🔔 #بازی_هاتو_بساز
🚹 نام بازی👈 نجات آدمک ها.
💭 نوع بازی👈 فکری
✅ هدف👈 تقویت مهارت تفکر، هماهنگی چشم و دست، تقویت قوه تخیل.
✂️ابزار 👈 رول کاغذ، پاستل، لگو، مقوا.
📖چه جوری بازی کنیم👈
۱. روی یک رول کاغذ، تصویری از یک رودخانه، خانه، درخت و هر چیز دیگری که دوست دارید بکشید.
۲. با مقوا چند آدمک درست کنید.
۳. به کودک بگویید آدمک ها پشت رودخانه گیر کردند. به نظرت چه کار می شود کرد که آدمک ها به خانه شان برسند؟
حالا کودک دست به کار می شود و آدمک ها را به خانه می رساند.
نکته 👈
💡بهتر است آدمک های مقوایی را که از قبل آماده کرده اید به حالت ایستاده روی کاغذ با چسب کاغذی بچسبانید که هم قابل حرکت باشند و هم جذاب تر.
💡خودتان را درگیر جزییات ابزار بازی نکنید. می توانید یک مستطیل با یک دایره بکشید و بگویید مثلا این آدم ها هستند.
#کلاس_اولی
🍁🍂🍁🍂🍁🍂🍁
https://eitaa.com/naghashi_ghese
#بازی دبستانی
✅بازی کانگورو
مهارت حرکتی
مهارت اجتماعی
هماهنگی چشم و دست
نکته: از این بازی برای روان خوانی بچه ها هم میتوانید استفاده کنید
کلمات را روی توپ نوشته بخوانند و در سبد حریف بندازند هر چه بیشتر و سریع تر بخوانند امتیاز می گیرند
#بازی
#کلاس_اولی
#فرزند_پروری
🍁🍂🍁🍂🍁🍂🍁
https://eitaa.com/naghashi_ghese
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
*شاملو:
کلبهی کلمات
کلمهی اَدَب
#کلاس_اولی
https://eitaa.com/tadriis_yar1
کاربرگ تمرکزی
هدف : به کارگیری دونیم کره ی مغز
تقویت حافظه دیداری
هماهنگی دست وچشم
#کلاس_اولی
https://eitaa.com/tadriis_yar1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
جهت دست ورزی
قوی شدن دست
هماهنگی دست وچشم
#کلاس_اولی
https://eitaa.com/tadriis_yar1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
*شاملو:
کلبهی کلمات
کلمهی اَ بد
#کلاس_اولی
https://eitaa.com/tadriis_yar1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تم ۷ ص۴۳جهت مرور در خانه
#کلاس_اولی
https://eitaa.com/tadriis_yar1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
*شاملو:
تم ۷ ص۴۴جهت مرور در خانه
#کلاس_اولی
https://eitaa.com/tadriis_yar1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آموزش جمله سازی به صورت مفهومی
شناخت نشانه، ترکیب، کلمه، جمله
#کلاس_اولی
@tadriis_yar1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
*شاملو:
کلبهی کلمات
کلمهی دادا
#کلاس_اولی
https://eitaa.com/tadriis_yar1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تم ۷ ص ۴۵جهت مرور در خانه
#کلاس_اولی
https://eitaa.com/tadriis_yar1
#شعر #نشانه #اَ # َ
اَ اولم اَ اول
نگام کنید تو جدول
قد بلندی دارم
شکل قشنگی دارم
همیشه در اولم
فکر نکنی تنبلم
یک کلاه کوچک هم
به روی سر می ذارم
کلام کجه همیشه
به غیر این نمیشه
من و - َ غیر اول
با هم هستیم تو جدول
بدون منم - َ هستم
- َ غیر اول هستم
با این که من کوچکم
میون صداها تکم
قد بلند ندارم
فکر نکنی بی کارم
روی نشانه ها من
سوارم و سوارم
حالا من و شناختی
کدوم نشونه هستم؟
اَ هستم و اَ هستم
اَ هستم و اَ هستم
📣شیوهنامه جدید تصحیح املا📣
در شیوهنامه تصحیح املای فارسی آمده است، تشدید و جدانویسی در املای دانشآموزان نمره ندارد. همچنین کاربرد نشانه کسره اضافه کوچک یا بزرگ یکسان است. در شیوهنامه گروه زبان و ادب فارسی دفتر تالیف کتابهای درسی آمده است با توجه به اینکه بود و نبود تشدید در شکل املایی کلمات در فارسی تأثیری ندارد، بنابراین تشدید ارزش املایی ندارد و همکاران گرامی نباید نمرهای به آن اختصاص دهند یا نمرهای بهخاطر ننوشتن آن از دانشآموزان کمکنند. در ادامه آمده است: جدا یا پیوستهنویسی، نمره ندارد، جدانویسی و پیوستهنویسی کلمات مرکب، سلیقه رسمالخطی است. هر دو شکل نوشتاری اینگونه واژهها مانند کتابخانه/ کتاب خانه درست است و نباید برای این تفاوت نوشتاری نمرهای از دانشآموزان کم شود. همچنین این شیوهنامه تأکید دارد: کاربرد نشانه کسره اضافه کوچک یا بزرگ یکسان است. نوشتن کلماتی که در ترکیب آنها از کسره اضافه استفاده شده، کوچک یا بزرگ نوشتن این نشانه مانند لانه بلبل/ لانهء، تفاوتی ندارد و نباید از دانشآموزان نمره کم کرد. در پایان این شیوهنامه نیز چند تذکر خطاب به معلمان داده شده است، هر مورد غلط در کلّ املا هر کلمه، تنها یکبار گرفته میشود. مثلاً اگر صبر را 3بار «سبر» بنویسد یکبار غلط گرفته میشود. در موارد کم یا زیاد گذاشتن نقطه و دندانه در کلّ املا 2بار محاسبه خواهد شد.