eitaa logo
تدریس یار پایه دوم
9.3هزار دنبال‌کننده
11.6هزار عکس
11.5هزار ویدیو
15.3هزار فایل
اینجا همونجایی هست که بهت کمک میکنه تا با خیال راحت از معلمی لذت ببری. تمام مطالب کانال رایگان می باشد .تنها یک صلوات برای اموات بفرستید . همکاران عزیز هرگونه درخواستی برای تبلیغات داشتید با ما در ارتباط باشید @teacherschool
مشاهده در ایتا
دانلود
231_56032062142303.pdf
8.67M
✔️هفت بیان علوم پایه دوم کتاب تغییرات جزیی داشته ولی بازم میشه از این فایل استفاده کرد. حتما مطالعه و ذخیره شود بسیار کاربردی و مفید 🌺🌸🌺🌸
‌ 2⃣تقسیم دفتر تکالیف به تعداد زنگ های استراحت برای بررسی تمامی تکالیف مثلا اگر ۴۰ دفتر داریم بین چهار زنگ استراحت تقسیم میشه، یعنی هر زنگ ده دفتر‼️ ‌ یا در طول زنگ هایی که بچه ها مشغول انجام فعالیتی هستند معلم وقت داره در این حین چندتا تکلیف رو چک کنه✅
‌ 3⃣بررسی در زنگ هنر یا ورزش در زنگ هنر وقتی بچه ها مشغول انجام فعالیت هنری شون هستند این بین می تونیم تکالیف رو بررسی کنیم، اگر مدرسه معلم ورزش هم داشته باشه زنگ ورزش هم وقت مناسبیه✅
‌ 4⃣استفاده از بازخورد شفاهی همیشه قرار نیست معلم بازخورد رو بنویسه گاهی هم باید از بازخورد شفاهی استفاده بشه که در این نوع بازخورد به جای نوشتن نکات اون ها رو به خود دانش آموز میگیم😊 ‌
‌ 5⃣کمک گرفتن از بچه ها برای بررسی تکالیف می تونید بچه ها رو گروه بندی کرده و هر از گاهی از سرگروه ها بخواید که تکلیف گروه خودشون رو چک کنند به این صورت که اول شما دفتر سرگروه ها رو چک می کنید ، زنگ استراحت بعد اون ها طبق دفتر خودشون تکلیف بقیه رو چک می کنند✅ ‌(بیشتر برای زمانی خوبه که تکلیف مهمی نباشه)
‌ 6⃣بررسی رندوم تکالیف در این نوع بررسی تکلیف، معلم به جای اینکه خودش رو خسته کنه و هر روز تمامی تکالیف رو بازخورد بده، اون ها رو تقسیم میکنه برای چند روز🤔 مثلا اگر ۴۰ دانش آموز داریم تکالیف رو دو قسمت می کنیم، (روزی ۲۰ تکلیف) ⚠️نکته مهم: در این نوع بررسی تکلیف باید جوری عمل کرد که دانش آموز ندونه چه روزی قراره تکلیفش بررسی بشه و چه روزی بررسی نشه، تا هر روز تکلیفش رو انجام بده✅ ‌ به عبارتی تکلیف هر دانش آموز یک روز در میان بررسی میشه،اما همیشه نه، برای بعضی هر روز پشت سر هم بررسی بشه تا قدرت پیش بینی نداشته باشند👌
‌ 7⃣طرح زوج و فرد دفتر ها در این طرح از بچه ها می خوایم که هرکس دو دفتر داشته باشه (مثلا یه قرمز یه آبی) و تکلیف هاشون رو هم یک روز در میان داخل این دفتر ها بنویسند (با اعلام معلم) 💙روز اول دفتر آبی ❤️روز دوم دفتر قرمز 💙روز سوم دفتر آبی و... اینطوری وقتی معلم روز اول دفتر آبی بچه ها رو جمع آوری میکنه اگر وقت نکرد بررسی شون کنه و به بچه ها برگردونه مشکلی ایجاد نمیشه چون بچه ها باید تکلیف بعدی شون رو در دفتر قرمز بنویسند و معلم فرصت میکنه تکالیف باقی مانده رو با خودش به منزل برده و سر وقت بررسی کنه ✅ ( البته سعی کنید در مدرسه انجام بشه) ‌
‌ این طرح برای ماه اول مدرسه که هنوز شناخت کاملی نسبت به بچه ها نداریم و ممکنه تا روش کار دست مون بیاد سخت بگذره،خیلی عالیه👆 بعد از اون دیگه نیاز نمیشه دفتری رو با خودتون به منزل ببرید😊
‌ 8⃣ استفاده از مهر های بازخورد جهت سرعت بخشیدن به بررسی تکالیف✅ ‌ 9⃣ترکیبی از مهر ها و بازخورد برای دانش آموزانی که نیاز به راهنمایی بیشتر دارند، (یعنی از مهر استفاده بشه برای همه، اونی که کارش درست بوده که تمام، اما اونی که مشکلی داشته خودمون در کنار مُهر،بازخوردش رو کامل تر کنیم😊)