تحلیل استراتژیک سینما
نقد کوتاه فیلم نبرد بزرگ ارشمیدس
این فیلم پرچالش ژاپنی که بر سبک کارتن های ژاپنی همچون فوتبالیستها ساخته شده است قرار است شما را نصیحت کند
اولین نصیحت فیلم این است که با ساختن تجهیزات جنگی پیشرفته بهانه به کشورهای غربی ندهید و باعث جنگ افروزی نشوید
نصیحت دوم این است که بجای پرداختن به زیرساخت نظامی باید با تقویت زیرساخت اقتصادی به جنگ با آمریکا و اروپا رفت
نصیحت سوم این است که برای جلب اتحاد مردمان کشورتان یک نماد ملی مثلاً کشتی بزرگ یا برجهای دوقلو را نابود کنید تا مردم کشورتان بر علیه دشمن فرضی متحد و برانگیخته شوند
اینها خلاصه پیامهای استعماری این فیلم مثلاً تاریخی هیجانی بود که این حقیر دریافت کردم
شما چه فیلم استعماری دیگری را میشناسید؟
#نقد_فیلم
#نقد_سینما
#سینمای_سیاسی
#سینمای_استعماری
#ژاپن_استعمار_زده
#برجام_موشکی
#القای_تسلیم
تحلیل استراتژیک سینما
جنگ خلیج فارس با یک دروغ شروع شد
سینما در خدمت جنگ
تحلیل استراتژیک سینما
نقد فیلم جنگ ارواح
فیلم سینمایی جنگ ارواح که در رده فیلم های ترسناک قرار میگیرید ماجرای چند سرباز از نیروهای متفقین را بازگو میکند که در خانه ای هولناک گرفتار چند روح سرگردان شده اند
تماشاگر در پایان فیلم جنگ ارواح متوجه میشود که این سربازان در واقع سربازان آمریکایی مجروح شده در افغانستان هستند که توسط یک سیستم شبیه ساز رایانه ای شرایط جنگ جهانی دوم را در ذهنشان تجربه میکنند
فیلم ترسناک جنگ ارواح در واقع نمایش ترس آمریکائیان از انتقام افغانستان است چون طبق آنچه که در این فیلم نمایش داده میشود جنایتهای متعددی به پای آنها در افغانستان به ثبت رسیده است
اصولاً ژانر ترسناک در سینما روایتگر ترسهای سازندگان این گونه از فیلمها است و سینمای آمریکا پر است از ترسهای تصویرسازی شده
بنیاد داستانی فیلم جنگ ارواح در واقع کابوسهای سربازان جنایتکار آمریکایی است که در آسایشگاههای روانی آمریکا توسط روانشناسان مکتوب و مستند شده و در نهایت تبدیل به فیلم یا رمان ترسناک میشود
#نقد_فیلم
#نقد_سینما
#سینمای_سیاسی
#سینمای_آخرالزمانی
#سینمای_ترسناک
#سینمای_وحشت
#جنگ_ارواح
#جنگ_اشباح
#ارواح_جنگ
#ghostsofwar
#افول_غرب
#افغانستان
#جنگ_جهانی_دوم
نقد فیلم کاپیتان آمریکا اولین انتقامجو
یک جوان لاغر مردنی آمریکایی که مورد توجه هیچ کس نیست به لطف مشاور فراری هیتلر تبدیل به یک فرد قدرتمند میشود
اولین ماموریت این جوان ایفای نقش در تئاتر و سینما برای تشویق جوانان به شرکت در جنگ است
ماموریت بعدی او نجات فردی بنام جیمزباند است که در اسارتگاه دشمن گفتار شده است
و در نهایت این سوپرستاره یعنی کاپیتان آمریکا مستقیماً در جنگ علیه دشمن آمریکا شرکت میکند
شخصیت کاپیتان آمریکا با کارکردهایی که در بالا ذکر شد کسی نیست جز همان سلبریتی ها یا سوپراستارهای سینمای هالیوود یا وابسه به هالیوود
همین سوپراستارها یا سلبریتیها هستند که جاسوسان یا جیمزباندها را زیر ستاره یا همان سپر امنیتی خود در امان نگاه میدارند
همین قهرمانان پوشالی هستند که دروغهای بزرگ را آنقدر تکرار میکنند تا مردم باور کنند و به میدان جنگ بیایند
مشاور هیتلر که در واقع باعث مقبولیت هیتلر در آلمان شد یوزف گوبلز است که در فیلم کاپیتان آمریکا فرارش به آمریکا نماد بهره برداری هالیوود از نظریه ی دروغ بزرگ او میباشد
دروغ بزرگ یا دروغ گوبلزی اصطلاح و تکنیکی است در پروپاگاندا که اولین بار توسط آدولف هیتلر از آن استفاده شد
آدولف هیتلر در کتاب نبرد من میگوید مردم شکست آلمان در جنگ جهانی اول را به این دلیل پذیرفتند که یهودیهای دارای نفوذ در مطبوعات از این تکنیک استفاده کردند
از نظر هیتلر این روش مستلزم آن است که دروغ چنان عظیم باشد که هیچکس باور نکند که کسی آنقدر گستاخ باشد که چنین بیشرمانه حقیقت را تحریف کند
بعدها یوزف گوبلز که وزیر تبلیغات هیتلر بود این تئوری را با کمی تغییر بدین گونه بیان کرد که دروغ بزرگ یکی از روشهای تبلیغاتی مورد استفادهٔ انگلستان است که دروغ بزرگی میگویند و در ضمن تحت هر شرایطی بر صحت آن پافشاری میکنند
امروز کاپیتان های دست نشانده آمریکا یا همان سلبریتیهای ستاره دار داخلی در حال انتشار دروغهای خیلی بزرگ هستند و پرتکرار و پرتکرار منتشر میکنند تا مردم بپذیرند
#نقد_فیلم
#نقد_سینما
#سینمای_سیاسی
#جنگ_نرم
#جنگ_ترکیبی
#دروغ_بزرگ
#جهاد_تبیین
#هالیوود
#سلبریتی
#کاپیتان_آمریکا
#اولین_انتقامجو
#capitanamerica
#firstavenger
#هیتلر