هدایت شده از غفاری مهدی رضا
🔷🔹 آیةالله مظاهری:
🌙نماز شب انسان را به نور خداوند متّصل میکند و او را نزد پروردگار محبوب مینماید.
🔷💦 وقتی چنین شد، چشم و گوش و زبان و دست وی خدائی میشود.
🌙 افزون بر این، مستجابالدّعوه میگردد و هرچه از خدای سبحان طلب نماید به او عطا میفرماید.
🔷💦 وقتی مؤمن در نيمههای شب، با صرف نظر كردن از لذّت و شيرينی خواب، از جای خود برمی خيزد و نماز شب می خواند، عنايت خاصی از سوی پروردگار عالم شامل حال او میشود.
🌙 نماز شب، برکت دنیا و نورانیت آخرت را برای اهل معرفت به ارمغان می آورد.
#موعظه
#نمازشب
🌼
🌸
🌺🌿🌻
🌸☘️🌺🌱🌻
🌾🌹🌻🌿🌸🌱
🌺🌿🥀🍂🌼☘️🌺🌾🌹
هدایت شده از غفاری مهدی رضا
⚠️توطئه داخلی!
⭕️ آمریکا نه دخالت نظامی میکند در ایران و نه حصر اقتصادی میتواند بکند. #توطئه_آمریکا این است که در داخل خود کشور ما کاری بکند که ما نتوانیم این راهی را که رفتیم برویم. #توطئه_داخلی و به دست اشخاصی که در داخل کشور هستند و از #کارکنان آنها هستند.
امام خمینی (ره)؛ ۱۷ دی ۱۳۵۸
#بصیرت
🌼
🌸
🌺🌿🌻
🌸☘️🌺🌱🌻
🌾🌹🌻🌿🌸🌱
🌺🌿🥀🍂🌼☘️🌺🌾🌹
هدایت شده از غفاری مهدی رضا
🔰آثار انس با حضرت زهرا سلام الله علیها برای گشایش مشکلات و ترقی معنوی....
🌼
🌸
🌺🌿🌻
🌸☘️🌺🌱🌻
🌾🌹🌻🌿🌸🌱
🌺🌿🥀🍂🌼☘️🌺🌾🌹
بسم الله الرحمن الرحیم
مدرسه علمیه امام صادق علیه السلام جیرفت
موضوع:برنامه های پیشنهادی برای سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی
۱-برگزاری مسابقه شعر، عکس، کلیپ ، و...
۲-برنامه پژوهشی:مقاله نویسی در موضوعات زندگی نامه، دستاوردهای سردار، وصیت نامه شهید، و ... که این مقالات علاوه بر اعطاء جوایز در نمره پژوهش طلاب تاثیر گذار است.
۳-امادگی طلاب جهادی برای خدمت در روز سالگرد شهید سردار حاج قاسم سلیمانی
موضوع:برنامه های مدرسه برای ۹ دی
نکته:باتوجه به اینکه دروس به صورت مجازی هستند و امکان برگزاری جلسه حضوری نیست از انجام برخی برنامه ها صرف نظر شده
فعالیت ها:
۱-نصب بنر
۲- ارسال کلیپ و مطلب متناسب با این روز
۳-در روز ۹ دی در هر پایه یک استاد یک جلسه از درس را اختصاص به تبیین حماسه ۹ دی دهد.
نکته:یک مجموعه از برنامه ها هم با حوزه مقاومت بسیج طلاب و اساتید جنوب در روزه های اینده برنامه ریزی خواهد شد
با سلام واحترام
برگزاری چهارمین جلسه شورای تهذیب با حضور مدیریت وکادر اجرای واساتید محترم مدرسه کهنوج
ومصوبات جلسه راجع به مسائل تهذیبی
۱ایجاد کارگروه آموزش اساتید وطلاب راجع به سواد رسانه ای
۲تولید محتوی راجع به ولایت مداری حضرت زهرا سلام الله وپاسخ به شبهات توسط اساتید محترم
۳برنامه ریزی درس اخلاق اساتید جهت طلاب به صورت آنلاین وآفلاین
هدایت شده از ندای تهذیب
هدایت شده از ندای تهذیب
312.mp3
488K
هدایت شده از ندای تهذیب
233.pdf
134.8K
هر روز با قرآن و عترت
📚#موضوع_دویست_و_سی_و_سه
✅فضایل و کمالات اخلاقی
✏️17. تعاون و همکاری در کار نیک
🗓1399/09/18
🌸 @nedaye_tahzib
🌾 tahzib-howzeh.com
هدایت شده از ندای تهذیب
#سه_شنبه_های_تربیتی
مجموعه پوسترهای نمایشگاهی
طلبهای که نمازش را فرادا نمیخواند
#نماز_در_سیره_علما
شماره 19
🌸 @nedaye_tahzib
🌾 tahzib-howzeh.com
هدایت شده از ندای تهذیب
#سه_شنبه_های_تربیتی / تربیت دینی و تربیت فرزند
🌾مهمترین ویژگی تربیت دینی (قسمت سوم)👇🏿👇🏿🌾
یکی از ویژگی های مهم تربیت دینی، این است که کاری می کند خود فرد خوب بشود. نه ما او را وادار به یک خوب بودن سطحی یا صوری که مثل فنر تا رها کنیم به سمت خودش برمیگردد بکنیم.
نتیجه ی این رعایت استقلال و کرامت این خواهد بود که خوبی با ثبات و عمیقی پیدا خواهد کرد. نتیجه ی دیگرش این خواهد بود که خوبی ارزشمندی خواهد شد.
در قاموس دینی ما ارزش وقتی در رفتار یک انسان تولید میشود که خدا ببیند منشا این رفتار در وجود خود شخص و در لابلای عمق شخص نهادینه شده باشد و همچنین در قسمت زیبای قلبش نهادینه شده باشد. مثلاً اگر کسی برایش نهادینه شده باشد ولی در ظاهر قلبش باشد و تا دیگران را دید و منافع خودش را دید، لبخند بزند و متواضع باشد و هیچ حق و باطلی را در نظر نگیرد، این انسان چاپلوسی می شود که چاپلوسی در او نهادینه شده است.
باید هم باثبات باشد و هم از قسمت قشنگ قلبش سرچشمه گرفته باشد.
اگر از ترس این و آن نماز بخواند چه فایده ای دارد؟ عادت کردن به این جور نماز خواندن و تواضع کردن بخاطر این است که شما به او فرصت ندادید این رفتار خوب از لایه های عمیق قلبش سرچشمه بگیرد.
ما با شکل دادن برخی حوادث در بیرون زندگی فرد و ایجاد فضاهای مناسب می توانیم تاثیری بر فرد بگذاریم اما این تاثیر باید خیلی ظریف باشد.
بالاخره شما یک جور می توانید تاثیر بگذارید و فرد را وادار بکنید و جور دیگری هم می توانید تاثیر بگذارید. مثلاً غیبت کردن روش خوبی برای تربیت افراد است. ما آبرویشان را می بریم، آنها خودشان را جمع میکنند. حواسشان باشد که دیگر خطا نکنند. اگر خدا غیبت کردن را مجاز می کرد ما در تربیت دینی خیلی موفق بودیم. می گفتیم آبرویت را می برم و او حواسش را جمع می کرد. اما در نهایت این زندگی چه خواهد شد؟ کسی که مدام در ترس از آبروی خودش و مدام در کسب وجاهت خودش، با دیگران رفتار خوب بکند این چه آدمی است؟ در بعضی موارد به اهداف رفتاری رسیده ام.
شاید با این تهدید خواسته اند در او جرقه ای بزنند ولی در واقع کرامت او را از بین برده اند و این فرد دیگر به درد نمی خورد. عمل خوبش هم دیگر ارزش نخواهد داشت.
امام رضا (ع) می فرماید: گناه نکردن بعضی ها شما را فریب ندهد، شاید ملاحظه کردنش بخاطر ترسش باشد.
آدم ترسو و بی عرضه ای است که جرات گناه کردن ندارد
#تربیت_دینی_و_تربیت_فرزند
#ندای_تهذیب
🌸 @nedaye_tahzib
🌾 tahzib-howzeh.com
هدایت شده از ندای تهذیب
#سه_شنبه_های_تربیتی
🔹تربیت دینی فرزندان / برخی از رهنمودهای دین 👇🏿👇🏿🔹
شماره 5
توصیه هایی که در متون دینی و آموزش های اهل بیت علیهم السلام دیده می شود، همه، نشانگر عنایت به این موضوع مهم و توجه دادن والدین به آن در تربیت فرزندان است. به برخی از این جلوه ها توجه کنید:
1.. نام نیک
توصیه کرده اند که برای فرزندان خویش، نام نیکو انتخاب کنید و در حدیث است: «ازجمله حقوق فرزند بر پدرش، آن است که نام نیک برای او بگذارد.»(مستدرک وسائل الشیعه، ج2، ص625)
تأثیر نام زیبا و پُرمحتوا در شخصیت دادن به فرزند، انکارناپذیر است.
2.. تکریم فرزندان
به عنوان دستورالعملی اخلاقی و رفتاری، توصیه کرده اند که به فرزندان خود احترام کنید. ازجمله، این سخن حضرت رسول صلی الله علیه واله که فرمود: «اَکرِمُوا اولادَکم وَ أحسِنوا آدابَهُم.» (= به فرزندانتان احترام بگذارید و آنان را نیکو تربیت کنید.) (مکارم الاخلاق، ص115)
هیچ کس، ازجمله جوانان را نباید تحقیر کرد و با تحقیر خطاب نمود. باز هم از توصیه های آن حضرت است: «هیچ مسلمانی را تحقیر مکن و کوچک مشمار؛ چراکه کوچک آنان نزد خداوند، بزرگ است.» اگر این مسلمان، جوان جامعه باشد، شایسته تر به تکریم و پرهیز از تحقیر است.
3.. برخورد عادلانه
روحیۀ جوان، حساس و زودرنج است و برخورد تبعیض آمیز را بر نمی تابد و آن را توهینی به خویش می پندارد.
رسول خدا صلی الله علیه واله توصیه فرموده است که بین فرزندانتان به عدالت رفتار کنید: «اِعدِلوا بینَ اولادِکم.»(بحارالانوار، ج104، ص92)
عدالت در رفتار، عبارت از برخورد احترام آمیز و تکریم شخصیتِ جوانان است.
4.. پاسخ دادن به سلام
جواب سلام واجب است و نشانۀ احترام به دیگری است. البته برتر از آن، پیش دستی کردن در سلام است. در سیرۀ حضرت رسول صلی الله علیه واله نقل کرده اند که در سلام کردن به دیگران سبقت می جستند و می فرمودند: «تا زنده ام، سلام بر کودکان را تَرک نمی کنم؛ تا پس از من به عنوان یک سنت باقی بماند.»
5.. خطاب شایسته
نحوۀ برخورد و صدازدن و اسم بُردن، هم نشان دهندۀ شخصیت فرد است و هم در تکریم شخصیت یا تحقیر شخصیت طرف مقابل نقش دارد. در سیرۀ اخلاقی پیامبر اسلام صلی اله علیه واله آمده است که ایشان اشخاص را با بهترین نام ها می خواندند و برای برخی، لقب خوب می گذاشتند و نام های زشت اشخاص و شهرها و... را عوض می کردند. دعوت با بهترین نام و محبوب ترین لقب، احترام به شخصیت افراد است و طرف مقابل را هم بیشتر جذب می کند.
از حضرت علی (ع) علیه السلام نقل است: «اَجْمِلوا فی الخِطابِ تَسمَعُوا جمیلَ الجواب» (= دیگران را زیبا و شایسته صدا بزنید، تا جواب پسندیده و زیبا بشنوید.)(غررالحکم، ج1، ص139)
#ندای_تهذیب
🌸 @nedaye_tahzib
🌾 tahzib-howzeh.com
هدایت شده از ندای تهذیب
Panahian-Clip-ZekrHayeKoodakan-128k.mp3
7.66M
#سه_شنبه_های_تربیتی #کلیپ_صوتی
ذکرهای کودکان / #استاد_پناهیان
حدیث شریفی است در من لایحضره الفقیه، از امام صادق(ع) و امام باقر(ع) نقل شده. میفرماید فرزندتان به سه سالگی که رسید به او لااله الا الله یاد بدهید.
بچه واقعاً از سهسالگی یکجورهایی آغاز تربیتش است. یعنی آغاز آمادگیاش است برای پذیرش از بیرون. ولی ذهن او را ما میتوانیم آشنا بکنیم. ذهنش دارد آشنا میشود با خیلی از پدیدها در درون خودش و در بیرون. اینجا ما ذکر خدا را میآوریم خدایی که نمیبیند، به اندازۀ ذکر باهاش ارتباط برقرار کند.
سوال مجری: بهش بگوییم چی؟ بگوییم بگو لااله الّا الله؟
حاج آقا: هیچ خدایی جز خدا نیست. همین. آنوقت کمکم برای بچه سؤال ایجاد میشود، خدا یعنی چی؟ اینقدر این کلمۀ خدا را در استعمال اطرافیانش میبیند، که حس میکند، دریافت میکند این خدا باید یک موجودی باشد که نمیبینیمش، بزرگتر از همه است، همه با احترام دارند ازش یاد میکنند، و وحدانیّتاش را هم بر آن تأکید همه دارند میکنند، به او یاد دادند. همین آگاهیها نشست میکند در روح بچه، بچه هر موقع به پرسشگری رسید پرسشهایی میکند و متناسب با پرسشهای او ما پاسخهایی خواهیم داد. این کلمۀ لااله الّا الله در سنّ.
سوال مجری: توحید هم باید برایش بگوییم حاج آقا حالا در کلاس پایینتر؟
بله بله یقیناً. یعنی کلمۀ لااله الّا الله کلمۀ توحید است. اثر عجیبی دارد وقتی شما دارید تأکید میکنید برای فرزندتان که هیچ خدایی جز خدا نیست. همراه با آموزش الله تبارک و تعالی، لااله را هم دارید یاد میدهید #ندای_تهذیب
🌸 @nedaye_tahzib
🌾 tahzib-howzeh.com
جلسه۸۶انعام.mp3
2.36M
وَهُوَ الَّذِي جَعَلَ لَكُمُ النُّجُومَ لِتَهْتَدُوا بِهَا فِي ظُلُمَاتِ الْبَرِّ وَالْبَحْرِ ۗ قَدْ فَصَّلْنَا الْآيَاتِ لِقَوْمٍ يَعْلَمُونَ(انعام/97)
👌جلسه هشتاد و ششم🌺 تفسیر سوره مبارکه انعام🌺 🎤
موضوع سخن:بیان جلوه دیگری از توحید حق (تدبیر ستارگان برای هدایت گری انسانها در تاریکی های صحرا و دریا)
هدایت شده از ندای تهذیب
#قرآن_کریم
✅سوره مبارکه #طه، صفحه313، آیات 13 تا 37
🗓1399/09/19
🌻 @nedaye_tahzib
🌿 tahzib-howzeh.com
هدایت شده از ندای تهذیب
313.mp3
466.4K
هدایت شده از ندای تهذیب
234.pdf
114.6K
هر روز با قرآن و عترت
📚#موضوع_دویست_و_سی_و_چهار
✅فضایل و کمالات اخلاقی
✏️18. دعا
🗓1399/09/19
🌻 @nedaye_tahzib
🌿 tahzib-howzeh.com
هدایت شده از ندای تهذیب
🔹مجموعه پوسترهای نمایشگاهی قنوت دل
🔸موضوع: نماز شب و تسبیح خداوند
#قنوت_دل #نماز_شب
شماره ۱۵
🌻 @nedaye_tahzib
🌿 tahzib-howzeh.com
هدایت شده از ندای تهذیب
#چهار_شنبه_های_اخلاقی
شماره ۱۱
🌷زندگی در پرتو اخلاق »»»» مقیاس برای سنجش اخلاق نیک و بد / قسمت اول🌷
مقیاس برای سنجش اخلاق نیک و بد
مقیاس برای سنجش اخلاق نیک و بد
مفاهیم اخلاقی، همه روشن و آشکار نیستند، البته بعضی مانند شجاعت، سخاوت و فداکاری، چنان روشن می باشند که هیچ کس در فضیلت بودن آنها تردید نمی کند و نقطه مقابل آنها (ترس، بخل و خودخواهی) بطور وضوح جزء رذائل است.
ولی بعضی دیگر ممکن است از نظر فضیلت یا رذیلت بودن مورد بحث و تردید واقع گردد، بنابراین بدون در دست داشتن یک مقیاس سنجش واضح، نمی توان مباحث اخلاقی را تعقیب کرد.
مثلًا امروز بعضی از دانشمندان مادی همچون «برتراند راسل» معتقدند: «اگر از انجام عملی- هر عمل که باشد- زیانی متوجه دیگران نشود دلیلی نداریم که ارتکاب آن را محکوم کنیم و نمی توان عملی را تنها به زعم اینکه فلان مذهب قدیمی «تابو» (منظور منهیاتی است که بدون
دلیل در مذاهب یا سنتهای قدیمی وجود داشته) زشت شناخته است محکوم ساخت؛ فقط باید سود و زیان کار را حساب آورد».
نامبرده به دنبال این عقیده بسیاری از اخلاق و اعمال شنیع را از نظر اینکه زیانی به دیگری نمی رساند تجویز می کند (مانند اعمال منافی عفت با جنس مخالف و موافق! در صورتی که به رضایت طرفین باشد).
عده ای دیگر از مادیها مانند کمونیستها معتقدند بسیاری از اصول اخلاقی کهن، مولود اقتصاد سرمایه داری بوده و با از میان رفتن آن اصول، از بین می رود و لذا آنها اخلاق را منحصر به اموری می دانند که به ایجاد یا ادامه انقلاب کارگری (پرولتاریا) کمک کند!
زمزمه های دیگر از ناحیه بعضی افراد که پیرو مکتب خاصی نیستند درباره بعضی از مسایل اخلاقی (مانند حیا و عفت) نشان می دهد که در بحثهای اخلاقی خود بطور قطع نیازمند به یک مقیاس روشن می باشیم.
بنابراین باید دید مقیاس سنجش در این موارد چیست و چگونه می توان تشخیص داد فلان عمل جنبه اخلاقی و فضیلت دارد، یا ضد اخلاق و رذیلت است؟
اگر بخواهیم از نظر دینی و مذهبی در این زمینه بحث کنیم تکلیف ما کاملًا روشن است، زیرا پس از آنکه حقانیت اسلام را به دلایل قطعی شناختیم برای ارزیابی اصول فضائل و رذائل اخلاقی باید به مدارک قطعی که در قرآن و سنت وجود دارد مراجعه نماییم
ادامه دارد...
#زندگی_در_پرتو_اخلاق
#ندای_تهذیب
🌻 @nedaye_tahzib
🌿 tahzib-howzeh.com
هدایت شده از ندای تهذیب
#چهار_شنبه_های_اخلاقی
شماره ۱۲
🌷زندگی در پرتو اخلاق »»»» مقیاس برای سنجش اخلاق نیک و بد🌷
مقیاس برای سنجش اخلاق نیک و بد (قسمت دوم 👇👇👇)
و اما از نظر عقلی باید یک اصل را در نظر بگیریم و آن اینکه: «هرگونه عامل اخلاقی که به تکامل وجودی انسان کمک کند، فضیلت و هر عاملی که او را به انحطاط می کشاند رذیلت می باشد».
ولی باید توجه داشت که انسان تنها از جنبه مادی و احتیاجات اولیه این زندگی نباید مورد مطالعه قرار گیرد، بلکه باید جنبه های معنوی و روحانی که بیشتر افتخارات انسان در آن خلاصه می شود و زندگی مادی نیز وسیله ای برای نیل به آن است کاملًا مورد توجه قرار گیرد.
بنابراین ممکن است یک عمل زشت و ناپسند تولید زحمتی برای دیگران نکند، اما از نظر انسانی و جنبه های معنوی موجب انحطاط و سقوط شخص مرتکب شونده باشد. مسلماً چنین عملی جزء رذائل خواهد بود.
کسانی که تنها به جنبه های مادی می نگرند در حقیقت نیمی از وجود انسان (نیمِ کمتر و کوچکتر) را شناخته اند در حالی که اصول اخلاقی باید بر اساس شناسایی تمام وجود انسان (اعم از جسم و روح) مورد بررسی قرار گیرد.
و از آن بدتر اخلاق کمونیستی است که نه تنها جنبه های معنوی انسان را نادیده گرفته بلکه در جنبه های مادی نیز تنها به یک قسمت (قسمت اقتصاد) چشم دوخته و انسان را از این نظر مورد مطالعه قرار داده است.
بدیهی است اینگونه مکتبهای اخلاقی چون توأم با واقع بینی و انسان شناسی صحیح نیست، نمی تواند آثار صحیحی بوجود آورد و مسلماً آنها در راه شناسایی فضایل و رذائل اخلاقی گرفتار اشتباهات بزرگی خواهند شد.
بنابراین، اساس صحیح عقلانی و منطقی در بررسی اصول اخلاقی همان است که گفته شد، باید همواره تکامل وجود انسان را در تمام جنبه ها مورد توجه قرار دهیم و آنچه را به آن کمک می کند از دیگر امور بشناسیم و فضائل و رذائل را بر طبق آن مورد بررسی قرار دهیم.
