#ریاضی
#تم24
#صفحه_آغازین
ارتباط با صفحات بخش:
1) تعداد گلهای شبیه به هم در فرش را باکمک تقارن بشمارید. قسمتی که مشخص نیست را هم در محاسبه وارد کنید.
2) با کمک شابلون روی فرش الگویی رنگی و متقارن رسم کنید.
3) برای تصویر این لوحه یک داستان بسازید.
4) با کمک تصویر لوحه چند مسئله جمع وتفریق بسازید.
5) اگر برای بافتن نصف فرش 20 دسته پشم رنگی به کار رفته باشد برای بافتن کل فرش چند دسته پشم رنگی به کار خواهد رفت.
6) اگر برای بافتن نصف فرش از 20 دسته پشم رنگی 12 دسته به رنگ قرمز باشند برای بافتن کل فرش چند دسته پشم قرمز لازم است؟
#ریاضی
#تم24
#اهداف_صفحه_163
شمارش رو به عقب 6 تا 6 تا.
با استفاده از رسم شکل یا محور اعداد.
راهبرد زیر مسئله و حل مسئلههای چندمرحلهای.
#روش_تدریس:
* به دانشآموزان 36 تا چینه به صورت 3 بسته ده تایی و 6 یکی بدهید. سپس از آنها بخواهید 6 تا 6 تا بردارند و هر بار عدد حاصل را بیان کنند تا الگوی شمارش 6 تا 6 تا رو به عقب تمرین شود.
داستانی که به تصویر آغازین بخش مرتبط باشد بیان کرده به گونهای که در آ‹ داستان شمارش 6 تا 6 تا رو به عقب یا معکوس مطرح شود و از دانش آموزان بخواهید آن را با اشیاء مدلسازی کرده و حل کنند.
* در انجام فعالیت این صفحه از دانشآموزان بخواهید با کمک محور اعداد شمارش رو به عقب یا جلد 6 تا 6 تا را انجام دهند و الگوها را کامل کنند سپس در مورد حل مسئله از آنها بخواهید به 3 مسئله کوچک توجه کنند و برای پیدا کردن پاسخ هر قسمت شکل بکشند یا از روشهای دیگری که میدانند استفاده کنند.
#توصیههای_آموزشی_صفحه_163:
خواندن صورت مسئله توسط دانشآموزان مجدداً تأکید میشود.
میتوانید به دانشآموزان بگویید اگر صورت مسئله در انتها به این صورت مطرح میشد که با برداشتن مدادهای آبی، زرد چند مداد برایش باقی ماند؟
تشخیص مسئلههای کوچک دو مرحلهای به عهده دانش آموزان بوده اما در کلاس اول دبستان مسئلههای کوچک به دانش آموزان داده میشود تا با فرایند حل مسئله چند مرحلهای آشنا شوند.
مجدداً تأکید میشود شمارش 6 تا 6 تا به صورت فرضی موردنظر نیست و این کار فقط با شکل یا اشیاء یا محور انجام میشود.
در کشیدن شکل برای حل مسئله لازم نیست شکل مداد رنگی رسم شود.
یک دسته ده تایی به صورت یک مستطیل و 2 تا مربع کوچکی نشان دهنده عدد 12 خواهد بود و در کنار آن 6 مربع کوچک دیگر رسم شود پاسخ مسئله (1) داده شده است.
با خط زدن مربع ها به نمایندگی مدادهای زرد و آبی پاسخ مسئله (1) تشخیص و با شمارش مربعهایی که خط نخوردهاند پاسخ مسئله (3) پیدا میشود.
#ریاضی
#تم24
#اهداف_صفحه_164
تمرین خواندن ساعت دقیق.
تشخیص اینکه زمان از یک ساعت. مشخص گذشته است یا خیر.
بیان دقیق تر زمان.
درک صحیح از پیوستگی زمان
بیان تقریبی ساعت.
#روش_تدریس:
* ماکتی از ساعت طراحی کرده و ساعتهای مختلف را به دانش آموزان نشان دهید و از آنها بخواهید عددهای مربوط به ساعت را بیان کنند. سپس با حرکت عقربه دقیقه شمار عبارتهای ساعت از .... گذشته است یا کمی به ..... مانده است را آموزش دهید.
با مراجعه به تصویر آغازین بخش در مورد مدت زمانی که بافتن یک فرش به طول میانجامد توضیح دهید. برای مثال میتوانید بگویید یک کارگر فرش باف از ساعت 8 صبح تا 12 کار میکند. بعد از ناهار و نماز دوباره از ساعت 1 بعد از ظهر تا 5 بعداز ظهر کار میکند. یعنی اگر در روز 8 ساعت کار کند بافتن یک فرش چند ماه زمان نیاز داد.
