🔸توسل سراسری و قرائت دعای فرج
🔹 توسل سراسری مردم بزرگ ایران برای رهایی از بیماری #کرونا با قرائت دعای فرج
📢 لطفاً تا میتونید این پیام رو #نشر_حداکثری کنید
👥 قرار ما: ۵شنبه ۲۶تیرماه ساعت ۲۱
🙏 برای آمدنش از هیچ اقدامی کوتاهی نکنیم، چه قرائت دعای فرج و چه انتشار این پیام...
⚪️ جنبش منادی زمان
✅ @Monadizaman
هدایت شده از کانال اَحکام شرعی
📥 سوال:
در نماز مسافر آیا باید محلی که در شهر قرار است برویم را کیلومتر بگیریم یا ابتدای ورودی شهر را؟
📤 پاسخ:
✍ آیات عظام امام خمینی(ره) و خامنه ای:
اگر جای خاصی از شهر مقصد مورد نظر است باید مسافت را تا آن محل حساب کند (. مثلاً دوستی او را به منزل یا باغی که در داخل همان شهر است دعوت کرده، در محاسبه مسافت، همان نقطه باید در نظر گرفته شود.) و الا ابتدای شهر ملاک است.
✍ آیت الله بهجت:
اگر مقصد خود شهر باشد ابتدای شهر را حساب کند ولی اگر مقصد مکان مشخصی در شهر باشد بطوری که بقیه به منزله جاده است تا همان نقطه حساب شود.
✍ آیت الله سیستانی:
انتهای مسافت آخرین مقصد است.
✍ آیات عظام صافی، وحید خراسانی، زنجانی، فاضل، مکارم، نوری همدانی:
اول شهر را انتهای مسافت حساب کند.
📚 منبع:
امام استفتائات ج1 صلوه المسافر س:2402 صافی هدایه العباد ج1 م1109 بهجت استفتائات ج2 س 2985 خامنه ای اجوبه الاستفتائات س 667 وحید توضیح المسائل نماز مسافر شرط اول م1289 زنحانی همان م 1281 نوری : همان م 1316مکارم استفتائات ج1 س 209 سیستانی توضیح المسائل م1267
╭─═ঊঈ🔻🔻ঊঈ═─╮
🔴 @tasvir12 👈عضویت
╰─═ঊঈ🔺🔺ঊঈ═─╯
هدایت شده از کانال اَحکام شرعی
نحوه محاسبه سن بلوغ پسران...
نظر آیت الله خامنه ای
╭─═ঊঈ🔻🔻ঊঈ═─╮
🔴 @tasvir12 👈عضویت
╰─═ঊঈ🔺🔺ঊঈ═─╯
هدایت شده از کانال اَحکام شرعی
بعد از غسل بفهمد به قسمتی آب نرسیده...
نظر آیت الله خامنه ای
╭─═ঊঈ🔻🔻ঊঈ═─╮
🔴 @tasvir12 👈عضویت
╰─═ঊঈ🔺🔺ঊঈ═─╯
هدایت شده از کانال اَحکام شرعی
‼️استخدام شدن با رابطه
🔷س 4244: کسی که با پارتی و رابطه استخدام می شود، آیا حقوق دریافتی او حرام است؟
✅ج: اگر تخصص و مهارت لازم را برای کاری که استخدام شده است، دارد و مقررات استخدام رعایت شده و مطابق مقررات و براساس توانایی در انجام وظایف محوله، به او حقوق می دهند، حقوق دریافتی حرام نیست.
📕منبع: leader.ir
#پارتی #استخدام
╭─═ঊঈ🔻🔻ঊঈ═─╮
🔴 @tasvir12 👈عضویت
╰─═ঊঈ🔺🔺ঊঈ═─╯
هدایت شده از علامه عسکری
⛔️ جعل اخبار نادرست درباره ی امیرالمومنین (ع)
▪️جعل حدیث پس از وفات پیامبر (ص) شروع شد اما فرمان رسمی و عمومی در مورد جعل حدیث ، صادر نگشته بود. در عصر معاویه ، مسأله جعل و ساخت روایات ، به صورت یک دستور رسمی و دولتی ، از مقام خلافت صادر شد. کار از این مسئله بالاتر رفت ، زیرا دستگاه خلافت در برابر این کار ، پاداش و مزد سنگین نیز پرداخت کرد.
▪️ابن ابی الحدید ، دانشمند معتزلی شافعی ، از استاد خویش (ابوجعفر اسکافی) نقل می کنند :
معاویه گروهی عظیمی از صحابه و تابعین (شاگردان صحابه در علم حدیث) را استخدام کرد تا اخبار و روایاتی نادرست و قبیح در مورد علی (ع) جعل کنند ، که مایه ی شکست و طعن آن حضرت باشد و مردم را به برائت از وی بکشاند. برای این کار نیز ، مزد های کلان قرار داد تا رغبت ها را برانگیزد و دنیاپرستان بدان شائق شوند. اینگونه کسان نیز آنچه او می خواست و می پسندید ، ساختند. از جمله ی این افراد در میان صحابه ؛ ابوهریره و عمروعاص و مغیره بن شعبه و از تابعین ؛ هرچه بن زبیر را می توان نام برد.
📚نقش ائمه در احیای دین ص۴۳۷
✅ کانال علامه عسکری 🔰
http://eitaa.com/joinchat/3534880770Ccde1211695
هدایت شده از نکات و تمثیلات آیت الله حائری شیرازی
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🔸از کجا بفهمیم در حال رشد هستیم یا پسرفت؟🔸
آنکه مقصدی در پیش دارد؛ تا وقتیکه درحال سیر بهسوی مقصد است، راههای طینشده را میبیند؛ اما آنگاه که پشت به مقصد کند، راههای طیشده را خواهد دید. اگر شما در راه رسیدن به مقصدتان نیمی از راه را پشت سر گذاشتهاید و نیمی از آن را پیش رو دارید، طبیعی است که تا در حال سیر هستید، نیمۀ «نرفته» را میبینید؛ اما همینکه پشت به مقصد کردید، نیمۀ «رفته» را خواهید دید. همچنین است حالوهوای کسی که رفتهها و نرفتهها، و کردهها و نکردههای خویش را میبیند.
آنکه رفتهها و کردههای خود را میبیند، باور کند که پشت به مقصد دارد، و آنکه نرفتهها و نکردهها را میبیند، تردیدی نداشته باشد که رو به مقصد دارد.
@haerishirazi
هدایت شده از علیرضا پناهیان
🔻بخشی از وصیتنامه آیت الله قاضی، استاد عرفان آیت الله بهجت:
👈🏼 روضه هفتگی، ولو دوسه نفر باشد، باعث گشایش امور است.
🔸[پس از تاکید بر نماز اول وقت و واجبات میفرمایند:] و در مستحبات تعزیهداری و زیارت حضرت سیدالشهدا(ع) مسامحه ننمایید و روضه هفتگی ولو دو سه نفر باشد، اسباب گشایش امور است و اگر از اول عمر تا آخرش در خدمات آن بزرگوار از تعزیت و زیارت و غیرهما به جا بیاورید، هرگز حق آن بزرگوار ادا نمیشود.
🔻منبع: انتشارات کنگره بزرگداشت آیت الله قاضی، کوه توحید، ص۲۵۶
👈🏼روضههای کوتاه خانگی به مناسبت روز زیارتی امام رضا(ع) را از کانال زیر دریافت کنید.
#روضه_خانگی
@RozeKhanegee
@RozeKhanegee
دحوالارض...
💬 #سخنرانی_های_ناب
@nab_menbar
هدایت شده از کیش مهر (درمحضر علامه طباطبایی)
□ #مرحوم_قاضی ... در نهايت تهيدستى زندگى مى نمود با عائله سنگين، و چنان غرق #توكل و #تسليم و تفويض و #توحيد بود كه اين عائله بقدر ذرّه اى او را از مسير خارج نمى كرد.
□○ #مهر_تابناک، ص۲۱۲○□
@mohamad_hosein_tabatabaei
هدایت شده از تفسیر تسنیم
❗️عالِمان گمنام جزو شهدای گمنام هستند!
🔻علامه جوادی آملی:
🔹 شهیدان دو قسم اند: بعضی شهید معروف و نامدار هستند که قبرشان معلوم است، بعضی ها هم #گمنام هستند؛ «عالمان دین» هم همین طور هستند.
💎بیان نورانی امام صادق (سلام الله علیه) كه فرمود ـ در بسیاری از جوامع روایی ما آمده مرحوم ابن بابویه قمی (رض) در كتاب امالی نقل كرده ـ وجود مبارك پیغمبر (ص) فرمود در صحنه قیامت وقتی كه ترازو نصب می كنند، خون شهید را در یك كفّه و مركّب عالم را در كفه دیگر می گذارند، مركّب عالِم سنگین تر از خون شهید است.[امالی،ص ۵۲۱]
🔰این شهدای ما بعضی نامدارند, معروف هستند, مزاری دارند و بعضی هم #گمنام هستند، عالمان دین هم همین طور هستند بعضی ها معروف هستند بعضی ها هم گمنام هستند، اینها جزء مجاهدان گمنام و جزء #شهدای_گمنام هستند.
🔹 اثر شهید گمنام كمتر از اثر شهید معروف و مشهور نیست! به این فكر نباشید كه ـ خدای ناكرده ـ لقبی به شما بدهند و بگویند العظمی یا آیت یا حجّة, اینها بازی است و هیچ چیزی در آن نیست ـ خدای ناكرده ـ به این فكرها نباشید. حیف آن عظمتی است كه انسان برای این بازی ها ببازد! حیف آن دهن كه این حرف ها را بزند! حیف این گوش كه این حرف ها را بشنود! بازی است, مبادا ـ خدای ناكرده ـ به این فكر باشیم! اثر شهید گمنام كمتر از اثر شهید معروف نیست, اثر عالمان گمنام كمتر از اثر عالمان معروف نیست.
🔺دو مكتب را ذات اقدس الهی در قرآن كریم بیان كردند. فرمود یك عدّه چشم دارند كه چیزهای دیگر را ببینند, یك عدّه چشم دارند می بینند كه آیا #خدا آنها را می بیند یا نه؟ این دو نگاه است, آن كه به دنبال این حركت می كند كه مقبول جامعه بشود, نگاه او به «خلق» است. آن كه تلاش و كوشش می كند كه مقبول الله بشود, نگاه او به «خالق» است.
🔸فرمود خدا بعضی ها را نگاه می كند و بعضی ها را نگاه نمی كند؛ با بعضی ها حرف می زند و با بعضی ها حرف نمی زند. در جریان قیامت فرمود خدا یك عدّه را نگاه نمی كند و با یك عدّه حرف نمی زند، با اینكه او ﴿بِكُلِّ شَیءٍ بَصیرٌ﴾[ملک/۱۹] است! ﴿لا یكَلِّمُهُمُ اللَّهُ وَ لا ینْظُرُ إِلَیهِمْ﴾.[آل عمران/۷۷]
❎پس انسان كه بینا شد یك وقت خلق را می بیند, یك وقت كوشش او این است كه ببیند خدا او را می بیند یا نمی بیند. ما كه اهل مدرسه هستیم سعی كنیم این چنین باشیم كه خدا ما را ببیند، خدا كه ما را دید جامعه قبول می كند و جامعه هم می بیند, چون آنها #جنود_الهی هستند! مقبولیت نزد مردم را ذات اقدس الهی باید تأمین کند.
📚 مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه دماوند
📆 تاریخ: 1393/06/15
🆔 @tafsire_tasnim1
هدایت شده از فِکرَت
#اصطلاحات_فقهی_و_اصولی
🔸 منظور از «اراده استعمالی و اراده جدی»
▫️ متکلم در هر کلامی دو اراده دارد: اراده استعمالی؛ اراده جدی.
این دو اراده گاهی با هم تطابق دارند و گاهی تفاوت، و در موارد شک ، اصل، تطابق اراده استعمالی و جدی است.
▪️ اراده استعمالی، مقابل اراده جدی میباشد و آن، اراده متکلم بر تفهیم معنای موضوع له یا مستعمل فیه لفظ است؛ به بیان دیگر، اراده گوینده را به استعمال لفظ در معنایی برای ایجاد آن معنا در ذهن مخاطب، اراده استعمالی میگویند.
▫️ اراده جدی، مقابل اراده استعمالی میباشد و عبارت است از اراده متکلم به بیان هدف اصلی و مراد جدی کلام خود برای مخاطب، که امکان دارد همان مدلول استعمالی کلام و یا غیر آن باشد.
▪️ در جملات اخباری کنایی و در اوامر امتحانی، این دو اراده به روشنی از هم تفکیک میگردند:
▫️ ۱. در کنایات، مثل: «زید کثیر الرماد»، اراده استعمالی نسبت به لفظ «زید» و «لفظ» کثیر الرماد «این است که هر دو در معنای حقیقی استعمال شدهاند، اما مراد جدی از آنها، سخاوت زید است.
▪️ ۲. در اوامر امتحانی، مثل امر به ذبح اسماعیل علیهالسّلام ، مراد استعمالی، ذبح اسماعیل است، اما مراد جدی، امتحان حضرت ابراهیم علیهالسّلام است.
🆔 @doroos12