eitaa logo
شجر
1.2هزار دنبال‌کننده
762 عکس
38 ویدیو
1.6هزار فایل
شبکه جهادی رشد ⚡شتاب سابق💡 جهت کسب اطلاعات بیشتر با @ad_shajar در ارتباط باشید. تبادل: @shahid_bakrii ایتا eitaa.com/tahlil_shjr بله ble.ir/tahlil_shjr روبیکا rubika.ir/tahlil_shjr سروش splus.ir/tahlil_shjr تلگرام t.me/tahlil_shjr
مشاهده در ایتا
دانلود
اعتصاب زورکی سراسری 🔶 بیست و سوم آبان یک روز پیش از اعتصاب زورکی سراسری که بازاریان شریف با آن همراهی نکردند، همینجا مطلبی با شما به اشتراک گذاشتم "خون بیگناه"  حالا آن سه روز فشار بی سابقه رسانه ای بر بازار گذشت. حالا که اکثریت مطلق بازار با ناامنی و اعتصاب سفارشی خارج نشینان همراه نشد، انتقام آن را با خون ریزی از مردم عادی و حافظان امنیت گرفتند. 🔶 در همین چند روز، تعداد حافظان امنیت که شهید شدند از تعداد افراد مسلح درگیر در شهرها بیشتر بود. خودشان هم می دانستند مدل اعتصاب زورکی جواب نخواهد داد و فقط می بایست به خون ختم شود. از کیان بی گناه تا آن سرباز مظلوم در سراوان... خون ریزی شدید و خشم کورِ سازمانی توسعه پیدا می کند. 🔸 عصبانیت از عدم همراهی مردم این گروهک ها را به پایان می رساند و ترس از پایان، خون ریزی را بیشتر و بیشتر خواهد کرد. با تمام توان رسانه ای، مالی، سازمانی و خارجی به امید پایان جمهوری اسلامی به میدان آمده اند، اگر نتوانند با این حجم امکانات و توانی که گذاشته اند جمهوری اسلامی را به پایان برسانند، سرنوشت خودشان به پایان می رسد. 🔸 : دکتر زادبر 🆔 @tahlil_shjr
مسیر سوریه سازی از ایران 🔶 مسیر فعلی با این حجم سازمان‌دهی تروریستی، جنگ بی امان رسانه ای و عدم ادراک جمعی، ایران را به سوریه شدن می رساند. پازل در حال تکمیل شدن است. 🔶 کسانیکه با هشدار و انذار دوست بیدار نشوند قطعا با لگد دشمن از خواب برمی خیزند. 🔶 وقایع اخیر کشور سه ضلع دارد: 1⃣ مساله امنیتی و درگیری فیزیکی خشونت بار 2⃣جنگ رسانه ای و روانی وسیع 3⃣ جنگ ادارکی و شناختی (سردرگمی تحلیلی جامعه) 🔶 اگر هر سه ضلع باهم تقویت نشوند قدرتمند بودن در یک ضلع، باعث حل مساله نخواهد شد. قدرت امنیتی و نظامی ایران به دو کمک حال دیگر نیاز دارد: رسانه قوی و تبیین با روش‌های روز. 🔸 : دکتر زادبر 🆔 @tahlil_shjr
تحلیل خواص مردود شده 🔶 خیلی از خواص در قضایای اخیر مردود شدند. این‌ها وظیفه قانونی، اخلاقی و انقلابی خود را در تنویر افکار عمومی انجام ندادند و گفتند از جوسازی‌ها در فضای مجازی می‌ترسیم. اگر این‌طور باشد که مجاهدان راه خدا نباید به میدان می‌رفتند. 🔶 یعنی عده‌ای حاضرند نظام، آقا و دین خدا ضربه بخورد، اما خدای ناکرده ناخنک نخورد!! 🔶 بزرگواران! بخش بزرگی از مردم گوش‌شان به حرف شما بود. آقای منبری، آقای مداح، آقا و خانم نماینده سابق و فعلی مجلس، آقا و خانم مسئولِ سابق، آقا و خانم استاد دانشگاه، جناب حجة‌الاسلام و ... 🔶 همین‌ها سال‌هاست در هیچ کُنِشِ هزینه‌زایی نیستند اما زمان انتخابات به یک باره احساس تکلیف می‌کنند! و روزی ۵۰ تا مصاحبه می‌کنند، لیست می‌بندند، به دشمن می‌تازند و از حقوق مردم و حفظ نظام می‌گویند! 🔸 : حمید کثیری 🆔 @tahlil_shjr
مقابله با لذت دروغ در اغتشاشات 🔶 روز روشن را می گویند شب است و عده ای باور می کنند. در کشته سازی خیال انگیز دچار جنون شدند و همچنان ادامه می دهند؛ چرا؟  سوال مهمتر اینکه چه باید کرد؟ آیا افشای این دروغ ها کافی است؟ اگر هست پس چرا عده ای همچنان همان دروغ را تکرار می کنند؟ رسانه های کذاب غربی که تکلیف شان روشن است؛ برای این بافته های تخیلی جیره می گیرند اما سوال اینست که وقتی دروغ شان افشا می شود چرا ادامه می دهند؟ نگران بی آبرویی بیشتر نیستند؟ پاسخ اجمالی اینست که ادامه می دهند چون این دروغ ها باور می شود. یک نمونه را مرور کنیم؛ 🔶 عکس فردی را منتشر کردند که دستش به میله ای بسته است و به حساب اعتراضات گذاشتند. اما این عکس مربوط به تیر ماه و فرد دیگری است که اتفاقا در اینترنشال منتشر شده است. یعنی خود این رسانه سند دروغ بودن خودش است. از این واضح تر؟ اما فرد مذکور کیست؟ فردی که بعد از 16 فقره سرقت و در آخرین دزدی طی یک درگیری مسلحانه کشته شده است. 🔶 دروغ افشا شد؛ اما از روی این تصویر، طرح ها زده شد؛ چندنفر در تهران و زاهدان در اقدامی نمادین دستشان را به ستون بستند. دو نفر هم در میدان آزادی برایش رقصیدند و عده ای برایش شعار دادند. واقعا چرا؟ چه اتفاقی درون یک نفر می افتد که چنین مسخ می شود و بعد از تکذیب هم از دروغ دل نمی کند؟ 🔶 مفهومی داریم به نام تعلیق ناباوری؛ یعنی چی؟ زمانی که مخاطب تصمیم می گیرد حقیقت را نادیده بگیرد. مثلا شما وقتی فیلمی می بینید تصمیم می گیرید غیرواقعی بودن آنرا کنار بگذارید. به عنوان نمونه اگر کسی بگوید این زن و شوهر در فیلم زن و شوهر واقعی نیستند برای تان مهم نیست. چرا؟ لذت غوطه وری در فیلم. رسانه های کذاب به حکم مخاطبینی که از روایت های دروغ لذت می برند همچنان دروغ می گویند. اما مخاطبش چرا لذت می برد؟ 