* در انجام فعالیت این صفحه ابتدا خواندن ساعتهای دقیق را انجام دهید سپس بال توضیح حرکت عقربههای ساعت شمار که از یک عدد عبور کرده و یا به عدد بعدی نرسیده از دانش آموزان بخواهید تمرینهای قسمت پایین را انجام دهند.
#توصیه_های_آموزشی_صفحه_164
هدف از این صفحه آموزش خواندن ساعت با دقیقه نیست.
اوقات مختلف شبانه روز فرصتی است که توجه دانش آموزان را به زمان و خواندن ساعت جلب کنید.
برای مثال کلاس درس صبح ساعت 8 شروع می شود.
زنگ دوم قبل از ساعت 10 تمام میشود.
مدرسه وقتی تعطیل میشود که ساعت از 12 گذشته است.
و مثالهایی به همین ترتیب میتوانید طرح کنید.
در حل فعالیتهای این صفحه در مواقع دیگر به داشتن درک و تصویر درست از زمان تاکید کنید.
#ریاضی
#تم24
#اهداف_صفحه_165
طراحی الگو توسط دانش آموزان.
درک تقارن نسبت به محور افقی و عمودی و کامل کردن شکل.
نوشتن با حروف اعداد تا 99.
تمرین به روش خلاقیت با طراحی یک شکل متقارن.
#روش_تدریس:
* ابتدا از دانش آموزان بخواهید با تا کردن تعدادی کاغذ آن را به 4 قسمت مساوی تقسیم کنند.
سپس در یکی از این قسمت یک شکل بکشند و با تا کردن و فشار دادن پشت کاغذ طرح خود را در طرف دیگر کپی کنند .
همین کار را با تا کردن بعدی انجام داده و دو شکل بالا را در قسمت پایین کپی کنند تا موضوع تقارن نسبت به دو خط افقی و عمودی بهتر درک شود.
به تصویر آغازین بخش نگاه کنید و از دانشآموزان بخواهید فرش را به 4 مستطیل مساوی تقسیم کنند.
سپس نقطه ای را در یکی از مستطیل ها مشخص کرده و نسبت به مخالفتی و عددی قرینههای آن را پیدا کنند.
در مورد شکل های قرینهای که در این فرش دیده میشود با دانش آموزان گفت و گو کنید.
* فعالیت این صفحه را با توجه به دستور کار کتاب انجام دهید سپس عدد به حروف را تمرین کنید.
#توصیههای_آموزشی_صفحه_165:
از دانش آموزان بخواهید در یک ردیف بعضی از اعداد 1 تا 99 را که شما اعلام می کنید بنویسند.
و در ردیف دیگر همه این اعداد را به حروف بنویسند.
در هنگام رنگ کردن خانه شطرنجی از یک رنگ استفاده کنند تا قرینه کردن رنگها به یک مسئله تازه برای دانش آموزان تبدیل نشود.
در صورتی که دانش آموزان فعالیت مورد نظر کتاب را به درستی انجام دادند از آنها بخواهید بقیه شکل را با خلاقیت خود کامل کنند و شکل زیبا و متقارنی خلق کنند.
#ریاضی
#تم24
#اهداف_صفحه_166
1.تشخیص اشکال هندسی همراه با نام آنها.
2.توانایی نوشتن نام اشکال هندسی.
3.پرورش خلاقیت با طراحی یک مدل با استفاده از ابزار شابلون و شکلهای هندسی.
#روش_تدریس:
* شکل های هندسی مربع، مثلث، دایره و مستطیل را با مقواهای رنگی بسازید و به کلاس ببرید.
و نام آن ها را روی تخته بنویسید و املای این واژه ها را آموزش دهید.
از دانش آموزان بپرسید چه شکل هایی در تصویر صفحه آغازین این بخش دیده می شود.
* از دانش آموزان بخواهید با استفاده از شابلون در قسمت مشخص شده یک طراحی از یک خانه یا آدمک یا طرح مورد علاقه خود داشته باشند.
بعد از طراحی بیان کنند که از چه اشکال هندسی استفاده کردند و چند مرتبه.
#توصیههای_آموزشی_صفحه_166:
در کلاس درس و محیط مدرسه توجه دانش آموزان را به شکل های هندسی جلب کنید
و از آنها بخواهید شکلهایی را که می بینند نام ببرند.
املای این واژه را با دانش آموزان تمرین کنید.
با رجوع به صفحات قبلی کتاب درسی از دانش آموزان بخواهید.
این چهار شکل را در صفحات مختلف کتاب پیدا کرده و نام ببرند
#ریاضی
#تم24
#اهداف_صفحه_167:
1.حل مسئله با استفاده از چوب خط یا رسم شکل.
