@MoallemYariR6 تست فصل 6 ریاضی ششم (12).pdf
1.15M
🔺 تست فصل 6 ریاضی ششم ابتدایی
🔸 #فصل6 : تناسب و درصد
🔸 فصل ششم ریاضی
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar6
#آموزش #ابتدایی #پایه_ششم
@MoallemYariR6 ریاضی فصل 6 پاسخنامه (14).pdf
2.08M
🔺 آزمون فصل 6 ریاضی ششم با پاسخنامه
🔹 #پاسخنامه دارد
🔸 #فصل6 : تناسب و درصد
🔸 فصل ششم ریاضی
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar6
#آموزش #ابتدایی #پایه_ششم
@MoallemYariR6 ریاضی فصل 6 پاسخنامه (13).pdf
1.64M
🔺 آزمون فصل 6 ریاضی ششم با پاسخنامه
🔹 #پاسخنامه دارد
🔸 #فصل6 : تناسب و درصد
🔸 فصل ششم ریاضی
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar6
#آموزش #ابتدایی #پایه_ششم
@MoallemYariR6 آزمون فصل 6 ریاضی ششم (15).pdf
606.2K
🔺 آزمون فصل 6 ریاضی ششم ابتدایی
🔸 #فصل6 : تناسب و درصد
🔸 فصل ششم ریاضی
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar6
#آموزش #ابتدایی #پایه_ششم
@MoallemYariR6 آزمون فصل 6 ریاضی ششم (16).pdf
1.78M
🔺 آزمون فصل 6 ریاضی ششم ابتدایی
🔸 #فصل6 : تناسب و درصد
🔸 فصل ششم ریاضی
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar6
#آموزش #ابتدایی #پایه_ششم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◀️ حل تمرین کاربرد درصد در احتمال
🔹 #فصل۶
🔸 #کاربرد درصد در احتمال
🔺حل تمرین
👩🏻🏫👈 مدرس : فاطمه نیک آیین
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar6
#آموزش #ابتدایی #پایه_ششم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◀️ تدریس فصل 12 علوم ششم ابتدایی
🔹 #درس12 : جنگل برای کیست ؟
🔸 #قسمت6
👈 تدریس درس دوازدهم علوم ششم ابتدایی
🔸 #علوم #فصل12علوم_ششم #ششم_ابتدایی
👩🏻🏫👈 مدرس : ملیحه حشمتی
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar6
#آموزش #ابتدایی #پایه_ششم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◀️ تدریس فصل 12 علوم ششم ابتدایی
🔹 #درس12 : جنگل برای کیست ؟
🔸 #قسمت4
👈 تدریس درس دوازدهم علوم ششم ابتدایی
🔸 #علوم #فصل12علوم_ششم #ششم_ابتدایی
👩🏻🏫👈 مدرس : ملیحه حشمتی
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar6
#آموزش #ابتدایی #پایه_ششم
41.85M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
◀️ تدریس فصل 12 علوم ششم ابتدایی
🔹 #درس12 : جنگل برای کیست ؟
🔸 #قسمت7
👈 تدریس درس دوازدهم علوم ششم ابتدایی
🔸 #علوم #فصل12علوم_ششم #ششم_ابتدایی
👩🏻🏫👈 مدرس : ملیحه حشمتی
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar6
#آموزش #ابتدایی #پایه_ششم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💡 امروز حکایتی از بهلول را میشنویم.
#فارسی_ششم
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar6
#آموزش #ابتدایی #پایه_ششم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🕯 تبدیل انرژی گرمایی شمع به حرکتی
#علوم_ششم
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar6
#آموزش #ابتدایی #پایه_ششم
نمونه_سوالات_درس_۱۲_علوم_ششم_جنگل_برای_کیست.pdf
254.6K
پرسش و پاسخ درس ۱۲ علوم
💥پاسخ آزمونک از درس ۱۵
💥فارسی ششم( میوه ی هنر )
💥کانال ششم آریایی
👇👇👇👇👇👇
۱- شعر «میوه ی هنر» در چه قالبی سروده شده است؟
الف) قصیده
ب) غزل
ج) قطعه <--- جواب درست
د) مثنوی
۲- معنی لغات زیر را بنویسید.
جور: ظلم
موسم: هنگام
ادبار: بدبختی
آوخ: افسوس
۳- با توجه به بیت زیر به سؤالات پاسخ دهید.
آن قصّه شنیدید که در باغ، یکی روز
از جور تبر، زار بنالید سپیدار
الف) معنی بیت را بنویسید.
🦋پاسخ: آن داستان را شنیده اید که یک روز در باغ، سپیدار از ظلم و ستم تبر سخت ناله میکرد.
ب) این بیت چند جمله دارد؟
🦋پاسخ: ۲ جمله
(آن قصه شنیدید که در باغ یکی روز {اولین جمله} )
(از جور تبر، زار بنالید سپیدار {دومین جمله} )
ج) نقش «سپیدار» در این جمله چیست؟
🦋پاسخ: نهاد
د) چه آرایه ی ادبی در این بیت به کار رفته است؟
🦋پاسخ: آرایه تشخیص یا جان بخشی به اشیا (که به سپیدار جان بخشی شده است) = گریه کردن یکی از کار های انسان هست و در اینجا نوشته شده که سپیدار گریه میکرد.
۴- در بیت زیر ترکیب های اضافی و وصفی را در صورت وجود مشخص کنید.
تا شام نیفتاده صدای تبر از گوش
شد توده در آن باغ، سحر، هیمه ی بسیار
🦋پاسخ: ترکیب اضافی: صدای تبر--> دلیل (صدای تبر تر) معنی نمیدهد پس اضافی است.
ترکیب وصفی: هیمهی بسیار--> دلیل( هیمهی بسیار تر) معنی میدهد پس وصفی است.
۵- در بیت زیر چه آرایه های ادبی به کار رفته است. آن ها را مشخص کرده و توضیح دهید.
خندید برو شعله که از دست که نالی؟
ناچیزیِ تو، کرد بدین گونه تو را خوار
🦋پاسخ: تشخیص (سخن گفتن شعله)
تضاد (خندیدن و نالیدن)
۶- در بیت زیر « سر بر کشیدن » کنایه از چیست؟
آن شاخ که سر بر کشد و میوه نیارد
فرجام، به جز سوختنش نیست سزاوار
🦋پاسخ: کنایه از رشد کردن هست.
💥کاربرگ فارسی ششم
💥با تشکر از آقای امیر خانی
💥کانال ششم آریایی
👇👇👇👇👇 👇👇👇
سوال ۱)
ربیع: بهار
دماغ پرور: نوازش دهنده مغز و اعصاب
نخجیر: شکار
الکن: کند زبان، لال
نهراسیم: نمی ترسیم
تهی مغز: نادان
طفولیت: کودکی
سهمگین: ترسناک
مالامال: لبریز، پر
فرجام: سرانجام
طب: پزشکی
تالیف: گرد آوری
سوال ۲)
معلمان
سوال ۳)
حرف زدن با او مثل آب در هاون کوبیدن است( کنایه از بیهوده بودن) است.
سوال ۴)
جالب: چه منظره جالبی!
دهخدا: آیا دهخدا از وضع آبادی خبر دارد؟
وطن: برای دفاع از وطن به پا خیز.
سوال ۵)
قصد: مقصد، مقصود
عالم: علم، معلوم
سوال۶)
یعنی اینکه هر کار را باید به موقع انجام دهیم واگر به موقع و به جا صورت نگیرد مانند نوش دارویی خواهد بود که بعد از مرگ آورده شود که دیگر کار از کار گذشته و هیچ فایده ای ندارد.
سوال ۷)
سعدیا (ندا) بقیه جمله منادا
ای مادرم(ندا) بقیه جمله منادا
مطالب تکمیلی درس 15 فارسی.pdf
699.3K
مطالب تکمیلی درس ۱۵ فارسی
المیرا نیک طاش
مطالب تکمیلی درس 14 فارسی.pdf
970.8K
مطالب تکمیلی درس ۱۴ فارسی
المیرا نیک طاش