العلماء باقون مابقی الدهر
مراسم گرامیداشت اولین سالگرد رحلت عالم ربانی و مفسر قران مرحوم آیت الله حاج شیخ محمد حسن قافی یزدی ره
قم:
پنجشنبه شب ۲۵ آبانماه ۱۴۰۲ بعد از نماز عشاء در حرم مطهر حضرت معصومه س، مسجد اعظم
یزد:
چهارشنبه و پنجشنبه ۱و ۲ آذرماه ۱۴۰۲
بعد از نماز عشاء در مسجد فاطمیه چهار راه منتظر قائم (مارکار)
━━💠🍃🌺🍃💠━━
«مدیریت حوزه علمیه استان یزد»
🆔 @heyazd
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
💢 نشست تبیین اندیشه های قرآنی حضرت آیت الله خامنه ای
🎤 سخنران: حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمد شریفانی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی
💠 موضوع: جایگاه فرهنگ قرآن در ایران و نقش مقام معظم رهبری
🗓 زمان: پنج شنبه 25 آبان ماه، ساعت 9:30 صبح
🏢 مکان: دانشگاه آزاد اسلامی یزد، ساختمان طاهری، سالن سردار سلیمانی
از اساتید و طلاب گرامی دعوت می شود تا در مراسم شرکت فرمایند.
☫ نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی یزد✅
https://eitaa.com/joinchat/2425225445Cde742d1659
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 آیت الله جوادی آملی:
«وقتی به امام سجاد سلاماللهعلیه خبر دادند که مختار قیام کرده، حضرت سوال کرد: حرمله را گرفتند یا نه؟...
الان شما میبینید در غزه شب و روز کودککشی است...
آن فرعون فقط پسران را میکشت، اما این صهیونیستها هم پسران، هم دختران، هم پدران و هم مادران را میکشد.
۱۴۰۲/٨/١٧
#فلسطین
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
🔻ویژه طلاب برادر:
🔔 آزمون سالانه حفظ قرآن کریم، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه برگزار میشود.
مدیریت قرآن و حدیث به اطلاع حافظین محترم می رساند این آزمون برای حافظینی است که یا در آزمون تابستان شرکت نکردند یا قصد ارتقاء مقطع حفظ را دارند.
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
🖥 مجموعه سایتها و کانالهای مرکز مدیریت حوزههای علمیه
🔖سایت و کانال مرکز مدیریت حوزههای علمیه
https://ismc.ir
https://eitaa.com/ismcir
🔖سایت و کانال معاونت تهذیب
https://tahzib.ismc.ir
https://eitaa.com/nedaye_tahzib
🔖سایت معاونت آموزش و کانال سنجش و پذیرش
https://amoozesh.ismc.ir
https://eitaa.com/pazireshhowzeh
🔖سایت و کانال معاونت پژوهش
https://pazhuhesh.ismc.ir
https://eitaa.com/Riismc
🔖کانال دفتر امور اجتماعی و سیاسی
https://eitaa.com/spoh_ir
🔖کانال امور طلاب و دانش آموختگان
https://eitaa.com/ot_news
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
🔸امام خامنه ای مدظله العالی:
«مراقبت از اینکه حوزههای علمیه از شیوه طلبگی به شیوه دانشگاهی گرایش پیدا نکنند»، «طرح آموزش اخلاق در حوزهها» و «منطقهای کردن گزینش و جذب طلاب»، از مسئولیت مدیران حوزهها است.
#رسالت_روحانیت_از_نگاه_رهبری
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
کارگاه های تلبس
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
رسالت اجتماعی.docx
116.4K
📙#مقاله
رسالت اجتماعی | مسئولیت الهی کنشگری اجتماعی و نسبت آن با تربیت طلبه عصر امام خمینی
✍️استاد عالم زاده نوری
🖇پیوند دریافت مقاله در سایت حجره نما
https://hojre-nama.ir/?p=5683
📤دریافت فیلم و صوت و پاورپوینت
https://eitaa.com/nedaye_tahzib/11258
#رسالت_اجتماعی
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙آیت الله حسن زاده آملی رحمة الله علیه:
لباس روحانیت، آرم نبوت است.
#لباس_روحانیت
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#نقشه_راه_طلبه_عصر_انقلاب
🍀 خلاصه ۹۰ سال از عُمرم 🍀
🔻 چه حاصلی از دنیا و آخرت؟
🔻 با چه برنامه ای؟
🔻بهترین مرآت برای این برنامه؟
🔻راه توفیق عمل به این برنامه؟
🔻بهترین راه برای تقرب؟
🔻عامل توفیق دنیا و آخرت؟
🔻اصلی ترین عامل توفیق امام(ره) و رهبری و سید حسن نصرالله
#آیت_الله_مصباح_یزدی
┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄
🪴 "مِثـــــــــل خــُـــــــمِیني" 🪴
┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
🔊 آزمون سالانه حفظ قرآن کریم، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه برگزار می شود.
◽️ مدیریت قرآن و حدیث حوزه های علمیه برادران آزمون سالانه حفظ قرآن کریم، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه را در مقاطع ۵، ۱۰، ۱۵، ۲۰، ۲۵ و ۳۰ جزء برگزار می نماید.
🔅معرفی به نهادهای حوزوی، آموزشی و تبلیغی، بهره مندی از امتیاز شهرک مهدیه و مرکز خدمات از مزایای این آزمون است.
🖋نحوه ثبت نام از طریق سایت پیشخوان حوزه به آدرس : Login.ismc.ir صورت می گیرد.
⏳ زمان ثبت نام: ۲۵ الی ۳۰ آبان ۱۴۰۲
⏰ زمان برگزاری: ۷ الی ۱۰ آذر ۱۴۰۲
🌐 مکان برگزاری: معاونت تهذیب مدیریت های حوزه علمیه استانی
📌طلاب جهت اطلاع بیشتر و دریافت آیین نامه به کانال مدیریت قرآن و حدیث حوزه های علمیه برادران در ایتا به آدرس mqh_۱۱۴@ مراجعه نمایید.
تلفن : ۳۳۱۳۳۵۸۵- ۰۲۵
🔗https://tahzib.ismc.ir/?p=3113
#اخبار
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
🇵🇸 #جمادی_الاولی 🇮🇷
امروز چهارشنبه اول ماه جمادیالاولی است.
🌷 جهت عافیت و فرج #امام_زمان(عج)، شادی روح شهدا، نصرت رزمندگان #مقاومت و نجات مردم مظلوم #فلسطین، نابودی کفار و منافقین و جلادهای صهیونیست، سلامتی خود و خانواده، عزت نظام اسلامی، رفع بلایا و گرفتاریها، برآورده شدن حاجات، شفای مرضا، آمرزش اموات؛ اعمال زیر یادآور میشود:
☘️ نماز اول ماه (سلامتی)
☘️ صدقه
☘️ قربانی
💠وفقکم الله تعالی💠
#قدمی_برای_ظهور
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
طلبگی؛ مستحب یا واجب؟!.docx
28.3K
💠طلبگی؛ مستحب یا واجب؟!
🎙بیانات آیت الله مصباح یزدی در جمع طلاب مدرسه علمیه امراللهی
⏰دوشنبه, 20 آبان, 1398
✍️این فایل، متنِ اولیه و پیاده شدۀ سخنرانی آیت الله مصباح است. فایل ویراستاری شده و نهایی، به زودی جایگزین و نشر خواهد شد.
#طلبگی
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
🔰محتوای کارگاههای تلبس طلاب
https://nedaye-tahzib.ir/talabos
💠 قابل توجه طلاب محترم:
♦️ با توجه به بروزرسانی سایت معاونت تهذیب حوزههای علمیه، طلاب متقاضی تلبس، جهت استفاده از محتوای کارگاه تلبس، از لینک فوق استفاده نمایند.
#تلبس
#لباس_روحانیت
#عمامه
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
🔰 در اقبال آمده است چون اول ماه جمادی الاولی فرا رسید این دعا 🤲 را بخوان:
اللَّهُمَّ أَنْتَ اللَّهُ وَ أَنْتَ الرَّحْمَنُ الرَّحِيمُ وَ أَنْتَ الْمَلِكُ الْقُدُّوسُ وَ أَنْتَ السَّلامُ الْمُؤْمِنُ وَ أَنْتَ الْمُهَيْمِنُ وَ أَنْتَ الْعَزِيزُ وَ أَنْتَ الْجَبَّارُ وَ أَنْتَ الْمُتَكَبِّرُ وَ أَنْتَ الْخالِقُ وَ أَنْتَ الْبارِئُ وَ أَنْتَ الْمُصَوِّرُ وَ أَنْتَ الْعَزِيزُ الْحَكِيمُ وَ أَنْتَ الْأَوَّلُ وَ الْآخِرُ وَ الظَّاهِرُ وَ الْباطِنُ لَكَ الْأَسْمَاءُ الْحُسْنَى أَسْأَلُكَ يَا رَبِّ بِحَقِّ هَذِهِ الْأَسْمَاءِ وَ بِحَقِّ أَسْمَائِكَ كُلِّهَا أَنْ تُصَلِّيَ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ عَلَى آلِ مُحَمَّدٍ وَ آتِنا فِي الدُّنْيا حَسَنَةً وَ فِي الْآخِرَةِ حَسَنَةً وَ اخْتِمْ لَنَا بِالسَّعَادَةِ وَ الشَّهَادَةِ فِي سَبِيلِكَ وَ عَرِّفْنَا بَرَكَةَ شَهْرِنَا هَذَا وَ يُمْنَهُ وَ ارْزُقْنَا خَيْرَهُ وَ اصْرِفْ عَنَّا شَرَّهُ وَ اجْعَلْنَا فِيهِ مِنَ الْفَائِزِينَ وَ قِنَا بِرَحْمَتِكَ عَذَابَ النَّارِ يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِينَ إِنَّكَ عَلى كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ.
سپس بگو :
الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعالَمِينَ
الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي خَلَقَ السَّماواتِ وَ الْأَرْضَ وَ جَعَلَ الظُّلُماتِ وَ النُّورَ ثُمَّ الَّذِينَ كَفَرُوا بِرَبِّهِمْ يَعْدِلُونَ هُوَ الَّذِي خَلَقَكُمْ مِنْ طِينٍ ثُمَّ قَضى أَجَلًا وَ أَجَلٌ مُسَمًّى عِنْدَهُ ثُمَّ أَنْتُمْ تَمْتَرُونَ، وَ هُوَ اللَّهُ فِي السَّماواتِ وَ فِي الْأَرْضِ يَعْلَمُ سِرَّكُمْ وَ جَهْرَكُمْ وَ يَعْلَمُ ما تَكْسِبُونَ
الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي أَنْزَلَ عَلى عَبْدِهِ الْكِتابَ وَ لَمْ يَجْعَلْ لَهُ عِوَجاً قَيِّماً لِيُنْذِرَ بَأْساً شَدِيداً مِنْ لَدُنْهُ
الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي لَهُ ما فِي السَّماواتِ وَ ما فِي الْأَرْضِ وَ لَهُ الْحَمْدُ فِي الْآخِرَةِ وَ هُوَ الْحَكِيمُ الْخَبِيرُ
الْحَمْدُ لِلَّهِ فاطِرِ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ جاعِلِ الْمَلائِكَةِ رُسُلًا أُولِي أَجْنِحَةٍ مَثْنى وَ ثُلاثَ وَ رُباعَ يَزِيدُ فِي الْخَلْقِ ما يَشاءُ إِنَّ اللَّهَ عَلى كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ
ما يَفْتَحِ اللَّهُ لِلنَّاسِ مِنْ رَحْمَةٍ فَلا مُمْسِكَ لَها وَ ما يُمْسِكْ فَلا مُرْسِلَ لَهُ مِنْ بَعْدِهِ وَ هُوَ الْعَزِيزُ الْحَكِيمُ
الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي هَدانا لِهذا وَ ما كُنَّا لِنَهْتَدِيَ لَوْ لا أَنْ هَدانَا اللَّهُ لَقَدْ جاءَتْ رُسُلُ رَبِّنا بِالْحَقِّ
الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي وَهَبَ لِي عَلَى الْكِبَرِ إِسْماعِيلَ وَ إِسْحاقَ إِنَّ رَبِّي لَسَمِيعُ الدُّعاءِ الْحَمْدُ لِلَّهِ بَلْ أَكْثَرُهُمْ لا يَعْلَمُونَ
الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي نَجَّانا مِنَ الْقَوْمِ الظَّالِمِينَ
الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي فَضَّلَنا عَلى كَثِيرٍ مِنْ عِبادِهِ الْمُؤْمِنِينَ
الْحَمْدُ لِلَّهِ سَيُرِيكُمْ آياتِهِ فَتَعْرِفُونَها وَ ما رَبُّكَ بِغافِلٍ عَمَّا تَعْمَلُونَ
الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي أَذْهَبَ عَنَّا الْحَزَنَ إِنَّ رَبَّنا لَغَفُورٌ شَكُورٌ
الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي صَدَقَنا وَعْدَهُ وَ أَوْرَثَنَا الْأَرْضَ نَتَبَوَّأُ مِنَ الْجَنَّةِ حَيْثُ نَشاءُ فَنِعْمَ أَجْرُ الْعامِلِينَ، وَ تَرَى الْمَلائِكَةَ حَافِّينَ مِنْ حَوْلِ الْعَرْشِ يُسَبِّحُونَ بِحَمْدِ رَبِّهِمْ وَ قُضِيَ بَيْنَهُمْ بِالْحَقِّ وَ قِيلَ الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعالَمِينَ
فَلِلَّهِ الْحَمْدُ رَبِّ السَّماواتِ وَ رَبِّ الْأَرْضِ رَبِّ الْعالَمِينَ، وَ لَهُ الْكِبْرِياءُ فِي السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ وَ هُوَ الْعَزِيزُ الْحَكِيمُ
الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي لَمْ يَتَّخِذْ وَلَداً وَ لَمْ يَكُنْ لَهُ شَرِيكٌ فِي الْمُلْكِ وَ لَمْ يَكُنْ لَهُ وَلِيٌّ مِنَ الذُّلِّ وَ كَبِّرْهُ تَكْبِيراً
اللَّهُمَّ اغْفِرْ لِي مَا سَلَفَ مِنْ ذُنُوبِي وَ تَدَارَكْنِي فِيمَا بَقِيَ مِنْ عُمُرِي وَ قَوِّ ضَعْفِي لِلَّذِي خَلَقْتَنِي لَهُ وَ حَبِّبْ إِلَيَّ الْإِيمَانَ وَ زَيِّنْهُ فِي قَلْبِي وَ قَدْ دَعَوْتُكَ كَمَا أَمَرْتَنِي فَاسْتَجِبْ لِي كَمَا وَعَدْتَنِي
اللَّهُمَّ إِنِّي أَصْبَحْتُ لَكَ عَبْداً لَا أَسْتَطِيعُ دَفْعَ مَا أَكْرَهُ وَ لَا أَمْلِكُ مَا أَرْجُو وَ أَصْبَحْتُ مُرْتَهَناً بِعَمَلِي فَلَا فَقِيرَ أَفْقَرُ مِنِّي يَا رَبَّ الْعَالَمِينَ أَسْأَلُكَ أَنْ تَسْتَعْمِلَنِي عَمَلَ مَنِ اسْتَيْقَنَ حُضُورَ أَجَلِهِ لَا بَلْ عَمَلَ مَنْ قَدْ مَاتَ فَرَأَى عَمَلَهُ وَ نَظَرَ إِلَى ثَوَابِ عَمَلِهِ إِنَّكَ عَلى كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ
اللَّهُمَّ هَذَا مَكَانُ الْعَائِذِ بِرَحْمَتِكَ مِنْ عَذَابِكَ وَ هَذَا مَكَانُ الْعَائِذِ بِمُعَافَاتِكَ مِنْ غَضَبِكَ
اللَّهُمَّ اجْعَلْنِي مِمَّنْ دَعَاكَ فَأَجَبْتَهُ وَ سَأَلَكَ فَأَعْطَيْتَهُ وَ آمَنَ بِكَ فَهَدَيْتَهُ وَ تَوَكَّلَ عَلَيْكَ فَكَفَيْتَهُ وَ تَقَرَّبَ إِلَيْكَ فَأَدْنَيْتَهُ وَ افْتَقَرَ إِلَيْكَ فَأَغْنَيْتَهُ وَ اسْتَغْفَرَكَ فَغَفَرْتَ لَهُ وَ رَضِيتَ عَنْهُ وَ أَرْضَيْتَهُ وَ هَدَيْتَهُ إِلَى مَرْضَاتِكَ وَ اسْتَعْمَلْتَهُ بِطَاعَتِكَ وَ لِذَلِكَ فَرَّغْتَهُ أَبَداً مَا أَحْيَيْتَهُ فَتُبْ عَلَيَّ يَا رَبِّ وَ أَعْطِنِي سُؤْلِي وَ لَا تَحْرِمْنِي شَيْئاً مِمَّا سَأَلْتُكَ وَ اكْفِنِي شَرَّ مَا يَعْمَلُ الظَّالِمُونَ فِي الْأَرْضِ وَ أَسْتَغْفِرُ اللَّهَ الَّذِي لَا إِلَهَ إِلَّا هُوَ الَّذِي لَا يَغْفِرُ الذُّنُوبَ إِلَّا هُوَ
اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ عَلَى آلِ مُحَمَّدٍ وَ أَعِنِّي عَلَى الدُّنْيَا وَ ارْزُقْنِي خَيْرَهَا وَ كَرِّهْ إِلَيَّ الْكُفْرَ وَ الْفُسُوقَ وَ الْعِصْيَانَ وَ اجْعَلْنِي مِنَ الرَّاشِدِينَ
اللَّهُمَّ قَوِّنِي لِعِبَادَتِكَ وَ اسْتَعْمِلْنِي فِي طَاعَتِكَ وَ بَلِّغْنِيَ الَّذِي أَرْجُو مِنْ رَحْمَتِكَ يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِينَ
اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ الرِّيَّ يَوْمَ الظَّمَاءِ وَ النَّجَاةَ يَوْمَ الْفَزَعِ الْأَكْبَرِ وَ الْفَوْزَ يَوْمَ الْحِسَابِ وَ الْأَمْنَ مِنْ يَوْمِ الْخَوْفِ وَ أَسْأَلُكَ النَّظَرَ إِلَى وَجْهِكَ الْكَرِيمِ وَ الْخُلُودَ فِي جَنَّتِكَ فِي دَارِ الْمُقَامَةِ مِنْ فَضْلِكَ وَ السُّجُودَ يَوْمَ يُكْشَفُ عَنْ ساقٍ وَ الظِّلَّ يَوْمَ لَا ظِلَّ إِلَّا ظِلُّكَ وَ مُرَافَقَةَ أَنْبِيَائِكَ وَ رُسُلِكَ وَ أَوْلِيَائِكَ
اللَّهُمَّ اغْفِرْ لِي مَا قَدَّمْتُ مِنْ ذُنُوبِي وَ مَا أَخَّرْتُ وَ مَا أَسْرَرْتُ وَ مَا أَعْلَنْتُ وَ مَا أَسْرَفْتُ عَلَى نَفْسِي وَ مَا أَنْتَ أَعْلَمُ بِهِ مِنِّي وَ ارْزُقْنِي التُّقَى وَ الْهُدَى وَ الْعَفَافَ وَ الْغِنَى وَ وَفِّقْنِي لِلْعَمَلِ بِمَا تُحِبُّ وَ تَرْضَى
اللَّهُمَّ أَصْلِحْ لِي دِينِيَ الَّذِي هُوَ عِصْمَةُ أَمْرِي وَ أَصْلِحْ لِي دُنْيَايَ الَّتِي فِيهَا مَعَاشِي وَ أَصْلِحْ لِي آخِرَتِيَ الَّتِي إِلَيْهَا مُنْقَلَبِي وَ اجْعَلِ الْحَيَاةَ زِيَادَةً لِي فِي كُلِّ خَيْرٍ وَ اجْعَلِ الْمَوْتَ رَاحَةً لِي مِنْ كُلِّ سُوءٍ
اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ يَا رَبَّ الْأَرْبَابِ وَ يَا سَيِّدَ السَّادَاتِ وَ يَا مَالِكَ الْمُلُوكِ أَنْ تَرْحَمَنِي وَ تَسْتَجِيبَ لِي وَ تُصْلِحَنِي فَإِنَّهُ لَا يُصْلِحُ مَنْ صَلَحَ مِنْ عِبَادِكَ إِلَّا أَنْتَ فَإِنَّكَ أَنْتَ رَبِّي وَ ثِقَتِي وَ رَجَائِي وَ مَوْلَايَ وَ مَلْجَئِي وَ لَا رَاحِمَ لِي غَيْرُكَ وَ لَا مُغِيثَ لِي سِوَاكَ وَ لَا مَالِكَ سِوَاكَ وَ لَا مُجِيبَ إِلَّا أَنْتَ أَنَا عَبْدُكَ وَ ابْنُ عَبْدِكَ وَ ابْنُ أَمَتِكَ الْخَاطِئُ الَّذِي وَسِعَتْهُ رَحْمَتُكَ وَ أَنْتَ الْعَالِمُ بِحَالِي وَ حَاجَتِي وَ كَثْرَةِ ذُنُوبِي وَ الْمُطَّلِعُ عَلَى أُمُورِي كُلِّهَا فَأَسْأَلُكَ يَا لَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ أَنْ تَغْفِرَ لِي مَا تَقَدَّمَ مِنْ ذَنْبِي وَ مَا تَأَخَّرَ
اللَّهُمَّ لَا تَدَعْ لِي ذَنْباً إِلَّا غَفَرْتَهُ وَ لَا هَمّاً إِلَّا فَرَّجْتَهُ وَ لَا حَاجَةً هِيَ لَكَ رِضًى إِلَّا قَضَيْتَهَا وَ لَا عَيْباً إِلَّا أَصْلَحْتَهُ
اللَّهُمَّ وَ آتِنِي فِي الدُّنْيَا حَسَنَةً وَ فِي الْآخِرَةِ حَسَنَةً وَ قِنِي عَذَابَ النَّارِ
اللَّهُمَّ أَعِنِّي عَلَى أَهْوَالِ الدُّنْيَا وَ بَوَائِقِ الدُّهُورِ وَ مُصِيبَاتِ اللَّيَالِي وَ الْأَيَّامِ
اللَّهُمَّ وَ احْرُسْنِي مِنْ شَرِّ مَا يَعْمَلُ الظَّالِمُونَ فِي الْأَرْضِ فَإِنَّهُ لَا حَوْلَ وَ لَا قُوَّةَ إِلَّا بِكَ
اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ إِيمَاناً ثَابِتاً وَ عَمَلًا مَقْبُولًا وَ دُعَاءً مُسْتَجَاباً وَ يَقِيناً صَادِقاً وَ قَوْلًا طَيِّباً وَ قَلْباً شَاكِراً وَ بَدَناً صَابِراً وَ لِسَاناً ذَاكِراً
اللَّهُمَّ انْزِعْ حُبَّ الدُّنْيَا وَ مَعَاصِيهَا وَ ذِكْرَهَا وَ شَهْوَتَهَا مِنْ قَلْبِي
اللَّهُمَّ إِنَّكَ بِكَرَمِكَ تَشْكُرُ الْيَسِيرَ مِنْ عَمَلِي فَاعْفُ لِيَ الْكَثِيرَ مِنْ ذُنُوبِي وَ كُنْ لِي وَلِيّاً وَ نَصِيراً وَ مُعِيناً وَ حَافِظاً
اللَّهُمَّ هَبْ لِي قَلْباً أَشَدَّ رَهْبَةً لَكَ مِنْ قَلْبِي وَ لِسَاناً أَدْوَمَ لَكَ ذِكْراً مِنْ لِسَانِي وَ جِسْماً أَقْوَى عَلَى طَاعَتِكَ وَ عِبَادَتِكَ مِنْ جِسْمِي
اللَّهُمَّ إِنِّي أَعُوذُ بِكَ مِنْ زَوَالِ نِعْمَتِكَ وَ مِنْ فَجْأَةِ نَقِمَتِكَ وَ مِنْ تَحَوُّلِ عَافِيَتِكَ وَ مِنْ هَوْلِ غَضَبِكَ وَ أَعُوذُ بِكَ مِنْ جَهْدِ الْبَلَاءِ وَ دَرَكِ الشَّقَاءِ وَ مِنْ شَمَاتَةِ الْأَعْدَاءِ وَ سُوءِ الْقَضَاءِ فِي الدُّنْيَا وَ الْآخِرَةِ
اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ بِاسْمِكَ الْكَرِيمِ وَ عَرْشِكَ الْعَظِيمِ وَ مُلْكِكَ الْقَدِيمِ يَا وَهَّابَ الْعَطَايَا وَ يَا مُطْلِقَ الْأُسَارَى وَ يَا فَكَّاكَ الرِّقَابِ وَ يَا كَاشِفَ الْعَذَابِ أَسْأَلُكَ أَنْ تُخْرِجَنِي مِنَ الدُّنْيَا سَالِماً غَانِماً وَ أَنْ تُدْخِلَنِي الْجَنَّةَ بِرَحْمَتِكَ آمِناً وَ أَنْ تَجْعَلَ أَوَّلَ شَهْرِي هَذَا صَلَاحاً وَ أَوْسَطَهُ فَلَاحاً وَ آخِرَهُ نَجَاحاً إِنَّكَ أَنْتَ عَلَّامُ الْغُيُوبِ .
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
88.pdf
4.98M
📚معرفی سامانه های مرکز فناوری اطلاعات
✍️مرکز فناوری اطلاعات
#اسناد_راهبردی
📎اندیشکده دفتر برنامهریزی و نظارت راهبردی حوزه
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
نشست جمع میان سلوک فردی و اجتماعی - سخنان استاد عالم زاده نوری.mp3
17.45M
.
🔰 جمع میان سلوک فردی و اجتماعی
🎙 #استاد_عالم_زاده_نوری
✍️ سرفصل های این جلسه:
◽️کلان پروژه خدای متعال
◽️نسبت اراده های انسان ها با طرح خدای متعال
◽️غایت طرح الهی چیست؟
◽️نظام تکوین و تشریع برای چه؟
◽️فناء عملی در اراده الهی
◽️عدم منافات سلوک فردی با سلوک اجتماعی
◽️بازیگر طرح خدا شدن، ظرفیت وجودی می خواهد
◽️معنویت حقیقی یعنی تمام وجودمان باید خرج نصرت خدا باشد
◽️معنویت بدون ولایت (معنویت موهوم)
◽️معنویت خودخواهانه
◽️امتحان و ابتلاء در مسیر نصرت الهی
◽️#معنویت در دل سختی های راه خدا
📎دوره "مِثـــــــــل خــُـــــــمِیني"
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
العلماء باقون مابقی الدهر
مراسم گرامیداشت اولین سالگرد رحلت عالم ربانی و مفسر قران مرحوم آیت الله حاج شیخ محمد حسن قافی یزدی ره
قم:
پنجشنبه ۲۵ آبانماه ۱۴۰۲ بعد از نماز عشاء در حرم مطهر حضرت معصومه س، مسجد اعظم
یزد:
چهارشنبه و پنجشنبه ۱و ۲ آذرماه ۱۴۰۲
بعد از نماز عشاء در مسجد فاطمیه واقع درچهار راه فاطمیه (نبش بلوار شهید منتظرالقائم)
https://eitaa.com/mobaleq_agah
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
📊 علامه زمان
👈 مروری بر ابعاد شخصیت علمی و اخلاقی و معنوی #علامه_طباطبائی بر اساس بیانات رهبر انقلاب (۱۴۰۲/۸/۱۷)
📢 علامه طباطبائی به آنچه میدانست عمل کرد.
📢 اغلب شاگردان علامه طباطبائی جزو نقشآفرینان در انقلاب اسلامیاند.
📢 تشکیل پایگاه فکری تهاجمی را باید از علامه طباطبائی یاد بگیریم.
📢 علامه طباطبائی انصافاً فیلسوفسازی کرد.
📢 تنوع علمی مرحوم علامه طباطبائی کمنظیر است.
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
امام صادق علیهالسلام:
🍃ایمان خود را قبل از ظهور تکمیل کنید
چون در لحظات ظهور ایمانها
به سختی مورد امتحان و ابتلاء قرار میگیرد.✨️
اصول کافی، ج ۶، ص ۳۶۰
#امام_زمان
@Tahzibe_Nafs
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
✅ با مدرک حـــوزه چه کارهایی می توان انجـــــام داد؟
⭕️(21 شــغل ) بــررسي کــــردم 👇⭕️
1.طلاب و روحانیون محترم، با مدرک سطح دو و دارا بودن حداقل 20 و حداکثر 60 سال سن و دیگر شرایطی که در دستورالعمل تاسیس مهدهای کودک قید شده میتوانند برای تاسیس مهد کودک(مهدقرآنی- مهد مسجد- آدینه مهد - مهد روستا) اقدام نمایند.
2.طلاب محترم، با مدرک سطح دو و سه و باالاتر، با توجه به شرایطی که برای تاسیس موسسه لازم هست از جمله دارای 27 سال سن، نداشتن سوء پیشینه کیفری، محجور نبودن، و دیگر شرایطی که برای تاسیس موسسه، ذکر شده می توانند برای تاسیس موسسه مد نظر خود، اقدام کنند
3.مرکز امور مشاوران، وکلاء و کارشناسان رسمی قوه قضائیه نسبت به جذب افراد واجد شرایط جهت اعطای «پروانه مشاوره خانواده»اقدام کرد؛ که طلاب محترم نیز با شرایط مدرک سطح دو وتأهل دائم و داشتن حداقل 40 سال سن و 5 سال سابقه کار یا 35 سال سن و حداقل 8 سال سابقه کار مرتبط و ....... میتوانستند با شرکت در آزمون، برای دریافت پروانه مشاوره خانواده، اقدام کنند
4.قوه قضائیه به دو صورت جذب عمومی و جذب اختصاصی از بین طلاب به عنوان قاضی استخدام می نماید داوطلبان دارای مدارک تحصیلی حوزوی مشروط به قرار گرفتن در هر یک از گروههای ۴گانه می توانند در مصاحبه علمی جذب اختصاصی شرکت نمایند.
5.کانونهای وکالی دادگستری ایران همه ساله از طریق آزمون کتبی و طبق مقررات و قانون کیفیت اخذ پروانه وکالت، مصوب سال 1376 به تعداد مورد نیاز و با توجه به شرایط، کارآموز وکالت، میپذیرند
6.سازمان ثبت با توجه به اعلام نیاز واحدهای ثبتی در سراسر کشور و در قالب قوانین موجود، آزمون سردفتری ازدواج برگزار می کند
7.سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از بین متقاضیان واجد شرایط از طریق آزمون کتبی و اختبار، سردفتراسناد رسمی انتخاب می نماید
8.عقیدتی سیاسی سپاه پاسداران از بین طلاب برادر سطح یک استخدام می نماید.
9.سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی، از میان طلاب و روحانیون محترم، با برگزاری آزمون کتبی و شفاهی نیروی عقیدتی می پذیرد.
10.سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران از بین طلاب و روحانیونی که پایه 10 حوزه را به اتمام برسانند استخدام می نماید.
11.طلاب محترم میتوانند با شرکت در آزمون و انتخاب یکی از ۸ رشته آزمون استخدامی که برای طالب اختصاص داده شده برای استخدامی آموزش و پرورش ثبت نام نمایند و با کسب نمره لازم به مراحل بعدی راه یابند.
12.طلاب و روحانیون محترم با مدرک سطح دو و دارا بودن 25 سال سن برای افراد متأهل و یا حداقل 27سال سن برای اشخاص مجرد می توانند برای دریافت پروانه نشر اقدام نمایند.
13.طلاب محترم در صورت انتشار اطلاعیه از سوی سازمان دامپزشکی کشور، و ظرفیت جذبی که بین دستگاههای اجرایی کشور دارد و مطالعه دقیق دفترچه و منابع آزمون و داشتن شرایط لازم، می توانند در زمان تعیین شده، ثبت نام به عمل آورده و برای آزمون استخدامی آماده بشوند.
14.برخی از دستگاهها اجرایی کشور، از بین طلاب به عنوان کارشناس فرهنگی استخدام می کنند.
15.مدیریت جذب و سازماندهی معاونت امور فرهنگی حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت به منظور تأمین نیاز روحانی کاروانهای عمره مفرده و عتبات، اقدام به برگزاری جذب و پذیرش از میان متقاضیان روحانی می کند
16.تدریس در دانشگاه ها برای دروس معارف اسلامی ونمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، برای تدریس دروس معارف اسلامی، از بین طلاب و روحانیون خواهر و برادر جذب می نماید.
17.معاونت آموزش حوزه های علمیه، به منظور تکمیل کادر علمی مدارس علمیه، از داوطلبان تدریس جهت تدریس در شهرستانها دعوت به همکاری می نماید.
18.طلاب محترمی که به زبان عربی و مکالمه این زبان تسلط دارند؛ با مراجعه به موسسات زبان و موسسات فرهنگی و پژوهشی؛ می توانند به صورت تمام وقت و یا پاره وقت، مشغول این کار شده و درصورتی که توانایی لازم را داشته باشند آموزش مکالمه و .... برگزار نمایند.
19.سازمان اوقاف و امور خیریه، از طریق آزمون استخدامی دستگاههای اجرایی اقدام به جذب می نماید طلاب محترم هر سال با مطالعه دفترچه آزمون استخدامی دستگاههای اجرایی، و درصورتی که سازمان اوقاف و امور خیریه، بین دستگاههای اجرایی درخواست نیرو باشد؛ از جذب سازمان مطلع شده و در صورتی که واجد شرایط می باشند؛ اقدام به ثبت نام کرده و برای آزمون آماده بشوند
21.دانشکده صدا و سیمای قم، با مجوز رسمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری همه ساله از طریق آزمون اختصاصی در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو میپذیرد.
پذیرش دانشجو صرفا از بین طلاب سراسر کشور(خواهران و برادران)که دارای مدرک تحصیلی سطح 2 حوزه علمیه هستند انجام میشود.
⭕️کپی بدون ذکر منبع جایز نیست👇
https://eitaa.com/joinchat/1530134534C7bb56a0513
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd
☘️۸ توصیه مقام معظم رهبری به طلاب☘️
1️⃣ اوّل اینکه درس خواندن را جدّی بگیرید...
درس بسیار جدّی است؛ درس بسیار مهم است؛ علم و سواد پایه اصلی است؛ بدون آن هیچ نقشی نمیتوانید ایفا کنید، یا درست نمیتوانید ایفا کنید. نقشآفرینی غلط، از نقشآفرین نبودن به مراتب خسارت بارتر است.
2️⃣حفظ زى طلبگی است.
زىّ طلبگی چیست؟ من زىّ طلبگی را در دو جمله میتوانم معرفی کنم: پارسایی با عزّت، و نظم در تحصیل و زندگی...
طلاّب - چه آنهایی که برخوردارند، چه آنهایی که دچار سختیهایی هستند - باید زىّ طلبگیشان محفوظ بماند؛ یعنی حالت پارسایی و قناعت، همراه با #عزّت_نفس؛ این یک. دوم، نظم در تحصیل و به تبع آن نظم در زندگی؛ که خصوصیت طلبگی #نظم است.
3️⃣ باید اخلاق اسلامی را، هم بشناسیم - همهمان؛
این دیگر پیر و جوان ندارد؛ اما جوانها بیشتر و بهترند - و هم تحلّی به حلیهی اخلاق پیدا کنیم...هر کسی خودش باید با دل خود، با رفتار خود، به طور دائم مشغول تهذیب و مشغول کشتی گرفتن با بدیها و زشتیهای وجود خودش باشد.
4️⃣ از لحاظ علمی و همچنین از لحاظ سیاسی، باید اعتماد به نفس کاملی را در خودتان به وجود آورید...
اینطور نباشد که طلبهی جوان در مواجههی با طوفانهای فکرىِ مخالف، به خود بلرزد و احساس ضعف و وحشت کند.
5️⃣ من شما عزیزان را در زمینهی مسائل سیاسی، به دو چیز که گاهی با هم اشتباه میشود - دعوت میکنم.
👈یکی این است که همچنان که بزرگان گفتند و میگویند و توصیه میکنند، #غیرت_دینی، لازم است. نباید بگذارید غیرت دینی از مجموعهی حوزهی علمیه و آحاد آن سلب شود.
👈دوم اینکه از لحاظ سیاسی عصبی نشوید. اینها با همدیگر نبایستی اشتباه بشود. بعضی کسان دوست میدارند حوزهی علمیه را عصبی و آشفته و دچار کارهای بیرویّهی سیاسی مشاهده کنند. توصیهی من این است که نگذارید.
7️⃣ به برادران عزیز در حوزهی علمیه توصیه میکنم که نگذارند توطئهی جدایی و تقابل حوزه و دانشگاه بار دیگر به ثمر بنشیند. دانشگاه را همتای علمی خودتان بدانید؛ دو همتا.
8️⃣ در ارتباطات خود با مردم، اصل نرمش و تواضع و مدارا و درعینحال اثرگذاری و تبلیغ و هدایت را هرگز نباید فراموش کنید. خصوصیت طلاب حوزهی علمیه و فضلای حوزههای علمیه همین است که بتوانند دل مردم را جلب کنند و فکر مردم را تحت تأثیر سخن هدایتآمیز خودشان قرار دهند. اگر امر بعکس شد، نتیجه بعکس خواهد شد. اگر در مقامِ دادن فکر، حرف درستی ارائه نشود، متاع قابلی عرضه نشود؛ اما در مقامِ برخورد، برخورد طلبکارانه، متوقّعانه و خشن ارائه شود، دل جذب نخواهد شد؛ فکر هم تسلیم نخواهد شد.
🗓بیانات در جمع اساتید، فضلا و طلاب حوزه علمیه قم در مدرسه فیضیه-۱۳۷۹/۰۷/۱۴
#حوزه_علمیه
━━💠🍃🌺🍃💠━━
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
@tahzib_yazd