eitaa logo
معاونت تهذیب حوزه علمیه کرمان
718 دنبال‌کننده
12.4هزار عکس
7هزار ویدیو
725 فایل
جهت ارتباط با معاون تهذیب @Amomen313 جهت ارتباط در مورد فعالیتها و شبهات قرآنی @ghadirmohyi جهت ارتباط با ادمین محتوایی کانال @boreshha_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از غفاری مهدی رضا
🔷🔷🔷🔷🔷🔷🔷🔷🔷🔷 ✅گره گشایی علم دین از تمام مسائل بشر: ◀️هدف از نظم و کارآیی حوزه‌ی علمیه، گسترش هدایت الهی در همه جا و رساندن علم دین به آن سطحی است که قادر باشد همه‌ی گره های ذهنی چ علمی بشر را در دنیای پیچیده‌ی امروز با سر انگشت گره گشای دین خدا باز کند 📚 (منشور حوزه و روحانیت ، ج۴ ص۲۷) •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
هدایت شده از غفاری مهدی رضا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 شرح حدیث امام صادق علیه السلام از بیان نائب المهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف ❓یکی از چهار چیزی که ما از آنها می ترسیم چیست؟ ❓پناهگاه چیست؟ ❓معنای حسبنا الله و نعم الوکیل چیست؟ •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
هدایت شده از غفاری مهدی رضا
حضور قلب در نماز.mp3
1.94M
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• حضور قلب در نماز یعنی چی؟؟ ✅ سرمایه جوانی •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
هدایت شده از غفاری مهدی رضا
AUD-20201108-WA0019.mp3
9.18M
از همان روز ولادت که زمادر زادم بود زخمت به جگر،نعمت مادرزادم •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
هدایت شده از مومنی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رهبر معظم انقلاب : دعای هفتم صحیفه سجادیه دعای بسیار خوب و خوش‌مضمونی است که می‌توان با این الفاظ زیبا و با توجه به معانی آن با پروردگار سخن گفت.
هدایت شده از ندای تهذیب
✅سوره مبارکه ، صفحه283، آیات 8 تا 17 🗓1399/08/19 🌷 @nedaye_tahzib
هدایت شده از ندای تهذیب
283.mp3
507.5K
🔊 🎤توسط استاد ✅صفحه283 🗓1399/08/19 🌷@nedaye_tahzib
هدایت شده از ندای تهذیب
209.pdf
118.4K
هر روز با قرآن و عترت 📚 ✅ عوامل غفلت و دوری از یاد خدا ✏️1. دل بستن به مظاهر دنیوی 🗓1399/08/19 🌷 @nedaye_tahzib
هدایت شده از در محضر استاد
با سلام جهت عضویت در گروه پرسش و پاسخ با اساتید روی آدرس زیر کلیک فرمایید https://eitaa.com/joinchat/1758920762C11c42fcd0f
هدایت شده از ندای تهذیب
🔹مجموعه پوسترهای نمایشگاهی 🔸موضوع: مقابله با افزایش بی جهت قیمت کالا اقتصاد مقاومتی، شماره 15 🌷 @nedaye_tahzibtahzib-howzeh.com
هدایت شده از ندای تهذیب
—-اقتصاد مقاومتی در کلام امام خمینی / قسمت دوم—- 🔹مذمت وابستگی اقتصادی 👇🏿👇🏿🔹 1.. پی آمدهای وابستگی اقتصادی امام خمینی رحمه الله: وابستگی اقتصادی مسئله ای است که وابستگی های بسیاری را به دنبال می آورد. اگر مملکت شما در اقتصاد نجات پیدا نکند و وابستگی اقتصادی داشته باشد همه جور وابستگی به دنبالش می آید و وابستگی سیاسی هم پیدا می کنیم. وابستگی نظامی هم پیدا می کنیم. برای اینکه وقتی ما چیزی نداشتیم دستمان به طرف آمریکا دراز می شود و امریکا همه چیز را به ما تحمیل می کند، ما وقتی می توانیم زیر بار او نرویم که قدرتمند باشیم. [صحیفه نور، ج 11، ص 426] 2.. وابستگی اقتصادی موجب وابستگی سیاسی امام خمینی رحمه الله: من این را باز هم گفتم به بعضی از گروه ها، که انسان خجالت می کشد که یک کشوری که باید صادر کند و صادرکننده باشد، دستش را پیش امریکا؛ این دشمن ملت و دشمن بشریت دراز کند و از او کمک بخواهد... می دانید که اگر چنانچه ما احتیاج داشته باشیم در ارزاقمان به خارج، این وابستگی برای ما اسباب این می شود که در امور سیاسی هم وابسته باشیم. ما باید وابستگیمان را از اجانب و از شرق و غرب قطع کنیم. اگر ما بخواهیم که مملکتمان یک مملکت مستقل آزاد مال خودمان باشد، باید در این اموری که مربوط به اقتصاد است، مربوط به فرهنگ است، مربوط به امور دیگر کشور است، خودمان فعالیت کنیم و ننشینیم دیگران انجام بدهند. [صحیفه نور، صص 63 و 64] 3.. وابستگی اقتصادی مساوی با تسلیم مملکت به بیگانگان امام خمینی رحمه الله: شما می دانید که اگر یک مملکتی در اقتصاد، خصوصاً این رشته اقتصاد که نان مردم است، در این احتیاج به خارج پیدا بکند و یک احتیاج مبرمی که نتواند خودش را اداره کند خودش را و باید او را اداره کنند، این وابستگی اقتصادی آن هم در این رشته موجب این می شود که ملت ایران، مملکت ایران تسلیم بشود به دیگران. [صحیفه نور، ج 11، ص 100] 🌷 @nedaye_tahzibtahzib-howzeh.com
هدایت شده از ندای تهذیب
شماره 2 🌸وظایف خانواده در طرح اقتصاد مقاومتی🌸 نقش خانواده در عرصه اقتصاد کشور، مهم و اساسی است؛ زیرا نوع، عملکرد و میزان حضور آن در چرخه اقتصادی کشور بسیار اثرگذار است. ازاین رو، لازم است وظایف این نهاد مهم اجتماعی در طرح اقتصاد مقاومتی به خوبی تبیین شود. خانواده در این طرح ملی چهار وظیفه مهم دارد که تبیین این وظایف را به ترتیب پی می گیریم: الف) آگاهی از فرهنگ جهادی ب) مشارکت در تولید ج) مدیریت مصرف د) تربیت نیروهای ارزشی ☘️ آگاهی و برخورداری از فرهنگ جهادی اقتصاد مقاومتی، فقط جنبه اقتصادی ندارد، بلکه وجهه فرهنگی، دینی، اخلاقی و پرورشی نیز دارد. بی شک، برای مقاومت کردن در اقتصاد، داشتن روحیه و رفتار جهادی الزامی است. در واقع، موانع سخت و دشوار را فقط با روحیه جهادی می توان از میان برداشت. مقام معظم رهبری در این باره می فرماید: اگر بخواهیم این حرکت عظیم اقتصادی در کشور انجام گیرد، یک الزاماتی دارد. روحیه جهادی لازم است. ملت ما از اول انقلاب تا امروز در هر جایی که با روحیه جهادی وارد میدان شده، پیش رفته. این را ما در دفاع مقدس دیدیم، در جهاد سازندگی دیدیم. در حرکت علمی دیدیم، مشاهده می کنیم، اگر ما در بخش های گوناگون روحیه جهادی داشته باشیم؛ یعنی کار را برای خدا با جدیت و به صورت خستگی ناپذیر انجام دهیم، نه فقط به عنوان اسقاط تکلیف، بلاشک این حرکت پیش خواهد رفت.[ روزنامه ایران، 15/1/1390، ش 4657، ص 24] ☘️ مشارکت در تولید وظیفه دوم خانواده در اقتصاد مقاومتی، مشارکت در تولید است. خانواده با بازارهای مختلفی از جمله بازار کار و سرمایه در ارتباط است. برخی از اعضای خانواده در بازار کار می کنند و دستمزد یا حقوق دریافت می کنند. برخی دیگر، سرمایه خود را در بازار به کار می گیرند و سود کسب می کنند. پول به دست آمده از بازار کار و سرمایه، درآمد خانواده را تشکیل می دهد. بخشی از این درآمدها، صرف خرید کالاها و خدمات مصرفی خانواده و بخش دیگر پس انداز می شود که خانواده می تواند با این پس اندازها و به شیوه های گوناگون، در تولید ملی جامعه نقش داشته باشد. ☘️ مدیریت مصرف در مدیریت مصرف، به رابطه و نوع رفتار خانواده با منابع و اموال تحت اختیارش توجه می شود. از آنجا که شیوه های مدیریت مصرف در خانواده می تواند در الگوی مصرف ملی مؤثر باشد، برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی، خانواده باید در باورها و رفتارهای مصرفی خود تجدید نظر و مصرف خود را در چارچوب تولیدات داخلی و نظام اقتصادی اسلام تنظیم کند. ☘️تربیت نیروهای ارزشی امروزه تئوری سرمایه انسانی در برابر سرمایه فیزیکی، مورد توجه اقتصاددانان و جامعه شناسان است. در این تئوری، سرمایه های انسانی با ارزش تر از دارایی ها و منابع طبیعی و ذخایر زمینی به شمار می آیند. هرچه روی انسان ها سرمایه گذاری شود، رشد و توسعه جامعه افزون خواهد شد. ازاین رو، نگرش و مهارت به ویژه تدیّن افراد، میتواند ظرفیت های تولیدی جامعه را ارتقا بخشد و در نتیجه، رشد و توسعه فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی را تسهیل و تسریع کند و آثار مطلوب خود را در سطح خرد (خانواده) و کلان (جامعه) نشان دهد. در سطح خرد می تواند بازدهی خصوصی افراد را افزایش دهد و در سطح کلان باعث رشد و توسعه همه جانبه کشور شود. مقام معظم رهبری در این باره می فرماید: عزیزان من، این را همه بدانید، تدیّن جامعه، تدیّن جوانان ما، در امور دنیایی هم به ملت و به جامعه کمک می کند. خیال نکنید که متدین شدن جوانان، اثرش فقط در روز اعتکاف در مساجد یا در شب های جمعه و در دعای کمیل است. اگر یک ملت جوانانش متدین باشند، از هرزگی دور خواهند شد، از اعتیاد دور خواهد شد، از چیزهایی که جوانان را زمین گیر می کند، دور خواهند شد. استعداد آنها به کار می افتد، کار می کنند، تلاش می کنند، در زمینه علم، در زمینه فعالیت های اجتماعی، در زمینه فعالیت های سیاسی کشور، پیشرفت می کنند و در اقتصاد همین جور، روحیه معنویت و تدیّن نقش بسیار مهمی دارد. [روزنامه ایران، 15/1/1390، ش 4757، ص 24] 🌷 @nedaye_tahzibtahzib-howzeh.com
هدایت شده از ندای تهذیب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سخنران: آیت الله حسین مظاهری "اهمیت فقه معاملات" کار و تلاش آنقدر مقدس است که خداوند در قرآن تأکید فراوانی نسبت به آن کرده است. کار توزیعی این است که کاری را که عده‌ای تولید می‌کنند،‌ عده‌ای دیگر باید آن را توزیع کنند. یکی از کارهای مهم امیر المؤمنین (ع) در زمان حکومت نظارت بر بازار بود و هر روز صبح در بازار حضور داشتند. اهل بیت (ع) برای اینکه تجار و کسبه مسائل شرعی را بدانند، خیلی پافشاری داشتند. فقها و مراجع در خصوص معاملات مسائل بسیاری مطرح کرده‌اند. بازار از قدیم الایام تقدس خاصی داشت. صبح‌ها اول وقت می‌رفتند نزد مجتهدی و درسی از معاملات فرا می‌گرفتند. یک اصل مهم در تجارت تک نرخی بودن قیمت اجناس است و این قاعده چه در جزئی فروشی است و چه در عمده فروشی. 🌷 @nedaye_tahzibtahzib-howzeh.com
-209117438_-215190.mp3
5.45M
شرح دعای مکارم الاخلاق دعای بیستم صحیفه سجادیه استاد : حاج آقا شیخ بهایی زید عزه جلسه: هفتاد و پنج ۱۳۹۹/۸/۱۹ زمان : ۱۱ دقیقه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 | «گدایی خالصانه» 🌸 انتشار به مناسبت ۲۳ ربیع الاول سالروز ورود (س) به شهر مقدس قم
هدایت شده از مومنی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رهبر معظم انقلاب : دعای هفتم صحیفه سجادیه دعای بسیار خوب و خوش‌مضمونی است که می‌توان با این الفاظ زیبا و با توجه به معانی آن با پروردگار سخن گفت.
🔰آثار شهید مطهری 🔸مرحوم شهید مطهری مرد بسیار عمیق و با فکر و پُر مغزی بود؛ ایشان از دانشهای لازم برای این تحقیقات برخوردار بود؛ فلسفه می‌دانست، کلام می‌دانست، فقه می‌دانست، تاریخ می‌دانست. 🔻ایشان در هر بحثی وارد می‌شد، زوایای آن را کاوش می‌کرد؛ بنابراین آثار ایشان خیلی با ارزش است. 🔹من یک وقت به دوستان طلبه می‌گفتم: اگر کسی فقط آثار ایشان را از اول تا آخر با دقت بخواند، کافی است که او را به یک سطح راقی از معارف عمیق اسلامی برساند.  🗓۱۳۷۹/۶/۱۴ 📌 کانال رهبر حوزه‌ها 🌐@Khamenei_Hawzah
هدایت شده از در محضر استاد
📚 کتاب نبرد حق و باطل ✅ قسمت2 3️⃣ تکامل انسان در گذشته؛ در این محور دو مطلب مورد بحث بوده: الف- مفهوم تکامل و تفاوت آن با پیشرفت و تمام؛ که در تکامل لزوما تعالی وجود دارد ولی در پیشرفت خیر، و تکامل مربوط به درجات و مراحل است ولی تمام در مورد اجزاء است. ب- انواع روابط در سیر تکاملی: - رابطه انسان با طبیعت؛ که پیشرفت کرده. - روابط تشکیلاتی اجتماع؛ که پیشرفت کرده. - حسن رابطه انسان ها باهم؛ مورد تردید است. - رابطه انسان با خود. 4️⃣ آینده بشر؛ در این محور نیز پنج نظر وجود دارد: الف- کسانی که نسبت به آینده یأس داشته و انتحار دسته جمعی را تجویز میکنند. ب- بیکن و...؛ که چاره همه دردها را علم میدانند. ج- مارکسیست؛ که برای آینده فقط ایدئولوژی تجویز میکند. د. اگزیستانسیالیسم؛ با اینکه جهان را توده ای از ماده میدانند، بر ارزش های انسانی تاکید میکنند. ه- اسلام. نه نسبت به گذشته بد بین است و نه آینده، بلکه آینده روشنی را ترسیم میکند. https://eitaa.com/ostadmotaharimajazi
هدایت شده از ندای تهذیب
🍂سلسله مباحث: شماره 50 موضوع: 🌷نقش تکرار آموخته‏ ها در فرایند تحصیل / قسمت دوم🌷 فوائد مرور تکرار و دوره مطالب چند اثر مهم دارد: الف) فهم عمیق محتوا: تسلط بر محتوا و فهم عمیق مباحث علمی جز در سایه مراجعه مکرر امکان‏پذیر نیست. برای توصیف یک خیابان باید چند بار در آن قدم بگذاریم و جزئیات و کلیات آن را به دقت مرور کنیم؛ برای اشراف و احاطه بر یک کتاب هم لازم است چند بار آن را مطالعه نماییم. این انتظار که مباحث یک کتابِ علمی ـ که هیچ‌گونه سابقه‏ای برای ما نداشته ـ یکباره به فضای ذهن ما منتقل شود از ابتدا نابجا است و با واقعیت ساختار ذهنی ما سازگار نیست. به همین جهت است که تا هنگامی که چند بار بحث را دوره نکنیم توانایی «دفاع جدی از آن» یا «ارائه دقیق آن» را نداریم. با مرور مطالب یک کتاب، آرام آرام از جزئیات، عبارت‏پردازی‏ها، توضیحات افزوده، مثال‏ها، شواهد و بحث‏های غیرمؤثر فاصله می‏گیریم و افق دید ما نسبت به محتوا بالاتر و زاویه نگاه، گسترده‏تر می‏گردد و پیام‏های پراکنده کتاب به وحدت می‏رسد. هرگاه شهر را از فراز بامی بلند یا درون هواپیما مشاهده کنیم نسبت‏ها و روابطی را کشف می‏نماییم که از درون شهر دریافت آنها بسیار دشوار است؛ مثلاً می‏یابیم خیابان الف بر فلان خیابان عمود است و با کوچه دیگر موازی، مسجد شهر در شمال و مدرسه در جنوب قرار دارد، وسعت پارک چند مرتبه کمتر از وسعت دانشگاه است، ترافیک در کدام میدان مشکل‏ساز شده و.. . درک این پدیده‏ها پس از چشم‏پوشی از جزئیات است و در عین حال آشنایی کامل با شهر، وابسته به این آگاهی‏هاست و وحدت شهر این گونه قابل درک است. از این‏رو برای فهم بهتر یک کتاب مناسب است آن را خلاصه نماییم و برای تلخیص کتاب ناگزیر باید آن را چند بار مرور نمود. اگر خلاصه تهیه شده نیز چند بار مطالعه شود فرایند آموزش بسیار غنا می‏یابد. کتب درسی، از آنجا که جزء به جزء و پراکنده تدریس می‏شوند بیش از کتاب‏های دیگر محتاج تکرار و مرورند. رشته انسجام مطالبی که در جلسات متعدد ارائه شده تنها با تأمل و نگاه مجدد کشف می‏شود. می‏توان ادعا کرد شاگرد هر چقدر تلاش کند مطلب هر درس را به اندازه استاد نمی‏فهمد، زیرا استاد روابط این بحث را با بحث‏های دیگر به خوبی می‏بیند ولی شاگرد این درس را بدون پیوند با مطالب دیگر می‏نگرد. به همین جهت توصیه شده قبل از مطالعه کتاب در آغاز، فهرست آن به طور کامل ملاحظه و سپس متن کتاب یک بار به سرعت و بار دیگر به دقت مطالعه شود تا احاطه بر کلیت مباحث نیز به دست‌اید. از باب مثال می‏توان احاطه بر یک علم را به پیدایش یک بنای چند طبقه تشبیه نمود. برای ایجاد یک ساختمان ابتدا اسکلت فلزی آن را از طبقة اول تا آخر فراهم می‏نمایند سپس از طبقه اول تا آخر سقف و دیوار می‏زنند. آن‏گاه از طبقه اول تا آخر به سفیدکاری می‏پردازند و مراحل بعدی نقاشی، سیم‏کشی، لوله‏کشی و.. . انجام می‏گیرد و این تصور که با ساختن هر دیوار آن را گچکاری و نقاشی نماییم و سپس به ساختن دیوار دیگر مشغول شویم بیشتر به فکاهه شبیه است. همین مسئله در تحصیل دانش‌ها نیز وجود دارد و به همین سبب، آموزش هر علم در چند حلقه متوالی از اجمال به تفصیل انجام می‏شود. مثلاً کتاب اول در علم فیزیک به ذکر جزئیات و مطالب دقیق نمی‏پردازد ولی در کتب بعدی هر بحث، فربه‏تر و کامل‏تر عرضه می‏شود. ادامه دارد... 🌷 @nedaye_tahzibtahzib-howzeh.com
هدایت شده از ندای تهذیب
✅سوره مبارکه ، صفحه284، آیات 18تا 27 🗓1399/08/20 🌸 @nedaye_tahzib
هدایت شده از ندای تهذیب
284.mp3
503.2K
🔊 🎤توسط استاد ✅صفحه284 🗓1399/08/20 🌸@nedaye_tahzib
هدایت شده از ندای تهذیب
210.pdf
109.6K
هر روز با قرآن و عترت 📚 ✅ عوامل غفلت و دوری از یاد خدا ✏️2. هم‌نشینی با غافلان 🗓1399/08/20 🌸 @nedaye_tahzib
هدایت شده از 🌷 بیت الشهدای شهیدان ماهانی
🗯 ڪسی ڪه به خدا توڪل داشته بلشد به آمریڪا سجده نخواهد ڪرد اگر بنا بود آمریڪا را سجده ڪنیم نمی ڪردیم سازان