لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ قرآن پایه اول
✅ سوره ی نصر
eitaa.com/tadriis_yar
✅ 18 تکنیک برای پرسش درکلاس درس
1⚘سوالات واضح بپرسید.
2⚘برای انتقام از بینظمیها سوال نپرسید.
3⚘فقط از فراگیران که ابراز تمایل میکنند، سوال نکنید.
4⚘برای دریافت پاسخ، زمان انتظار در نظر بگیرید.
5⚘مواظب باشید فقط یک جواب خاص را برای سوال مبنا قرار ندهید.
6⚘ابتدا سوال و بعد پاسخدهنده را مشخص کنید.
7⚘تاکیدتان بر سوالات بازپاسخ و تحلیلی باشد، نه حافظهای دانشی.
8⚘بعد از پاسخ دانشی(مانند؛ بله یا خیر و امثال این)، چرایی را جویا شوید.
9⚘از فراگیر بخواهید به زبان خود توضیح دهد، نه بیان خط کتاب و جزوه.
10⚘توضیح را با مثال بخواهید.(میتونی مثال بزنی؟)
11⚘تفاوت توضیح و مثال را به دانشآموز بگویید.
12⚘مبنای پاسخ درست را با خلاقیت دانشآموز همراه سازید.
13⚘اگر فراگیر به سوال پاسخ نداد، سوال را به شکل دیگری بیان کنید.
14⚘در صورت عدم پاسخگویی درست، برداشت فراگیر از سوال را جویا شوید.(شاید سوال شما مشکل دارد!)
15⚘گاه دانشآموز را در بیان یا نوشتن پاسخ، مختار بگذارید.
16⚘به سوالات مشارکتی و مباحثهای هم توجه کنید.
17⚘برای فراگیری که پاسخ اشتباه میدهد، فرصت بازآموزی در نظر بگیرید.
18 ⚘و از همه مهمتر:
فرهنگ گوشدادن فعال را به شاگردانتان یادآوری کنید.
🗳 دوستای درسخون و باهوشت رو به کانال دعوت کن 🤓👇
─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─
@tadriis_yar
کلاس اول تا دوازدهم
▬▬➰🌸🍃🕋﷽🕋🍃🌸➰▬▬
📖 آموزش تصویری وضو
🦋مورداستفاده آموزشی درمقطع ابتدایی
🗳 دوستای درسخون و باهوشت رو به کانال دعوت کن 🤓👇
─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─
@tadriis_yar
کلاس اول تا دوازدهم
4_5857382772292715164.pdf
194.2K
✅ بیست نکته موثر در مدیریت بهینه کلاس درس و خود انضباطی دانش آموزان
🗳 دوستای درسخون و باهوشت رو به کانال دعوت کن 🤓👇
─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─
@tadriis_yar
کلاس اول تا دوازدهم
4_6028572897331645093.ogg
843.4K
تنوع مطالعاتی چیست و چرا باید در برنامه ریزی رعایت شود؟
روزی چند درس در برنامه بخوانیم بهتر است؟
#پیشنهاد_دانلود
🗳 دوستای درسخون و باهوشت رو به کانال دعوت کن 🤓👇
─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─
@tadriis_yar
کلاس اول تا دوازدهم
یکی از مهمترین روش های مرور ، روش بازیابی هست
#پیشنهاد_دانلود
─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─
https://eitaa.com/tadriis_yar
جدول ترکیب - Copy.pdf
158.6K
✅ جدول ترکیب خام جهت چسباندن در کتاب فارسی
صفحهی ۲
🗳 دوستای درسخون و باهوشت رو به کانال دعوت کن 🤓👇
─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─
@tadriis_yar
کلاس اول تا دوازدهم
✅ املای خوشه ای
⬅️ برای تمامی پایه ( به عنوان تکلیف هم می توان از آن بهره برد )
🗳 دوستای درسخون و باهوشت رو به کانال دعوت کن 🤓👇
─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─
@tadriis_yar
کلاس اول تا دوازدهم
22583594054319.pdf
443.2K
✅ جدول نشانههای فارسی جهت چسباندن در کتاب فارسی
🗳 دوستای درسخون و باهوشت رو به کانال دعوت کن 🤓👇
─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─
@tadriis_yar
کلاس اول تا دوازدهم
جدول ترکیب.pdf
177.1K
✅ جدول ترکیب خام جهت چسباندن در کتاب فارسی
صفحهی ۱
🗳 دوستای درسخون و باهوشت رو به کانال دعوت کن 🤓👇
─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─
@tadriis_yar
کلاس اول تا دوازدهم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلیپ
#سه_گوش
مثلث
🗳 دوستای درسخون و باهوشت رو به کانال دعوت کن 🤓👇
─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─
@tadriis_yar
کلاس اول تا دوازدهم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلیپ
#مربع
#چهارگوش
🗳 دوستای درسخون و باهوشت رو به کانال دعوت کن 🤓👇
─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─
@tadriis_yar
کلاس اول تا دوازدهم
4_5830348783547845333.mp3
6.69M
اهنگ قران
آهنگ پیامهای قرآنی
🗳 دوستای درسخون و باهوشت رو به کانال دعوت کن 🤓👇
─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─
@tadriis_yar
کلاس اول تا دوازدهم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
جبران عقب افتادگی در برنامه مطالعه
#پیشنهاد_دانلود
🗳 دوستای درسخون و باهوشت رو به کانال دعوت کن 🤓👇
─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─
@tadriis_yar
کلاس اول تا دوازدهم
مشکلات آموزشی که در خصوص تشخیص ( -ِ ربط و یا مالکیت ) با ( ه ـه ) وجود دارد.
🍃 کدام اِ : ( -ِ ) یا ( ـه )
بسیاری از دانش آموزان در نوشتن صدای ( اِ ) در انتهای کلمه دچار مشکل می شوند یعنی واژه های( اصحاب ِ ، دیدن ِ ، سال ِ ، نام ِ ، برای ِ ، پای ِ ) را به صورت ( اصحابه ، دیدنه ، ساله ، نامه ، برایه ، پایه ) می نویسند و بر عکس واژه های ( نامه ، بنده ، خسته ، پرده ، رفته ، دانه ) را به صورت ( نامِ ، بندِ ، خستِ، پردِ ، رفتِ ، دانِ ) می نویسند .
🍃 بسیاری از آموزگاران سعی می کنند با بیان و شرح و توصیف « اِ » مالکیت، صاحبی، مضاف و مضاف الیه ، نسبت،صفت و موصوف و امثال آن ، به دانش آموزان نوشتن درست آن واژه ها را آموزش دهند.
این روش ها ، دانش آموزان را ، بویژه در سالهای اول و دوم دبستان بیشتر گیج می کند .
زیرا رشد ذهنی آنان هنوز به درجه ای نرسیده است که مفاهیم یاد شده را درک کنند و تفاوت آن اصطلاحات را در یابند و به هنگام نوشتن دیکته به کار برند .
تجربه های زیادی که برای رفع این اشکال صورت گرفته ، نشان داده است که روش زیر سریع تر از هر روشی ، کودکان را به درست نویسی سوق می دهد .
به هرحال روشی پیشنهادی است که میتوان بهکار برد
🍃 ابتدا با لحنی خوب و صمیمی از کودکان
می خواهیم که به ما گوش کنند . سپس بدین طریق عمل می کنیم :
بچه ها ببینید من برای شما کلماتی را نام می برم بعضی از این کلمه ها طوریست که وقتی من کلمه را بیان کردم شما 👈منتظر کلمه ی دیگری نمی مانید 🔺
مثلا می گویم ( نامه ، خامه ، خانه ، شانه ) شما متوجه می شوید اسامی چیزهایی گفتم . و با شنید کلمه منتظر شنیدن کلمه ی دیگری نیستید.
🍃 اما گاهی نیز کلماتی را می گویم که در پایان آن ها صدای ( اِ ) را می شنویم ولی شما منتظرید که من در ادامه چیزی بگویم . زیرا آن کلمه به تنهایی ، مقصود مرا نمی رساند.
🍃 مثل:
مدادِ
قندان ِ
کفشِ
دانش آموزِ
آموزگارِ
در این گونه کلمات شما منتظرید که من ادامه دهم .
مثلا :
مدادِ حسن
قندانِ سفید
کفشِ قرمز
دانش آموزِ خوب
آموزگار ِ کلاس اول
پس در کلماتی که در پایانشان صدای اِ می آید ولی شما منتظر می مانید که من کلمه ی دیگری را در ادامه بگویم از ِ ربط استفاده می کنید.
(برای تعمیق یادگیری )
🍃 حالا بچه ها این دو دسته کلمات را مخلوط به کار
می برم .هر وقت بعد از گفتن کلمه ام، منتظر کلمه دیگری بودید دستهایتان را بالا ببرید
و اگر نیاز نبود که منتظر کلمه ی دیگری بمانید دستهایتان پایین باشد .
خوب حالا کلمات را می گوییم . آماده اید :
( کلاس ِ
معلم ِ ،
مدیر ِ
زن ِ
ساده
مداد ِ
خامه
دانه
کتاب ِ
رنگ ِ
چاله
پنجره
لاله
🍃کفشِ قرمز
🍃دانش آموزِ خوب
🍃آموزگار ِکلاس اول
بعد از این که یکی دو جلسه این بازی را انجام دادیم به آنها فقط یک قاعده را آموزش می دهیم ، می گوییم هر وقت بعد از تلفظ کلمه شما منتظر کلمه ی دیگری بودید
با این « ِ » آن را مینویسیم و اگرمنتظرکلمه ی دیگری نبودید با « ه یا ـه » ،آن را بنویسید .
البته می توان برای آن اسمی انتخاب کنیم . چون دو کلمه را به همدیگر ربط می دهد . آن را « ــِ » ربط یا مالکیت می نامیم.
برای به یاد سپاری بهتر ، می توان چند ترکیب را روی برگه اینوشت و برای مدتی روی دیوار کلاس نصب کرد . و در هنگام گرفتن املا ، هر وقت به« ــِ » ربط رسیدیم دست را بالا ببریم .
با این روش می توان مشکل دانش آموزان را در این مورد رفع نمود و کمتر معلم خسته می شود .
⬅️ منبع :1- درمان اختلالات دیکته نویسی – نوشته مصطفی تبریزی – تهران – اتشارات فراروان
🗳 دوستای درسخون و باهوشت رو به کانال دعوت کن 🤓👇
─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─
@tadriis_yar
کلاس اول تا دوازدهم
چک لیست فارسی آبان.pdf
167.6K
✅ چک لیست آبان ماه درس فارسی
⬅️ پایه اول
🗳 دوستای درسخون و باهوشت رو به کانال دعوت کن 🤓👇
─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─
@tadriis_yar
کلاس اول تا دوازدهم
4_723784306719704356.mp3
9.78M
ترانه آموزش رنگها
آهنگ رنگها
آهنگ آموزش رنگ ها
🗳 دوستای درسخون و باهوشت رو به کانال دعوت کن 🤓👇
─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─
@tadriis_yar
کلاس اول تا دوازدهم
ریاضی.pdf
617.1K
✅ چک لیست مهر ماه درس ریاضی
⬅️ پایه اول
🗳 دوستای درسخون و باهوشت رو به کانال دعوت کن 🤓👇
─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─
@tadriis_yar
کلاس اول تا دوازدهم
چک لیست آذر ریاضی.pdf
617.9K
✅ چک لیست آذر ماه درس ریاضی
⬅️ پایه اول
🗳 دوستای درسخون و باهوشت رو به کانال دعوت کن 🤓👇
─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─
@tadriis_yar
کلاس اول تا دوازدهم
شعر میلیون
خانم میلیون هستم بعداز هزارها هستم
قدرت و نیرو دارم قویتر از هزارم
ای دختر قشنگم. وقتی تو شهر اعداد داری قدم می زنی
وقتی عدد رو دیدی اسمشو باید بخونی
چطور باید بخونم؟🤔
از سمت راست خودت سه سه تا سوء کن
شش تا رقم جدا کن اسم منو صدا کن
میلیونم و میلیونم بعداز هزارها هستم
🗳 دوستای درسخون و باهوشت رو به کانال دعوت کن 🤓👇
─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─
@tadriis_yar
کلاس اول تا دوازدهم
03-mtn soleymane eshegh (www.mplib.ir).pdf
21.17M
📚 کتاب #حاج_قاسم_قهرمان #PDF
✳️هدف از کتاب (حاج قاسم قهرمان ) این است که دانش آموزان عزیزمان، در قالب سرگرمی با سردار حاج قاسم سلیمانی به عنوان الگوی مهدی یاوری آشنا شوند.🇮🇷
#حاج قاسم
#دانش آموز🌷
🗳 دوستای درسخون و باهوشت رو به کانال دعوت کن 🤓👇
─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─
@tadriis_yar
کلاس اول تا دوازدهم