ادامه دارد...
#زندگی_در_پرتو_اخلاق
#ندای_تهذیب
🌻 @nedaye_tahzib
🌿 tahzib-howzeh.com
◼️آیتالله یزدی از شاگردی امام خمینی (ره) تا استادی خبرگان رهبری
◾️پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله وسلم) فرمودهاند که وقتی عالمی فقیه، رحلت کند در اسلام رخنه و حفرهای ایجاد میشود که هیچ چیزی نمیتواند جای آن را پر کند.
▪️خبر تلخی که امروز چهارشنبه نوزدهم آذرماه رسانه های کشور را تحت تاثیر قرار داد؛ همین یک جمله بود: آیتالله محمد یزدی درگذشت. آری؛ آیت الله یزدی این یار امام خمینی و رهبری دیگر در میان ما نیست و دعوت حق را لبیک گفته است.
▪️آیت الله محمد یزدی در زمره یاران غار امام خمینی (ره)، مبارزان انقلاب و همراهان مقام معظم رهبری به شمار میآید. شاید همین دفاع همه جانبه از آرمانها و اعتقادات ملت و ولایت فقیه باعث شد تا این شیخ بزرگ همواره مورد حملات و هجمههای مخالفان داخلی و خارجی و معارضان قرار بگیرد؛ همانطور که توسط وزارت خزانهداری آمریکا به همراه چهار عضو دیگر شورای نگهبان تحریم شد؛ تحریمی که حتی در داخل کشور هم توسط برخی جریان ها علیه وی پدید آمده بود.
⬅️ جزئیات و تصاویر بیشتر در لینک زیر:
📎 hamandishi.ir/news/417738/
هدایت شده از غفاری مهدی رضا
🍃🌺🍂 برش هایی از کتاب چرا فقه ؟👇👇
در حوزهها، اساس، فقاهت است. فقه باید پیشرفت بکند. فقاهت به معنای خاص خود مورد نظر ماست. فقه به معنای عام - که آگاهی از دین است - در اینجا فعلاً مورد بحث ما نیست؛ فقه به معنای خاص، یعنی آگاهی از علم دین و فروع دینی و استنباط وظایف فردی و اجتماعی انسان از مجموعهی متون دینی، که خیلی هم مهم است
انسان از قبل از ولادت تا بعد از ممات احوالی دارد، و این احوال شامل احوال فردی و زندگی شخصی اوست، و نیز شامل احوال اجتماعی و زندگی سیاسی و اقتصادی و اجتماعی و بقیهی شؤون اوست. تکلیف و سرنوشت همهی اینها در فقه معلوم میشود. فقه به این معنا مورد نظر ماست، که اسمش همان احکام فرعی است؛ استنباط احکام فرعی از اصول. این، اساس حوزههاست.
البته وقتی میگوییم فقه، مراد ما همین چیزی است که گفتیم. وقتی میگوییم فقاهت، مراد ما آن متد کاری و شیوهی کاری در حوزههاست. این شیوهی استنباط را به عنوان «فقاهت» اصطلاح میکنیم، که در کلمات فقها هم کم و بیش به همین معنا به کار میرود. روش فقاهت، یعنی همین روش رد فروع به اصول، و استنباط از اصول و مبانی استنباط - کتاب و سنت و عقل و اجماع - و کیفیت این استنباط و تقابل میان ادله و ترتیب و نوبتبندی ادلهی مختلف، که اول به چه مراجعه کنیم؛ فرضاً اول به ادلهی اجتهادی مراجعه میکنیم، به ظواهر مراجعه میکنیم؛ اگر ظواهر تعارض داشتند، چهکار بکنیم؟ اگر ظواهری نداشتیم، چهکار بکنیم؟ نوبت اصول عملیه کی میرسد؟ کدام اصل بر کدام اصل دیگر مقدم است؟ و از این قبیل. این شیوهیی که ما در علم اصول آن را میخوانیم، اسمش را «فقاهت» میگذاریم. پس، مبنا در حوزههای علمیه فقه است، به معنای آن علمی که گفته شد؛ و شیوهی فقاهت است، به این معنایی که بیان شد.
۱۳۷۰/۰۶/۳1بیانات در آغاز درس خارج فقه
🌹
🌿
🌾🍂
🍃🌺🍂
💐🌾🍀🌼🌷🍃