eitaa logo
تدریس یار پایه هشتم
7.5هزار دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
4.2هزار ویدیو
11.4هزار فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸 تدریس پودمان امور اداری و مالی / پایه هشتم مدرس : سرکار خانم عسگری شهرستان های تهران ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar8
41.79M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸 تدریس پودمان شهروند الکترونیکی ۲/ پایه هشتم مدرس: آقای مهندس مهدویان ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar8
کانال های 15 گانه مجموعه تدریس یار 👇👇👇👇👇👇 از ابتدایی تا متوسطه کانالهایی برای بهتر دیده شدن و بهتر بزرگ شدن. 👌👌👌👌👌👌👌👌👌 جهت سفارش تبلیغ شبانه و یا روزانه در ۱۵ کانال مجموعه تدریس یار با ما در ارتباط باشید @teacherschool ✅✅✅✅✅✅✅
به بزرگترین مجموعه دانش‌آموزی در بپیوندید. 🌺دریافت ، و کلی اطلاعات دیگر برای افزایش نمره شما ✈️ 👇 کلاس اولی ها 👇👇👇 @tadriis_yar1 کلاس دومی ها 👇👇👇 @tadriis_yar2 کلاس سومی ها 👇👇👇 @tadriis_yar3 کلاس چهارمی ها 👇👇👇 @tadriis_yar4 کلاس پنجمی ها 👇👇👇 @tadriis_yar5 کلاس ششمی ها 👇👇👇 @tadriis_yar6 کلاس هفتمی ها 👇👇👇 @tadriis_yar7 کلاس هشتمی ها 👇👇👇 @tadriis_yar8 کلاس نهمی ها 👇👇👇 @tadriis_yar9 کلاس دهمی ها 👇👇👇 @tadriis_yar10 کلاس یازدهمی ها 👇👇👇 @tadriis_yar11 کلاس دوازدهمی ها 👇👇👇 @tadriis_yar12 کانال کلی برای معلمان @tadriis_yar کانال ضمن خدمت و اطلاع از مسابقات @ltmsme کانال ایده و نقاشی و کاردستی @naghashi_ghese کانال فیلم و قصه کودکانه @ghesehayekoodakaneeh کانالی حاوی مطالب مفید فرهنگی و پرورشی ویژه اولیا و معلمان @madrese_yar کانال ترفند و خلاقیت @khalaghbashh کانال آشپزی و نکات جالب @ashpaziibaham کانال خانواده سبز @familygreen
هدایت شده از تدریس یار دهم
🤓شب امتحان اینجوری بخون : - مباحثی که قبلا خوندی رو فقط مرور کن. - روی مباحثی که بلد نیستی تمرکز کن. - نکات مهم رو خلاصه برداری کن. - نمونه سوالات امتحانی رو جواب بده. - اگر مبحثی رو نفهمیدی از کتاب کمک درسی یا فیلم های آموزشی استفاده کن یا از یه بزرگتر کمک بگیر. ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar10
با سلام و عرض ادب درس فارسی هرسه پایه ۷و۸و۹ (کتبی) معنی کلمه ها ۱ نمره معنی جمله و شعر ۲/۵ نمره درک مطلب ۲/۵ نمره تاریخ ادبیات ۱ نمره دانش زبانی ۱/۵ نمره دانش ادبی ۱/۵ نمره آزمون شفاهی روخوانی ۴ نمره حفظ شعر ۱/۵ نمره گفت و گو ۱/۵ نمره کتابخوانی ۱/۵ نمره خودارزیابی ۱/۵ نمره
مجموع زوایای داخلی هر چند ضلعی منتظم رو خواستید حساب کنید اول مجموع زوایای خارجی(۳۶۰) رو تقسیم ضلع می کنید حاصل رو از ۱۸۰ کم می کنید که بشه جواب یک زاویه داخلی بعد ضرب تعداد ضلع ها می کنید مجموع زوایای داخلی چون دو زاویه داخلی و خارجی مکمل هستند
سلام وادب بله هم واج آرایی و هم اینکه تشبیه است.... دراصل : خندیدنِ تو، خنده: مشبه 》مانند 》خنده گل: مشبه به》 زیباست. ( لبخند "تو".... مثل لبخند گل است.)
سلام من دانش آموز پایه هشتم هستم . صفت بیانی به حالت و چگونگی، مکان و زمان، مقدار و اندازه، فاعلیت و مفعولیت دلالت می‌کنه . و در دسته ی وابسته ی پسین قرار میگیره مثلا در گروه اسمی :( لباسِ زیبا ) (کلمه ای که کسره گرفته) لباس :هسته (و بعد اون وابسته پسین )زیبا : وابسته پسین_صفت بیانی هست که داره حالت کفش رو بیان میکنه که زیبا هست . صفت های بیانی مثل : زیبا زشت خندان پارچه ای کاغذی و.... که تنها معنای چگونگی و خصوصیت هسته رو میرسونند . این چیزی هست که بنده از درس متوجه شدم امیدوارم تونسته باشم که به شما کمک کنم.
❇️روزی معلم کلاس پنجم به دانش آموزانش گفت: من همه شما را دوست دارم. ولی او در واقع این احساس را نسبت به یکی از دانش آموزان که تیدی نام دارد، نداشت. لباس های این دانش آموز همواره کثیف بودند ، وضعیت درسی او ضعیف و گوشه گیر بود. این قضاوت او بر اساس عملکرد تیدی در طول سال تحصیلی بود. زیرا که او با بقیه بچه ها بازی نمی کرد و لباسهایش چرکین بودند و به نظافت شخصی خودش توجهی نمی کرد. تیدی بقدری افسرده و درس نخوان بود که معلمش از تصحیح اوراق امتحانی اش و گذاشتن علامت ✖ در برگه اش با خودکار قرمز و یادداشت عبارت " نیاز به تلاش بیشتر دارد" احساس لذت می کرد. روزی مدیر آموزشگاه از این معلم درخواست کرد که پرونده تیدی را بررسی کند. معلم کلاس اول درباره اونوشته بود" تیدی کودک باهوشی است که تکالیفش را با دقت و بطور منظم انجام می دهد". معلم کلاس دوم نوشته بود" تیدی دانش آموز نجیب و دوست داشتنی در بین همکلاسی های خودش است ولی بعلت بیماری سرطان مادرش خیلی ناراحت است". اما معلم کلاس سوم نوشته بود" مرگ مادر تیدی تاثیر زیادی بر او داشت. او تمام سعی خود را کرد ولی پدرش توجهی به او نکرد و اگر در این راستا کاری انجام ندهیم بزودی شرایط زندگی در منزل، بر او تاثیر منفی می گذارد". در حالی که معلم کلاس چهارم نوشته بود" تیدی دانش آموزی گوشه گیر است که علاقه ای به درس خواندن ندارد و در کلاس دوستانی ندارد و موقع تدریس می خوابد". اینجا بود که تامسون، معلم وی، به مشکل دانش آموز پی برد و از رفتار خودش شرمنده شد. این احساس شرمندگی موقعی بیشتر شد که دانش آموزان برای جشن تولد معلمشان هرکدام هدیه ای با ارزش در بسته بندی بسیار زیبا تقدیم معلمشان کردند و هدیه تیدی در یک پلاستیک مچاله شده بود. خانم تامسون با ناراحتی هدیه تیدی را باز کرد. در این موقع صدای خنده ی تمسخر آمیز شاگردان، کلاس را فرا گرفت. هدیه ی او گردنبندی بود که جای خالی چند نگین افتاده آن به چشم می خورد و شیشه عطری که سه ربع آن خالی بود. اما هنگامی که خانم تامسون آن گردنبند را به گردن آویخت و مقداری از آن عطر را به لباس خود زد و با گرمی و محبت از تیدی تشکر کرد. صدای خنده ی دانش آموزان قطع شد. در آن روز تیدی بعد از مدرسه به خانه نرفت و منتظر معلمش ماند و با دیدنش به او گفت: " امروز شما بوی مادرم را می دهی". در این هنگام اشک های خانم تامسون از دیدگانش جاری شد زیرا تیدی شیشه عطری را به او هدیه داده بود که مادرش استفاده می کرد و بوی مادرش را در معلمش استشمام می کرد.ت از آن روز به بعد خانم تامسون توجه خاص و ویژه ای به تیدی می کرد و کم کم استعداد و نبوغ آن پسرک یتیم دوباره شکوفا شد و در پایان سال تحصیلی شاگرد ممتاز کلاسش شد. پس از آن تامسون دست نوشته ای را مقابل درب منزلش پیدا کرد که در آن نوشته شده بود" شما بهترین معلمی هستی که من تا الان داشته ام".خانم معلم در جواب او نوشت که تو خوب بودن را به من آموختی. بعد از چند سال خانم تامسون پس از دریافت دعوت نامه ای از دانشکده ی پزشکی که از او برای حضور در جشن فارغ التحصیلی دانشجویان رشته ی پزشکی دعوت کرده بودند و در پایان آن با عنوان " پسرت تیدی" امضاء شده بود، شگفت زده شد. او در آن جشن در حالی که آن گردنبند را به گردن داشت و بوی آن عطر از بدنش به مشام می رسید، حاضر شد. آیا می دانید تیدی که بود؟ 🌺تیدی_استوارد مشهورترین پزشک جهان و مالک مرکز استوارد برای درمان سرطان است. 👈 معلمین عزیز باید همیشه در ذهن داشته باشیم که بچه ها مشکلاتی دارند که ما خبر نداریم. 🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼
14001013px32b5o63.pdf
2.12M
زبان انگلیسی ترم اول هشتم نوبت اول 1401 با جواب @motavaste1hadi
h k, [۱۸.۱۲.۲۲ ۰۰:۲۴] ▪️«مُباراة» مفرد است نه جمع. دقت کنیم جمع آن «مُباریات» می شود. ▪️«عُداة» جمع مکسر است و مفرد آن «عادی» است. (مانند قُضاة و قاضی)، دقت کنیم «أعداء» را هم که جمع «عدوّ» است به خاطر بسپاریم. عُداة و أعداء مترادف و به معنای دشمنان هستند. ▪️«نِیام» به معنای خفتگان، مفرد نیست بلکه جمع مکسرِ «نائم» است. ▪️«أفاضل» جمعِ «أفضل» است اما «فُضلاء» مفردش «فاضل» می شود. ▪️«حُکَماء» جمع «حاکِم» نیست! «حکماء» مفردش «حکیم» است و مفرد حُکّام» نیز «حاکِم» می شود. ▪️«أخ» دو جمع مکسر دارد: إخوان و إخوَة. دقت کنیم إخوان (برادران) را با أخَوان (دو برادر) اشتباه نگیریم. ▪️«عُمّال» به معنای کارگران، مفردش «عامِل» است اما؛ مفرد «عُمَلاء» به معنای مزدوران، «عَمیل» می شود. ▪️«ظَواهر» را جمع «ظاهِر» نگیرید، مفرد این کلمه، «ظاهِرة» به معنای پدیده می باشد. همچنین «مَظاهِر» نیز مفردش «مَظهَر» است. ▪️«کِبْر» مفرد «کِبار» نیست بلکه «کبیر» مفرد کبار به معنای بزرگان است. «أکابر» به معنای بزرگتران نیز جمعِ «أکبر» است. حالا که دو جمع را یاد گرفتید، «کبائر» را نیز به عنوان جمع «کبیرة» به معنای گناهان بزرگ به خاطر بسپارید. ▪️«أرجُل» جمع رِجل (پا) و «رِجال» جمع رَجُل (مرد) است. (اینو دیگه ۱۰۰ درصد می دونستین😃) ❌ عدوان، خُسران، رُکوب، صُعود و... مفرد هستند نه جمع. ▪️کلماتی مانند طالب، وارث، خادم، دو جمع مکسر دارند: طُلّاب و طَلَبة، وُرّاث و وَرَثة، خُدّام و خَدَمة. 📣ملاک در تعیین مذکر و مؤنث بود جمع های مکسر، مفرد آنها است. أفرِقة مذکر است چون مفرد آن «فریق» است. «أنعُم» مؤنث است چون مفرد آن «نِعمة» است.
اطلاعات عمومی : 💐💐💐 ✅ اگر لم بر سر فعل مضارع بیاید معمولا به صورت ماضی ساده منفی (گذشته منفی) و گاهی ماضی منفی نقلی ترجمه می شود : نجتهدُ = تلاش می کنیم لم نجتهدْ (تلاش نکردیم = تلاش نکرده ایم ) ✅ فعل « قامَ- یقومُ » اگر همراه حرف جر « بِ » به کار رود به معنی(برخواستن) نیست بلکه به معنی (اقدام کردن- به کاری پرداختن) می باشد. ❇️ هو یقوم بأداء واجبه : او به انجام وظیفه اش می پردازد ✅ اگر لَنْ بر سر مضارع بیاید به صورت آینده منفی ترجمه می شود : نجتهدُ : تلاش می کنیم لن نجتهدَ : تلاش نخواهیم کرد یا هرگز تلاش نمی کنیم ✅ لمْ و لَمّا مضارع را مجزوم و اَن ، لن ، حتّی و ... مضارع را منصوب می کند. ✅ ماضی نقلی، ماضی بعید و ماضی استمراری در عربی معمولا به شکل زیر ساخته می شوند : 🔴 کان + ماضی = ماضی بعید کانت الطالبة سَمعَت صوت الجرس : دانش آموز صدای زنگ را شنیده بود 🟢 کان + قد + ماضی=ماضی بعید کُنتُ قد جلستُ : نشسته بودم 🟡 کان + مضارع = ماضی استمراری هم کانوا یتقدّمون : آنها پیشرفت می کردند 🔵 قد + ماضی = ماضی نقلی قد ذهبنا : رفته ایم
۴ دی جشن یلدا مدرسه😁
اگر مربع عددی به آن اضافه شود،عدد حاصل۴۲ خواهد بود.کدام یک از اندازه های زیر می تواند مقدار آن باشد؟ الف:۴۲ ب:۱۳ ج:۶- د:۷- ه:۵-
✅ اسم تَفضیل 🍃🍃🍃 👈برتری کسی یا چیزی را بر کسی یا چیزی دیگر می رساند. مانند: عِلیٌ اَعلَمُ مِن حَسَنٍ ( علی از حسن داناتر است ) 🔹طریقه ساخت : اَفعَل ( مذکّر ) مانند: اَکبَر ، اَصغَر فُعلی ( مونث ) مانند: کُبری ، صُغری ◀️ اگر کلمه ای بر وزن اَفعَل باشد اما به رنگ و عیب دلالت کند در آن صورت اسم تفضیل نیست ( صفت مشبّهه می باشد.. برای اطلاعات بیشتر) مانند: اَخضَر ( سبز ) / اَبکَم ( لال ) 🔻مهم ترین رنگ ها عبارتند از : ( اسود - سوداء ) سیاه / ( اخضر خضراء ) سبز / ( ابیض - بیضاء ) سفید / ( احمر - حمراء ) قرمز / ( ازرق - زرقاء ) آبی / ( اصفر - صفراء ) زرد 🔻مهم ترین عیب ها عبارتند از : ( اَبکم - بکماء ) لال / ( اَعمی - عمیاء ) کور / ( اَخرس - خرساء ) گنگ / ( اعوج - عوجاء ) کج / ( احمق - حمقاء ) ابله / ( اصمّ - صمّاء ) کر / ( احول - حولاء ) لوچ ✅ اسم تفضیل گاهی بر وزن ( اَفَلّ ) می آید . مانند: اَقَلّ ، اَصَحّ ، اَشَدّ ، اَحَبّ ، اَهَمّ ، اَخَصّ و ... ✅ گاهی اوقات بر وزن ( اَفعٰی ) می آید. مانند: اَخفی ، اَقوی و.... 📢 البته این دو وزن همان وزن أفعَل هستند که به خاطر سادگی در تلفظ به این شکل خوانش می شوند.. ҉ 🌹نکات تکمیــــــلی : 1) هر گاه بعد از اسم تفضیل حرف جرّ ( مِن ) بیاید آن اسم تفضیل معادل صفت تفضیلی ( تر ) در فارسی ترجمه می گردد . مثال: اَنتَ اَفضَلُ مِن عَلیٍّ : تو برتر از علی هستی. 2) اگر اسم تفضیل مضاف واقع گردد ( یعنی دارای مضاف الیه باشد ) معادل صفت عالی ( ترین ) در فارسی ترجمه می گردد . مثال: اَنتَ اَفضَلُ التَّلامیذِ : تو برترین دانش آموز هستی 3) اسم های تفضیلی که بر وزن ( اَفعَل ) هستند معمولاً بر وزن ( اَفاعِل ) جمع بسته می شوند : مثال : اَکبَر ⇦ اَکابِر / اَعظَم ⇦ اَعاظِم / اَفضَل ⇦ اَفاضِل 👈 البته اگر جمع مکسّر بر وزن اَفاعِل بر برتری دلالت نکند ، اسم تفضیل نیست ، پس باید به مفردش دقت کنیم : اَصابِع ( مفردش اَصبَع : انگشت ) / اَماکِن ( مفردش مَکان ) 4 ) کلماتی که بر وزن اَفعٰی هستند ، اگر به یک ضمیر متصل شوند الفِ کوتاه به صورت کشیده نوشته می شود یعنی به صورت ( اَفعا ) مثال : اَتقی + کُم ⇦ اَتقاکُم 5 ) اگر اسم تفضیل نکره باشد برای مفرد ، مثنی ، جمع ، مذکر و مونث به شکل یکسان ( اَفعَل ) به کار می رود . مثال : هُوَ اَفضل / هیَ اَفضل / بِزینَهٍ اَفضل / نحنُ افضل / انا اَفضل 6 ) برای مقایسه میان مؤنث ها هم از وزن اَفعَل استفاده می کنیم : مَریَمُ اَعلَمُ مِن فاطِمَة 👈البته اگر بخواهیم اسم تفضیل را به عنوان صفتِ یک اسم مونث به کار ببریم ، غالباً از همان وزن فُعلٰی کمک می گیریم : دانش آموزِ دیگر : تِلمیذٍ آخَر / تِلمیذَةٍ اُخرٰی 7 ) دقت کنید که وزن می تواند چند جور باشد : الف ) اســم : اسم تفضیل رنگ و عیب ( صفت مشبّهه ) ب ) فعــل : ▪️ماضی باب افعال بر وزن اَفعَلَ ▪️مضارع باب افعال صیغه متکلم وحده بر وزن اُفعِلُ ▪️امر باب افعال بر وزن اَفعِل ▪️مضارع ثلاثی مجرد بر وزن اَفعَلُ مثال : 🌱احسَنَ الناسُ ... : مردم نیکی کردند ( اَحسَنَ : فعل ماضی ) 🌱احسَنَ الناسَ ... : به مردم نیکی کرد ( اَحسَنَ : فعل ماضی – فاعلش ضمیر مستتر هو ) 🌱احسَنُ الناسِ مَن ... : بهترین مردم کسی است که ... ( احسن اسم تفضیل و مبتدا ) 🌱احسِن الناس َ : به مردم نیکی کن ( احسِن : فعل امر) 🌱احسِنُ الناس َ : به مردم نیکی می کنم ( اُحسِنُ : فعل مضارع متکلم وحده ) 8) دقت آخَر ⇦ بر وزن اَفعَل ‌‌⇦ در ترجمه ⇦ دیگر ( اسم تفضیل ) / مونث اش : اُخرٰی ( بر وزن فُعلی ) آخِر⇦ بر وزن⇦ فاعِل ⇦ در ترجمه ⇦پایان – آخر ( اسم فاعل ) / مؤنث اش : آخِرَة اَوَّل⇦ بر وزن ⇦اَفعَل ⇦ اسم تفضیل / مؤنث اش : اُولٰی ( بر وزن فُعلی ) 9) دو کلمه خیـــر و شــَرّ : 🔹اسم تفضیل هستند : - اگر به معنی بهتر و بدتر باشند مثلا بعدشان حرف جرّ مِن بیاید مانند : العِلمُ خَیرٌ مِنَ المالِ : علم بهتر از مال است . - اگر به معنی بهترین و بدترین باشند مثلا بعدشان مضاف الیه بیاید و سپس اسم موصول مَن بیاید مانند : خیر الناسِ مَن یَنفَعُ الناسَ : بهترین مردم کسی است که به مردم نفع برساند . 🔹اسم تفضیل نیستند : - اگر به معنای ( خوب / خوبی ) و ( بد / بدی ) بیایند مثلا خودشان صفت شوند مانند : اَلعَمَلُ الخَیرُ یَنفَعُکَ : کار خوب به تو نفع می رساند. 👌اگر حرف( ال )در اولشان بیاید غالباً به معنای خوبی وبدی می باشند. ⁉️هشدار : اینطور نیست که هروقت خَیر و شَر مضاف واقع شده و بعدشان اسم ال دار بیاید ، همیشه اسم تفضیل شوند بلکه میتوانند به معنای خوبی و بدی بوده و اسم تفضیل نشوند
سلام میشه لطفا سوال امتحان نوبت اول هدیه ها را بفرستید
سلام لطفا نمونه سوالات فارسی هشتم ترم اول را هم بفرستید خیلی ممنون🙏🏻🙏🏻🙏🏻