eitaa logo
شجر
1.1هزار دنبال‌کننده
778 عکس
38 ویدیو
1.7هزار فایل
شبکه جهادی رشد ⚡شتاب سابق💡 جهت کسب اطلاعات بیشتر با @ad_shajar در ارتباط باشید. ایتا eitaa.com/tahlil_shjr بله ble.ir/tahlil_shjr روبیکا rubika.ir/tahlil_shjr سروش splus.ir/tahlil_shjr تلگرام t.me/tahlil_shjr
مشاهده در ایتا
دانلود
یک سخنرانی غبطه برانگیز حدیث بالاسر اینست: "اکثر الخیر فی النسا" . بیشتر خوبی ها از زنان است. بنر مقابل سخنران نیز چنین است: "امام خمینی: زن مبدا همه خیرات است. " حالا سخنان رهبر انقلاب را از داخل این پرانتز در جمع بانوان مرور کنیم. 1⃣ رهبرانقلاب برخلاف بسیاری از سر انفعال مقابل غرب سخن نمی گویند؛ کاملا مطالبه گرایانه. اینکه چطور تمام هویت زن را گرفتند تا خرج مانایی سرمایه داری و استکبار جاهلیت مدرن کنند. از زن غربی انسانیت را گرفتند تا اجیرشان شود. در آنسو از جایگاه زن ایرانی گفتند. اینکه از کجا به کجا رسیدیم. امروز زنان ما در چه عرصه های فردی و اجتماعی نام آورند و تاثیرگذار. مرور این سابقه برای آنها که چشم بسته دارایی های شان را نمی بیند و گرفتار خودتحقیری اند آموزنده است. این راه طی شده فخر ندارد؟ 2⃣ بازتعریف جایگاه زن ایرانی و مسلمان؛ عمده سخنرانی به همین گذشت. عمری در گوش ما گفتند که تا وقتی زن خانه دار است، عقب مانده و پیشرفت در خیابان است.  بعد هم جماعتی غرب زده، حذف پوشش و حجاب را مقدمه اجتماعی شدن دانستند. رهبری انقلاب همه عناوین این گزاره را مجدد تعریف کردند. اول اینکه خانه داری، خانه نشینی نیست و حضور زن در عرصه اجتماعی یک ضرورت است. و دوم به نقش واقعی زن در خانه پرداختند تا نسبت ایندو ماموریت روشن شود. اینکه قوام خانواده بر محور زن است. تعبیرشان چنین بود؛ مثل هوائی که تنفس می کنیم. از اینجهت خانه داری، یعنی صیانت از جریان زندگی خانواده؛ چه جسم اعضا و چه روح شان و روشن است که این مهم، فراتر و برتر از هر ماموریتی است. چنین جایگاهی غبطه برانگیز نیست؟ 3⃣ تصویر دقیق از حجاب. اینکه نه مثل جریان منفعل داخلی منکر ضرورت حجاب شدند و نه مثل جریان مرتجع به تکفیر زن ایرانی رسیدند. اینکه ضعف ظاهری، نفی دینداری و انقلابی گری نیست. با همین مقدمه نیز وارد ماجرای اغتشاشات شدند. 🔶 اینکه زن ایرانی با هر سطح حجابی در ایام اغتشاشات مقابل اباحه گری ضدانقلاب ایستاد. برخلاف تصور خناسان کشف حجاب نداشت و بر حیا و عفاف خود پافشاری کرد. کاش متوجه شویم این ماجرا چقدر اهمیت دارد. حجاب امروز فراتر از مصونیت فردی و بلکه مبارزه است. هر قدم چنین فردی در خیابان عبادت است. چنین بندگی و عبودیتی رشک ندارد؟ 🔶 در میان دو پرانتز معرفتی، جایگاه حقیقی زن را در عالم نشان دادند؛ هم شعف دارد و هم غصه؛ اینکه چرا حقیقت دین، دست جوان های ما نرسیده است و چه کسی مقصر است؟ واقعیت انیست که از هر جا به هر جا رویم جز به ضرورت روشنگری و جهاد تبیین نمی رسیم. اینجا نیز حسرت دارد. 🔸 : محسن مهدیان 🆔 @tahlil_shjr
برای مرد۱:۲۰ 🔶 باید برای همگان سوال شود، این چه عزت و محبوبیتی است که خدا به یک انسان معمولی و غیرمعصوم داده است! به یک بچه روستایی، به کسی که از شهرت فراری بود، به کسی که در دنیای قدرت وقتی به او پیشنهاد نامزدی برای ریاست جمهوری شد، گفت: من سربازم کاندید گلوله هام! به کسی که اهل جذب فالوئر نبود، برای جذب هم تلاش نمیکرد. مخفی بود، گریزان بود، از دوربین، از خبرنگار، از شو بازی کردن...علت این نفوذ در قلوب چیست؟ 🔶 عبادتش، جهادش، اخلاصش، همه و همه جای خود مهم و محترم، اما باید به این پرداخت که او در برابر ظالم در هر جای جهان که می ایستاد قطعا و بلادرنگ از مظلوم دفاع میکرد. حتی وقتی کُردهای عراق از او کمک خواستند بی درنگ به یاریشان شتافت. زنان ایزدی، کودکان سوری، کودکان یمن و‌‌‌... 🔶 شما از مظلوم در برابر ظالم دفاع کنید، خدا از عزت خودش به شما بی حساب عطا می کند. بخاطر همین ظالمترین دولت جهان، یاور مظلومان را شبانه، غریبانه در ساعت ۱:۲۰ موشک باران کرد. 🔸 :دکتر زادبر 🆔 @tahlil_shjr
پاسخ فرح به پرسشی درباره آلودگی هوا، مردم به خصوص طبقه غنی همکاری نمی‌کنند. 🔶 فرح پهلوی، مهرماه ۱۳۵۰ در بخشی از گفتگویش با رسانه‌ها: اتوبوسهای گازوئیلی یکی از عوامل مهم آلودگی هوا محسوب می شوند و به همین جهت چندی پیش، مسئولان امور اقدام کردند که با نصب وسیله خاصی روی این اتوبوسها از دود کردن آنها جلوگیری نمایند ولی در عمل نتیجه چندانی عاید نشد. کمیته خاصی نیز در این زمینه مشغول مطالعه است ولی بازهم پیشرفت کار، احتیاج به همکاری مردم دارد. 🔶 زیرا یکی از مهمترین عوامل برای مبارزه با آلودگی هوا فضای سبز است که بطور جدی در توسعه آن کوشش می‌شود و تابه حال پارکها و جنگلهای متعددی در شهرها ایجاد شده‌اند ولی بازهم با عدم همکاری مردم روبرو می‌شوند که در این مورد مخصوصا طبقه غنی همکاری نمی‌کنند و به محض آنکه تصمیم گرفته می‌شود در منطقه‌ای پارک یا جنگل مصنوعی ساخته شود برای خرید اراضی آن منطقه اقدام میشود، صاحبان اراضی متشبث می‌شوند و عریضه می‌نویسند که دولت می‌خواهد باغچه یا باغ مشجر ما را ضبط کند. 🔶 البته نمی‌توان به زور باغ مردم را خریداری کرد ولی مردم باید همکاری کنند که اگر حاضر نیستند باغشان را بفروشند لااقل درختان قدیمی آن را نگهداری کنند. 🆔 @tahlil_shjr
✅  چرا سرمایه‌سوزی می‌کنیم؟! 🔶 اگر مستند عابدان کهنز را دیده بودند می دانستند او خودش ورزشکار است؛ اهل زورخانه و تشک کشتی است. اگر این بریده فیلم منتشر شده از مهمان برنامه جهان‌آرا و حرف اشتباهی که در مورد علی دایی زد؛ بجای مدیوم‌شات؛ در لانگ‌شات بود حتما مواجهه ها فرق می کرد! 🔶 کمااینکه اگر می‌دانستند او فرمانده جانباز مدافع حرم است مواجهه ها فرق می کرد. حتما رضا کیانیان آن یادداشت را نمی نوشت یا حتما با ملاطفت بهتری می نوشت! 🔶 اینها البته توجیه کننده اشتباه بیانی آن رزمنده مجاهد که همه ما مدیون او هستیم نیست؛ او نباید در این‌باره حرف می زد و نباید اینگونه حرف می زد! 