eitaa logo
تدریس یار پایه اول
10.1هزار دنبال‌کننده
27.8هزار عکس
16.9هزار ویدیو
16.7هزار فایل
اینجا همونجایی هست که بهت کمک میکنه تا با خیال راحت از معلمی لذت ببری. تمام مطالب کانال رایگان می باشد .تنها یک صلوات برای اموات بفرستید . برای #تبلیغات هم پیام دهید @teacherschool
مشاهده در ایتا
دانلود
حال می توانید سؤالاتی در مورد مفهوم اضافه کردن یا کم کردن کیک ها با توجه به صفحه آغازین بخش بپرسید. به عنوان نمونه اگر دو قطعه از کیک سمت راست به ۲ دختری که روی مبل نشسته داده شود چند قطعه از کیک می ماند؟ با طرح سؤال های مشابه از دانش آموزان به درک مناسب از مفاهیم جمع و تفریق و با توجه به تصویر مربوطه خواهند رسید. * حال به صفحه ۴۴ کتاب درسی برگشته و فعالیت مربوطه را انجام دهید. در این فعالیت ابتدا توضیح دهید که هر کیک به ۵ قسمت مساوی تقسیم شده است سپس طبق دستور العمل بالای صفحع سؤالات مربوطه را بپرسید. برای حل مربع شگفت انگیز این صفحه راه حل های مختلف دانش آموزان را سؤال کنید هر دانش آموز میتواند کار نفر کنار خود را کنترل و بررسی کند و در مورد صحت و سقم آن اظهارنظر کند. توصیه‌های آموزشی: دیدن ۵ قطعه مساوی از یک گودی یا کیک از اهمیت خاصی برخوردار است. بنابراین از ابزارهایی که این تصویر را ایجاد میکند استفاده کند. 🍃ممکن است که دانش آموزان در هنگام انجام فعالیت مربوط به کیک و دیدن این که این تست است با مشکل مواجه شوند. شما می توانید آنها را به بشقاب که خطوط ناشی از برداشتن قطعه‌ها در آن دیده می شود هدایت کند. 🍃در حل مربع شگفت انگیز هم می‌توان با کنترل ستون‌ها و هم با بررسی ردیف و هم با نگاه کردن به ۴ مربع که در یک چهارم مربع اصلی کنار هم قرار گرفته‌اند به پاسخ مناسب دست یافت. بنابراین راه حل های مختلف را در کلاس مورد بررسی و توجه قرار دهید. 🍃
برقراری ارتباط با نمایش های مختلف عدد یک. دیدن مصادیق مختلف عدد یک در محیط پیرامونی. توانایی نوشتن درست نماد عدد یک. : * نمایش های مختلف عدد ۱ از قبیل انگشت دست، چینه، گردی، چهار گوش و … را نمایش دهید و از آنها بخواهید مصادیق عدد یک در محیط پیرامونی مانند ماه خورشید خانه کعبه و … را نام ببرند. به صفحه آغازین بخش برگردید و از آنها بپرسید چند پنجره و یا چند پسر در این تصویر دیده می‌شود؟ و سؤالات دیگری که تداعی یکی نماید را از آنها بپرسید. * حال به فعالیت این صفحه برگردید و اشکالی که در صفحه ۴۵ قرار دارد را با دانش آموزان مرور کرده و در هر قسمت تعداد آن یعنی عدد یک را تکرار کنید. سپس در مورد نحوه درست نوشتن عدد یک روی خط زمینه و حرکت از بالا به پایین دست تأکید کنید و آموزش دهید. توصیه‌های آموزشی: یکی از این تصاویر مربوط به کوه دماوند می‌باشد. بیان کوه تداعی عدد بیشتر از یک را می کند. اما کوه دماوند منحصر به فرد است. به نحوه نوشتن نماد ۱ و حرکت قلم توجه کند و به همان ترتیب درست نوشتن عدد یک را با توجه به خط زمینه، نقطه شروع، جهت حرکت قلم، نقطه پایانی توضیح دهید خوبست به صفحات ما قبل این صفحه رجوع کرده و مصادیق ذکر شده در این صفحه‌ها از جمله شکل مثلث، چوب کبریت، چوب خط یک، شکل مربع، دایره‌ها، چینه یا مکعب، یک قطعه کیک، شکل شش ضلعی منتظم و نمادهای عدد یک با انگشتان دست را که در این صفحات مطرح شده بودند را مرور کنید.
صفحه ۴۶ اهداف: ادامه دادن الگوهای شطرنجی. کشف قانون مربوط به الگو. درک الگوهایی که به هم متصل هستند و الگوهایی کهاز هم فاصله دارند. تشخیص شکل تکرارشونده در هر الگو و رسم آن روش تدریس: از بچه‌ها بخواهید با میله یا مداد و تراش که هر کدام به فصله ۴ انگشت از یکدیگر قرار دارند الگویی را طراحی و قانون مربوط به الگو رابیان کنند. به همین صورت فعالیتهای مشابه دیگر را که مربوط به الگوی شطرنجی خطی است انجام دهند. سپس از دا نش آموزان بخواهید که کاغذهای رنگی را به شکل مربع برش دهند و با استفاده از آن الگوهای متفاوت بسازند. حال از دانش آموزان بخواهید با رنگ کردن ریشه‌های فرش که در تصویر آغازین این بخش دیده می‌شود و با استفاده از رنگهای متفاوت الگوی مناسب بسازند.
صفحه 47 اهداف: برقراری ارتباط با نمایش‌های مختلف عدد ۲٫ دیدن مصادیق مختلف عدد ۲ در محیط پیرامونی. توانایی نوشتن درست نماد عدد دو. روش تدریس: کار را با ارائه مصادیق مختلف عدد ۲ در محیط اطراف و نمایش های مختلف عدد ۲ با انگشتان دست شروع کنید. از دانش آموزان بخواهید مصادیق عدد ۲ را نقاشی کنند. با مراجعه به صفحه آغازین این بخش از دانش آموزان بخواهید چیزهای ۲تایی را در شکل نشان دهند. با رجوع به کتاب درسی مصادیق مختلف عدد ۲ را در هر شکل با شمردن تعدا آنها مرور کنید. سپس نحوه صحیح نوشتن نماد عدد ۲را آموزش دهید.
صفحه 48 اهداف: کسب توانایی تشخیص عددهای ۱ و ۲٫درک عدد اصلی یک مجموعه.توانایی ادامه دادن یک الگوی شطرنجی. روش تدریس: * به دانش آموزان چیزهای مختلف نظیر ۲ لوبیا، ۱ کتاب، ۲ چینه و … بدهید و از آنها بپرسید که (به عنوان نمونه) این چند چینه است؟ با نوشتن نماد این عدد روی تخته تمرین کردن را ادامه دهید. به صفحه آغازین بخش ۷ برگردید و سؤالاتی در مورد تشخیص تعدا افراد یا اشایء که دو تا یا یکی هستند بپرسید و توجه دانش آموزان را به مقایسه عددهای ۱ و ۲ جلب کنید. * حال به صفحه کتاب برگردید و فعالیت مربوط به این صفحه را انجام دهید و از دانش آموزان بخواهید دور پاسخ درست خط بکشند و سپس الگوی پایین صفحه را با شمردن مربع ها و به کار بردن عددهای ۱و ۲ ادامه دهند.
صفحه ۴۹ درک مفهوم تقارن. کار با ابزار شابلون برای رسم شکل‌های متقارن. شناخت اشکال هندسی. روش تدریس: توجه دانش آموزان ر در شکل های متقارن در کلاس درس جلب کنید. می توانید چند شکل متقارن به کلاس ببرید و با تاکردن شکل از روی خط تقارن مشابه بودن دو طرف و تساوی شکل ها را به آنها نشان دهید. در صفحه آغازین بخش با کمک دانش آموزان شکل‌های متقارن را پیدا کنید. * از دانش آموزان بخواهید ابتدا خوب به تصاویر صفحه ۴۹ نگاه کنند سپس توضیح دهند که در هر قسمت چه اتفاق افتاده است پس از آن با استفاده از شابلون خطی را ترسیم کنند.و با قرار دادن لبه شابلون روی خط اقدام به رسم اشکال هندسی کرده و با برگرداندن شابلون در طرف دیگر خط همان شکل را بکشند و با تا کردن و روی هم قرار دادن شکل های دو طرف خط به درک اشکال متقارن برسند.
