eitaa logo
تدریس یار پایه هشتم
7.4هزار دنبال‌کننده
2هزار عکس
5.5هزار ویدیو
14.4هزار فایل
اینجا همونجایی هست که بهت کمک میکنه تا با خیال راحت از معلمی لذت ببری. تمام مطالب کانال رایگان می باشد .تنها یک صلوات برای اموات بفرستید . برای #تبلیغات هم پیام دهید @teacherschool
مشاهده در ایتا
دانلود
❇️روزی معلم کلاس پنجم به دانش آموزانش گفت: من همه شما را دوست دارم. ولی او در واقع این احساس را نسبت به یکی از دانش آموزان که تیدی نام دارد، نداشت. لباس های این دانش آموز همواره کثیف بودند ، وضعیت درسی او ضعیف و گوشه گیر بود. این قضاوت او بر اساس عملکرد تیدی در طول سال تحصیلی بود. زیرا که او با بقیه بچه ها بازی نمی کرد و لباسهایش چرکین بودند و به نظافت شخصی خودش توجهی نمی کرد. تیدی بقدری افسرده و درس نخوان بود که معلمش از تصحیح اوراق امتحانی اش و گذاشتن علامت ✖ در برگه اش با خودکار قرمز و یادداشت عبارت " نیاز به تلاش بیشتر دارد" احساس لذت می کرد. روزی مدیر آموزشگاه از این معلم درخواست کرد که پرونده تیدی را بررسی کند. معلم کلاس اول درباره اونوشته بود" تیدی کودک باهوشی است که تکالیفش را با دقت و بطور منظم انجام می دهد". معلم کلاس دوم نوشته بود" تیدی دانش آموز نجیب و دوست داشتنی در بین همکلاسی های خودش است ولی بعلت بیماری سرطان مادرش خیلی ناراحت است". اما معلم کلاس سوم نوشته بود" مرگ مادر تیدی تاثیر زیادی بر او داشت. او تمام سعی خود را کرد ولی پدرش توجهی به او نکرد و اگر در این راستا کاری انجام ندهیم بزودی شرایط زندگی در منزل، بر او تاثیر منفی می گذارد". در حالی که معلم کلاس چهارم نوشته بود" تیدی دانش آموزی گوشه گیر است که علاقه ای به درس خواندن ندارد و در کلاس دوستانی ندارد و موقع تدریس می خوابد". اینجا بود که تامسون، معلم وی، به مشکل دانش آموز پی برد و از رفتار خودش شرمنده شد. این احساس شرمندگی موقعی بیشتر شد که دانش آموزان برای جشن تولد معلمشان هرکدام هدیه ای با ارزش در بسته بندی بسیار زیبا تقدیم معلمشان کردند و هدیه تیدی در یک پلاستیک مچاله شده بود. خانم تامسون با ناراحتی هدیه تیدی را باز کرد. در این موقع صدای خنده ی تمسخر آمیز شاگردان، کلاس را فرا گرفت. هدیه ی او گردنبندی بود که جای خالی چند نگین افتاده آن به چشم می خورد و شیشه عطری که سه ربع آن خالی بود. اما هنگامی که خانم تامسون آن گردنبند را به گردن آویخت و مقداری از آن عطر را به لباس خود زد و با گرمی و محبت از تیدی تشکر کرد. صدای خنده ی دانش آموزان قطع شد. در آن روز تیدی بعد از مدرسه به خانه نرفت و منتظر معلمش ماند و با دیدنش به او گفت: " امروز شما بوی مادرم را می دهی". در این هنگام اشک های خانم تامسون از دیدگانش جاری شد زیرا تیدی شیشه عطری را به او هدیه داده بود که مادرش استفاده می کرد و بوی مادرش را در معلمش استشمام می کرد.ت از آن روز به بعد خانم تامسون توجه خاص و ویژه ای به تیدی می کرد و کم کم استعداد و نبوغ آن پسرک یتیم دوباره شکوفا شد و در پایان سال تحصیلی شاگرد ممتاز کلاسش شد. پس از آن تامسون دست نوشته ای را مقابل درب منزلش پیدا کرد که در آن نوشته شده بود" شما بهترین معلمی هستی که من تا الان داشته ام".خانم معلم در جواب او نوشت که تو خوب بودن را به من آموختی. بعد از چند سال خانم تامسون پس از دریافت دعوت نامه ای از دانشکده ی پزشکی که از او برای حضور در جشن فارغ التحصیلی دانشجویان رشته ی پزشکی دعوت کرده بودند و در پایان آن با عنوان " پسرت تیدی" امضاء شده بود، شگفت زده شد. او در آن جشن در حالی که آن گردنبند را به گردن داشت و بوی آن عطر از بدنش به مشام می رسید، حاضر شد. آیا می دانید تیدی که بود؟ 🌺تیدی_استوارد مشهورترین پزشک جهان و مالک مرکز استوارد برای درمان سرطان است. 👈 معلمین عزیز باید همیشه در ذهن داشته باشیم که بچه ها مشکلاتی دارند که ما خبر نداریم. 🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼
14001013px32b5o63.pdf
2.12M
زبان انگلیسی ترم اول هشتم نوبت اول 1401 با جواب @motavaste1hadi
h k, [۱۸.۱۲.۲۲ ۰۰:۲۴] ▪️«مُباراة» مفرد است نه جمع. دقت کنیم جمع آن «مُباریات» می شود. ▪️«عُداة» جمع مکسر است و مفرد آن «عادی» است. (مانند قُضاة و قاضی)، دقت کنیم «أعداء» را هم که جمع «عدوّ» است به خاطر بسپاریم. عُداة و أعداء مترادف و به معنای دشمنان هستند. ▪️«نِیام» به معنای خفتگان، مفرد نیست بلکه جمع مکسرِ «نائم» است. ▪️«أفاضل» جمعِ «أفضل» است اما «فُضلاء» مفردش «فاضل» می شود. ▪️«حُکَماء» جمع «حاکِم» نیست! «حکماء» مفردش «حکیم» است و مفرد حُکّام» نیز «حاکِم» می شود. ▪️«أخ» دو جمع مکسر دارد: إخوان و إخوَة. دقت کنیم إخوان (برادران) را با أخَوان (دو برادر) اشتباه نگیریم. ▪️«عُمّال» به معنای کارگران، مفردش «عامِل» است اما؛ مفرد «عُمَلاء» به معنای مزدوران، «عَمیل» می شود. ▪️«ظَواهر» را جمع «ظاهِر» نگیرید، مفرد این کلمه، «ظاهِرة» به معنای پدیده می باشد. همچنین «مَظاهِر» نیز مفردش «مَظهَر» است. ▪️«کِبْر» مفرد «کِبار» نیست بلکه «کبیر» مفرد کبار به معنای بزرگان است. «أکابر» به معنای بزرگتران نیز جمعِ «أکبر» است. حالا که دو جمع را یاد گرفتید، «کبائر» را نیز به عنوان جمع «کبیرة» به معنای گناهان بزرگ به خاطر بسپارید. ▪️«أرجُل» جمع رِجل (پا) و «رِجال» جمع رَجُل (مرد) است. (اینو دیگه ۱۰۰ درصد می دونستین😃) ❌ عدوان، خُسران، رُکوب، صُعود و... مفرد هستند نه جمع. ▪️کلماتی مانند طالب، وارث، خادم، دو جمع مکسر دارند: طُلّاب و طَلَبة، وُرّاث و وَرَثة، خُدّام و خَدَمة. 📣ملاک در تعیین مذکر و مؤنث بود جمع های مکسر، مفرد آنها است. أفرِقة مذکر است چون مفرد آن «فریق» است. «أنعُم» مؤنث است چون مفرد آن «نِعمة» است.
اطلاعات عمومی : 💐💐💐 ✅ اگر لم بر سر فعل مضارع بیاید معمولا به صورت ماضی ساده منفی (گذشته منفی) و گاهی ماضی منفی نقلی ترجمه می شود : نجتهدُ = تلاش می کنیم لم نجتهدْ (تلاش نکردیم = تلاش نکرده ایم ) ✅ فعل « قامَ- یقومُ » اگر همراه حرف جر « بِ » به کار رود به معنی(برخواستن) نیست بلکه به معنی (اقدام کردن- به کاری پرداختن) می باشد. ❇️ هو یقوم بأداء واجبه : او به انجام وظیفه اش می پردازد ✅ اگر لَنْ بر سر مضارع بیاید به صورت آینده منفی ترجمه می شود : نجتهدُ : تلاش می کنیم لن نجتهدَ : تلاش نخواهیم کرد یا هرگز تلاش نمی کنیم ✅ لمْ و لَمّا مضارع را مجزوم و اَن ، لن ، حتّی و ... مضارع را منصوب می کند. ✅ ماضی نقلی، ماضی بعید و ماضی استمراری در عربی معمولا به شکل زیر ساخته می شوند : 🔴 کان + ماضی = ماضی بعید کانت الطالبة سَمعَت صوت الجرس : دانش آموز صدای زنگ را شنیده بود 🟢 کان + قد + ماضی=ماضی بعید کُنتُ قد جلستُ : نشسته بودم 🟡 کان + مضارع = ماضی استمراری هم کانوا یتقدّمون : آنها پیشرفت می کردند 🔵 قد + ماضی = ماضی نقلی قد ذهبنا : رفته ایم
۴ دی جشن یلدا مدرسه😁
اگر مربع عددی به آن اضافه شود،عدد حاصل۴۲ خواهد بود.کدام یک از اندازه های زیر می تواند مقدار آن باشد؟ الف:۴۲ ب:۱۳ ج:۶- د:۷- ه:۵-