🔶 مهم کشته سازی های تصنعی نیست. مهم اصل داستان است. اصل داستان را باور کردند و از جزئیات لذت می برند؛ ولو دروغ باشد. قصه اصلی شان چیست؟ تصور اینکه با این حکومت در بن بست ایم؛ گذشته سیاه و آینده در ناامیدی محض است. رسانه های دشمن از مشکلات موجود در ذهن آنها یک هیولا ساخته است و آنها در یک خلسه رسانه ای این ابر روایت را باور کردند. با این توضیح از کنار جزئیات این قصه عبور می کنند. اما چه باید کرد؟ 🔶 اصل قصه و ابر روایت را در ذهن این آدم ها که الزاما دشمنی هم ندارند باید اصلاح کرد. چطور؟ در کنار افشای دروغ، دو کار بسیار توهم شکن است و مانع باورپذیری و غوطه وری در دیگر دروغ ها است. 1⃣ تکرار گزاره «کشور در حال حرکت است.» هرانچه این گزاره را نشان دهد باید مقابل چشم شان فهرست شود. نمونه هایی شبیه همین موشک هایپرسونیک و هزاران نمونه دیگر. از جمله مقایسه این دولت با گذشته. 2⃣ تغییر. کشور در حرکت و رو به اصلاح است. توضیح اینکه در نقطه ای که قرارداریم نقطه رضایت بخش نیست و حکومت مصمم به تغییر است. 🔶 اما این دو گزاره باید به شبکه این افراد وارد شود. عملکرد رسانه های رسمی با فرض اینکه درست عمل کنند کافی نیست و ممکن است شنیده نشود.  هرکس هرجا هست باید نور شود بر این ظلمت تودرتو. همه باید رسانه شوند؛ در هر سطح.  🔶 در غیر اینصورت با جماعتی مواجهیم که با غوطه وری در قصه خیال انگیز رسانه های دشمن از انباشت این روایت های دروغ لذت می برند چون ابرروایت را باور کردند. فراموش نکنیم تا زمانی که یک نفر از مردم ناخواسته در کنار جریان آشوب و تروریست های وطنی است این فتنه ادامه دارد. 🔸 : محسن مهدیان 🆔 @tahlil_shjr
نه این و نه آن! 🔶 از بامزگی‌های این روزها این است که ترانه علیدوستی و مولوی عبدالحمید با هم یک شعار را می‌دهند! اما چرا نه شعار این و نه شعار آن اعتباری ندارد؟ 1⃣ زن زندگی آزادی گفتن مولوی عبدالحمید وقتی می‌توانست باورپذیر باشد که به خاطر نوع نگاه او به زن، امروز زن بلوچ یکی از مهجورترین و مظلوم‌ترین زنان در کشور به حساب نمی‌آمد. زنان بلوچ حتی اجازه ندارند در نماز جمعه حاضر شوند و پشت سر عبدالحمید نماز بخوانند. بماند که این روزها فیلم هایی از سخنان سالهای اخیر او هم منتشر شده که نگاه واقعی‌اش به حجاب زنان را نشان می‌دهد که هم ترویج بدحجابی را توطئه غرب می‌داند و هم خودش را ملزم به ارشاد بدحجاب ها. حالا اینکه او را هم به عنوان یک کارت بازی وارد صحنه کنند و از او بخواهند شعار زن زندگی آزادی بدهد بحث دیگری است؛ اما این شعار از دهان او برای کمتر کسی باورپذیر است، حتی برای ترانه علیدوستی! 2⃣ اکثریت جامعه هنری جامعه شریفی است؛ اما بخشی از این جامعه در این سالها یک نوع سبک زندگی خاص را برای خود انتخاب کرده؛ سبک زندگی‌ای که روابط آزاد و باز و پوشش بدون محدودیت بخشی از آن بوده است؛ طرفداران این سبک زندگی اتفاقا در این سالها در مصاحبه و موضع‌گیری‌ها و فیلم های خود دائما جامعه مذهبی کشور را اُمُل و عقب مانده تصویر کرده‌اند؛ کسانی که با یک تار مو تحریک می‌شوند! و در مقابل زندگی خودشان را زندگی متمدنانه معرفی کرده‌اند! اما این سبک زندگی آزمون خود را پس داده!تا حدی که در سالهای اخیر بارها و بارها منجر به افشاگری‌های عجیب و غریب از نتیجه سیاه و پر از فساد این نوع از سبک زندگی شد! حتی ترانه علیدوستی خودش از سردمداران جنبشی شد که در اصل نشان دهنده فسادی بود که در نتیجه این روابط آزاد و باز در آن بخش از جامعه هنری به وجود آمده است!از ماجرای استاد هنری که به ده ها دختر دانشجویش تجاوز کرده بود، تا افشاگری علیه شاعر معروف روشنفکر،و تا افشاگری علیه برخی چهره‌های معروف سینمایی!کار تا حدی رفت که حتی کتایون ریاحی که در ماه های اخیر طرفدار شعار زن زندگی آزادی شده هم درباره تجربه مشابهی که برایش به وجود آمده بود افشاگری کرد! 🔶 حالا ترانه علیدوستی از یک سو سردمدار جنبشی است که در اصل،علیه نتیجه سبک زندگی بی بند و بار خودشان است!و از سوی دیگر طرفدار شعاری است که در ماههای اخیر نشان داده دقیقا به دنبال غلبه دادن همان سبک زندگی به همه مردم است! 🔶 سر دادن این شعار از امثال ترانه علیدوستی هم بامزه و پر از تناقض است؛این تناقض حتی به چشم مولوی عبدالحمید هم می‌آید! 🔸 : علی صدری نیا 🆔 @tahlil_shjr
خائن یا رقیب؟! 🔸 دو هفته قبل بود که خط جدید دشمن برای ایجاد افتراق در کشور به صورت نیمه عریان در شبکه تروریستی اینترنشنال دیده شد و بعد از آن هم ملیجکی به اسم سوشا مکانی را برای برنامه‌ای دعوت کردند و علناً صحبت از تفکیک تیم ملی و تیم جمهوری اسلامی کردند! ساده است هر کاری که کمک کند حال مردم خوب نباشد و بنایی برای اختلاف ایجاد کند برای دشمن محبوب است!! بعد از این هم عده‌ای بازیکنان تیم ملی را خائن خواندند و ... 🔸 در هیچ کجای دنیا سراغ نداریم که مردم با تیم ملی خودشان بخواهند چنین کنند و در واقعیت، در کوچه و بازار، در مدرسه، در تاکسی و همه‌ی شهر نیز کاملاً می‌بینید که مردم نسبت به جام جهانی و تیم ملی احساس خاصی دارند و هر چند نسبت به نتایج پیش‌رو مردد هستند اما بی‌صبرانه منتظر شروع بازی‌ها و نمایش بچه‌های تیم ملی‌اند. این یعنی مردم عادی می‌فهمند اما عده‌ای که خود را مردم می‌خوانند نه!! 🔶 دقت کنیم فقط یک عده هستند که به تیم ملی کشورشان می‌گویند خائن!! وگرنه حتی تیم‌های مقابل هم به تیم ایران نمی‌گویند خائن، می‌گویند رقیب! 🔶 و این صدایی است که باید به گوش بچه‌های تیم ملی هم برسد. واقعا نباید مقهور چند ده هزار کنش‌گر فضای مجازی شد. باید عموم مردم کشور را دید که هنوز علی جهان و مهدی طارمی و علی بیرو و احمد نور و باقی بچه‌ها برایشان همان بچه‌های همیشگی هستند. همان بچه‌هایی که می‌دوند و مسئله‌شان خوشحالی من و توست. 🔸 :حمید کثیری 🆔 @tahlil_shjr
این همه خشم از کجاست؟! 🔶 حتما شما هم به افرادی برخوردید که الزاما دشمنی ندارند اما بسیار خشمگین اند. در اغتشاشات هم شرکت نکردند، ولی عصبانی اند. از سبعیت اغتشاشات نیز اعلام برائت کردند اما برآشفته از مسوولین اند. سوال اینست که این جریان چطور به این نقطه خشم و غضب رسیده است و مواجهه با این افراد به چه نحوی است؟ 🔶 پاسخ این است که خشم این جماعت منحصر به این ایام نیست. این خشم میوه سالها عملیات رسانه ای شیطانی است. اما طی کدام فرآیند؟ چطور یک آدم منتقد و معترض تبدیل به یک انسان خشمگین و عصبی می شود؟ 🔸سوال دقیقتر؛ آیا میشود یک نفر را به نقطه جنون رساند یا افسرده کرد؟ بله. کافیست "گذشته" و "آینده" او به گروگان رود. القای اینکه گذشته اش  به تباهی رفته و آینده اش در بن بست است. رسانه های ضدانقلاب در یک جمله تنها برای همین دو گزاره ذهنی، آرایش گرفته اند؛ با دو مرحله. 1⃣ نقطه جوش: فرض کنید شب و روز با اخبار سیاه بمباران ذهنی شوید. فقط تلخی؛ اخبار ریز و درشت از آسیب ها. راست و دروغ. بااهمیت و بی ارتباط به نیاز و زندگی شما. با این همه چه تصویری از اوضاع پیدا می کنید؟ روشن است. سلامت روح و جسم فرد نابود می شود.  این گزاره ها را حتما در کامنت اخبار منفی زیاد دیده اید: "هر دم از این باغ بری میرسد"، " همه چی مون به همه چی مون میاد"، "تا بوده همین بوده"، "هر روز بدتر از دیروز"  و... این جملات نغمه مشترک کسانی است که در محاصره اخبار سیاه اسیر شدند.  🔶 بنابراین در گام اول کاری می کنند که جز سیاهی نبینید و طبیعی است که سیاهی امروز را به پای چهل سال مسیر طی شده بدانید.   🔸یعنی نه تنها اخبار خوب را به جهت محاصره رسانه ای نمی بینید و بلکه اگر هم با اخبار خوب مواجه شوید به جهت حساسیت اخبار بد، ذهن تان ناخواسته آنها را فیلتر می کند چراکه ترس بیشتر برانگیخته می کند تا خوشی.همین؟ خیر. گام دوم مهمترست. 2⃣ نقطه خشم: گام دوم تیر خلاص به مخاطب است وقتی که به او می گویند این سیاهی ها صرفا ناشی از خصومت حکومت با آنهاست. اینجاست که پروژه هیولاسازی با استقرای ناقص رقم می خورد. اینجاست که مخاطب احساس می کند آن راه طی شده سیاه که امروزش را ویران کرده است، ثمره یک حاکمیت اهریمنی است. اینجاست که امیدش برای اصلاح از بین می رود و آینده را در بن بست کامل می بیند. نقطه جوش و خشم اینجا بهم می رسند. اما چه باید کرد؟ 🔶 متاسفانه برخی از مسوولین در تصوری ساده لوحانه خیال می کنند این فرآیند طبیعی در رسانه است و گریزی نیست. حال آنکه چنین نیست و در یک جمله باید گفت هیچ کشوری این یله سازی ناشیانه را تحمل نمی کند. چراکه این فرآیند، خارج از پیام رسانی به معنای متعارف است و با ابزار جنگ شناختی و شبکه ای، ناخودآگاه مخاطب را درگیر می کند و نه خودآگاه؛ توضیحش بماند. امان از این سادگی بی امان. 🔸اما نقش من و شما: در عصر شبکه باید همه ما شبکه ارتباطی مان را کشف کنیم و نقش یک رسانه فعال را در این شبکه بازی کنیم. این شبکه هر اندازه و به هر ابعادی باشد مهم نیست؛ دوست و فامیل و غیره. مهم انتقال پیام به مخاطبینی است که اگر من و شما برای آنها قدمی برنداریم ممکن است هیچ صدای حقی به آنها نرسد. چه کنیم؟ 🔸دقیقا نقطه مقابل دوگام دشمن در سه اقدام؛ 1⃣ پمپاز خبر خوب: مخاطب امروز ما با بسیاری از توفیقات و قله های فخرآور آشنا نیست. محاصره هراس انگیز از اخبار بد را بشکنید. 2⃣ علت یابی دقیق مشکلات: بسیاری تصور می کنند مشکلات امروز صرفا ناشی از خصومت نظام است. سهم دشمن خارجی و سهم تصمیمات غلط و سهم موانع فرهنگی و نهادی و البته سهم بی تدبیری ها و ناشایستگی ها باید دقیق شود. سهم بافته ها و بزرگنمایی رسانه ای نیز.  3⃣ مطالبه تغییر: ما نیازمند تغییر و اصلاحیم. این پیام باید منتقل شود که کسی وضع موجود را بی نقص نمی داند اما مهم اینست که در مسیر اصلاحیم و در حرکتیم. 🔶 این سه گام باعث میشود مخاطب معترض ولو عصبانی هم آرامش بگیرد و امیدوار. 🔶 خلاصه اینکه؛ همه مسوولیم. همه رسانه ایم. همه پیامیم. فراموش نکنیم تا آخرین نفری که در حلقه ذهنی تروریست های وطنی گرفتار است این فتنه ادامه دارد. 🔸 : محسن مهدیان 🆔 @tahlil_shjr
