eitaa logo
تدریس یار پایه هشتم
7.5هزار دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
4.2هزار ویدیو
11.4هزار فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
سوال درس 1 .pdf
352K
🌺آزمون ## 🍟پایه هشتم
@MoallemYariR8 فصل 2 علوم پاسخنامه (01).pdf
1.53M
🔺 آزمون فصل دوم هشتم با پاسخنامه 🔹 دارد 🔸 : تغییرهای در خدمت زندگی 🎯👈 نمونه سوال درس 2
@MoallemYariR8 فلش کارت فصل 1تا4 علوم.pdf
698.7K
🔺 فلش کارت فصل 1تا4 هشتم 🔸 : مخلوط و جداسازی مواد 🔸 : تغییرهای در خدمت زندگی 🔸 : از درون اتم چه خبر 🔸 : تنظیم عصبی 👁👈 انتشارات اسفندیار 🔸 فلش کارت درس 1 و 2 و 3 و 4 هشتم
همه نکته های زبانی و ادبی کتاب فارسی هشتم 👇 چاپ ۱۴۰۰ ** درس ۱ : "ساختار" و "محتوا" ی هر اثر / ردیف و قافیه / بن مضارع، مصدر، زمان / اشاره غیر مستقیم به آرایه "تلمیح" در شعر [بهتر است، "تلمیح"، گفته شود.] درس ۲ : ارکان آرایه ی "تشبیه" / نمادهای درس (خفاش، طاووس) / فاصله میان واژه ای درس ۳: آرایه "واج آرایی" (نغمه حروف) / تبدیل واژه های جمع به مفرد و برعکس [با نشانه جمع فارسی] درس ۴ : یادآوری اجزای (اصلی) جمله (نهاد، مفعول، متمم، فعل) [چهار تا ] و معرفی اسم (اینکه ؛ اجزای اصلی جمله به جز فعل، همگی "اسم" هستند.) / اعداد در متن املا، همیشه با حروف، نوشته می شوند. [ به بچه ها گفتم در انشا نیز، چنین کنید.] درس ۶ : ادبیات اندرزی یا تعلیمی با نمونه کتابها / ارتباط معنایی(قرابت) یک بیت نظامی با قسمتی از درس. درس ۷ : گروه اسمی و (فقط) معرفی هسته/ مواردی که گذاشتن "مد"، الزامی است و در مواردی که نباید باشد؛ مآل اندیش ، درآمد، الآن.... فرایند، پیشامد،... درس ۸ : قالب شعری "مثنوی" / تفاوت معنایی واژه "دولت" در گذشته و امروز درس ۹ : وابسته های اسم ۱ ؛ وابسته پسین= صفت بیانی / دقت در واژه های عربی همزه دار و واژه هایی که نقش نمای اضافه دارند. درس ۱۰ : آرایه ادبی "جناس" (صبا،سبا/ آرام، رام / نام، نامه..) [اشاره ای به انواع جناس، نشده است] تفاوت خواندن و نوشتن برخی واژه ها؛ "پنبه،منبر، سنبل،شنبه..." [بدون اشاره مستقیم، همه مثالها را از فرایند واجی "ابدال" آورده است. این فرایندها(کاهش، افزایش، ابدال و ادغام)، مربوط به متوسطه دو هستند] درس ۱۱ : وابسته‌ها اسم ۲ (پیشین) ؛ صفت اشاره، صفت شمارشي / الفبای فارسی، پرنقطه ترین الفبای دنیا درس ۱۲ : وابسته های اسم ۳ (پیشین) ؛ صفت پرسشي، صفت تعجبی / واژه های هم خانواده / تمرین گروه اسمی برای ؛ وابسته پیشین، هسته، وابسته پسین درس ۱۳ : آرایه ادبی "کنایه" / ترکیب وصفی و اضافی / نوشتن مفرد واژه های جمع مکسر و سپس جمع بستن آنها با نشانه های جمع فارسی. [همه مثالها، جمع مکسر است؛ عوامل، مفاهیم، فضایل... ، ولی اشاره به آن نشده .