🔶 اما به نظرم پیش از اشتباهی که او مرتکب شده است؛ مدیریت رسانه خطا کرده؛ مدیریتی که او را در میزانسنی اشتباه قرار داده است؛ سوال نادرست یا مسیر بحث غلطی را طراحی کرده است و این چاله را جلوی پای او قرار داده است! شک ندارم که همین پهلوانی که امروز نمی تواند روی پا بنشیند؛ روزگاری بخاطر گل های علی دایی به کره جنوبی و پاس گلش به خداداد در آن بازی تاریخی که پرچم ایران را برافراشته کرده؛ به هوا پریده است! 🔶 حالا اما اتفاقی در جامعه افتاده؛ خطاهایی صورت گرفته؛ در این وانفسا علی دایی هم مستثنی نبوده و شاید او هم خطایی کرده -که کرده و در جای تخصصی خودش باید مورد بررسی قرار بگیرد- در این بین وظیفه  باید ترمیم کننده شکاف‌های آن آسیب باشد نه تعمیق دهنده!؛ همانطور که  ملت ایران اینگونه بود و در این مدت مدام از او و مشی و مرامش سخن رفته است. 🔶 نگاه سیاست‌زدهِ پشت برنامه این جانباز را در مسیر غلطی سوق می دهد که شکاف ها را عمیق تر کند؛ غافل از اینکه نمی دانند دارند چه بلایی بر سر سرمایه اجتماعی جمهوری اسلامی می آورند! هنر حاج قاسم این بود که برای حفظ تمامیت ایران؛ تمام تلاشش بر حفظ وحدت ملت ایران بود و تا آنجا که می شد جلوی شکاف و دو قطبی های غلط را می گرفت؛ از خطاها چشم پوشی می کرد که کلیت حفظ شود و اینگونه او برای نام «مدافع حرم» یک مفهوم با ارزش ساخت؛ اینگونه او با دفاع از حرم؛ سرمایه اجتماعی جمهوری اسلامی را تقویت کرد و حالا تفکر سیاست‌زده یکی از همان سرمایه ها را ابزار شکاف می کند؛ ابزاری که اصل سرمایه او را هم می سوزاند! 🔸 : میکائیل دیانی 🆔 @tahlil_shjr
مقام و جایگاه زن در اسلام 🔶 در همین ایام فاطمیه یکی از دال‌های پرتکرار «مقام و جایگاه زن در اسلام» بود. در تریبون‌ها، منبرها و مداحی‌ها این موضع تدافعی را که «زن در نگاه اسلامی جایگاه والایی دارد» بسیار شنیدیم.  چرا تدافعی؟ زیرا تورم این ادبیات در یک ماه گذشته در پاسخ به دو چیز بود: ۱- ادبیات تولیدی درباره زنان در بلوای اخیر ۲- نگاه غربی به زن. 🔶 فارغ از دقت این موضع‌گیری به هر حال آن چه که ما می‌بینیم ساختارهاست نه شعارها. زنان لابلای شعارها زندگی نمی‌کنند، آن‌ها جهان پیرامون روزمره‌ی خود و ساختارها را به مثابه یک «وضعیت مستمر» می‌بینند. پرسش همینجاست: چرا این شعارها به «وضعیت ساختاری» تبدیل نمی‌شوند؟ چرا در روزهایی که از چپ و راست نسبت به بحران جمعیت هشدار داده می‌شود، هیچ نیرویی برای ویرایش ساختارها وجود ندارد؟ چه شده که در نظام پزشکی ما پرستار و ماما اینگونه شده‌اند؟ چرا شعارها هنوز قابلیت محافظه‌کارسازی دارند؟ چرا متولیان امر هنوز در نقطه‌ی جامعه‌پردازی ننشسته‌اند؟ 🔶 دقت کنید که در این فقره ما با یک نقصان و ناکارآمدی صرف مواجه نیستیم، ما با یک وضعیت صددرصد متناقض مواجهیم که فقط اگر بتوانیم با توطئه و خیانت توجیهش کنیم آرام می‌شویم. ما باید بتوانیم نحوه وجود و علت‌های پیدایش چنین وضعیتی را تشریح کنیم. واقعا این وضعیت متناقض حاصل چیست ؟ 🔸 : مهدی تکلو 🆔 @tahlil_shjr
