eitaa logo
معاونت تهذیب حوزه علمیه کرمان
718 دنبال‌کننده
12.4هزار عکس
7هزار ویدیو
725 فایل
جهت ارتباط با معاون تهذیب @Amomen313 جهت ارتباط در مورد فعالیتها و شبهات قرآنی @ghadirmohyi جهت ارتباط با ادمین محتوایی کانال @boreshha_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☑️موعظه 🎥 داستان رفتار کریمانه پیامبر (ص) در مقابل دشمن 📌 معاونت تهذیب حوزه علمیه کرمان @tahzibkerman
☑️ ❇️اختلاف ممنوع 🌗امام خمینی: «ایجاد اختلاف در محیط حاضر، جز تبعیت از نفس اماره و شیطان درونی و خدمت به ابرقدرت‌ها خصوصا آمریکای جهانخوار نیست.» 📌 معاونت تهذیب حوزه علمیه کرمان @tahzibkerman
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☑️ 🎙 گفتم که به پیری رسم توبه کنم آنقدر جوان مرد یکی توبه نکرد... 📌 معاونت تهذیب حوزه علمیه کرمان @tahzibkerman
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☑️ رهبر معظم انقلاب: امروز دو اراده در منطقه مشغول کار است: اراده و اراده ❗️ اگر وحدت و تمرکز بر مشترکات ادامه پیدا کند، مسلمانان از وضع کنونی خارج‌می‌شوند و عزت پیدا می‌کنند!! 🔹 امروز از منتهی الیه شرق آسیا میانمار مسلمان کشی هست تا نقاط غربی آفریقا در نیجریه! یک جا به دست بودایی و یکجا به وسیله بوکوحرام‌ و داعش و امثال اینها ❗️❗️ یک عده هم در این آتش می‌دمند! شیعه ، مثل سنّی است فرقی نمی‌کند، دو لبه یک قیچی هستند!! 📌 معاونت تهذیب حوزه علمیه کرمان @tahzibkerman
☑️ ✳️سید حسن نصرالله: 🔹 توصیه و هشدار بنده به این حوزه و حوزه‌های علمیه این است که ویژگی اصلی و شان را از دست ندهند. 🔸ما وقتی خانه و خانواده‌مان را رها کردیم و با به بعلبک آمدیم به این علت نبود که او را اعلم علمای لبنان می‌دانستیم. خیلی‌ها از او عالم‌تر بودند. اما رابطه‌ی ما چهار پنج نفر با او از نجف تا لبنان دقیقا رابطه‌ی بود. 🔹 او پی‌گیر بیماری، پول، و بعدها ما بود. او وضعیت ما را زیر نظر داشت و ما در این زمینه از او و اگر درس نمی‌خواندیم می‌فهمید. 🔸 راز ما این رابطه‌ی عاطفی، معنوی و درونی است. وضعیت ما مثل امروز نبود که "حجت الاسلام" که امروز تبدیل به شده‌اند. بیاید و و حتی گاهی نام اشخاص حاضر در کلاس را نیز حفظ نباشد!! 📕 سخنرانی در ۴۰مین سالگرد حوزه بعلبک سخنرانی کامل: https://b2n.ir/g21303 📌 معاونت تهذیب حوزه علمیه کرمان @tahzibkerman
هدایت شده از میثم تیکدری
بسم الله الرحمن الرحیم •┈•••✾•🌿🌺🌿•✾••┈• قابل توجه طلاب محترم 💠 با توجه به اهمیت و جایگاه مهمّ مشاوره علمی، و دغدغه طلاب محترم برای دسترسی آسان به این مهمّ در فضای مجازی، از اساتید برجسته سطوح عالی حوزه علمیه خراسان در رشته های مختلف دعوت شده است تا در ریز موضوعات علمی در مسیر طلبگی، مشاوره علمی و تحصیلی (هدایت تحصیلی) ارائه بفرمایند. 🔷️ از طلاب محترم خواهشمندیم، سوالات مکتوب یا شفاهی خود را پیرامون مباحث مشاوره تحصیلی، در آیدی اساتید معزّز، در ایتا ارسال بفرمایند، تا اساتید در اولین فرصت، پاسخ دهند . 