فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
3⃣گام سوم
1⃣پایه اول
↩️پروژه ۷
📽فیلم آموزشی جستجو در وب قسمت دوم
@madrese_yar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
3⃣گام سوم
1⃣پایه اول
↩️پروژه ۷
📽فیلم آموزشی نرم افزار paint قسمت اول
✍🏻✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar12
هدایت شده از تدریس یار پایه یازدهم
44299322383919.pdf
645.7K
3⃣گام سوم
1⃣پایه اول
↩️پروژه ۷
📒درسنامه آموزش نرم افزار paint قسمت اول
✍🏻✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar11
اگر مدام با فرزند نوجوان خود بر سر انجام تکالیف مدرسه جدال میکنید، میتوانید از این راهکارها استفاده کنید و تاثیر آنها را بر شرایط فرزند خود مشاهده کنید:
(1) یک برنامه ایجاد کنید
ایجاد یک روال و برنامهی مطالعهی منظم برای دانشآموزان نوجوان، میتواند بهرهوری آنها را به طور چشمگیری بهبود ببخشد. به این فکر کنید که نوجوان شما چه زمانی بیشترین بازدهی را دارد – زمانی که از مدرسه به خانه بر میگردد یا بعد از ظهر بعد از مدتی استراحت؟
فرزند نوجوان خود را تشویق کنید که هر روز، یک تا دو ساعت را مشخص کرده و به طور منظم این ساعات تعیینشده را به انجام تکالیف اختصاص دهد. البته درنظر بگیرید که این ساعات میتوانند بسته به روز و فعالیتها و کارهای دیگری که فرزند نوجوان شما باید انجام بدهد، تغییر کند.
اگر نوجوان شما یک چارچوب زمانی برای انجام کار داشته باشد و بداند که میتواند مدتی استراحت هم داشته باشد، انگیزهبخش خواهد بود. در حال حاضر ابزارهای مناسبی برای برنامهریزی درسی در اختیار دانشآموزان قرار دارد.
2) فضایی بدون حواسپرتی برای انجام تکالیف فراهم کنید
طبیعی است که فضای کاری نوجوانان به مرور زمان به هم ریخته شود. اما وقتی نوبت به انگیزه دادن به نوجوانان برای انجام تکالیف میرسد، مهم است که فضایی خالی کنید و محیطی عاری از حواسپرتی فراهم کنید.
تحقیقات نشان میدهد که حفظ یک منطقه عاری از بهم ریختگی میتواند بهرهوری را افزایش دهد. نور، دما و سر و صدا نیز عواملی هستند که باید هنگام ایجاد محیطی مناسب برای مطالعه در نظر گرفت. افزودن نقل قولهای انگیزشی برای دانشآموزان روی کاغذهای یادداشت کوچک و چسباندن آنها در نقاط مختلف اتاق، میتواند به ادامهی فعالیت نوجوانان شما در صورت از دست دادن انگیزه، کمک کند.
(3) نوجوان خود را مجبور به انجام تکالیف نکنید
این مسئولیت نوجوان شماست که تکالیف خود را انجام دهد. به عنوان پدر و مادر، شما فقط میتوانید به او کمک کنید تا انگیزهی لازم برای انجام مسئولیت خود را به دست بیاورد. اگر فرزند نوجوان خود را با تهدید و تنبیه مجبور به انجام تکالیف خود کنید، آزرده خاطر میشود. احتمالاً چنین فضایی منجر به جنگ قدرت میشود و نوجوان شما درنهایت سرکشتر و سرکشتر خواهد شد.
با فرزند نوجوان خود در مورد انتظارات مربوط به تکالیف مدرسه گفتوگوهای آرامی داشته باشید و برای درک دیدگاه آنها وقت بگذارید. سپس میتوانید در همکاری با خود او، راهحلهایی بیابید.
چگونه میتوان به نوجوانی که اهمیتی به تکالیف درسی نمیدهد انگیزه داد؟
فعالیتهای فرزندتان را مشاهده کنید و بعد از بیان انتظاراتتان، سرگرمیهای مورد علاقهی وی را به عنوان پاداش اتمام تکالیف وی در نظر بگیرید. با فرزندتان آرام صحبت کنید و سعی کنید بدون نق زدن یا نصیحت کردن به او کمک کنید. با همکاری فرزندتان برنامهای برای مطالعه و انجام تکالیف تنظیم کنید. از فرزند نوجوانتان در مورد رویاها و آرزوهایشان سوال کنید تا انگیزهای برای فعالیت پیدا کند. هنگامی که به نظر میرسد حرفهای شما برای او اهمیتی ندارد، صدای خود را بلند نکنید.
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar11
🔺 21 رفتار نادرست والدین که موجب کاهش شدید انگیزه درسی و یادگیری می شود :
1) تصویر منفی ونگران کننده از آینده ی فرزند خود داشتن (به هر دلیل )
2) توجه و تاکید زیاد بر ضعف ها و ناتوانی های فرزند و عدم پیگیری آن.
3) نظارت دائمی مادربر نحوه ی درس خواندن فرزند نوجوان (به ویژه پسر) و خودکفا نبودن او.
4) حضور کم پدر در خانه و نداشتن ارتباط صمیمانه با فرزند.
5) انتقال نگرانی ها و ناراحتی های اجتماعی و اقتصادی به فضای خانه و ذهن فرزندان.
6) بی اعتمادی به خودکفایی و مسئولیت پذیری فرزند با تذکر دادن مداوم ، نصیحت کردن و از عواقب کار ترساندن.
7) ابراز و بیان عبارت های استرس زا مثل (بیشتر دقت کن ! حواست را جمع کن! وقت تلف نکن! زحمت های خانواده را هدر نده!)
8) پرسش دائمی با حالتی نگران ومضطرب در باره ی درس و امتحانات و نمره!
9) عدم تفاهم و همدلی میان پدر و مادر در مسائل گوناگون زندگی.
10) حمایت و مراقبت زیاد از فرزند و ارائه سرویس های اضافی به او
11) مقایسه منفی وتولید حسد و کینه با این جملات که :
شاگرد اول کلاس چه نمره ای آورد،تو چرا مثل اونشدی؟!
ما به سن تو بودیم چنین وچنان می کردیم ولی تو ...!
نمی دانم چرا تو مثل دوره راهنمایی درس نمی خوانی در حالی که .....!
12) منت گذاشتن و تولید احساس گناه :
همه ی تلاش های ما به خاطراین است که تو موفق باشی ولی تو ....!
آبر وی خانوادگی ما به کار تو بستگی دارد و آن وقت تو...!
13) طرح سئوال های منفی و کاهش تمرکز:
چرا نمره های خوبی نمی گیری !؟ تو چه مشکلی داری!؟ چرا نظم نداری!؟ چرا از وقتت درست استفاده نمی کنی!؟ تو از شاگردان ممتاز مدرسه چی کم داری!؟
14) القاء نگرانی ونفوس بد زدن:
آخرش تو را از مدرسه اخراج می کنند.
با این روشی که تو کار می کنی معلوم نیست که آخرش....
15) بی توجهی به احساس فعلی فرزند و موقعیت روانی او:
این که ناراحتی ندارد بیشتر کار کن!
این مشکل برای همه هست،فقط برای تو نیست، پس چرا انها موفق هستند!
16) جر وبحث دائمی با فرزند برای قانع کردن او و نتیجه نگرفتن:
ببین ما خیر و صلاح تو را می خواهیم،تو همیشه .....!
17) ابراز قضاوت های منفی در باره دیگران و جامعه رابه شدت بحرانی و ناامن دیدن و مراقبت زیاد از فرزند.
18) شکایت دائمی از جامعه ومردم و انتقاد از آنها و نارضایتی شدید از جامعه و زندگی.
19) عدم هماهنگی پدر ومادر در تربیت فرزند و کاهش رابطه ی عاطفی پدر با مادر و فرزند.
20) تسلیم بودن والدین به درخواست های غیر منطقی فرزند وعدم قاطعیت در برخورد با او.
21) وابستگی فرزند به یکی از والدین و کاهش ارتباط او به والد دیگر.
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar11
والدین آگاه
اقداماتی که برای کمک به فرزندتان در امر خواندن میتوانید انجام دهید:
❤️ فرزندتان را به خواندن تشویق کنید و تلاش های او را در امر خواندن تحسین کرده و پاداش دهید
❤️ درباره آنچه که فرزندان در خانه و مدرسه می خوانند بحث کنید
❤️ از فرزندتان بخواهید برای اعضای خانواده با صدای بلند بخواند
❤️ به فرزندتان بگویید لغات و عبارات دشوار را جدا کرده و سپس برای درک معنی آن را دوباره بخواند
❤️فرزندتان را به استفاده از فرهنگ لغت سالنامه اطلس مجموعه اصطلاحات دایره المعارف راهنمای تلفن تشویق کنید
❤️ از معلم فرزندتان به عنوان یک شخص منبع استفاده کنید
❤️در ساعات گردش با اتومبیل در مسافرت برای خواندن علائم جاده ها دنبال کردن نقشه و بازی با لغات به همراه استفاده کنید
به همراه فرزندان با لغات بازی کنید
❤️ فرزندتان به کتابخانه بروید و در برنامههای کتابخانه شرکت کنید
❤️ در منزلتان از کتاب روزنامه مجله استفاده کنید و آنها را به همراه فرزندان دسته بندی کرده و کتابخانه در خانه به وجود بیاورید
❤️ برای لذت بردن مطالعه کنیدکودکتان از طریق تقلید یاد می گیرد
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar11
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شعر خوانی شهریار
برای حضرت علی(ع)
✅جهت انجام آزمون ضمن خدمت ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@ltmsme
هدایت شده از تدریس یار پایه پنجم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷🍃👨🏫🇮🇷🍃🧕🇮🇷🍃👨🎓🇮🇷
🌸کلیپ نقاشی دانش آموزان با موضوع دهه فجر🌸
👱♂کاری از کلاس پنجمی ها
🧕آموزگار: خانم اقلیمی
🏢دبستان: غیر دولتی فکر آذین
✍مدیریت : جناب آقای اسدبیگی
✅ساحت تعلیم و تربیت: تلفیقی اعتقادی، عبادی و اخلاقی، سیاسی و اجتماعی، هنری و زیباشناختی
🏢منطقه: ۱۹
#ایران_قوی
#نسل_سلیمانی_ها
🇮🇷🍃👨🏫🇮🇷🍃🧕🇮🇷🍃👨🎓🇮🇷
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar5
🇮🇷🌱🧕🇮🇷🌱🧑🇮🇷🌱👩🎓🇮🇷
ساحت تربیتی اعتقادی عبادی
طرح بوسه بر دست پدر
کلاس ۵/۲
خانم کیانی
دبستان کاظم کیهانی ۱
مدیریت خانم گنجی
🇮🇷🌱🧑🇮🇷🌱🧕🇮🇷🌱👨🎓🇮🇷
# ایران قوی # نسل سلیمانی #
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar6
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
درس ریاضی ( اندازهگیری زاویه)
توضیح دانش آموزان عزیز کلاس چهارم هستی نجفی و محیا رحیمی با استفاده از دست ورزی
طبق ساحت تعلیم و تربیت علمی و فناورانه
هدف:۱_ آشنایی با اندازه گیری زاویه
۲_ استفاده از نقاله در اندازه گیری مختلف در زاویه و همچنین رسم زاویه با استفاده از نقاله
روش تدریس: فعال ( دانش آموز محوری)
#موسسه_راهیان_کوثر_شعبه_آذربایجان_غربی
#پایه_چهارم_ابتدایی
#آموزگار_وحیده_فتحی_نژاد
#دبستان_نورالهدی_نقده
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
درس علوم
موضوع: زخم چگونه بهبود پیدا می کند.( توضیح دانش آموز عزیز کلاس چهارم فاطمه رحیمی روشن)
طبق ساحت تعلیم و تربیت زیستی و بدنی
هدف: آشنایی فراگیران با تقسیم سلولی و همچنین افزایش قدرت بیان فراگیران
روش تدریس: فعال( دانش آموز محوری)
مکان: کلاس
#موسسه_راهیان_کوثر_شعبه_آذربایجان_غربی
#پایه_چهارم_ابتدایی
#آموزگار_وحیده_فتحی_نژاد
#دبستان_نورالهدی_نقده
36.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
کلیپی به مناسبت ولادت حضرت علی (ع) و روز پدر
پویش بوسه بر دستان پدر
با مشارکت دانش آموزان عزیز کلاس چهارم و دکلمه دانش آموز عزیز کلاس چهارم فاطمه رحیمی روشن
ولادت حضرت علی (ع) و روز پدر مبارک باد
طبق ساحت تعلیم و تربیت اعتقادی ، عبادی و اخلاقی
هدف :معرفی حضرت علی (ع) به فراگیران به عنوان الگوی زندگی
_افزایش آگاهی دانش آموزان نسبت به مقام و منزلت پدر
_فراگیران مقام پدر را تکریم کرده و قدر دان زحمات پدر باشند.
عمل به آیه قرآنی وبالوالدین احسانا واینکه خداوند بعد از دستور به عبادت خودش بلافاصله دستور به نیکی کردن به پدر ومادر را داده.
#موسسه_راهیان_کوثر_شعبه_آذربایجان_غربی
#پایه_چهارم_ابتدایی
#آموزگار_وحیده_فتحی_نژاد
#دبستان_نورالهدی_نقده
47.62M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
درس ریاضی
اندازه گیری زمان ( توضیح دانش آموز عزیز کلاس چهارم آیلا علی محمدی)
طبق ساحت تعلیم و تربیت علمی و فناورانه
هدف: آشنایی با اندازه گیری زمان
۱_ درک مفهوم چند دقیقه قبل و بعد از یک زمان
۲_ درک مفهوم ثانیه و دقیقه
روش: فعال( دانش آموز محوری)
مکان : کلاس
#موسسه_راهیان_کوثر_شعبه_آذربایجان_غربی
#پایه_چهارم_ابتدایی
#آموزگار_وحیده_فتحی_نژاد
#دبستان_نورالهدی_نقده
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
درس علوم
آشنایی با اجزای سلول ( توضیحات دانش آموزان عزیز کلاس چهارم محیا رحیمی ، محیا نیکخوی و زهرا عبدی نصرتی)
طبق ساحت تعلیم و تربیت اعتقادی، عبادی و اخلاقی و همچنین ساحت تعلیم و تربیت زیستی و بدنی
هدف: آشنایی فراگیران با ساختار ساده سلول و همچنین تقویت قدرت بیان و افزایش اعتماد به نفس دانش آموزان
فراگیران بدانند سلول که کوچکترین اجزای بدن انسان است. شگفتی هایی دارد که با همین کوچکی عظمت الهی را به تصویر می کشد.
روش تدریس: فعال ( دانش آموز محوری)
مکان : کلاس
#موسسه_راهیان_کوثر_شعبه_آذربایجان_غربی
#پایه_چهارم_ابتدایی
#آموزگار_وحیده_فتحی_نژاد
#دبستان_نورالهدی_نقده
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
درس ریاضی ( زاویه)
طبق ساحت تعلیم و تربیت علمی و فناورانه
هدف کلی: آشنایی دانش آموزان با انواع
زاویه های باز، تند و راست
آشنایی با مقایسه زاویه به وسیله گونیا
اهداف رفتاری: دانش آموز بتواند انواع زاویه را نام ببرد.
دانش آموز بتواند با استفاده از گونیا زاویه ها را مقایسه کند.
روش تدریس: فعال ( دانش آموز محوری)
#موسسه_راهیان_کوثر_شعبه_آذربایجان_غربی
#پایه_چهارم_ابتدایی
#آموزگار_وحیده_فتحی_نژاد
#دبستان_نورالهدی_نقده
34.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
درس ریاضی
اندازه گیری طول( توضیح دانش آموز عزیز کلاس چهارم محیا رحیمی با استفاده از دست ورزی)
طبق ساحت تعلیم و تربیت علمی و فناورانه
هدف: آشنایی با اندازه گیری طول
۱_درک مفهوم اندازه گیری طول به عنوان کسری از واحد
۲_ درک مفهوم طول های متفاوت
۳_ درک مفهوم قرار گرفتن دو قسمت روی هم برای تشکیل اندازه های طولی دیگر
مکان: کلاس
#موسسه_راهیان_کوثر_شعبه_آذربایجان_غربی
#پایه_چهارم_ابتدایی
#آموزگار_وحیده_فتحی_نژاد
#دبستان_نورالهدی_نقده
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
درس ریاضی ( اندازهگیری زاویه)
توضیح دانش آموز عزیز کلاس چهارم محیا نیکخوی
طبق ساحت تعلیم و تربیت علمی و فناورانه
هدف:۱_ آشنایی با اندازه گیری زاویه
۲_ استفاده از نقاله در اندازه گیری مختلف در زاویه و همچنین رسم زاویه با استفاده از نقاله
روش تدریس: فعال ( دانش آموز محوری)
#موسسه_راهیان_کوثر_شعبه_آذربایجان_غربی
#پایه_چهارم_ابتدایی
#آموزگار_وحیده_فتحی_نژاد
#دبستان_نورالهدی_نقده
هدایت شده از Ltms
برای رفاه حال همکاران عزیز
گروه ضمن خدمت فرهنگیان نیز ایجاد گردید
لطفا لینک را برای سایر همکاران نیز ارسال کنید
https://eitaa.com/joinchat/4057465145C48dce29c89