هدایت شده از ندای تهذیب
#سه_شنبه_های_تربیتی
🔹تربیت دینی فرزندان / برخی از رهنمودهای دین 👇🏿👇🏿🔹
شماره 5
توصیه هایی که در متون دینی و آموزش های اهل بیت علیهم السلام دیده می شود، همه، نشانگر عنایت به این موضوع مهم و توجه دادن والدین به آن در تربیت فرزندان است. به برخی از این جلوه ها توجه کنید:
1.. نام نیک
توصیه کرده اند که برای فرزندان خویش، نام نیکو انتخاب کنید و در حدیث است: «ازجمله حقوق فرزند بر پدرش، آن است که نام نیک برای او بگذارد.»(مستدرک وسائل الشیعه، ج2، ص625)
تأثیر نام زیبا و پُرمحتوا در شخصیت دادن به فرزند، انکارناپذیر است.
2.. تکریم فرزندان
به عنوان دستورالعملی اخلاقی و رفتاری، توصیه کرده اند که به فرزندان خود احترام کنید. ازجمله، این سخن حضرت رسول صلی الله علیه واله که فرمود: «اَکرِمُوا اولادَکم وَ أحسِنوا آدابَهُم.» (= به فرزندانتان احترام بگذارید و آنان را نیکو تربیت کنید.) (مکارم الاخلاق، ص115)
هیچ کس، ازجمله جوانان را نباید تحقیر کرد و با تحقیر خطاب نمود. باز هم از توصیه های آن حضرت است: «هیچ مسلمانی را تحقیر مکن و کوچک مشمار؛ چراکه کوچک آنان نزد خداوند، بزرگ است.» اگر این مسلمان، جوان جامعه باشد، شایسته تر به تکریم و پرهیز از تحقیر است.
3.. برخورد عادلانه
روحیۀ جوان، حساس و زودرنج است و برخورد تبعیض آمیز را بر نمی تابد و آن را توهینی به خویش می پندارد.
رسول خدا صلی الله علیه واله توصیه فرموده است که بین فرزندانتان به عدالت رفتار کنید: «اِعدِلوا بینَ اولادِکم.»(بحارالانوار، ج104، ص92)
عدالت در رفتار، عبارت از برخورد احترام آمیز و تکریم شخصیتِ جوانان است.
4.. پاسخ دادن به سلام
جواب سلام واجب است و نشانۀ احترام به دیگری است. البته برتر از آن، پیش دستی کردن در سلام است. در سیرۀ حضرت رسول صلی الله علیه واله نقل کرده اند که در سلام کردن به دیگران سبقت می جستند و می فرمودند: «تا زنده ام، سلام بر کودکان را تَرک نمی کنم؛ تا پس از من به عنوان یک سنت باقی بماند.»
5.. خطاب شایسته
نحوۀ برخورد و صدازدن و اسم بُردن، هم نشان دهندۀ شخصیت فرد است و هم در تکریم شخصیت یا تحقیر شخصیت طرف مقابل نقش دارد. در سیرۀ اخلاقی پیامبر اسلام صلی اله علیه واله آمده است که ایشان اشخاص را با بهترین نام ها می خواندند و برای برخی، لقب خوب می گذاشتند و نام های زشت اشخاص و شهرها و... را عوض می کردند. دعوت با بهترین نام و محبوب ترین لقب، احترام به شخصیت افراد است و طرف مقابل را هم بیشتر جذب می کند.
از حضرت علی (ع) علیه السلام نقل است: «اَجْمِلوا فی الخِطابِ تَسمَعُوا جمیلَ الجواب» (= دیگران را زیبا و شایسته صدا بزنید، تا جواب پسندیده و زیبا بشنوید.)(غررالحکم، ج1، ص139)
#ندای_تهذیب
🌸 @nedaye_tahzib
🌾 tahzib-howzeh.com
هدایت شده از ندای تهذیب
Panahian-Clip-ZekrHayeKoodakan-128k.mp3
7.66M
#سه_شنبه_های_تربیتی #کلیپ_صوتی
ذکرهای کودکان / #استاد_پناهیان
حدیث شریفی است در من لایحضره الفقیه، از امام صادق(ع) و امام باقر(ع) نقل شده. میفرماید فرزندتان به سه سالگی که رسید به او لااله الا الله یاد بدهید.
بچه واقعاً از سهسالگی یکجورهایی آغاز تربیتش است. یعنی آغاز آمادگیاش است برای پذیرش از بیرون. ولی ذهن او را ما میتوانیم آشنا بکنیم. ذهنش دارد آشنا میشود با خیلی از پدیدها در درون خودش و در بیرون. اینجا ما ذکر خدا را میآوریم خدایی که نمیبیند، به اندازۀ ذکر باهاش ارتباط برقرار کند.
سوال مجری: بهش بگوییم چی؟ بگوییم بگو لااله الّا الله؟
حاج آقا: هیچ خدایی جز خدا نیست. همین. آنوقت کمکم برای بچه سؤال ایجاد میشود، خدا یعنی چی؟ اینقدر این کلمۀ خدا را در استعمال اطرافیانش میبیند، که حس میکند، دریافت میکند این خدا باید یک موجودی باشد که نمیبینیمش، بزرگتر از همه است، همه با احترام دارند ازش یاد میکنند، و وحدانیّتاش را هم بر آن تأکید همه دارند میکنند، به او یاد دادند. همین آگاهیها نشست میکند در روح بچه، بچه هر موقع به پرسشگری رسید پرسشهایی میکند و متناسب با پرسشهای او ما پاسخهایی خواهیم داد. این کلمۀ لااله الّا الله در سنّ.
سوال مجری: توحید هم باید برایش بگوییم حاج آقا حالا در کلاس پایینتر؟
بله بله یقیناً. یعنی کلمۀ لااله الّا الله کلمۀ توحید است. اثر عجیبی دارد وقتی شما دارید تأکید میکنید برای فرزندتان که هیچ خدایی جز خدا نیست. همراه با آموزش الله تبارک و تعالی، لااله را هم دارید یاد میدهید #ندای_تهذیب
🌸 @nedaye_tahzib
🌾 tahzib-howzeh.com
جلسه۸۶انعام.mp3
2.36M
وَهُوَ الَّذِي جَعَلَ لَكُمُ النُّجُومَ لِتَهْتَدُوا بِهَا فِي ظُلُمَاتِ الْبَرِّ وَالْبَحْرِ ۗ قَدْ فَصَّلْنَا الْآيَاتِ لِقَوْمٍ يَعْلَمُونَ(انعام/97)
👌جلسه هشتاد و ششم🌺 تفسیر سوره مبارکه انعام🌺 🎤
موضوع سخن:بیان جلوه دیگری از توحید حق (تدبیر ستارگان برای هدایت گری انسانها در تاریکی های صحرا و دریا)
هدایت شده از ندای تهذیب
#قرآن_کریم
✅سوره مبارکه #طه، صفحه313، آیات 13 تا 37
🗓1399/09/19
🌻 @nedaye_tahzib
🌿 tahzib-howzeh.com
هدایت شده از ندای تهذیب
313.mp3
466.4K
هدایت شده از ندای تهذیب
234.pdf
114.6K
هر روز با قرآن و عترت
📚#موضوع_دویست_و_سی_و_چهار
✅فضایل و کمالات اخلاقی
✏️18. دعا
🗓1399/09/19
🌻 @nedaye_tahzib
🌿 tahzib-howzeh.com
هدایت شده از ندای تهذیب
🔹مجموعه پوسترهای نمایشگاهی قنوت دل
🔸موضوع: نماز شب و تسبیح خداوند
#قنوت_دل #نماز_شب
شماره ۱۵
🌻 @nedaye_tahzib
🌿 tahzib-howzeh.com
هدایت شده از ندای تهذیب
#چهار_شنبه_های_اخلاقی
شماره ۱۱
🌷زندگی در پرتو اخلاق »»»» مقیاس برای سنجش اخلاق نیک و بد / قسمت اول🌷
مقیاس برای سنجش اخلاق نیک و بد
مقیاس برای سنجش اخلاق نیک و بد
مفاهیم اخلاقی، همه روشن و آشکار نیستند، البته بعضی مانند شجاعت، سخاوت و فداکاری، چنان روشن می باشند که هیچ کس در فضیلت بودن آنها تردید نمی کند و نقطه مقابل آنها (ترس، بخل و خودخواهی) بطور وضوح جزء رذائل است.
ولی بعضی دیگر ممکن است از نظر فضیلت یا رذیلت بودن مورد بحث و تردید واقع گردد، بنابراین بدون در دست داشتن یک مقیاس سنجش واضح، نمی توان مباحث اخلاقی را تعقیب کرد.
مثلًا امروز بعضی از دانشمندان مادی همچون «برتراند راسل» معتقدند: «اگر از انجام عملی- هر عمل که باشد- زیانی متوجه دیگران نشود دلیلی نداریم که ارتکاب آن را محکوم کنیم و نمی توان عملی را تنها به زعم اینکه فلان مذهب قدیمی «تابو» (منظور منهیاتی است که بدون
دلیل در مذاهب یا سنتهای قدیمی وجود داشته) زشت شناخته است محکوم ساخت؛ فقط باید سود و زیان کار را حساب آورد».
نامبرده به دنبال این عقیده بسیاری از اخلاق و اعمال شنیع را از نظر اینکه زیانی به دیگری نمی رساند تجویز می کند (مانند اعمال منافی عفت با جنس مخالف و موافق! در صورتی که به رضایت طرفین باشد).
عده ای دیگر از مادیها مانند کمونیستها معتقدند بسیاری از اصول اخلاقی کهن، مولود اقتصاد سرمایه داری بوده و با از میان رفتن آن اصول، از بین می رود و لذا آنها اخلاق را منحصر به اموری می دانند که به ایجاد یا ادامه انقلاب کارگری (پرولتاریا) کمک کند!
زمزمه های دیگر از ناحیه بعضی افراد که پیرو مکتب خاصی نیستند درباره بعضی از مسایل اخلاقی (مانند حیا و عفت) نشان می دهد که در بحثهای اخلاقی خود بطور قطع نیازمند به یک مقیاس روشن می باشیم.
بنابراین باید دید مقیاس سنجش در این موارد چیست و چگونه می توان تشخیص داد فلان عمل جنبه اخلاقی و فضیلت دارد، یا ضد اخلاق و رذیلت است؟
اگر بخواهیم از نظر دینی و مذهبی در این زمینه بحث کنیم تکلیف ما کاملًا روشن است، زیرا پس از آنکه حقانیت اسلام را به دلایل قطعی شناختیم برای ارزیابی اصول فضائل و رذائل اخلاقی باید به مدارک قطعی که در قرآن و سنت وجود دارد مراجعه نماییم
ادامه دارد...
#زندگی_در_پرتو_اخلاق
#ندای_تهذیب
🌻 @nedaye_tahzib
🌿 tahzib-howzeh.com
هدایت شده از ندای تهذیب
#چهار_شنبه_های_اخلاقی
شماره ۱۲
🌷زندگی در پرتو اخلاق »»»» مقیاس برای سنجش اخلاق نیک و بد🌷
مقیاس برای سنجش اخلاق نیک و بد (قسمت دوم 👇👇👇)
و اما از نظر عقلی باید یک اصل را در نظر بگیریم و آن اینکه: «هرگونه عامل اخلاقی که به تکامل وجودی انسان کمک کند، فضیلت و هر عاملی که او را به انحطاط می کشاند رذیلت می باشد».
ولی باید توجه داشت که انسان تنها از جنبه مادی و احتیاجات اولیه این زندگی نباید مورد مطالعه قرار گیرد، بلکه باید جنبه های معنوی و روحانی که بیشتر افتخارات انسان در آن خلاصه می شود و زندگی مادی نیز وسیله ای برای نیل به آن است کاملًا مورد توجه قرار گیرد.
بنابراین ممکن است یک عمل زشت و ناپسند تولید زحمتی برای دیگران نکند، اما از نظر انسانی و جنبه های معنوی موجب انحطاط و سقوط شخص مرتکب شونده باشد. مسلماً چنین عملی جزء رذائل خواهد بود.
کسانی که تنها به جنبه های مادی می نگرند در حقیقت نیمی از وجود انسان (نیمِ کمتر و کوچکتر) را شناخته اند در حالی که اصول اخلاقی باید بر اساس شناسایی تمام وجود انسان (اعم از جسم و روح) مورد بررسی قرار گیرد.
و از آن بدتر اخلاق کمونیستی است که نه تنها جنبه های معنوی انسان را نادیده گرفته بلکه در جنبه های مادی نیز تنها به یک قسمت (قسمت اقتصاد) چشم دوخته و انسان را از این نظر مورد مطالعه قرار داده است.
بدیهی است اینگونه مکتبهای اخلاقی چون توأم با واقع بینی و انسان شناسی صحیح نیست، نمی تواند آثار صحیحی بوجود آورد و مسلماً آنها در راه شناسایی فضایل و رذائل اخلاقی گرفتار اشتباهات بزرگی خواهند شد.
بنابراین، اساس صحیح عقلانی و منطقی در بررسی اصول اخلاقی همان است که گفته شد، باید همواره تکامل وجود انسان را در تمام جنبه ها مورد توجه قرار دهیم و آنچه را به آن کمک می کند از دیگر امور بشناسیم و فضائل و رذائل را بر طبق آن مورد بررسی قرار دهیم.
ادامه دارد...
#زندگی_در_پرتو_اخلاق
#ندای_تهذیب
🌻 @nedaye_tahzib
🌿 tahzib-howzeh.com
◼️آیتالله یزدی از شاگردی امام خمینی (ره) تا استادی خبرگان رهبری
◾️پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله وسلم) فرمودهاند که وقتی عالمی فقیه، رحلت کند در اسلام رخنه و حفرهای ایجاد میشود که هیچ چیزی نمیتواند جای آن را پر کند.
▪️خبر تلخی که امروز چهارشنبه نوزدهم آذرماه رسانه های کشور را تحت تاثیر قرار داد؛ همین یک جمله بود: آیتالله محمد یزدی درگذشت. آری؛ آیت الله یزدی این یار امام خمینی و رهبری دیگر در میان ما نیست و دعوت حق را لبیک گفته است.
▪️آیت الله محمد یزدی در زمره یاران غار امام خمینی (ره)، مبارزان انقلاب و همراهان مقام معظم رهبری به شمار میآید. شاید همین دفاع همه جانبه از آرمانها و اعتقادات ملت و ولایت فقیه باعث شد تا این شیخ بزرگ همواره مورد حملات و هجمههای مخالفان داخلی و خارجی و معارضان قرار بگیرد؛ همانطور که توسط وزارت خزانهداری آمریکا به همراه چهار عضو دیگر شورای نگهبان تحریم شد؛ تحریمی که حتی در داخل کشور هم توسط برخی جریان ها علیه وی پدید آمده بود.
⬅️ جزئیات و تصاویر بیشتر در لینک زیر:
📎 hamandishi.ir/news/417738/
هدایت شده از غفاری مهدی رضا
🍃🌺🍂 برش هایی از کتاب چرا فقه ؟👇👇
در حوزهها، اساس، فقاهت است. فقه باید پیشرفت بکند. فقاهت به معنای خاص خود مورد نظر ماست. فقه به معنای عام - که آگاهی از دین است - در اینجا فعلاً مورد بحث ما نیست؛ فقه به معنای خاص، یعنی آگاهی از علم دین و فروع دینی و استنباط وظایف فردی و اجتماعی انسان از مجموعهی متون دینی، که خیلی هم مهم است
انسان از قبل از ولادت تا بعد از ممات احوالی دارد، و این احوال شامل احوال فردی و زندگی شخصی اوست، و نیز شامل احوال اجتماعی و زندگی سیاسی و اقتصادی و اجتماعی و بقیهی شؤون اوست. تکلیف و سرنوشت همهی اینها در فقه معلوم میشود. فقه به این معنا مورد نظر ماست، که اسمش همان احکام فرعی است؛ استنباط احکام فرعی از اصول. این، اساس حوزههاست.
البته وقتی میگوییم فقه، مراد ما همین چیزی است که گفتیم. وقتی میگوییم فقاهت، مراد ما آن متد کاری و شیوهی کاری در حوزههاست. این شیوهی استنباط را به عنوان «فقاهت» اصطلاح میکنیم، که در کلمات فقها هم کم و بیش به همین معنا به کار میرود. روش فقاهت، یعنی همین روش رد فروع به اصول، و استنباط از اصول و مبانی استنباط - کتاب و سنت و عقل و اجماع - و کیفیت این استنباط و تقابل میان ادله و ترتیب و نوبتبندی ادلهی مختلف، که اول به چه مراجعه کنیم؛ فرضاً اول به ادلهی اجتهادی مراجعه میکنیم، به ظواهر مراجعه میکنیم؛ اگر ظواهر تعارض داشتند، چهکار بکنیم؟ اگر ظواهری نداشتیم، چهکار بکنیم؟ نوبت اصول عملیه کی میرسد؟ کدام اصل بر کدام اصل دیگر مقدم است؟ و از این قبیل. این شیوهیی که ما در علم اصول آن را میخوانیم، اسمش را «فقاهت» میگذاریم. پس، مبنا در حوزههای علمیه فقه است، به معنای آن علمی که گفته شد؛ و شیوهی فقاهت است، به این معنایی که بیان شد.