💠 در این فرایند برآنیم که در موضوعات زیر از اساتید محترم بهره مند شویم . 🔘 مباحث عمومی آموزشی روش درس خواندن، روش برنامه ریزی، مهارت مطالعه، مهارت مباحثه و حضور فعّال در کلاس، و مهارت جزوه نویسی‌، کیفیت درس خواندن دروس سطح، چگونه خارج بخوانیم؟ مهارت و روش تحقیق ؟ روش کار با نرم افزارهای علوم اسلامی، روش مقاله نویسی . 🔘 مباحث عمومی مسیر طلبگی هویت طلبگی، اخلاق طلبگی، استعدادیابی، انتخاب هدف و رشته، آینده فعالیت علمی طلبه. 🔘 مباحث تخصصی علمی (آموزشی_پژوهشی) علوم قرآن و حدیث پژوهی، فقه پژوهی، اصول پژوهی، کلام پژوهی، علوم عقلی (منطق و فلسفه) فائده و ضرورت فراگیری مباحث تخصّصی ؟ سیر مطالعاتی در رشته خاص. در درس کدام استاد در سطح ۴ شرکت کنم؟ 💠 حضرت حجت الاسلام و المسلمین استاد حاج سیدمحسن حسینی فقیه (دامت برکاته) اصول پژوهی، فقه پژوهی، اخلاق پژوهی و معارف @MASHHADsmhf •┈•••✾•🌿🌺🌿•✾••┈• ۱. استاد حجت الاسلام و المسلمین حاج علی آقای مروارید (حفظه الله تعالی) حوزه مشورتی : مسائل تربیتی و اخلاقی @ali97531 •┈•••✾•🌿🌺🌿•✾••┈• ۲‌. استاد حمیدرضا کامل نواب ( رزومه ) ساعت ۱۶ تا ۱۷ (شنبه تا چهارشنبه) هویت طلبگی، روش تحصیل، مهارت های لازم طلبگی، مقاله نویسی @Hamidrezanavab •┈•••✾•🌿🌺🌿•✾••┈• ۳. استاد ابوالفضل فروتن ( رزومه ) هویت طلبگی، مشاوره تحصیلی، اصول پژوهی @anfd110 •┈•••✾•🌿🌺🌿•✾••┈• ۴. استاد مهدی بهادری ( رزومه ) فقه پژوهی، مقاله نویسی ساعت ۲۱ تا ۲۲ @MBGHSH •┈•••✾•🌿🌺🌿•✾••┈• ۵. استاد جعفر فقانی ( رزومه ) هویت طلبگی، مشاوره تحصیلی، فقه پژوهی @Faganij •┈•••✾•🌿🌺🌿•✾••┈• ۶. استاد بلال شاکری (رزومه) حوزه مشاوره : مباحث پژوهشی و مباحث اصول فقه (اصول فقه پژوهی) @b_shakeri •┈•••✾•🌿🌺🌿•✾••┈• ۷. استاد رضا میهن دوست ( رزومه ) حوزه تخصصی : اصول سطح ۱ و ۲ ، چگونه اصول فقه بخوانیم؟ کارکرد جایگاه اصول؟ چگونه حلقات مرحوم شهید صدر بخوانیم؟ @reza_mihandoost •┈•••✾•🌿🌺🌿•✾••┈• ۸. استاد علی حسینی سی سخت ( رزومه ) حوزه مشورتی : کلام پژوهی @Alihoseini_2 •┈•••✾•🌿🌺🌿•✾••┈• ۹. استاد محمد مروارید ( رزومه ) حوزه مشورتی : برنامه ریزی تحصیلی، ورود به دانشگاه، انتخاب رشته تخصصی، مطالعات بین رشته‌ای فقه ساعت ۲۱ تا ۲۲ @Mdmorvarid •┈•••✾•🌿🌺🌿•✾••┈• ۱۰ . استاد محمد الهی خراسانی ( رزومه ) حوزه مشورتی: علوم قرآن و حدیث هویت طلبگی @mohamadelahikhorasani •┈•••✾•🌿🌺🌿•✾••┈• ۱۱. استاد محمدمهدی کمالی ( رزومه ) حوزه مشورتی: فایده، ضرورت و چگونگی خواندن فلسفه؛ روش مقاله نویسی @MMahdikamali •┈•••✾•🌿🌺🌿•✾••┈• کانال مشاوره علمی https://eitaa.com/joinchat/3090022536Cbd09392c43 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• @mashverat_elmi
روضه خانگی - امام حسین(ع) - 794.mp3
10.05M
🎙غم اگر از توست مُردن پای این غم راحت است... 🔻روضه (ع) ⏱ | 10:44 👤حجت الاسلام یونس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
☀️ ➕ رحلت حضرت آیه الله العظمی حاج سید محمد هادی میلانی(1395ق) ➕ صدور قطعنامه مجمع عمومي سازمان ملل متحد درباره جنگ ايران و عراق (1361 ش) 🌙 ➕ بناي مسجد "قُبا" نخستين پايگاه عبادي در اسلام توسط پيامبر در نزديكي مدينه (1 ق) ➕ آغاز غزوه‏ ی "دُومةُ الجَندل" به رهبری رسول اكرم(ص) (5 ق) ➕ رحلت آيت اللَّه "سيد روح‏ اللَّه خاتمي" نماينده‏ ي امام و امام جمعه‏ ي يزد (1409 ق) ❄️ ➕ ارائه نخستين ماشين فتوكپي (1938م) ➕ اختراع باتري در هلند (1740م) 📆 روزشمار: ▪️2 روز تا ولادت پیامبر و امام صادق علیهما السلام ▪️19 روز تا ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام ▪️23 روز تا ولادت امام حسن عسکری علیه السلام ▪️25 روز تا وفات حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها ▪️28 روز تا شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها (روایت 45روز) 📌 معاونت تهذیب حوزه علمیه کرمان @tahzibkerman
✅رحلت آيت اللَّه "سيد روح‏ اللَّه خاتمي" نماينده‏ ي امام و امام جمعه‏ ي يزد (1409 ق) 🔺آيت‏ اللَّه سيد روح‏اللَّه خاتمي در سال 1324 ق در اردكان يزد به دنيا آمد. در اصفهان از محضر اساتيدي چون آيات عظام علي آقا شيرازي، سيد محمد و سيد علي نجف آبادي و... استفاده نمود. 🔻وي پس از شهادت آيت ‏اللَّه صدوقي، از طرف حضرت امام خميني(ره) به عنوان نماينده ‏ي ولي فقيه و امام جمعه‏ ي يزد انتخاب گرديد. وفات ايشان در سال 1409 ق برابر با 5 آبان 1367 ش در 85 سالگي روي داد. 📌 معاونت تهذیب حوزه علمیه کرمان @tahzibkerman
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☑️ 🔴 چرا گاهی مواقع با توسل به امام زمان (عج) حاجت روا نمی شویم ؟ 🎙 📌 معاونت تهذیب حوزه علمیه کرمان @tahzibkerman
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☑️ 🔹رهبرمعظم انقلاب: ✅ آن تشیّعی که ارتباط به MI6 انگلیس داشته باشد، آن تسنّنی که مزدور سی‌آی‌ای آمریکا باشد، نه آن شیعه است، نه آن سنّی است؛ هر دو ضدّ اسلامند. 📌 معاونت تهذیب حوزه علمیه کرمان @tahzibkerman
☑️#سیره_شهدا/سالگرد شهادت شهید سید مصطفی خمینی ✅مقام معظم رهبری 🔸آقازاده نبود! اخلاق خاص او در رابطه با امام (س) و حفظ جنبه تساوی با دیگر مردم در آن روزها در حوزه معروف بود. همه میگفتند که حاج آقا مصطفی خمینی (ره) در منزل امام به گونه ای رفتار می کند که با هیچ یک از مراجعین فرقی ندارد و واقعیت هم همین بود، هرگز انتساب به امام (س) و با نام ایشان برای او وسیله ای محسوب نمی شد.( یادها و یادمان‌ها، ص ۴١) 📌 معاونت تهذیب حوزه علمیه کرمان @tahzibkerman
1_109021562.mp3
5.21M
✅شهید سید مصطفی خمینی 🔸 جلوه‌هایی از سید شهید مصطفی خمینی به اهل‌بیت علیهم‌السلام 🔆به روایت تاریخ‌نگار انقلاب اسلامی حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحمید روحانی 📌 معاونت تهذیب حوزه علمیه کرمان @tahzibkerman
بسم الله الرحمن الرحیم ضمن تبریک میلاد باسعادت پیشوای بزرگ هدایت و امام رحمت حضرت خاتم‌الانبیا و فرزند صالحش امام صادق علیه السلام فرصت را مغتنم شمرده و خطوط اصلی حاکم بر معاونت تهذیب و تربیت را در جملاتی کوتاه بیان می‌کنم تا فضای اندرونی فعالیت‌های تربیتی عصر انقلاب اسلامی در حوزه‌های علمیه روشن‌تر شود: بزرگ مربی عالمیان، پروردگار متعال است که هدف خلقت را هدایت انسان‌ها در مسیر عبودیت و سعادت (وَ ما خَلَقْتُ الْجِنَّ وَ الْإِنْسَ إِلاَّ لِيَعْبُدُونِ) و هدف بعثت را حاکمیت دین خدا بر جان‌ها و جوامع بشری قرار داده است: (هُوَ الَّذي بَعَثَ فِي الْأُمِّيِّينَ رَسُولاً مِنْهُمْ يَتْلُوا عَلَيْهِمْ آياتِهِ وَ يُزَكِّيهِمْ وَ يُعَلِّمُهُمُ الْكِتابَ وَ الْحِكْمَةَ/ هُوَ الَّذي أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدى‏ وَ دينِ الْحَقِّ لِيُظْهِرَهُ عَلَى الدِّينِ كُلِّهِ وَ لَوْ كَرِهَ الْمُشْرِكُونَ) خدای متعال به‌واسطه رسول خود، ثقلین را ریسمانی برای رسیدن به هدایت و سعادت عروه‌ای برای تمسک قرار داده است: «مَا إِنْ تَمَسَّكْتُمْ بِهِمَا لَنْ تَضِلُّوا بَعْدِي أَبَداً»، در این بیان نورانی؛ تمسک به قرآن همانا تمسک به امام و تمسک به امام همانا تمسک به قرآن است (و أَنَّهُمَا لَنْ يَفْتَرِقَا حَتَّى يَرِدَا عَلَيَّ الْحَوْضَ)؛ بنابراین تمسک به قرآن بدون تمسک به امام، انحراف و ضلالت است و تمسک به امام نیز در پیروی و هماهنگی تام با او است؛ «و قَلْبِی لَکمْ مُسَلِّمٌ وَ رَأْیی لَکمْ تَبع و نُصْرَتِی لَکمْ مُعَدَّةٌ» شیعه‌ای که تمام حالات روحی و قلبی‌اش و همه اندوخته‌های علمی و دانشی‌اش و همه رفتارها و تکالیف عملی‌اش را با امام هماهنگ نماید و طابق النعل بالنعل قدم در راه امام و اهداف او گذارد به سعادت و تربیت دینی مطلوب دست یافته است زیرا همراهی و پیوند با امام شرط زندگی توحیدی و محور تربیت دینی و اخلاقی است (بشروطها و انا من شروطها). بی‌شک امام، با همه ابتلاءات و دشواری‌ها، عصر تربیت و و ارتقای او به بالاترین مدارج توحید و ولایتمداری است و تمرین ولایت‌مداری حول نائب امام زمان، شیعیان را برای فرمان‌برداری کامل از امام عصر آماده و توانا خواهد ساخت. تربیت دینی در عصر غیبت به معنای هماهنگی، همراهی و همدلی با دغدغه‌های ولیّ در پیشبرد اهداف حکومت اسلامی، همفکری بر محور دغدغه‌های ولیّ و نصرت و یاری عملی او در مسیر تحقق چشم‌انداز تمدن اسلامی و اهداف انقلاب است. حوزه‌های علمیه در تربیت اخلاقی و معنوی علمداران دین و عالمان مجاهد و هادیان عامل و مجاهدان ولایت‌مدار در طول تاریخ خصوصاً در عصر امام خمینی ره پیشگام و موفق بوده‌اند و همواره مسیر خودسازی طلبه را به جامعه‌سازی و پیشبرد اهداف اجتماعی اسلام منتهی دانسته‌اند؛ (إِلاَّ الَّذينَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ وَ تَواصَوْا بِالْحَقِّ وَ تَواصَوْا بِالصَّبْرِ) زیرا خودسازی و معنویت در انزوا و عزلت و بدون اهتمام به امور مسلمین معنا ندارد. این خودسازی که در بستر بر محور ولایت و در میدان عینی جامعه واقع می‌شود همان اخلاق و معنویت مورد نظر بنیانگذار انقلاب و رهبری معظم است که می‌بایست ثمراتش را در و مشاهده نمود وگرنه سلوک فردی منهای رسالت اجتماعی به «تربیت مجاهدان ولایت‌مدار» نمی‌انجامد و چه بسیار است فاصله میان قاعدان و مجاهدان! معاونت تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه، اخلاق و معنویت را در عصر امام خمینی ره بر محور ولایت و تربیت عالمان مجاهد ولایت‌مدار دنبال می‌کند و این سخن مقام معظم رهبری را در آغاز درس‌ خارج فقه‌شان طلیعه رویکردهای تحولی خود می‌داند که فرموده‌اند: ««اگر دیدیم درحوزه‌های علمیه، شورِ علمی هست، اما این شورِ علمی و کار علمی، خلأهای نظام را چنان که باید، پر نمی‌کند، باز باید به مسأله تهذیب توجه کنیم. برای این‌که اگر اخلاق و تهذیب نفس در حوزه‌ها باشد و صفای نفس ناشی از آن پیدا شود، هر کلمه‌ای که خوانده شود، باید به نفع مردم و جامعه باشد». (20/6/1373) لازم به ذکر است رویکرد تحولی معاونت تهذیب و تربیت با اعتقاد کامل به رسالت اجتماعی حوزه و روحانیت در تحقق اهداف انقلاب و تمدن اسلامی با تدوین و تحقق راهبردها و برنامه‌های ذیل تعریف شده است: • عنایت به تعریفی کامل از تربیت و اخلاق و معنویت در مقیاس «سلوک جمعی در عصر امام خمینی ره» • تربیت طلبه در تراز «راهبر تربیتی ولایت‌مدار»، • ارتقای بصیرت و بینش اجتماعی طلاب از طریق طرح تحول بسیج طلاب و روحانیون و طرح‌هایی در رابطه با بیانیه گام دوم انقلاب و مسائل پیش‌روی نظام خصوصاً در عصر تقابل تمدن اسلامی با تمدن غرب، • عنایت به «رسالت اجتماعی» حوزه و طلبه • تاکید بر اصل «تربیت در مسیر خدمت و خدمت ضمن تربیت»، یا به بیان دیگر «خدمت اجتماعی در ضمن رشد و رشد در ضمن خدمت»
• مردمی سازی تربیت و ظرفیت‌های عمومی در جهت پیشبرد اهداف تربیتی و تهذیبی، عنایت به تربیت محیطی و ایجاد فضای متعالی و مناسب برای تربیت به مثابه ، • عنایت به فراگیری تربیت و حاکمیت و محوریت اخلاق و معنویت در همه شئون و ارکان و اجزای حوزه‌های علمیه و حیات طلبگی، • عنایت به تربیت متکامل و متوازن و فراگیری آن در همه ساحات و ابعاد وجودی طلبه اعم از اخلاقی، معنوی، عبادی، معرفتی و بصیرتی، علمی و مهارتی، رسالت اجتماعی و ... ، • عنایت به سنت‌های ارزشمند و در و و تربیت مربیان دلسوز و تشکیل شبکه ارتباطی اساتید و شاگردان، • عنایت به ضرورت در حوزه‌های علمیه و تشکیل ستاد مرتبط با آن • ارتقای رویکرد ستادی در معاونت تهذیب امید است با عنایت خدای متعال و یاری امام زمان عجل الله فرجه الشریف و طلاب و روحانیون در عرصه مجاهدت تربیتی و تهذیبی، توفیق تحقق اهداف و نیل به مقاصد حاصل گردد. و من الله التوفیق محمد عالم‌زاده نوری مهرماه سال ۱۴۰۰ .
☑️کلام_رهبر ما باید مثل پیامبر(ص) سراغ افراد برویم. درباره پیغمبر گفته شده است: «طَبِيبٌ دَوَّارٌ بِطِبِّهِ قَدْ أَحْكَمَ مَرَاهِمَهُ وَ أَحْمَى مَوَاسِمَهُ ». پیغمبر مثل یک پزشک دوره گر حرکت می‌کرد. پزشکان مطب در خود می‌نشینند تا مردم به آنها مراجعه کنند؛ اما پیغمبران نمی نشستند تا مردم به آنها مراجعه کنند، آنها به مردم مراجعه میکردند. 📌 معاونت تهذیب حوزه علمیه کرمان @tahzibkerman
☑️ 🌗طلبگی کاهی 2 🔺ورود نظامات دانشگاه به حوزه و یکی از بزرگ ترین آسیب های حوزه است. 🔻حضور و غیابی که استاد می کند کاهی است به خاطر اینکه برای حضور در کلاس حاضری می زند. اما حضور و غیابی که خود طلبه از خود می کند، گندمی است. 🔺یعنی آیا در این یک ساعت، چند دقیقه روحش در کلاس نبوده و حواسش پرت بوده. همین مقدار را باید غیبت بزند و برای غیبتش خود را باید جریمه کند. اصل جریمه مهم است حتی شده 50 صلوات باشد. جریمه سنگین نباشد که نتواند. 🔺آفت دوم بعد از گرفتن نمره است. حافظه، ماشینی است که فرمانش در دست است. 🔻 اگر شما مطالب را فراموشی می کنی، چون نیتت این بود که بخوانی تا قبول شوی. حافظه هم فقط برای امتحان آنها را حفظ می کند. اگر نیت درس خواندن گندمی شود، حضور و غیاب گندمی شود، آن وقت مطلب فراموش نخواهد شد. نمره برای فهم است نه برای حفظ. 🔺اگر امتحان دادی و گرفتی، ولی احساس کردی هنوز مطلب برایت جا نیفتاده، برای خودت بده و خودت را ضعیف ارزیابی کن و جریمه کن. 🔻مدارکی هم که حوزه می دهد است یعنی بر اساس حفظ است. اگر در رشته ای کارشناس شدی؛ یعنی صاحب نظریه ثابت شدی، آن وقت مدرکت گندمی خواهد بود. 📌 معاونت تهذیب حوزه علمیه کرمان @tahzibkerman‌
هدایت شده از در محضر استاد
📌اطلاعیه مهم📌 ❇️ مهلت ثبت نام در طرح مطالعاتی آثار شهید مطهری(ره) تا 7 آبان تمدید شد❇️
مداحی_آنلاین_دلم_برای_دیدنت_مذاب_شد_نیامدی_حاج_منصور_ارضی.mp3
3.22M
☑️ 🍃دلم برای دیدنت مذاب شد نیامدی 🍃چقدر دوری شما عذاب شد نیامدی 🎤حاج 📌 معاونت تهذیب حوزه علمیه کرمان @tahzibkerman‌