#مهارت_معلمی
#مدیریت_کلاس
♨️باکلاس شلوغ چه کنیم؟ (قسمت سوم)
🔰نشان دهيد كه از آن چه در كلاس جريان دارد، آگاه هستيد: قبل از آن كه رفتار انحرافي گسترش يابد فنون مديريت كلاس را اجرا كرده و رفتار را كنترل كنيد.
🔰به رفتار هاي طبيعي جنبه ي قانوني بدهيد: به عنوان مثال به آن ها بگوييد در پايان كلاس مي توانند ۵ دقيقه آزادانه صحبت كنند در صورتي كه در سراسر كلاس به درس توجه داشته باشند.
🔰به سخنان دانش آموزان گوش دهيد: نه براي تأييد و دادن راه حل بلكه به عنوان همدردي.
🔰دانش آموزان را با احترام صدا كنيد: استفاده از القاب خانم يا آقا به آن ها احساس بزرگي داده و قبول مسئووليت و داشتنن رفتار مناسب به همراه دارد.
🔰نام دانش آموزان را سريع به خاطر بسپاريد.
🔰انتظارات خود و نياز هاي دانش آموزان را در نظر بگيريد: انتظارات خود را به طور آشكار بيان كرده و مستمرا مورد تقويت قرار دهيد. #مدیریت کلاس #همه پایه ها
@tadriis_yar
✅تفاوت فنی حرفه ای با کاردانش:
شاخه فنی حرفه ای با شاخه کاردانش شباهت زیادی دارد اما تفاوت هایی نیز دارد.
از جمله این تفاوت ها می توان به این موارد اشاره کرد:
۱ - شرایط ورود به شاخه فنی و حرفه ای از کاردانش دشوارتر است.
۲- دروس شاخه فنی و حرفه ای مشکل تر از کار دانش است.
۳ - دروس عملی و ساعات کارگاهی شاخه کار دانش بیشتر از فنی و حرفه ای است.
۴- رشته های شاخه کار دانش متنوع تر از فنی و حرفه ای است.
۵- شرایط استخدام برای فارغ التحصیلان فنی و حرفه ای بهتر است.
۶- ساعات حضور در مدرسه برای دانش آموزان فنی و حرفه ای بیشتر است.
۷ - دانش آموزان فنی و حرفه ای برخی از دروس را که دانش آموزان کار دانش از گذراندن آن معاف هستند را می گذرانند.
🔸آینده شغلی این دو گروه :
کاردانش: محتوای درسی و آموزشی این گروه بر اساس آماده کردن دانش آموزان بیشتر برای بازار کار بعد از فراغت از دوران دیپلم است.
ولی در فنی و حرفه ای اولویت ادامه تحصیل در مقاطع بالا تر و ورود به دانشگاه می باشد.
هر دو گروه از لحاظ ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر از دیپلم هیچ گونه محدودیتی نداردند
ولی به نحوی که در بالا به اختصار توضیح دادیم دانش اموزان گروه فنی حرفه ای با درس های محاسباتی و ریاضی بیشتری سرو کار دارند ولی گروه کاردانش با دروس فنی بیشتر
مقایسه ی یک رشته (بعنوان مثال مکانیک):
در هر صورت دانش آموزان گروه مکانیک کاردانش با بار فنی و تخصصی کارگاهی بیشتر به منظور ورود با بازار کار فارغ التحصیل میشوند ،اما گروه فنی از لحاظ دروس کارگاهی و فنی قابل مقایسه با دانش اموزان شاخه کاردانش نیستند و هنر جو های کاردانش برتری دارند ،برعکس آن دانش آموزان کاردانش از لحاظ دروس محاسباتی و ریاضی در مقابل گروه فنی حرفه ای حرفی برای گفتن ندارند.
در مقاطع تحصیلی بالاتر دانش آموزان هنرستان فنی موفق تر هستند …..
ناگفته نماند همه چیز بستگی به علاقه و استعداد دارد و هیچ چیز مطلق نیست.
─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─
@tadriis_yar
#مهارت_معلمی
#مدیریت_کلاس
♨️با كلاس شلوغ چه كنيم؟ (قسمت اول)
بي شك، كم شدن مشكلات انضباطي به داشتن آموزش اثر بخش تري مي انجامد. لازم نيست كه همه ي دانش آموزان كلاس رفتار ناهنجاري داشته باشند. سه يا چهار دانش آموز و يا حتي يك نفر مي تواند فرايند يادگيري را چنان مختل كند كه حتي دانش آموزان خوب نيز نتوانند از كلاس استفاده كنند.
در زير پيشنهادهايي براي رفع اين مشكل مطرح كرده ام كه بخش بسيار كوتاهي از 📚كتاب " الفباي مديريت كلاس درس، نوشته ي روبرت تي. تابر و با ترجمه ي روان و خوب دكتر محمد رضا سر كار آراني از انتشارات مدرسه است. پيشنهاد هاي زير در صورتي كه به طور منظم و با قاعده و آگاهانه به كار گرفته شوند، مديريت كلاس درس را بهبود خواهد بخشيد.
🔰عمل كنيد، تنها واكنش نشان ندهيد: عمل كردن مسلط بودن است و واكنش نشان دادن يعني تسلط عوامل و شرايط را پذيرفتن. بنابراين پيش از آغاز مدرسه به برنامه ريزي فنون بر قراري انضباط بپردازيد، همان گونه كه براي فنون تدريس و ترتيب مواد درسي برنامه ريزي مي كنيد نه اين كه صبر كنيد مشكلي پيش بيايد و شما در آن زمان به دنبال وضع قانوني باشيد كه ديگر چنين مشكلي پيش نيايد.
🔰مسئوليت ها را واگذار كنيد: دانش آموزان در قبال رفتارشان هر چه بيش تر احساس مسئوليت كنند، نياز كم تري به اعمال مديريت از سوي معلم خواهند داشت. بر حسب توانايي دانش آموز از مسئوليت هاي ساده شروع كنيد تا دانش آموز حتما از عهده ي عمل به مسئوليت بر آيد تا مشكلات بعدي را به دنبال نداشته باشد.
🔰عقب بايستيد و به ديگران فرصت بدهيد: هنگامي كه دانش آموزي به سوالي پاسخ مي دهد و يا هر مطلب ديگري را بيان مي كند به او نزديك نشويد، به طوري كه گفتگو دو نفره شود، زيرا در صورتي كه دانش آموزان ديگر صداي صحبت شما را نشنوند احساس مي كنند كنار گذاشته شده اند واين بي نظمي به همراه دارد.
🔰آرام، خونسرد و حرفه اي برخورد كنيد: حتي يك بچه ي بي ادب مستحق احترام است. از فرياد زدن، با حركت انگشت تهديد كردن، نگاه هاي تهديد آميز و غيره اجتناب كنيد. اجراي برنامه ي انضباطي با خونسردي، دانش آموز را متوجه ارتباط رفتارش با نتيجه ي منطقي ناشي از آن مي كند. در ضمن رفتار شما هنگام تأديب دانش آموزان براي آن ها الگو است.
🔰 به دانش آموزان توجه كنيد و تلاش كنيد تا اين توجه رانشان دهيد: سلام و احوال پرسي با دانش آموز در نظر گرفتن رفتار هاي خوب آن ها و بيان تشكر از آن ها در مواقع گوناگون مانند زماني كه براي شما كاري انجام مي دهند و يا نتيجه ي خوبي در امتحانات بدست آورده اند.
🔰رفتارهاي خوب دانش آموزان را در نظر بگيريد: هر قدر كه خوبي ها بيش تر در نظر گرفته شود انگيزه ي بيش تري براي تداوم آن ها وجود خواهد داشت.
🔰از تجربه هاي همكارانتان استفاده كنيد: خواه به صورت كلي ويا در مورد كلاس يا دانش آموز خاص.
🔰به صورت انفرادي تأديب كنيد: ناديده گرفتن رفتار، اشاره، كنترل از نزديك و كنترل همراه با بر خورد.
🔰تفاوت هاي فردي و ويژگي هاي خاص دانش آموزان را در نظر بگيريد: به عنوان مثال اگر دانش آموزي از نظر درس شما از همكلاسان خود جلو تر باشد ممكن است به دليل خسته شدن از مباحث تكراري باعث ايجاد بي نظمي شود. چنين دانش آموزاني را شناخته و با تمرينات خاص آن ها را سرگرم كنيد.
🔰براي موقعيت هاي اضطراري و غير مترقبه برنامه ريزي كنيد: بر نامه هايي داشته باشيد تا در صورتي كه مجبور به ترك كلاس شديد، دانش آموزان مجبور به اجراي آن برنامه شده و نظم كلاس حفظ شود.
🔰قانون را اجرا كنيد دليل تراشي را نپذيريد: در مقابل دانش آموزاني كه تلاش مي كنند با بحث و چانه زدن، تخفيفي در تنبيه خود بدست آورند، تسليم نشويد حتي براي يك بار.
ادامه دارد...👇👇👇
👆👇👆👇👆👇👆👇👆
♨️با كلاس شلوغ چه كنيم؟ (قسمت دوم)
🔰ارتباطات چشمي را دست كم نگيريد: وقتي قانوني را تكرار مي كنيد و يا پيامدي را به دانش آموزي مي رسانيد، مستقيما به چشمانش بنگريد و نگاهتان را با نگاهش تلاقي دهيد.
🔰به جاي دوست بودن با دانش آموزانتان دوستانه رفتار كنيد: بين خود شما (معلم) و آنان (دانش آموزان) فاصله ي شغلي را حفظ كنيد.
🔰كينه توزي نكنيد: هر رفتار دانش آموز را جدا در نظر گرفته و تأديب كنيد. به دانش آموزان لقب ندهيد، مانند درد سر آفرين، بي ادب و...
🔰در صورت امكان برخي رفتار هاي ناشايست را ناديده بگيريد.
🔰عدالت را بر قرار كنيد.
#مدیریت کلاس #همه پایه ها
✅✅ فارسی
⬅️ چه فعالیت هایی در هر جلسه فارسی باید انجام بدهیم :
🔺جلسه ی اول :
تدریس درس 30 دقیقه
درک مطلب ودرست و نادرست 15 دقیقه
🔺جلسه ی دوم :
واژه آموزی 20 دقیقه
تمرین خواندن 25 دقیقه
🔺جلسه ی سوم :
فعالیت های کتاب نگارش 25دقیقه
خواندن با لحن 20 دقیقه
🔺جلسه ی چهارم :
گوش کن و بگو 45 دقیقه
🔺جلسه ی پنجم :
فعالیت های کتاب نگارش 25دقیقه
تمرین خواندن 20 دقیقه
🔺جلسه ی ششم :
املای آموزشی 25 دقیقه
تمرین خوشنویسی از صفحه ی هنر و سرگرمی
20 دقیقه
🔺جلسه ی هفتم :
ارزشیابی از فعالیت های درس 30 دقیقه
جدول صفحه ی هنر و سرگرمی 15 دقیقه
🔺جلسه ی هشتم :
فعالیت های کتاب نگارش 45دقیقه
🔺جلسه ی نهم :
فعالیت های کتاب نگارش 45دقیقه
🔺جلسه ی دهم :
صندلی صمیمیت
یا
بخوان و بیندیش 45 دقیقه
🔺جلسه ی یازدهم :
املا ارزشیابی 25 دقیقه
یا
حکایت 20 دقیقه
🗳 دوستای درسخون و باهوشت رو به کانال دعوت کن 🤓👇
─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─
@tadriis_yar
کلاس اول تا دوازدهم
✅ راهنمای والدین
🛑 هنگام املا گفتن در منزل، چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟
1⃣ حتماً، زمانی که کودک آمادگی دارد، با وی املاء تمرین شود. با اجبار و تهدید او را دعوت به املاء نوشتن نکنید.
2⃣ هنگام املاء گفتن: از او بخواهید هر عبارت و جملهای که میگوئید را به درستی تکرار کند و سپس بنویسد.
3⃣ اگر کلمهای را درست ننوشت، از او نخواهید تا بلافاصله آن را تصحیح کند. بگذارید در پایان کار، تصحیح با کمک خودش صورت گیرد.
4⃣ هر کلمه را چند بار برایش تکرار نکنید. فقط یک الی دو بار کافیست.
5⃣ محیط منزل را در سکوت مطلق قرار ندهید چون حساسیت شنیداری کم میشود با ایجاد صدای اضافه مثل صدای رادیو و برنامهای که مورد علاقهی او نیست محیط منزل را مشابه مدرسه کنید.
6⃣ در نظر بگیرید که یک معلم چقدر میتواند برای فرزند شما و کندنویسی او وقت صرف کند، بنابراین بیش از حد به او فرصت ندهید.
#راهنما_املا
🗳 دوستای درسخون و باهوشت رو به کانال دعوت کن 🤓👇
─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─
@tadriis_yar
کلاس اول تا دوازدهم
💢مشکلات دانش آموز دیر آموز
_ ✅ ضعف در یادگیری ضمنی : بسیاری از آموخته های بشری حاصل یادگیری ضمنی و غیر مستقیم می باشد . ولی این دانش آموزان به علت ضعف محسوس در یادگیری ضمنی بایستی با قرار دادن عناصر و محرکهای آموزشی در حوزهی مستقیم حواس تحت تعلیم و تربیت قرار گیرند.
✅- ضعف در مهارتهای کلامی :
این دانش آموزان عموما" در مهارتهای کلامی با ضعف یا کندی مواجه هستند و در مقایسه با سایر همسالان نمی توانند با صراحت و سلامت مورد انتظار مکنونات درونی خود را بیان نموده و تشریح نمایند لذا همواره بیش از دیگران نیازمند صبر و حوصله و چهره متبسم و محبت آمیز مربیان و معلمان هستند.
✅- محدودیت در تفکر و حافظه :
این دانش آموزان دیرتر از همسالان خویش از مرحله تفکر عینی به تفکر انتزاعی قدم می گذارند و همچنین آنان عموما" از نظر حفظ و به خاطر سپردن دریافتهای سمعی و بصری با محدودیت مواجه هستند بنابر این در تنظیم مواد آموزشی و تدریس برای این قبیل دانش اموزان باید تا حد ممکن از مواد و مفاهیم عینی تر و کاربردی تر استفاده نمود.
✅- محدودیت در انتقال یادگیری :
این دانش آموزان به علت ضعف در تشخیص و تعمیم موقعیتهای مطلوب و توجه به ظاهر و شباهتها و همچنین ضعف در حافظه در جهت انتقال یادگیری با مشکل جدی مواجه هستند .
بنابر این برای انتقال آموخته های قبلی به موقعیت تازه یادگیری نیازمند حمایت و راهنمایی اولیاء .و مربیان می باشند.
✅- اعتماد به نفس پائین :
این دانش آموزان به علت شکستهای متعدد در مهارتهای فردی و اجتماعی عموما" از کاهش اعتماد به نفس و خود ارزشمندی رنج می برند. بنابر این برنامه آموزشی این قبیل دانش آموزان باید به گونه ای طراحی شود تا ضمن تحلیل تکلیف ، آموزش و ارزیابی کاملا" منطبق با تواناییهای موجود آنان باشد.
✅- پائین بودن آستانه تحمل حضور در کلاس درس:
این دانش آموزان به علت هیجان پذیری بالا همواره بازی و سرگرمیهای دیگررا برحضور در کلاس ترجیح می دهند. بنابراین باید با درنظرگرفتن سطح خستگی پذیری کودک واجتناب ازروشهای سخنرانی واستفاده از روشهای فعال یاد دهی و یادگیری و بازیهای آموزشی و غیره به نحو احسن استفاده نمود .
✅- پدیده دیر آموزی و فراموشی سریع :
از خصوصیات بارز این دانش آموزان دیر اموختن و فراموش کردن سریع آموخته هاست . بنابر این در آموزش این قبیل دانش آموزان باید ضمن تکرار و باز آموزی مکرر فعالیتهای خارج از کلاس نیز با فعالیتهای کلاسی ارتباط داشته باشد.
✅- وجود اختلالات رفتاری :
عده زیادی از این دانش آموزان به علت مشکلات شناختی وعاطفی مبتلا به اختلالات رفتاری ازقبیل پرخاشگری ، بیش فعالی ، افسردگی اضطراب جدایی از مادر و غیره هستند . که بایستی در این مورد ضمن اهمیت دادن به امر مشاوره و آموزش خانواده جهت همسو و همگام کردن والدین با فعالیتهای تربیتی آموزشگاه از شیوه های متعدد اصلاح و تغییر رفتار استفاده نمود.
🔄 با ما همراه باشید. ادامه دارد...
https://eitaa.com/joinchat/1639448787Ca88995721a
4_516456236657411740.pdf
198.7K
تمرین نگاره ی ۹
🔴ارسال کننده:شهرزاد اقتداری سرگروه آموزشی پایه اول
💢پویایی آموزش با🔰
✅ گروه های آموزشی ابتدایی
https://eitaa.com/joinchat/1639448787Ca88995721a
42.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ریاضی صفحه ی ۲۱
مدرس: سرکار خانم الهام ذوالفقاری
💢پویایی آموزش با🔰
✅ گروه های آموزشی ابتدایی
https://eitaa.com/joinchat/1639448787Ca88995721a
@MoallemYariR1 پاورپوینت فصل3 علوم اول.pptx
2.8M
✅ پاورپوینت فصل 3
✅ علوم اول ابتدایی
🔸 درس3 : سالم باش , شاداب باش
@tadriis_yar
#پایه اول ابتدایی 📕📖
ماکت نگاره ی ۷
🔸 آموزگار : خانم زهرا دالوند
💢پویایی آموزش با 🔰
✅ معاونت آموزش ابتدایی
https://eitaa.com/joinchat/1639448787Ca88995721a
تم4.pptx
2.62M
پاور پوینت تم 4 جهت تدریس سر کلاس و یا صداگذاری {به صورت انیمیشنی استفاده کنید متحرک است}
ارسال کننده شیرین شاهوردی
https://eitaa.com/joinchat/1639448787Ca88995721a