2.توانایی نوشتن عبارت جمع یا تفریق در هنگام حل مسئله.
3.تمرین پیدا کردن پاسخ جمع و تفریق عبارتها با کمک چوب خط یا شکل.
#روش_تدریس:
* ابتدا برای دانشآموزان مسئله هایی مطرح کنید و از آنها بخواهید با استفاده از اشیاء ملموس مثل چینه آن را حل کنند. عبارت جمع یا تفریقی که انجام دادهاند را بنویسند.
حال به صفحه آغازین بخش برگردید و برای بافتن فرش مسئلههایی را طراحی کنید و از دانشآموزان بخواهید با استفاده از اشیاء ملموس مسئله را حل کنند.
برای مثال می توانید بگویید برای بافتن نیمی از فرش 7 بسته نخ قرمز استفاده شده است برای بافتن تمام فرش چند بسته نخ قرمز لازم است؟
* با تأکید بر خواندن صورت مسئله توسط دانش آموزان از آنها بخواهید مسئله ها را حل کنند و به نوشتن عبارت جمع یا تفریق تأکید کنید.
#توصیههای_آموزشی_167:
از دانشآموزان بخواهید بعد از حل مسئله عبارت جمع یا تفریق را بنویسند و پاسخ را با جلونویسی ارائه کنند.
از این صفحه نوشتن عبارت های جمع و یا تفریق مرتبط با مسئله خواسته می شود.
البته در صورتی که دانش آموزان مسئله را با رسم شکل یا چوب خط حل کرده آنها را تشویق کنید.
اما به مرور از خود آنها بخواهید نوشتن عبارت جمع یا تفریق و نوشتن پاسخ با جلونویسی را نیز یاد بگیرند.
#ریاضی
#تم24
#اهداف_صفحه_168:
تمرین راهبرد زیر مسئله.
تشخیص زیرمسئله ها در یک مسئله دو مرحلهای.
تمرین نوشتن عبارتهای جمع و تفریق و جلونویسی.
تمرین تشخیص سبکی یا سنگینی اجسام و مقایسه آنها.
#روش_تدریس:
* اجسام مختلفی به کلاس ببرید. همچنین میتوانید از اشیایی که در کلاس موجود است استفاده کنید.
2 شیء را به دانش آموزان بدهید تا در دست بگیرند و بگویید کدام یک سبک تر یا سنگینتر است.
به این ترتیب کاربرد این واژهها را تمرین کنید.
همچنین در مقایسه چند شی میتوانید واژههای سبکترین یا سنگینترین را نیز به کار ببرید.
** با نمایش مجدد تصویر فرش در مورد سبک یا سنگین بودن انواع فرشها بادانش آموزان گفتگو کنید.
برای مثال فرشهای پشمی دستباف سنگین تر از فرشهای ماشینی است.
* در انجام فعالیتهای این صفحه از دانش آموزان بخواهید پس از خواندن صورت مسئله مراحل حل آن (یا همان زیر مسئله ها) را تشخیص دهند.
در این مسئله ها بخشی از عملیات مورد نظر جهت راهنمایی و همچنین آموزش نحوه نوشتن پاسخها آمده است.
در پایین صفحه نیز تشخیص اجسام سبک و سنگین مورد نظر است.
#توصیههای_آموزشی_168:
از دانشآموزان بخواهید ابتدا در مرحله حل مسئله را به صورت کلامی توضیح دهند.
برای تشخیص سبکی و یا سنگینی اشیاء ابتدا به دانش آموز دو شیء بدهید که با یکدیگر مقایسه کنند.
سپس 3 شیء و در انتها 4 شیء را با یکدیگر مقایسه کنند تا مقایسه جرم اجسام برای آنها به صورت تقریبی مفهوم شود.
مسئلههای مشابهی برای دانش آموزان طرح کنید و توانایی آنها را در حل مسئله و به خصوص تشخیص زیر مسئلهها و مراحل حل بسنجید.
در صورتی که مسئله را با رسم شکل به درستی حل می کند.
در خصوص نحوه نوشتن عملیات و عبارات جمع و تفریق سخت گیری نکنید.
اما به مرور نوشتن عبارات را از دانش آموزان خواستار شوید.
هدایت شده از تدریس یار دهم
🔮آموزش درست و راحت و اصولی ریاضی ابتدایی(دوم تا ششم) با لذت ریاضی
📲@lezate_riazi
📲@lezate_riazi
🔮اگر تصمیم گرفتی در امتحان ریاضی ترم دوم عالـــی عالـــی بشی 👌👌
🔮اگر مرور و جمع بندی ،انواع نمونه سوالهای ترم دوم با فیلم حل سوال ها رو میخوای تا همـیشه در کـلاس و امتحان بدرخشی🌟
🔮من🧕 اینـــــجام تا بهــــت بــــگم بیا و در ریاضی فوق العاده باش👇
ᘜ⋆⃟݊🌻🌻•✿❅⊰━━━•─
https://eitaa.com/joinchat/3192652403C9da4539836
─•━━━⊱❅✿•ᘜ⋆⃟݊🪴🪴
هدایت شده از تدریس یار دهم
💠کانالــی پر از درســنامـه و تحلـیل
مطــالــب ونـکـات مـهـــم فـصـــل 😉،
فـیـــلم هاو صـــوت هــــای آمــــوزشـی،
مشــــاوره درسـی، ســـوالات تـستـی و تیزهوشانی،معما🤔،نمونه سـوالات
امتــحانی هـــر فـصــل بصـورت مجــــزا
وبلاخـــره نمـــونـه ســوالات امـتـــحانــی
مــــخــصــوص تــــــرم دوم 👌👌👌
💠رفع اشکال و پـشتـیبانی حرفه ای
📲@lezate_riazi
💠مـــفـید بــــــــرای دانــش آمـــــوزان،
اولـــــــــیـا و مـعـــلـــــمــیــــــن عــــزیـــــــز
ᘜ⋆⃟݊🌻🌻•✿❅⊰━━━•─
https://eitaa.com/joinchat/3192652403C9da4539836
─•━━━⊱❅✿•ᘜ⋆⃟݊🪴🪴
املا بی نقطه ژ.pdf
135.2K
🎯کاربرگ های جذاب دیکته بی نقطه🎯
📲عزیزم با قلم گوشی این کاربرگ حل کن 📲
طراح سرکار خانم اشرف دست پز
#اول
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar1
#پایه_اول #ابتدایی #مدرسه
@pdfavaliha.pdf
178.1K
🥀 📝 کاربرگ داستان نویسی 📝🥀
⬅️داستان نویسی
⬅️تلفیقی ریاضی و فارسی
#نشانه_ژ
#اول
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar1
#پایه_اول #ابتدایی #مدرسه
متن روان خوانی درس تشدید-httpshahedifar.blogfa.com.docx
11.7K
#روانخوانی_درس_تشدید_
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar1
#پایه_اول #ابتدایی #مدرسه
کار-برگ-تشدید.zip
590.6K
#کاربرگ_تشدید
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar1
#پایه_اول #ابتدایی #مدرسه
نذر آموزشی 1.pdf
911.2K
💠کلمه سازی با ترکیبات
اول ابتدایی
#اول
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar1
#پایه_اول #ابتدایی #مدرسه
4_6028357040865281571.pdf
370.2K
تمرین دوره ای فارسی
#اول
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar1
#پایه_اول #ابتدایی #مدرسه
گلبرگ نشانه ی عین وث.pdf
575.3K
☑️ #گلبرگ_فارسی
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar1
#پایه_اول #ابتدایی #مدرسه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥ریاضی شمارش اعداد( از١تا١٠٠)
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar1
#پایه_اول #ابتدایی #مدرسه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌ #فارسی
❌ #درس_هجده
❌ #علی_معصومه
✅ #قسمت۲
✅ ارسال از ما 👈 انتشار با
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar1
#پایه_اول #ابتدایی #مدرسه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌ #فارسی
❌ #درس_هجده
❌ #مثل_خورشید
✅ #تک_قسمت
✅ ارسال از ما 👈 انتشار با شما
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar1
#پایه_اول #ابتدایی #مدرسه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#فارسی
#درس18
#مثل_خورشید
#نشانه_ث
#ایجاد_انگیزه
#حسنی_نگو_یه_دسته_گل
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar1
#پایه_اول #ابتدایی #مدرسه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#فارسی
#درس18
#مثل_خورشید
#نشانه_ث
#شعر
اقای فرخی
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar1
#پایه_اول #ابتدایی #مدرسه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#فارسی
#درس18
#مثل_خورشید
#نشانه_ث
خانم رمضانی
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar1
#پایه_اول #ابتدایی #مدرسه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#فارسی
#درس18
#مثل_خورشید
#نشانه_ث
#نگارش115
خانم رمضانی
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar1
#پایه_اول #ابتدایی #مدرسه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#فارسی
#درس18
#مثل_خورشید
#نشانه_ث
#نگارش116
خانم رمضانی
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar1
#پایه_اول #ابتدایی #مدرسه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#فارسی
#درس18
#مثل_خورشید
#نشانه_ث
#نگارش117
خانم رمضانی
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar1
#پایه_اول #ابتدایی #مدرسه