از این منطق جدید رفع نقص کنیم! 🔶 رهبر انقلاب اسلامی : "ما جمع کردیم بین جمهوری و بین اسلامی؛ جمع کردیم بین حضور مردم و آراء مردم و معارف الهی؛ جمع بین این دو کارِ آسانی نیست، [ولی] ما این کار را به توفیق الهی انجام دادیم. البتّه نقص هایی داریم. من هیچ وقت ادّعا نمیکنم در این زمینه‌ها نقص نداریم؛ نه، نقص هایی داریم امّا حرف، منطق، یک منطق جدیدی است در دنیا."(۱۱آبان۱۴۰۱) 🔶 پ.ن: وظیفه نیروهای انقلابی در وهله اول فهم و برجسته کردن این منطق جدید و بعد تلاش برای رفع نقایص آن است. هنوز به نظر افراد حزب اللهی زیادی این منطق جدید یعنی جمع بین معارف و ارزش های الهی با حضور و رای مردم -که حرف نوی جمهوری اسلامی است، خوب فهم نشده است. لوازم این منطق جدید در همه سطوح و رویه های حکمرانی خوب پیگیری و اجرا نشده است! قبول کنیم سطحی از مشکلات حکمرانی با مردم دقیقا از این نقایص است! 🔸 : محسن قنبریان 🆔 @tahlil_shjr
مشت باز شده ی دگراندیشان 🔶 بعد از فوت خانم ، با دوستان در شبکه چهار همفکری کردیم چه کار مفیدی می‌توانیم انجام دهیم که هم از گسترش خشونت‌های کور جلوگیری کنیم و هم مسئله‌ای را حل بکنیم. یکی از دوستان پیشنهاد برگزاری مناظره زنده با موضوع مسئله گشت ارشاد را داد. بنده اول مخالفت کردم و گفتم الان کسی حاضر نیست چیزی بشنود، بگذاریم یک هفته از موضوع بگذرد، بعد گفت‌وگوهایی تحلیلی برگزار کنیم. اما بعد از رفت‌وبرگشت نظرات، نظر جمع بر این شد که مناظره زنده برگزار کنیم. 🔶 ساعت 23 شب تا 2 بامداد جلسه گذاشتیم. اسم هر استاد و کارشناسی را که به ذهن‌مان رسید -از مخالفین و موافقین حجاب اجباری- روی کاغذ نوشتیم. از فردایش شروع کردیم به دعوت کردن. یکی از مخالفین گفت اگر من بیایم تند صحبت می‌کنیم و شما سانسور می‌کنید. گفتیم اگر انتقادتان همراه با رعایت ادب است، مشکلی ندارد، کارشناس دیگری مقابل شماست، باهم بحث می‌کنید، آنتن زنده هم امکان سانسور ندارد. آمد، صحبت کرد، یک دقیقه تند صحبت کرد، اما دیگر حرف حساب جدی نداشت و مجبور شد 80 دقیقه باقی مانده را با جملات بی‌محتوا، چیزی سرهم بکند. بسیاری از دگراندیشان، بیش از آنکه از آنتن صداوسیما بدشان بیاید، نگران باز شدن مشت‌شان هستند. 🔶 بنده شخصا بارها و بارها با منتقدان سرسختی که ادعا می‌کنند صدای ما را کسی نمی‌شنود، تماس گرفتم، قبول نکردند در برنامه زنده حضور پیدا کنند. به یکی از دگراندیشان گفتم اگر با مباحث بحث‌برانگیز مشکل دارد، برنامه درباره مسائل غیرچالشی برگزار کنیم، باز هم امتناع کردند. حتی درباره تحلیل اجتماعی پیاده‌روی اربعین! 🔶 یکی از منتقدان سرسخت حجاب، حدود چهار سال قبل قرار بود در برنامه حضور پیدا بکند، استودیو و عوامل را آفیش کردیم، چند ساعت قبل از برنامه پیام داد که حاضر نیست در برنامه شرکت کند و تلفن همراهش را خاموش کرد. اصلا هم برایش مهم نبود که چند میلیون به ما ضرر زد. مدام هم در فضای مجازی دم از اخلاق می‌زند. 🔶 یکی از آقایانی که هر روز چند توییت می‌زند و همه را دعوت به گفت‌وگو می‌کند و اصرار دارد که "چاره‌ای جز گفت‌وگو نداریم"، قبول نکرد در گفت‌وگوی زنده شرکت کند و دلیلش را اجازه ندادن همسرش عنوان کرد. 🔶 خلاصه کلام اینکه، ژست اپوزوسیونِ لایت و نمکی گرفتن، این روزها خیلی باکلاس است. من نمی‌گویم همه چیز خوب و گل و بلبل است، اما دگراندیشانی که از عدم داشتن تربیون ناله می‌کنند را هم باور نکنید. 🔸 : دکتر زادبر 🆔 @tahlil_shjr
درباره تلخی خیابان های شهر 🔶 چند عکس از برهنگی منتشر کرده و زیرش با ناامیدی نوشته است: روز به روز بدتر می شود. بله. حق دارد. طبیعی است که مومنین از اباحه گری در شهر دلچرکین شوند. اما ماجرا چنین نخواهد ماند. به چند دلیل: 1⃣ برهنگی و بی حجابی به جهت کمی بیشتر نشده است. عیان تر شده است. اینها که کشف حجاب کردند که قبلا محجبه نبودند. همین بودند کم و بیش. یک نمونه اش سلبریتی هایی که اخیرا کشف حجاب کردند. مثلا علیدوستی قبلا حجاب داشت؟! 2⃣ بخشی از این بی حجابی از سر برانگیختگی اعتراضی است. این هیجان می گذرد و عقلانیت حاکم می شود. مردم ما عفیف اند. فرهنگ شان که یک روزه تغییر نمی کند. 3⃣ این مارپیچ سکوت اجتماعی برای این روزهای برزخی است. این نیز می گذرد. نهی از منکر اجتماعی رها نخواهد شد. ولو در حد یک اخم ساده با ادبار اجتماعی مواجه خواهند شد. حتی از سوی محجبه های عرفی. 4⃣ اینکه نظام از صیانت و مراقبت از ضرورت دین نخواهد گذشت. مدارای ناشی از التهاب ها می گذرد. قانون حاکم می شود؛ البته با تدبیر و درایت و اصلاح رویه های غلط گذشته. 5⃣ مدیران و مسوولین فرهنگی و حوزوی از این حوادث اخیر بهوش شوند و بار روی زمین مانده 40 سال گذشته را بدوش بکشند. دعاکنیم این صحنه ها را ببینند و وجدان درد بگیرند... یک حرف باقی ماند. 🔶 خیابان های شهر خیلی هم تلخ نیست. دقیق تر شویم. مگر بنا به ظاهر و گفته ضدانقلاب، بی حجابی آزاد نشده است؟ چرا اکثریت مردم بی حجاب نشدند؟ شاید من و شما کمتر متوجه این دارایی شویم. اما ضدانقلاب فهمیده تیرش به سنگ خورده است. او فکر می کرد شل حجاب ها فردای حذف قانون کشف حجاب می کنند. او نمی دانست مردم ما هر سطحی از حجاب شان را حجاب می دانند و پاسدار آنند، لذا همین نیز قابل ارتقاست. 🔸 : محسن مهدیان 🆔 @tahlil_shjr
خونِ بی گناه 🔶 در دو ماه گذشته مخالفین جمهوری اسلامی در داخل و خارج از کشور به اندازه کافی فرصت داشتند روی این موارد کار کنند: 🔶 ۱. برنامه بدهند. ۲. قانون اساسی ۳. کلیات و روش حکمرانی ۴. مدل حکومت بعد چیست؟ ۵. راهکار بدهند که چگونه از تجزیه ایران جلوگیری کنند! ۶. مبانی اندیشه ای و ایدئولوژی شان را تبیین کنند‌. 🔶 به هیچ‌‌کدام نپرداختند، چون مبانی و نخبه ای در کار نیست، خوب یا بد این موارد از دل اندیشه و توسط طبقه راهبر شکل می گیرد‌. سطح دغدغه و شعارها به امور سطحی ختم میشود. خشونت کور و سر و صدای زیاد در فضای مجازی جای این مبانی را پر نمی کند. حال برای بقای سیاسی خود و بلوایی که راه انداختند به چه چیزی نیاز دارند: ریختن خونِ بیگناه. 🔶 از مردم زاهدان تا نیروهای حافظ امنیت هر خونی ریخته شود در راستای احیای مصنوعی این جریان است. چرا در این دو ماه هر مورد خودکشی و بیماری را به پای نظام نوشتند؟ علت همین احیای مصنوعی است. وقتی در خانه مان آتش روشن میشود، صدایمان را بر روی کسانیکه در حال خاموش کردن آتش هستند نباید بلند کنیم. دنبال آن کسی باید بود که آتش را روشن کرده است. 🔶 در روزهای آینده این جریان ایرانی خارج نشین یک چیز میخواهد: خون. خون هر بیگناهی در هر حال ریخته شود در حکم تنفس برای زنده نگه داشتن این جریان شکست خورده است. اینکه برای سه روز آینده دست به تحریک می زنند برای همین جوی خون است. دوماه فرصت داشتند مردم را همراه کنند، عدم همراهی مردم که خودشان معترضند، این جریان را عصبانی کرده است. این عصبانیت در روزهای آینده خون ریزی جدید راه خواهد انداخت. 🔸 : دکتر زادبر 🆔 @tahlil_shjr
رفتار سازمان 🔶 این رفتار و مفاهیم، رفتار سازمان است. سازمان برای رسیدن به اهداف خود "مردم عادی" را فدا می کند. اگر برای نسل امروز این رفتارها که در تاریخ سابقه دارند بازگویی می شد شاید در دام این رفتارها قرار نمی گرفتند. سازمان از نظر رفتاری از سلطنت طلبان با تجربه تر رفتار می کند. 🔶 شبکه منسجم تری دارند. رفتار چریک و نظامی را بخوبی می دانند. مردم عادی را طعمه قرار می دهند. ۲۴ آبان شکست خوردند اما قطعا رها نمی کنند. ادامه می‌دهند. نمیشود حضور پررنگ سازمان رجوی را نادیده گرفت و سخن از مطالبات بحق مردمی زد. این دخالت را انکار نکنید. مساله اصلی جامعه کم کاری، کندکاری و ناکارآمدی مسئولان است، اما آنچه شما در این برنامه ریزی ها می بینید مساله سازمان است. 🔶 یک بخش برخورد با سازمان، وظیفه نهادهای امنیتی و انتظامی است. اما شبیه سال‌های دهه شصت باید مردم طومار این جماعت جمع کنند. بهترین امنیت، امنیت پایدار متکی بر مردم است. 🔶 دهه شصت را مرور کنیم. برای این نسل و کسانیکه گذشته را فراموش کرده اند، رفتارهای دهه شصت را یادآوری کنیم. 🔸 : دکتر زادبر 🆔 @tahlil_shjr
 ✅ فرصت رویای دوحه 🔶 «تمام کاری که ما انجام می‌دهیم این است که به رویا فرصت دهیم!»... این را کارلوس کی‌روش ساعاتی پیش از عزیمت تیم ملی به قطر نوشت و سوار هواپیما شد... من نمی‌دانم فرصت رویای دوحه به کجا ختم می‌شود، ققنوس ایران از خاکستر گروه آنگلوساکسون‌ها بر می‌خیزد و طلسم عدم صعود به مرحله حذفی را می‌شکند یا باز هم در کافه فیفا همان همیشگی را سفارش می‌دهد... 🔶 اما می‌دانم که ارزش این فرصتی که به رویا هبه می‌شود چقدر است... ۴سال و چندماه پیش‌تر، یادم هست که تحریم‌هایمان یکی یکی فعال می‌شدند، داستان نفروختن کفش ورزشی به تیم ملی فوتبال حسابی سروصدا کرد، آنها که عازم روسیه شده بودند موقع برگشت به ایران ارزش ارزی پول‌هایشان نصف شده بود... حالا تیم هم باید در گروه مرگ مسابقه می‌داد، آخرین کنفرانس خبری قبل از جام بود، از کی‌روش درباره تحریم‌ها پرسیده بودند و جوابی با این مضمون داده بود: «رویای هیچ ملتی را نمی‌شود تحریم کرد و ما برای رویای این مردم می‌جنگیم»... 🔶 جنگیدند، باز هم حذف شدند اما با بهترین نتیجه تاریخ فوتبال ایران در سخت‌ترین گروه تاریخ فوتبال ایران... رویای ایران به اندازه همان چند درجه زاویه و خطای دیدی که فکر می‌کرد توپ را در دقیقه۹۵ وارد دروازه پرتغال می‌کنیم با واقعیت اختلاف هندسی داشت، شاید هم اختلافشان عاطفی و خانوادگی بود، اختلاف مربی پرتغالی که داشت تیم کشورش را حذف می‌کرد، هرچه بود داغش به دلمان ماند... 🔶 برای آه‌ی که کشیدنش ۴سال طول کشیده خم شدیم، اما رویایمان را زنده نگه داشتیم، رویایی که تحریم شدنی نبود، تنبیه شدنی هم نیست، هرقدر فحش بگذارند برای شادی و غرورمان، ما از رویا دست نمی‌کشیم! 🔶 از رویای ایران باید دفاع کرد، دفاع می‌کنیم، چه به نام و چه به ننگ... ❤🤍💚 🔸 : محمدصادق فرامرزی 🆔 @tahlil_shjr
استراتژی نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی ایران چیست؟ آیا مماشات می کنند؟ 🔶 استدلال نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی این است که میخواهند با تکرار جنایات شاهچراغ، ایذه، اصفهان و تحریک قومیتی و دینی در کردستان و سیستان و بلوچستان، ایران را وارد فاز جنگ داخلی کنند. اگر نیروهای انتظامی و تامین کننده امنیت در مقابل از ابتدا با اسلحه جنگی و آرایش جنگی روبرو شوند در واقع کمک به تکمیل پازل دشمن خارجی است. 🔶 علت استفاده از پینت بال و ساچمه از ابتدای وقایع همین است. کشفیات اسلحه و مهمات وسیع دوماه اخیر در مرزها گواه بر این برنامه ریزی می باشد. بسیاری در داخل اعتراض دارند که چرا برخورد جدی صورت نمی گیرد؟ این برخورد جدی چند لایه دارد. یک لایه آن که پایین ترین سطح آن است برخورد با هیجانات جوانان است. لایه اصلی آن درگیری با گروهک‌های مسلح فرصت طلب در نقاط مختلف می باشد. این دسته تمام تحریک‌شان واداشتن ایران به سنگربندی و جنگ داخلی است. 🔶 علت خودداری و دادن تلفات پیش دستی و جلوگیری کردن از تلفات بزرگ چند هزار نفری در قالب جنگ داخلی است. 🔸 : دکتر زادبر 🆔 @tahlil_shjr
-327606528_-1135548232.pdf
2.33M
غلبه بر توطئه القای یاس 🔸 ویژه بیانات رهبر انقلاب در دیدار مردم اصفهان ۱۴۰۱/۰۸/۲۸ 🔸 در «یادداشت بیاناتی» این شماره با عنوان «غلبه بر توطئه‌ القایِ یأس»، نکات رهبر انقلاب درباره امید و امیدآفرینی و همچنین تمرکز دشمن بر القای یأس و ناامیدی در ملت ایران مرور شده است. 🔸 دیدارنگار، شماره ۱۰۹ 🆔 @tahlil_shjr
خونِ بی گناه 🔶 در دو ماه گذشته مخالفین جمهوری اسلامی در داخل و خارج از کشور به اندازه کافی فرصت داشتند روی این موارد کار کنند: 🔶 ۱. برنامه بدهند. ۲. قانون اساسی ۳. کلیات و روش حکمرانی ۴. مدل حکومت بعد چیست؟ ۵. راهکار بدهند که چگونه از تجزیه ایران جلوگیری کنند! ۶. مبانی اندیشه ای و ایدئولوژی شان را تبیین کنند‌. 🔶 به هیچ‌‌کدام نپرداختند، چون مبانی و نخبه ای در کار نیست، خوب یا بد این موارد از دل اندیشه و توسط طبقه راهبر شکل می گیرد‌. سطح دغدغه و شعارها به امور سطحی ختم میشود. خشونت کور و سر و صدای زیاد در فضای مجازی جای این مبانی را پر نمی کند. حال برای بقای سیاسی خود و بلوایی که راه انداختند به چه چیزی نیاز دارند: ریختن خونِ بیگناه. 🔶 از مردم زاهدان تا نیروهای حافظ امنیت هر خونی ریخته شود در راستای احیای مصنوعی این جریان است. چرا در این دو ماه هر مورد خودکشی و بیماری را به پای نظام نوشتند؟ علت همین احیای مصنوعی است. وقتی در خانه مان آتش روشن میشود، صدایمان را بر روی کسانیکه در حال خاموش کردن آتش هستند نباید بلند کنیم. دنبال آن کسی باید بود که آتش را روشن کرده است. 🔶 در روزهای آینده این جریان ایرانی خارج نشین یک چیز میخواهد: خون. خون هر بیگناهی در هر حال ریخته شود در حکم تنفس برای زنده نگه داشتن این جریان شکست خورده است. اینکه برای سه روز آینده دست به تحریک می زنند برای همین جوی خون است. دوماه فرصت داشتند مردم را همراه کنند، عدم همراهی مردم که خودشان معترضند، این جریان را عصبانی کرده است. این عصبانیت در روزهای آینده خون ریزی جدید راه خواهد انداخت. 🔸 : دکتر زادبر 🆔 @tahlil_shjr
مرگ بر دیکتاتور 1⃣ شعار می دهند مرگ بر دیکتاتور. 2⃣  با تهدید و ارعاب اهل بازار را تهدید کردند که باید تعطیل کنید. وقتی بی محلی مردم را دیدند، بین کسبه راه افتادند و زن و بچه شان را تهدید به مرگ کردند. پلیس اعلام کرد 15 نفر از این اوباش را در روز اول دستگیر کرده است. اما در بوکان مغازه های باز را آتش زدند و  در بازار ایذه از مردم و ناجا خون ریختند.    3⃣ به یکی از دوستان گفتم این شعار زن زندگی آزادی که شعار خوبی است؛ چرا از دیوار پاک می کنند؟ شعار مرگ بر دیکتاتور هم. این شعارها خودش نفاق شکن است. 4⃣ مگر این شعارها از کجا آمده است؟ این شعارها و محتوایش را امام به اینها یاد داد؛ ولو در مصداق دچار خطا باشند.  انقلاب 57 یاد داد که زن حرمت دارد و ابزار سوداگری و برهنگی روی جلد زن روز و یا اجیر هرزگی مقامات در جشن هنر شیراز نیست. امام گفت زن مبدا خیرات و کمالات است. واگرنه آن شاه ملعون که دخترکان ایرانی را به اعتراف خاطرات فردوست پیشکش به شاه عرب می فرستاد. 🔶 مرگ بر دیکتاتور را امام یاد داد. واگرنه آزادی به قرائت طاغوت، ساواکی است که اطلاعیه می داد نقد در حد کلانتری محله هم جایز نیست. اخرین نفری که نشریات را می خواند و مجوز انتشار می داد مامور ساواک بود. پیرمردهای تهران تا سالها بعد انقلاب وقتی می خواستند حرف سیاسی بزنند صدای شان را پائین می آوردند و این عادت شان ناشی از خفقانی بود که می گفت از هر سه نفر یکی مامور ساواک است. 5⃣ تحقق این شعارها نیز در انقلاب بود. بانوان ما محتوای حقیقی زن زندگی آزادی را سر دست گرفتند و بالاترین مدارج علمی را طی کردند و در اوج حیا و عفت بر سکوهای قهرمانی ایستادند و در دامن شهید پروری شان سرباز مدافع وطن و اسلام تربیت کردند. 🔶 مرگ بر دیکتاتور را کسانی باور کردند که در نهایت غیرت مقابل دیکتاتورهای عالم صف کشیدند و بساط او را از جای جای منطقه جمع کردند و برای آزادی ملت ها خون دادند. واگرنه این جریان که با شعار زن زندگی آزادی چادر از سر ناموس مردم کشیدند و با شعار مرگ بر دیکتاتور  راه رفت و آمد شهر را بستند و اهالی بازار را تهدید به مرگ کردند و جوان های معصوم را در خیابان های شهر به مسلخ بردند. 6⃣ شعار مرگ بر دیکتاتور  و زن زندگی آزادی شعار انقلاب است واگرنه شعار این جریان همین بددهنی ها و فحاشی ها و هرزگی ها و تهدید کردن هاست. این شعارها وقتی دست اهلش نباشد خودش ابزار افشای نفاق می شود. شعاری که بر قلب ها نباشد بر سر زبان ها نیز نخواهد ماند؛ عمل که بماند. 🔸 : محسن مهدیان 🆔 @tahlil_shjr
کدام ؟! 🔶 یکی از مشکلات اساسی در هر جنبش، نهضت، کارزار سیاسی و ... انتخاب دقیق و مسئولانه‌ی واژگان است. واژگان به دلیل ابهام در مصادیق و تنوع کاربردهایشان، در بین افراد و گروه‌های مختلف موجب بدفهمی می‌شوند، برداشت‌های نادرست و از قضا ائتلاف‌های چند روزه‌ی کاذب ایجاد می‌کنند. 🔶 یکی از این واژه‌های بسیار مهم «مردم» است! 🔶 هر جناح سیاسی از مردم حرف می‌زند. اپوزوسیون از تجمعات در شهرهای خارج کشور تعبیر به مردم می‌کند، بچه‌های کف خیابان خودشان را مردم می‌دانند، شرکت‌کنندگان در راهپیمایی‌ها و انتخابات خودشان را مردم می‌دانند، آن‌هایی که در انتخابات شرکت نمی‌کنند خودشان را مردم می‌دانند، گروه‌های مختلف در فضای مجازی خودشان را مردم می‌دانند و کلاً با هر کسی صحبت می‌کنیم یک خواسته را مطرح می‌کند و می‌گوید مردم این را می‌خواهند! اما دقیقاً کدام یک از این‌ها مردم‌اند؟! و اساساً جدا کردن این‌ها از یکدیگر درست است؟! 🔶 اگر نتوانیم را تعریف کنیم، دقیقاً نمی‌دانیم باید منافع و حقوق کدام یک از گروه/ گروه‌های فوق را استیفا کنیم و البته نمی‌توانیم به عنوان تصور کنیم باید در کدام جهت تلاش بیشتری داشته باشیم. به زبان ساده‌تر حاکمیت، نماینده کدام گروه/ گروه‌هاست؟! اگر نماینده همه‌ی گروه‌هاست، آیا ساز و کارهایش برای مشارکت اکثریت آن‌ها در کشور تعبیه شده؟! (طبیعتاً اینجا منظور گروه‌هایی که منافع‌شان در ضدیت با شرع است، نمی‌باشد) 🔶 این‌ها مواردی است که به غیر از در بین نخبگان و گروه‌های مختلف به دست نمی‌آید. گفتگویی که تا امروز خیلی در کشور ما محلی از اعراب نداشته است ... 🔸 : حمید کثیری 🆔 @tahlil_shjr
ولایتِ همگانی! 🔶 علامه طباطبایی ذیل آیه۷۱توبه: 《المؤمنون و المؤمنات بعضهم اولياء بعض... بعد از آن تذكر و بيان حال منافقين، اينك حال عامه مؤمنين را بيان ميكند و می فرمايد: "مردان و زنان با ايمان اولياى يكديگرند"، تا منافقين بدانند نقطه مقابل ايشان مؤمنين هستند كه مردان و زنانشان با همه كثرت و پراكندگى افرادشان همه در حكم يك تن واحدند، و به همين جهت بعضى از ايشان امور بعضى ديگر را عهده دار مى شوند. 🔶 و به همين جهت است كه هر كدام ديگرى را به معروف امر ميكند و از منكر نهى مى نمايد. آرى، بخاطر ولايت داشتن ايشان در امور يكديگر است -آنهم ولايتى كه تا كوچك ترين افراد اجتماع راه دارد- که به خود اجازه مى دهند هر يك ديگرى را به معروف واداشته و از منكر باز بدارد.》(المیزان) 🔶 چون شرط امر به معروف، عدالت نیست و حتی فاسق هم چنین حقی(ولایتی) دارد؛ پس غیر متشرعه، بی حجاب و بدحجاب هم میتواند مذهبیِ محجبه ای یا حتی یک روحانی را در معروفی، امر یا از منکری، نهی کند! 🔸 : محسن قنبریان 🆔 @tahlil_shjr
🔰 قسمت اول ✅ سبک سلوک مدیران 🔶مقابله با استبداد و ایستادن سمت مردم از دل نظام دغدغه های روحانیت شیعه بیرون آمده در طول تاریخ. شیعه اصلا با نفی استبداد شکل گرفته و شروع شده. با این پرسش روشن که «هر کسی» چه حقی دارد بر «همه» حاکم شود و این سوال فقط برای او یک پاسخ دارد و آن اینکه فقط «خدا» ممکن است و حق دارد حاکم را برگزیند. و الا هر سبک دیگری ناچار است از ختم شدن به استبداد. 🔶 ماجرای مشروطه با درخواست عدالت در آزادی انسانها و نفی استبداد سنتی آغاز شد و از حوزه سر درآورد و در نهایت هم شیخ فضل الله زودتر و آخوند دیر تر متوجه شدند که ماجرا منحرف شده به سمت جایگزینی استبداد پیچیده تر بیگانه با استبداد ساده سنتی و تغییر موضع دادند. 🔶شوخی نگیرید که امام در اوج محبوبیتش که هر طرحی را در آغاز انقلاب میتوانست مطرح کند و اگر مردم هم حتی همراه نمیشدند شجاعتش را داشت که بگوید. کسی که شجاعت داشت فرمان بیرون ریختن مردم برای جان دادن را بدهد. او چرا «مردمسالاری دینی» را ریل اصلی کل حرکت امت قرار داد؟ 🔶 برای شما جالب نیست که رهبری در همین آخرین سخنرانی اش مهمترین دارایی کشور را که با دیگر دارایی ها متفاوت است و میتواند باعث تعریف نقش جهانی در طرح نوین عالم برای ایران شود را همین جمع مردمسالاری و دین و معنویت میداند؟ آنجا که قرار است نقش محور مقاومت بودن ایران در جبهه آسیایی را توضیح دهد که یک قطب فرهنگی و فکری و رهبر و هادی کل جبهه مقاومت است. 🔶 ایران در سطح مدیریت میانی مهمترین چالشش با مدیریت راهبردی رهبران انقلاب اسلامی، اولا مقوله مردم بود نه هیچ نکته دیگر. بازرگان به امام میگفت «به مردم بگویید به خانه ها برگردند تا ما خودمان اداره کنیم.» این یک اندیشه بود او علنا به امام گفت تصمیم خبرگان قانون اساسی که نماینده مردم بودند را مستبدانه ملغی کند و امام نپذیرفت. در نهایت هم از انقلاب مردم در مقابل آمریکا که در حمله به سفارت تجلی کرد کنار کشید. 🔶 مساله بنی صدر چسبیدن به گروهک مسلح بود و تقابل با عموم مردم و ایجاد دو قطبی اجتماعی در مردم. قبل از آن پشتیبانی امام از بنی صدر هم پشتیبانی از انتخاب مردم بود. آن فهم عجیب و غریب از کارگزاران و این صبر و تحمل او ، خارق العاده بود. بعدها رهبری میگوید امام حکیمانه تر از ما میدید. ذات بنی صدر را همه میشناختند هم سیدعلی و هم حزبی هایش هم امام. تفاوت در صبر امام بود. 🔶 همین نکته در قصه میرحسین هم بود. او بعدها به خوبی نشان داد که هویتش چه بود. لجاجت و انانیت که سیدعلی خامنه ای میدید و میفهمید، و قطعا امام هم میدانست اما امر میکرد سیدعلی را به صبر، صبری که هر وقت به آن فکر میکنم احساس میکنم بسیار غیر عادی است. سیدعلی آخرسر تصمیم خود را میگیرد و با امام همراه میشود. بگذار تا مردم بفهمند. ولو بیست و چند سال بعد آنجا که رسما و علنا مقابل رای اکثریت قد علم میکند و نشان میدهد آنچه آنها میفهمیدند. 🔸 : علی مهدیان 🆔 @tahlil_shjr
🔰 قسمت دوم ✅ سبک سلوک مدیران 🔶 بیان هاشمی درباره اینکه کاری کنیم که مردم کسی را انتخاب کنند که ما میخواهیم و تقابل رهبری با این اندیشه او از این جهت مهم است. اندیشه ای که در نزدیکان هاشمی به مادام العمر کردن ریاست جمهوری او رسید و معلوم بود که در ریل امام خمینی این اندیشه پیش نمیرفت. 🔶 برادران و خواهران! سخت ترین امتحان همین سلوک با مردمسالاری دینی است. به قول رهبری «سلوک در این ریل باعث رشد معنوی کارگزاران میشود». و اگر درباره کاستی های این و آن سخن میگوییم دلیلش بغرنج بودن این حقیقت است. شبیه سیدعلی بودن شبیه حاج قاسم بودن مشکل است مشکل. نیاز به یک رشد معنوی جدی دارد. 🔶 و الا با ادا اطوار خاتمی که دموکراسی را نه از نگاه توحیدی خمینی بلکه از اندیشه دنیایی فرانسه یادگرفته بود معلوم است در نهایت از استکبار فتنه هشتاد و هشت سر در خواهیم آورد. سلوک با مردمسالاری دینی دشوار است و الا مردمسالاری جایش را به عوام سالاری احمدی نژادی میدهد. بدون عقلانیت و معنی. 🔶 مردمسالاری خمینی سهم نخبگان را هم میدهد سهم عقل را هم میدهد. لذا چیزی دارد به نام انتخاب نخبگان. چیزی دارد به نام قانون به نام نظام. مصلحت میفهمد، لذا مقابل استبداد غربی میایستد ولو مجبور باشد از جسد متعفن دولت غربگرا دفاع کند تا بماند و سر زمان خودش به رای مردم جابجا شود. جسد متفعن غربگرایی که چشم «امید»ش به غرب بود نه مردم و «تدبیر»ش در پنهانکاری از مردم (نه... بماند) 🔶 امید داریم دولت فعلی متوجه باشد که مردمی بودن مدیریت یعنی سپردن کار به مردم نه فقط تلاش برای مردم. این بن مایه اقتصاد مقاومتی و اصل چهل و چهار و تولید دانش بنیان و دیگر دستورات بالا دستی رهبری است. 🔶 و امید داریم از اخلاق عوام گرای برخی مسوولین (که نمیخواهم نامشان را ببرم) خلاص شویم. کسانی که فکر میکنند با باز کردن دست دشمن به واسطه فضای مجازی میتوانند برای خودشان رای جمع کنند یا محبوبیت کسب نمایند. 🔸 : علی مهدیان 🆔 @tahlil_shjr
-1411375360_888227478.pdf
1.63M
✅ ملت شکست ناپذیر 📝 سخن هفته شماره جدید خط حزب الله، با بررسی ابعاد برنامه‌ریزی دشمن در اغتشاشات اخیر و نقش مردم در شکست نقشه‌های دشمن به این سوال پاسخ داده است که چرا از نگاه رهبر‌انقلاب اسلامی، مردم در نبرد جنگ ترکیبی و آشوب آفرینی دشمنان، پیروز میدان هستند؟  🔸خط حزب‌الله در آستانه ۵ آذرماه، روز بسیج مستضعفان، مروری بر جایگاه بی‌بدیل و ثمرات بسیج در انقلاب اسلامی داشته است. 🌷شماره‌ این هفته خط حزب‌الله، به روح مطهر دانشجویان بسیجی شهید در اغتشاشات اخیر، شهید حسین دانیال زاده و دانیال رضا زاده تقدیم می‌شود. 🔸خط حزب‌الله؛ شماره ۳۶۸ 🆔 @tahlil_shjr
استعفای رستم قاسمی و دو نکته! 🔶 استعفای وزیر راه و شهرسازی را قبول کردند، اما دو نکته؛ 1️⃣ ای کاش رسمی به وجود بیاید که پیش از خروج افراد از مسئولیت‌شان - به هر دلیلی - بیایند و در مورد عملکردشان در زمان تصدی مسئولیت توضیح بدهند که چه دستاوردی داشتند. این موضوع حداقل کمک می‌کند، برای سپردن مسئولیت‌های بعدی به این افراد، کارنامه‌شان در دسترس افکار عمومی باشد. در مورد خود آن مسئولیت و وزارت‌خانه نیز وقتی ایشان توضیح بدهند که چه کردند و چه نکردند، توقع ما از نفرات بعدی تنظیم خواهد شد. 2️⃣ چه خوب است کسانی که پیش از انتخابات ریاست جمهوری، برای رییس‌جمهور طرح بردند و قول و وعده ساخت مسکن را به ایشان دادند نیز، امروز از مسئولیت‌شان خارج شوند! و البته هم مسئولیت دیگری نپذیرند! و هم پیش خدا توبه کنند که موجب شدند یکی از مهم‌ترین وعده‌های دولت اینچنین معلّق بماند. 🔶 دقت کنیم یکی از مهم‌ترین وزارت‌خانه‌ها در دوره اخیر که بارها مورد اشاره رهبری بودند، هنوز نتیجه و دستاورد محسوسی ایجاد نکرده و بار آن روی دوش همه‌ی دولت احساس می‌شود، لذا نباید عادی و ساده از کنار آن عبور کرد. 🔶 دولت عزم کار دارد و این را در طول سال گذشته نشان داده است. هنوز هم سه سال از پایان کار این دولت باقی مانده و می‌توان امیدوار بود ساخت مسکن ارزان‌قیمت در کشور با سرعت بسیار زیاد دنبال شود. موضوعی که اگر مهم‌ترین موضوع کشور نباشد، قطعاً یکی از مهم‌ترین‌هاست. 🔸 : حمید کثیری 🆔 @tahlil_shjr