eitaa logo
تدریس یار
6.9هزار دنبال‌کننده
4.9هزار عکس
3.2هزار ویدیو
6.2هزار فایل
اینجا همونجایی هست که بهت کمک میکنه تا با خیال راحت از معلمی لذت ببری. تمام مطالب کانال رایگان می باشد .تنها یک صلوات برای اموات بفرستید . برای #تبلیغات هم پیام دهید @teacherschool
مشاهده در ایتا
دانلود
راهنمای عمل کانال کشوری + راهنمای عمل مدارس در طرح مهمانی در مهمانی ✅جهت انجام آزمون ضمن خدمت ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @ltmsme
46088104324355.pdf
396.3K
چارچوب طرح یادگیری ایام نوروز ۱۴۰۲( مهمانی در مهمانی) ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
فرمانی، رئیس اداره تکنولوژی، گروه های آموزشی و بررسی محتوای دوره ابتدایی استان در جلسه توجیهی طرح مهمانی در مهمانی نوروز 1402 با حضور معاونین آموزشی و کارشناسان گروه های آموزشی ابتدایی مناطق 24 گانه استان موارد ذیل را بیان نمودند: طرح مهمانی در مهمانی نوروز 1402 در 5 محور: مهمانی لاله ها، مهمانی بهار، مهمانی خدا، مهمانی طبیعت و مهمانی خانواده از 25 اسفند ماه 1401 تا پایان تعطیلات نوروز 1402 با همکاری تمامی استان ها در سراسر کشور برگزار خواهد شد در این طرح دانش آموزان عزیز دوره ابتدایی به دو روش می توانند در هر محوری که دوست دارند فعالیت نمایند و به دو طریق نیز فعالیت خود را به کانال یادگیری نوروز ارسال نمایند. روش اول: دانش آموز فعالیت خود را می تواند مستقیماً به کانال ارسال نماید و ربات فعال در کانال ، فعالیت را دریافت نموده و پس از ارسال به دبیرخانه کشوری و ارزیابی فعالیت در کانال قابل مشاهده خواهد بود. در روش دوم: دانش آموز فعال ابتدایی، فعالیت خود را برای آموزگار خود در گروه کلاسی شاد ارسال می نماید و آموزگاران تا پایان تعطیلات و بعد از آن نیز فرصت دارد ضمن ارائه بازخورد، فعالیت را برای رابط منطقه/ناحیه( کارشناس گروه های آموزشی ابتدایی) ارسال نماید تا از طریق رابط در کانال قرار داده شود. همه دانش آموزان عضو در کانال @yadgirynoroz1402 می توانند به معماها نیز پاسخ دهند و برای فعالیت هایشان جایزه هم دریافت نمایند. ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
نکات ایمنی در خصوص چهارشنبه سوری🔥 مطالب مفید علمی و فرهنگی پرورشی و ایده های ناب مخصوص اولیا . دانش آموزان و همکاران فرهنگی @madrese_yar مطالب مفید علمی و فرهنگی پرورشی و ایده های ناب مخصوص اولیا . دانش آموزان و همکاران فرهنگی @madrese_yar
10.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مهمانی در مهمانی ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
46079099925566.pdf
314.2K
بروشور: راهنمای زندگی عاری از خطر برای نوجوانان تهیه و تنظیم :خانم حبیبه قرشی عضو دبیرخانه راهبری کشوری روانشناسی دبیر روانشناسی ناحیه یک آموزش و پرورش ارومیه ✅جهت انجام آزمون ضمن خدمت ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @ltmsme
1_3359115200.pdf
589.6K
بروشور: نوجوانی 👇🌺🌺🌺🌺🌺 تهیه و تنظیم :خانم شعله ثنایی عضو دبیرخانه راهبری کشوری روانشناسی دبیر روانشناسی ناحیه دو آموزش و پرورش ارومیه دبیرخانه راهبری کشوری روانشناسی مستقر در استان آذربایجان غربی ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar11
خانم حکیمه شرفی مدرس کشوری قرآن و هدیه: ✅ حفظ قرآن در مراسم آغازین مدرسه ▪️مراسم آغازین مدرسه فرصت خوبی برای تثبیت حفظ سوره های کوتاه کتاب های درسی است که در قالب رمزینه های تعاملی تولید شده است. https://www.aparat.com/playlist/1828960 ▪️هدف ▫️حفظ عمومی جزء ۳۰ قرآن (تقویت مهارت روان خوانی) ▪️روش اجرا ▫️هر سوره به مدت یک هفته در مراسم آغازین مدرسه پخش شود. دانش آموزان همراه با قرائت الگو سوره منتخب را جمع خوانی می کنند. بهتر است ابتدا هر سوره را دانلود و آن را برای پخش در مراسم آغازین آماده کنید. ▪️سوره های پیشنهادی برای یک سال تحصیلی (۳۰ هفته آموزشی): 1⃣ هفته اول مهرماه ▪️سوره توحید 2⃣ هفته دوم مهرماه ▪️سوره کوثر 3⃣ هفته سوم مهرماه ▪️سوره عصر 4⃣ هفته چهارم مهرماه ▪️ سوره ناس 5⃣ هفته اول آبان ماه ▪️سوره فلق 6⃣ هفته دوم آبان ماه ▪️سوره نصر 7⃣ هفته سوم آبان ماه ▪️سوره حمد 8⃣ هفته چهارم آبان ماه ▪️سوره قدر 9⃣ هفته اول آذرماه ▪️سوره فیل 🔟 هفته دوم آذرماه ▪️سوره مسد 1⃣1⃣ هفته سوم آذرماه ▪️سوره شرح 2⃣1⃣ هفته چهارم آذرماه ▪️ سوره کافرون 3⃣1⃣ هفته اول دی ماه ▪️سوره تین 4⃣1⃣ هفته دوم دی ماه ▪️سوره تکاثر 5⃣1⃣ هفته سوم دی ماه ▪️ سوره قریش 6⃣1⃣ هفته چهارم دی ماه ▪️ سوره همزه 7⃣1⃣ هفته اول بهمن ماه ▪️سوره ماعون 8⃣1⃣ هفته دوم بهمن ماه ▪️سوره زلزال 9⃣1⃣ هفته سوم بهمن ماه ▪️سوره ضحی ۱ تا ۵ 0⃣2⃣ هفته چهارم بهمن ماه ▪️سوره ضحی ۶ تا ۱۱ 1⃣2⃣ هفته اول اسفندماه ▪️سوره شمس ۱ تا ۱۰ 2⃣2⃣ هفته دوم اسفندماه ▪️سوره شمس ۱۱ تا ۱۵ 3⃣2⃣ هفته سوم اسفندماه ▪️سوره اعلی ۱ تا ۸ 4⃣2⃣ هفته چهارم اسفندماه ▪️سوره اعلی ۹ تا ۱۹ 5⃣2⃣ هفته سوم فروردین ماه ▪️سوره لیل ۱ تا ۱۱ 6⃣2⃣ هفته چهارم فروردین ماه ▪️سوره لیل ۱۲ تا ۲۱ 7⃣2⃣ هفته اول اردیبهشت ماه ▪️سوره بینه ۱ تا ۵ 8⃣2⃣ هفته دوم اردیبهشت ماه ▪️سوره بینه ۶ تا ۸ 9⃣2⃣ هفته سوم اردیبهشت ماه ▪️سوره بلد ۱ تا ۱۰ 0⃣3⃣ هفته چهارم اردیبهشت ماه ▪️سوره بلد ۱۱ تا ۱۰ ✅ دو نکته 1⃣ همه سوره ها از کتاب های درسی قرآن دانش آموزان انتخاب شده است. لذا این طرح به تثبیت حفظ دانش آموزان کمک می کند. 2⃣ با مراجعه به کانال نهج القرآن می توانید از سایر سوره های جزء ۳۰ که در ۶۵ قطعه مجزا بارگذاری شده است، استفاده کنید. 🤲 اللهم انصر من نصر القرآن 🤲 ❣سپاس از بازنشر ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar1
43.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
فرآیند کامل شناسایی طرح معلمان نمونه👆👆👆👆 ✔️دبیرخانه ستاد بزرگداشت مقام معلم ناحیه 4مشهد مقدس ✅جهت انجام آزمون ضمن خدمت ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @ltmsme
👇👆👇👇👆👇👆👇👆👇 ♦️اما....👇👇 🎋معلمانی که فرستنده های خود را منطبق بر گیرنده های شاگردان تنظیم می کنند.. قدر بینند عطا می کنند و نبینند بخل می ورزند؛ 🎋ملعمانی که شاگردان ضعیف را بهایی نمی دهند و نورچشمی پرورند؛ 🎋معلمانی که خطاکاران را سیاه کار می بینند و کینه توزانه به دنبال فرصتی برای انتقام...؛‌به دنبال فرصتی که نمره ای کم دهند. شکایتی به والدین برند؛ آبرویش را نزد همکاران برند.... 🎋معلمانی که پاسخگوی پرسش گرانند فقط... اما اگر پرسشی نباشد، ریزش فیضی ندارند و انگیزه ای هم برای این پرسشگری ایجاد نمی کنند.... 🌾به واقع نسبتی با حقیقت این دعا ندارند. 🎋چه نیک سیرتند معلمانی که حتی پاسخگوی دانش آموزان کلاس های دیگر هم هستند؛ چه بشناسند آنان را و چه نشناسند. ✅ چه نیکوست این دعا را از عمق جان بخوانیم: 🤲 یا من یعطی من سئله.... (ای آنکه سائلان را عطا می کنی...( 🤲یا من یعطی من لم یساله و من لم یعرفه تحننا منه و رحمه.... (ای آنکه از روی مهرورزی عطا می کنی، حتی کسانی را که (از جهلشان) درخواستی هم نکنند و نشناسندت..) ✍ معلم؛ علی ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
کم‌ توجهی به شاگردان ضعیف ♦️یکی از "اشتباهات رایج معلمان"، این است که به جای توجه بیشتر به دانش آموزان ضعیف، توجه کمتری به آنان دارند، و این واقعا جای شگفتی دارد که نیازمند، فقیر تر می گردد و غنی، غنی تر...😳 ✍🧔یکی از صاحب نظران می نویسد:👇👇 "یکی از مهمترین عواملی که دانش آموزان ضعیف، ضعیف باقی می مانند، قطع و یا ضعف جریان ارتباطی است.👌 ❇️ برخی از معلمان در برخورد با دانش آموزان کم پیشرفت چنین عملکردی دارند.👇👇 اول: ▪️شاگردان ضعیف را کمتر از شاگردان قوی تشویق می کنند.☘ دوم: ▪️غافل از بازخورد دادن به پاسخ های شاگردان ضعیف در جمع هستند.🌿 سوم: ▪️به شاگردان ضعیف کمتر توجه می‌کنند و یا تعامل با آنان را در دفعات کمتری انجام می دهند.🌿 چهارم: ▪️از شاگردان ضعیف کمتر سوال می‌کنند و یا سوالات او از آنان آسان تر و نیاز کمتری به تحلیل دارد.🌿 پنجم: ▪️شاگردان ضعیف را از خود دور تر می کنند.☘ ششم: ▪️کار کمتری از آنان می خواهند.☘ هفتم: ▪️نمره معلم به آزمون ها و تکالیف متفاوت است به طوری که نمره او در هنگام شک و تردید نسبت به درستی پاسخ به نفع شاگردان قوی تمام می شود تا دانش آموزان ضعیف.☘ هشتم؛ ▪️تعامل رفتار معلم با شاگردان ضعیف کمتر دوستان است؛ یعنی کمتر لبخند می زند؛ کمتر از لحظه صمیمی و بیشتر از لحن خشن و اضطراب آور استفاده می کنند.🎋 ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
✅ تجربیات ♨️در یکی از تجربیات کارورزی، دانش آموزی را در کتابخانه دیدم که مشغول ماساژ دادن رفیقِ شفیقش بود.😳 چونان با وجدان کاری ماساژ میداد که توجه مرا به خود جلب کرد. به‌او گفتم: ماساژ حرفه‌ای میدهی؟ بلدی؟ بی آنکه در چشمانم خیره شود تسلط خودش را به رُخم کشید و درحالی که ماهیچه‌های دوستش را مانند خمیربازی ورز میداد گفت: اره... 👌 🎋گفتم:مدرک هم داری؟ گرونه‌داش!! ده‌تومنی آب میخوره ،ولی آموزشاشو دیدم.... 🎋من هم که طبعِ نصیحتم گل کرده بود گفتم: استخرها بازار خوبی برا این حرفه‌هستن‌ و میتونی کسب درآمد داشته باشی ... با لحنی ساده و لبریز از اعتماد به سقف😍 گفت: داش ما برا پول کار نمیکنیم،همین لبخند زیر لب دوستمون واس ما کافیه!!!👌😍 سرانجام زنگ خورد و ماهم راهی راهِ کلاس.... ✅اما این مشاهده نتایجی برایم داشت که باشما درمیارن می گذارم.👇👇 ✅چه خوب است مدارس ما به سمت مهارت‌آموزی و آموزش مهارت ها بدوند. ✅داشتن مهارت، حتی مهارت ساده ، نفسِ افراد را مطمئن و سرشار از جرئت میکند. ✅داشتن مهارت ،موجب خوشحالی فردِ دارنده مهارت و مخاطب مهارت میشود. ✅باتوجه به اینکه رسالت معلمی را درپیش دارم ،زمانی میتوانم به افراد مهارتی یاد بدهم که خودم به سلاحِ مهارت مجهز گشته باشم . مهارت هایی همچون مهارت خوب زیستن ،کنترل خشم ، فن‌بیان، خوش‌خطی‌،نویسندگی، مهارت مطالعه و..... ✅هیچ مهارتی را ساده و کم نشماریم . ✅مدارس مکان‌هایی شگرف برای عرضه مهارت ها و رشدِکیفی آنها هستند چون همسالان زیادی که فرد را درک کنند در مدرسه وجود دارد. ✅چه خوب بود متولیان برنامه ریزی درسی ، یک زنگ را درطول سال‌های تحصیلی تحت عنوان "زنگِ مهارت" برای دانش آموزان قرار می دادند. 🌸👌 ✍💐🌾✍💐🌾✍💐🌾✍🌾💐 ✍ همکار گرامی، آقای مهدی موسیوند. دانشجومعلم پردیس آیت الله طالقانی قم ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar