🔆عزیزان من، جوانهای هوشمند و پُرانگیزه و مؤمن که در این مجموعه جمع شدهاید، و همهی کسانی که در مجموعهی #تعلیم_و_تربیت میخواهند نقش ایفا کنند! این جنگ را جدّی بگیرید؛ الان یک جنگ وجود دارد.
⚠️یک عدّهای میخواهند لالایی بخوانند که ما خوابمان ببرد و نفهمیم دشمن مشغول چه کاری است.
🔅در عرصهی تربیت انسانهای والا، انسانهای باهمّت، انسانهای رشید و شجاع، انسانهای باهدف -در عرصهی این تربیت مهم، این کار عظیم- یک جنگی برپا است؛
❗️یک عدّهای میخواهند درست عکس این تحقّق پیدا بکند و جوان مؤمن، جوان مسلمان، جوان ایرانی با این خصوصیّات پرورش پیدا نکند. از راههای مختلف دارند تلاش میکنند.
🔰این #مسئلهی_هویّتی که بنده مکرّر روی آن تکیه میکنم، ناظر به این مسئله است. دانشآموز ما بایستی با احساس #هویّت_ملّی رشد کند و تربیت پیدا کند و بزرگ بشود و پیش برود.
✨وقتی یک جوان احساس هویّت کرد، از انحراف، از خیانت، از سستی و تنبلی پرهیز خواهد کرد.
👈🏻عمدهی این اشکالاتی که گاهی پیش میآید بهخاطر این است که آن احساس هویّت حقیقی، احساس هویّت ملّی در یک انسان وجود ندارد.
📌وقتی احساس هویّت وجود نداشت، دیگران میتوانند او را به این سمت و آن سمت [بکشند]:
«میکشد از هرطرف چون پَر کاهی مرا
وسوسهی این و آن، دمدمهی خویشتن»
احساسات هست، غرایز هست، انگیزههای درونی هست، شیطانِ هوای نفس ما هست؛ از بیرون هم دهها دست ما را به این سمت و آن سمت میکشد؛ آن چیزی که نمیگذارد ما منحرف بشویم، پایبندی ما است، احساس هویّت ما است؛ جوان را اینجوری باید تربیت کنید؛ شماها باید تربیت کنید.
🗓بیانات در دانشگاه فرهنگیان۱۳۹۷/۰۲/۱۹
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
652b8ece031ea-9555-108-4.pdf
1.02M
﷽
📄 مقاله رویکرد شبکهای در تفسیر قرآن، به مثابه زیرساختی برای دستیابی به آنتولوژی قرآن.
▫️ استاد واسطی؛ تابستان ۱۴۰۲
⚪️ تفکر و تمدن شبکهای
⚪️ @vaseti
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
نمودار ظرفیتهای تربیتی مدرسه علمیه.pdf
443.3K
🗒نمودار فهرست کتاب ظرفیتهای تربیتی مدرسه علمیه
📖مشاهده کتاب
https://eitaa.com/nedaye_tahzib/877
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
آیت الله العظمی جوادی آملی:
«شیطان برای آنکه انسان را به انجام دادن گناه تحریک کند، افزون بر آنکه گناهان را برای او تزیین میکند، در صورتی که وی گناه بودن آن کار را بفهمد به او وعده توبه میدهد؛ یعنی پس از آنکه انسان را به گناه آلوده کرد، برای آنکه انسان از تاریکی گناه نجات نیابد، با امروز و فردا کردن، انسان را همواره در آرزوی توبه قرار میدهد تا آن را به تأخیر اندازد «وَ يُمَنِّيهِ التَّوْبَةَ لِيُسَوِّفَهَا» و تا هنگام مرگ از توبه غافل شود.»
سَلُونِی قَبْلَ أَنْ تَفْقِدُونِی (تحریر نهج البلاغه) ج۴، ص۲۹۷
👈🏻کانال رسمی دفتر آیت الله العظمی جوادی آملی
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
🔸سه مسئوليّت عمدهى يك روحانى
بهطور خلاصه وقتىكه يك روحانى را در نظر ميگيريم، سه كار عمده بر عهدهى اين روحانى است:
👈🏻[اوّل] هدايت فكرى و معنوى، هدايت دينى؛
👈🏻دوّم؛ هدايت سياسى، بصيرتافزايى سياسى؛
👈🏻و سوّم؛ راهنمايى خدمات اجتماعى، غمخوارى، خدمترسانى براى متن جامعه.
🔖اين سه كار، كار روحانى است. شما در هر شغلى از مشاغل روحانى باشيد، يا هر سه كار را يا بخشى از اين سه كار را قهراً بايد انجام بدهيد.
🗓بيانات در ديدار مديران، مدرّسان و طلّاب حوزههاى علميّهى استان تهران-1395/02/25
#رسالت_روحانیت_از_نگاه_رهبری
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
89.pdf
5.15M
📚نگاهی به اسناد، طرح ها و برنامه های معاونت تهذیب و تربیت
✍️معاونت تهذیب و تربیت
#اسناد_راهبردی
📎اندیشکده دفتر برنامهریزی و نظارت راهبردی حوزه
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
🎙امام خامنهای:
💎ما خُيِّرَ عَمَّارٌ بَيْنَ أَمْرَيْنِ إِلَّا اخْتَارَ أَرْشَدَهُمَا...
عمار همیشه کار سخت تر را انجام میداد.
بین دوکار خیر، کار سخت تر را انجام میداد.
🔅این حدیث در صدد این است که یک ضابطه کلی به ما بدهد. ضابطه کلی این است که انسان در امور خیر، سراغ کار سخت تر برود.
🔹در مواجهه با جبهه عظیمی از دشمن که با ابزارهای سخت و نرم در مواجهه با پرچم برافراشته اسلام قرار گرفته بعضی کارها آسان است و بعضی کارها سخت.
🔸در بعضی کارها پیدا کردن یار لازم است، فحص لازم است، مطالعه و بررسی لازم دارد و ... ولی ما معمولا سراغ کارهای سهل میرویم.
☑️امروز حوزه های علمیه خصوصا حوزه علمیه قم وظایف سنگینی برعهده دارند که کارهای سختی هم هست. اینکه شاگردانی بپرورانیم کارخوبی است ولی کار آسانی است. من نمیگویم درس ندهند ولی از کارهای سخت نباید غفلت کرد.
🔘امروز ابزار دشمن برای تغییر باورها چیست؟
ما برای جلوگیری از تغییر باورهای مردم چه باید بکنیم؟
🚫انجام دادن آن هم نوشتن کتاب نیست؛ بنشینیم و کتابی درباره ولایت فقیه بنویسیم؛ اینها کار سهل است.
♨️کار سخت این است که:
راه دشمن را بشناسیم.
راه نفوذ به او را بفهمیم.
▪️میلیونها دانشجو مشتاقند یک تعریف درست از اسلام بشنوند ببینیم چگونه میشود این را انجام داد.
🔹ما خُيِّرَ عَمَّارٌ بَيْنَ أَمْرَيْنِ إِلَّا اخْتَارَ أَرْشَدَهُمَا ... این درس است برای ما...
📆۲۲ فروروین۹۵ درس خارج فقه
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
📌اهمّيّت توجّه به ارزش #طلبگى
🏷آنچه من اينجا يادداشت كرده بودم كه به شما بگويم - كه البتّه حالا ديگر خيلى نميشود همهى آنچه را يادداشت كردهايم عرض بكنيم - اين بود كه من ميخواستم به شما طلبهها، ارزشهاى طلبگى و مسئوليّتهاى طلبگى را بگويم:
💎قدر طلبگى را بايد دانست؛ طلبه شدن ارزشهايى دارد، البتّه مسئوليّتهايى هم دارد. ارزش طلبگى اين است كه شما داريد در راهِ صيرورت به يك شاغل و حائز مراتب علمىاى حركت ميكنيد كه آن شاغل و آن حائز، ارزش بسيار بالايى دارد.
🛠هر جامعهاى نيازهايى دارد: طبيب ميخواهد، مهندس ميخواهد، [مجرى] كارهاى صنعتى ميخواهد، بازرگان ميخواهد؛ مشاغل گوناگونى دارد كه اگر همهى اين مشاغل باشد و خوبش باشد و به بهترين وجهى اداره بشود امّا جامعه _جامعهى_دينى نباشد، اين جامعه گمراه است؛ اين جامعه ضربه و صدمهى #دنيوى و #اخروى خواهد خورد. علاوهبر اينكه به مقامات و مراتب عاليهى معنوى و الهى نميرسد؛ و لذّت معنوى لقاءاللَّه را درك نخواهد كرد و به خدا نزديك نميشود، در زندگى مادّى هم دچار مشكلات و دغدغهها و نگرانىها و سختىهاى زيادى خواهد شد؛ يعنى دنيا و آخرتش خراب خواهد شد.
📍امروز جوامع بىدين اينجورى هستند؛ جوامعى كه در آنها دين نيست يا دين ضعيف است، آخرتشان را از دست دادهاند؛ يعنى اصل زندگى را و آن قسمت عمدهى حيات را كه اصلاً حياتْ آن است، زندگى آن است، آن را از دست دادهاند و زندگى نقدِ دنيوىِ مادّى را هم با مشكلات زيادى ناچارند تحمّل كنند؛ جامعهى بىدين اينجورى است.
شما كه روحانى ميشويد يعنى سعى ميكنيد كه جامعهى بىدين يا كمدين را تبديل كنيد به جامعهى متديّن و جامعهى ديندار، اين بسيار كار بزرگى است، بسيار كارِ باارزشى است؛ طلبگى يعنى سلوك در اين راه.
🎙بيانات در ديدار مديران، مدرّسان و طلّاب حوزههاى علميّهى استان تهران/1395/02/25
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
العلماء باقون مابقی الدهر
مراسم گرامیداشت اولین سالگرد رحلت عالم ربانی و مفسر قران مرحوم آیت الله حاج شیخ محمد حسن قافی یزدی ره
قم:
پنجشنبه شب ۲۵ آبانماه ۱۴۰۲ بعد از نماز عشاء در حرم مطهر حضرت معصومه س، مسجد اعظم
یزد:
چهارشنبه و پنجشنبه ۱و ۲ آذرماه ۱۴۰۲
بعد از نماز عشاء در مسجد فاطمیه چهار راه منتظر قائم (مارکار)
━━💠🍃🌺🍃💠━━
«مدیریت حوزه علمیه استان یزد»
🆔 @heyazd
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
💢 نشست تبیین اندیشه های قرآنی حضرت آیت الله خامنه ای
🎤 سخنران: حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمد شریفانی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی
💠 موضوع: جایگاه فرهنگ قرآن در ایران و نقش مقام معظم رهبری
🗓 زمان: پنج شنبه 25 آبان ماه، ساعت 9:30 صبح
🏢 مکان: دانشگاه آزاد اسلامی یزد، ساختمان طاهری، سالن سردار سلیمانی
از اساتید و طلاب گرامی دعوت می شود تا در مراسم شرکت فرمایند.
☫ نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی یزد✅
https://eitaa.com/joinchat/2425225445Cde742d1659
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 آیت الله جوادی آملی:
«وقتی به امام سجاد سلاماللهعلیه خبر دادند که مختار قیام کرده، حضرت سوال کرد: حرمله را گرفتند یا نه؟...
الان شما میبینید در غزه شب و روز کودککشی است...
آن فرعون فقط پسران را میکشت، اما این صهیونیستها هم پسران، هم دختران، هم پدران و هم مادران را میکشد.
۱۴۰۲/٨/١٧
#فلسطین
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
🔻ویژه طلاب برادر:
🔔 آزمون سالانه حفظ قرآن کریم، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه برگزار میشود.
مدیریت قرآن و حدیث به اطلاع حافظین محترم می رساند این آزمون برای حافظینی است که یا در آزمون تابستان شرکت نکردند یا قصد ارتقاء مقطع حفظ را دارند.
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
🖥 مجموعه سایتها و کانالهای مرکز مدیریت حوزههای علمیه
🔖سایت و کانال مرکز مدیریت حوزههای علمیه
https://ismc.ir
https://eitaa.com/ismcir
🔖سایت و کانال معاونت تهذیب
https://tahzib.ismc.ir
https://eitaa.com/nedaye_tahzib
🔖سایت معاونت آموزش و کانال سنجش و پذیرش
https://amoozesh.ismc.ir
https://eitaa.com/pazireshhowzeh
🔖سایت و کانال معاونت پژوهش
https://pazhuhesh.ismc.ir
https://eitaa.com/Riismc
🔖کانال دفتر امور اجتماعی و سیاسی
https://eitaa.com/spoh_ir
🔖کانال امور طلاب و دانش آموختگان
https://eitaa.com/ot_news
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
🔸امام خامنه ای مدظله العالی:
«مراقبت از اینکه حوزههای علمیه از شیوه طلبگی به شیوه دانشگاهی گرایش پیدا نکنند»، «طرح آموزش اخلاق در حوزهها» و «منطقهای کردن گزینش و جذب طلاب»، از مسئولیت مدیران حوزهها است.
#رسالت_روحانیت_از_نگاه_رهبری
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
کارگاه های تلبس
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
رسالت اجتماعی.docx
116.4K
📙#مقاله
رسالت اجتماعی | مسئولیت الهی کنشگری اجتماعی و نسبت آن با تربیت طلبه عصر امام خمینی
✍️استاد عالم زاده نوری
🖇پیوند دریافت مقاله در سایت حجره نما
https://hojre-nama.ir/?p=5683
📤دریافت فیلم و صوت و پاورپوینت
https://eitaa.com/nedaye_tahzib/11258
#رسالت_اجتماعی
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙آیت الله حسن زاده آملی رحمة الله علیه:
لباس روحانیت، آرم نبوت است.
#لباس_روحانیت
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#نقشه_راه_طلبه_عصر_انقلاب
🍀 خلاصه ۹۰ سال از عُمرم 🍀
🔻 چه حاصلی از دنیا و آخرت؟
🔻 با چه برنامه ای؟
🔻بهترین مرآت برای این برنامه؟
🔻راه توفیق عمل به این برنامه؟
🔻بهترین راه برای تقرب؟
🔻عامل توفیق دنیا و آخرت؟
🔻اصلی ترین عامل توفیق امام(ره) و رهبری و سید حسن نصرالله
#آیت_الله_مصباح_یزدی
┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄
🪴 "مِثـــــــــل خــُـــــــمِیني" 🪴
┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
🔊 آزمون سالانه حفظ قرآن کریم، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه برگزار می شود.
◽️ مدیریت قرآن و حدیث حوزه های علمیه برادران آزمون سالانه حفظ قرآن کریم، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه را در مقاطع ۵، ۱۰، ۱۵، ۲۰، ۲۵ و ۳۰ جزء برگزار می نماید.
🔅معرفی به نهادهای حوزوی، آموزشی و تبلیغی، بهره مندی از امتیاز شهرک مهدیه و مرکز خدمات از مزایای این آزمون است.
🖋نحوه ثبت نام از طریق سایت پیشخوان حوزه به آدرس : Login.ismc.ir صورت می گیرد.
⏳ زمان ثبت نام: ۲۵ الی ۳۰ آبان ۱۴۰۲
⏰ زمان برگزاری: ۷ الی ۱۰ آذر ۱۴۰۲
🌐 مکان برگزاری: معاونت تهذیب مدیریت های حوزه علمیه استانی
📌طلاب جهت اطلاع بیشتر و دریافت آیین نامه به کانال مدیریت قرآن و حدیث حوزه های علمیه برادران در ایتا به آدرس mqh_۱۱۴@ مراجعه نمایید.
تلفن : ۳۳۱۳۳۵۸۵- ۰۲۵
🔗https://tahzib.ismc.ir/?p=3113
#اخبار
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
🇵🇸 #جمادی_الاولی 🇮🇷
امروز چهارشنبه اول ماه جمادیالاولی است.
🌷 جهت عافیت و فرج #امام_زمان(عج)، شادی روح شهدا، نصرت رزمندگان #مقاومت و نجات مردم مظلوم #فلسطین، نابودی کفار و منافقین و جلادهای صهیونیست، سلامتی خود و خانواده، عزت نظام اسلامی، رفع بلایا و گرفتاریها، برآورده شدن حاجات، شفای مرضا، آمرزش اموات؛ اعمال زیر یادآور میشود:
☘️ نماز اول ماه (سلامتی)
☘️ صدقه
☘️ قربانی
💠وفقکم الله تعالی💠
#قدمی_برای_ظهور
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
طلبگی؛ مستحب یا واجب؟!.docx
28.3K
💠طلبگی؛ مستحب یا واجب؟!
🎙بیانات آیت الله مصباح یزدی در جمع طلاب مدرسه علمیه امراللهی
⏰دوشنبه, 20 آبان, 1398
✍️این فایل، متنِ اولیه و پیاده شدۀ سخنرانی آیت الله مصباح است. فایل ویراستاری شده و نهایی، به زودی جایگزین و نشر خواهد شد.
#طلبگی
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
🔰محتوای کارگاههای تلبس طلاب
https://nedaye-tahzib.ir/talabos
💠 قابل توجه طلاب محترم:
♦️ با توجه به بروزرسانی سایت معاونت تهذیب حوزههای علمیه، طلاب متقاضی تلبس، جهت استفاده از محتوای کارگاه تلبس، از لینک فوق استفاده نمایند.
#تلبس
#لباس_روحانیت
#عمامه
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
🔰 در اقبال آمده است چون اول ماه جمادی الاولی فرا رسید این دعا 🤲 را بخوان:
اللَّهُمَّ أَنْتَ اللَّهُ وَ أَنْتَ الرَّحْمَنُ الرَّحِيمُ وَ أَنْتَ الْمَلِكُ الْقُدُّوسُ وَ أَنْتَ السَّلامُ الْمُؤْمِنُ وَ أَنْتَ الْمُهَيْمِنُ وَ أَنْتَ الْعَزِيزُ وَ أَنْتَ الْجَبَّارُ وَ أَنْتَ الْمُتَكَبِّرُ وَ أَنْتَ الْخالِقُ وَ أَنْتَ الْبارِئُ وَ أَنْتَ الْمُصَوِّرُ وَ أَنْتَ الْعَزِيزُ الْحَكِيمُ وَ أَنْتَ الْأَوَّلُ وَ الْآخِرُ وَ الظَّاهِرُ وَ الْباطِنُ لَكَ الْأَسْمَاءُ الْحُسْنَى أَسْأَلُكَ يَا رَبِّ بِحَقِّ هَذِهِ الْأَسْمَاءِ وَ بِحَقِّ أَسْمَائِكَ كُلِّهَا أَنْ تُصَلِّيَ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ عَلَى آلِ مُحَمَّدٍ وَ آتِنا فِي الدُّنْيا حَسَنَةً وَ فِي الْآخِرَةِ حَسَنَةً وَ اخْتِمْ لَنَا بِالسَّعَادَةِ وَ الشَّهَادَةِ فِي سَبِيلِكَ وَ عَرِّفْنَا بَرَكَةَ شَهْرِنَا هَذَا وَ يُمْنَهُ وَ ارْزُقْنَا خَيْرَهُ وَ اصْرِفْ عَنَّا شَرَّهُ وَ اجْعَلْنَا فِيهِ مِنَ الْفَائِزِينَ وَ قِنَا بِرَحْمَتِكَ عَذَابَ النَّارِ يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِينَ إِنَّكَ عَلى كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ.
سپس بگو :
الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعالَمِينَ
الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي خَلَقَ السَّماواتِ وَ الْأَرْضَ وَ جَعَلَ الظُّلُماتِ وَ النُّورَ ثُمَّ الَّذِينَ كَفَرُوا بِرَبِّهِمْ يَعْدِلُونَ هُوَ الَّذِي خَلَقَكُمْ مِنْ طِينٍ ثُمَّ قَضى أَجَلًا وَ أَجَلٌ مُسَمًّى عِنْدَهُ ثُمَّ أَنْتُمْ تَمْتَرُونَ، وَ هُوَ اللَّهُ فِي السَّماواتِ وَ فِي الْأَرْضِ يَعْلَمُ سِرَّكُمْ وَ جَهْرَكُمْ وَ يَعْلَمُ ما تَكْسِبُونَ
الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي أَنْزَلَ عَلى عَبْدِهِ الْكِتابَ وَ لَمْ يَجْعَلْ لَهُ عِوَجاً قَيِّماً لِيُنْذِرَ بَأْساً شَدِيداً مِنْ لَدُنْهُ
الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي لَهُ ما فِي السَّماواتِ وَ ما فِي الْأَرْضِ وَ لَهُ الْحَمْدُ فِي الْآخِرَةِ وَ هُوَ الْحَكِيمُ الْخَبِيرُ
الْحَمْدُ لِلَّهِ فاطِرِ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ جاعِلِ الْمَلائِكَةِ رُسُلًا أُولِي أَجْنِحَةٍ مَثْنى وَ ثُلاثَ وَ رُباعَ يَزِيدُ فِي الْخَلْقِ ما يَشاءُ إِنَّ اللَّهَ عَلى كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ
ما يَفْتَحِ اللَّهُ لِلنَّاسِ مِنْ رَحْمَةٍ فَلا مُمْسِكَ لَها وَ ما يُمْسِكْ فَلا مُرْسِلَ لَهُ مِنْ بَعْدِهِ وَ هُوَ الْعَزِيزُ الْحَكِيمُ
الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي هَدانا لِهذا وَ ما كُنَّا لِنَهْتَدِيَ لَوْ لا أَنْ هَدانَا اللَّهُ لَقَدْ جاءَتْ رُسُلُ رَبِّنا بِالْحَقِّ
الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي وَهَبَ لِي عَلَى الْكِبَرِ إِسْماعِيلَ وَ إِسْحاقَ إِنَّ رَبِّي لَسَمِيعُ الدُّعاءِ الْحَمْدُ لِلَّهِ بَلْ أَكْثَرُهُمْ لا يَعْلَمُونَ
الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي نَجَّانا مِنَ الْقَوْمِ الظَّالِمِينَ
الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي فَضَّلَنا عَلى كَثِيرٍ مِنْ عِبادِهِ الْمُؤْمِنِينَ
الْحَمْدُ لِلَّهِ سَيُرِيكُمْ آياتِهِ فَتَعْرِفُونَها وَ ما رَبُّكَ بِغافِلٍ عَمَّا تَعْمَلُونَ
الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي أَذْهَبَ عَنَّا الْحَزَنَ إِنَّ رَبَّنا لَغَفُورٌ شَكُورٌ
الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي صَدَقَنا وَعْدَهُ وَ أَوْرَثَنَا الْأَرْضَ نَتَبَوَّأُ مِنَ الْجَنَّةِ حَيْثُ نَشاءُ فَنِعْمَ أَجْرُ الْعامِلِينَ، وَ تَرَى الْمَلائِكَةَ حَافِّينَ مِنْ حَوْلِ الْعَرْشِ يُسَبِّحُونَ بِحَمْدِ رَبِّهِمْ وَ قُضِيَ بَيْنَهُمْ بِالْحَقِّ وَ قِيلَ الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعالَمِينَ
فَلِلَّهِ الْحَمْدُ رَبِّ السَّماواتِ وَ رَبِّ الْأَرْضِ رَبِّ الْعالَمِينَ، وَ لَهُ الْكِبْرِياءُ فِي السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ وَ هُوَ الْعَزِيزُ الْحَكِيمُ
الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي لَمْ يَتَّخِذْ وَلَداً وَ لَمْ يَكُنْ لَهُ شَرِيكٌ فِي الْمُلْكِ وَ لَمْ يَكُنْ لَهُ وَلِيٌّ مِنَ الذُّلِّ وَ كَبِّرْهُ تَكْبِيراً
اللَّهُمَّ اغْفِرْ لِي مَا سَلَفَ مِنْ ذُنُوبِي وَ تَدَارَكْنِي فِيمَا بَقِيَ مِنْ عُمُرِي وَ قَوِّ ضَعْفِي لِلَّذِي خَلَقْتَنِي لَهُ وَ حَبِّبْ إِلَيَّ الْإِيمَانَ وَ زَيِّنْهُ فِي قَلْبِي وَ قَدْ دَعَوْتُكَ كَمَا أَمَرْتَنِي فَاسْتَجِبْ لِي كَمَا وَعَدْتَنِي
اللَّهُمَّ إِنِّي أَصْبَحْتُ لَكَ عَبْداً لَا أَسْتَطِيعُ دَفْعَ مَا أَكْرَهُ وَ لَا أَمْلِكُ مَا أَرْجُو وَ أَصْبَحْتُ مُرْتَهَناً بِعَمَلِي فَلَا فَقِيرَ أَفْقَرُ مِنِّي يَا رَبَّ الْعَالَمِينَ أَسْأَلُكَ أَنْ تَسْتَعْمِلَنِي عَمَلَ مَنِ اسْتَيْقَنَ حُضُورَ أَجَلِهِ لَا بَلْ عَمَلَ مَنْ قَدْ مَاتَ فَرَأَى عَمَلَهُ وَ نَظَرَ إِلَى ثَوَابِ عَمَلِهِ إِنَّكَ عَلى كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ
اللَّهُمَّ هَذَا مَكَانُ الْعَائِذِ بِرَحْمَتِكَ مِنْ عَذَابِكَ وَ هَذَا مَكَانُ الْعَائِذِ بِمُعَافَاتِكَ مِنْ غَضَبِكَ
اللَّهُمَّ اجْعَلْنِي مِمَّنْ دَعَاكَ فَأَجَبْتَهُ وَ سَأَلَكَ فَأَعْطَيْتَهُ وَ آمَنَ بِكَ فَهَدَيْتَهُ وَ تَوَكَّلَ عَلَيْكَ فَكَفَيْتَهُ وَ تَقَرَّبَ إِلَيْكَ فَأَدْنَيْتَهُ وَ افْتَقَرَ إِلَيْكَ فَأَغْنَيْتَهُ وَ اسْتَغْفَرَكَ فَغَفَرْتَ لَهُ وَ رَضِيتَ عَنْهُ وَ أَرْضَيْتَهُ وَ هَدَيْتَهُ إِلَى مَرْضَاتِكَ وَ اسْتَعْمَلْتَهُ بِطَاعَتِكَ وَ لِذَلِكَ فَرَّغْتَهُ أَبَداً مَا أَحْيَيْتَهُ فَتُبْ عَلَيَّ يَا رَبِّ وَ أَعْطِنِي سُؤْلِي وَ لَا تَحْرِمْنِي شَيْئاً مِمَّا سَأَلْتُكَ وَ اكْفِنِي شَرَّ مَا يَعْمَلُ الظَّالِمُونَ فِي الْأَرْضِ وَ أَسْتَغْفِرُ اللَّهَ الَّذِي لَا إِلَهَ إِلَّا هُوَ الَّذِي لَا يَغْفِرُ الذُّنُوبَ إِلَّا هُوَ
اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ عَلَى آلِ مُحَمَّدٍ وَ أَعِنِّي عَلَى الدُّنْيَا وَ ارْزُقْنِي خَيْرَهَا وَ كَرِّهْ إِلَيَّ الْكُفْرَ وَ الْفُسُوقَ وَ الْعِصْيَانَ وَ اجْعَلْنِي مِنَ الرَّاشِدِينَ
اللَّهُمَّ قَوِّنِي لِعِبَادَتِكَ وَ اسْتَعْمِلْنِي فِي طَاعَتِكَ وَ بَلِّغْنِيَ الَّذِي أَرْجُو مِنْ رَحْمَتِكَ يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِينَ