اگر کسی تربیت را نپذیرفت .mp3
1.71M
#پادکست_تربیت
📻 حجه الاسلام پناهیان :
🔆 اگر کسی تربیت را نپذیرفت، اول باید سوال کنیم؛ شاید روش ما در تربیت او، در کمک کردن او اشتباه است. ما اول باید روش ها را متهم کنیم ...
این بخاطر طرفداری کردن از فطرت است ...
اگر حرفی رو یک انسان نگرفت، شاید بجا نبوده، شاید از راهش و اون لحظه مناسب انتقال پیدا نکرده ... 🔆
13.05M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💚✨حسن ظن به خدا...
#استاد_عالی🎤
🔰بدان ایدک الله (3)
🔺نه: در کارهای اساسی؛ جنگ؛ حضور در جبههها؛ تحریص بر حضور در جبههها؛ کارهای اقتصادی و غیره همیشه در #صف_مقدم بودند. حوزه باید اینطور باشد. کسی که در حوزه باشد و به نظام اسلامی و احکام قرآن که در این نظام عملی میشود و به #حکومت_اسلامی که به برکت مجاهدت مردم سرپا شدهاست با #چشم_غیرجدی نگاه کند، یک #عنصر_بیگانه است. هرکس میخواهد باشد. در حوزه علمیه صحیح شیعی، همه بهخصوص #طلاب_جوان باید خود را در صفوف اول بدانند که بحمدالله همیشه اینطور بودهاست؛ یعنی همیشه فضلای جوان؛ طلاب جوان؛ بزرگان حوزه و مدرسین محترم در صفوف مقدم جا داشتهاند؛ باز هم باید در صفوف مقدم جا داشته باشند.
(بیستم شهریور 1373)
🔺ده: فضلا و مدرسان و اساتید و علمای بزرگ باید #جهت حوزهها را در جهت #ساختن_انسان_ها و علمایی منطبق با معیارهای اسلامی قرار بدهند و عناصر پولادین و هوشیار و #خسته_نشو و مؤمن تربیت کنند و نسخههای کامل امام بزرگوارمان را در حوزهها به وجود آورند. اسلام به این نیروها و عناصر احتیاج دارد. اگرچه یک شخصیت آنچنانی میتواند ملتی را نجات دهد؛ اما ملتهای مسلمان و جهان و حرکت انقلاب و آینده تاریخ خودمان نیز احتیاج زیادی به اینگونه عناصر دارند. حوزهها خیلی کار و مسئولیت دارند. #مسئولیت بر دوش همه است و فقط بر دوش مراجع و مدرسان یا طلاب و فضلای جوان نیست؛ بلکه هر کسی نسبتبه توان و امکانات خود در حوزههای علمیه، مسئولیتهایی دارد.
(دوم اسفندماه 1368)
🔺یازده: اگر ما #عناصر_اصلی_حوزه را ۴ تا ۵ عنصر بدانیم استاد، شاگرد، فضای آموزشی، مواد درسی و از این قبیل ، شاید به اعتباری بتوان گفت مهمتر از همه، عنصرِ #طلبه است؛ چون همه این امکانات برای اوست. اگر طلبه نباشد، وجود فضای آموزشی، کتاب درسی، علم استاد و فن سخنوری او بیمعنا میشود و این، یک طرف قضیه است.
طرف دیگر آن، فردای دنیای اسلام است که آنهم در دست #طلبه_امروز است. یعنی همین طلبه امروز که مهمترین ناقل و رسانه است، فردا هم مهمترین وسیله و ناقل است. بنابراین به اعتباری، طلبه اهم عناصر در این باب است.
نظام حوزه، نقش زیادی در جلوگیری از #اتلاف_وقت_طلبه دارد. کتاب درسی خوب، نظام آموزشی درست و منطقی، فرصتهای آموزشی مناسب، قرار دادن صحیح و منطقی درسها در کنار هم-که همین، جزو نظام آموزشی است-#کم_کردن_تعطیلات_حوزه و مسائلی از این قبیل به مسئولان و گردانندگان امور حوزه مربوط میشود.
(16/9/1374)
#کتاب_بدان_ایدک_الله
#طلبه_تراز_انقلاب_اسلامی
#مقام_معظم_رهبری
.
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🔸همه مردم با حنجره خودشان #اذان بگویند تا سکوت شکسته شود/ لزوم تعیین روزی به عنوان روز اذان🔸
مقام معظم رهبری فرمودند #با_حنجره اذان بگویید. نه اینکه بلندگو یک نوار بگذارد و اذان بگوید. نه. [اذان گفتن با حنجره باعث می شود که] انسان خودش ساخته شود. اذان یکی از اثراتش این است که انسان را می سازد.
وقتی یک چیزی تعطیل بشود و ترک بشود، آرام، آرام اگر کسی هم بخواهد انجام بدهد ممکن است با نظر تعجب و تردید به آن نگاه بکنند. طبیعتاً باید این حالت تعجب از اذان گفتن در ملاء عام برطرف شود. بزرگترها، کوچکترها، همه اذان بگویند. باید [سکوت شکسته بشود]. [خوب است] برای اینکه سکوت شکسته بشود، یک روز را به عنوان #روز_اذان انتخاب کنند.
برادران صدا و سیما روی این روز کار کنند و این برنامه را ترویج و ترغیب کنند. مسئول ها هر کدام در حوزه ی مسئولیت خودشان [اذان بگویند و آن را ترویج کنند]. این کار را هر کسی در آن روز انجام بدهد تا این مسأله ان شاء الله احیاء بشود.
#راهکار_اذان