eitaa logo
در جستجوی تحول
2.1هزار دنبال‌کننده
2.7هزار عکس
915 ویدیو
168 فایل
🔰دکتر محمد روضه سرا ✔محقق و مولف کتاب ✔پژوهشگر تعلیم و تربیت ✔مدرس کشوری سرفصل های تشکیلاتی ✔ پژوهشگر مرکز تربیت اسلامی ✔استاد مدعو دانشگاه فرهنگیان ✔مدیر مرکز شتاب دهنده ایده های تحولی تعلیم و تربیتی ارتباط با من: @motehavel
مشاهده در ایتا
دانلود
9.58M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰تفحص خود ✍محمد روضه سرا ✅ برداشت آزادی از بیانات امروز رهبر معظم انقلاب در جمع نخبگان درباره استفاده از استعدادها هر از چندگاهی پیکرها و استخوان های شکسته وطن تفحص و کشف می شوند و در تابوت های سبک با پرچم سه رنگ ؛ از مشکلات این ملت،گره گشایی می کنند. آیا تاکنون از خودمان این پرسش را کرده ایم که زمان کشف استعدادهای خودمان کی خواهد رسید؛تا با کشف اینهمه استعداد خفته درون مان؛به گره گشایی از مشکلات انقلاب و ملت بپردازیم؟؟!!!! اگر ملت؛زیر تابوت سبک یک شهید گمنام واسه اینکه مشکلات شون را حل میکنه؛ حلقه می زنند. پس اگه ماها هم استعدادهای نهفته در درونمان را کشف کنیم و به درد این کشور و ملت بزنیم؛دور و بر ما را هم خواهند گرفت. ☆---🍃🌼🍃--🍃🌼🍃---☆ ⬇️ ما را به دیگران معرفی کنید ⬇️ http://eitaa.com/tahavole
🔰نظام فکری از جمله سرفصل های مهمی که بصورت مفصل در کلاس ها و کارگاه های درسی با دانشجویانم مرور می کنم؛ نیاز به داشتن تفکر انتقادی و نظام فکری در بمباران اطلاعاتی دنیای معاصر است. 🔹نقل است که جاحظ ادیب، سخنور و نویسندۀ معتزلی (قرن سوّم) و صاحب سیصد و پنجاه اثر در زمینه‌های مختلف ادبیات، کیمیا، گیتا شناسی و کلام در کتابخانه‌اش نشسته بود و دور تا دور جاحظ، طبق طبق، کتاب چیده شده، چنانکه گویی در کتاب‌ها غرق شده بود. از قضا برای مطالعه و نگارش کتابی جدید به منبعی نیاز پیدا می‌کند که در پایین ترین طبقه قرار داشته است. کشیدن آن کتاب همان و افتادن کتاب‌ها همان؛ و افتادن یک طبقه همان و به ترتیب افتادن طبقات دیگر بر سر و روی جاحظ..! و مرگ وی همان..! 🔹از جاحظ که بگذریم -که به نوبه خویش یکی از نوابغ زمانه خویش بوده - از این داستان می‌توان نتیجۀ خوبی برای وضعیت انسان معاصر در دنیای کنونی گرفت. در عصر انفجار اطلاعات و دهکدۀ جهانی و هویت‌های چهل تکه، چیزی که هر روز زندگی ما را به خود مشغول کرده، اطلاعات گسترده و بعضاً نادرست و غیر علمی است که از منابع مختلف ما را مورد هجوم قرار داده‌اند. اینترنت، ماهواره، تلویزیون و دهها رسانه و ابزارهای تبلیغاتی دیگر در اماکن عمومی شهرهای مدرن. 🔹در چنین شرایطی آنچه بیش از همه ضرورت آن احساس می‌شود داشتن تفکر انتقادی و آموزش شیوه‌های جدید اندیشیدن و خود اندیشی است تا در مراحل بعدی زندگی بتوانیم روان خویش را از زیر فشار و هجوم خروارها اطلاعات به خوبی مصون نگه داریم و در عین آموختن اطلاعات جدید و به روز و مجهز شدن به برترین ابزارهای مدرن آموزشی قادر باشیم با تفکر انتقادی به اطلاعات دریافتی بنگریم و نظام فکری داشته باشیم. ☆---🍃🌼🍃--🍃🌼🍃---☆ ⬇️ ما را به دیگران معرفی کنید ⬇️ http://eitaa.com/tahavole