۱۳۷۰/۰۶/۳1بیانات در آغاز درس خارج فقه
🌹
🌿
🌾🍂
🍃🌺🍂
💐🌾🍀🌼🌷🍃
هدایت شده از غفاری مهدی رضا
تقسیم خواب 🌙
عروس امام از همسر ایشان نقل میکند:
چون شب ها بچه ها خیلی گریه میکردند و بیدار می ماندند ؛ امام شب را تقسیم کرده بودند؛یعنی مثلا دو ساعت خودشان از بچه ها نگهداری میکردند و خانم میخوابیدند و دو ساعت خود میخوابیدند و خانم از بچه ها نگهداری میکردند ، روزها بعد از تمام شدن درس ، امام ساعتی را به بازی با بچه ها اختصاص می دادند تا کمک خانم در #تربیت بچه ها باشند.
📚برداشت هایی ازسیره امام خمینی(ره) جلد ۱ ص ۶۲
#مهارتهای_زندگی
🌿
🌾🍂
🍃🌺🍂
💐🌾🍀🌼🌷🍃
هدایت شده از غفاری مهدی رضا
AUD-20201202-WA0000.mp3
4.9M
راه شناخت وسوسه های شیطان و قوت و ضعف آن
یکی از بزنگاه های حضور شیطان جدایی انداختن بین مومنین (پدرو مادر،زن وشوهر،خواهر وبرادرو ...)است
#استاد_عالی
#موعظه_روزانه
🌹
🌿
🌾🍂
🍃🌺🍂
💐🌾🍀🌼🌷🍃
هدایت شده از غفاری مهدی رضا
AUD-20201209-WA0002.mp3
12.91M
روضه باب الحوائج کربلا حضرت علی اصغر علیه السلام
با حاجت گوش کنید🎧
ذاکر آستان اهل بیت علیهم السلام
🎙محمد جواد احمدی
🎙حجه الاسلام میرزا محمدی
💧
💧
💧💧
💧💧💧
💧💧💧💧
💧💧💧💧💧
💧💧💧💧💧💧
💧💧💧💧💧💧💧
💧💧💧💧💧💧💧💧💧
هدایت شده از غفاری مهدی رضا
💠 فرزند آیة الله خوشوقت (ره):
از ایشان سؤال کردم این که حضرتعالی اینگونه روان و سلیس آیات و روایات را تفسیر میکنید آیا تماماً نتیجه تلمذ در خدمت حضرت علامه طباطبایی هست یا عوامل دیگری هم دخیل هست؟
فرمود : من بهرههای زیادی از حضرت علامه طباطبایی بردهام، اما زمانی این قدرت در من پدیدار شد که در عالم مکاشفه محضر امیرالمؤمنین (علیهالسلام) رسیدم و ایشان جام کوچکی که در آن شربتی مثل شربت زعفران بود به من دادند. آن را نوشیدم و حلاوت و شیرینی آن را با تمام وجود و با تک تک سلولهایم چشیدم.
بعد از آن بود که فهم من از قرآن به گونهای دیگر شد و من به این نوع فهم از قرآن مسلط شدم و بر این نوع از تفسیر قرآن توانا شدم.
آیة الله خوشوقت در تمام 50 سال تدریس بر این دو آیه شریفه تأکيد داشت :
١. یا ایّها الَّذین آمنوا اتّقوا اللّه
۲. یا ایّها الذین آمنوا اذکروا الله ذکراً کثیراً.
✅ دستورالعمل ایشان همین بود : تقوا و ذکر کثیر
#موعظه_روزانه
#خوشوقت
🌹
🌿
🌾🍂
🍃🌺🍂
💐🌾🍀🌼🌷🍃
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 بازخوانی| رهبرمعظم انقلاب: نبود آقایان یزدی و مصباح برای مجلس خبرگان خسارت است
♦️مقام معظم رهبری: برخی بزرگان هم هستند که رأی آوردن و یا رأی نیاوردن، هیچ خللی در شخصیت آنها ایجاد نمی کند، آقایان یزدی و مصباح از جمله این افراد هستند که حضور آنان در خبرگان باعث افزایش وزانت این مجلس می شود و نبود آنها نیز برای مجلس خبرگان خسارت است./۲۰ اسفند ۱۳۹۴
انا لله و انا الیه راجعون
خبر ارتحال فقیه مجاهد و اندیشمند شجاع مرحوم آیت الله آقای حاج شیخ محمد یزدی (قدس الله نفسه الزکیه) برای حوزههای علمیه بویژه حوزه علمیه قم و همه علاقمندان به اسلام و انقلاب اسلامی سنگین و مایه تأسف شدید شد.
آن فقید سعید چهره تابناکی بود که در سال های ممتد ازپشتوانه های استوار انقلاب اسلامی و از یاران فداکار امام خمینی(ره) و رهبری معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی) بشمار می آمد و جانفشانی و فداکاری و پیشگامی ایشان از آغاز نهضت اسلامی و خدمات ارزنده آن عالم فرزانه به اسلام و انقلاب و مردم شریف ایران و قم در مسندهای گوناگون حوزوی، علمی، فرهنگی، تقنینی و قضائی و در جایگاه های مهم شورای نگهبان و ریاست مجلس خبرگان رهبری و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و شورای عالی حوزه های علمیه، ماندگار و فراموش ناشدنی است.
فضیلت های اخلاقی، روح انقلابی، بصیرت سیاسی و تلاش اجتماعی ایشان برای همگان بویژه طلاب و فضلای حوزه درس آموز و الهام بخش خواهد بود.
فقدان آن دانشمند پارسا و با اخلاص را به مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) و مراجع عظام تقلید (دامت برکاتهم) و حوزههای علمیه و مردم شریف ایران و قم و بیت شریف ایشان تسلیت و تعزیت عرض می کنم و علو درجات، رضوان الهی و حشر با اولیای الهی و شهدای سرافراز را برای ایشان و صبر جمیل و اجر جزیل برای بازماندگان محترم از خداوند مهربان خواستارم.
به پاس مجاهدت های عالمانه بیش از نیم قرن این مجاهد بصیر و بزرگداشت این شخصیت، حوزههای علمیه روز پنجشنبه۲۰ آذر ماه ۱۳۹۹ تعطیل می باشد.
علیرضا اعرافی
مدیر حوزه های علمیه
۱۹ آذر ماه سال ۱۳۹۹
جلسه۸۷انعام.mp3
3.63M
وَهُوَ الَّذِي أَنشَأَكُم مِّن نَّفْسٍ وَاحِدَةٍ فَمُسْتَقَرٌّ وَمُسْتَوْدَعٌ ۗ قَدْ فَصَّلْنَا الْآيَاتِ لِقَوْمٍ يَفْقَهُونَ(انعام/98)
👌جلسه هشتاد و هفتم🌺 تفسیر سوره مبارکه انعام🌺
🎤موضوع سخن: بیان یکی دیگر از جلوه های برجسته توحید ربوبی حقتعالی یعنی آفرینش انسان
🏴 پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب درپی درگذشت آیتالله محمد یزدی
▫️حضرت آیتالله خامنهای در پیامی درگذشت عالم مجاهد و پارسا آیتالله حاج شیخ محمد یزدی را تسلیت گفتند.
🔹 متن پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
درگذشت عالم مجاهد و پارسا آیةالله آقای حاج شیخ محمد یزدی رضواناللهعلیه را به حوزهی علمیهی معظم قم و مراجع عظام و علمای عالیمقام و جامعهی محترم مدرسین و به شاگردان و دوستان و ارادتمندان آن مرحوم و بهطور ویژه به خاندان گرامی و همسر و فرزندان مکرم ایشان تسلیت عرض میکنم. سوابق انقلابی و مبارزات دوران طاغوت در کنار حضور پیوسته و همیشگی در همهی دورانهای انقلاب و اشتغال به مسئولیتهای بزرگ در ادارهی کشور همچون ریاست قوهی قضاییه و عضویت در شورای نگهبان و مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی، و در کنار فعالیت علمی و فقهی، شخصیتی جامع و اثرگذار از این عالم جلیل پدید آورده بود. ایمان راسخ به مبانی انقلاب و استقامت در این راه و غیرت دینی و انقلابی، نشانههای بارز دیگری از این شخصیت مکرم بود. امید است این وزن سنگین ذخیرهی معنوی مایهی علو درجات ایشان باشد. از خداوند متعال رحمت و مغفرت و رضوان الهی را برای آن مرحوم مسألت میکنم.
سیدعلی خامنهای
۱۹ آذر ۱۳۹۹
هدایت شده از ندای تهذیب
#قرآن_کریم
✅سوره مبارکه #طه، صفحه314، آیات 38 تا 51
🗓1399/09/20
🌺 @nedaye_tahzib
🍃 tahzib-howzeh.com
هدایت شده از ندای تهذیب
314.mp3
522.8K