👆👇👆👇👆👇👆👇👆
♨️با كلاس شلوغ چه كنيم؟ (قسمت دوم)
🔰ارتباطات چشمي را دست كم نگيريد: وقتي قانوني را تكرار مي كنيد و يا پيامدي را به دانش آموزي مي رسانيد، مستقيما به چشمانش بنگريد و نگاهتان را با نگاهش تلاقي دهيد.
🔰به جاي دوست بودن با دانش آموزانتان دوستانه رفتار كنيد: بين خود شما (معلم) و آنان (دانش آموزان) فاصله ي شغلي را حفظ كنيد.
🔰كينه توزي نكنيد: هر رفتار دانش آموز را جدا در نظر گرفته و تأديب كنيد. به دانش آموزان لقب ندهيد، مانند درد سر آفرين، بي ادب و...
🔰در صورت امكان برخي رفتار هاي ناشايست را ناديده بگيريد.
🔰عدالت را بر قرار كنيد.
#مدیریت کلاس #همه پایه ها
✅✅ فارسی
⬅️ چه فعالیت هایی در هر جلسه فارسی باید انجام بدهیم :
🔺جلسه ی اول :
تدریس درس 30 دقیقه
درک مطلب ودرست و نادرست 15 دقیقه
🔺جلسه ی دوم :
واژه آموزی 20 دقیقه
تمرین خواندن 25 دقیقه
🔺جلسه ی سوم :
فعالیت های کتاب نگارش 25دقیقه
خواندن با لحن 20 دقیقه
🔺جلسه ی چهارم :
گوش کن و بگو 45 دقیقه
🔺جلسه ی پنجم :
فعالیت های کتاب نگارش 25دقیقه
تمرین خواندن 20 دقیقه
🔺جلسه ی ششم :
املای آموزشی 25 دقیقه
تمرین خوشنویسی از صفحه ی هنر و سرگرمی
20 دقیقه
🔺جلسه ی هفتم :
ارزشیابی از فعالیت های درس 30 دقیقه
جدول صفحه ی هنر و سرگرمی 15 دقیقه
🔺جلسه ی هشتم :
فعالیت های کتاب نگارش 45دقیقه
🔺جلسه ی نهم :
فعالیت های کتاب نگارش 45دقیقه
🔺جلسه ی دهم :
صندلی صمیمیت
یا
بخوان و بیندیش 45 دقیقه
🔺جلسه ی یازدهم :
املا ارزشیابی 25 دقیقه
یا
حکایت 20 دقیقه
🗳 دوستای درسخون و باهوشت رو به کانال دعوت کن 🤓👇
─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─
@tadriis_yar
کلاس اول تا دوازدهم
✅ راهنمای والدین
🛑 هنگام املا گفتن در منزل، چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟
1⃣ حتماً، زمانی که کودک آمادگی دارد، با وی املاء تمرین شود. با اجبار و تهدید او را دعوت به املاء نوشتن نکنید.
2⃣ هنگام املاء گفتن: از او بخواهید هر عبارت و جملهای که میگوئید را به درستی تکرار کند و سپس بنویسد.
3⃣ اگر کلمهای را درست ننوشت، از او نخواهید تا بلافاصله آن را تصحیح کند. بگذارید در پایان کار، تصحیح با کمک خودش صورت گیرد.
4⃣ هر کلمه را چند بار برایش تکرار نکنید. فقط یک الی دو بار کافیست.
5⃣ محیط منزل را در سکوت مطلق قرار ندهید چون حساسیت شنیداری کم میشود با ایجاد صدای اضافه مثل صدای رادیو و برنامهای که مورد علاقهی او نیست محیط منزل را مشابه مدرسه کنید.
6⃣ در نظر بگیرید که یک معلم چقدر میتواند برای فرزند شما و کندنویسی او وقت صرف کند، بنابراین بیش از حد به او فرصت ندهید.
#راهنما_املا
🗳 دوستای درسخون و باهوشت رو به کانال دعوت کن 🤓👇
─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─
@tadriis_yar
کلاس اول تا دوازدهم
💢مشکلات دانش آموز دیر آموز
_ ✅ ضعف در یادگیری ضمنی : بسیاری از آموخته های بشری حاصل یادگیری ضمنی و غیر مستقیم می باشد . ولی این دانش آموزان به علت ضعف محسوس در یادگیری ضمنی بایستی با قرار دادن عناصر و محرکهای آموزشی در حوزهی مستقیم حواس تحت تعلیم و تربیت قرار گیرند.
✅- ضعف در مهارتهای کلامی :
این دانش آموزان عموما" در مهارتهای کلامی با ضعف یا کندی مواجه هستند و در مقایسه با سایر همسالان نمی توانند با صراحت و سلامت مورد انتظار مکنونات درونی خود را بیان نموده و تشریح نمایند لذا همواره بیش از دیگران نیازمند صبر و حوصله و چهره متبسم و محبت آمیز مربیان و معلمان هستند.
✅- محدودیت در تفکر و حافظه :
این دانش آموزان دیرتر از همسالان خویش از مرحله تفکر عینی به تفکر انتزاعی قدم می گذارند و همچنین آنان عموما" از نظر حفظ و به خاطر سپردن دریافتهای سمعی و بصری با محدودیت مواجه هستند بنابر این در تنظیم مواد آموزشی و تدریس برای این قبیل دانش اموزان باید تا حد ممکن از مواد و مفاهیم عینی تر و کاربردی تر استفاده نمود.
✅- محدودیت در انتقال یادگیری :
این دانش آموزان به علت ضعف در تشخیص و تعمیم موقعیتهای مطلوب و توجه به ظاهر و شباهتها و همچنین ضعف در حافظه در جهت انتقال یادگیری با مشکل جدی مواجه هستند .
بنابر این برای انتقال آموخته های قبلی به موقعیت تازه یادگیری نیازمند حمایت و راهنمایی اولیاء .و مربیان می باشند.
✅- اعتماد به نفس پائین :
این دانش آموزان به علت شکستهای متعدد در مهارتهای فردی و اجتماعی عموما" از کاهش اعتماد به نفس و خود ارزشمندی رنج می برند. بنابر این برنامه آموزشی این قبیل دانش آموزان باید به گونه ای طراحی شود تا ضمن تحلیل تکلیف ، آموزش و ارزیابی کاملا" منطبق با تواناییهای موجود آنان باشد.
✅- پائین بودن آستانه تحمل حضور در کلاس درس:
این دانش آموزان به علت هیجان پذیری بالا همواره بازی و سرگرمیهای دیگررا برحضور در کلاس ترجیح می دهند. بنابراین باید با درنظرگرفتن سطح خستگی پذیری کودک واجتناب ازروشهای سخنرانی واستفاده از روشهای فعال یاد دهی و یادگیری و بازیهای آموزشی و غیره به نحو احسن استفاده نمود .
✅- پدیده دیر آموزی و فراموشی سریع :
از خصوصیات بارز این دانش آموزان دیر اموختن و فراموش کردن سریع آموخته هاست . بنابر این در آموزش این قبیل دانش آموزان باید ضمن تکرار و باز آموزی مکرر فعالیتهای خارج از کلاس نیز با فعالیتهای کلاسی ارتباط داشته باشد.
✅- وجود اختلالات رفتاری :
عده زیادی از این دانش آموزان به علت مشکلات شناختی وعاطفی مبتلا به اختلالات رفتاری ازقبیل پرخاشگری ، بیش فعالی ، افسردگی اضطراب جدایی از مادر و غیره هستند . که بایستی در این مورد ضمن اهمیت دادن به امر مشاوره و آموزش خانواده جهت همسو و همگام کردن والدین با فعالیتهای تربیتی آموزشگاه از شیوه های متعدد اصلاح و تغییر رفتار استفاده نمود.
🔄 با ما همراه باشید. ادامه دارد...
https://eitaa.com/joinchat/1639448787Ca88995721a
4_516456236657411740.pdf
198.7K
تمرین نگاره ی ۹
🔴ارسال کننده:شهرزاد اقتداری سرگروه آموزشی پایه اول
💢پویایی آموزش با🔰
✅ گروه های آموزشی ابتدایی
https://eitaa.com/joinchat/1639448787Ca88995721a
42.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ریاضی صفحه ی ۲۱
مدرس: سرکار خانم الهام ذوالفقاری
💢پویایی آموزش با🔰
✅ گروه های آموزشی ابتدایی
https://eitaa.com/joinchat/1639448787Ca88995721a
@MoallemYariR1 پاورپوینت فصل3 علوم اول.pptx
2.8M
✅ پاورپوینت فصل 3
✅ علوم اول ابتدایی
🔸 درس3 : سالم باش , شاداب باش
@tadriis_yar
#پایه اول ابتدایی 📕📖
ماکت نگاره ی ۷
🔸 آموزگار : خانم زهرا دالوند
💢پویایی آموزش با 🔰
✅ معاونت آموزش ابتدایی
https://eitaa.com/joinchat/1639448787Ca88995721a
تم4.pptx
2.62M
پاور پوینت تم 4 جهت تدریس سر کلاس و یا صداگذاری {به صورت انیمیشنی استفاده کنید متحرک است}
ارسال کننده شیرین شاهوردی
https://eitaa.com/joinchat/1639448787Ca88995721a
✅ سبکهای_یادگیری
از لحاظ شناختی سبک های یادگیری در دانش آموزان را به سه گروه تقسیم می کنند:
✅ سبکهای یادگیری: برای طراحی آموزشی و تکلیف
1⃣ سبک کلامی:دانش آموزانی که هوش کلامی بالاتری دارند و معمولا با یکبار گفتن معلم و شنیدن، یاد گرفته و درس را تکرار می کنند و مطالب را یاد می گیرند...
2⃣ سبک تصویری : با گفتن معلم و با شنیدن مطالب مطرح شده یادگیری انجام نمیشود یا کامل صورت نمی پذیرد بلکه باید با دیدن تصویر از آنچه موضوع یادگیری است، به یادگیری کامل دست یابند
3⃣ سبک دست ورز: با گفتن و شنیدن و دیدن تصاویر باز هم یاد نمی گیرد بلکه نیاز به دست ورزی و ساختن با دست خود و یا بازسازی و شیوه عملکردی یاد می گیرد.
🗳 دوستای درسخون و باهوشت رو به کانال دعوت کن 🤓👇
─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─
@tadriis_yar
کلاس اول تا دوازدهم
@MoallemYariR1 پاورپوینت فصل 2 علوم اول.pptx
2.65M
✅ پاورپوینت فصل دوم
✅ علوم اول ابتدایی
⬅️درس2:سلام علیکم به من نگاه کن
@tadriis_yar
@MoallemYariR1 کاربرگ فصل 2 علوم اول (04).pdf
596K
✅ کاربرگ فصل دوم
✅ علوم اول ابتدایی
🔸درس2 :سلام علیکم به من نگاه کن
@tadriis_yar