🔰امام غریبم ✍محمد روضه سرا یا صاحب الزمان"عج"! امروز هم مثل تمام روزها و جمعه های دیگر؛در میان روزمرگی هایم گم ات کردم آقای خوبم! درد نیامدنت علتی جز این ندارد که هنوزم که هنوز است آمدنت؛ مسئله و دغدغه با اولویت زندگی ام نشده است. آقای مهربونم! دعا کن برایم؛ تا مسئله و محور زندگی ام تو باشی. آقای مهربونم! دعا کن برایم؛برای یافتن ات منطق و استدلال را سرلوحه یافتن ات کنم تا به بهانه یافتن ات سر از فرق انحرافی مهدویت معاصر در نیاورم. ☆---🍃🌼🍃--🍃🌼🍃---☆ ⬇️ ما را به دیگران معرفی کنید ⬇️ http://eitaa.com/tahavole
🔰پرسشگری پیش از آغاز مدرسه، تقریبا همه کودکان با سوالات خود زنده اند. به نظر می رسد به طور غریزی می فهمند که این پرسش ها راه بررسی و درک جهان است. اغلب، بزرگسالان سعی در ارائه پاسخ هایی برای پرسش های کودکان دارند و گاهی اوقات آنها را رد می کنند. اکثر کودکان زیر سن هفت سال با رد بزرگسالان دلسرد نمی شوند و بر پرسشگری مصرند. با این حال، در برخی موارد، دانش آموزان ابتدایی این پیام را دریافت می کنند که از پرسشگری به ویژه در مدرسه استقبال نمی شود. آنها درمی یابند که داشتن یک سوال بدان معنی است که آن ها باید اکنون چیزی را می دانستند ولی نمی دانند. پرسیدن سوال عموما آنچه را که آن ها نمی دانند، پخش می کند و آشکار می سازد و این امر تا حدودی شرم آور جلوه می کند و یا دست کم ناخوشایند است. بنابراین سکوت می کنند. هنر پرسشگری به لحاظ تاریخی ویژگی مهمی برای آموزش پیش از دانشگاه در نظر گرفته نشده است. در کل، کلاس های درس پیش از دانشگاه؛ به طور سنتی پرسشگری را تضعیف کرده اند. مربیان و معلمان و والدین؛باید به رویکرد پرسش محور اهمیت زیادی بدهند تا نتیجه آموزشی و پرورشی نسل آینده؛ افراد دارای مهارت های تفکر انتقادی و منطقی اندیشیدن و منطقی سخن گفتن و منطقی انتخاب کردن باشند. ☆---🍃🌼🍃--🍃🌼🍃---☆ ⬇️ ما را به دیگران معرفی کنید ⬇️ http://eitaa.com/tahavole
داره کم کم سه سال میشه؛ که حسرت یه لحظه بودن تو فکه را داریم. آخرین‌باری که اینجا نشسته بودی و روایت گری راوی را می شنیدی و با رمل هایی که روشون نشسته بودی بازی می کردی،کی فکرش را می کردی؛ که این دفعه آخرین باری است که میتونی اینجا قدم بذاری؟!! حالا هی دور هم دیگه بشینیم و برنامه بریزیم واسه برگزاری اردوی راهیان نور؛ تقدیر و توفیق به تدبیر میخنده. ☆---🍃🌼🍃--🍃🌼🍃---☆ ⬇️ ما را به دیگران معرفی کنید ⬇️ http://eitaa.com/tahavole
15.45M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 دل میزنم به دریا 🔊 حاج مهدی سلحشور 👌یکی از نوستالژی ترین؛نماهنگ هایی است که با راهیان نور و حضور در یادمان های باصفای جنوب پیوند خورده. ☆---🍃🌼🍃--🍃🌼🍃---☆ ⬇️ ما را به دیگران معرفی کنید ⬇️ http://eitaa.com/tahavole
🔰فلسفه برای کودکان قصه‌ها و حکایت‌های مادران و مادربزرگ‌ها و خواندن داستان‌های شاهنامه و مثنوی و گلستان برای کودکان در دهه‌ها و سده‌های گذشته نمونه‌هایی از داستان‌ها و حکایت‌هایی است که صبغه فلسفی دارند. داستان‌هایی که درگیری انسان با مسائلی همچون خدا، هویت، اخلاق، آزادی و ... در آن‌ها نمایان است. این قصه و داستان‌ها بیشتر شبانه بیان می‌شدند و کودکان تا شب آینده و شروع قصه و حکایتی دیگر مجال داشتند در باب آن‌ها بیندیشند و بی‌تردید پرسش‌هایی را نسبت به آن‌ها مطرح می‌کردند. این کودکان به سبب رویارویی و چالش مستقیم با بسیاری از پدیده‌های طبیعی، ذهنی بسیار کنجکاو، پرسش‌گر و تحلیلی داشتند. کودکان امروزی با بمباران انواع فیلم‌ها و کارتون‌های دوبله‌شده، انواع بازی‌ها و شبکه‌های کودکی که برنامه‌های بیست‌وچهارساعته دارند و عدم مواجهه مستقیم با بسیاری از پدیده‌ها، مجال اندکی برای تامل و تفکر و برخورداری از یک ذهن تحلیلی دارند. اینجاست که ضرورت فلسفه برای کودک و آموزش تفکر انتقادی و پرورش قدرت استدلال ورزی کودکان بیشتر احساس می شود. ☆---🍃🌼🍃--🍃🌼🍃---☆ ⬇️ ما را به دیگران معرفی کنید ⬇️ http://eitaa.com/tahavole
📚 | تنها گریه کن (روایت زندگی اشرف‌سادات منتظری مادر شهید محمد معماریان) ✍️اکرم اسلامی 📝 متن تقریظ رهبر انقلاب اسلامی بر این کتاب: «با شوق و عطش، این کتاب شگفتی‌ساز را خواندم و چشم و دل را شستشو دادم. همه چیز در این کتاب، عالی است؛ روایت، عالی؛ راوی، عالی؛ نگارش، عالی؛ سلیقه‌ی تدوین و گردآوری، عالی، و شهید و نگاه مرحمت سالار شهیدان به او و مادرش در نهایت علوّ و رفعت .. هیچ سرمایه‌ی معنوی برای کشور و ملّت و انقلاب برتر از اینها نیست. سرمایه‌ی باارزش دیگر، قدرت نگارش لطیف و گویایی است که این ماجرای عاشقانه‌ی مادرانه به آن نیاز داشت. ۱۰ اسفند ۱۳۹۹. از نویسنده جدّاً باید تشکّر شود» ⬇️دانلود کتاب از طاقچه👇👇 taaghche.com/book/96144 @almorsalaat
در جستجوی تحول
کتاب فوق العاده ای است👌
📖 کتابنامه؛ ویژه‌نامه انتشار تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب تنها گریه کن 🔘 در مراسم یازدهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت که به مناسبت هفته‌ی کتاب و کتابخوانی و همزمان با آیین ملی تجلیل از مادران شهدا و تقدیر از نویسندگان کتاب‌های مرتبط با دفاع مقدس برگزار شد، تقریظ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بر کتاب «تنها گریه کن» منتشر شد. 👈🏻 کتاب «تنها گریه کن»، روایت زندگی «سرکار خانم اشرف سادات منتظری، مادر شهید محمد معماریان»، در دوران مبارزات انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی و پس از آن است که به قلم خانم اکرم اسلامی تدوین و توسط انتشارات حماسه یاران منتشر شده است. 🔍 نسخه PDF👇