فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فیلم تدریس کسر و احتمال
🍋#دوم
38103122461248.pdf
3.47M
کاربرگ ریاضی تمام فصل ها
خانم امامی
🍊#پایه_دوم
بررسی فصل دوم ریاضی.pdf
10.82M
💠بررسی فصل دوم ریاضی
🔥 دوم ابتدایی
🍊#پایه_دوم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
معرفی پول
پایه دوم ابتدایی
🍊#پایه_دوم
#لغات_مهم_املایی_کلاس_دوم
تپّه – روانه – نقل – صبحانه – صحرا – سلطان – قورباغه – کنجکاو – فصل – شاهنامه – رهگذر – محبّت – مکّه – ارّه – سرآغاز – مونس – شروع – نشاط –- سپاسگزار – موفّق - تشکّر – نظم – پائیز -احوالپرسی – هنرمند – غافل – بنّا – دقّت – قرآن – نقّاشی – عبّاس – لبخند – محمّد – پذیرایی – بقیّه – اوّل – معلّم – ضرب المثل –آهسته – مزرعه –تصمیم – چغندر – تعجّب – قصّه – مدّتی – خطرناک – میکروب – این طوری – بی حوصله – استراحت – کثیف – تندرست – پرتاب – صدا – اتّفاق – منتظر – خطر – شغال – لذّت – مهم – مواظبت – دقیقه – اهمّیّت – حنایی – طلا – غصّه – نعریف – نصیحت – نگهداری – مزد – سیل – قطره – وانگهی – گذشته – طوطی – طول – برنا – مطالعه – خشمگین – خشمگین – صبر – خوش اخلاق – باعث – سحرخیز – پاکیزه – رفتگر – منظّم – مرتّب – مامور – هورا – خوش مزه – صحیح – دعا – حاضر – هیزم – پذیرفت – پیشنهاد – چلچراغ – مغرب – وضو – حرم – حوصله – تکّه – طاقجه – پلّه – بغل – غلتید – سفالگر – هنرمند – موفّق – مرتّب – لبخند – ظرف – رضا – توس – عظیم – پهلوان – فردوس – شعر – اتفاقاً – جست و خیز – خار – کلاغ – نوک – زیارتگاه – حفظ – قلّه – ارگ – آرامگاه – برج – ماسوله – بیستون – عزیز – نهر – الله اکبر – تابیدن – حیاط – حوض – صاف – طبیعت – تحویل دعا – سماق – عیدی – زیارت - درگذشتگان
#دوم
#برای_همکاران_فوروارد_کنید
📣شیوهنامه جدید تصحیح املا📣
در شیوهنامه تصحیح املای فارسی آمده است، تشدید و جدانویسی در املای دانشآموزان نمره ندارد. همچنین کاربرد نشانه کسره اضافه کوچک یا بزرگ یکسان است. در شیوهنامه گروه زبان و ادب فارسی دفتر تالیف کتابهای درسی آمده است با توجه به اینکه بود و نبود تشدید در شکل املایی کلمات در فارسی تأثیری ندارد، بنابراین تشدید ارزش املایی ندارد و همکاران گرامی نباید نمرهای به آن اختصاص دهند یا نمرهای بهخاطر ننوشتن آن از دانشآموزان کمکنند. در ادامه آمده است: جدا یا پیوستهنویسی، نمره ندارد، جدانویسی و پیوستهنویسی کلمات مرکب، سلیقه رسمالخطی است. هر دو شکل نوشتاری اینگونه واژهها مانند کتابخانه/ کتاب خانه درست است و نباید برای این تفاوت نوشتاری نمرهای از دانشآموزان کم شود. همچنین این شیوهنامه تأکید دارد: کاربرد نشانه کسره اضافه کوچک یا بزرگ یکسان است. نوشتن کلماتی که در ترکیب آنها از کسره اضافه استفاده شده، کوچک یا بزرگ نوشتن این نشانه مانند لانه بلبل/ لانهء، تفاوتی ندارد و نباید از دانشآموزان نمره کم کرد. در پایان این شیوهنامه نیز چند تذکر خطاب به معلمان داده شده است، هر مورد غلط در کلّ املا هر کلمه، تنها یکبار گرفته میشود. مثلاً اگر صبر را 3بار «سبر» بنویسد یکبار غلط گرفته میشود. در موارد کم یا زیاد گذاشتن نقطه و دندانه در کلّ املا 2بار محاسبه خواهد شد.
✨✨✨┄┄┅❅🌼❅┄┄✨✨✨
🌸🍃 توانمندسازان استان اصفهان
✅ پایه دوّم ابتدایی
🆔: @dovvomis