eitaa logo
معاونت تهذیب حوزه علمیه کرمان
721 دنبال‌کننده
12.6هزار عکس
7.1هزار ویدیو
728 فایل
جهت ارتباط با معاون تهذیب @Amomen313 جهت ارتباط در مورد فعالیتها و شبهات قرآنی @ghadirmohyi جهت ارتباط با ادمین محتوایی کانال @boreshha_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
اگر کسی تربیت را نپذیرفت .mp3
1.71M
📻 حجه الاسلام پناهیان : 🔆 اگر کسی تربیت را نپذیرفت، اول باید سوال کنیم؛ شاید روش ما در تربیت او، در کمک کردن او اشتباه است. ما اول باید روش ها را متهم کنیم ... این بخاطر طرفداری کردن از فطرت است ... اگر حرفی رو یک انسان نگرفت، شاید بجا نبوده، شاید از راهش و اون لحظه مناسب انتقال پیدا نکرده ... 🔆
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰بدان ایدک الله (3) 🔺نه: در کارهای اساسی؛ جنگ؛ حضور در جبهه‌ها؛ تحریص بر حضور در جبهه‌ها؛ کارهای اقتصادی و غیره همیشه در بودند. حوزه باید این‌طور باشد. کسی که در حوزه باشد و به نظام اسلامی و احکام قرآن که در این نظام عملی می‌شود و به که به برکت مجاهدت مردم سرپا شده‌است با نگاه کند، یک است. هرکس می‌خواهد باشد. در حوزه علمیه صحیح شیعی، همه به‌خصوص باید خود را در صفوف اول بدانند که بحمدالله همیشه این‌طور بوده‌است؛ یعنی همیشه فضلای جوان؛ طلاب جوان؛ بزرگان حوزه و مدرسین محترم در صفوف مقدم جا داشته‌اند؛ باز هم باید در صفوف مقدم جا داشته باشند. (بیستم شهریور 1373) 🔺ده: فضلا و مدرسان و اساتید و علمای بزرگ باید حوزه‌ها را در جهت و علمایی منطبق با معیارهای اسلامی قرار بدهند و عناصر پولادین و هوشیار و و مؤمن تربیت کنند و نسخه‌های کامل امام بزرگوارمان را در حوزه‌ها به وجود آورند. اسلام به این نیروها و عناصر احتیاج دارد. اگرچه یک شخصیت آن‌چنانی می‌تواند ملتی را نجات دهد؛ اما ملت‌های مسلمان و جهان و حرکت انقلاب و آینده تاریخ خودمان نیز احتیاج زیادی به این‌گونه عناصر دارند. حوزه‌ها خیلی کار و مسئولیت دارند. بر دوش همه است و فقط بر دوش مراجع و مدرسان یا طلاب و فضلای جوان نیست؛ بلکه هر کسی نسبت‌به توان و امکانات خود در حوزه‌های علمیه، مسئولیت‌هایی دارد. (دوم اسفندماه 1368) 🔺یازده: اگر ما را ۴ تا ۵ عنصر بدانیم استاد، شاگرد، فضای آموزشی، مواد درسی و از این قبیل ، شاید به اعتباری بتوان گفت مهم‌تر از همه، عنصرِ است؛ چون همه این امکانات برای اوست. اگر طلبه نباشد، وجود فضای آموزشی، کتاب درسی، علم استاد و فن سخنوری او بی‌معنا می‌شود و این، یک طرف قضیه است. طرف دیگر آن، فردای دنیای اسلام است که آن‌هم در دست است. یعنی همین طلبه امروز که مهم‌ترین ناقل و رسانه است، فردا هم مهم‌ترین وسیله و ناقل است. بنابراین به اعتباری، طلبه اهم عناصر در این باب است. نظام حوزه، نقش زیادی در جلوگیری از دارد. کتاب درسی خوب، نظام آموزشی درست و منطقی، فرصت‌های آموزشی مناسب، قرار دادن صحیح و منطقی درس‌ها در کنار هم-که همین، جزو نظام آموزشی است- و مسائلی از این قبیل به مسئولان و گردانندگان امور حوزه مربوط می‌شود. (16/9/1374) .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸همه مردم با حنجره خودشان بگویند تا سکوت شکسته شود/ لزوم تعیین روزی به عنوان روز اذان🔸 مقام معظم رهبری فرمودند اذان بگویید. نه اینکه بلندگو یک نوار بگذارد و اذان بگوید. نه. [اذان گفتن با حنجره باعث می شود که] انسان خودش ساخته شود. اذان یکی از اثراتش این است که انسان را می سازد. وقتی یک چیزی تعطیل بشود و ترک بشود، آرام، آرام اگر کسی هم بخواهد انجام بدهد ممکن است با نظر تعجب و تردید به آن نگاه بکنند. طبیعتاً باید این حالت تعجب از اذان گفتن در ملاء عام برطرف شود. بزرگترها، کوچکترها، همه اذان بگویند. باید [سکوت شکسته بشود]. [خوب است] برای اینکه سکوت شکسته بشود، یک روز را به عنوان انتخاب کنند. برادران صدا و سیما روی این روز کار کنند و این برنامه را ترویج و ترغیب کنند. مسئول ها هر کدام در حوزه ی مسئولیت خودشان [اذان بگویند و آن را ترویج کنند]. این کار را هر کسی در آن روز انجام بدهد تا این مسأله ان شاء الله احیاء بشود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا