16363366527371.pdf
1.92M
نمونه سوال ریاضی از فصل اول تا آخر
پایه #سوم
اینو سیو کنید داشته باشید✅
38617636916499.pdf
1.09M
کاربرگ مبحث کسر ها به تعداد زیاد 👆
پایه #پنجم
ششمی هایی که در مبحث کسرها مشکل دارند میتونه این کاربرگا براشون مفید باشه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حیطه های سه گانه ی یادگیری:
🌱🌱🌱🌱
الف )حیطه شناختی( داشتن مهارت های ذهنی ) :
شامل آن دسته از اهداف آموزشی است که مستلزم حفظ کردن ، یاد آوری ، بازشناسی آموخته ها می باشد .آموزش های حیطه شناختی می تواند به پیدایش توانایی ها و مهارتهای ذهنی منتهی شود
این حیطه شامل 6 مرحله می باشد :
1- دانش (آگاهی ، معلومات ، حفظیات ) : رفتارهای که با به خاطر سپردن و یادآوری مطالب آموزشی همراه هستند مثل : داشتن انواع اطلاعات تئوریک
- فهمیدن : باعث معنی دارشدن و رضایت بخش شدن یادگیری می شود در این مرحله فراگیر از دانش خود ، استفاده کاری یا عملی می برد .
افعالی که در این مرحله میتواند بکار برود شامل : مثال زدن – حل کردن – توجه کردن – توضیح دادن – تشریح کردن
3- کاربرد : در سطحی پیچیده تر است . فراگیردر شرایط خاصی مطالب قبلی را که دانسته و فهمیده به کار می گیرد و بدون کمک دیگران آن را عملی می سازد مثلا می داند در شرایط اپیدمی یک بیماری چه باید بکند ؟
نمونه افعالی که در این مرحله میتواند به کار برد شامل : محاسبه کردن – نمایش دادن – پیش بینی کردن – تولید کردن
4- تجزیه و تحلیل : مطالب آموزشی را به اجزائ آن تقسیم نموده و به تحلیل روابط بین اجزا می پردازد
به طور مثال فراگیر بر مبنای آموخته های خود می تواند ، آسیب پذیرترین گروه جامعه را تعیین کند
افعال استفاده شده در این مرحله عبارت است از : اثبات کردن – با نمودار نشان دادن
5- ترکیب : ( خلاقیت ) : توانایی اتصال اجزا و ایجاد یک ساخت جدید
مثلا : توانایی صحبت کردن در مورد مطلب آموخته شده در قبل برای یک گروه - نوشتن مقاله پژوهشی افعالی که استفاده می شود عبارت است از : سخنرانی کردن – داستانسرایی کردن
6- قضاوت یا ارزشیابی : بالاترین حد یادگیری در حیطه شناختی –
به معنی توان قضاوت در مورد پدیده ها –شخص به اتکا مراحل قبل یادگیری خود به نقد وبررسی یک پدیده می نشیند اظهار نظر می کند و نظرات دیگران را رد یا تایید می کند .
ب) حیطه عاطفی : ( ارتباطی – نگرشی ) :
نگرش عبارت است ار رفتاری که بیان کننده احساس یا اعتقاد باشد .احساس و اعتقاد دونفر که دانش یکسانی دارند ، نسبت آگاهی هایشان می تواند یکسان نباشد
حیطه عاطفی از علاقه و احساس که در اثر آموختن ایجاد می شود حکایت می کنند رابطه دانش ، عاطفه مثل رابط علم و ایمان است
حیطه عاطفی 5 سطح دارد :
1- توجه : ( علاقمندی – آمادگی برای یادگیری ) – در این مرحله فراگیر توجه می کند – سوال می پرسد
2- واکنش ( پاسخ دادن ) : علاوه بر توجه ، در بحث شرکت میکند – فعالانه پاسخ میدهد – داوطلب انجام کاری می شود
3- ارزش گذاری : فراگیر برای یادگیری و پیشرفت ارزش قائل میشود فراتر از جزوه را مطالعه میکند ، پیشنهاد جدید در زمینه تدریس می دهد
4- تدوین : ( سازمانبندی ) : ارزش های مختلف را که به آن اعتقاد دارد در هم ادغام میکند و بین آنها رده بندی میکند برای ارزشهای مختلف آموخته شده سلسله مراتب قائل می شود .
5- درونی شدن ارزشها :عالی ترین سطح یادگیری است ارزشها برای مدت طولانی در وی تثبیت می شود و این ارزشها موجب هدایت رفتار می شود
در عالی ترین سطح, فرد احساس می کند متعهد است راهی را که خود انتخاب کرده به دیگران منتقل کند.
پ)حیطه روانی – حرکتی ( مهارتهای عملی ) :
اهداف یادگیری عبارت است از ایجاد و تکمیل یک مهارت عملی خاص ( مهارت در فکرو در حرکت )
فراگیر باید کار خاصی رابا سرعت خاصی در زمان خاصی با ویژگیهای مشخص انجام دهد .
این حیطه دارای 5 سطح است :
1- آمادگی و تقلید : مشاهده عمل و تقلید آن
2- اجرای مستقل : انجام عمل بدون کمک گرفتن از دیگران
3- سرعت و دقت عمل : انجام صحیح عمل با دقت و ظرافت کار و سرعت مناسب
4- هماهنگی حرکات : آمیختن بیش از یک مهارت و انجام هماهنگ حرکات
5- عادی شدن فعالیت : انجام عمل به صورت خودکار
مثال یاد گیری رانندگی توسط فرا گیر می تواند گویا باشد . فرد در ابتدا به نحوه رانندگی نگاه کرده ، تقلید می کند ، سپس بدون دخالت دیگران ماشین را به راه می اندازد ، سپس مهارت پیدا کرده و این کار را سریع انجام می دهد ، د رمرحله بعد می تواند همزمان با رانندگی کار دیگری نظری صحبت کردن را انجام دهد و د رمرحله نهائی تمام کار هائی که برای رانندگی لازم است به طور خود کار و غیر ارادی انجام می دهد .
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
✅موضوع : یادگیری بر اساس هرم ادگارد دیل🌻✨🌻✨🌻✨
خلاصه ی متن اینفوگراف (نمودار فوق) 👇👇
✍طبق نظر اداگار دیل
🎗افراد زمانیکه یک مطلبی را میخوانند فقط 10% از آنچه میخوانند را به یاد می آورند.
🎗افراد زمانیکه به یک سخنرانی گوش میدهند فقط 20% از آنچه میشنوند را به یاد می آورند.
🎗افراد زمانیکه تصویری را مشاهده میکنند فقط 30% از آنچه میبینند را به یاد می آورند
🎗افراد زمانیکه فیلمی را میبینند
فقط 50% آنچه میبینند و میشنوند را به یاد می آورند
🎗افراد زمانیکه صحبت میکنند و در بحث گروهی مشارکت میکنند،
فقط 70% آنچه میگویند و مینویسند را به یاد می آورند.
💯💯 و افراد زمانیکه خودشان تمرین میکنند
میتوانند 90% آنچه انجام میدهند را به یاد می آورند
⚠️در یک کلاس به سبک سنتی ، معلم معمولا
150کلمه در دقیقه حرف میزند و دانش آموزان معمولاً حدود 50% آن را میشنوند.
⚠️در یک کلاس کنفرانس معمولی، دانش آموزان فقط به 40% کلاس توجه دارند.
✅✅✅ و اما تدریسی بازدهی بیشتری خواهد داشت که بوسیله روش های فعال ،ارائه شود.
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
درس ۷ و ۸ پایه هشتم.pdf
192.4K
📝 خلاصه مطالعات اجتماعی
🔻 درس ۷ و
✅جهت سفارش#تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar9
44.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬👈 فیلم آموزشی فصل سوم ریاضی هفتم
👈 گام به گام با کتاب
👈 معادله
👈 تمرین صفحه 39
👈 مدرس : #طاهره_شهرکی
👈 #پایه_هفتم
🍋#پایه_هفتم
🍊#هفتم
🍏آموزش متوسطه
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar7
p8.fasle6.rar
17.85M
👈 پاورپوینت فصل 6
👈 با تشکر از استاد فراهانی
👈 هزینه: صلوات
👈 #پایه_هشتم
🍊#پایه_هشتم
🍋#هشتم
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar8
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♥️👈 تدریس صفحه 39 ریاضی هفتم
🔥👈 جواب سوال 1 تمرین صفحه 39
🎬👈 فیلم تدریس فصل سوم ریاضی هفتم
❇️👈 #فصل3 : جبر و معادله
👀👈 #قسمت34
🎬👈 فیلم تدریس فصل 3 ریاضی هفتم
👩🏻🏫👈 #مدرس : ملیحه حشمتی
🔖👈هشتگ ها : #ریاضی , #فصل3ریاضی ,
🍋#پایه_هفتم
🍊#هفتم
🍏آموزش
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar7
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬👈 فیلم تدریس فصل سوم ریاضی هفتم
❇️👈 #فصل3 : جبر و معادله
👀👈 #قسمت32
♥️👈 تدریس صفحه 39 ریاضی هفتم
🔥👈 جواب فعالیت صفحه 39
👩🏻🏫👈 #مدرس : ملیحه حشمتی
🍋#پایه_هفتم
🍊#هفتم
🍏آموزش
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar7
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬👈 فیلم تدریس فصل سوم ریاضی هفتم
❇️👈 #فصل3 : جبر و معادله
👀👈 #قسمت33
♥️👈 تدریس صفحه 39 ریاضی هفتم
🔥👈 جواب سوال 1 تمرین صفحه 39
👩🏻🏫👈 #مدرس : ملیحه حشمتی
🌐👈 #DriQ
🔖👈 #ریاضی #حل_تمرین
📆👈 #آذر98
🍋#پایه_هفتم
🍊#هفتم
🍏آموزش
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar7
38712722628803 (1).pdf
542.4K
📝 آزمون فارسی
🔻 درس
✅جهت سفارش#تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar9