eitaa logo
تدریس خلاق
157 دنبال‌کننده
126 عکس
89 ویدیو
23 فایل
اینجا محلی است برای تبادل _تجربیات تدریس _روشهای تدریس خلاق برای اینکه از تدریس مقتدرانه و موفق خود لذت ببرید ، با ما همراه باشید. عضوکانال دیگرمون بشید(#ملکه_باش)👇 https://eitaa.com/joinchat/275710006C82afc340ad ما را به دوستانتان معرفی کنید.
مشاهده در ایتا
دانلود
💢گذر از «یاددهی» به «یادگیری» «من به کسی که آرزویی برای آموختن ندارد ،چیزی تعلیم نخواهم داد . همچنین هیچ مطلبی را برای کسی که خود در جستجوی درک آن نیست ، توضیح نخواهم داد». این بیان کنفوسیوس ،معنای عمیق یادگیری را نشان می دهد و مؤید آن است که «یاد دهی» نافی و ناقض «یادگیری» است. با افزایش حجم شگفت آور دانش درعصر حاضر ، شیوه یاددهی و انتقال مفاهیم از جانب فردی دانا و توانا به فراگیران، مصداق پیدا نمی کند . از این رو تحول و تبدیل «یاد دهی» به «یادگیری» ضرورت می یابد . این گذر مستلزم آن است که فرد شیوه آموختن را بیاموزد. آموزش و پرورش باید به فرد بیاموزد که اطلاعات را از کجا بیابد ؟ چگونه مطالعه کند؟ چگونه دسته بندی و طبقه بندی مجدد نماید؟ صحت آن را بسنجد؟ چگونه از امر عینی به مجرد و از مجرد به عین رجعت کند؟ چگونه مسائل را در جهت تازه ای بنگرد و چگونه به خود بیاموزاند؟ ✍ 🕯 @tadris_khallagh 🕯
اگردانش آموزدرارزیابی کیفیت کارخودش نقش داشته باشدازدرون مشتاق میشود که آنراحفظ کند ✍ 🕯 @tadris_khallagh 🕯
منظور از داستان زندگی تعریف جزییات نیست بلکه اگه درس را آمیخته به داستانهای واقعی ومثال ها ومصداق های روشن بیامیزیم برای آموختگان شیرین ترولذت بخش تر خواهد بود. 🕯 @tadris_khallagh 🕯 Eitaa.com/tadris_khallagh
✳️ويژگيهاي يك كه دانش آموزان را بيشتر درگير يادگيري مي كند: 1-درس واضح و جذاب ارائه شود. 2-دانش آموزان فعال باشند و نقش داشته باشند در روند تدريس 3-پوشش دادن موضوعات واقعي و قابل لمس در تدريس 4-قابليت درگير كردن گروهي و فردي دانش آموزان 5-قابليت فراهم كردن نظرات و ديدگاههاي دانش آموزان 6-در نظر گرفتن سبك هاي يادگيري دانش آموزان ✍ 🕯 @tadris_khallagh 🕯 Eitaa.com/tadris_khallagh
✅ قبل از ورود به کلاس درس، دو جمله‌ روی کاغذ بنویسیم و همواره جلوی چشممان باشد: ۱- شاید همین کلاسِ ما، تنها خانه‌‌ی شادی‌آوری باشد که برخی از دانش‌آموزان دارند. ۲- دائماً به خودمان گوشزد کنیم که ناجورترین دانش‌آموزی که داریم، احتمالاً همانی است که به ما بیشترین نیاز را دارد. ✍ 🕯 @tadris_khallagh 🕯 Eitaa.com/tadris_khallagh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹💠🔹 با وجود کرونا دانش آموزان به مدرسه بروند بهتر است یا نروند پسندیده تر است؟😂 ✍ 🕯 @tadris_khallagh 🕯 Eitaa.com/tadris_khallagh
🔍راههاي درگير كردن دانش آموزان در فرايند تدريس 1-پرسش از دانش آموزان 2-ارائه بازخورد 3-كار كردن گروهي 4-فعال بودن دانش آموزان 5- نشان دادن راه و فرايند(مسير فعاليت) 6-ايجاد رقابت جمعي 7- ارتباط عاطفي با دانش آموزان 8-ارتباط منطقي بين مطالب يادگيري 9-ارتباط مطالب با زندگي و دنياي واقعي ✳️ 10-دادن فرصت و زمان كافي به دانش آموزان براي ارائه مطالب و اظهار نظر 🕯 @tadris_khallagh 🕯 Eitaa.com/tadris_khallagh
معلمین بزرگ اعتقاد دارند كه هر دانش‌آموز می‌تواند یاد بگیرد، اما شیوه‌های یادگیری متفاوت هستند. برخی از آنها بصری، برخی سمعی و برخی خلاصه و چكیده را دوست دارند و برخی با خواندن، خوب یاد می‌گیرند. بنابراین معلم باید شیوه چندبعدی را برگزیند. اتخاذ یك روش ثابت برای تدریس به هیچ وجه موفقیت‌آمیز نیست، زیرا ممكن است یك روش كه برای تعدادی از دانش‌آموزان مفید واقع می‌شود، به نیازهای دیگران پاسخ ندهد. توجه به تفاوت‌های فردی، لازمه موفقیت در آموزش و بهره‌وری از فعالیت‌های آموزشی است. عدم توجه به تفاوت‌های فردی، یعنی حذف بسیاری از استعدادها و توانایی‌ها از صحنه‌ی آموزش و یادگیری.   ✍ 🕯 @tadris_khallagh 🕯 Eitaa.com/tadris_khallagh
استاد شاگردانش را به یک گردش تفریحی به کوهستان برده بود .بعد از یک پیاده روی طولانی همه خسته و تشنه در کنار چشمه ای نشستند و تصمیم گرفتند استراحت کنند استاد به هریک از آنها لیوان آبی داد و از آنها خواست قبل از نوشیدن آب یک مشت نمک درون لیوان بریزند. شاگردان هم همین کار را کردند ولی هیچ یک نتوانستند آب را بنوشند چون خیلی شور بود. بعد استاد مشتی نمک را داخل چشمه ریخت و از آنها خواست از آب چشمه بنوشند و همه از آب گوارای چشمه نوشیدند. استاد پرسید: «آیا آب چشمه شور بود؟ و همه گفتند: نه آب بسیار خوش طعمی بود. استاد گفت: رنج هاومشقت های زندگی نیز همین مشت نمک است نه بیشتر ونه کمتر. این بستگی به شما دارد که لیوان آب باشید و یا چشمه که بتوانید رنج ها را در خود حل کنید. پس سعی کنید چشمه باشید تا بر رنج ها فائق آیید. ✍ 🕯 @tadris_khallagh 🕯 Eitaa.com/tadris_khallagh
به نظرم دوره جمله «نداستن عیب نیست» گذشته. امروز با وجود گوگل نداستن واقعا عيبه. همه مون توی جیبمون بزرگترین معلم دنیا رو داریم که به تخصصی ترین سوالات آدم در کسری از ثانیه، دقیق ترین جواب ها رو میده. 🔹 استفاده از - استفاده از علامت خط تیره به شما کمک میکنه در جریان جستجو، یک عبارت با موضوع خاص رو از نتایج جستجو حذف کنید. مثلا اگه دنبال یه ویدئو می گردید و نمی خواید اون ویدئو رو تو سایت یوتیوب ببینید، به این شکل سرچکنید. Ashura - youtube جستجو به این شکل باعث میشه تا ویدئوی تریلر مایکل جکسون توی همه سایت ها به غیر از یوتیوب براتون به نمایش دربیاد. 🔹 استفاده از ~ استفاده از علامت «تیلدا» باعث میشه تا گوگل عبارات یا کلمات هم معنی عبارت مورد نظر شما رو هم بهتون نشون بده. 🔹استفاده از " گذاشتن علامت نقل قول در ابتدا و انتهای یک عبارت یا کلمه باعث میشه که گوگل دقیقا عین همون عبارت رو براتون جستجو کنه، بدون کم و زیاد. مثلا اگه دنبال آهنگی با اسم زیر هستید، اسم آهنگ رو بین این علامت بذارید تا گوگل دقیقا بره سراغ آهنگ و این عنوان رو در قالب متون دیگه براتون نشون نده: "به تو از دور سلام" 🔹استفاده از * استفاده از ستاره یعنی پر کردن جای خالی در یک متن. مثل اگه تیکه ای از شعر یک آهنگ رو نصفه و نیمه یادتون میاد و دنبال نسخه کاملش می گردید، جای کلماتی که یادتون نمیاد از * استفاده کنید. 🔹 استفاده از .. دونقطه هنگامی در جستجو به کار شما میاد که مثلا بخواید دنبال یک کالا در یک بازه قیمتی خاص بگردید. به عنوان مثال اگه کفشی می خواید که بین چهارصد تا پونصد دلار قیمت داشته باشه، اعداد رو به این شکل تایپ کنید: 400..500 🔹جستجو در یک سایت خاص (Site:) اگه دنبال ویدئویی از نریمانی تو سایتی خاص مثل يوتيوب می گردید، جستجو باید به این شکل باشه: Narimani Site:youtube ✍ 🕯 @tadris_khallagh 🕯 Eitaa.com/tadris_khallagh
پدرای ما میگفتن از کوه وکمرودریا میگذشتیم تا میرفتیم مدرسه خواهر وبرادرامون میگن از جاده گلی ردمیشدین میرفتیم مدرسه ما دهه پنجاهیا روی جاده آسفالت پیاده میرفتیم مدرسه دهه هفتادیا با مینی بوس وسرویس شلوغ میچپیدن توهم میرفتن مدرسه دهه هشتادیا با تاکسی خصوصی وبا پز وتکبر میرفتن مدرسه ولی حالا دهه نودیا نشستن تو خونه مثل خان مدرسه امده توخونشون😊😊 ✍ 🕯 @tadris_khallagh 🕯 Eitaa.com/tadris_khallagh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دوستان این کلیپ روش ضبط کردن تدریس رو کاملا توضیح داده. ان شاءالله که مورد استفاده قرار بگیرد ✍ 🕯 @tadris_khallagh 🕯 Eitaa.com/tadris_khallagh
💢 درخواست یک معلم : 🔹از تمام اقشار جامعه خواهش میکنم محتواهای گاف‌های سهوی دانش‌آموزان و معلمان در آموزش نوپای مجازی را (حتی برای شوخی) به اشتراک نگذارند. این محتواها آسیب زیادی به روحیه و اعتماد به نفس فرزندانمان و آموزگارانمان میزند، دلی را میشکند و شاید روزی هم دامان ما را بگیرد ✍ 🕯 @tadris_khallagh 🕯 Eitaa.com/tadris_khallagh
💢برای کمک به پرورش ، سوالات کودک را به سرعت پاسخ ندهید. ابتدا آنها را با پرسیدن «نظر تو چیه؟ خودت چی فکر میکنی ؟»، به چالش بکشید. 🕯 @tadris_khallagh 🕯 Eitaa.com/tadris_khallagh
💢– موفقیت مایکروویوی به دست نمی آید! اگر به اثر مرکب و اثر موجی معتقد شویم و بدانیم که موفقیت در سایه سخت کوشی، نظم و عادت های خوب به دست می آید، متوجه خواهیم شد که نباید در انتظار کسب نتایج آنی باشیم. تفکر مایکروویوی و فست فودی در مورد موفقیت هرگز وجود ندارد! ✍ 🕯 @tadris_khallagh 🕯 Eitaa.com/tadris_khallagh
4_5913457117984983013.pdf
4.02M
✅ نکاتی برای در ✍ در دنیا شاید یک محسوب شوید. اما برای دنیای شما یک قهرمان و الگو هستید. ✍ 🕯 @tadris_khallagh 🕯 Eitaa.com/tadris_khallagh