هدایت شده از تدریس یار پایه پنجم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#تقویم_روز_چهارشنبه_۵بهمن_ماه۱۴۰۱
#اکرمبهدانه_آموزگارپایهاول
✅جهت انجام آزمون ضمن خدمت ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@ltmsme
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🕯در مجلس
🖤مظلومیّت مردِ غریب
🕯بنگرکه دلم
🖤میان غمخانه گم است
🕯این ناله
🖤ز ماتمِ امامِ هادی ست
🕯معصوم دوازدهم
🖤امامِ دهم است
🖤شهادت جانسوز
امام علی نقی(ع) تسلیت باد🏴
🖤
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar3
هدایت شده از تدریس یار پایه دوازدهم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🖤در این
🤍شب شهادت
🖤امام هادی (ع)
🤍میخوام دعا کنم
🖤براے اونایے
🤍کہ خیلےﮔﺮﻓﺘﺎﺭﻥ
🖤خیلے ﺩﻟﺸﮑﺴﺘﻦ
🤍خیلےتنهان
🖤خیلے ها مریض دارن
🤍ﺧﺪﺍیا هوای
🖤ﺩﻻﺷﻮﻧﻮ داشتہ ﺑﺎﺵ
🤍ﺩﺳﺘﺸﻮﻧﻮ ﺑﮕﻴﺮ
🖤و حاجتشون رو برآورده کن
🤍شهادت امام هادی ( ع )
🖤به همه عزیزان تسلیت بـاد
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar12
هدایت شده از تدریس یار پایه چهارم
💥 برنامه #زنگ کلاس های #سه_شنبه مدرسه تلویزیونی ایران
⚡️توجه : این برنامه در روز های فرد ثابت است.
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar4
هدایت شده از مدرسه من
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 عنوان: راه های غلبه بر نگرانی و اندوه
💠آموزشگاه: سمیه
💠اهداف: مدیریت استرس
💠همیار مشاور: رقیه علیدوستی
┄┅══❁⚜🌹⚜❁══┅┄
@madrese_yar
هدایت شده از قصه و نقاشی و کاردستی و بازی و ایده کودکانه
🎨بازی های آموزشی برای کلاس فارسی
🔻 بازی به این ترتیب است که نفر اول یک کلمه میگوید، نفر دوم کلمه دیگری به آن میافزاید(اگر خواستید بازی سه نفره باشد، نفر سوم نیز کلمه دیگری میافزاید) به شکلی که ترکیب معناداری پدید آید و اگر کسی نتواند این کار را بکند یا کلمات قبلی را فراموش کند باخته است.
مثلا:
نفر اول : خرگوش
نفر دوم: خرگوش باهوش
نفر اول: خرگوش باهوش بازیگوش
نفر دوم: خرگوش باهوش بازیگوش مهربون
نفراول: خرگوش باهوش بازیگوش مهربون رفت.
نفر دوم: خرگوش باهوش بازیگوش مهربون رفت مدرسه.
و این بازی را تا حد حفظ و نگه داری 7 تا 10کلمه ادامه می دهیم و سپس بازی جدیدی شروع می کنیم👌
#بازیهای_آموزشی
#حافظه_فعال_حافظه_شنیداری
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@naghashi_ghese
هدایت شده از قصه و نقاشی و کاردستی و بازی و ایده کودکانه
🎨بازی های آموزشی برای کلاس فارسی
🎲نام بازی: کلمه قرمز، کلمه سبز
بازیکنان کارتهای کلمه را میخوانند اما برای برنده شدن باید بتوانند کلمات نوشته شده بر کارت قرمز را بخوانند.
🎯هدف: تمرین خواندن کلمات
🔸محدوده سنی: ۶ تا ۱۰ سال
🔹تعداد بازیکنان: ۲ تا ۶ نفر
🔸وسایل مورد نیاز: کارت های کلمات، ماژیک قرمز و سبز
پیش از بازی:
یک بستهی بزرگ از کارتهای کلمات تهیه کنید که با گروه سنی یا سطح مهارتهای خواندن بازیکنان تناسب داشته باشد. بیشتر کلمات را به رنگ سبز و چند کلمه را که سطح دشواری بالاتری دارند یا کلمات جدیدی هستند با قرمز بنویسید.
روش بازی:
تمام کارتهای کلمات را به پشت در یک ستون بین بازیکنان قرار دهید. اولین بازیکن، یکی از کارتها را از سر ستون برمیدارد. اگر کارت سبز باشد و بازیکن بتواند کلمهی روی آن را بخواند، آن کارت را نزد خود نگه میدارد و یک کارت دیگر برمیدارد. اگر نتواند کلمهی سبز را بخواند دیگران کلمه را به او میگویند و بازیکن کلمه را تکرار میکند و کارت را در انتهای ستون کارتها میگذارد. حالا نوبت نفر بعدی است.
اگر بازیکنی کارت کلمهی قرمزی را بردارد و بتواند آن را بخواند میتواند کارتهای قبلیاش را نگه دارد. اما کارت دیگری برنمیدارد و نوبت را به نفر بعدی میدهد. اگر نتواند کلمه قرمز را صحیح بخواند، همه کارت هایی را که خوانده است، در انتهای دسته کارت ها می گذارد. بازی هنگامی پایان می یابد که کارت دیگری برای خواندن باقی نمانده باشد. در این زمان بازیکنی که بیشترین تعداد کارت را داشته باشد برنده است.
🔵تغییر در بازی
* برای درس ریاضی از کارتهایی استفاده کنید که روی هر کدام از آنها یکی از عملیات چهارگانهی ریاضی را با رنگهای قرمز یا سبز نوشتهاید. در این صورت، بازیکنان برای نگه داشتن کارت، باید جواب درست جمع، ضرب، تفریق و یا تقسیمها را بگویند.
* هنگام شمردن کارتها، به هر کارت سبز ۱ امتیاز و به هر کارت قرمز، ۲ امتیاز بدهید. یا پشت هر کارت بنا بر سطح دشواری امتیازی بنویسید. مثلاً دشوار ۳ امتیاز، متوسط ۲ امتیاز، ساده ۱ امتیاز. در این صورت بازیکنان میتوانند درجهی دشواری کلمهای را که قرار است بخوانند انتخاب کنند.
* در انتهای بازی از بازیکنان بخواهید با استفاده از کلماتی که بهدست آوردهاند یک متن بنویسند. یا هر کدام ۵ کلمه را انتخاب کنند و با آن جمله بسازند.
* برای تمرین شکل نوشتاری کلمات، بچهها را به گروه های دو نفره تقسیم کنید. یک نفر از هر گروه وقتی نوبتش شد یک کارت برمی دارد و کلمه آن را میخواند. نفر دوم گروه باید آن کلمه را درست بنویسد. اگر خواندن و نوشتن هر دو درست بود آنها میتوانند کارت را نگه دارند و این بار نفر دوم کارت دیگری را بردارد و برای نفر اول بخواند.
نکته ها:
هر یک از کلمات دشوار و جدید را روی چند کارت بنویسید.
ناهید کیوان منش
#بازیهای_آموزشی
#حمایت
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@naghashi_ghese
هدایت شده از تدریس یار پایه دوم
🔵🔵سوال شماره ۲۹
با سلام و خسته نباشد خدمت شما🌺🌺
سوال .من دوتا دانش آموز پسر پایه سوم دارم که هنوز نمیتوانند حروف الفبا رو تشخیص بدن و کلاس خودم که ۳۸ نفر هستن واقعا نمیرسم که این دوتا شاگرد رسیدگی کنم.با خانواده دوتا شاگرد هم صحبت کردم متاسفانه همکاری نکردن.ممنون میشوم که من را راهنمایی کنید.بابت این قضیه خیلی ناراحت هستم.
🔴🔴پاسخ
دانش آموز کلاس سوم که هنوز حروف را به خوبی یاد نگرفته است باید حتما از نظر هوشی مورد بررسی قرار بگیرد و اگر از نظر هوشی مشکلی نداشته باشد دچار اختلال یادگیری است و باید تا دیرتر نشده است حتما به مراکز اختلالات یادگیری اگر امکان دارد ارجاع داده شود تا مشکل آنها برطرف گردد.
#فرزانه ابراهیمی
#حمایت
#اختلالات یادگیری و رفتاری
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar3
هدایت شده از تدریس یار پایه دوم
✍ راهبردهای موثر در افزایش دقت و تمرکز دانش آموزان در کلاس درس:
تهيّه ليست و يادداشت کردن کارها و تکاليف مربوطه که توسّط معلّم ارائه ميشود:
☻ زماني که دانشآموز دقّت ميکند، او را تشويق نماييد و پاداش دهيد.
☻ آموزگار بهتر است برای جهت افزايش دقّت کودکان، از مطرح کردن مطالب تکراري خودداري نموده و از روش های مشارکتی بیشتر کمک بگيرد.
☻ نحوهي نشستن دانشآموز در کلاس درس، بر تمرکز وي موثّر است؛ بنابراين مراقب باشيد که دانشآموز در هنگام ارائهي درس و ... سرش را به حالت خوابيده روي ميز نگذارد و صاف و درست بنشيند، بهتر است دانش آموزان کم دقت در ردیف های جلوی میز معلم بنشینند
☻ بهتر است مطالبی که تدریس می شود بهصورت عینی ، تصویری و یا شعر و ريتميک باشد، موجب تقويت دقّت دانشآموزان ميشود.
☻ به دانشآموز کمدقّت، مسئوليّت داده و او را در کارهاي گروهي شرکت دهيد تا بدين وسيله، برخي مطالب را از دوستان خود فرا بگيرد.
☻ اعتماد به نفس دانش آموز را با تشويق کردن افزايش دهيد.
☻ خواب و غذاي کافي در افزايش تمرکز حواس، تأثير فراواني دارد؛ بنابراين دانشآموزانِ خوابآلود و يا گرسنه و حتّي تشنه، کمتر به درس توجّه ميکنند. بهتر است زمانی هر چند کوتاه به خوردن تغذیه اختصاص داده شود.
☻ معلّم بايد در دانشآموزان، ايجاد انگيزه کند. زيرا نداشتن انگيزه، از علل بيدقّتي است.
☻ خنده باعث آرامش و نيز تمرکز حواس ميشود و باعث ميشود که دانشآموزان، سريعتر ياد بگيرند و بيشتر دقّت نمايند.
☻ معلّم با طرح سؤالهاي مختلف، بر قدرت تفکّر و افزايش دقّت دانشآموزان، نقش بسزايي خواهد داشت.
☻ از دانشآموزان بخواهيد در هنگام خواندن مطالب، زير آن خط بکشند و يا انگشت خود را زير کلمات بگذارند و شمرده شمرده بخوانند.
ناهید کیوان منش
#اختلالات_یادگیری_اختلالات_رفتاری
#تمرکز_توجه
#حمایت
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar2
هدایت شده از تدریس یار پایه دوم
سوال شماره ۲۸❓دانش آموزی که نمی تواند خوب به حرف های معلم گوشه کنه و مدام حواسش جای دیگر است چه راهکاری را پیشنهاد می دهید؟
✅ پاسخ: حواسپرتي دانشآموزان، علل مختلفی دارد که با شناسایی دقیق علت ، می توان تمرکز و توجه دانش آموز رو به درس و کلاس جلب کرد . حواس پرتی دانش آموز ممکن است به دلیل محرکات و متغیر های درونی باشد . مثل :
☻مشغلهي ذهني دانشآموز؛ شامل مواردي از قبيل: درد، رنج، غم و غصّه
☻ اضطراب و نگراني دانشآموز
☻ گرسنگي و تشنگي
☻ ترس، خشم و شادي
☻ بيماريهاي گوناگون ( پرکاری و یا کم کاری تیروئید و....)
☻ بيعلاقگي به موضوع درسي
☻ فشارهاي رواني ناشی از مشکلات خانوادگی
یا بی دقتي و حواس پرتي بيروني و محيطي؛ مانند:
☻ وجود تصاویر زیاد روی دیوار کلاس
☻ سردي و گرمي هواي کلاس درس
☻ نور شديد و نور ضعيف
☻ صداهاي ناهنجار و گيج کننده.
ناهید کیوان منش
#اختلالات_یادگیری_اختلالات_رفتاری
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar2
هدایت شده از تدریس یار پایه دوم
سوال شماره ۲۷❓دانش آموز دختر 8 ساله دارم که سال قبل هم کلاس اول بوده و توانایی خواندن بسیار کمی دارد و همچنین اعتماد به نفس خیلی کمی در حدی که روزانه دفتر تکالیفش را نشان نمی دهد که شاید ما از او بخواهیم چند کلمه یا جمله ای بخواند به شدت مضطرب هست . با والدینش اختلاف سنی بسیار زیادی دارد و احساس می کنم خانواده را فریب می دهد که من در مدرسه خیلی شاگرد خوبی هستم و معلم از من کاملا راضی است در صورتی که اینطور نیست و به نسبت بقیه هم کلاسی هایش همچنان ضعیف است . با او چگونه رفتار کنم ؟
✅ پاسخ: این دانش آموز باید مورد ارزیابی هوشی قرار بگیرد ،دانش آموزی که تقریباً در همهی دروس ضعف نسبی دارد ،ممکنه از لحاظ هوشی و شناختی ضعف داشته باشد و همین ضعف در یادگیری می تواند یکی از علل اضطراب وی موقع امتحان و دیکته و....باشد ( سن بالای مادر در زمان بارداری ریسک یایین بودن ضریب هوشی رو بیشتر میکند) . رفتارهای ناسازگارانه وی در کلاس هم بیشتر برای جلب توجه دیگران هست با توجه به اینکه ممکنه دانش آموز در ارتباط با والدین توجه کافی را دریافت نکند .
برای کمک به این دانش آموز بهتره که به کلینیک های مشاوره و یا اختلالات یادگیری ارجاع داده شود ،چون تا ارزیابی هوشی انجام نشود نمی توان در مورد وی راهکار های مناسبی را پیشنهاد داد( پرونده وی بررسی شود در صورت دیر آموز بودن ،علاوه بر آموزش مناسب، تکرار و تمرین مطالب آموخته شده راهکار خوبی هست ). در صورت عدم دسترسی به این خدمات لازم است با والدین جلسه ای تشکیل و موارد ضعف وی گفته شود . توصیه های موکد:
⬅️کلاس جبرانی و تقویتی و تکرار و تمرین مطالب آموخته شده
⬅️دادن مسولیت های در حد توان وی در خانه توسط والدین و تشویق و تمجید وی در حضور دیگران که منجر به رشد اعتماد به نفس وی شود
⬅️قوانینی شفاف و واضح ایجاد کنید هم در خانه و هم در کلاس درس
⬅️یک برنامه رفتاری ایجاد کنید برای رسیدگی به مسائل رفتاری خاص وی یک برنامه رفتاری ایجاد کنید. این موارد ممکن است شامل پرخاشگری کلامی و عملی ( آزار هم کلاسی ها ، بد حرف زدن، امتناع از انجام تکالیف و سایر رفتارهای ناسازگارانه در کلاس، بنابراین برای وی مشخص کنید که در صورت نقض قوانین، چه نتیجه ای را خواهد دید و عواقب و پیامدهای این کار را نیز به صورت روشن برایش توضیح دهید.ضمن اینکه برای موفقیت در برنامه هم تشویق و پاداش در نظر گرفته شود( تشویق زمانی موثر هست که برانگیزاننده باشد و بر اساس علاقه کودک باشد تا انگیزه کافی برای ترک رفتار نامطلوب و انجام رفتار مطلوب باشد).
ناهید کیوان منش
#اختلالات_یادگیری_اختلالات_رفتاری
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar2
هدایت شده از تدریس یار پایه دوم
🔵🔵سوال شماره ۲۶
ببخشید من پایه دوم تدریس میکنم یه دانش اموز دارم همه خروف رو به درستی تشناخته چون سی تا شاگرد دارم نمیرسم خیلی یاهاش خصوصی کار کنم خیلی باهوش وبا دقت هست ممنون میشم راهکارهایی بفرمایید تا به مادرش بگم تا با ایشون کار کنن
🔵یه دانش آموز دیگه هم شفاهی جواب میده ولی در امتحان کتبی نمیتونه بموقع وکامل جواب بده ممنون میشم از شما بزرگواران که راهنمایی کنید
🔴🔴پاسخ
این دانش آموز اول این که وقتی حروف را درست یاد نگرفته است معلم سال قبل نباید به او کارنامه قبولی کلاس اول را می داده است چون مبحث شناخت حروف و روانخوانی در پایه اول خیلی مهم است و حالا که به کلاس دوم آمده است قطعا شما نمی رسید که با او درس های کلاس اول را کار کنید باید خانواده خودشان اقدام کنند و یا خودشان کار کنند یا معلم خصوصی گرفته و او را به کلاس برسانند و مطمئن شوید که او دچار اختلال یادگیری نباشد چون در این صورت باید مربی مراکز اختلالات با او کار کند.
در مورد سوال بعد دانش آموزانی که شفاهی خوب هستند کتبی بد بیشتر به این دلیل هست که عادت به نوشتن هنوز نکرده اند و چون تازه به کلاس دوم آمده اند کمی طبیعی هست و باید در خانه از والدین بخواهید سوالات را به صورت کتبی از او امتحان بگیرند تا کم کم به خواندن سوال و نوشتن عادت کنند و روش امتحان کتبی گرفتن شما با خانواده باید مثل هم شود چون وقتی در خانه شفاهی کار شود و در مدرسه کتبی برای دانش آموز سخت می شود.
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar2
هدایت شده از تدریس یار پایه دوم
🔵🔵سوال شماره ۲۵
یه دانش اموزدارم ازنظرذهنی مشکل داره وازبچه های کلاس خیلی عقبه من بااین چه کارکنم خواهردوقلوش زرنگه ولی خودش نه
🔴🔴پاسخ
اول این که یک معلم در کلاس باید همیشه به تفاوتهای فردی بچه ها با هم توجه داشته باشد و هیچکس را با هم مقایسه نکند دوم این که فقط به صرف عقب بودن این دانش آموز از بقیه یا خواهر دوقلویش نمی توان به کسی برچسب زد که از نظر هوشی مشکل دارد چون برای تشخیص هوش نیاز به گرفتن تست هوش است و ممکن است به هر دلیلی این دانش آموز روحی یا اختلال شاید یادگیری مشکل داشته باشد و اگر نیاز هست برای تشخیص مشکل این دانش آموز و گرفتن تست هوش و مطمئن شدن باید به مراکز مشاوره یا اختلال یادگیری ارجاع داده شود.
#فرزانه ابراهیمی
#حمایت
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar3