ارزشیابی سالانه.docx
15.5K
آزمون ##فارسی
🔻 فصل اول
✅پذیرش #تبلیغات #تبلیغ ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar8
1_1984086117.pdf
45.1K
آزمون قرآن
🔻 درس ۱ تا ۳
✅پذیرش #تبلیغات #تبلیغ ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar8
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✏️👈 فیلم حل سوالات صفحه 22 #عربی هشتم
🔹 #درس2 : اهمیة اللغة ال#عربیة
🔸 #درس2 : اهمیه اللغه ال#عربیه
◀️ فیلم تدریس درس دوم #عربی هشتم
🔺 تدریس و آموزش درس 2 #عربی هشتم
🔸 هشتگ ها : ##عربی , #درس2#عربی
👩🏻🏫👈 مدرس : عاطفه اکبری
✅پذیرش #تبلیغات #تبلیغ ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar8
22624638429779.pdf
238.2K
آزمون ##مطالعات اجتماعی
🔻 درس ۱ تا ۵
✅پذیرش #تبلیغات #تبلیغ ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar8
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✏️👈 فیلم حل سوالات صفحه 21 #عربی هشتم
🔹 #درس2 : اهمیة اللغة ال#عربیة
🔸 #درس2 : اهمیه اللغه ال#عربیه
◀️ فیلم تدریس درس دوم #عربی هشتم
🔺 تدریس و آموزش درس 2 #عربی هشتم
🔸 هشتگ ها : ##عربی , #درس2#عربی
👩🏻🏫👈 مدرس : عاطفه اکبری
✅پذیرش #تبلیغات #تبلیغ ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar8
(روشنگر) پایه هشتم فصل 2.pdf
1.11M
آزمون ##ریاضی
🔻 فصل دوم
✅پذیرش #تبلیغات #تبلیغ ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar8
4_5965075473762354104.pdf
68.9K
آزمون تستی ریاضی
🍓 فصل دوم
🌷پایه هشتم
✅پذیرش #تبلیغات #تبلیغ ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar8
سوال و جواب اجتماعي 12-1هشتم.pdf
1.44M
🌍 مجموعه سوالات متن کتاب مطالعات اجتماعی پایه هشتم
#اجتماعی
#درس_۱_۱۲
✅پذیرش #تبلیغات #تبلیغ ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar8
4_5791668385389479850.pdf
2.96M
🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸
آموزش پودمان امور اداری و مالی
درس کاروفناوری
پایه هشتم
تهیه شده توسط حامد اسماعیلی
اهر/ آذربایجان شرقی
✅پذیرش #تبلیغات #تبلیغ ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar8
سوالات متن مطالعات هشتم+مهم.pdf
2.77M
#سوالات مهم
#مطالعات پایه هشتم
#درس ۱ تا ۱۲
✅پذیرش #تبلیغات #تبلیغ ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar8
@MoallemYariR8 درس 3 زبان هشتم (02).pdf
739K
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✏️👈 فیلم حل سوالات صفحه 22 #عربی هشتم
🔹 #درس2 : اهمیة اللغة ال#عربیة
🔸 #درس2 : اهمیه اللغه ال#عربیه
◀️ فیلم تدریس درس دوم #عربی هشتم
🔺 تدریس و آموزش درس 2 #عربی هشتم
🔸 هشتگ ها : ##عربی , #درس2#عربی
👩🏻🏫👈 مدرس : عاطفه اکبری
✅پذیرش #تبلیغات #تبلیغ ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar8
4_5965075473762354105.pdf
107K
🚀 پاسخنامه آزمون تستی ریاضی👆
📚 فصل دوم
🎈پایه هشتم
✅پذیرش #تبلیغات #تبلیغ ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar8
@MoallemYariR8 درس 3 زبان هشتم (01).pdf
790.1K
1_1247853181.pdf
1.61M
جزوه علوم تجربی
🍇 فصل سوم
🌺پایه هشتم
✅پذیرش #تبلیغات #تبلیغ ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar8
@MoallemYariR8 درس 4 زبان هشتم (04).pdf
557.6K
سوالات_ونکات_متن_درس_ششم_مطالعات_اجتماعی_پایه_هشتم.pdf
376.3K
🌍 سوالات و نکات متن درس ۶ مطالعات #اجتماعی
#سوالات
#نکات
#متن
#درس_۶
✅پذیرش #تبلیغات #تبلیغ ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar8
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✏️👈 فیلم حل سوالات صفحه 20 #عربی هشتم
🔹 #درس2 : اهمیة اللغة ال#عربیة
🔸 #درس2 : اهمیه اللغه ال#عربیه
◀️ فیلم تدریس درس دوم #عربی هشتم
🔺 تدریس و آموزش درس 2 #عربی هشتم
🔸 هشتگ ها : ##عربی , #درس2#عربی
👩🏻🏫👈 مدرس : عاطفه اکبری
✅پذیرش #تبلیغات #تبلیغ ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar8
@MoallemYariR8 درس 3 زبان هشتم (03).pdf
546.8K
انواع حروف در زبان فارسی🔽🔽🔽🔽
🔻انواع « ڪه»
مطلق (وابستگی ) ڪه مفهوم خاصی ندارد : آنان ڪه رفتند . آنان ڪه خاڪ را به نظر ڪیمیا ڪنند ...
بیان علّت یا تعلیل : به معنی زیرا، چون و... : زبان درڪش ای مرد بسیار دان ڪه فردا قلم نیست بر بی زبان
حرف اضافه: به معنی «از» و معمولاً بعد از صفت برتر می آید : جُوی مشڪ، بهتر ڪه یڪ توده گِل
ضمیر پرسشی : به معنی چه ڪسی؟ ڪه گفتت برو دست رستم ببند ؟
ضمیر مبهم : در معنی ڪسی یا هرڪسی : هر ڪه آمد عمارتی نو ساخت * خبر از دوست ندارد ڪه ز خود بی خبر است
🔻انواع « چه »
صفت پرسشی: قبل از اسم یا ضمیرمی آید: چه ڪسی راز مرا می داند؟ چه ڪتابی می خوانی ؟
ضمیر پرسشی: به تنهایی و به قصد پرسش می آید و می توان آن را جمع بست: او چه ڪرد آن جا ڪه توآموختی؟
ضمیر تعجبی: برای بیان تعجّب می آید و می توان آن را جمع بست : این مُلڪ چه ها دید و چه ڪردند بدین خلق !
صفت تعجبی: قبل از اسم یا ضمیر و برای بیان تعجّب می آید: چه خیال ها گذر ڪرد و گذر نڪرد خوابی !
حرف ربط بیان علت یا تعلیل: به معنی زیرا، زیرا ڪه ، به علت این ڪه و … : چه، هر یڪی را از این غذای دیگر است .
حرف ربط همپایگی: هرگاه دو بار درجمله به معنی « یا » بیاید : چه بخواهی چه نخواهی او می آید
پسوند تصغیر : اگر درآخر اسم قرار گیرد و نشانه ڪوچڪیِ ڪلمه قبل از خود باشد : زاغچه، باغچه
🔻انواع « تا »
حرف ربط به معنی تا این ڪه ، زیرا ڪه، وقتی ڪه ، ڪه : بیا تا قدر یڪ دیگر بدانیم ؛ بگذار تا بگرییم چون ابر در بهاران
حرف اضافه نشان دهنده ی پایان زمان یا مڪان و مسافت : چون ڪه تا اقصای هندوستان رسید ؛ از این جا تا مدرسه راهی نیست.
صوت یا شبه جمله به معنی «هان» ، « مبادا » و معمولاً قبل از فعل منفی می آید: به روز نیڪ ڪسان گفت تا تو غم نخوری !
میان وند : بین دوڪلمه می آید و ڪلمه ای با مفهوم جدید می سازد : دور تا دور ، سر تا پا و…نڪته : اگر حرف «از» قبل از آن بیاید، «تا» به معنی حرف اضافه است : از سر تا پا …
ممیّز : به جای ڪلمات «شاخص» : می آید : دو تخته پتو > دو تا پتو ؛ دو فروند هواپیما > دوتا هواپیما و …
🔻انواع «چو – چون»
حرف ربط به معنی وقتی ڪه ، زیرا، چون ڪه و ... : چو باز آمدم ڪشور آسوده دیدم ؛ چون نیڪ نظر ڪرد، پَرِ خویش بر او دید
حرف اضافه به معنی مانندِ، مثلِ، بسانِ و ... : چون شیر به خود سپر شڪن باش ؛ چو فرهادم آتش به سر می دود
قید پرسشی به معنی چگونه :دوش چون بودی ؟ ڪه شب چون بدی روز چون خاستی ز پیڪار دل بر چه آراستی ؟
🔻انواع « را »
نقش نمای مفعول : این فصل را با من بخوان باقی فسانه است * این فصل را بسیار خواندم عاشقانه است
حرف اضافه در معانی:
الف - به : پدر را گفتم از انسان، یڪی سر بر نمی دارد
ب - برای : این نصیحت ز جهان گذران ما را بس
پ- از : حڪیمی را پر سیدند ...
ت- مخصوصِ : منت خدای را عزّ و جلّ ...
ج- قسم به : دل می رود ز دستم صاحبدلان خدا را
فڪ اضافه : نشانه ی جدایی بین مضاف و مضافٌ الیه است : فلڪ را سقف بشڪافیم و طرحی نو دراندازیم > سقف فلڪ را بشڪافیم
را مالکیت یا تغییر فعل : پدر رابعه را سه دختر بود پدر رابعه چهار دختر داشت
🔻انواع « ان »
پسوند جمع : گاوان و خران بار بردار *** بِه زآدمیان مردم آزار
پسوند صفت حالیه : نگران با من اِستاده سحر؛ شادان همی رفت
پسوند زمان : بامدادان ڪه خاطر بازآمدن بر رای ماندن چیره شد ...
پسوند مڪان : دیلمان ؛ گیلان، ریگان و ...
پسوند اسم مصدر: حنابندان ؛ یخ بندان و ...
پسوند نسبت : جانان ؛ بابڪان
پسوند شباهت : ڪوهان
پسوند صفت فاعلی : گریان ، روان ؛ جویان و ...
🔻انواع «ڪ »
ڪ تصغیر: بیان ڪوچڪی ظاهری : مثال : اتاقڪ – شهرڪ – سَرڪ – چشمڪ
ڪ تحقیر : بیان ڪوچڪی باطنی : مردڪ – زنڪ
ڪ تحبیب : پسرڪ – دخترڪ
ڪ ترحم : غلامڪ – حیوانڪ
ڪ تشبیه : عروسڪ – پفڪ – شاپرڪ
ڪ همراهی:سنگڪ–باد بادڪ
ڪ تعظیم : حسنڪ وزیر
ڪ نسبی : زردڪ–سفیدڪ–سیاهڪ
🔻انواع «الف»
الف دعا : ڪناد
الف ندا : خدایا
الف واسطه: ڪشاڪش
الف مناظره: گفتا
الف اطلاق یا اشباع :
«ز بیژن مگر آگهى یابما»
الف تفخیم و تعظیم: بزرگامردا
الف مبالغه: خوشا
الف اسم معنىساز: ژرفا
الف صفت فاعلی: دانا ، بینا
🔻انواع «ی»
ی نڪره: ڪتابی
ی وحدت: نشانه ی یڪی بودن
ی شناسه: رفتی ، آمدی
ی استمراری : رفتمی ، بودندی
ی مصدری : خستگی ، زیبایی
ی لیاقت: خوردنی، پوشیدنی
ی نسبت: تهرانی، محمدی
✅پذیرش #تبلیغات #تبلیغ ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar9
تجربه یک ساعت نگارش در کلاس👌
🌺انشای شفاهی و کتبی بر اساس داستان🌺
لطفا اندیشیدن را به دانش آموزان بیاموزید👌
از روز قبل ، داستانی را در گروه به اشتراک گذاشتم تا پیش خوانی کنند و برای مشارکت و گفت و گو آماده باشند.
می توان از تصاویر مرتبط با داستان ، فیلم کوتاه ، کلیپ ، متن ، شعر یا هر چیز مرتبط هم استفاده کرد.
برای کلاس انشای امروز ،، داستان کرم کنجکاو از ویتاتو ژیلینسکای را انتخاب کردم و پی دی اف را یک روز زودتر به گروه فرستادم تا فرصت مطالعه داشته باشند.
در گام اول ، چند دانش آموز ، خلاصه ای از داستان بارگذاری شده را بیان کردند.
قرار شد در بند اول نوشته هم به عنوان مقدمه ، فشرده ای از داستان بیاورند.
این داستان از ابتدا تا انتها همراه با امید بخشی و هیجان است .
دانش آموزان با بحث و گفت وگوها و سوالات خود ، کلاس انشا را پویا کردند.
در این برنامه ، هر کسی خودش می اندیشد و با احترام به دیگران و البته بدون توجه به نظراتشان و تکرار آنها ، با ذهن پرسشگر خود و با ژرف نگری, گفت و گو و تعامل را تجربه کرده و گروه را همراهی می کند.
👌گام اول : بیان داستان چالش برانگیز
من یکی دیگر از داستان های ویتاتو ژیلینسکای را به نام کرم کنجکاو، به اشتراک گذاشتم.
👌گام دوم : راهنمایی در جهت طرح سوالات و بیان چالش های موجود در فراز و نشیب های داستان و شخصیت های آن به صورت غیر مستقیم
دانش آموزان آزاد هستند تا در مورد هر قسمت از داستان که برایشان حیرت آور است یا آنان را به تفکر واداشته است ؛ سوالاتی را مطرح کنند.
در این قسمت معلم به صورت غیر مستقیم ، با بیان پرسش هایی، دانش آموزان را درجهت طرح سوالات مناسب هدایت می کند.
تعامل و همکاری دانش آموزان در بیان سوالات مطلوب است.
به تک تک سوالات انها ، باید توجه و به نام خودشان ثبت و توجه کرد.
حالا برخی از سوالات که جنبه چالش برانگیزتری دارند ؛ نقطه مناسبی برای آغاز بحث و گفت و گو هستند.
دانش آموزان می توانند در مورد ابعاد مختلف داستان صحبت کنند و شما باید با حوصله گوش کنید.
هر کسی پاسخ و دلایل خود را بیان می کند و به این ترتیب ، حلقه کند و کاو شکل گرفته و قدرت استدلال ، انتقاد ، خلاقیت و روحیه پرسشگری دانش آموز تقویت می شود.
در ضمن انها می توانند داستان را بازسازی و بازگویی کنند یا بازآفرینی کرده و مایه طنز به آن اضافه کنند.
همچنین می توانند تمام پیام های دریافت شده از داستان را بیان کنند یا این که با موشکافی بیشتر ، صحنه های زیبای داستان ، فضا سازی ها و نکات جالب آن را بنویسند.
👌داستان هایی انتخاب کنید کوتاه ، پر محتوا , جذاب و فلسفی که دانش آموزان را به تأمل و تفکر وا دارد و ناگزیر پرسش هایی را در ذهنشان ایجاد کند .( اندیشه ورزی)
آن وقت است که کلاس انشا با حس طعم شیرینی همراه و لذت بخش خواهد شد
به هر حال معلم ، نقش اساسی در اجرای مطلوب این برنامه را دارد و توفیق این برنامه و تحقق اهداف آن ، در گرو هدایتگری ها و مداخلات هوشمندانه اوست و اوست که روحیه گفت و گو ، حقیقت جویی ، عدالت طلبی و.....را در دانش آموزان برمی انگیزد.
فایده ها 👌
۱_ عادت دادن به فکر و تامل و پرسیدن
و پیدا کردن ذهن کنجکاو و پرسشگر
( از کجا آمده ام ، آمدنم بهر چه بود ؟ )
۲_ رشد قدرت تخیل
۳_دقیق و عمیق دیدن جزئیات
بار آوردن دانش آموزانی فعال ، محقق و متفکر
۴_تجزیه و تحلیل کردن متن
در جست و جوی علت چیزها بودن و به چالش کشیده شدن
۵_اگاه شدن به جهان پیرامون و یافتن جهان بینی بالاتر. بالا بردن هوش و خلاقیت
۶_ آشنایی با ادبیات جهان ، آثار ارزشمند و داستان های پر تامل ایرانی یا خارجی
۷_ ارتقا توانایی و گرفتن تصمیمات درست برای زندگی
۸_ توفیق اجباری مطالعه
۹_ پیدا کردن شجاعت ، برای گفت و گو با دوستان و معلم
۱۰_ بیشتر شدن تعامل و دوستی هایشان با هم
۱۱_هر داستانی ، یک یا چند حکمت نهفته و نکته تربیتی دارد که با کند و کاو به آن می رسند.
✅پذیرش #تبلیغات #تبلیغ ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar