eitaa logo
تدریس یار پایه چهارم
14.9هزار دنبال‌کننده
7.6هزار عکس
13.3هزار ویدیو
17.7هزار فایل
اینجا همونجایی هست که بهت کمک میکنه تا با خیال راحت از معلمی لذت ببری. تمام مطالب کانال رایگان می باشد .تنها یک صلوات برای اموات بفرستید . برای #تبلیغات هم پیام دهید @teacherschool
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از تدریس یار پایه سوم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🕯در مجلس 🖤مظلومیّت مردِ غریب 🕯بنگرکه دلم 🖤میان غمخانه گم است 🕯این ناله 🖤ز ماتمِ امامِ هادی ست 🕯معصوم دوازدهم 🖤امامِ دهم است 🖤شهادت جانسوز امام علی نقی(ع) تسلیت باد🏴 🖤 ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar3
۴ بهمن ۱۴۰۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🖤در این 🤍شب شهادت 🖤امام هادی (ع) 🤍میخوام دعا کنم 🖤براے اونایے 🤍کہ خیلےﮔﺮﻓﺘﺎﺭﻥ 🖤خیلے ﺩﻟﺸﮑﺴﺘﻦ 🤍خیلےتنهان 🖤خیلے ها مریض دارن 🤍ﺧﺪﺍیا هوای 🖤ﺩﻻﺷﻮﻧﻮ داشتہ ﺑﺎﺵ 🤍ﺩﺳﺘﺸﻮﻧﻮ ﺑﮕﻴﺮ 🖤و حاجتشون رو برآورده کن 🤍شهادت امام هادی ( ع ) 🖤به همه عزیزان تسلیت بـاد ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar12
۴ بهمن ۱۴۰۱
13.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
موضوع: زاویه ها هدف: ایجاد موقعیت یادگیری، اندیشه ورزی، دست ورزی، خلاقیت توام با خودباوری، خودیابی وخودارزیابی مفهوم زاویه را به طور خلاصه توضیح دهد(درک وفهم) تشخیص زاویه ی باز، راست، تند( درک وفهم) بر اساس ساخت تعلیم وتربیت علمی وفناورانه وهنری مکان: کلاس درس وسایل موردنیاز: دست ورزی های مختلف از زاویه ها روش تدریس: نمایشی
۴ بهمن ۱۴۰۱
@Faslecharom.PDF
4.07M
گام به گام کلاغ سپید درس علوم چهارم
۵ بهمن ۱۴۰۱
💥 برنامه کلاس های مدرسه تلویزیونی ایران ⚡️توجه : این برنامه در روز های فرد ثابت است. ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar4
۵ بهمن ۱۴۰۱
هدایت شده از مدرسه من
6.24M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 عنوان: راه های غلبه بر نگرانی و اندوه 💠آموزشگاه: سمیه 💠اهداف: مدیریت استرس 💠همیار مشاور: رقیه علیدوستی ┄┅══❁⚜🌹⚜❁══┅┄ @madrese_yar
۵ بهمن ۱۴۰۱
هدایت شده از تدریس یار پایه دوم
🔵🔵سوال شماره ۲۹ با سلام و خسته نباشد خدمت شما🌺🌺 سوال .من دوتا دانش آموز پسر پایه سوم دارم که هنوز نمیتوانند حروف الفبا رو تشخیص بدن و کلاس خودم که ۳۸ نفر هستن واقعا نمیرسم که این دوتا شاگرد رسیدگی کنم.با خانواده دوتا شاگرد هم صحبت کردم متاسفانه همکاری نکردن.ممنون میشوم که من را راهنمایی کنید.بابت این قضیه خیلی ناراحت هستم. 🔴🔴پاسخ دانش آموز کلاس سوم که هنوز حروف را به خوبی یاد نگرفته است باید حتما از نظر هوشی مورد بررسی قرار بگیرد و اگر از نظر هوشی مشکلی نداشته باشد دچار اختلال یادگیری است و باید تا دیرتر نشده است حتما به مراکز اختلالات یادگیری اگر امکان دارد ارجاع داده شود تا مشکل آنها برطرف گردد. ابراهیمی یادگیری و رفتاری ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar3
۵ بهمن ۱۴۰۱
هدایت شده از تدریس یار پایه دوم
✍ راهبردهای موثر در افزایش دقت و تمرکز دانش آموزان در کلاس درس: تهيّه ليست‌ و يادداشت‌ کردن کارها و تکاليف مربوطه که توسّط معلّم ارائه مي‌شود: ☻ زماني که دانش‌آموز دقّت مي‌کند، او را تشويق نماييد و پاداش دهيد. ☻ آموزگار بهتر است برای جهت افزايش دقّت کودکان، از مطرح کردن مطالب تکراري خودداري نموده و از روش های مشارکتی بیشتر کمک بگيرد. ☻ نحوه‌ي نشستن دانش‌آموز در کلاس درس، بر تمرکز وي موثّر است؛ بنابراين مراقب باشيد که دانش‌آموز در هنگام ارائه‌ي درس و ... سرش را به حالت خوابيده روي ميز نگذارد و صاف و درست بنشيند، بهتر است دانش آموزان کم دقت در ردیف های جلوی میز معلم بنشینند ☻ بهتر است مطالبی که تدریس می شود به‌صورت عینی ، تصویری و یا شعر و ريتميک باشد، موجب تقويت دقّت دانش‌آموزان مي‌شود. ☻ به دانش‌آموز کم‌دقّت، مسئوليّت داده و او را در کارهاي گروهي شرکت دهيد تا بدين وسيله، برخي مطالب را از دوستان خود فرا بگيرد. ☻ اعتماد به نفس دانش آموز را با تشويق کردن افزايش دهيد. ☻ خواب و غذاي کافي در افزايش تمرکز حواس، تأثير فراواني دارد؛ بنابراين دانش‌آموزانِ خواب‌آلود و يا گرسنه و حتّي تشنه، کم‌تر به درس توجّه مي‌کنند. بهتر است زمانی هر چند کوتاه به خوردن تغذیه اختصاص داده شود. ☻ معلّم بايد در دانش‌آموزان، ايجاد انگيزه کند. زيرا نداشتن انگيزه، از علل بي‌دقّتي است. ☻ خنده باعث آرامش و نيز تمرکز حواس مي‌شود و باعث مي‌شود که دانش‌آموزان، سريع‌تر ياد بگيرند و بيش‌تر دقّت نمايند. ☻ معلّم با طرح سؤال‌هاي مختلف، بر قدرت تفکّر و افزايش دقّت دانش‌آموزان، نقش بسزايي خواهد داشت. ☻ از دانش‌آموزان بخواهيد در هنگام خواندن مطالب، زير آن خط بکشند و يا انگشت خود را زير کلمات بگذارند و شمرده شمرده بخوانند. ناهید کیوان منش ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar2
۵ بهمن ۱۴۰۱
هدایت شده از تدریس یار پایه دوم
سوال شماره ۲۸❓دانش آموزی که نمی تواند خوب به حرف های معلم گوشه کنه و مدام حواسش جای دیگر است چه راهکاری را پیشنهاد می دهید؟ ✅ پاسخ: حواس‌پرتي دانش‌آموزان، علل مختلفی دارد که با شناسایی دقیق علت ، می توان تمرکز و توجه دانش آموز رو به درس و کلاس جلب کرد . حواس پرتی دانش آموز ممکن است به دلیل محرکات و متغیر های درونی باشد . مثل : ☻مشغله‌ي ذهني دانش‌آموز؛ شامل مواردي از قبيل: درد، رنج، غم و غصّه ☻ اضطراب و نگراني دانش‌آموز ☻ گرسنگي و تشنگي ☻ ترس، خشم و شادي ☻ بيماري‌هاي گوناگون ( پرکاری و یا کم کاری تیروئید و....) ☻ بي‌علاقگي به موضوع درسي ☻ فشارهاي رواني ناشی از مشکلات خانوادگی یا بی دقتي و حواس پرتي بيروني و محيطي؛ مانند: ☻ وجود تصاویر زیاد روی دیوار کلاس ☻ سردي و گرمي هواي کلاس درس ☻ نور شديد و نور ضعيف ☻ صداهاي ناهنجار و گيج کننده. ناهید کیوان منش ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar2
۵ بهمن ۱۴۰۱
هدایت شده از تدریس یار پایه دوم
سوال شماره ۲۷❓دانش آموز دختر 8 ساله دارم که سال قبل هم کلاس اول بوده و توانایی خواندن بسیار کمی دارد و همچنین اعتماد به نفس خیلی کمی در حدی که روزانه دفتر تکالیفش را نشان نمی دهد که شاید ما از او بخواهیم چند کلمه یا جمله ای بخواند به شدت مضطرب هست . با والدینش اختلاف سنی بسیار زیادی دارد و احساس می کنم خانواده را فریب می دهد که من در مدرسه خیلی شاگرد خوبی هستم و معلم از من کاملا راضی است در صورتی که اینطور نیست و به نسبت بقیه هم کلاسی هایش همچنان ضعیف است . با او چگونه رفتار کنم ؟ ✅ پاسخ: این دانش آموز باید مورد ارزیابی هوشی قرار بگیرد ،دانش آموزی که تقریباً در همه‌ی دروس ضعف نسبی دارد ،ممکنه از لحاظ هوشی و شناختی ضعف داشته باشد و همین ضعف در یادگیری می تواند یکی از علل اضطراب وی موقع امتحان و دیکته و....باشد ( سن بالای مادر در زمان بارداری ریسک یایین بودن ضریب هوشی رو بیشتر میکند) . رفتارهای ناسازگارانه وی در کلاس هم بیشتر برای جلب توجه دیگران هست با توجه به اینکه ممکنه دانش آموز در ارتباط با والدین توجه کافی را دریافت نکند . برای کمک به این دانش آموز بهتره که به کلینیک های مشاوره و یا اختلالات یادگیری ارجاع داده شود ،چون تا ارزیابی هوشی انجام نشود نمی توان در مورد وی راهکار های مناسبی را پیشنهاد داد( پرونده وی بررسی شود در صورت دیر آموز بودن ،علاوه بر آموزش مناسب، تکرار و تمرین مطالب آموخته شده راهکار خوبی هست ). در صورت عدم دسترسی به این خدمات لازم است با والدین جلسه ای تشکیل و موارد ضعف وی گفته شود . توصیه های موکد: ⬅️کلاس جبرانی و تقویتی و تکرار و تمرین مطالب آموخته شده ⬅️دادن مسولیت های در حد توان وی در خانه توسط والدین و تشویق و تمجید وی در حضور دیگران که منجر به رشد اعتماد به نفس وی شود ⬅️قوانینی شفاف و واضح ایجاد کنید هم در خانه و هم در کلاس درس ⬅️یک برنامه رفتاری ایجاد کنید برای رسیدگی به مسائل رفتاری خاص وی یک برنامه رفتاری ایجاد کنید. این موارد ممکن است شامل پرخاشگری کلامی و عملی ( آزار هم کلاسی ها ، بد حرف زدن، امتناع از انجام تکالیف و سایر رفتارهای ناسازگارانه در کلاس، بنابراین برای وی مشخص کنید که در صورت نقض قوانین، چه نتیجه ای را خواهد دید و عواقب و پیامدهای این کار را نیز به صورت روشن برایش توضیح دهید.ضمن اینکه برای موفقیت در برنامه هم تشویق و پاداش در نظر گرفته شود( تشویق زمانی موثر هست که برانگیزاننده باشد و بر اساس علاقه کودک باشد تا انگیزه کافی برای ترک رفتار نامطلوب و انجام رفتار مطلوب باشد). ناهید کیوان منش ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar2
۵ بهمن ۱۴۰۱