بهتر است جمع "مکسر" گفته شود. ] / "ی" میانجی(بوی گل...). [چون نوشته؛ حرف (صامت) ، به این بهانه، می توانیم واج ها ( صامت و مصوت) را مختصر معرفی کنیم. ] درس ۱۴ : آشنایی بیشتر با "ردیف" [ مطلب بسیار خوبی در این باره نوشته است به بهانه ردیف "تشنه" در سوزناکترین شعر کتاب(یاد حسین ع) ] واژه های متضاد درس (آرایه تضاد) درس ۱۶ : وابسته های اسم ۴ ؛ صفت مبهم (وابسته پیشین) [ از صفت های مبهم، فقط "چند" و "فلان" را نوشته و در تمرین همین درس، صفت مبهم "هر" نیز آمده است. بنابراین، خوب است فعلا پنج صفت مبهم؛ هر، همه، چند، هیچ، فلان، به بچه ها گفته شود.] / شکل افزودن "ب" پیشوند به ابتدای برخی فعل ها ( آمد، افروخته،افکنده....) [بیامد، بیفروخته، بیفکنده.... ] درس ۱۷ : ترجمه ( عبارتهای عربی و انگلیسی) و جای قرار گرفتن "فعل" در آنها و زبان فارسی / پیدا کردن واژه های تنوین دار از متن درس / جدولی داده شده (مفرد و جمع)، از مفردها، جمع "مکسر" خواسته و برعکس. [ باز هم نامی از جمع "مکسر" نیامده! و پیشتر نوشتم که بهتر است به بچه‌ها گفته شود.] * یادآوری پایانی: 👇 ۱_ اشاره ای به مسند، فعل اسنادی و ساخت واژه ها نشده است. ۲_یک قالب شعری "مثنوی" دارد. ۳_ شش آرایه در کتاب، آمده است ؛ تلمیح، تشبیه،واج آرایی، جناس، کنایه، تضاد. __ توفیق، رفیق راهتان باد!
هدایت شده از تدریس یار پایه هفتم
طبق آیین نامۀ ارزشیابی تحصیلی دورۀ اول متوسطه، نمرۀ ارزشیابی دروس فارسی و املا و انشا به این شرح است: قرائت فارسی: ۱۰نمره شفاهی و ۱۰ نمره کتبی املا فارسی: ۲۰ نمره کتبی نگارش فارسی: ۲۰ نمره کتبی در طول هر نوبت ۵ نمره از نمره ارزشیابی تکوینی به فعالیت های پژوهشی و مطالعاتی دانش آموزان اختصاص می یابد.معلمان می توانند بخشی از ساعات تدریس خود را در هر درس برای هدایت و راهنمایی فعالیتهای پژوهشی و مطالعاتی دانش آموزان،منظور نمایند.
نمونه ی آزمون وسوالات امتحانی
🔆 گاهی یک حرکت کوچک می‌تواند دنیای بزرگ یک نفر را عوض کند جنایتکاری که یک آدم را کشته بود، در حال فرار و آوارگی با لباس ژنده و پر گردوخاک و دست‌و‌صورت کثیف و خسته و کوفته به یک دهکده رسید. چند روزی چیزی نخورده و بسیار گرسنه بود. جلوی یک مغازه میوه‌فروشی ایستاد و به پرتقال‌های بزرگ و تازه خیره شد، اما بی‌پول بود. به‌خاطر همین دودل بود که پرتقال را به‌زور از میوه‌فروش بگیرد یا آن را گدایی کند. دستش توی جیبش تیغه چاقو را لمس می‌کرد که به یک‌باره پرتقالی را جلوی چمشش دید. بی‌اختیار چاقو را در جیب خود رها کرد و پرتقال را از دست مرد میوه‌فروش گرفت. میوه‌فروش گفت: بخور نوش جانت، پول نمی‌خواهم. سه روز بعد آدمکش فراری باز در جلوی دکه میوه‌فروش ظاهر شد. این دفعه بی‌آنکه کلمه‌ای ادا کند، صاحب دکه فوراً چند پرتقال را در دست او گذاشت. فراری دهان خود را باز کرد. گویی می‌خواست چیزی بگوید. ولی نهایتاً در سکوت پرتقال‌ها را خورد و با شتاب رفت. آخر شب صاحب دکه وقتی که بساط خود را جمع می‌کرد، صفحه اول یک روزنامه به چشمش خورد. میوه‌فروش وقتی که عکس توی روزنامه را شناخت، مات و متحیر شد. عکس همان مردی بود که با لباس‌های ژنده از او پرتقال مجانی می‌گرفت. زیر عکس او با حروف درشت نوشته بودند قاتل فراری و برای کسی که او را معرفی کند نیز مبلغی به‌عنوان جایزه تعیین کرده بودند. میوه‌فروش بلافاصله شماره پلیس را گرفت. پلیس‌ها چند روز متوالی در اطراف دکه در کمین بودند. سه‌چهار روز بعد مرد جنایتکار دوباره در دکه میوه‌فروشی ظاهر شد. با همان لباسی که در عکس روزنامه پوشیده بود. او به اطراف نگاه کرد. گویی متوجه وضعیت غیرعادی شده بود. دکه‌دار و پلیس‌ها با کمال دقت جنایتکار فراری را زیرنظر داشتند. او ناگهان ایستاد و چاقویش را از جیب بیرون آورده و به زمین انداخت و با بالا نگه‌داشتن دو دست خود، به‌راحتی وارد حلقه محاصره پلیس شده و بدون هیچ مقاومتی دستگیر شد. موقعی که داشتند او را می‌بردند زیر گوش میوه‌فروش گفت: آن روزنامه را من پیش تو گذاشتم، برو پشتش را بخوان. سپس لبخندزنان و با قیافه کاملاً راضی سوار ماشین پلیس شد. میوه‌فروش با شتاب آن روزنامه را بیرون آورد. در صفحه پشتش چند سطر دست‌نویس را دید که نوشته بود: من دیگر از فرار خسته شدم. از پرتقالت متشکرم. هنگامی که داشتم برای پایان‌دادن به زندگی‌ام تصمیم می‌گرفتم، نیک‌دلی تو بود که بر من تاثیر گذاشت. بگذار جایزه پیداکردن من، جبران زحمات تو باشد. 🗳 دوستای درسخون و باهوشت رو به کانال دعوت کن 🤓👇 ─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─ @tadriis_yar کلاس اول تا دوازدهم
📘📕📙📗📙📙📕📗📘📗 📗📙📘📕📘📙📘📙📘📙 استفاده از عبارت خوانی، به جای کلمه خوانی در واقع ما در مرحله کلمه کلمه خوانی متوقف شدیم و به مرحله ی عبارت خوانی نرسیدیم. شما با این تمرین می‌توانید آرام آرام از مرحله کلمه‌خوانی عبور کنید و به عبارتخوانی برسید. عبارت خوانی باعث می‌شود توقفهای چشم کمتر، و در نتیجه دیرتر خسته شویم. 📘📕📙📗📙📙📕📗📘📗 📗📙📘📕📘📗📙📙📕📗 🗳 دوستای درسخون و باهوشت رو به کانال دعوت کن 🤓👇 ─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─ @tadriis_yar کلاس اول تا دوازدهم
نمونه-سوالات-تستی-درس-2-My-Week-انگلیسی-(سری2)-هشتم-متوسطه_Biamoz.com.pdf
239.7K
📘📕📙📗📙📙📕📗📘📗 📗📙📘📕📘📗📙📙📕📗 نمونه سوالات تستی درس ۲ My Week پایه 📘📕📙📗📙📙📕📗📘📗 📗📙📘📕📘📗📙📙📕📗 🗳 دوستای درسخون و باهوشت رو به کانال دعوت کن 🤓👇 ─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─ @tadriis_yar8 کلاس اول تا دوازدهم
arabic8-exam2-1N.pdf
817.9K
📘📕📙📗📙📙📕📗📘📗 📗📙📘📕📘📗📙📙📕📗 نمونه سوال درس دوم پایه 📘📕📙📗📙📙📕📗📘📗 📗📙📘📕📘📗📙📙📕📗 🗳 دوستای درسخون و باهوشت رو به کانال دعوت کن 🤓👇 ─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─ @tadriis_yar8 کلاس اول تا دوازدهم
1613370177132gambegam-farsi-8-ok.pdf
563.6K
📘📕📙📗📙📙📕📗📘📗 📗📙📘📕📘📗📙📙📕📗 گام به گام پایه 📘📕📙📗📙📙📕📗📘📗 📗📙📘📕📘📗📙📙📕📗 🗳 دوستای درسخون و باهوشت رو به کانال دعوت کن 🤓👇 ─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─ @tadriis_yar8 کلاس اول تا دوازدهم
ejtemae8-booklet2-14.pdf
1.03M
📘📕📙📗📙📙📕📗📘📗 📗📙📘📕📘📗📙📙📕📗 جزوه تصویری درس سوم پایه 📘📕📙📗📙📙📕📗📘📗 📗📙📘📕📘📗📙📙📕📗 🗳 دوستای درسخون و باهوشت رو به کانال دعوت کن 🤓👇 ─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─ @tadriis_yar8 کلاس اول تا دوازدهم