A4 - 374.pdf
1.31M
آن روی سکّه سیاه آشوب 🔸 خط حزب‌الله در گزارش هفته خود، پیامدها و خسارت‌های اغتشاشات برنامه‌ریزی شده اخیر توسط آمریکا و رژیم صهیونیستی را بررسی کرده است. 🔸 سخن هفته خط حزب‌الله، به مناسبت دیدار اخیر  بانوان با رهبر انقلاب، نگاهی به الگوی تراز زن مسلمان و خدمات کم‌نظیر انقلاب اسلامی به بانوان داشته است. 🌷 شماره‌ این هفته‌ی خط حزب‌الله به روح مطهر طلبه بسیجی مدافع امنیت شهید حسن مختارزاده تقدیم می‌شود. 🔸 خط حزب‌الله؛ شماره ۳۷۴ 🆔 @tahlil_shjr
مروری بر بیانات رهبر انقلاب در دیدار اقشار مختلف بانوان ۱۴۰۱/۱۰/۱۴ 🔶 در مسئله‌ی زن، موضع ما در قبال مدّعیان ریاکار غربی، موضع مطالبه است، موضع دفاع نیست. اگر این مطالبی را که درباره‌ی مسئله‌ی زن و موضوع زن مطرح میکنیم... تکرار بکنید، بیان کنید، امید این هست که بتوانید روی افکار عمومی غربی‌ها هم واقعاً اثر بگذارید. 🔶 درباره نگاه اسلام به مسئله جنسیت و زن: 🔶 تساوی زن و مرد در زمینه‌ی ارزشهای انسانی و اسلامی جزو مسلّمات اسلام است. 🔶حقوق و وظایف یکسان نیست امّا متعادل است. در نگاه به مسئولیّت‌پذیری‌ها، تکیه بر ویژگی‌های طبیعی زن و مرد است. در مورد وظایف اجتماعی، تکالیف زن و مرد یکسان است. نقشها مختلف است امّا تکالیف یکسان است. 🔶 این، هم یک نگاه مترقّی است، هم عادلانه است: ♦️زن در جای برجسته‌ی خود، مرد هم در جای برجسته‌ی خود، ♦️و هر دو برخوردار از امتیازات قانونی، فکری، نظری و عملی؛ 🔶 مرد اولویّت دارد بر زن در نظام سرمایه‌داری؛ چون رجحان‌ سرمایه بر انسان، در مورد مرد بیشتر صادق است. در نظام سرمایه‌داری دو جور از زن سوء استفاده میشود: ♦️یکی در مورد خود کار ♦️یکی هم چون مرد جنس برتر است، زن وسیله‌ی التذاذ مرد قرار بگیرد. نتیجه [این نگاهِ مردسالاری] این است که زن سعی میکند الگوی خودش را مرد قرار بدهد و مرد میشود الگوی زن. 🔶درست نقطه‌ی مقابل تمدّن غربی که مرد را الگو قرار میدهد، در قرآن زن را الگو قرار میدهد. وقاحت غرب اینجا ظاهر میشود: اینها با این‌ همه ضربه‌ای که به زن و به حیثیّت زن و به کرامت زن وارد آورده‌اند، خودشان را پرچم‌دار حقوق زن وانمود میکنند! 🔶 یکی از کارهای مهمّ شما [بانوان دانشمند] همین است که فاجعه‌آمیزیِ نگاهِ فرهنگِ غربی به مسئله‌ی جنسیّت و مسئله‌ی زن را افشا کنید. میتوانید ارتباطات فضای مجازی بگیرید و زمینه‌سازی کنید برای اینکه توجّه کنند و این مفاهیم را در قالب گزاره‌های کوتاه و گویا تنظیم کنید، و بفرستید برای فهم افکار عمومیِ این هشتگ‌سازی‌ها و مانند اینها که هست. 🔶 درباره مسئله خانواده و نقش زن در آن: 🔶 تشکیل خانواده ناشی از یک قانون عامّ عالم وجود است؛ آن قانون عبارت است از قانون زوجیّت. اگر چنانچه این ضوابط رعایت شد، موجب این است که خانواده سالم بشود؛ خانواده که سالم بشود، اجتماع سالم میشود. 🔶 زن در خانواده یک وقت در نقش همسری ظاهر میشود، یک وقت در نقش مادری ظاهر میشود؛ هر کدام یک خصوصیّتی دارند: در نقش همسری👈مایه‌ی سکونت، مایه‌ی عشق و آرامش و مانند اینها است. 🔶 در نقش مادری: ✨دارای حقّ حیات بر فرزند ✨مایه‌ی انتقال عناصر هویّت ملّی‌ ✨افشاننده‌ی بذر ایمان و اخلاق در دلها 🔶 در مورد مسئله‌ی خانواده هم باز اگر بخواهیم مسائل غرب را نگاه کنیم، فاجعه است! غرب خانواده را متلاشی کرده 🔶 درباره مسئله حجاب: 🔶 حجاب یک واجب شرعی است که باید رعایت بشود، منتها آن کسانی که حجاب را به طور کامل رعایت نمیکنند، اینها را نباید متّهم کرد به بی‌دینی و ضدّانقلابی. البتّه همه‌ی ماها یک نقصهایی داریم، باید نقصها را برطرف کنیم؛ هر چه بتوانیم برطرف کنیم، بهتر است. 🔶درباره خدمات جمهوری اسلامی به زنان: 👏🏻این‌‌همه استاد دانشگاه زن 👏🏻این‌‌همه پزشک متخصّص و فوق تخصّص زن 👏🏻این‌همه دانشمند محقّق 👏🏻این‌‌همه میل به تحصیل علم در دانشجوهای دختر 👏🏻قهرمانی در میدانهای ورزشی با حجاب اسلامی 👏🏻پیشرفت در المپیادهای علمی 🔶 این در پیش از انقلاب سابقه نداشت؛ این کاری است که انقلاب کرد. اینکه چند نفر از این خانمها گفتند که... از آنها [خانم‌ها] استفاده‌ی عملی در تصمیم سازی ها و تصمیم گیری ها استفاده نمیشود، بله، این یک عیب است، در این تردیدی نیست، این عیب باید برطرف بشود. 🔶 در قضایای اخیر... زنها ایستادگی کردند... اینها [دشمنان] امیدشان این بود که همینهایی که حجاب نیمه‌کاره دارند بکلّی کشف حجاب کنند، [ولی] نکردند؛ یعنی زدند تو دهن آن تبلیغ‌کننده و فراخوان‌فرستنده. درباره لزوم تقویت قوانین مربوط به داخل خانواده، در جامعه‌ی ما در درون بعضی از خانواده‌ها به زنها ظلم میشود. راهش این است که قوانینِ مربوط به داخل خانواده آن‌چنان محکم و قوی باشد که هیچ مردی قادر به ظلم کردن به زنان نباشد. 🔶 امیدواریم که ان‌شاءالله همه‌ی این مسائل به بهترین وجهی به نهایتهای خیر برسد، و از خداوند متعال برای همه‌ی شما خیر و سلامت و عافیت میخواهم. 🆔 @tahlil_shjr
دروغ بزرگ و هواپیمای اوکراینی 🔶 در ایام اغتشاشات هرجا درباره کشته سازی ها افشاگری صورت می گرفت و رسانه های جاعل خلع سلاح  می شدند، ناگزیر به ترور ذهنی مخاطب با حادثه هواپیمای اوکراینی بودند. اما غرض نهایی این ترور ذهنی چه بود؟ «نظام دروغگوست.» این کدگذاری ذهنی را با تمام قوا انجام دادند تا پروژه کشته سازی اغتشاشات شکست نخورد. 🔸اما این کدگذاری چطور صورت گرفت؟ رسانه های جاعل در چه فرآیند شناختی، زمینه باور این اتهام آشکار را فراهم کردند؟قدم به قدم پیش رویم: پس از حادثه هواپیمای اوکراینی همه همت رسانه های سعودی- صهیونیستی این بود که هواپیمای اوکراین تبدیل به نمادی برای القای ناکارآمدی جمهوری اسلامی شود. 🔶 این فرآیند چطور رقم خورد؟  چند روز بعد از شلیک، «هشتگ چرنوبیل» توسط «اشرار رسانه‌ای» کلید خورد. این هشتگ می‌گفت مهم نیست که زمینه شلیک چه بوده و مهم نیست ناخواسته زدید و مهم نیست عذرخواهی کردید و چطور جبران می‌کنید، مهم این است که این شلیک با ماجرای چرنوبیل شوروی که منجر به فروپاشی این کشور شد، هماوردی دارد و نشانه ناشی‌گری ساختاری و سقوط یک حکومت است. اما پروژه چرنوبیل‌سازی‌ باید باور اجتماعی پیدا می‌کرد. نگرفت و نشد. با این حال این پایان ماجرا نبود. از اینجا به بعد فرایند ترور ذهنی مخاطب به روش دیگری باید رقم می‌خورد؛ آن‌هم روش تکرار و تدریج. خطا را باید تبدیل به خط کنند. مصداق را باید تعمیم به ساختار دهند و حادثه را به نشانه. 🔶 اینجاست که ۳سیاست را کلید زدند: 🔸اول؛ اوکراین باید اسم رمز شود. باید کدگذاری ذهنی شود. نباید از جلوی چشم‌ها حذف شود. این کدگذاری نیازمند تحریک احساسات بود. هر روز به بهانه‌ای این حادثه باید بازخوانی شود؛ آن هم به قرائت جریان کذاب رسانه‌ای. 🔸دوم؛ تحریک احساسات باید تبدیل به نفرت از جمهوری اسلامی شود. راهش نیز اتهام شلیک عمد است. آنقدر باید تکرار کرد تا جابیفتد. 🔸سوم؛ تعمیم جزء به کل. از هواپیمای اوکراین به ناکارآمدی ساختاری رسیدن. به همین دلیل لازم بود مصادیقی از خطاها را در ابعاد جغرافیایی یک کشور با کلیدواژه اوکراین کدگذاری کنند. باید ذهن مخاطب دچار خطای تعمیم شود. باز هم موفق نشدند؛ چرا؟ 🔸اول؛ همان ابتدا پس از شلیک به هواپیما در بالاترین سطح، قصورها پذیرفته و مورد عذرخواهی قرار گرفت و برای جبران آن اقدام شد. 🔸دوم؛ حادثه‌ای که ۱۰مورد مشابه دیگر در دنیا داشت و ازجمله خود ایران قربانی آن بوده است، در بالاترین سطح پیگیری و برای بررسی قصورها و تقصیرها محکمه برگزار شد. 🔸سوم؛ برخلاف روایت خناسان فرایند اطلاع‌رسانی عاری از هرگونه خلاف‌گویی عمدی بود. مسئولان مطلع از همان ابتدا در قرنطینه بودند تا احتمالات دیگر در علت سقوط هواپیما را بررسی کنند. 🔶 طبیعی است که تکذیب‌های اولیه به جهت عدم‌اطلاع از این بررسی‌ها صورت می‌گرفت، اما به محض اینکه خبر قطعی شد، صادقانه اطلاع‌رسانی صورت گرفت. خلاصه نشد که بشود. پروژه رهزن‌های رسانه‌ای متوقف شد. تنها یک راه باقی ماند و آن هم تکرار، تکرار و تکرار؛ تکرار یک روایت انحرافی؛ روایتی که از شلیک هواپیما بتواند شکستن اقتدار یک کشور را نتیجه بگیرد. بنابراین رمز این تسخیر ذهنی تنها با "تکرار" است. 🔸به چند روش: 1⃣ "امتداد روایی" اول عمدی بودن شلیک را روایت می کند. سپس این روایت را فرض می گیرد و در حالیکه رسانه های داخلی در حال تکذیب و توضیح هستند، با تولید محتوای ثانوی از قبیل طنز و تحلیل و غیره روایتش را امتداد می دهد و تثبیت می کند. 2⃣ "تکامل روایی" روایت دروغ اول را با منطق چرنوبیل سازی ارائه می کنند و در ادامه با خبرهای جعلی ثانوی و به صورت قطره چکانی، روایت اول را در ذهن ها تکمیل می کنند. 3⃣ "ارجاع روایی" هر روایت جدیدی در دیگر موضوعات را به شلیک هواپیما ارجاع می دهند و در همان بستر، رویدادها را بازنمایی می کنند. 👈نتیجه این سه اقدام چیست؟ تکرار، کمک میکند ذهن شرطی شود. با کلمه شلیک، ذهن کدگذاری می شود و ضمیر ناخودآگاه، روایت خناسان را غیرارادی تکرار می کند. و اما بدترین اتفاق اینجاست. 🔶 با تصرف ضمیر ناخودآگاه شما، کلیدواژه شلیک را تبدیل به "ابرروایت" می کند تا بر همه خرده روایت های بعدی نیز چیرگی پیدا کند. اینجاست که برخی خرده روایت کشته سازی اغتشاشات را با ابر روایت هواپیمای اوکراینی باور می کنند و آنقدر مستعد باور کردن اخبار دروغ می شوند که رسانه های دشمن به خود اجازه می دهند اخبار مضحکی مثل فرار مسوولین ایرانی به ونزوئلا و تسخیر شهر های ایران  و خبر گودبای پارتی برای فتح تهران را هم منتشر کنند و بیمی از به آب دادن آبروی نداشته خود نداشته باشند.   🔸 : محسن مهدیان 🆔 @tahlil_shjr
مبارزِ آرام 🔶 بهار ١٣۶٠ وقتی احسان طبری تئوریسین حزب توده و فرخ‌نگهدار از اعضای سازمان چریک‌های فدائی خلق[اکثریت] برای مناظره درباره نسبت اسلام و مارکسیسم در قاب تلویزیون حضور یافتند، جلوی آنها یک روحانی چهل و چند ساله به نام حجت‌الاسلام مصباح و جوانی سی و چندساله به نام عبدالکریم سروش نشستند. آن روحانی که آن روزها با نام استاد مصباح شناخته می‌شد، از شاگردان امام و علامه طباطبایی بود که پیش از انقلاب، جزو اساتید مدرسه حقانی در قم و از همان زمان به دقت نظر در بحث‌های فلسفی معروف بود. او به واسطه‌ی آن مناظره، فعالیتش در ستاد انقلاب فرهنگی و تداوم فعالیت‌های علمی‌ پس از انقلاب، بیشتر به عنوان یک روحانی اهل علم شناخته می‌شد. غافل از آن که در مبارزات سیاسی نیز جزو چهره‌های برجسته بود. 🔶 پس از ماجرای ١۵ خرداد و دستگیری امام‌خمینی، ایشان مدتی در خانه‌ای در قیطریه تحت نظر بودند. دو تن از مبارزین یعنی آقایان هاشمی رفسنجانی و مصباح یزدی دو نامه به ایشان نوشته و تحلیلی مفصل از اوضاع کنونی کشور و مبارزه ارائه و به طریقی به دست ایشان می‌رسانند. آیت‌الله مصباح سال‌ها بعد دراین‌باره گفت: «بعدها این‌ نامه‌ در منزل‌ ایشان‌ به‌ دست‌ ساواک‌ افتاد و همین‌ نامه‌ از جمله‌ دلایلی‌ بود که‌ مرا به‌ سبب‌ آن‌ تعقیب‌ کردند. به‌ هر حال‌، امام‌ از این‌ نامه‌ بسیار خوشحال‌ شدند و همان‌ زمان‌ آقای‌ شیخ‌ حسن‌ صانعی‌ را فرستادند که‌ از فلانی‌ به‌ واسطه‌ی‌ نامه‌اش‌ تشکر کنید.» 🔶 پس از تبعید امام هم، او یکی از اعضای حلقه یازده‌نفره‌ای بود که برای خاموش نشدن شعله مبارزات دور هم جمع شدند و اساسنامه نوشتند. پوششی که برای این تشکیلات در نظر گرفتند تجدیدنظر در کتاب های درسی حوزه علمیه بود. آقای مصباح یزدی، منشی جلسه بود و صورت جلسه ها را می نوشت. برای این که موضوعات لو نرود، الفبایی را مبنای نگارش گزارش خود قرار داد و در واقع خطی اختراع کرد. آیت‌الله خامنه‌ای که خود از اعضای این گروه بود سالها بعد با یادآوری این خاطرات گفته بود: «آقای مصباح تا آخرش هم الحمدلله گیر نیفتاد، از بس که ایشان آرام و با ملاحظه کار می‌کرد.» 🆔 @tahlil_shjr
دی ماه ابدی.pdf
3.15M
دی ماه ابدی 🔰مروری بر حادثه هواپیمای ps752 اوکراین که ملت را داغدار کرد. 🆔 @tahlil_shjr
ظهورِ هویّتِ مستقلّ زن مسلمان ایرانی 🆔 @tahlil_shjr