🌷امام رضا عليه السلام:
🔹يقَالُ لِلْعَابِدِ يَوْمَ اَلْقِيَامَةِ نِعْمَ اَلرَّجُلُ كُنْتَ هِمَّتُكَ ذَاتُ نَفْسِكَ فَادْخُلِ اَلْجَنَّةَ
أَلاَ إِنَّ اَلْفَقِيهَ مَنْ أَفَاضَ عَلَى اَلنَّاسِ خَيْرَهُ وَ أَنْقَذَهُمْ مِنْ أَعْدَائِهِمْ وَ وَفَّرَ عَلَيْهِمْ نِعَمَ جِنَانِ اَللَّهِ وَ حَصَّلَ لَهُمْ رِضْوَانَ اَللَّهِ تَعَالَى
وَ يُقَالُ لِلْفَقِيهِ يَا أَيُّهَا اَلْكَافِلُ لِأَيْتَامِ آلِ مُحَمَّدٍ صَلَوَاتُ اَللَّهِ عَلَيْهِم
قِفْ تَشْفَعْ لِكُلِّ مَنْ أَخَذَ عَنْكَ أَوْ تَعَلَّمَ مِنْكَ فَيَقِفُ فَيُدْخِلُ اَلْجَنَّةَ مَعَهُ فِئَاماً وَ فِئَاماً وَ فِئَاماً حَتَّى قَالَ عَشْراً .
🔹روز قيامت به عابد گفته مى شود:
آدم خوبى بودى، به خودت پرداختى و زحمت خود را از دوش مردم برداشتى. به بهشت درآى.
📍بدانيد كه #فقيه كسى است كه خير خود را بر مردم فرو ريزد و آنان را از دشمنانشان برهاند.
به فقيه گفته مى شود:
👌اى كسى كه سرپرستى يتيمان آل محمّد را به عهده گرفتى و دوستداران و پيروانِ مستضعف آنان را هدايت كردى! بايست، تا براى هر كس كه از تو بهره مند شده يا دانش آموخته شفاعت كنى.
📗عوالي اللئالي العزيزية، ج۱، ص۱۹
#حدیث
#صفات_علما
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
سلسله نشست های #به_وقت_قیام
نشست اول
#انفعال_ممنوع
بررسی نقش آفرینی اجتماعی طلاب در شرایط فعلی کشور با حضور حجتالاسلام وطن فدا (پژوهشگر اندیشکده فرهنگ و تمدن توحیدی)
زمان سه شنبه ۹ خرداد ۱۴۰۲؛ ساعت ۱۷:۰۰
پخش زنده از صفحه آپارات #مجله_مطلع👇
https://www.aparat.com/matla/live
در شبکه های مجازی ما را دنبال کنید
بله | ایتا | آپارات | تلگرام | اینستاگرام
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
نظر حجت الاسلام و المسلمین محمد عالمزاده نوری، استاد حوزه و معاونت تهذیب حوزه های علمیه کشور درباره کتاب "طرح کلی رسالت دانشجویی":
🔸 کتاب «طرح کلی رسالت دانشجویی» تصویری تحلیلی از ارشادات حکیمترین و شایستهترین رهبر تاریخ پس از پیشوایان معصوم و خلف صالح امام خمینی است که وظایف اجتماعی دانشجویان را در زنجیرهای پنج مرحلهای مینمایاند.
🔸 در این اثر با استناد کامل و روشمند به رهنمودهای امام و پیشوای زمانه، چگونگی حضور نقشآفرین و اثرگذار جوانان به عنوان موتور محرکه و موذن جامعه در عین نداشتن جایگاه و مسئولیت تبیین شده است و از آرمانخواهی و تبیین تا مطالبهگری و گفتمانسازی و تصمیمسازی به تفصیل بیان گشته است.
🔸 مطالعه این کتاب مفید را به همه دانشجویان بلکه به همه جوانان دغدغهمند توصیه میکنم و از مجاهدت علمی محقق این اثر برادر عزیزم آقای احمد سعیدی نیز صمیمانه سپاسگزارم.
#طرح_کلی_رسالت_دانشجویی
لینک خرید کتاب:
http://pbshop.ir/__p-p-599.aspx
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
خودسازی= رسیدنبهامامزمان
🌱سید کریم یه ڪفاش ساده بود که امام زمان هفته ای یک بار میرفتن بهشون سر میزدن وحتی کربلاهم میبردنشون😍
میدونی چیشده بود که یه کفاش ساده به همچین مقامی رسیده بود؟
بخاطره مبارزه با هوای نفس
هرادمی اگه در حده خودش با نفسش بجنگه
و هوای نفسشو رو بزنه کنار به بالاترین مقام ها میرسه
🍃🌹عضویت در کانال امام رضا ع
👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/3275096289Cce99d6ef61
#اطلاعیه
#تلبس
✅با توجه به صدور گواهی الکترونیکی در سامانه تلبس و لزوم بارگذاری عکس معمم در سامانه مذکور،
مستدعی است طلاب محترم دارای مجوز تلبس و طلاب متقاضی صدور مجوز،
جهت بارگذاری عکس معمم در سامانه اقدام فرمایند.
بدیهی است در صورت عدم بارگذاری عکس معمم، صدور گواهی مجوز تلبس با مشکل مواجه میگردد.
✳️شرایط لازم جهت بارگذاری عکس معمم:
عکسِ 1. با زمینه سفید، 2. تمام رخ، 3. با ابعاد 3*4، 4. واضح و شفاف، 5. جدید (مربوط به یکسال اخیر)، 6. همراه با کادربندی مناسب.
❇️در ضمن بارگذاری عکس به عهده طلاب محترم و تایید آن به عهده مسئول تلبس استان میباشد.
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
9.92M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سر به سر گذاشتن با پیرمرد روستایی😊
نگاه کنیدعالیه
بمناسبت ولادت امام رضا علیه السلام
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
🔰این تربیتهاست که یا فطرت را شکوفا میکنند و یا جلوی شکوفایی فطرت را میگیرند.
🔹اگر شما بخواهید تعلیم کنید فقط اطفال را و کاری به این نداشته باشید که در پهلوی تعلیم و تربیت انسانی، تربیت اخلاقی باشد، اینها با همان علمِ بدون تربیت، مراحل را طی میکنند.
و علم بدون تربیت آنها را یا اکثر آنها را رو به فساد میکشد.
🔹انسان از اول این طور نیست که فاسد به دنیا آمده باشد.
از اول با فطرت خوب به دنیا آمده؛
با فطرت الهی به دنیا آمده: کُلُّ مَوْلُودٍ یُولَدُ عَلَی الْفِطْرَةِ
که همان فطرت انسانیّت، فطرت صراط مستقیم، فطرت اسلام، فطرت توحید است.
📍صحیفه امام، ج14، ص33
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
📚 #معرفی_کتاب
«حوزه علمیه؛ چیستی، گذشته، حال، آینده»
✍️آیت الله علیرضا اعرافی
📗کتاب «حوزه علمیه؛ چیستی گذشته حال آینده» برگرفته از بیانات و نظرات استاد علیرضا اعرافی و با تدوین محمد آزادی از سوی مؤسسه اشراق و عرفان منتشر شده است.
اثر حاضر از چهار بخش اصلی با عناوین «چیستی حوزه علمیه»، «گذشته حوزه علمیه»، «وضعیت کنونی حوزه» و «تحول حوزه علمیه» تشکیل شده است.
🔹رسالت و هدفی که برای تدوین کتاب حوزه علمیه در نظر گرفته شده، تبیین ماهیت و چیستی حقیقی حوزه علمیه و روشن کردن رسالتهایی است که از این نهاد عظیم و مقدس انتظار میرود. به همین سبب، این کتاب در چهار فصل اصلی تدوین شده است:
🏷بخش نخست این کتاب از سه فصل با عناوین «تعریف و ماهیت حوزه»، «رسالت و کارکرد حوزه علمیه»، «تعاملات و ارتباطات» تشکیل شده است.
🏷بخش دوم این کتاب با عنوان «گذشته حوزه علمیه» از فصلهای «تحولات تاریخی حوزههای شیعه»، «ویژگیهای حوزه در طول تاریخ» تشکیل شده است.
🏷بخش سوم اثر به بررسی وضعیت کنونی حوزههای علمیه اختصاص داده شده و در آن ضمن بررسی توانمندیها و ضعفهای حوزه علمیه در زمان حاضر از فرصتهای پیش روی این نهاد سخن به میان آمده است.
🏷بخش چهارم و آخرین فصل کتاب نیز با توجه به ضرورت آیندهنگری و زمینهسازی برای تحولات لازم برای بقا و ارتقای این نهاد عظیم؛ به تبیین طرح تحول حوزههای علمیه اختصاص یافته است.
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
33.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ما راست قامتان جاودانه تاریخ خواهیم ماند....
نماهنگ تخریبچیان مظلوم مقتدر تخریب که درهجمه بی مهری زمانه ناجوانمرد، غبار فراموشی بر تن ونهاد مقدسشان نشست و جهاد برای بازگشت به دوره اقتدار، با سید علی.
💔تخریب یعنی نافلههای پشت تلههای مرگ. سجدههای شکر پس از بازگشت؛ نه برای زنده ماندن، بلکه برای توفیق حیات بخشیدن،،،،
دل نوشته شهید حاج قاسم🥀🌹
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
📗 #مطالعه_کوتاه
از کتاب "الگوی اهتمام جمعی در مدیریت تربیتی"
📗 #مطالعه_کوتاه
📍شماره 19
🟢طلبه(قسمت دوم)
📎بیشک میدان دادن به طلاب جوان و باور کردن تواناییهای آنان هم برای مدرسه سودمند است و هم به شکوفایی استعداد جوانان میانجامد و هم توصیۀ مقام رهبری در گام دوم انقلاب را محقق میکند.
💢اینکه کدام یک از طلاب در این شورا دعوت شوند برای مدیر مدرسه و سایر اعضای شورا آشکار است و نیاز به توصیه و تبیین ندارد. قدر متیقن ویژگیهای این طلاب فضل علمی، ابتکار، رازداری و روحیۀ کار جمعی است.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
🏷ادامه را از کانال مطالعه کتاب الگوی اهتمام جمعی بخوانید👇
https://eitaa.com/ulgoo_ehtemam/26
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd