eitaa logo
معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد
616 دنبال‌کننده
4.7هزار عکس
1.5هزار ویدیو
591 فایل
💠کانال معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد #قرآن_حدیث #اخلاق_طلبگی_خانواده تلفن: ۳۶۲۲۴۴۲۴_۰۳۵ داخلی ۳ 🆔 @Rezadehghaninejad 🆔 @quran3080 کانال های حوزه مدیریت 🆔 @HEYazd آموزش @amoozesh660 مرکزمشاوره سماح 🆔 @samah_yazd
مشاهده در ایتا
دانلود
📗 از کتاب "الگوی اهتمام جمعی در مدیریت تربیتی" 📍شماره 9 🟢 هر طلبه؛ یک کلان پروژه 👤 هر طلبه که وارد حوزه می‌شود یک پروژه بلکه یک کلان‌پروژه است و پروندۀ کاری سنگینی برای ما ایجاد می‌کند. این مسئولیت سنگین فراتر از توان ماست و روشن است که ما برای انجام این کار بزرگ، کم هستیم. به دو جهت: 1️⃣ یکی اینکه جمعیت طلبه زیاد است و هر یک از آنان برای خود دنیایی متفاوت از دیگری دارد؛ زیرا خدای متعال دو سرانگشت را مثل هم نیافریده است تا چه رسد به دو انسان که از دو پدر و مادر متولد شده و با دو فرهنگ متفاوت در دو خانواده و محیط رشد کرده‌اند: «وَ قَدْ خَلَقَكُمْ أَطْواراً» . با این وصف هر کدام به رسیدگی‌های خاص نیاز دارند. - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 🏷ادامه را از کانال مطالعه کتاب الگوی اهتمام جمعی بخوانید👇 https://eitaa.com/ulgoo_ehtemam/16 ━━💠🍃🌺🍃💠━━ معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد @tahzib_yazd
🔰لزوم کار دسته جمعی ———————————————- امام خامنه‌ای (مدظله العالی) : 🔹«كارهاى ما دسته‌جمعى نيست. 🔸من يك‌وقت عرض كردم كه از اين جهت، مثل جناب ابى ذر (سلام‌الله‌عليه) هستيم كه "يعيش وحده و يموت وحده". 🔹همه‌ى كارهاى ما تنهاست: 🔸از استاد، تنها درس مى‌گيريم و تنها مطالعه مى‌كنيم. گرچه مباحثه‌مان هم كار دو نفرى است، اما تنهاست؛ يعنى اشتراك فكرى نيست. يك روز زيد مى‌خواند، عمرو شاگرد او مى‌شود و گوش مى‌كند؛ فردا عمرو مى‌خواند، زيد شاگرد او مى‌شود و گوش مى‌كند؛ يعنى كار فردى است. 🔹كار دسته‌جمعى، اشتراك مساعى و ابزارهاى مناسب را جمع كردن و آوردن، كارهاى جديد دنياست. 🔸جديد كه عرض مى‌كنيم، اين بخش آن خيلى هم جديد نيست؛ تقريباً قديمى است؛ اما درعين‌حال ما هنوز با آن چندان آشنا نيستيم.» 🎙سخنرانى در اجتماع طلاب و فضلاى حوزه‌ى علميه‌ى قم؛ یکم اسفند 1370 ━━💠🍃🌺🍃💠━━ معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد @tahzib_yazd
🔔 ترویج اخلاق غیر انقلابی و انزواطلبی، فاجعه‌ای برای حوزه علمیه است. 🔊 آیت الله خاتمی یکی از آسیب های دروس اخلاق را ترویج اخلاق غیر انقلابی و انزوا طلبی ذکر کرد و ترویج این نوع اخلاق را فاجعه ای برای آینده حوزه دانست چرا که طلبه ای بی تفاوت و منزوی به جامعه تحویل می دهد. ادامه خبر در 👇: 🔗 https://tahzib.ismc.ir/?p=2420 ━━💠🍃🌺🍃💠━━ معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد @tahzib_yazd
📚کتاب روحانیت؛ نگرش ها و نگارش ها (جلد اول) نوشته منصور محمدی یکی از کتاب‌های انتشارات موسسه فرهنگی دین پژوهی بشرا است. ✍️روحانيت تشيع از کهن‌ترين و مقتدرترين نهادهاي فرهنگي و اجتماعي در ايران است و موضوعي جدي براي پژوهش محسوب مي‌شود. کتاب حاضر بازخواني هفتاد و چهار کتاب، پايان‌نامه و ويژه‌نامه درباره نهاد است که به فارسي نوشته شده و يا از زبان عربي و انگليسي به فارسي برگردانده شده است. اين کتاب با هدف ارائه گزارش توصيفي از محتواي اين نوشته‌ها تدوين شده است. صفحات اول کتاب🔻 https://pic.ketab.ir/DataBase/bookpdf/97/97614058.pdf ━━💠🍃🌺🍃💠━━ معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد @tahzib_yazd
📗 از کتاب "الگوی اهتمام جمعی در مدیریت تربیتی" 📍شماره 12 🟢معاون تهذیب 👤معاون تهذیب مدرسه دبیر این شورا است و باید با مشورت گرفتن از مدیر، دستور جلسه را به صورت روشن آماده کند و بیش از سایر اعضا برای آن مایه گذارد. 📝پس از جلسه نیز مشروح مذاکرات را ثبت و مستندسازی نماید. 💡اگر شورای تهذیب یک دبیر فعال و پیشرو نداشته باشد در میانۀ راه دچار فرسایش می‌شود و به بن‌بست می‌رسد. 📖در مباحثات علمی معمولا لازم است یک نفر مطالعۀ بیشتری داشته باشد و از قبل بر روی موضوع و سیر بحث به خوبی فکر کرده باشد و جهت‌دهی اصلی جلسه را بر عهده گیرد. معاون تهذیب این نقش را بر عهده دارد. - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 🏷ادامه را از کانال مطالعه کتاب الگوی اهتمام جمعی بخوانید👇 https://eitaa.com/ulgoo_ehtemam/19 ━━💠🍃🌺🍃💠━━ معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد @tahzib_yazd
🖇 نخستین نشست دانش افزایی مسئولان دارالقرآن های مدارس علمیه مراکز مدیریت حوزه علمیه قم، کاشان، مرکزی، بناب، چهارمحال و بختیاری، سمنان و یزد 🖊 نخستین نشست دانش افزایی مسئولان دارالقرآن های مدارس علمیه مراکز مدیریت حوزه علمیه قم، کاشان، مرکزی، بناب، چهارمحال و بختیاری، سمنان و یزد در روز های پنجشنبه و جمعه چهارم و پنجم خردادماه در مدرسه علمیه عترت قم برگزار می شود. بر اساس این گزارش، حجت الاسلام والمسلمین پوراکبر، مسئول امور مدارس علمیه قم سخنران افتتاحیه و حجت الاسلام والمسلمین حمید ملکی، قائم مقام مدیر حوزه های علمیه نیز سخنران اختتامیه این دوره هستند. در این دوره با برگزاری کارگاه های مناسب، شیوه اداره دارالقرآن ها و برنامه ریزی قرآنی در مدارس و اجرای سبک مردمی سازی امور قرآنی در غیر مدارس علمیه آموزش داده خواهد شد. 🔗 https://tahzib.ismc.ir/?p=2343 ━━💠🍃🌺🍃💠━━ معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد @tahzib_yazd
🛑 یکشنبه ٧ خرداد ساعت 12:48 فرصت تعیین دقیق جهت قبله امکان تعیین دقیق قبله بر اساس تابش خورشید 🔹هفتم خرداد و 25 تیر هر سال فرصتی ایجاد می كند تا جهت دقیق قبله برای نمازخانه ها، مساجد و یا حتی منازل توسط مردم تعیین شود. 🔹در حقیقت در لحظه اذان ظهر در روزهای 7 خرداد و 25 تیر خورشید درست بالای خانه كعبه بوده و خانه خدا هیچگونه سایه‌ای نخواهد داشت. 🔹با قرار دادن شاخصی عمود بر زمین در ساعت 12:48دقیقه روز یکشنبه هفتم خرداد، جهت سایه علامت گذاری و خلاف جهت سایه به سمت خورشید، جهت دقیق قبله را نشان می دهد. ━━💠🍃🌺🍃💠━━ معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد @tahzib_yazd
🎙(ره): 🔹آن روزى که توجه اهل علم به دنیا شد و توجه به این شد که خانه داشته باشم چطور، و زرق و برق دنیا خداى نخواسته در آنها تأثیر بکند، آن روز است که باید ما فاتحه‌ی اسلام را بخوانیم. آن روزى که زرق و برق دنیا پیدا بشود و شیطان در بین ما راه پیدا کند و راهنماى ما شیطان باشد، آن روز است که ابرقدرت‌ها مى‏‌توانند در ما تأثیر کنند و کشور ما را به تباهى بکشند. 📗صحیفه امام، ج‏۱۷، صص ۳۷۷-۳۷۶ ━━💠🍃🌺🍃💠━━ معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد @tahzib_yazd
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⛔️هشدار جدی رحیم‌پور ازغدی در سال‌های گذشته، درباره تدریس علوم انسانی غربی در دانشگاه‌ها که منجر به ترویج در جامعه می‌شود 🔈ما شعار ، ، و میدیم ولی تو دانشگاه‌های خودمون داریم کادرسازی می‌کنیم برای رژیم سکولاری که ... 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
🔔 مسئولیت کنشگری اجتماعی و نسبت آن با تربیت طلبه عصر امام خمینی 🔊 «آن مشکلی که به نظر بعضی‌ها، شاید مهم‌ترین مشکل دانشجو است، مشکل بی‌هویتی و عدم درک رسالت واقعی در قبال جامعه، در قبال خودش و در قبال تاریخ و آینده است. دانشجو حقیقتاً نمی‌داند که چه‌کاره است. او نمی‌داند که الآن چه‌کاره است و در آینده چه نقشی خواهد داشت؛ مثل کاسبی که به دنبال […] ادامه در 👇:  🔗 https://tahzib.ismc.ir/?p=2439 ━━💠🍃🌺🍃💠━━ معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد @tahzib_yazd
📗 از کتاب "الگوی اهتمام جمعی در مدیریت تربیتی" 📗 📍شماره 17 🟢کارشناسان مدعو 🔦بسیاری از مسایل بغرنج عالم طلبگی با یکی دو جلسه بحث و بررسی در شورای تهذیب و تربیت حل نمی‌شود و نیاز به ورود کارشناسانه دارد. 💡مطالعه کردن منابع مکتوب در این زمینه کار این بحث و بررسی را آسان می‌کند. 💡در بسیاری از موضوعات هم لازم است از نظر کارشناسان بیرونی برای دسته‌بندی عالمانه موضوعات یا جمع‌بندی نهایی استفاده شود. - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 🏷ادامه را از کانال مطالعه کتاب الگوی اهتمام جمعی بخوانید👇 https://eitaa.com/ulgoo_ehtemam/24 ━━💠🍃🌺🍃💠━━ معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد @tahzib_yazd
✅ مرحوم آیت الله حائری شیرازی ره : 💚 وقتی طلبۀ جوانی بودم، عزت نفس بالایی داشتم. خیلی بدم می‌آمد کسی با نظر حقارت به من نگاه کند. چون می‌گفتند طلبگی عزت دارد و باید عزتش حفظ شود. 💚 برای خرید نان در نانوایی سنگکی ایستاده بودم. نوبتم که شد، یکی دیگر آمد و نانوا هم به او زودتر داد. من به او اعتراض کردم، اعتراض محترمانه‌ای هم کردم، اما یک جواب سربالا و تندی به من داد. دلم از او رنجید. نان نگرفتم و از مغازه بیرون آمدم. در راه که می‌آمدم، دلم از دست او آتش گرفته بود. 💚 در همین آشفتگی می‌خواستم نفرینی به او کنم. یک دفعه سرم را بلند کردم و چشمم افتاد به گنبد طلایی حضرت معصومه سلام الله علیها. گفتم نانوا از شیعیان حضرت است. من اگر نفرین کنم، از چشم اینها می‌افتد. اهل بیت خوششان می‌آید که من دعایش کنم. دعایش کردم و گفتم: «خدایا این آدم را صالح کن». وقتی دعا کردم، آتشی که در دلم بود خنک شد. خدا را شکر کردم. 💚 بعد دیدم هر وقت کسی اذیتم می‌کند، اگر دعایش کنم دلم خنک می‌شود. به شما هم توصیه می‌کنم هر وقت کسی اذیتتان کرد، به او دعا کنید. اینها شیعه هستند. چقدر «یا حسین» «یا علی» می‌گویند. به تمام کسانی که به شما ظلم کردند دعا کنید؛ فقط به خاطر اینکه شیعه هستند. مثل مادری که به بچه‌اش دعا می‌کند و از حقش می‌گذرد. 💚 وقتی شما از این طرف بخشیدی و سختگیری نکردی، دل دیگران به شما نرم می‌شود و آنها هم برای شما طلب مغفرت می‌کنند؛ دل به دل راه دارد. حق دارانِ شما هم از شما صرف نظر می‌کنند. وقتی حق داران صرف نظر کردند راهت باز می‌شود. ━━💠🍃🌺🍃💠━━ معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد @tahzib_yazd
📗 از کتاب "الگوی اهتمام جمعی در مدیریت تربیتی" 📍شماره 18 🟢طلبه(قسمت اول) 🔗 حضور برخی از نیز در شورای تهذیب مفید است. از پایه‌های بالاتر و سرگروه‌ها و مسئولان فعال تشکل‌های طلبگی - دست‌کم در پاره‌ای موضوعات خاص - می‌توانند در این شورا حضور داشته باشند. ✍️ با توجه به اینکه شورای تهذیب و تربیت، بحث و بررسی‌های کلی و طرح و تدبیرهای عام تربیتی در مدرسه را بر عهده دارد، حضور طلاب در آن، مانع و مفسده‌ای ندارد و مایۀ ارتباط صمیمی‌تر با بدنۀ طلاب، دست‌یابی به اطلاعات خاص آنها و استفاده از خلاقیت‌های جوانی آنان در طراحی و تدبیر می‌گردد. - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 🏷ادامه را از کانال مطالعه کتاب الگوی اهتمام جمعی بخوانید👇 https://eitaa.com/ulgoo_ehtemam/25 ━━💠🍃🌺🍃💠━━ معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد @tahzib_yazd
شماره 4 خبرنامه تهذیب خرداد 1402.jpg
2.89M
📗 داخلی 📆 هفته اول خرداد 1402 ━━💠🍃🌺🍃💠━━ معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد @tahzib_yazd
🌷امام رضا عليه السلام: 🔹يقَالُ لِلْعَابِدِ يَوْمَ اَلْقِيَامَةِ نِعْمَ اَلرَّجُلُ كُنْتَ هِمَّتُكَ ذَاتُ نَفْسِكَ فَادْخُلِ اَلْجَنَّةَ أَلاَ إِنَّ اَلْفَقِيهَ مَنْ أَفَاضَ عَلَى اَلنَّاسِ خَيْرَهُ وَ أَنْقَذَهُمْ مِنْ أَعْدَائِهِمْ وَ وَفَّرَ عَلَيْهِمْ نِعَمَ جِنَانِ اَللَّهِ وَ حَصَّلَ لَهُمْ رِضْوَانَ اَللَّهِ تَعَالَى وَ يُقَالُ لِلْفَقِيهِ يَا أَيُّهَا اَلْكَافِلُ لِأَيْتَامِ آلِ مُحَمَّدٍ صَلَوَاتُ اَللَّهِ عَلَيْهِم قِفْ تَشْفَعْ لِكُلِّ مَنْ أَخَذَ عَنْكَ أَوْ تَعَلَّمَ مِنْكَ فَيَقِفُ فَيُدْخِلُ اَلْجَنَّةَ مَعَهُ فِئَاماً وَ فِئَاماً وَ فِئَاماً حَتَّى قَالَ عَشْراً . 🔹روز قيامت به عابد گفته مى شود: آدم خوبى بودى، به خودت پرداختى و زحمت خود را از دوش مردم برداشتى. به بهشت درآى. 📍بدانيد كه كسى است كه خير خود را بر مردم فرو ريزد و آنان را از دشمنانشان برهاند. به فقيه گفته مى شود: 👌اى كسى كه سرپرستى يتيمان آل محمّد را به عهده گرفتى و دوستداران و پيروانِ مستضعف آنان را هدايت كردى! بايست، تا براى هر كس كه از تو بهره مند شده يا دانش آموخته شفاعت كنى. 📗عوالي اللئالي العزيزية، ج۱، ص۱۹ ━━💠🍃🌺🍃💠━━ معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد @tahzib_yazd
سلسله نشست های نشست اول بررسی نقش آفرینی اجتماعی طلاب در شرایط فعلی کشور با حضور حجت‌الاسلام وطن فدا (پژوهشگر اندیشکده فرهنگ و تمدن توحیدی) زمان سه شنبه ۹ خرداد ۱۴۰۲؛ ساعت ۱۷:۰۰ پخش زنده از صفحه آپارات 👇 https://www.aparat.com/matla/live در شبکه های مجازی ما را دنبال کنید بله | ایتا | آپارات | تلگرام | اینستاگرام ━━💠🍃🌺🍃💠━━ معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد @tahzib_yazd
نظر حجت الاسلام و المسلمین محمد عالمزاده نوری، استاد حوزه و معاونت تهذیب حوزه های علمیه کشور درباره کتاب "طرح کلی رسالت دانشجویی": 🔸 کتاب «طرح کلی رسالت دانشجویی» تصویری تحلیلی از ارشادات حکیم‌ترین و شایسته‌ترین رهبر تاریخ پس از پیشوایان معصوم و خلف صالح امام خمینی است که وظایف اجتماعی دانشجویان را در زنجیره‌ای پنج مرحله‌ای می‌نمایاند. 🔸 در این اثر با استناد کامل و روشمند به رهنمودهای امام و پیشوای زمانه، چگونگی حضور نقش‌آفرین و اثرگذار جوانان به عنوان موتور محرکه و موذن جامعه در عین نداشتن جایگاه و مسئولیت تبیین شده است و از آرمان‌خواهی و تبیین تا مطالبه‌گری و گفتمان‌سازی و تصمیم‌سازی به تفصیل بیان گشته است. 🔸 مطالعه این کتاب مفید را به همه دانشجویان بلکه به همه جوانان دغدغه‌مند توصیه می‌کنم و از مجاهدت علمی محقق این اثر برادر عزیزم آقای احمد سعیدی نیز صمیمانه سپاسگزارم. لینک خرید کتاب: http://pbshop.ir/__p-p-599.aspx ━━💠🍃🌺🍃💠━━ معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد @tahzib_yazd
خودسازی= رسیدن‌به‌امام‌زمان 🌱سید کریم یه ڪفاش ساده بود که امام زمان هفته ای یک بار میرفتن بهشون سر میزدن وحتی کربلاهم میبردنشون😍 میدونی چیشده بود که یه کفاش ساده به همچین مقامی رسیده بود؟ بخاطره مبارزه با هوای نفس هرادمی اگه در حده خودش با نفسش بجنگه و هوای نفسشو رو بزنه کنار به بالاترین مقام ها میرسه 🍃🌹عضویت در کانال امام رضا ع 👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/3275096289Cce99d6ef61
✅با توجه به صدور گواهی الکترونیکی در سامانه تلبس و لزوم بارگذاری عکس معمم در سامانه مذکور، مستدعی است طلاب محترم دارای مجوز تلبس و طلاب متقاضی صدور مجوز، جهت بارگذاری عکس معمم در سامانه اقدام فرمایند. بدیهی است در صورت عدم بارگذاری عکس معمم، صدور گواهی مجوز تلبس با مشکل مواجه می‌گردد. ✳️شرایط لازم جهت بارگذاری عکس معمم: عکسِ 1. با زمینه سفید، 2. تمام رخ، 3. با ابعاد 3*4، 4. واضح و شفاف، 5. جدید (مربوط به یکسال اخیر)، 6. همراه با کادربندی مناسب. ❇️در ضمن بارگذاری عکس به عهده طلاب محترم و تایید آن به عهده مسئول تلبس استان می‌باشد. ━━💠🍃🌺🍃💠━━ معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد @tahzib_yazd
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سر به‌ سر گذاشتن‌ با پیرمرد روستایی😊 نگاه کنیدعالیه بمناسبت ولادت امام رضا علیه السلام ━━💠🍃🌺🍃💠━━ معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد @tahzib_yazd
🔰این تربیت‌هاست که یا فطرت را شکوفا می‌کنند و یا جلوی شکوفایی فطرت را می‌گیرند. 🔹اگر شما بخواهید تعلیم کنید فقط اطفال را و کاری به این نداشته باشید که در پهلوی تعلیم و تربیت انسانی، تربیت اخلاقی باشد، اینها با همان علمِ بدون تربیت، مراحل را طی می‌کنند. و علم بدون تربیت آنها را یا اکثر آنها را رو به فساد می‌کشد. 🔹انسان از اول این طور نیست که فاسد به دنیا آمده باشد. از اول با فطرت خوب به دنیا آمده؛ با فطرت الهی به دنیا آمده: کُلُّ مَوْلُودٍ یُولَدُ عَلَی الْفِطْرَةِ که همان فطرت انسانیّت، فطرت صراط مستقیم، فطرت اسلام، فطرت توحید است. 📍صحیفه امام، ج14، ص33 ━━💠🍃🌺🍃💠━━ معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد @tahzib_yazd
📚 «حوزه علمیه؛ چیستی، گذشته، حال، آینده» ✍️آیت الله علیرضا اعرافی 📗کتاب «حوزه علمیه؛ چیستی گذشته حال آینده» برگرفته از بیانات و نظرات استاد علیرضا اعرافی و با تدوین محمد آزادی از سوی مؤسسه اشراق و عرفان منتشر شده است. اثر حاضر از چهار بخش اصلی با عناوین «چیستی حوزه علمیه»، «گذشته حوزه علمیه»، «وضعیت کنونی حوزه» و «تحول حوزه علمیه» تشکیل شده است. 🔹رسالت و هدفی که برای تدوین کتاب حوزه علمیه در نظر گرفته شده، تبیین ماهیت و چیستی حقیقی حوزه علمیه و روشن کردن رسالت‌هایی است که از این نهاد عظیم و مقدس انتظار می‌رود. به همین سبب، این کتاب در چهار فصل اصلی تدوین شده است: 🏷بخش نخست این کتاب از سه فصل با عناوین «تعریف و ماهیت حوزه»، «رسالت و کارکرد حوزه علمیه»، «تعاملات و ارتباطات» تشکیل شده است. 🏷بخش دوم این کتاب با عنوان «گذشته حوزه علمیه» از فصل‌های «تحولات تاریخی حوزه‌های شیعه»، «ویژگی‌های حوزه در طول تاریخ» تشکیل شده است. 🏷بخش سوم اثر به بررسی وضعیت کنونی حوزه‌های علمیه اختصاص داده شده و در آن ضمن بررسی توانمندی‌ها و ضعف‌های حوزه علمیه در زمان حاضر از فرصت‌های پیش روی این نهاد سخن به میان آمده است. 🏷بخش چهارم و آخرین فصل کتاب نیز با توجه به ضرورت آینده‌نگری و زمینه‌سازی برای تحولات لازم برای بقا و ارتقای این نهاد عظیم؛ به تبیین طرح تحول حوزه‌های علمیه اختصاص یافته است. ━━💠🍃🌺🍃💠━━ معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد @tahzib_yazd