معاونت تهذیب حوزه علمیه کرمان
⭕️#سراوان به روایت دیتا
🔹ماجرای روز گذشته درگیری با سوختبران و حمله به پاسگاه نیروی انتظامی که ۲ کشته و ۶ زخمی برجای گذاشته است، ضمن ایجاد موج در میان کاربران شبکههای اجتماعی، از سوی برخی فعالان و جریانات رسانهای به سمتوسوی دامن زدن به اختلافات قومیتی و پیوند زدن این موضوع با اتفاقات آبان حرکت کرده است.
📊 رصد دیتاک نشان میدهد از بعد وقوع این رخداد تا ساعت ۱۴:۳۰ امروز، کاربران توییتر با انتشار ۲۷۰۹ محتوا در ساعت، ۶۵ هزار توییت، ۵۴٫۷ هزار ریتوییت و ۲۶٫۷ هزار لایک نسبت به این رخداد کنشگری داشتهاند.
🔹هشتگهای #سراوان با ۳۳٫۵۴۷ بار تکرار، #سراوان_تنها_نیست با ۵٫۳۵۳ مورد، #بلوچستان با ۳۹۶۷ بار تکرار، #فوری با ۵۳۴۹ مورد و #Bloodysaravan با ۲۳۸۴ بار استفاده، پرتکرارترین هشتگهای کاربران در بستر توییتر بودهاند.
🔹پرلایکترین محتوا نیز توییتی است که به ارائه گزارشی به نقل از منابع محلی مبنی بر تیراندازی و جان باختن چند سوختکش پرداخته است.
🔹آسیبهای اجتماعی ضمن اینکه بستر ایجاد خشم اجتماعی هستند، همواره نقطه اتکایی برای تضادآفرینی، تردیدآفرینی و هدایت افکار عمومی به سمتوسوی روایتهای مورد توجه رسانه نیز به شمار میروند. نگاهی به روایتهای متفاوت و گاها متناقض از سوی برخی جریانات رسانهای، حکایت از شتابزدگی برای برانگیختگی احساسات قومیتی و جریانسازی متاثر از آن دارد؛ این موضوع را در ماجرای کولبرها و... نیز شاهد بودیم.
🔹سوختبری، کولبری و ... بهعنوان یکی از روشهای تامین معاش بخشی از مردم در شرق و غرب کشور نه بهعنوان یک موضوع قابل دفاع، که بهعنوان ضعف جدی در حوزه تامین شغل در شان و مناسب محسوب میشود، موضوعی که قطعا ریشه در فقر و عدم تحقق #عدالت_توزیعی دارد. مسالهای که متخصصان درباره چرایی، راهکارها و ضرورتهای رفع موانع توسعه اشتغال سخنان فراوانی را مطرح کردهاند اما همواره مستعد است برای برهم زدن نظم عمومی و ایجاد تحرک اجتماعی و البته قومیتی.
✍🏻معصومه نصیری؛ تحلیلگر رسانه
حجةالاسلام عالی؛ برزخ کجاست؟.mp3
760.2K
💠برزخ کجاست؟
[ حجت الاسلام عالی ]
4_5889010177021053320.mp3
3.29M
﷽
📲 فایل صوتی ۱۹۱۱
🎙واعظ: حاج آقا #رفیعی
🔖دلیلی ساده برولایت امام علی(علیه السلام)🔖
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 اثرات ویژه نماز جعفر طیار در زندگی روزمره ما
➕سخنان آیت الله بهجت(ره)
#تصویری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍁"این فضای حقیقی را در یابید"
🍁اهمیت فضای مجازی از منظر #جوادی_آملی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#وصيت_نامه_امام، جمعبندىشدهى فرمايشات امام (رضوان اللَّه تعالى عليه) #مبانى_انقلاب ماست، #اصول_انقلاب ماست. امام مرد بزرگى بود، آگاه بود. اينها را دائماً در نظر داشته باشيد. قانون، موضعگيرى و حركت بر اين اساس باشد.
ممكن است يك نفر يكجور بفهمد، يك نفر يكجور ديگر بفهمد- اين اشكالى ندارد- اما بايد هدف اين باشد، #محور اين باشد.
بيانات در ديدار نمايندگان مجلس شوراى اسلامى/(03/ 04/ 1388)
معاونت تهذیب حوزه علمیه کرمان
فرازی از وصیت نامه امام خمینی (3): اکنون ببینیم چه گذشته است بر #کتاب_خدا، این ودیعه الهی و ماترک پ
فرازی از وصیت نامه امام خمینی (4):
و هرچه این بنیان کج به جلو آمد کجی ها و انحراف ها افزون شد تا آنجا که #قرآن_کریم را -که برای رشد جهانیان و #نقطه_جمع همه مسلمانان بلکه عائله بشری، ازمقام شامخ احدیت به کشف تام محمدی (ص) تنزل کرد که بشریت را به آنچه باید برسند، برساند و این ولیده «علم الاسماء» را از شرّ شیاطین و طاغوتها رها سازد و جهان را به قسط وعدل رساند و حکومت را به دست اولیاء الله، معصومین (ع) بسپارد تا آنان به هر که صلاح بشریت است بسپارند - چنان از صحنه خارج نمودند که گویی نقشی برای هدایت ندارد و کار به جایی رسید که نقش قرآن به دست حکومتهای جائر و #آخوندهای_خبیثِ بدتر از طاغوتیان وسیلهای برای اقامه جور و فساد و #توجیه_ستمگران و معاندان حق تعالی شد.
و معالأسف به دست #دشمنان_توطئه_گر و #دوستان_جاهل، قرآن این کتاب سرنوشت ساز، نقشی جز در #گورستانها و #مجالس_مردگان نداشت و ندارد و آنکه باید وسیله جمع مسلمانان و بشریت و #کتاب_زندگی آنان باشد، #وسیله_تفرقه و اختلاف گردید و یا به کلی از صحنه خارج شد، که دیدیم اگر کسی دم از #حکومت_اسلامی برمیآورد و از سیاست، که نقش بزرگ اسلام و رسول بزرگوار (ص) و قرآن و سنت مشحون آن است، سخن میگفت گویی بزرگترین معصیت را مرتکب شده؛ و کلمه « #آخوند_سیاسی » موازن با #آخوند_بی_دین شده بود و اکنون نیز هست.
#وصیت_نامه_امام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خوانش وصیت نامه امام خمینی توسط مقام معظم رهبری
قسمت چهارم
شب آخری که حرم #حضرت_زینب (س) بودیم، حاج احمد اصلا توی حال خودش نبود.
مثل یک تعزیه خوان دور حرم می چرخید و بلند بلند گریه می کرد با جمله های کوتاه و ساده می خواند.
این جا رأس حسین (ع) را به نیزده زدند. عمه سادات را به اسیری آوردند. شامی ها با اهل بیت حسین (ع) کاری کردند که روی ظالم ها عالم سفید شد.
بعد از روضه یک گوشه حرم نشست و تا صبح نماز خواند و مناجات کرد. نزدیک اذان صبح آمد و سراغ یک پایدار با لباس سبز سپاه را گرفت.
ما که ندیده بودیمش. اصرار کردم که قضیه چیست؟
گفت: یاد شهید محمد توسلی کرده بودم. خیلی دلم گرفت. به حضرت زینب (س) متوسل شدم. پاسداری را دیدم که آمد و گفت: فردا روز موعود است. دیگر انتظار تمام شد.
فردا حاج احمد عازم لبنان شد و دیگر بازگشتی نداشت.
#حاج_احمد_متوسلیان
#شهدا_و_اهل_بیت ع
#شهدا_و_حضرت_زینب س
#کتاب_یادگاران .جلد 9؛ کتاب احمد متوسلیان خاطره شماره 97 و 99.
کتاب جهاد اکبر ؛ قست 5
وظایف اهل علم خیلی سنگین است؛ مسئولیت علما بیش از سایر مردم می باشد. اگر به «اصول» کافی، کتاب وسائل، به ابواب مربوط به وظایف علما مراجعه کنید، می بینید تکالیف سنگین و مسئولیتهای خطیری برای اهل علم بیان شده است.
در روایت است که وقتی جان به حلقوم می رسد، برای عالِمْ دیگر جای توبه نیست و در آن حال، توبۀ وی پذیرفته نمی شود؛ زیرا خداوند از کسانی تا آخرین دقایق زندگی توبه می پذیرد که جاهل باشند. و در روایت دیگر آمده است که هفتاد گناه از جاهل آمرزیده می شود پیش از آنکه یک گناه از عالِم مورد آمرزش قرار گیرد. زیرا گناه عالِم برای اسلام و جامعۀ اسلامی خیلی ضرر دارد. عوام و جاهل اگر معصیتی مرتکب شود، فقط خود را بدبخت کرده، بر خویشتن ضرر وارد ساخته است؛ لیکن اگر عالمی منحرف شود و به عمل زشتی دست زند، عالَمی را منحرف کرده، بر اسلام و علمای اسلام زیان وارد ساخته است.
اینکه در روایت آمده که اهل جهنم از بوی #تعفن عالمی که به علم خود عمل نکرده، متأذی می شوند،[ برای همین است که در دنیا بین عالم و جاهل در نفع و ضرر به اسلام و جامعۀ اسلامی فرق بسیار وجود دارد. اگر عالمی منحرف شد، ممکن است امتی را منحرف ساخته به عفونت بکشد. و اگر عالمی مهذب باشد، اخلاق و آداب اسلامی را رعایت نماید، جامعه را مهذب و هدایت می کند.
در بعضی از شهرستانهایی که تابستانها به آنجا می رفتم، می دیدم اهالی آن بسیار مؤدب به آداب شرع بودند. نکته اش این بود که عالِم صالح و پرهیزکاری داشتند. اگر عالِمِ وَرِع و درستکاری در یک جامعه یا شهر و استانی زندگی کند، همان وجود او باعث تهذیب و هدایت مردم آن سامان می گردد، اگر چه لفظاً تبلیغ و ارشاد نکند. ما اشخاصی را دیده ایم که وجود آنان مایه پند و عبرت بوده؛ صرف دیدن و نگاه به آنان باعث تنبه می شد. هم اکنون در تهران ـ که فی الجمله اطلاع دارم ـ محلات آن با هم فرق دارد. در محله ای که عالِم منزه و مهذبی زیست می کند، مردمان صالح با ایمانی دارد. در محلۀ دیگر که یک نفر منحرف فاسد معمم شده، امام جماعت گردیده، #دکان درست کرده است، می بینی طایفه ای را فریب داده، آلوده و منحرف ساخته است. همین آلودگی است که از بوی تعفن آن اهل جهنم اذیت می شوند.
این تعفنی است که عالم سوء، عالم بی عمل، عالم منحرف، در همین دنیا به بار آورده، و بوی آن در جهان دیگر شامۀ اهل جهنم را می آزارد نه اینکه در آنجا چیزی به او افزوده باشند؛ آنچه در عالم آخرت واقع می شود، چیزی است که در این دنیا تهیه گردیده است. به ما چیزی خارج از عمل ما نمی دهند، وقتی بنا باشد عالمی مفسده جو و خبیث باشد، جامعه ای را به عفونت می کشد؛ منتها در این دنیا بوی تعفن آن را شامه ها احساس نمی کند؛ لیکن در عالم آخرت، بوی تعفن آن درک می گردد؛ ولی یک نفر عوام نمی تواند چنین فساد و آلودگی در جامعه اسلامی به بار آورد. عوام هیچ گاه به خود اجازه نمی دهد که داعیۀ امامت و مهدویت داشته باشد، ادعای نبوت و الوهیت کند؛ این عالم فاسد است که دنیایی را به فساد می کشاند: اذا فَسَدَالعالِمُ، فَسَدَالعالَم.
#کتاب_جهاد_اکبر صفحه 6-4.
#امام_خمینی
.
کتاب زینب فریاد فرمند
معرفی کتاب
اثر حاضر شامل شش فصل با عناوین «آماج مصائب»، «عروس شهادت»، «بانوی قهرمان کربلا»، «فریادی که انقلابی را کامل کرد»، «بانوی مقدس» و «حماسه پیروزی» می باشد.
شخصیت عظیم حضرت زینب (س) از موضوعات مفعول مانده ای است که تاکنون کمتر به آن پرداخته شده است و معمولا زندگی این شخصیت بزرگوار و تاریخ ساز به صحنه های مصیبت بار کربلا و شام خلاصه شده است. «زینب فریاد فرمند» ترجمه اثری از دکتر آنتوان بارا نویسنده مسیحی است که متن عربی آن اثری فاخر و منثور در ادبیات عربی به حساب می آید که متن اصلی آن، پیشتر توسط شرکت چاپ و نشر بین الملل به چاپ رسیده است و در حال حاضر آقای غلامحسین انصاری، مترجم با تجربه با قلم شیوای خود آن را به فارسی برگردان نموده اند.
به گفته خود آقای آنتون بارا ایشان بیش از ۲۵ سال از عمر خود را به صورت تدریجی صرف تالیف کتاب "زینب صرخة أکملت مسیرة" کرده است ودر واقع به نوعی این کتاب حاصل و ثمره عمر ایشان محسوب می شود.
نحوۀ جبران غیبت
سؤال: اگر در مورد شخصی #غیبت کرده باشیم، آیا می توان با اهدا ثواب اعمال مستحبی و واجب، گناه آن را جبران کنیم؟
جواب: اهداء ثواب اعمال کافی نیست، بلکه اگر زنده است و طلب #حلالیت از او ممکن هست و مفسده ندارد، بايد از او حلالیت بطلبید و اگر در قيد حيات نيست يا #طلب_حلالیت از او امکان ندارد، برايش استغفار کنید.
#احکام_گناهان #احکام_غیبت #وظیفه_غیبت_کننده
🍂سلسله مباحث: #زیِّ_طلبگی
شماره 41
🌺 شاخصها و ملاكهای كلی |
رفتار اجتماعی طلبه🌺
🔅مباحات خلاف شأن (قسمت چهارم)
شأن طلبه در نگاه مردم، باید در خدمت اهداف دین و تأثیرگذاری اجتماعی قرار گیرد. اگر با بیملاحظگی و لاابالیگری این جایگاه از بین برود، زمینه خدمت از بین میرود و ادای وظیفه دشوار میگردد. پس اگر گفته میشود كه فلان رفتار خلاف شأن طلبه است، منظور این است كه آن رفتار جایگاه طلبه را در نظر مردم پست میگرداند و مانع پیشرفت كار طلبه میگردد.
تشخیص مصداق این رفتارها نیاز به دقت فراوان دارد و نمیتوان به صورت قالببندیشده و كلیشهای، به معرفی نمونههای آن پرداخت:
◀️ الف) طبیعی است میان طلبه ملبّس و طلبه غیرملبّس در مصادیق این رفتارها تفاوت چشمگیری وجود دارد. طلبه ملبّس، نماد روحانیت تلقی میشود و به صورت مستقیم انتساب به دین یافته است؛ اما طلبه غیرملبّس انتساب رسمی به دین ندارد و از او انتظار مستقیم برای انجام رسالتهای حوزوی نمیرود. گویا برای كسب آمادگی و تجهیز كامل در این مسیر هنوز فرصتی در اختیار دارد.
◀️ ب) شرایط سنی نیز، در تشخیص مصادیق و كشف نمونهها تأثیر دارد. هرچه سن بالاتر رفته باشد، شأن و جایگاه طلبه در دیده مردم افزایش مییابد و انتظارات آنان بیشتر میگردد. طلبه جوان هرچند ملبّس باشد، به اندازه روحانی سالخورده، در معرض دقت و خردهگیری نیست.
مثلاً كشتی گرفتن با جوانان و شركت در بازی فوتبال آنان برای یك طلبه بسیار جوان شاید اشكالی نداشته باشد، اما برای یك روحانی مسن و جاافتاده، سبك و خلاف شأن بهشمار میرود.
نباید گمان شود كه اینگونه برنامهها چون موجب انس و صمیمیت و رفاقت میشود مطلوب است؛ زیرا انس و صمیمیت و رفاقت، موضوعیت ندارد و تنها برای انتقال بهینه پیام دین ارزشمند است.
اینگونه رفتارها ـ كه در سیره پیامبر اكرم صلیاللهعلیهوآله و امامان معصوم علیهمالسلام سابقه ندارد ـ روحانی را در حد مخاطب و همسطح او تنزل میدهد. از آن به بعد سخن روحانی، نه سخن یك عالم دین و كارشناس معارف اسلامی كه سخن یك كشتیگیر، فوتبالیست یا رفیق به شمار میرود و تأثیر لازم را نخواهد داشت. یعنی با این رفتارها روحانی، از كاركرد ویژه خود ساقط شده و به كاری نمیآید. روحانی هرگز كشته و مرده احترام و دستبوسی نیست؛ اما مأمور به وظیفهای است كه باید از عهده آن به خوبی برآید و آن را به خوبی انجام دهد. اگر این انس و رفاقت مانع از انجام آن مأموریت گردد بیشك نامطلوب است.
نباید به روحانی به چشم یك رفیق گعدهنشین نگاه شود. بلكه جایگاه روحانی در میان مردم باید جایگاه یك عالم و كارشناس دین باشد و سخن او نافذ و مؤر دیده شود.
به هر حال نه طلبه جوان ادای بزرگسالان را در آورد و نه روحانی سالمند به شیوه جوانان ظاهر شود.
◀️ ج) نگاه مردم در مناطق مختلف، متفاوت است. شاید مردم قم و مشهد به جهت انس فراوان با روحانیت، از مشاهده برخی رفتارها شگفتزده نشوند و دریافت منفی نداشته باشند؛ اما مردم مناطق دیگر انتظار ویژهای از روحانی دارند و رفتارهایی به مراتب كوچكتر را برنمیتابند.
◀️ د) مخاطبان نیز در این تعریف تأثیرگذارند. حضور روحانی در جمع جوانان با حضور او در میان سالمندان متفاوت است. جوانان از شكستن قالبهای كلیشه شده و رایج لذت میبرند و نه تنها استنكار و استیحاش ندارند، كه از آن استقبال نیز میكنند؛ اما بسیاری از بزرگترها، از برهم زدن هنجارهای ذهنی خود برآشفته میشوند و به سرعت قضاوت منفی میكنند.
برای مثال، درآوردن عبا و عمامه در جمع جوانان نوعی ابراز محبت و صمیمیت تلقی میشود؛ اما ممكن است در میان بزرگترها حمل بر بیقیدی و بیاحترامی شود. بیشك، تعداد جمعیت حاضران نیز در این قضاوت تأثیر دارد.
◀️ ه) محیط حضور طلبه نیز، در شكلدهی نگاه مردم مؤثر است. رفتار یك طلبه در ورزشگاه، كوه، كنار استخر یا در مسافرت با رفتار او در محراب مسجد و كلاس مدرسه در نظر مردم متفاوت است. هر یك از این محیطها مقتضای خاصی دارد كه به خوبی باید شناخته و رعایت شود.
#ویژه_طلاب
#رفتار_اجتماعی
#راه_و_رسم_طلبگی
🌀 #سبک_زندگی
📍حوزههای علمیّه، مرکز تعلیم اسلامند. اسلام فقط معرفت نیست، تعهّد به عمل و تحقّق احکام اسلام هم جزو اسلام است؛ یعنی یک وقت هست که ما اسلام را -که میخواهیم در حوزه یاد بگیریم- فقط عبارت میدانیم از اصول و فروع و اخلاق و همینهایی که هست -[که] واقعیّت هم همین است؛ [یعنی] اصول دین، فروع دین، ارزشهای اخلاقی، سبک زندگی، آئین حکمرانی، اینها همه جزو اسلام و جزو معارف اسلامی است- خب اینها را باید برویم در حوزهی علمیّه یاد بگیریم.
لکن این [برداشت] درست نیست؛ این بخشی از کار حوزههای علمیّه است؛ چرا؟ چون این بخشی از اسلام است؛ بخش دیگرِ اسلام عبارت است از محقّق کردنِ این حقایق در متن جامعه، در متن زندگی مردم، یعنی هدایت؛ این بخشی از اسلام است دیگر. اسلام فقط توحید به معنای علم توحید با همان عمق و معرفتِ عرفانی و فلسفی و [مانند] اینها نیست، بلکه اسلام عبارت است از استقرار توحید در جامعه؛ یعنی جامعه موحّد بشود؛ این هم جزو اسلام است.
🔺رهبر انقلاب - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
#سبک_زندگی
#امام_خامنهای
⛔️ آخرین وضعیت کاندیداهای ریاست جمهوری 1400
🔻تحلیلی از آرایش #انتخابات_1400
🔹پیش بینی انتخابات ریاست جمهوری آتی بسیار پیچیده است و هیچ تحلیلگری تاکنون تصویر روشنی ارائه نکرده است. ولی می توان به گمانه زنی و بررسی احتمالات پرداخت. در ادامه چند نکته را مطرح کنم:
1️⃣ وضعیت جبهه اصلاحات روشن نیست. علی رغم اعلام کاندیداتوری #علی_مطهری و حسین دهقان(وزیر دفاع دولت یازدهم روحانی) اما احتمال حضور پزشکیان، #محمدجواد_ظریف، سورنا ستاری، #سیدحسن_خمینی، #اسحاق_جهانگیری، محمدرضا عارف، نمکی وزیر بهداشت، آخوندی(وزیر سابق مسکن) و آذری جهرمی وجود دارد. اینکه چه کسانی رد یا تأییدصلاحیت می شوند معلوم نیست ولی بعید می دانم شاخص هایی همچون ظریف و جهانگیری و پزشکیان و علی مطهری از فیلتر شورای نگهبان عبور کنند.
2️⃣ گزینه مورد حمایت حزب کارگزاران و جامعه روحانیت مبارز، #علی_لاریجانی است که بعید نیست جریان #ناسا(جبهه اصلاح طلبان) به او برسند. تأیید صلاحیت وی هم بسیار محتمل است.
3️⃣ حضور شخصیت هایی همچون #محمود_احمدی_نژاد و عزت اله ضرغامی نیز وابسته به حضور سایر اشخاص نخواهد بود. اینکه احمدی نژاد تأیید یا رد شود معلوم نیست ولی باتوجه به نظر شورای نگهبان در سال 96 احتمال رد شدن وی وجود دارد.
4️⃣ حضور #سعید_جلیلی، #سعید_محمد، #محمدباقر_قالیباف، امیرحسین قاضی زاده هاشمی، محسن رضایی، رستم قاسمی، نیکزاد و ... منوط به حضور سیدابراهیم رئیسی است. به احتمال 90 درصد چنانچه رئیسی در انتخابات شرکت کند سایر شخصیت ها یا ثبت نام نمی کنند یا بعد از مناظرات به نفع وی کنار می روند. البته اینکه کدام شخصیت ها تأیید صلاحیت می شوند به احتمال زیاد سعید جلیلی، قالیباف و رضایی بتوانند از فیلتر شورای نگهبان عبور کنند؛ سایرین را نمی توان قضاوت کرد. سخنگوی شورای نگهبان هم اعلام کرده هیچ چیزی معلوم نیست و ما نمی توانیم تعیین تکلیف کنیم.
5️⃣ در صورتیکه رئیسی حضور پیدا نکند حضور آقایان جلیلی و قالیباف و لاریجانی جدی است.
6️⃣ با توجه به اکثر نظرسنجی ها، حتی با حضور و تأیید صلاحیت افرادی همچون خاتمی، احمدی نژاد و غیره، انتخاباتی با مشارکت پائین و نهایت مشارکت متوسط را خواهیم داشت. لذا تکثر در جبهه ها و کاندیداها به نفع انقلاب و مردم است. تکثر کاندیداها و رقابت هرچه پرشورتر باشد مشارکت بالاتر خواهد رفت. چه بسا در انتخابات پیش رو رقابت بین بد و بدتر نباشد یا بین بد و خوب نباشد؛ شاید رقابت بین خوب و خوب تر شکل بگیرد. وقتی مشارکت پائین و متوسط است نیروهای انقلابی می بایست ثبت نام کنند و تصمیم گیری نهایی را به بعد از مناظرات بسپارند.
🔹در انتخابات مجلس گذشته(مجلس یازدهم) به کسانی که خود را دلسوز و نیروی انقلابی می دانستند توصیه کردیم که بگذارید رقابت شکل بگیرد و هر حزب و جبهه ای با یک لیست به میدان بیاید اما متأسفانه القای ترس بر بدنه انقلابی و ترساندن مردم از لولوی اصلاح طلبان، منجر به لیست ائتلاف شد و خیلی از نیروهای لایق و شایسته به پای جبهه وحدت اصولگرایی ذبح شد. اما همه دیدیم که جبهه اصلاحات با آنکه یک لیست به سرلیستی مجید انصاری منتشر کرد باز رأی نیاورد!
🔸حالا به صراحت می گوئیم نیروهای انقلابی روی #اصلح برنامه ریزی کنید و از تئوری های «اصلح – صالح مقبول» بپرهیزید. اگر دوگانه «اصلح – صالح مقبول» ذره ای در محضر رهبر انقلاب ارزشی داشت حداقل یکبار طی این سه دهه از آن تعریف می کرد ولی می بینید که مکرر در مکرر می فرماید: #مشارکت_حداکثری و #انتخاب_اصلح.
🔹حقیر تا این لحظه باتوجه به شناختی که از نامزدها دارم برخی را اصلح می دانم و نسبت به برخی چون شناخت کافی ندارم اظهار نظر نمی کنم تا اطلاعات بیشتری کسب کنم. امیدوارم با توجه به شرایط مهم و اساسی قوه قضائیه، جناب آقای رئیسی در دستگاه قضا بماند. چون نیرویی برای اصلاح قوه قضائیه نداریم. ان شاءالله خدا هم عنایت می کند و یک نیروی انقلابی مسلک، صادق و پاک و اهل طرح و برنامه انتخاب خواهد شد.
🔻در پایان؛ باید منتظر شرایط پیش رو و آرایش انتخابات ماند .
✍️ داود مدرسی یان