eitaa logo
تدریس یار پایه اول
10.3هزار دنبال‌کننده
28.1هزار عکس
17.2هزار ویدیو
16.8هزار فایل
اینجا همونجایی هست که بهت کمک میکنه تا با خیال راحت از معلمی لذت ببری. تمام مطالب کانال رایگان می باشد .تنها یک صلوات برای اموات بفرستید . برای #تبلیغات هم پیام دهید @teacherschool
مشاهده در ایتا
دانلود
✅ ما این گونه یاد می گیریم🔍 🌷🌷🌷🌷💐💐 @tadriis_yar
4_659642560746094631.pdf
323.4K
❤️نمونه فایل کامل 🖤طرح درس تلفیقی درخواستی همکاران عزیزم ❤️ آبان ماه مبارک❤️ 🖤فایل پیشنهادی🖤 💚بفرست برای کسایی که دوستشون دارید 💚 @tadriis_yar بفرستید برای دوستان و همکاران که عضو بشن
4_619698789367677334.pdf
626K
✅ کتاب راهنمای معلم ریاضی ⬅️ پایه اول @tadriis_yar
راهنمای معلم علوم اول ابتدایی.pdf
1.25M
✅ راهنمای علوم ⬅️ پایه اول ✅ قابل استفاده برای همکاران تازه استخدام @tadriis_yar
: ✔️بازخورد توصيفى ✅جملات حرکت آفرین ۱-از اینکه کوشش می کنی خوش حالم ۲-از پیشرفتی که کرده ای شادم (خوش حالم ) ۳-از تو انتظار بیشتری دارم ۴-امروز بهتر نوشته ای ۵-عزیزم از وقت خود بهتر استفاده کن 6-با تلاش خود شادم کردی ۷-بر پیشرفت تو هزاران آفرین ۸-به امید روزی که شاهد موفقیت های دیگرت باشم. ۹-بهتر از قبل نوشته ای ۱۰-تا موفقیت کامل ، فاصله ی چندانی نداری ۱۱-تلاشت مرا امیدوار کرد. ۱۲-توقع بیشتری از تو دارم. ۱۳- چشم به راه موفقیت تو هستم. ۱۴- دوست دارم بیشتر تلاش کنی ۱۵- فرزندم تلاشت بسیار با ارزش است. ۱۶-مرا به خودت امیدوار کردی ۱۷-مطمئنم که موفق می شوی ۱۸-هنوز فرصت جبران داری ✅جملات شادی آفرین ۱-از خط زیبایت لذت بردم ۲- از دقت تو سپاسگزارم ۳-از زحمت تو متشکرم ۴- از نوشته هایت پیداست که نظم داری ۵- بسیار خوش خط نوشتی 6- به به چه زیبا نوشتی ۷- چه خط زیبایی ! آفرین ۸-چه دفتر تمیزی داری! ۹- چه نیکو نوشتی ! 10- خط تو واقعا زیباست ، خوشم آمد ۱۱- خط زیبایت باعث شادی من شد ✅جملات تشویقی ۱-آفرین بر همت و پشتکار تو ۲- آفرین بر این سلیقه ۳-آفرین بر تو گل بهشتی 4- آفرین بر تو که از بهترین های۵- آفرین بر گل نازنینم 6- باعث افتخار منی عزیزم ۷- دانشمند کوچک دوستت دارم 8- آفرین بر گل زیبای من ۹- آفرین بر گل نیلوفرم ۱۰- آفرین بر گل خوش بوى من @tadriis_yar
✅روش های ابتکاری در آموزش جمله سازی در ابتدای دوره ی دبستان که هدف اصلی آن آموزش خواندن و نوشتن فآرسی پایه است،در کنار   درس های فارسی(خواندن) و املا ، درسی به نام «جمله نویسی» وجود دارد. هدف از ارایه ی این درس ایجاد توانایی اولیه ی نوشتن فعال در دانش آموزان است. ✏1 ـ روش کارتي : در این روش که بیشتر به یک بازی پرهیجانی شباهت دارد ، دانش آموزان کلاس را به  گروه های 5،6،7 و ... نفره تقسیم نموده و کارت ها یا تکه کاغذهایی که قبلاً روی آن ها جملاتی را نوشته ایم، به افراد گروه ها می دهیم تا با آن کارت های کلمات روی میز خودشان جمله ای را ساخته و برای نمایش دادن به کنار تخته ی رنگی بیایند. حسن            در           کلاس           دوم             درس        می خواند  .  ✏2 ـ کلمه ی گمشده : روی تخته ی رنگی جمله ای را می نویسیم. یکی از بچه ها را انتخاب می کنیم تا پای تخته بیاید و جمله را بخواند و سپس از کلاس خارج شود. بعد از خارج شدن دانش آموز از کلاس یک یا دو کلمه از جمله را پاک می کنیم. از دانش آموزی که بیرون رفته است،می خواهیم که به کلاس بیاید و با دیدن جمله ی ناقص بگوید که چه کلمه یا کلمه هایی پاک شده است. به او به تعداد کلمه هایی که درست گفته است، امتیاز می دهیم. سایر بچه ها هم باید هنگام ورود دانش آموز به کلاس و گفتن جمله او را تشویق نمایند. ✏3 ـ روش داستانی : با استفاده از کتاب قصه، مجلات کودک،ضبط صوت و ... ، دانش آموزان داستانی را       می شوند،که بعد از تمام شدن آن،از دانش آموزان می خواهیم که به کنار تخته ی کلاس آمده و داستان و یا قسمت هایی از آن را که بیشتر خوششان آمده است،از زبان خودشان به بچه های کلاس بازگو نمایند. لازم به ذکر است که تعریف خاطرات یا فیلم های تلویزیونی خنده دار توسط دانش آموزان می تواند در تقویت جمله سازی آنان نقش مؤثری داشته باشد. ✏4 ـ جمله سازی گروهی : در این روش دانش آموزان در روی صندلی های خود می نشینند. به نخستین نفر از سمت راست یا چپ کلاس می گوییم که به دلخواه کلمه ای را بگوید و نفر دوم باید کلمه یا کلماتی را به آن بیفزاید تا جایی که جمله ی کاملی توسط چند دانش آموز ساخته شود. در انجام دادن این کار تلاش می کنیم که همه ی افراد کلاس در این جمله سازی بازی گونه شرکت نمایند. مثال :                   نفر اول           نفر دوم           نفر سوم             نفر چهارم           نفر پنجم    علی     با      نادر     توپ بازی    می کند. 📌بهتر است که یکی از اعضای گروه جمله ی گروه خود را در تخته ی رنگی بنویسد. ✏5 ـ روش خورشیدی : در این روش کلمه ای مثل کلاس را در روی تخته در وسط خورشید نوشته و از    دانش آموزان می خواهیم در مورد کلاس هر چه به ذهنشان می رسد،در اطراف خورشید نوشته و با آن کلمات جمله سازی نمایند. ✏6 ـ جمله های خنده دار : در این روش از دانش آموزان می خواهیم در پایان املای خود مثلاً برای کلمه ی خرس و ... جمله ی خنده داری بنویسند. در اوقات فراغت نیز می توانیم همین کار را با دادن چند کلمه ای در دفتر جمله سازی دانش آموزان انجام دهیم. ✏7 ـ جمله سازی تخیلی : در این روش از چند نفر دانش آموز(5 تا 6 نفر) دعوت می کنیم که به کنار تخته ی کلاس بیایند. از نفر اول می خواهیم که به طور دلخواه جمله ای را بگوید و نفر بعدی با گفتن جمله ی دیگر این کار و بازی را ادامه دهد و نفر سوم همین طور. در آخر این بازی دانش آموزان یک داستان تخیلی خلق می کنند که برای آن ها خیلی لذت بخش است. مثال : نفر اول : محمد صبح زود از خواب بیدار شد. نفر دوم : دست  صورت خود را شست. نفر سوم : صبحانه اش را خورد. و ... ✏8 ـ نوشتن جملات زیبا و طولانی : در این روش دانش آموزان قلم و کاغذ آماده می کنند و در مورد کلمات خواسته شده(تعداد اختیاری) جملات زیبا و طولانی می نویسند و بعد نمایشگاه جمله نویسی در کلاس تشکیل می گردد. از تک تک دانش آموزان می خواهیم که به کنار تخته ی کلاس آمده و جمله های خود را برای دوستانشان قرائت کنند. زیباترین جمله ها چند روز در نمایشگاه باقی می ماند. ✏9 ـ جمله سازی تلفیقی : در این روش در کنار سایر دروس تلاش می کنیم که جمله سازی را هم تمرین نماییم. چند مثال : در زنگ نقاشی از دانش آموزان می خواهیم که نقاشی های خود را در چند جمله به صورت کتبی توضیح دهند یا بعد از تشکیل نمایشگاه نقاشی به طور شفاهی در مورد نقاشی های خودشان صحبت کنند. در زنگ علوم از دانش آموزان می خواهیم مثلاً برای جنگل یا بیابان و ... جمله ای درست کنند. در زنگ ریاضی از دانش آموزان می خواهیم برای عبارت 9 = 5 + 4 جمله ای را درست کنند. ✅ پایه سوم @tadriis_yar
4_5909022512712253796.pdf
487.7K
😍 😍 ❤️ عالی چک لیست ❤️ 🌺 تمام دروس 🌺
سلام و عرض ادب زنگ هنر را تلفیقی کار کنید.... مثلا تلفیق علوم با هنر....👈👈کشیدن حواس پنچگانه یا کشیدن دست چپ و راست خودشون و بعد با قیچی دوربری کنن تلفیق ریاضی با هنر👈👈کشیدن نقاشی با اشکال هندسی مثلا بگید با دایره چه شکل هایی میشه کشید تلفیق هدیه با هنر👈👈کشیدن بهترین هدیه ای که گرفتین تلفیق فارسی با هنر👈👈کشیدن مسجد خمیر بازی👈👈 درست کردن اعداد صفر تا ده بصورت انگلیسی برش با قیچی پیدا کردن تفاوت تصویر کشیدن نقاشی با حروف الفبا @tadriis_yar
# نمونه کارنامه خام پیشرفت تحصیلی ⬅️ارسالی: سرکار خانم گودرزی سرگروه پایه سوم @tadriis_yar 📚🌻📚🌻📚🌻📚📚🌻📚🌻
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
قواعد فارسی علائم نگارشی 🛑 علامت های سجاوندی نقطه( . ): نقطه علامت وقف وسکوت بزرگ در خواندن رانشان می دهد و نشانه ی تمام شدن جمله است. نقطه ویرگول( ؛ )علامت وقف یادرنگی است بیشترازویرگول وکمتر از نقطه دونقطه( : ): پیش از نقل قول و وقتی که کسی حرف می زند مانند علی گفت: او یک سال بزرگتر از من است ویرگول( ، ): ویرگول یعنی درنگ نما وبرای جداکردن جمله ها و اسم ها و... می آید علامت سؤال( ؟ ): درپایان جمله های پرسشی می آید مثال: آیا حسین در خانه است؟ علامت تعجب( ! ): این علامت درپایان جمله های تعجبی وجمله های عاطفی می آید مانند: افسوس/ای کاش/واقعا 💢پویایی آموزش با🔰 🔷️معاونت آموزش ابتدایی https://eitaa.com/joinchat/1639448787Ca88995721a
قطع کردن: مرتبه رو دربیار                          زود زیر آن خط بذار تا اینجا رونگه دار                       ادامه روصفر بذار به این می گن قطع کردن             سعی کن بلدی حتما" گرد کردن: مرتبه رو دربیار                       زود زیر آن خط بذار بعدیش رو دایره بذار                از دایره خبر دار اگه داره صفر تا 4                   ادامه رو صفر بذار اما بیشتر از 4                      روی قبلی 1 بذار ادامش روصفر بذار                 این گرد کردنه هوشیار https://eitaa.com/joinchat/1639448787Ca88995721a
✅ ۵ راهکار برای افزایش اعتماد به نفس! ° اول ° مثبت فکر کن و افکار منفی رو دور بریز ° دوم ° خودت رو بشناس و برای شناخت خودت وقت بزار و تمام جنبه های شخصیتت رو تحلیل کن ° سوم ° ‌اهداف کوچیک براب خودت تعیین کن تا با رسیدن به اونها احساس اعتماد به نفس پیدا کنی و آماده بشی برای رسیدن به اهداف بزرگ ° چهارم ° عادت های مثبت و سازنده در خودت ایجاد کن تا سلامت جسمی و روحیت رو بالا ببری ° پنجم ° در پایان هرکاری هرچند کوچیک از خودت بابت انجام این کارها تشکر کن. https://eitaa.com/joinchat/1639448787Ca88995721a
🔲〰🔲〰🔲〰🔲〰🔲 🛑🛑🛑🛑🛑 از لحاظ شناختی سبک های یادگیری در دانش آموزان را به سه گروه تقسیم می کنند سبک‌های یادگیری: برای طراحی آموزشی و تکلیف 1⃣ سبک کلامی:دانش آموزانی که هوش کلامی بالاتری دارند و معمولا با یکبار گفتن معلم و شنیدن، یاد گرفته و درس را تکرار می کنند و مطالب را یاد می گیرند... 2⃣ سبک تصویری : با گفتن معلم و با شنیدن مطالب مطرح شده یادگیری انجام نمی‌شود یا کامل صورت نمی پذیرد بلکه باید با دیدن تصویر از آنچه موضوع یادگیری است، به یادگیری کامل دست یابند 3⃣ سبک دست ورز: با گفتن و شنیدن و دیدن تصاویر باز هم یاد نمی گیرد بلکه نیاز به دست ورزی و ساختن با دست خود و یا بازسازی و شیوه عملکردی یاد می گیرد. 🛑🛑🛑🛑🛑🛑 🔲〰🔲〰🔲〰🔲〰🔲 https://eitaa.com/joinchat/1639448787Ca88995721a
بهار امیدم! امیدوارم که همیشه سرسبز و خرم باشی. فرزندم از سعی و تلاشت صمیمانه سپاس گزارم. نهال کوچک رشد وشکوفایی تو آرزوی من است. غنچه ی شاداب در انتظار شکفتن گلبرگ هایت هستم. فرزند خوبم! دریای وجودت از آلودگی وجهل و نادانی دور باد. عزیزم با سعی وتلاشت گلبوته های دانش را زودتر خواهی چید. پرنده ی کوچک ! پروازت به سوی علم و دانش مبارک باد. زیبایی وپاکیزگی کارهایت جاودان باد. فرزندم!کوچ تو از سرزمین تاریکی به سرزمین روشنایی مبارک. امید زندگی! تلاش تو لبخند شادی را به ارمغان می آورد. فرزندم! وظیفه شناسی و تلاشت قابل تقدیر است رسیدنت به مرز دانایی مبارک باد. امید کلاس ، نشستن شبنم علم و آگاهی بر گلبرگ های وجودت مبارک. شکوفه من! امید چیدن میوه تلاشت را دارم. بیا با هم سپاس خداوند یکتا کنیم                             روان خود را توانا کنیم از توجه تو نسبت به انجام درست تکالیفت متشکرم. مهربانم! انجام دادن به موقع تکالیفت نشانگر وظیفه شناسی توست. دانش آموز ساعی! موفقیت تو قابل تقدیر است. دیدی موفق شدی بیا خدا را شکر کنیم. https://eitaa.com/joinchat/1639448787Ca88995721a
۵ تکنیک در مورد یادگیری عمیق: چرا آنچه می خوانیم در ذهن ما ماندگار نمی شود؟ ۱. اگر خاطرتان باشد یکی از موسسات کنکوری این را تبلیغ می کرد: به *جای اینکه چند کتاب بخوانید، یک کتاب را چندین بار بخوانید.* این حرف کاملا درست است. اگر کتابی خوب است، اصلا به هیچ وجه فکر نکنید که آن را با یک بار خواندن فهمیده اید. پس به جای اینکه تعداد زیادی کتاب بخوانید که هیچ کدامشان را یادتان نیست یک کتاب که آن را خوب و ارزشمند یافته اید را چندین بار بخوانید. فقط یک نکته مهم: کتاب هایی که می گذارید برای مطالعه مجدد را بلافاصله نخوانید، بلکه با فاصله بخوانید. ۲. *از تکنیک عمه ۷۰ ساله یا بچه ۷ ساله استفاده کنید! می* خواهید مطمئن شوید که کتاب را فهمیده اید؟ باشد یک تست پیش روی شما می گذارم و آن اینکه آیا می توانید آن را به زبانی ساده برای عمه ۷۰ ساله تان یا بچه ۷ ساله تان بیان کنید؟ من این تکنیک را سر کارگاه های آموزشی ام استفاده می کنم و بسیار چالش برانگیز است. ۳. ما فکر می کنیم کتاب را خوانده ایم و فهمیده ایم و بخاطر داریم تا اینکه .... ما معمولا فکر می کنیم که اگر کتابی را خواندیم و همان موقع هم فهمیدیم یعنی دیگر کار تمام است. اما زمان هایی پیش می آید که می خواهیم کتاب را برای فرد دیگری تعریف کنیم. جمله سوم به بعد دیگر به تته و پته می افتیم و از این جمله رهایی بخش و جادویی استفاده می کنیم: خیلی کتاب خوبیه خودت باید بخونی! و سپس نفس راحتی می کشیم و به خودمان می گوییم واقعا چرا هیچی یادم نیست! خودتان را تست کنید: آیا می توانید جانمایه کتاب را در عرض یک ربع برای خودتان یا دیگران تعریف کنید؟ ۴. *کتاب را زندگی کنید.* اهمیت کتاب خواندن در اینست که به بهبود کیفیت زندگی یا تغییر رفتار ما منجر شود. پس سعی کنید، مفاهیمی را که فرا گرفته اید، در زندگی خودتان هم بکار بگیرید. تا میتوانید به مفاهیم فکر کنید و دنبال مصادیق آن در زندگی تان باشید. بگذارید مثالی بزنم کتابی خوانده اید در مورد مهارت های مذاکره، از همان اول صبح چک کنید ببینید چه تکنیکی از تکنیک های مذاکره را می توانید برای فرزندتان به کار بگیرید که حتما صبحانه بخورد یا کتابی خوانده اید در زمینه سواد رسانه ای، در طول روز رادیو که گوش می کنید یا یک کانال تلگرامی مطلبی می شنوید یا می خوانید که با این جمله شروع می شود: دانشمندان کشف کرده اند خوردن کره در ساعت ۱۲ ظهر باعث.... سریع از خودتان بپرسید آیا این همان جملات خبری علمی‌طور اما مبهم نیست؟ سریع بپرسید کدام دانشمندان؟ کدام پژوهش؟ چه سالی؟ نتایج آن در کدام نشریه علمی کجا منتشر شده؟ نمونه آماری چند نفر بوده است؟ .آنچه می خوانید را رها نکنید. ذهن تان را ورزش دهید. ۵. فکر می کنم بیش از ۹۵٪ جامعه ما هنوز به یک چیز معتقد است؛ نان حرام سر سفره مان نبریم. از این جهت فرقی نمی کند که ما مذهبی باشیم یا غیرمذهبی. مطالعه باید برکت داشته باشد. خوشبختانه از سویی و متاسفانه از سویی دیگر، دسترسی ما به محتوا زیاد شده است و انبوهی از کتاب ها به صورت پی.دی.اف و فایل صوتی در دسترس ماست. *مال حرام، حرام است فرقی نمی کند که نانی باشد که سر سفره می بریم یا پاراگرافی است که به حافظه مان می سپاریم.* ورودی حرام، تاثیر منفی دارد، مواظب باشیم و مالکیت معنوی را رعایت کنیم. همانگونه که مال حرام برکت ندارد، آگاهی حرام هم نیز بی برکت است. https://eitaa.com/joinchat/1639448787Ca88995721a
ماکت روستا نگاره ۷ 🔴ارسال کننده: خانم فتانه کرمی 💢آموزش تعطیل نیست با🔰 ✅ گروه های آموزشی ابتدایی https://eitaa.com/joinchat/1639448787Ca88995721a
@MoallemYariR1 پاورپوینت فصل3 علوم اول.pptx
2.8M
✅ پاورپوینت فصل 3 ✅ علوم اول ابتدایی 🔸 درس3 : سالم باش , شاداب باش @tadriis_yar
مفهوم عدد - اعداد 1 تا 5.pdf
237.6K
🔴ارسال کننده شیرین شاهوردی سرگروه آموزشی پایه اول ✴️پویایی آموزش با🔰 ✅گروه های آموزش ابتدایی https://eitaa.com/joinchat/1639448787Ca88995721a
202030_574456049.pdf
395.2K
✨✨پرورش خلاقیت با بهره گیری از روش بدیعه پردازی در تدریس زبان خارجه... 💫یه مقاله ی تخصصیه👌 🌝تدریس بدون خلاقیت یعنی هیچ...🌑 ویژه علاقمندان به حوزه تدریس👇 @tadriis_yar
فایل حروف با شعر.pdf
1.27M
🔴ارسال کننده:شیرین شاهوردی سرگروه آموزشی پایه اول ✴️پویایی آموزش با🔰 ✅گروه های آموزش ابتدایی https://eitaa.com/joinchat/1639448787Ca88995721a
@MoallemYariR1 آزمون درس 3 علوم اول (01).pdf
1.3M
✅ آزمون و درسنامه فصل 3 ✅ علوم اول ابتدایی ⬅️ درس3 : سالم باش , شاداب باش @tadriis_yar
♨️باکلاس شلوغ چه کنیم؟ (قسمت سوم) 🔰نشان دهيد كه از آن چه در كلاس جريان دارد، آگاه هستيد: قبل از آن كه رفتار انحرافي گسترش يابد فنون مديريت كلاس را اجرا كرده و رفتار را كنترل كنيد.  🔰به رفتار هاي طبيعي جنبه ي قانوني بدهيد: به عنوان مثال به آن ها بگوييد در پايان كلاس مي توانند ۵ دقيقه آزادانه صحبت كنند در صورتي كه در سراسر كلاس به درس توجه داشته باشند. 🔰به سخنان دانش آموزان گوش دهيد: نه براي تأييد و دادن راه حل بلكه به عنوان همدردي. 🔰دانش آموزان را با احترام صدا كنيد: استفاده از القاب خانم يا آقا به آن ها احساس بزرگي داده و قبول مسئووليت و داشتنن رفتار مناسب به همراه دارد. 🔰نام دانش آموزان را سريع به خاطر بسپاريد. 🔰انتظارات خود و نياز هاي دانش آموزان را در نظر بگيريد: انتظارات خود را به طور آشكار بيان كرده و مستمرا مورد تقويت قرار دهيد. کلاس پایه ها @tadriis_yar