لازم نیست از واژه قرینه، متقارن، تقارن و خط تقارن استفاده کنید. روش ارائه شده در این صفحه بسیار مهم است و تا پایان کتاب دانش آموزان به آن نیاز دارند به خصوص در طراحی فرش و رسم شکل‌های متقارن در دو طرف آن با استفاده از شابلون این روش بسیار کاربرد دارد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خانم رمضانی ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خانم رمضانی ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خانم رمضانی ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خانم رمضانی ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خانم رمضانی ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خانم رمضانی ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar1
27.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
خانم رمضانی ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خانم رمضانی ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar1
👅👇🏻👇🏻 ✅ آیا می دونستی که با شناسی( سونوگرافی از روی زبان) ۶ماه تا یکسال زودتر می تونی از وجود عارضه و بیماری در بدنت مطلع بشی؟!!!😳 درمان 👌 درمان 👌 درمان 👌 درمان ،میوم وانواع وتخمدان👌 (عفونت وبد بویی رحم) درمان اختلال تیروئید (کم کاری تیروئید درمان تخصصی مشکلات پوستی👌 درمان مسائل مربوط به میل جنسی برای گرفتن نوبت مشاوره عکس زبان طبق نمونه به همراه،سن،قد و وزن بفرست مشاورسلامت خانم سوری @Maryamsoorii لینگ کانال طبیب سلامت https://eitaa.com/joinchat/3048931735Cf4eaf976e9
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یه خلاصه نویسی درست اینجوریه 🫡 ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
🌐 مراحل ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته ۴۰۳ 🔸مراجعه به درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی ذکر شده برای خرید کارت اعتباری ثبت‌نام(سریال ۱۲ رقمی) و دریافت دفترچه راهنمای ثبت‌نام (دفترچه شماره ۱). 🔸تهیه فایل عکس اسکن شده متقاضی بر اساس توضیحات مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام. 🔸آماده نمودن مدارک و اطلاعات مورد نیاز جهت ثبت‌نام. 🔸خرید کارت اعتباری ثبت‌نام به مبلغ ۳ میلیون ۶۸۰ هزار ریال(۳۶۸ هزار تومان) از سامانه خرید کارت اعتباری در درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور. 🔸پرداخت هزینه خدمات ارسال پیام کوتاه به متقاضیان به مبلغ ۱۰۰ هزار ریال(۱۰ هزار تومان). 🔸متقاضیانی که علاوه بر رشته‌ انتخابی یا امتحانی اصلی(رشته‌ اول‌) علاقه‌مند به‌ شرکت در رشته‌ امتحانی شناور(رشته دوم) هستند، ضرورت‌ دارد که‌ کدرشته‌ امتحانی دوم را نیز در بند مربوط در تقاضانامه درج ‌نمایند. این دسته از متقاضیان می‌بایست برای رشته امتحانی دوم یک‌ کارت اعتباری دیگر، به مبلغ سه میلیون و ششصد و هشتاد هزار ریال(۳۶۸ هزار تومان) علاوه بر کارت اعتباری اول خریداری نمایند. ─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─ ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
چند نکته مهم در خصوص نگه‌داری دارو در خانه. ─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─ ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
💢کمبود ویتامین D چه عوارض و علائمی دارد؟ ▫️علائمی که با کمبود ویتامین D ممکن است ظاهر شوند عبارتند از: ▫️درد عضلانی ▫️درد استخوانی ▫️خستگی ▫️خلق پایین ▫️اختلالات خواب ▫️ریزش مو ▫️اختلال در ترمیم زخم ▫️سرگیجه ▫️مشکلات قلبی ▫️افزایش وزن ▫️عفونت‌های مکرر ▫️کاهش عملکرد شناختی/ بهداشت نیوز ─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─ ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
8 درس زندگی برای موفقیت بیشتر که باید قبل از 40 سالگی بیاموزیم مواردی که مطرح میشود همگی تجربیات کسانی است که به میانسالی رسیده‌اند و آن‌ها را با ما در میان گذاشته‌اند: 1. چیزی به نام خیلی دیر یا خیلی پیر وجود ندارد. 2. شرایط شما درزمان کودکی از آن چه که فکر می‌کنید، مهم‌تر است. 3. بهتر است به جای جمع کردن چیزها، خاطره بسازید. 4. چیزهای کوچک کم‌اهمیت همیشه همان چیزهای بزرگ پراهمیت زندگی شما هستند. 5. هر لحظه مراقبت از سلامتی فیزیکی و پوست بدن خود، بیشتر از چیزی که دیگران به شما می‌گویند اهمیت دارد. 6. بهترین زمان برای تحقق رویاهایتان اکنون است. 7. هیچ کسی برای نجات شما از خودتان و زندگی‌تان نخواهد آمد. 8. هر شخصی لایق برقراری ارتباط دوستانه با شما نیست ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
🔅 ✍️ رسم رفاقت 🔹پادشاهی در سفر تصمیم گرفت دو بزرگ را امتحان کند! 🔸به یکی که اسبش جلو می‌رفت، گفت: این فلانی چقدر بی‌عرضه است. اسبش دائم عقب می‌ماند. 🔹 شخص دانا گفت: کوهی از علم و دانش بر آن اسب سوار است. حیوان کشش این‌همه عظمت را ندارد. 🔸ساعتی بعد عقب ماند. 🔹به دومی گفت: این فلانی رعایت نمی‌کند. دائم جلو می‌تازد. 🔸خردمند گفت: اسب او از اینکه آدم بزرگی چون او بر پشتش سوار است، سر از پا نمی‌شناسد و می‌خواهد از شوق بال درآورد. 🔹این است رسم رفاقت؛ در غیاب یکدیگر حافظ آبروی هم باشیم. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar