🔰بدان ایدک الله (3)
🔺نه: در کارهای اساسی؛ جنگ؛ حضور در جبههها؛ تحریص بر حضور در جبههها؛ کارهای اقتصادی و غیره همیشه در #صف_مقدم بودند. حوزه باید اینطور باشد. کسی که در حوزه باشد و به نظام اسلامی و احکام قرآن که در این نظام عملی میشود و به #حکومت_اسلامی که به برکت مجاهدت مردم سرپا شدهاست با #چشم_غیرجدی نگاه کند، یک #عنصر_بیگانه است. هرکس میخواهد باشد. در حوزه علمیه صحیح شیعی، همه بهخصوص #طلاب_جوان باید خود را در صفوف اول بدانند که بحمدالله همیشه اینطور بودهاست؛ یعنی همیشه فضلای جوان؛ طلاب جوان؛ بزرگان حوزه و مدرسین محترم در صفوف مقدم جا داشتهاند؛ باز هم باید در صفوف مقدم جا داشته باشند.
(بیستم شهریور 1373)
🔺ده: فضلا و مدرسان و اساتید و علمای بزرگ باید #جهت حوزهها را در جهت #ساختن_انسان_ها و علمایی منطبق با معیارهای اسلامی قرار بدهند و عناصر پولادین و هوشیار و #خسته_نشو و مؤمن تربیت کنند و نسخههای کامل امام بزرگوارمان را در حوزهها به وجود آورند. اسلام به این نیروها و عناصر احتیاج دارد. اگرچه یک شخصیت آنچنانی میتواند ملتی را نجات دهد؛ اما ملتهای مسلمان و جهان و حرکت انقلاب و آینده تاریخ خودمان نیز احتیاج زیادی به اینگونه عناصر دارند. حوزهها خیلی کار و مسئولیت دارند. #مسئولیت بر دوش همه است و فقط بر دوش مراجع و مدرسان یا طلاب و فضلای جوان نیست؛ بلکه هر کسی نسبتبه توان و امکانات خود در حوزههای علمیه، مسئولیتهایی دارد.
(دوم اسفندماه 1368)
🔺یازده: اگر ما #عناصر_اصلی_حوزه را ۴ تا ۵ عنصر بدانیم استاد، شاگرد، فضای آموزشی، مواد درسی و از این قبیل ، شاید به اعتباری بتوان گفت مهمتر از همه، عنصرِ #طلبه است؛ چون همه این امکانات برای اوست. اگر طلبه نباشد، وجود فضای آموزشی، کتاب درسی، علم استاد و فن سخنوری او بیمعنا میشود و این، یک طرف قضیه است.
طرف دیگر آن، فردای دنیای اسلام است که آنهم در دست #طلبه_امروز است. یعنی همین طلبه امروز که مهمترین ناقل و رسانه است، فردا هم مهمترین وسیله و ناقل است. بنابراین به اعتباری، طلبه اهم عناصر در این باب است.
نظام حوزه، نقش زیادی در جلوگیری از #اتلاف_وقت_طلبه دارد. کتاب درسی خوب، نظام آموزشی درست و منطقی، فرصتهای آموزشی مناسب، قرار دادن صحیح و منطقی درسها در کنار هم-که همین، جزو نظام آموزشی است-#کم_کردن_تعطیلات_حوزه و مسائلی از این قبیل به مسئولان و گردانندگان امور حوزه مربوط میشود.
(16/9/1374)
#کتاب_بدان_ایدک_الله
#طلبه_تراز_انقلاب_اسلامی
#مقام_معظم_رهبری
.
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🔸همه مردم با حنجره خودشان #اذان بگویند تا سکوت شکسته شود/ لزوم تعیین روزی به عنوان روز اذان🔸
مقام معظم رهبری فرمودند #با_حنجره اذان بگویید. نه اینکه بلندگو یک نوار بگذارد و اذان بگوید. نه. [اذان گفتن با حنجره باعث می شود که] انسان خودش ساخته شود. اذان یکی از اثراتش این است که انسان را می سازد.
وقتی یک چیزی تعطیل بشود و ترک بشود، آرام، آرام اگر کسی هم بخواهد انجام بدهد ممکن است با نظر تعجب و تردید به آن نگاه بکنند. طبیعتاً باید این حالت تعجب از اذان گفتن در ملاء عام برطرف شود. بزرگترها، کوچکترها، همه اذان بگویند. باید [سکوت شکسته بشود]. [خوب است] برای اینکه سکوت شکسته بشود، یک روز را به عنوان #روز_اذان انتخاب کنند.
برادران صدا و سیما روی این روز کار کنند و این برنامه را ترویج و ترغیب کنند. مسئول ها هر کدام در حوزه ی مسئولیت خودشان [اذان بگویند و آن را ترویج کنند]. این کار را هر کسی در آن روز انجام بدهد تا این مسأله ان شاء الله احیاء بشود.
#راهکار_اذان
🔸#بچه_ای_که_نمی_خواست_آدم_باشد ، #غدیر از استاد #صفایی_حائری ، #قهرمان_غدیر ، #مسیح_اسلام ، #حیدر ، #فاطمه_علی_است .
🔸تازهشم کتابهای قهرمان غدیر و مسیح اسلام مسابقه ۲۰میلیونی دارند. کافیه با کد اختصاصیای که به همراه کتاب براتون ارسال میشه وارد سایت ketabresan.net شوید و رایگان و آنلاین در مسابقه شرکت کنید.
........................................
📣 #ارسال_رایگان خرید های بالای ۱۰۰ هزار تومان به تمام نقاط کشور
جهت #سفارش کتاب و #مشاوره:
@sefaresh_ketab
اطلاع از لیست #همه_کتاب_های کتاب رسان، هزینه ارسال، نحوه سفارش دادن و ...
@ketabresan_order
خرید #سریع و #آسانتر از
www.ketabresan.net
.