eitaa logo
تدریس یار پایه سوم
7.3هزار دنبال‌کننده
10.5هزار عکس
8.4هزار ویدیو
13.1هزار فایل
اینجا همونجایی هست که بهت کمک میکنه تا با خیال راحت از معلمی لذت ببری. تمام مطالب کانال رایگان می باشد .تنها یک صلوات برای اموات بفرستید .
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
الگوهاي پردازش اطلاعات شامل استقرايي دريافت مفهوم كاوشگري علمي آموزش كاوشگري رشد شناختي ، پيش سازمان دهنده يادسپاري بديعه پردازي ┄┅┅✶🍃🌻🍃✶┅┅┄ 🌸🍃 ✅پذیرش ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar3
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸🍃تفاوت الگو و روش تدريس🍃🌸 الگو مفهومي وسيع تر از راهبرد و روش دارد.الگوي تدريس ، رويكردي وسيع و كلي به آموزش است ، در حالي كه روش ها و راهبردها جنبه هاي خاصي را براي آموزش در بردارند .هم چنين الگوهاي تدريس ويژگي هايي دارند كه روش ها و راهبردها فاقد آن هستند .اين ويژگي ها عبارتند از داشتن مباني نظري ، داشتن ديدگاه و جهت گيري درباره ي آن چه دانش آموزان بايد ياد بگيرند ، چگونگي يادگيري و توصيه هايي درباره ي رفتار معلم به هنگام تدريس و ساختار كلاس به منظور ايجاد انواع يادگيري. روش ها و راهبردها نامحدود هستند .مي توان گفت به اندازه ي تعداد معلمان ، روش تدريس وجود دارد و در هر الگو مي توان از چند روش استفاده كرد. زيرا روش يكي از عناصر تدريس است و در درون الگو جا دارد .الگوهاي تدريس را بر اساس محور يادگيري و نيز نوع نگاه به افراد و چگونگي نوع آموزش آن ها به چهار خانواده تقسيم كرده اند .اين چهار خانواده عبارتند از پردازش اطلاعات ،اجتماعي ، شخصي ( فردي ) و نظام هاي رفتاري معيار اصلي در انتخاب الگوها در هر يك از خانوده ها قابليت كاربرد گسترده ي آن ها در موقعيت هاي آموزشي بوده است. ┄┅┅✶🍃🌻🍃✶┅┅┄ 🌸🍃 ✅پذیرش ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar3
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸الگوهاي رفتاري: شامل يادگيري اجتماعي يادگيري در حد تسلط شبيه سازي كاهش اضطراب و تدريس مستقيم منبع : کتاب راهنمای تدریس ( فنون و مهارت ها ) مولف : سید حشمت اله مرتضوی زاده انتشارات عابد ┄┅┅✶🍃🌻🍃✶┅┅┄ ✅پذیرش ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar3
🌸جدول خانواده الگوهاي پردازش اطلاعات الگوهاي پردازش اطلاعات، گرايش فطري انسان براي درك و فهم جهان از طريق دستيابي به داده ها و سازماندهي آنها، درك مسائل و توليد راه حل قطعي براي آن، و ارائه مفاهيم و زمان مناسب براي انتقال آنها به ديگران را مورد تاكيد قرار مي دهد ┄┅┅✶🍃🌻🍃✶┅┅┄ ✅پذیرش ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar3
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸انواع روش های تدریس: 1ـ روشهای تاریخی 2 ـ روشهای نوین یا 1- روش های سنتی 2- روش های فعال ┄┅┅✶🍃🌻🍃✶┅┅┄ ✅پذیرش ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar3
🌸خانواده الگوهاي نظام هاي رفتاري: راهنماي طراحي الگوهاي متعلق به اين خانواده، يك مبناي نظري مشترك است كه غالباً از آن با عنوان نظريه ي يادگيري اجتماعي ياد مي شود. اين مبناي نظري را با اسامي وعناوين ديگري همچون تغيير رفتار، رفتار درماني و سايبرنتيكز[2]نيز مي شناسند. موضع گيري اين الگوها درباره ي انسان چنين است كه اورا نظام ارتباطي «خود- تصحيح كننده[3]» اي مي پندارند كه در واكنش نسبت به اطلاعاتي كه حكايت از ميزان موفقيت او در انجام وظايف و تكاليفش دارد، رفتار خود را تغيير مي دهد. الگوهاي متعلق به خانواده ي نظام هاي رفتاري كه متكي به كارهاي بي. اف.اسكينر . روانشناسان سايبرنتيكي، است در ميان چهار خانواده الگوهاي تدريس از گسترده ترين پشتوانه پژوهشي برخوردارند (بروس جويس ) ┄┅┅✶🍃🌻🍃✶┅┅┄ ✅پذیرش ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar3
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🟡روش های تدریس سنتی و نوین🟡 ✳️روش سنتی: به صورت خلاصه می توان بیان نمود که به روشی گفته می شود که آموزش دانش آموزان به صورت معلم محور انجام می شود و دانش آموزان نقشی منفعل دارند. برخی از ویژگی های این روش به شرح ذیل می باشد: 🔸️معلم محور است. 🔸️معلم انتقال دهنده مطالب است. 🔸️ارتباط به صورت یک سویه می باشد. 🔸️یادگیری دانش آموزان در سطح دانش است. 📚✏️📝📚✏️📝📚✏️📝📚✏️📝 ✳️روش نوین: به صورت خلاصه می توان بیان نمود که به روشی گفته می شود که آموزش دانش آموزان به صورت دانش آموز محور انجام می شود و دانش آموزان نقشی فعال دارند. برخی از ویژگی های این روش به شرح ذیل می باشد: 🔸️دانش آموز محور است. 🔸️معلم ناظر و راهنمای انتقال مطالب است. 🔸️ارتباط به صورت چند سویه می باشد. 🔸️یادگیری دانش آموزان در سطح کاربرد است. ┄┅┅✶🍃🌻🍃✶┅┅┄ ✅پذیرش ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar3
🌸 خانواده الگوهاي اجتماعي : تدارك اجتماع يادگيري: هنگامي كه باهم كار مي كنيم، نوعي انرژي جمعي توليد مي كنيم كه به آن «هم افزايي[1]» گفته مي شود. طراحي الگوهاي خانواده اجتماعي بدين منظور است كه استفاده ي بهينه از اين پديده با برپا كردن اجتماعات يادگيري فراهم شود ┄┅┅✶🍃🌻🍃✶┅┅┄ ✅پذیرش ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar3
36749764710701.pdf
2.42M
کتاب روش های نوین تدریس ┄┅┅✶🍃🌻🍃✶┅┅┄ ✅پذیرش ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar3
آموزش هیبریدی ┄┅┅✶🍃🌻🍃✶┅┅┄ ✅پذیرش ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar3
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌷روش تدریس مبتنی بر ایفای نقش ایفای نقش روشی است که می تواند برای تجسم عینی موضوعات و درس هایی که برای نمایش مناسب اند، به کار رود. در این روش ،دانش آموزان موضوعی را به صورت نمایش کوتاه اجرا می کنند. هر معلم بنا به موضوعی که تدریس می کند، می تواند از روش ایفای نقش بهره گیرد.در این روش لازم است که اموزگار دانش آموزان را لحظه به لحظه در جریان ایفای نقش همراهی کند. ایفای نقش برای یادگیرندگان موقعیت یادگیری مبتنی بر تجربه ایجاد می کند.این باور در روش تدریس ایفای نقش برجسته است؛ چرا که می توان بین موقعیت واقعی زندگی و موضوع درسی قیاس کرد. روش تدریس ایفای نقش ریشه در ابعاد شخصی و اجتماعی آموزش و پرورش دارد. در این روش تدریس ، افراد تلاش می کنند فهم دقیقی از خود و دانش خویش به دست آورند . چنین روندی در صورت همیاری افراد میسر می شود. روش تدریس ایفای نقش، از بعد اجتماعی برای دانش آموزان فرصتی ایجاد می کند تا به یاری یکدیگر به تحلیل موقعیت های اجتماعی بپردازند. 🔹مراحل روش تدریس مبتنی بر ایفای نقش ۱.انتخاب بازیگران ۲.اماده سازی بازیگران ۳.بیان اهداف برای دانش آموزان و آماده سازی آنان ۴.اجرای نمایش ۵.طرح سوال ۶. توضیح و تعیین تکلیف 🔹مزایای این روش تدریس ۱.ایجاد شور و شوق و انگیزه درونی در فراگیران. ۲. مشارکت و فعالیت دانش آموزان در کلاس درس . ۳.کسب نگرش های جدید و قبول ارزش های اجتماعی. ۴.تقویت قدرت مدیریت و سازماندهی افراد . ۵.ایجاد زمینه برای بحث گروهی. ┄┅┅✶🍃🌻🍃✶┅┅┄ ✅پذیرش ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar3
🌸 خانواده الگوهاي شخصي (فردي) : اين الگوها با چشم اندازي نسبت به فرديت فرد آغاز مي شود. اين الگوها سعي دارند به تعليم وتربيت سامان بخشد، به طوري كه به درك و فهم بهتر ما از خود، و پذيرش مسئوليت در قبال تعليم وتربيت(رشد) خود منتهي شود ┄┅┅✶🍃🌻🍃✶┅┅┄ ✅پذیرش ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar3
آزمون-عملکردی-درس-3-علوم-تجربی-سوم-ابتدایی_Biamoz.com (1).pdf
352.8K
آزمون عملکردی فصل سوم علوم سوم ابتدایی ✅پذیرش ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar3
1_1844586723.pdf
8.04M
♦️درسنامه و‌نکات طلایی ریاضی کلیه ی نکات کتاب ریاضی سوم ابتدایی ✅پذیرش ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar3
38504518701788.pdf
212.1K
👌نکات و واژه نامه درس به درس کل کتاب فارسی ✅پذیرش ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar3
: برای این که نوشته ها را درست بخوانیم، آخر آنها علامت می گذاریم که به آنها می گویند. ♻️ (.) : در پایان جمله های کامل نقطه می گذاریم. مانند: من به مدرسه می روم. ♻️ (؟): در پایان جمله های پرسشی علامت سؤال میگذاریم. مانند: چگونه توانستی در مورد آلودگی تحقیق کنی؟ ♻️ (!): در پایان جمله های تعجبی یا عاطفی علامت تعجب میگذاریم. مانند: به به! چه خط زیبایی! ♻️ (،): وقتی بین کلمات به مکث کوتاهی نیاز داریم و دو کلمه نباید به هم وصل شوند ویرگول میگذاریم. مانند: دانش آموزان، با صوت خوش، قرآن می خوانند. ♻️ (:): وقتی می خواهیم از زبان کسی سخن بگوییم از دو نقطه استفاده می‌کنیم. مانند: معلم به دانش آموزان گفت: امام علی (ع) فرمودند: ♻️ ( « » ) : سخنی را که از طرف کسی بیان می‌کنیم داخل گیومه میگذاریم. مانند: خانم مربی گفت: «آلودگی صوتی، باعث آزار مردم می‌شود.» ✅گاهی می توانیم به «ی» کنیم. مانند: کتاب +ی ---> کتابی درخت +ی ---> درختی ♻️وقتی کلمه «ه ‌، ـه» باشد به جای «ی»، «ای» اضافه می‌کنیم. مانند: شانه + ای ---> شانه ای ستاره + ای ---> ستاره‌ای ✅نگارش برای اینکه بتوانیم درباره ی موضوعی، یک یا چند بنویسیم بهتر است ابتدا یک از موضوع مورد نظر، تهیه کنیم، سپس در مورد هر کدام از آنها یک یا چند جمله بنویسیم و آنها را به هم ارتباط دهیم. زیرا اگر بین جمله ها وجود نداشته باشد #«بند» تشکیل نمی شود و ما فقط چند جمله‌ی پراکنده خواهیم داشت. ____________ ✅پذیرش ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar3
شرح دفتر مدیریت کلاسی ✅جدول شماره ۱ مواد درسی وساعات کار هفتگی جدولی که با استفاده از آن برنامه کلاسی را تنظیم می کنیم که مواد درسی را با تفکیک پایه وساعت برای آموزگاران مشخص کرده .مثلا:پایه ششم در هفته می تواند3 ساعت قرآن داشته باشد که ما می توانیم در برنامه کلاسی استفاده کنیم. ✅جدول شماره۲ برنامه درسی هفتگی ابتدا روزهای هفته ،به تفکیک پایه وبعد جلسه که قبلا زنگ اول ودوم داشتیم حالا جلسه اول ودوم داریم . مثلا درس فارسی باشد نوع آموزش حضوری وغیر حضوری بودن آن را می نویسیم . ✅جدول شماره ۳ بودجه بندی برای تدریس دروس این جدول در اختیار معلم است وتدریس معلم وبودجه بندی ماهانه را در آن وارد می کند . ✅جدول شماره ۴ اسامی دانش آموزان اسامی دانش آموزان را به ترتیب اطلاعات خواسته شده کامل وارد می کنیم .در ستون علت عدم دسترسی جای کمی گذاشته شده که می توان در پایین صفحه علت ها را نوشت وشماره گذاری کرد وشماره در ستون نوشته شود.ویا بنا بر خلاقیت معلم در این قسمت نوشته می شود.قسمت جدیدی که امسال اضافه شده است مشخصات مسئول پیگیری دروس دانش آموز در منزل است که برای پیگیری یادگیری وانجام تکالیف دانش آموز می توان به او مراجعه کرد. در این قسمت کامل می شود. ✅جدول شماره ۵ شرح حال ویادداشت معلم در این جدول کلا یک ردیف را به دانش آموز اختصاص داده است .در ابتدا یک کد خواسته که همان شماره دانش آموز در لیست است.نوبت اول ودوم آن مشخص شده است .نوع آموزش حضوری بودن وغیر حضوری مشخص می شود.شرح حال می تواند توصیف عملکرد تربیتی وتحصیلی دانش آموز باشد .با توجه به این که معلم خودش مدیر کلاس است .می تواند دوردیف یا یک ردیف به هر دانش آموز اختصاص بدهد. ✅جدول شماره ۶ ثبت گزارش عملکرد ماهانه دروس این جدول دارای چند قسمت است وبرای تمام دروس مشخص شده است .که ردیف ونام دانش آموز ،سطح عملکرد، با توجه به آزمون ویا فعالیتی که از دانش آموز خواسته شده، سطح مورد انتظارما بوده وبرآورده شده راوارد میکنیم .سطح عملکرد :در حد انتظار –نزدیک به انتظار –نیاز به تلاش وآموزش دارد. فعالیت ما چگونه بوده است ؟ آزمون بوده ؟ یا دانش آموزحدیثی را خوانده ؟نقاشی کشیده ویافایل صوتی ارسال کرده ویا شعری خوانده ؟. تمرین وتکلیف به صورت انجام شده وارد می شود.وتوضیحاتی که آموزگار درمورد دانش آموز لازم می داند ،در این قسمت می نویسد. جدول عملکردشماره 6 برای دانش آموزانی که ایست آموزشی ویا رشد آموزشی داشته اند تکمیل می شود ونیازی نیست تمام دانش آموزان را ثبت کنید. ✅جدول شماره ۷ ثبت گزارش آزمایش درس علوم این قسمت که به تازگی اضافه شده است . ثبت آزمایشاتی که توسط دانش آموز انجام گرفته چه به صورت حضوری که می توان گروه بندی کرد وبا انجام آزمایش شرح و نتیجه را نوشت .ودر غیر حضوری هم آزمایشاتی که توسط دانش آموزان انحام شده در این قسمت نوشته می شود. ✅جدول شماره ۸ ثبت غیبت دانش آموزان این جدول ثبت غیبت دانش آموزان وعلت آنهم حتما ثبت شود هم در تدریس حضوری و هم غیر حضوری در ✅جدول شماره ۹ ثبت دیدار با اولیا این قسمت در سته نوشته است ثبت دیدار ولی پسندیده است که آن را یادداشت کنیم تا از آن به عنوان سند استفاده کنیم. ✅جدول شماره ۱۰ جلسات توجیهی عمومی با اولیا جلساتی که برگزار می کنید یا به صورت مجازی است ویا به صورت حضوری که در این قسمت به صورت کامل وارد می کنیم . قسمت یادداشت‌های روزانه هم که معلمین یادداشت ها ی مهم آموزشی خود را به طور کلی می توانند بنویسند. ✅جدول شماره ۱۱ ثبت نظر بازدیدکنندگان آموزشی ✅جدول شماره ۱۲ ارزیابی مدیر معاون آموزشی و راهبران آموزشی و تربیتی از دفتر مدیریت کلاس ،که ارزیاب کلاس آن را تکمیل می کند. قسمت ثبت تجارب آموزشی و تربیتی و همکاران هم پیش بینی شده که همکاران فرصت دارند تا پایان بهمن ماه تجارب ارزشمند خود را به معاونت آموزشی اداره کل ارسال نمایند . موفق وپایدار باشید ➖➖➖➖➖➖➖➖ ✅پذیرش ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar3
چکیده فارسی سوم.pdf
5.69M
❤️نمونه 🌺 🖤 تمرینی __ . ✅پذیرش ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar3