران با من اِستاده سحر؛ شادان همی رفت پسوند زمان : بامدادان ڪه خاطر بازآمدن بر رای ماندن چیره شد ... پسوند مڪان : دیلمان ؛ گیلان، ریگان و ... پسوند اسم مصدر: حنابندان ؛ یخ بندان و ... پسوند نسبت : جانان ؛ بابڪان پسوند شباهت : ڪوهان پسوند صفت فاعلی : گریان ، روان ؛ جویان و ... 🔻انواع «ڪ » ڪ تصغیر: بیان ڪوچڪی ظاهری : مثال : اتاقڪ – شهرڪ  –  سَرڪ – چشمڪ ڪ تحقیر : بیان ڪوچڪی باطنی :  مردڪ – زنڪ ڪ تحبیب : پسرڪ – دخترڪ ڪ ترحم : غلامڪ – حیوانڪ ڪ تشبیه : عروسڪ – پفڪ – شاپرڪ ڪ همراهی:سنگڪ–باد بادڪ ڪ تعظیم : حسنڪ وزیر ڪ نسبی : زردڪ–سفیدڪ–سیاهڪ   🔻انواع  «الف» الف‌ دعا : ڪناد الف‌ ندا : خدایا الف‌ واسطه‌: ڪشاڪش‌ الف‌ مناظره: گفتا الف‌ اطلاق‌ یا اشباع ‌: «ز بیژن‌ مگر آگهى‌ یابما» الف‌ تفخیم‌ و تعظیم‌: بزرگامردا الف‌ مبالغه‌: خوشا الف‌ اسم‌ معنى‌ساز: ژرفا الف‌ صفت‌ فاعلی: دانا ، بینا 🔻انواع «ی» ی نڪره: ڪتابی ی وحدت: نشانه ی یڪی بودن ی شناسه: رفتی ، آمدی ی استمراری : رفتمی ، بودندی ی مصدری : خستگی ، زیبایی ی لیاقت: خوردنی، پوشیدنی ی نسبت: تهرانی، محمدی ✅پذیرش ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar9
هدایت شده از تدریس یار پایه هشتم
تجربه یک ساعت نگارش در کلاس👌 🌺انشای شفاهی و کتبی بر اساس داستان🌺 لطفا اندیشیدن را به دانش آموزان بیاموزید👌 از روز قبل ، داستانی را در گروه به اشتراک گذاشتم تا پیش خوانی کنند و برای مشارکت و گفت و گو آماده باشند. می توان از تصاویر مرتبط با داستان ، فیلم کوتاه ، کلیپ ، متن ، شعر یا هر چیز مرتبط هم استفاده کرد. برای کلاس انشای امروز ،، داستان کرم کنجکاو از ویتاتو ژیلینسکای را انتخاب کردم و پی دی اف را یک روز زودتر به گروه فرستادم تا فرصت مطالعه داشته باشند. در گام اول ، چند دانش آموز ، خلاصه ای از داستان بارگذاری شده را بیان کردند. قرار شد در بند اول نوشته هم به عنوان مقدمه ، فشرده ای از داستان بیاورند. این داستان از ابتدا تا انتها همراه با امید بخشی و هیجان است . دانش آموزان با بحث و گفت و‌گوها و سوالات خود ، کلاس انشا را پویا کردند. در این برنامه ، هر کسی خودش می اندیشد و با احترام به دیگران و البته بدون توجه به نظراتشان و تکرار آنها ، با ذهن پرسشگر خود و با ژرف نگری, گفت و گو و تعامل را تجربه کرده و گروه را همراهی می کند. 👌گام اول :  بیان داستان چالش برانگیز من یکی دیگر از داستان های ویتاتو ژیلینسکای را به نام کرم کنجکاو،  به اشتراک گذاشتم. 👌گام دوم : راهنمایی در جهت طرح سوالات و بیان چالش های موجود در فراز و نشیب های داستان و شخصیت های آن به صورت غیر مستقیم دانش آموزان آزاد هستند تا در مورد هر قسمت از داستان که برایشان حیرت آور است یا آنان را به تفکر واداشته است ؛ سوالاتی را مطرح کنند. در این قسمت معلم به صورت غیر مستقیم ، با بیان پرسش هایی، دانش آموزان را درجهت طرح سوالات مناسب هدایت می کند. تعامل و همکاری دانش آموزان در بیان سوالات مطلوب است. به تک تک سوالات انها ، باید توجه و به نام خودشان ثبت و توجه کرد. حالا برخی از سوالات که جنبه چالش برانگیزتری دارند ؛ نقطه مناسبی برای آغاز بحث و گفت و گو هستند. دانش آموزان می توانند در مورد ابعاد مختلف داستان صحبت کنند و شما باید با حوصله گوش کنید. هر کسی پاسخ و دلایل خود را بیان می کند و به این ترتیب ، حلقه کند و کاو شکل گرفته و قدرت استدلال ، انتقاد ، خلاقیت و روحیه پرسشگری دانش آموز تقویت می شود. در ضمن انها می توانند داستان را بازسازی و بازگویی کنند یا بازآفرینی کرده و مایه طنز به آن اضافه کنند. همچنین می توانند تمام پیام های دریافت شده از داستان را بیان کنند یا این که با موشکافی بیشتر ، صحنه های زیبای داستان ، فضا سازی ها و نکات جالب آن را بنویسند. 👌داستان هایی انتخاب کنید کوتاه ، پر محتوا , جذاب و فلسفی که دانش آموزان را به تأمل و تفکر وا دارد و ناگزیر پرسش هایی را در ذهنشان ایجاد  کند .( اندیشه ورزی) آن وقت است که کلاس انشا با حس طعم شیرینی همراه و  لذت بخش خواهد شد‌ به هر حال معلم ، نقش اساسی در اجرای مطلوب این برنامه را دارد و توفیق این برنامه و تحقق اهداف آن ، در گرو هدایتگری ها و مداخلات هوشمندانه اوست و اوست که روحیه گفت و گو ، حقیقت جویی ، عدالت طلبی و.....را در دانش آموزان برمی انگیزد. فایده ها 👌 ۱_ عادت دادن به فکر و تامل  و پرسیدن و پیدا کردن ذهن کنجکاو و پرسشگر ( از کجا آمده ام ، آمدنم بهر چه بود ؟ ) ۲_ رشد قدرت تخیل ۳_دقیق و عمیق دیدن جزئیات بار آوردن دانش آموزانی فعال ، محقق و متفکر ۴_تجزیه و تحلیل کردن  متن در جست و جوی علت چیزها بودن و به چالش کشیده شدن ۵_اگاه شدن به جهان پیرامون و یافتن جهان بینی بالاتر. بالا بردن هوش و خلاقیت ۶_ آشنایی با ادبیات جهان ، آثار ارزشمند و داستان های پر تامل ایرانی یا  خارجی ۷_ ارتقا توانایی و گرفتن تصمیمات درست برای زندگی ۸_ توفیق اجباری مطالعه ۹_ پیدا کردن شجاعت ، برای گفت و گو با دوستان و معلم ۱۰_ بیشتر شدن تعامل و دوستی هایشان با هم ۱۱_هر داستانی ، یک یا چند حکمت نهفته و نکته تربیتی دارد که با کند و کاو به آن می رسند. ✅پذیرش ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
هدایت شده از تدریس یار پایه هشتم
املای فارسی