eitaa logo
تدریس یار پایه اول
10.3هزار دنبال‌کننده
28.1هزار عکس
17.2هزار ویدیو
16.8هزار فایل
اینجا همونجایی هست که بهت کمک میکنه تا با خیال راحت از معلمی لذت ببری. تمام مطالب کانال رایگان می باشد .تنها یک صلوات برای اموات بفرستید . برای #تبلیغات هم پیام دهید @teacherschool
مشاهده در ایتا
دانلود
✅تفاوت فنی حرفه ای با کاردانش: شاخه فنی حرفه ای با شاخه کاردانش شباهت زیادی دارد اما تفاوت هایی نیز دارد. از جمله این تفاوت ها می توان به این موارد اشاره کرد: ۱ - شرایط ورود به شاخه  فنی و حرفه ای از کاردانش دشوارتر است. ۲- دروس شاخه  فنی و حرفه ای مشکل تر  از کار دانش است. ۳ - دروس عملی و ساعات کارگاهی شاخه کار دانش بیشتر از فنی و حرفه ای است. ۴- رشته های شاخه کار دانش متنوع تر از فنی و حرفه ای است. ۵- شرایط استخدام برای فارغ التحصیلان فنی و حرفه ای بهتر است. ۶- ساعات حضور در مدرسه برای دانش آموزان فنی و حرفه ای بیشتر است. ۷ - دانش آموزان فنی و حرفه ای برخی از دروس را که دانش آموزان کار دانش از گذراندن آن معاف هستند را می گذرانند. 🔸آینده شغلی این دو گروه : کاردانش: محتوای درسی و آموزشی این گروه بر اساس آماده کردن دانش آموزان بیشتر برای بازار کار بعد از فراغت از دوران دیپلم است. ولی در فنی و حرفه ای اولویت ادامه تحصیل در مقاطع بالا تر و ورود به دانشگاه می باشد. هر دو گروه از لحاظ ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر از دیپلم هیچ گونه محدودیتی نداردند ولی به نحوی که در بالا به اختصار توضیح دادیم  دانش اموزان گروه فنی حرفه ای با درس های محاسباتی و ریاضی بیشتری  سرو کار دارند ولی گروه کاردانش با دروس فنی بیشتر مقایسه ی یک رشته (بعنوان مثال مکانیک): در هر صورت دانش آموزان گروه مکانیک کاردانش با بار فنی و تخصصی کارگاهی بیشتر به منظور ورود با بازار کار فارغ التحصیل میشوند ،اما گروه فنی از لحاظ دروس کارگاهی و فنی قابل مقایسه با دانش اموزان شاخه  کاردانش نیستند و هنر جو های کاردانش برتری دارند ،برعکس آن دانش آموزان کاردانش از لحاظ دروس محاسباتی و ریاضی در مقابل گروه فنی حرفه ای حرفی برای گفتن ندارند. در مقاطع تحصیلی بالاتر دانش آموزان هنرستان فنی موفق تر هستند ….. ناگفته نماند همه چیز بستگی به علاقه و استعداد دارد و هیچ چیز مطلق نیست. ─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─ @tadriis_yar
♨️با كلاس شلوغ چه كنيم؟ (قسمت اول) بي شك، كم شدن مشكلات انضباطي به داشتن آموزش اثر بخش تري مي انجامد. لازم نيست كه همه ي دانش آموزان كلاس رفتار ناهنجاري داشته باشند. سه يا چهار دانش آموز و يا حتي يك نفر مي تواند فرايند يادگيري را چنان مختل كند كه حتي دانش آموزان خوب نيز نتوانند از كلاس استفاده كنند. در زير پيشنهادهايي براي رفع اين مشكل مطرح كرده ام كه بخش بسيار كوتاهي از 📚كتاب " الفباي مديريت كلاس درس، نوشته ي روبرت تي. تابر و با ترجمه ي روان و خوب دكتر محمد رضا سر كار آراني از انتشارات مدرسه است. پيشنهاد هاي زير در صورتي كه به طور منظم و با قاعده و آگاهانه به كار گرفته شوند، مديريت كلاس درس را بهبود خواهد بخشيد. 🔰عمل كنيد، تنها واكنش نشان ندهيد: عمل كردن مسلط بودن است و واكنش نشان دادن يعني تسلط عوامل و شرايط را پذيرفتن. بنابراين پيش از آغاز مدرسه به برنامه ريزي فنون بر قراري انضباط بپردازيد، همان گونه كه براي فنون تدريس و ترتيب مواد درسي برنامه ريزي مي كنيد نه اين كه صبر كنيد مشكلي پيش بيايد و شما در آن زمان به دنبال وضع قانوني باشيد كه ديگر چنين مشكلي پيش نيايد.  🔰مسئوليت ها را واگذار كنيد: دانش آموزان در قبال رفتارشان هر چه بيش تر احساس مسئوليت كنند، نياز كم تري به اعمال مديريت از سوي معلم خواهند داشت. بر حسب توانايي دانش آموز از مسئوليت هاي ساده شروع كنيد تا دانش آموز حتما از عهده ي عمل به مسئوليت بر آيد تا مشكلات بعدي را به دنبال نداشته باشد. 🔰عقب بايستيد و به ديگران فرصت بدهيد: هنگامي كه دانش آموزي به سوالي پاسخ مي دهد و يا هر مطلب ديگري را بيان مي كند به او نزديك نشويد، به طوري كه گفتگو دو نفره شود، زيرا در صورتي كه دانش آموزان ديگر صداي صحبت شما را نشنوند احساس مي كنند كنار گذاشته شده اند واين بي نظمي به همراه دارد. 🔰آرام، خونسرد و حرفه اي برخورد كنيد: حتي يك بچه ي بي ادب مستحق احترام است. از فرياد زدن، با حركت انگشت تهديد كردن، نگاه هاي تهديد آميز و غيره اجتناب كنيد. اجراي برنامه ي انضباطي با خونسردي، دانش آموز را متوجه ارتباط رفتارش با نتيجه ي منطقي ناشي از آن مي كند. در ضمن رفتار شما هنگام تأديب دانش آموزان براي آن ها الگو است.  🔰 به دانش آموزان توجه كنيد و تلاش كنيد تا اين توجه رانشان دهيد: سلام و احوال پرسي با دانش آموز در نظر گرفتن رفتار هاي خوب آن ها و بيان تشكر از آن ها در مواقع گوناگون مانند زماني كه براي شما كاري انجام مي دهند و يا نتيجه ي خوبي در امتحانات بدست آورده اند. 🔰رفتارهاي خوب دانش آموزان را در نظر بگيريد: هر قدر كه خوبي ها بيش تر در نظر گرفته شود انگيزه ي بيش تري براي تداوم آن ها وجود خواهد داشت. 🔰از تجربه هاي همكارانتان استفاده كنيد: خواه به صورت كلي ويا در مورد كلاس يا دانش آموز خاص.  🔰به صورت انفرادي تأديب كنيد: ناديده گرفتن رفتار، اشاره، كنترل از نزديك و كنترل همراه با بر خورد. 🔰تفاوت هاي فردي و ويژگي هاي خاص دانش آموزان را در نظر بگيريد: به عنوان مثال اگر دانش آموزي از نظر درس شما از همكلاسان خود جلو تر باشد ممكن است به دليل خسته شدن از مباحث تكراري باعث ايجاد بي نظمي شود. چنين دانش آموزاني را شناخته و با تمرينات خاص آن ها را سرگرم كنيد. 🔰براي موقعيت هاي اضطراري و غير مترقبه برنامه ريزي كنيد: بر نامه هايي داشته باشيد تا در صورتي كه مجبور به ترك كلاس شديد، دانش آموزان مجبور به اجراي آن برنامه شده و نظم كلاس حفظ شود.  🔰قانون را اجرا كنيد دليل تراشي را نپذيريد: در مقابل دانش آموزاني كه تلاش مي كنند با بحث و چانه زدن، تخفيفي در تنبيه خود بدست آورند، تسليم نشويد حتي براي يك بار. ادامه دارد...👇👇👇
👆👇👆👇👆👇👆👇👆 ♨️با كلاس شلوغ چه كنيم؟ (قسمت دوم) 🔰ارتباطات چشمي را دست كم نگيريد: وقتي قانوني را تكرار مي كنيد و يا پيامدي را به دانش آموزي مي رسانيد، مستقيما به چشمانش بنگريد و نگاهتان را با نگاهش تلاقي دهيد. 🔰به جاي دوست بودن با دانش آموزانتان دوستانه رفتار كنيد: بين خود شما (معلم) و آنان (دانش آموزان) فاصله ي شغلي را حفظ كنيد. 🔰كينه توزي نكنيد: هر رفتار دانش آموز را جدا در نظر گرفته و تأديب كنيد. به دانش آموزان لقب ندهيد، مانند درد سر آفرين، بي ادب و... 🔰در صورت امكان برخي رفتار هاي ناشايست را ناديده بگيريد. 🔰عدالت را بر قرار كنيد. کلاس پایه ها
✅✅ فارسی ⬅️ چه فعالیت هایی در هر جلسه فارسی باید انجام بدهیم : 🔺جلسه ی اول : تدریس درس 30 دقیقه درک مطلب ودرست و نادرست 15 دقیقه 🔺جلسه ی دوم : واژه آموزی 20 دقیقه تمرین خواندن 25 دقیقه 🔺جلسه ی سوم : فعالیت های کتاب نگارش 25دقیقه خواندن با لحن 20 دقیقه 🔺جلسه ی چهارم : گوش کن و بگو 45 دقیقه 🔺جلسه ی پنجم : فعالیت های کتاب نگارش 25دقیقه تمرین خواندن 20 دقیقه 🔺جلسه ی ششم : املای آموزشی 25 دقیقه تمرین خوشنویسی از صفحه ی هنر و سرگرمی 20 دقیقه 🔺جلسه ی هفتم : ارزشیابی از فعالیت های درس 30 دقیقه جدول صفحه ی هنر و سرگرمی 15 دقیقه 🔺جلسه ی هشتم : فعالیت های کتاب نگارش 45دقیقه 🔺جلسه ی نهم : فعالیت های کتاب نگارش 45دقیقه 🔺جلسه ی دهم : صندلی صمیمیت یا بخوان و بیندیش 45 دقیقه 🔺جلسه ی یازدهم : املا ارزشیابی 25 دقیقه یا حکایت 20 دقیقه 🗳 دوستای درسخون و باهوشت رو به کانال دعوت کن 🤓👇 ─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─ @tadriis_yar کلاس اول تا دوازدهم
✅ راهنمای والدین 🛑 هنگام املا گفتن در منزل، چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟ 1⃣ حتماً، زمانی که کودک آمادگی دارد، با  وی املاء تمرین شود. با اجبار و تهدید او را دعوت به املاء نوشتن نکنید. 2⃣ هنگام املاء گفتن: از او بخواهید هر عبارت و جمله‌ای که می‌گوئید را به درستی تکرار کند و سپس بنویسد. 3⃣ اگر کلمه‌ای را درست ننوشت، از او نخواهید تا بلافاصله آن را تصحیح کند. بگذارید در پایان کار، تصحیح با کمک خودش صورت گیرد. 4⃣ هر کلمه را چند بار برایش تکرار نکنید. فقط یک الی دو بار کافیست. 5⃣ محیط منزل را در سکوت مطلق قرار ندهید چون حساسیت شنیداری کم می‌شود با ایجاد صدای اضافه مثل صدای رادیو و برنامه‌ای که مورد علاقه‌ی او نیست محیط منزل را مشابه مدرسه کنید. 6⃣ در نظر بگیرید که یک معلم چقدر می‌تواند برای فرزند شما و کندنویسی او وقت صرف کند، بنابراین بیش از حد به او فرصت ندهید. 🗳 دوستای درسخون و باهوشت رو به کانال دعوت کن 🤓👇 ─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─ @tadriis_yar کلاس اول تا دوازدهم
💢مشکلات دانش آموز دیر آموز _ ✅ ضعف در یادگیری ضمنی : بسیاری از آموخته های بشری حاصل یادگیری ضمنی و غیر مستقیم می باشد . ولی این دانش آموزان به علت ضعف محسوس در یادگیری ضمنی بایستی با قرار دادن عناصر و محرکهای آموزشی در حوزه‌ی مستقیم حواس تحت تعلیم و تربیت قرار گیرند. ✅- ضعف در مهارتهای کلامی : این دانش آموزان عموما" در مهارتهای کلامی با ضعف یا کندی مواجه هستند و در مقایسه با سایر همسالان نمی توانند با صراحت و سلامت مورد انتظار مکنونات درونی خود را بیان نموده و تشریح نمایند لذا همواره بیش از دیگران نیازمند صبر و حوصله و چهره متبسم و محبت آمیز مربیان و معلمان هستند. ✅- محدودیت در تفکر و حافظه : این دانش آموزان دیرتر از همسالان خویش از مرحله تفکر عینی به تفکر انتزاعی قدم می گذارند و همچنین آنان عموما" از نظر حفظ و به خاطر سپردن دریافتهای سمعی و بصری با محدودیت مواجه هستند بنابر این در تنظیم مواد آموزشی و تدریس برای این قبیل دانش اموزان باید تا حد ممکن از مواد و مفاهیم عینی تر و کاربردی تر استفاده نمود. ✅- محدودیت در انتقال یادگیری :  این دانش آموزان به علت ضعف در تشخیص و تعمیم موقعیتهای مطلوب و توجه به ظاهر و شباهتها و همچنین ضعف در حافظه در جهت انتقال یادگیری با مشکل جدی مواجه هستند . بنابر این برای انتقال آموخته های قبلی به موقعیت تازه یادگیری نیازمند حمایت و راهنمایی اولیاء .و مربیان می باشند. ✅- اعتماد به نفس پائین :  این دانش آموزان به علت شکستهای متعدد در مهارتهای فردی و اجتماعی عموما" از کاهش اعتماد به نفس و خود ارزشمندی رنج می برند. بنابر این برنامه آموزشی این قبیل دانش آموزان باید به گونه ای طراحی شود تا ضمن تحلیل تکلیف ، آموزش و ارزیابی کاملا" منطبق با تواناییهای موجود آنان باشد. ✅- پائین بودن آستانه تحمل حضور در کلاس درس:  این دانش آموزان به علت هیجان پذیری بالا همواره بازی و سرگرمیهای دیگررا برحضور در کلاس ترجیح می دهند. بنابراین باید با درنظرگرفتن سطح خستگی پذیری کودک واجتناب ازروشهای سخنرانی واستفاده از روشهای فعال یاد دهی و یادگیری  و بازیهای آموزشی و غیره  به نحو احسن استفاده نمود . ✅-  پدیده دیر آموزی و فراموشی سریع :  از خصوصیات بارز این دانش آموزان دیر اموختن و فراموش کردن سریع  آموخته هاست . بنابر این در آموزش  این قبیل دانش آموزان باید ضمن تکرار و باز آموزی مکرر فعالیتهای خارج از کلاس نیز با فعالیتهای کلاسی ارتباط داشته باشد. ✅- وجود اختلالات رفتاری :  عده زیادی از این دانش آموزان به علت مشکلات شناختی وعاطفی مبتلا به اختلالات رفتاری ازقبیل پرخاشگری ، بیش فعالی ، افسردگی  اضطراب جدایی از مادر و غیره هستند . که بایستی در این مورد ضمن اهمیت دادن به امر مشاوره و آموزش خانواده جهت همسو و همگام کردن والدین با فعالیتهای تربیتی آموزشگاه از شیوه های متعدد اصلاح و تغییر رفتار استفاده نمود. 🔄 با ما همراه باشید. ادامه دارد... https://eitaa.com/joinchat/1639448787Ca88995721a
4_516456236657411740.pdf
198.7K
تمرین نگاره ی ۹ 🔴ارسال کننده:شهرزاد اقتداری سرگروه آموزشی پایه اول 💢پویایی آموزش با🔰 ✅ گروه های آموزشی ابتدایی https://eitaa.com/joinchat/1639448787Ca88995721a
42.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ریاضی صفحه ی ۲۱ مدرس: سرکار خانم الهام ذوالفقاری 💢پویایی آموزش با🔰 ✅ گروه های آموزشی ابتدایی https://eitaa.com/joinchat/1639448787Ca88995721a
@MoallemYariR1 پاورپوینت فصل3 علوم اول.pptx
2.8M
✅ پاورپوینت فصل 3 ✅ علوم اول ابتدایی 🔸 درس3 : سالم باش , شاداب باش @tadriis_yar
اول ابتدایی 📕📖 ماکت نگاره ی ۷ 🔸 آموزگار : خانم زهرا دالوند 💢پویایی آموزش با 🔰 ✅ معاونت آموزش ابتدایی https://eitaa.com/joinchat/1639448787Ca88995721a
تم4.pptx
2.62M
پاور پوینت تم 4 جهت تدریس سر کلاس و یا صداگذاری {به صورت انیمیشنی استفاده کنید متحرک است} ارسال کننده شیرین شاهوردی https://eitaa.com/joinchat/1639448787Ca88995721a
✅ سبک‌های_یادگیری از لحاظ شناختی سبک های یادگیری در دانش آموزان را به سه گروه تقسیم می کنند: ✅ سبک‌های یادگیری: برای طراحی آموزشی و تکلیف 1⃣ سبک کلامی:دانش آموزانی که هوش کلامی بالاتری دارند و معمولا با یکبار گفتن معلم و شنیدن، یاد گرفته و درس را تکرار می کنند و مطالب را یاد می گیرند... 2⃣ سبک تصویری : با گفتن معلم و با شنیدن مطالب مطرح شده یادگیری انجام نمی‌شود یا کامل صورت نمی پذیرد بلکه باید با دیدن تصویر از آنچه موضوع یادگیری است، به یادگیری کامل دست یابند 3⃣ سبک دست ورز: با گفتن و شنیدن و دیدن تصاویر باز هم یاد نمی گیرد بلکه نیاز به دست ورزی و ساختن با دست خود و یا بازسازی و شیوه عملکردی یاد می گیرد. 🗳 دوستای درسخون و باهوشت رو به کانال دعوت کن 🤓👇 ─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─ @tadriis_yar کلاس اول تا دوازدهم
@MoallemYariR1 پاورپوینت فصل 2 علوم اول.pptx
2.65M
✅ پاورپوینت فصل دوم ✅ علوم اول ابتدایی ⬅️درس2:سلام علیکم به من نگاه کن @tadriis_yar
@MoallemYariR1 کاربرگ فصل 2 علوم اول (04).pdf
596K
✅ کاربرگ فصل دوم ✅ علوم اول ابتدایی 🔸درس2 :سلام علیکم به من نگاه کن @tadriis_yar
@MoallemYariR1 آزمون درس 3 علوم اول (01).pdf
1.3M
✅ آزمون و درسنامه فصل 3 ✅ علوم اول ابتدایی ⬅️ درس3 : سالم باش , شاداب باش @tadriis_yar
20062067348339.pdf
3.08M
✅ روان خوانی و املا ✅ پایه اول 🗳 دوستای درسخون و باهوشت رو به کانال دعوت کن 🤓👇 ─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─ @tadriis_yar کلاس اول تا دوازدهم
نمرات نوبت اول و دوم دروس نهم .pdf
1.78M
بارم‌بندی پیشنهادی کتاب‌های درسی برای امتحانات سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱
کتاب کار فارسی اول دبستان.pdf
1.39M
کتاب کار فارسی 🗳 دوستای درسخون و باهوشت رو به کانال دعوت کن 🤓👇 ─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─ @tadriis_yar کلاس اول تا دوازدهم
21.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
# ارسال کننده،شیرین شاهوردی 🗳 دوستای درسخون و باهوشت رو به کانال دعوت کن 🤓👇 ─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─ @tadriis_yar کلاس اول تا دوازدهم
4_5837216419074277926.pdf
983.6K
فلش کارت نگاره ها 👍پرینت رنگی بگیرید 👌 (🎬📀) 🗳 دوستای درسخون و باهوشت رو به کانال دعوت کن 🤓👇 ─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─ @tadriis_yar کلاس اول تا دوازدهم
📝🔖📝🔖📝🔖 ارزشیابی ماهانه (خام ) جهت استفاده‌ ی همکاران ❤️ 🔴ارسال کننده: سرکار خانم فتانه کرمی 💢پویایی آموزش با🔰 ✅ گروه های آموزشی ابتدایی 🗳 دوستای درسخون و باهوشت رو به کانال دعوت کن 🤓👇 ─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─ @tadriis_yar کلاس اول تا دوازدهم
@avalsوایت برد کلاسی .pdf
531.4K
🗳 دوستای درسخون و باهوشت رو به کانال دعوت کن 🤓👇 ─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─ @tadriis_yar کلاس اول تا دوازدهم
4_5962845165965018394.pdf
438.5K
طرح وایت بورد کلاسی از کانال بابا آب داد 🗳 دوستای درسخون و باهوشت رو به کانال دعوت کن 🤓👇 ─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─ @tadriis_yar کلاس اول تا دوازدهم
4_5929290862814036543.pdf
1.31M
(🎬📀) 🗳 دوستای درسخون و باهوشت رو به کانال دعوت کن 🤓👇 ─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─ @tadriis_yar کلاس اول تا دوازدهم
حروف آ ب.pdf
246.4K
✅ حروف آ. ب. ✅ برای تدریس پایه اول @tadriis_yar
مرور کوتاهی بر دستور فارسی.pdf
350.3K
👆👆👆 ✅ نکات دستور زبان فارسی ⬅️ جهت افزایش اطلاعات همکار 🗳 دوستای درسخون و باهوشت رو به کانال دعوت کن 🤓👇 ─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─ @tadriis_yar کلاس اول تا دوازدهم
🔰 نماز آیات را باید از زمان آغاز خورشید گرفتگی شروع کنید و اگر خورشید گرفتگی به پایان برسد و هنوز نخوانده باشید، نماز آیات قضا شده و به نیت قضا باید بخوانید. ‼️زمان خورشیدگرفتگی امروز سه شنبه از ساعت ۱۳:۴۱ تا پایان ساعت ۱۶:۰۹‼️ بانوانی که عذر شرعی دارند نماز آیات بر عهده آنها نیست. 📚 احکام نماز آیات 💠 یکی از سبب‌های وجوب نماز آیات، خورشید گرفتگی است اگرچه جزئی باشد. 🔶 مکلف می‌تواند از زمان شروع گرفتگی خورشيد، نماز آيات را بخواند و بنابر احتياط واجب، بايد به قدرى تأخير نیاندازد كه شروع به بازشدن كند و اگر از آن وقت تا قبل از باز شدن کامل به تأخیر انداخت باید نماز را بدون نیت ادا و قضا (به قصد ما فی الذمه) بخواند. 🔷 کسی که هنگام گرفتن ماه یا خورشید اصلاً مطلع نشود و بعد از باز شدن آن بفهمد، درصورتی که گرفتگی کامل بوده، باید قضای نماز آیات را بخواند ولی اگر فقط مقداری از آن گرفته بوده، قضا بر او واجب نیست. https://eitaa.com/joinchat/1639448787Ca88995721a
🔸 کیفیت نماز آیات ‌ ✅  نماز آیات دو رکعت است که هر رکعت آن پنج رکوع و دو سجده دارد و به چند صورت می‌توان آن را به جا آورد: صورت اول: در هر رکعت، پنج بار حمد و سوره خوانده می‌شود؛ به این صورت که بعد از نیت و تکبیرة الاحرام، یک حمد و سوره‌ی کامل می‌خواند و به رکوع می‌رود، سپس سر از رکوع برداشته، دوباره حمد و سوره را می‌خواند و به رکوع دوم می‌رود و باز سر از رکوع برمی‌دارد و به همین شکل ادامه می‌دهد تا پنج رکوع انجام شود، سپس به سجده می‌رود و پس از انجام دو سجده، رکعت دوم را مانند رکعت اول به جا می‌آورد و پس از انجام دو سجده تشهد را خوانده و سلام می‌دهد. صورت دوم: در هر رکعت فقط یک حمد و سوره خوانده می‌شود؛ به این صورت که سوره را پنج قسمت کرده و بعد از نیّت و تکبیرة الاحرام، حمد و یک قسمت از سوره را (چه یک آیه باشد یا کمتر و یا بیشتر) می‌خواند و به رکوع می‌رود و بعد از رکوع بدون اینکه حمد بخواند، قسمت دوم سوره و سپس رکوع دوم را انجام می‌دهد، و همین‌طور ادامه می‌دهد تا سوره‌ای که پیش از هر رکوع، یک قسمت از آن را خوانده، قبل از رکوع آخر تمام شود، سپس رکوع پنجم را به جا می‌آورد و به سجده می‌رود و پس از اتمام دو سجده، رکعت دوم را مانند رکعت اول انجام داده و تشهد را خوانده و سلام می‌دهد. 🔺 رساله نماز و روزه، مسأله ۶۷۳ https://eitaa.com/joinchat/1639448787Ca88995721a
24.12M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
با با این برنامه به راحتی و با کمترین کاهش کیفیت حجم فیلم های خود را کاهش دهید خانم مهدیه غلامی 🗳 دوستای درسخون و باهوشت رو به کانال دعوت کن 🤓👇 ─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─ @tadriis_yar کلاس اول تا دوازدهم
18.57M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
( توضیح وحل صفحه ی ۱۶ ریاضی ) 🔸 تهیه کننده خانم فاطمه امیرسرداری 💢پویایی آموزش با 🔰 ✅ معاونت آموزش ابتدایی 🗳 دوستای درسخون و باهوشت رو به کانال دعوت کن 🤓👇 ─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─ @tadriis_yar کلاس اول تا دوازدهم