eitaa logo
معلم یار
6.8هزار دنبال‌کننده
4.6هزار عکس
3.1هزار ویدیو
6.2هزار فایل
اینجا همونجایی هست که بهت کمک میکنه تا با خیال راحت از معلمی لذت ببری. تمام مطالب کانال رایگان می باشد .تنها یک صلوات برای اموات بفرستید .
مشاهده در ایتا
دانلود
🔸فرض کنین که مکالمه دشواری رو با یه فردی دارین، در این حالت معمولاً تمرکزتون روی چیه؟ 🔹توی چنین شرایطی معمولاً افراد بیشتر روی دیدگاه‌ها، ایده‌ها و احساسات خودشون تمرکز می‌کنن تا بتونن بحث رو به نفع خودشون جلو ببرن. اما چنین دیدگاهی نمی‌تونه در مکالمات دشوار مناسب باشه. 🔸چراکه در نظر نگرفتن فرد مقابل می‌تونه باعث بشه نتیجه عکس اون چیزی که می‌خواین رخ بده. اما در مکالمات چه چیزهایی رو بگیم و چه چیز‌هایی رو نباید بگیم؟ توی این پست یه سری از این موارد رو براتون گفتیم. ❓به‌نظرتون چه موارد دیگه‌ای رو می‌شه اضافه کرد؟ ✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
🕯طبق پژوهش‌ها یکی از موثرترین کارها برای کنترل اضطراب راه رفتنه! 💖ژاپنی‌ها در این زمینه تحقیقات بیشماری کردن و بهش لقب "جنگل درمانی" دادن! یعنی راه رفتن در طبیعت، شهر یا هرجای دیگه که باعث کم کردن سطح اضطراب و احساسات ناخوشایند در ما میشه و دلیلشم اینه که وقتی راه میریم قسمت جلوی مغز یعنی قشر پیش پیشانی تمرکز شمارو بر راه رفتنون میذاره و از بال و پر دادن به افکار منفی و اضطرابتون دست بر میداره. ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
🤗تمرکز داشتن روی نفس کشیدن یکی از قدرتمندترین راه‌های آرامش و ایجاد ارتباط میان ذهن، بدن و روح است. ✨زمانیکه غرق در استرس هستین تنها چیزی که حتما باید به یاد داشته باشین اینه: سه نفس عمیق. این روش قدرتمند و ساده‌ به کاهش احساس اضطراب و استرس کمک می‌کنه... ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
85.76M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 ماجرای دفتر کلاسی 🛒 شامل 🔹️ روایت چالش های تدوین دفتر کلاسی 🔸️ ۱۶ تغییر دفتر کلاسی 🔹️ نحوه تکمیل جداول دفتر کلاسی ⏳ مدت فیلم ۲۰ دقیقه 🌐 کاری از گروه های آموزشی استان آذربایجان‌غربی ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تفسیر و مطالب قرآنی داستان‌ها و حکایات قرآنی خواندن روزانه یک صفحه از قرآن کریم 🥰 مطالب قرآنی 😍 @noorholy
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌«چیدمان مبلمان رسانه‌ای» را چقدر می‌شناسید؟ 🔸ساعت‌های طولانی نشستن پشت میز رایانه علاوه بر خستگی، می‌تواند شما را دچار درد در نواحی مختلف بدنتان کند. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که با کار کردن مداوم با انواع رایانه، لپ‌تاپ، گوشی‌های هوشمند و کنسول‌های بازی دچار ناراحتی در گردن، کمر و مچ دست‌ها و پاهایتان می‌شوید تماشای این ویدئو به شما کمک می‌کند تا با «چیدمان مبلمان رسانه‌ای» آشنا شوید. ⏰کانال پرورشی ایران حاوی مطالب آموزشی و فرهنگی 🧑‍💻 @Schoolteacher401 ↔️↔️↔️↔️↔️↔️↔️↔️ @madrese_yar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📲 هفت قابلیت شگفت‌انگیز عصر دیجیتال چیست؟ ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
🚦برای مصرف‌رسانه‌ای خود چراغ راهنما داشته باشید! همان‌گونه که بر سر چهارراه چراغ سه رنگ راهنما وجود دارد، برای مصرف رسانه‌ای نیز چراغ راهنمایی وجود دارد. 🔴 چراغ قرمز یعنی محتوا مسموم‌کننده و آسیب آن قطعی است. پس باید از آن محتوا پرهیز کرد. 🟡 چراغ زرد یعنی محتوا نه مسموم است و نه اثرگذاری مثبتی دارد و صرفا وقت ما را پر می‌کند لذا توصیه نمی‌شود اما منعی هم ندارد. 🟢 چراغ سبز یعنی محتوا رشد دهنده است. باید تمام تلاش خود را برای بهره‌مندی از این نوع محتوا داشته باشیم. ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
. 🌐 مطلبی شنیده نشده در ایام سالگرد شهادت میرزاکوچک خان رضوان الله علیه شهادت: ۱۱ آذر ۱۳۳۰ به دست عُمال رضاخان ملعون ▪️سال۱۳۰۰ شمسی بود، نهضت جنگل هم از نفوذی های داخل ،هم از سمت قوای دولتی و هم از سمت خارجی ها تحت فشار شدید بود. روزی میرزا همه سربازان و فرماندهان را جمع و سخنرانی کرد. سپس میرزا همچون شب عاشورا به مولایش امام حسین (ع) اقتدا کرد و این چنین گفت:«رفقا، آن‌طور که من فهمیده‌ام مقصد دولت و نیروی تعقیب‌کننده، دستگیری شخص من است و بنابراین مایل نیستم شما برای خاطر من در زحمت و رنج باشید و اجازه می‌دهم که به میل خودتان هرجا که می‌خواهید بروید، امیدوارم یک‌بار دیگر موفق شوم که لذت دیدارتان را درک نمایم.» ▪️خیلی‌ها آمدند تا با میرزا خداحافظی کنند. میرزا هم با چشم‌های اشک‌آلود از آن‌ها خداحافظی کرد و به یکایک آن‌ها خرجی هم داد. از جمعیت هشتصد نفره فقط هشت نفر با میرزا باقی‌ ماندند.از آن ۸ نفر هم فقط یک نفر لحظه شهادت با میرزا بود.میرزا در۱۱ آذر۱۳۰۰ باخستگی مفرط، تشنگی و گرسنگی و از شدت سرما درجنگل به شهادت رسید.بعداز شهادت اورا پیدا کردند و سرش رابرای رضاخان فرستادند. روحش شاد و راهش پر رهرو باد. منبع: سردارجنگل/ابراهیم فخرایی ص۱۴۰ ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 ۱۱ آذر سالروز شهادت میرزا کوچک خان جنگلی ............................................... ⏰کانال پرورشی ایران حاوی مطالب آموزشی و فرهنگی 🧑‍💻 @Schoolteacher401 ↔️↔️↔️↔️↔️↔️↔️↔️ @madrese_yar
روش برخورد درست با افراد ناراضی: روایتی از یک تجربه واقعی چند روز پیش، به مطب پزشکی مراجعه کردم. در اتاق انتظار، همراه چند بیمار دیگر، نزدیک به یک ساعت نشسته بودیم. دکتر هنوز نیامده بود و نارضایتی در جمع کاملاً مشهود بود. مردی که روبروی من نشسته بود، بالاخره طاقت نیاورد. بلند شد، به سمت متصدی پذیرش رفت و با انگشت به شیشه اتاق او ضربه زد. متصدی با آرامش در را باز کرد و گفت: “بله آقا؟ می‌توانم کمکی کنم؟” مرد که عصبانی بود، با صدای بلند گفت: “این چه وضعشه؟ من ساعت ۳ وقت داشتم، الآن ساعت ۴ گذشته و هنوز خبری از دکتر نیست!” اینجا متصدی به جای بحث یا دفاع، یک واکنش حرفه‌ای نشان داد: 1️⃣ موافقت (درک موضوع): با لحنی آرام گفت: “حق با شماست آقا. شما ساعت ۳ وقت داشتید و انتظار این‌قدر طولانی قابل قبول نیست.” 2️⃣ عذرخواهی: بلافاصله ادامه داد: “واقعاً متأسفم که این اتفاق افتاده و شما معطل شدید.” 3️⃣ بیان دلیل: سپس دلیل واقعی را توضیح داد: “دکتر به دلیل یک عمل جراحی فوری در بیمارستان درگیر شده و متأسفانه برنامه‌ریزی ما به هم ریخته است.” 4️⃣ اقدام برای حل مشکل: او افزود: “اجازه بدهید فوراً تماس بگیرم و بپرسم که چقدر زمان می‌برد تا دکتر به مطب برسد.” 5️⃣ قدردانی: در نهایت گفت: “خیلی ممنون که این شرایط را درک می‌کنید و متشکرم از صبر و شکیبایی شما.” این برخورد حرفه‌ای و مؤدبانه، خشم مرد را فوراً فرو نشاند. مرد کمی مکث کرد، سری تکان داد و آرام برگشت سر جایش نشست. چرا این رویکرد مؤثر است؟ متصدی نه تنها به احساسات مرد توجه کرد، بلکه با عذرخواهی صادقانه و ارائه راه‌حل، نشان داد که وضعیت را جدی گرفته است. این رفتار به مرد حس احترام و اهمیت داد و او را از ادامه اعتراض بازداشت. درس مهم: در برخورد با افراد ناراضی، مهم‌ترین کار این است که خودتان را جای آن‌ها بگذارید، احساسشان را درک کنید و به جای دفاع یا توجیه، با همدلی و عمل به نگرانی‌هایشان پاسخ دهید. ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
🔍 امروز می‌خوایم درباره یکی از موثرترین ابزارهای مشاوره‌ای صحبت کنیم: 🔑 تکنیک “پرسش قدرتمند” (Powerful Questioning) این تکنیک یکی از اصولی‌ترین روش‌ها برای ایجاد تغییرات مثبت در نگرش و رفتار دانش‌آموزان است. مطالعات نشان می‌دهند که سؤالات درست، باعث تحریک تفکر عمیق و افزایش انگیزه درونی می‌شود. ✅ چرا پرسش قدرتمند مؤثر است؟ 1️⃣ فعال‌سازی ذهنی: وقتی سؤال به‌جای پاسخ مستقیم ارائه شود، ذهن دانش‌آموز فعال‌تر عمل می‌کند و به‌دنبال پیدا کردن راه‌حل‌های شخصی می‌گردد. 📖 طبق نظریه یادگیری سازنده‌گرایی، دانش‌آموز زمانی بهترین یادگیری را دارد که خودش در کشف راه‌حل‌ها نقش داشته باشد. 2️⃣ افزایش احساس کنترل: سؤالاتی که به دانش‌آموز حس انتخاب و مسئولیت می‌دهند، اضطراب را کاهش داده و خودکارآمدی را افزایش می‌دهند. 📊 براساس نظریه خودتعیینی (Self-Determination Theory)، حس کنترل و انتخاب، انگیزه درونی را تقویت می‌کند. ✅ چطور پرسش‌های قدرتمند طراحی کنیم؟ 1️⃣ سؤال‌های باز مطرح کنید: به جای سؤال‌هایی با پاسخ بله/خیر، از سؤالاتی استفاده کنید که نیاز به توضیح و تفکر دارند. مثال: “به نظرت چه عاملی می‌تونه بهت کمک کنه برنامه‌ریزی بهتری داشته باشی؟” 2️⃣ تمرکز روی آینده و نتیجه: سؤالاتی بپرسید که دانش‌آموز را به تصور موفقیت و نتیجه مثبت هدایت کند. مثال: “فکر می‌کنی اگر امسال رتبه خوبی کسب کنی، چه تغییری توی آینده‌ت ایجاد می‌شه؟” 3️⃣ تشویق به یافتن راه‌حل شخصی: سؤالاتی طراحی کنید که به جای ارائه راه‌حل از طرف شما، دانش‌آموز را به ارائه ایده‌های خودش تشویق کند. مثال: “اگر قرار باشی خودت برای این مشکل یک راه‌حل پیشنهاد بدی، چه چیزی انتخاب می‌کنی؟” 4️⃣ تقویت دیدگاه مثبت: سؤال‌هایی که دیدگاه دانش‌آموز را از مشکل به فرصت تغییر دهند. مثال: “این شرایط چه چیزی به تو یاد داده که می‌تونه به موفقیتت کمک کنه؟” ✨ نتیجه‌گیری: با پرسش‌های قدرتمند، نه‌تنها مهارت‌های تفکر انتقادی و حل مسئله در دانش‌آموزان تقویت می‌شود، بلکه احساس مسئولیت‌پذیری و انگیزه درونی آن‌ها نیز افزایش پیدا می‌کند. شما چطور از این تکنیک استفاده می‌کنید؟ ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
🌟 تکنیک برای والدین: مدیریت بی‌نظمی نوجوانان با مرزهای واضح و پایدار 🌟 آیا نوجوان شما هم گاهی دچار بی‌نظمی می‌شود و نمی‌داند باید چه کار کند؟ راه‌حل علمی و کاربردی: “تنظیم مرزهای واضح و پایدار” در این تکنیک، والدین باید مرزهایی مشخص برای نوجوانان تعیین کنند تا آن‌ها بتوانند مسئولیت‌پذیرتر و منظم‌تر شوند. چرا این تکنیک مؤثر است؟ ✅ ایجاد امنیت و ثبات: نوجوانان نیاز دارند تا بدانند چه زمانی و در کجا آزادی دارند و چه زمانی باید به قوانین احترام بگذارند. وقتی مرزها مشخص و ثابت هستند، نوجوان‌ها احساس امنیت و کنترل بیشتری می‌کنند. 📖 مطالعات روان‌شناختی نشان می‌دهند که نوجوانان در محیط‌های با مرزهای ثابت، رفتارهای منضبط‌تری از خود نشان می‌دهند. چطور می‌توان این تکنیک را در خانه پیاده کرد؟ 1️⃣ مرزهای واضح و ثابت تعیین کنید: برای مثال، اگر نوجوان شما معمولاً تکالیفش را شب‌ها به تعویق می‌اندازد و در نتیجه خواب شبانه‌اش به هم می‌ریزد، یک قانون ثابت و شفاف تعیین کنید: “تکالیف باید قبل از ساعت ۹ شب انجام شود تا ساعت ۱۰ شب بخوابید.” این مرز به نوجوان شما یاد می‌دهد که وقتی قوانین روشن و ثابت باشند، مجبور به رعایت آن‌ها است. 2️⃣ پیامدهای منصفانه برای بی‌نظمی: اگر نوجوان شما این مرز را رعایت نکرد، باید پیامد منطقی و متناسب با عمل داشته باشد. به‌عنوان مثال: “اگر تکالیف را به موقع تمام نکردی، امشب وقت اضافی برای بازی با گوشی نخواهی داشت.” این پیامد به نوجوان کمک می‌کند تا متوجه شود که هر رفتار، از جمله بی‌نظمی، نتیجه‌ای دارد. 📊 تحقیقات نشان می‌دهند که نوجوانانی که پیامدهای مشخص و منصفانه برای رفتارهایشان دریافت می‌کنند، سریع‌تر یاد می‌گیرند که مسئولیت‌پذیر باشند. 3️⃣ همکاری نوجوان را جلب کنید: مهم است که در تعیین قوانین و مرزها، نظر نوجوانتان را هم بپرسید. وقتی آن‌ها خودشان در تصمیم‌گیری‌ها دخیل باشند، بیشتر به قوانین احترام می‌گذارند. “چطور می‌تونی کمک کنی که تکالیف رو قبل از ساعت ۹ شب تمام کنی؟” 4️⃣ انعطاف‌پذیر باشید ولی مرزها را رعایت کنید: گاهی شرایط خاصی پیش می‌آید که لازم است مرزها کمی تغییر کنند، اما این تغییرات باید منطقی و شفاف باشند. مثلاً اگر نوجوان شما برای یک آزمون مهم به زمان بیشتری نیاز دارد، می‌توانید استثنایی در نظر بگیرید: “امروز چون امتحان داری، می‌تونی تا ساعت ۱۰ شب درس بخونی، اما از فردا باید ساعت خواب ثابت باشه.” نتیجه‌گیری: با تعیین مرزهای واضح و پیامدهای منصفانه، می‌توانید به نوجوانان کمک کنید تا نظم و مسئولیت‌پذیری را در زندگی خود بپرورانند. این روش‌ها باعث می‌شود نوجوان‌ها احساس امنیت کنند، رفتارهای بهتری از خود نشان دهند و مسئولیت‌پذیرتر شوند. آیا شما هم از این روش‌ها برای مدیریت بی‌نظمی نوجوانان استفاده می‌کنید؟ ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
🔘 بازی‌های آنلاین در سال‌های اخیر به یکی از محبوب‌ترین سرگرمی‌ها برای کودکان تبدیل شده‌اند. ▪️اما با افزایش زمان صرف شده در این بازی‌ها، نگرانی‌ها در مورد مضر بودن آن‌ها و احتمال اعتیاد به این نوع سرگرمی افزایش یافته است. در این مقاله، به بررسی علل اعتیاد به بازی های رایانه ای می‌پردازیم. ▪️ اعتیاد به بازی‌های آنلاین و رایانه ای ▫️علل اعتیاد ▪️طراحی جذاب بازی‌ها، پاداش‌های مکرر و امکان رقابت با دیگران می‌تواند کودکان را به سمت اعتیاد سوق دهد. ▫️نشانه‌های اعتیاد ▪️ناراحتی در صورت عدم توانایی بازی کردن، صرف زمان بیش از حد، و نادیده گرفتن مسئولیت‌های روزمره از جمله نشانه‌های اعتیاد به بازی‌های آنلاین هستند. ▫️ نقش والدین ▪️والدین باید با نظارت بر زمان بازی، انتخاب بازی‌های مناسب و تشویق به فعالیت‌های غیر دیجیتال به پیشگیری از اعتیاد کمک کنند. ▫️نتیجه‌گیری ▪️بازی‌های آنلاین می‌توانند تجارب مثبت و جذابی را برای کودکان فراهم کنند، اما باید به مضر بودن و احتمال اعتیاد به آن‌ها نیز توجه کرد. با نظارت و مدیریت صحیح می‌توان از اثرات منفی آن‌ها جلوگیری کرد و توازن مناسب را برقرار نمود. ▫️توصیه‌ها ▪️زمان بازی را محدود کنید. ▪️فعالیت‌های خلاقانه و فیزیکی را تشویق کنید. ▪️درباره مضار بازی‌های آنلاین با فرزندان صحبت کنید. ▫️به یاد داشته باشید، هدف استفاده از بازی‌های آنلاین باید سرگرمی مثبت و یادگیری باشد، نه اعتیاد و مشکلات ناشی از آن. ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
🪫 پرسش 5⃣7⃣ : ✍همکار عزیزی پرسیدند: دانش‌آموز من پاسخ هرسوالی را به صورت شفاهی کاملا درست بیان می‌کند و علیرغم اینکه دستش در نوشتن کند نیست نمی‌تواند روی کاغذ پاسخ دهد دلیل این موضوع چیست؟ 📝پاسخ: 📌به نظر می‌رسد که دانش‌آموز عزیز دچار اضطراب از فرایند ارزشیابی است، در زمینه کاهش اضطراب هنگام فرایند ارزشیابی توجه به نکات ذیل ضروری است: ▪️به دانش‌آموزان یادآوری کنیم همواره به خدا توکل کرده و هر کاری را با نام او شروع کنند. ▪️بر توانایی‌های دانش‌آموز تاکید کنیم تا اعتماد به نفس او تقویت شود. ▪️انتظارات خود را با توانایی‌های دانش‌آموز هماهنگ کنیم و از او توقع بیش از حد نداشته باشیم. ▪️تلاش‌های دانش‌آموز برای کسب موفقیت‌های هر چند کوچک را قدر بدانیم و او را تشویق کنیم. ▪️عملکرد دانش‌آموز را با خودش مقایسه کنیم، در صورت پیشرفت او را تشویق کنیم و در غیر اینصورت در صدد علت‌یابی و رفع آن باشیم. ▪️ارزشیابی جزیی از فرآیند آموزش است، آن را عملکرد طبیعی و معمولی آموزش بدانیم و از حساسیت بی‌مورد نسبت به آن بپرهیزیم. ▪️شرایط فیزیکی و عاطفی مناسبی را هنگام فرایند ارزشیابی در کلاس برای دانش‌آموزان فراهم کنیم. ▪️دانش‌آموزان را از ابتدا با نحوه برنامه‌‌ریزی درسی، روش صحیح مطالعه و مرور درس‌ها آشنا نماییم تا هنگام ارزشیابی از انباشته شدن مطالب درسی و اضطراب کاسته شود. ▪️به دانش آموز اطمینان خاطر دهیم که در کنار او خواهیم بود و اگر مشکلی داشت، او را یاری خواهیم کرد. ▪️به دانش‌آموزان یادآور شویم که تمامی تلاش خود را صرف یادگیری درس‌ها نمایند نه کسب امتیاز، زیرا کسانی که فقط برای بدست آوردن امتیاز درس می‌خوانند، مطالب درسی را زودتر فراموش می‌کنند. ▪️با دانش‌آموز به گونه‌ای رفتار کنیم که او بتواند عقاید و نگرانی‌های خود را درباره‌ی ارزشیابی آشکارا بیان کند. ▪️ارزشیابی کلاسی را به همراه خود آ‌ن‌ها بازبینی کنیم تا نقاط ضعف و قوت درسی خود را یافته و در مواردی که ضعف دارند تمرینات بیشتری انجام دهند. ▪️اولیا را توجیه کنید که کسب امتیاز پایین در فرایند ارزشیابی به معنی بد بودن دانش‌آموز نیست. بلکه بدان معناست که فعالیت آن‌ها در آن درس کم بوده و یا مفاهیم اساسی آن درس را نمی‌دانند در نتیجه با تحقیر دانش‌آموز باعث افزایش اضطراب او نشوند بلکه همراهش باشند تا از این اضطراب کاسته شود.🔋 ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 قسمت چهارم: معرفی text در نرم افزار InShot (قسمت دوم) برنامه‌ای ویدئویی با هدف توسعه و ارتقای شایستگی‌های فناورانه، کیفیت بخشی به فرآیندهای یاددهی-یادگیری و متنوع ساختن محیط آموزشی                         ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @naghashi_ghese
🪫 پرسش 6⃣7⃣ : ✍همکار عزیزی پرسیدند: در کلاس‌های چند‌پایه چگونه برای دانش آموزی که اختلال دارد تمرین و تکلیف جداگانه بدهیم در صورتی که در منزل همکاری نمی‌شود و اولیا نمی‌توانند همکاری کنند،بطور مثال دانش‌آموزی که بچه طلاق هست و با پدر‌بزرگ پیر خود زندگی می‌کند؟ 📝پاسخ: 📌در ابتدا جا دارد تشکر ویژه ای داشته باشیم از همکار عزیزمان همین که به دنبال تقویت دانش‌آموزان ضعیف و راه‌کاری برای حل مسائل هستید، کنجکاوی و فرهیخته بودن شما را نشان می‌دهد. معلمان با نحوه‌ی برخورد درست با دانش‌آموزان ضعیف می‌توانند نقش مؤثری در روند بهبود و پیشرفت تحصیلی این دانش‌آموزان داشته باشند. معلمان از این نظر که صبورترین و دل‌سوزترین حامیان دانش‌آموزان هستند، برای رفع مشکلات آ‌ن‌ها همیشه پیش‌قدم می‌شوند. 📌به دلیل متفاوت بودن نوع مدیریت کردن کلاس‌های چند پایه برای رفع مشکل ذکر شده می‌توان از روش استراتژیکی استفاده کرد تا نتیجه مطلوب تری را دریافت کنیم‌ در‌ مدیریت‌ استراتژیک، جدولی‌ داریم‌ با‌ عنوان: s،w،o،t: شناخت تهدیدها، فرصتها، نقاط قوت و نقاط ضعف، در عرصه معلمی خاصه در کلاس‌های چند پایه باید نقاط قوت، نقاط ضعف و تهدید ها و فرصت ها را شناخت و کوشید تا از راه توجه به نقاط قوت، نقاط ضعف برطرف و از سویی تهدیدها به فرصت تبدیل شود. به عنوان مثال یک دانش‌آموز توانمند در درس ریاضی می‌تواند نقطه قوتی برای کلاس و چند دانش‌آموز با قدرت یادگیری کمتر می‌تواند نقطه ضعفی تلقی شود می‌توان برنامه ریزی نمود که با کمک گرفتن از دانش‌آموز توانمند به دانش‌آموزانی که در درس ریاضی مشکل دارند کمک شود، و یا یک دانش اموز پرشور و پر از هیجان‌های خطرآفرین، می‌تواند تهدیدی برای کلاس باشد که باید با تدابیری انرژی‌هایش را در مسیر کمک به دیگران به کار بگیریم و تهدیدش را به فرصت تبدیل کنیم. 📌معلمی در کلاس چند پایه معلم موفق است که بتواند جریانی از همیاری را در کلاس به وجود آورد، ماهرانه از کارهای تیمی بهره بگیرد، بسیار مهم است که ما بتوانیم به خوبی از کارهای گروهی و تیمی استفاده‌ کنیم. البته معلمان عزیز باید توجه داشته باشند که زمانی که گروه بندی می‌کنند، انتظار نداشته باشند که دانش‌آموزان به راحتی کار گروهی انجام دهند، بچه ها مادرزادی کار گروهی را نیاموخته‌اند، کار گروهی یک هنر است، یک مهارت است که دانش آموزان باید آن را فرابگیرند و همچنین ما به آن‌ها‌ بیاموزیم که چگونه در گروه همکاری داشته باشند. همچنین در طی انجام کار گروهی دانش‌آموزانی که در منزل حامی ندارند و شرایط مساعدی به جهت انجام تکالیف در اختیارشان نیست زیر نظر مستقیم معلم و یا دانش آموز توانمند‌تر به انجام تکالیفشان بپردازند و برای منزل تکالیف راحت‌تر و یا مروری در اختیارشان قرار دهید. 📌علاوه بر آن یک معلم کلاس چندپایه باید روشهای تدریس را به خوبی بشناسد و بهنگام،  و همچنین با توجه به تفاوت های فردی دانش‌آموزان و بعد از شناخت ضعف و مشکلات موجود از آن‌ها بهره بگیرد، با اطمینان و بدون ذره‌ای تردید می‌گوییم، یکی از روشهایی که امروزه در کلاس‌های چندپایه از کارایی بالایی برخوردار است و ما باید به خوبی از آن استفاده کنیم، استفاده از  روش تدریس معکوس می‌باشد.🔋 ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 قسمت پنجم: معرفی font در نرم افزار InShot 🔹 آدرس سایت جهت دانلود فونت: 🌐 https://fontiran.com/ برنامه‌ای ویدئویی با هدف توسعه و ارتقای شایستگی‌های فناورانه، کیفیت بخشی به فرآیندهای یاددهی-یادگیری و متنوع ساختن محیط آموزشی ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
⚠️ مراقب ویژگی بی‌جسمی فضای مجازی باشید!!! توی رفاقت و دوستی باید به سه نکته کلیدی دقت داشته باشیم: سن و سال، جنسیت و فضای تربیتی هر فرد و خانواده‌اش. با توجه به این سه نکته رفاقت‌ها دو نوع هستند: ☑️ همتراز 🔘 ناهمتراز فضای مجازی یک ویژگی خاص به نام بی‌جسمی داره و این یعنی هر فرد می‌تونه با گذاشتن یک نمایه و توضیحاتِ مختصرِ واقعی یا غیر واقعی توی این فضا حضور پیدا کنه... 👈 پس مواظب باشیم در دام بی‌جسمی فضای مجازی نیفتیم و رفاقتامون ناهمتراز نشه ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌بازنشر اخبار جعلی با سرعت نور 🔸از ویژگی‌های رسانه‌های نوین سرعت انتشار خبر است. جالب است بدانید اخبار جعلی چند برابر سریع‌تر از اخبار رسمی و معتبر در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شوند. شما در مواجهه با این اخبار چه واکنشی نشان می‌دهید؟ آیا آن‌ها را بلافاصله بازنشر می‌کنید؟ چگونه می‌توانید اطمینان پیدا کنید پیامی که دریافت کرده‌اید معتبراست؟ این ویدئو به شما کمک می‌کند تا از صحت اخبار اطمینان حاصل کنید. ⏰کانال پرورشی ایران حاوی مطالب آموزشی و فرهنگی 🧑‍💻 @Schoolteacher401 ↔️↔️↔️↔️↔️↔️↔️↔️ @madrese_yar
‏یک سری از عناوین نادرست پزشکی: متخصص جراحی پلاستیک متخصص جراحی جنرال و پلاستیک متخصص جراحی عمومی و پلاستیک بورد تخصصی جراحی عمومی و پلاستیک فلوشیپ جراحی پلاستیک بورد جراحی پلاستیک اروپا بورد جراحی زیبایی آمریکا عضو انجمن جراحان پلاستیک انگلستان دیپلمات! بورد جراحی زیبایی آمریکا! متخصص جراحی جنرال و زیبایی(کلا هرجا دیدید طرف نوشته جراح جنرال! دو پا دیگه قرض بگیرید و با سرعت فرار کنید!) فلوشیپ جراحی زیبایی از فرانسه، اتریش، سوییس و غیره فلوشیپ جراحی سوختگی و زیبایی این عناوین رو کدوم گروه بیشتر جعل میکنن؟ متخصصین جراحی عمومی. آیا جراح عمومی صلاحیت علمی و عملی برای جراحی زیبایی داره؟ خیر، مطلقا هیچ آموزشی و امتحانی از مباحث زیبایی چه بصورت تئوری و چه بصورت عملی در دوره تخصص جراحی عمومی وجود نداره. عنوان صحیح شخص دارای صلاحیت چه هست؟ "فوق تخصص (نه متخصص نه فلوشیپ!) جراحی پلاستیک، ترمیمی و سوختگی" تنها انجمن علمی فوق تخصصی مجاز در حوزه اعمال جراحی زیبایی هم "انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران" هست.فرق متخصص جراحی عمومی و فوق تخصص جراحی پلاستیک چیه؟ متخصص جراحی عمومی بعد از ۴ سال دستیاری امتحان بورد میده. اگر قبول شد، "دانشنامه" و اگر قبول نشد، "گواهینامه" میگیره. کسانی که بورد جراحی عمومی گرفتن، میتونن امتحان فوق تخصص جراحی پلاستیک شرکت کنن و اگر قبول شدن، ۳ سال دوره دستیاری فوق تخصص جراحی پلاستیک و ترمیمی میگذرونن. تو این ۳ سال چی یاد میگیرن که جراح عمومی بلد نیست؟ اعمال جراحی ترمیمی اطفال، سر و گردن، پستان، جراحی میکروسکوپی و دست و البته جراحی زیبایی صورت و بینی، جراحی زیبایی پستان، جراحی های زیبایی شکم و اندام ها.‏از کجا بفهمیم جراح پلاستیک ما واقعی هست یا قلابی؟ سایت انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران که جراحان پلاستیک دارای مدرک فوق تخصصی جراحی پلاستیک رو لیست کرده. ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar