eitaa logo
معاونت تهذیب حوزه علمیه کرمان
720 دنبال‌کننده
12.6هزار عکس
7.1هزار ویدیو
728 فایل
جهت ارتباط با معاون تهذیب @Amomen313 جهت ارتباط در مورد فعالیتها و شبهات قرآنی @ghadirmohyi جهت ارتباط با ادمین محتوایی کانال @boreshha_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از مومنی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رهبر معظم انقلاب : دعای هفتم صحیفه سجادیه دعای بسیار خوب و خوش‌مضمونی است که می‌توان با این الفاظ زیبا و با توجه به معانی آن با پروردگار سخن گفت.
🔰آثار شهید مطهری 🔸مرحوم شهید مطهری مرد بسیار عمیق و با فکر و پُر مغزی بود؛ ایشان از دانشهای لازم برای این تحقیقات برخوردار بود؛ فلسفه می‌دانست، کلام می‌دانست، فقه می‌دانست، تاریخ می‌دانست. 🔻ایشان در هر بحثی وارد می‌شد، زوایای آن را کاوش می‌کرد؛ بنابراین آثار ایشان خیلی با ارزش است. 🔹من یک وقت به دوستان طلبه می‌گفتم: اگر کسی فقط آثار ایشان را از اول تا آخر با دقت بخواند، کافی است که او را به یک سطح راقی از معارف عمیق اسلامی برساند.  🗓۱۳۷۹/۶/۱۴ 📌 کانال رهبر حوزه‌ها 🌐@Khamenei_Hawzah
هدایت شده از در محضر استاد
📚 کتاب نبرد حق و باطل ✅ قسمت2 3️⃣ تکامل انسان در گذشته؛ در این محور دو مطلب مورد بحث بوده: الف- مفهوم تکامل و تفاوت آن با پیشرفت و تمام؛ که در تکامل لزوما تعالی وجود دارد ولی در پیشرفت خیر، و تکامل مربوط به درجات و مراحل است ولی تمام در مورد اجزاء است. ب- انواع روابط در سیر تکاملی: - رابطه انسان با طبیعت؛ که پیشرفت کرده. - روابط تشکیلاتی اجتماع؛ که پیشرفت کرده. - حسن رابطه انسان ها باهم؛ مورد تردید است. - رابطه انسان با خود. 4️⃣ آینده بشر؛ در این محور نیز پنج نظر وجود دارد: الف- کسانی که نسبت به آینده یأس داشته و انتحار دسته جمعی را تجویز میکنند. ب- بیکن و...؛ که چاره همه دردها را علم میدانند. ج- مارکسیست؛ که برای آینده فقط ایدئولوژی تجویز میکند. د. اگزیستانسیالیسم؛ با اینکه جهان را توده ای از ماده میدانند، بر ارزش های انسانی تاکید میکنند. ه- اسلام. نه نسبت به گذشته بد بین است و نه آینده، بلکه آینده روشنی را ترسیم میکند. https://eitaa.com/ostadmotaharimajazi
هدایت شده از ندای تهذیب
🍂سلسله مباحث: شماره 50 موضوع: 🌷نقش تکرار آموخته‏ ها در فرایند تحصیل / قسمت دوم🌷 فوائد مرور تکرار و دوره مطالب چند اثر مهم دارد: الف) فهم عمیق محتوا: تسلط بر محتوا و فهم عمیق مباحث علمی جز در سایه مراجعه مکرر امکان‏پذیر نیست. برای توصیف یک خیابان باید چند بار در آن قدم بگذاریم و جزئیات و کلیات آن را به دقت مرور کنیم؛ برای اشراف و احاطه بر یک کتاب هم لازم است چند بار آن را مطالعه نماییم. این انتظار که مباحث یک کتابِ علمی ـ که هیچ‌گونه سابقه‏ای برای ما نداشته ـ یکباره به فضای ذهن ما منتقل شود از ابتدا نابجا است و با واقعیت ساختار ذهنی ما سازگار نیست. به همین جهت است که تا هنگامی که چند بار بحث را دوره نکنیم توانایی «دفاع جدی از آن» یا «ارائه دقیق آن» را نداریم. با مرور مطالب یک کتاب، آرام آرام از جزئیات، عبارت‏پردازی‏ها، توضیحات افزوده، مثال‏ها، شواهد و بحث‏های غیرمؤثر فاصله می‏گیریم و افق دید ما نسبت به محتوا بالاتر و زاویه نگاه، گسترده‏تر می‏گردد و پیام‏های پراکنده کتاب به وحدت می‏رسد. هرگاه شهر را از فراز بامی بلند یا درون هواپیما مشاهده کنیم نسبت‏ها و روابطی را کشف می‏نماییم که از درون شهر دریافت آنها بسیار دشوار است؛ مثلاً می‏یابیم خیابان الف بر فلان خیابان عمود است و با کوچه دیگر موازی، مسجد شهر در شمال و مدرسه در جنوب قرار دارد، وسعت پارک چند مرتبه کمتر از وسعت دانشگاه است، ترافیک در کدام میدان مشکل‏ساز شده و.. . درک این پدیده‏ها پس از چشم‏پوشی از جزئیات است و در عین حال آشنایی کامل با شهر، وابسته به این آگاهی‏هاست و وحدت شهر این گونه قابل درک است. از این‏رو برای فهم بهتر یک کتاب مناسب است آن را خلاصه نماییم و برای تلخیص کتاب ناگزیر باید آن را چند بار مرور نمود. اگر خلاصه تهیه شده نیز چند بار مطالعه شود فرایند آموزش بسیار غنا می‏یابد. کتب درسی، از آنجا که جزء به جزء و پراکنده تدریس می‏شوند بیش از کتاب‏های دیگر محتاج تکرار و مرورند. رشته انسجام مطالبی که در جلسات متعدد ارائه شده تنها با تأمل و نگاه مجدد کشف می‏شود. می‏توان ادعا کرد شاگرد هر چقدر تلاش کند مطلب هر درس را به اندازه استاد نمی‏فهمد، زیرا استاد روابط این بحث را با بحث‏های دیگر به خوبی می‏بیند ولی شاگرد این درس را بدون پیوند با مطالب دیگر می‏نگرد. به همین جهت توصیه شده قبل از مطالعه کتاب در آغاز، فهرست آن به طور کامل ملاحظه و سپس متن کتاب یک بار به سرعت و بار دیگر به دقت مطالعه شود تا احاطه بر کلیت مباحث نیز به دست‌اید. از باب مثال می‏توان احاطه بر یک علم را به پیدایش یک بنای چند طبقه تشبیه نمود. برای ایجاد یک ساختمان ابتدا اسکلت فلزی آن را از طبقة اول تا آخر فراهم می‏نمایند سپس از طبقه اول تا آخر سقف و دیوار می‏زنند. آن‏گاه از طبقه اول تا آخر به سفیدکاری می‏پردازند و مراحل بعدی نقاشی، سیم‏کشی، لوله‏کشی و.. . انجام می‏گیرد و این تصور که با ساختن هر دیوار آن را گچکاری و نقاشی نماییم و سپس به ساختن دیوار دیگر مشغول شویم بیشتر به فکاهه شبیه است. همین مسئله در تحصیل دانش‌ها نیز وجود دارد و به همین سبب، آموزش هر علم در چند حلقه متوالی از اجمال به تفصیل انجام می‏شود. مثلاً کتاب اول در علم فیزیک به ذکر جزئیات و مطالب دقیق نمی‏پردازد ولی در کتب بعدی هر بحث، فربه‏تر و کامل‏تر عرضه می‏شود. ادامه دارد... 🌷 @nedaye_tahzibtahzib-howzeh.com
هدایت شده از ندای تهذیب
✅سوره مبارکه ، صفحه284، آیات 18تا 27 🗓1399/08/20 🌸 @nedaye_tahzib
هدایت شده از ندای تهذیب
284.mp3
503.2K
🔊 🎤توسط استاد ✅صفحه284 🗓1399/08/20 🌸@nedaye_tahzib
هدایت شده از ندای تهذیب
210.pdf
109.6K
هر روز با قرآن و عترت 📚 ✅ عوامل غفلت و دوری از یاد خدا ✏️2. هم‌نشینی با غافلان 🗓1399/08/20 🌸 @nedaye_tahzib
هدایت شده از 🌷 بیت الشهدای شهیدان ماهانی
🗯 ڪسی ڪه به خدا توڪل داشته بلشد به آمریڪا سجده نخواهد ڪرد اگر بنا بود آمریڪا را سجده ڪنیم نمی ڪردیم سازان
هدایت شده از ندای تهذیب
20.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
کلیپ: از منظر قرآن 🎤توسط استاد: ✅ امر به جهاد در سبک زندگی اسلامی بر اساس سوره مبارکه عادیات 📑قسمت بیستم و هفتم 🗓1399/08/20 🌸 @nedaye_tahzib
شهدا ... امام زادگان عشقند ؛ و مزارشان، زیارتگاهِ اهل یقین تصویر هوایی گلزار شهدای بهشت‌زهرا تهران سال ۱۳٦٤
هدایت شده از ندای تهذیب
مجموعه پوسترهای نمایشگاهی در نماز، نماز اول وقت شماره15 🌸 @nedaye_tahzib 🌾 tahzib-howzeh.com