eitaa logo
پادکست تخته سیاه
16.7هزار دنبال‌کننده
70 عکس
105 ویدیو
0 فایل
تخته سیاه | مدرسه‌ای برای معلمان، مدیران، والدین و ... ارتباط با ادمین: @takhtesiahadmin لینک کست‌باکس: http://B2n.ir/n35375 لینک شنوتو: B2n.ir/g45623
مشاهده در ایتا
دانلود
پادکست تخته سیاه
سلام و احترام یه چیزی بگم در رابطه با بعضی‌ها که دربه‌در دنبال استخدام توی آموزش پرورش هستن از اقو
سلام بله، این غلطه که کسی صرفاً به خاطر حقوق و مزایا معلم شده باشه ولی این نکات رو هم لحاظ کنید که: اولا حقوق و مزایای شغل معلمی چیز دندون‌گیری نیست ثانیاً این حق طبیعی هرکسی هست که توقع داشته باشه تا در قبال خدمتی که ارائه میده، حقوق و مزایای متناسب اون خدمت رو هم دریافت کنه توی همین فنلاندی که ازش گفتید، معلمی به لحاظ مزایا و شاءن اجتماعی، جزو شغل‌های رده‌بالا و پر متقاضی هست و این باعث شده تا معلم به خاطر همین آرامش خاطر و همین امنیت اقتصادی، طوری کار کنه که آموزش توی این کشور پیشرفت کنه خلاصه این که انگیزه کار با بچه‌ها و دغدغه‌ کار تربیتی داشتن، مهمه ولی دیگه از اون ور بوم نیوفتیم و اهمیت مسائل اقتصادی رو کتمان نکنیم...
پادکست تخته سیاه
همان‌طور که در تصویر مشاهده می‌کنید، برای معلمی در مقاطع مختلف تحصیلی فنلاند، توانایی‌ها و مدارک متف
راستی حالا که امروز از مدارس فنلاند و بخشی از مدل اونا در انتخاب و استخدام معلما صحبت شد، شاید خالی از لطف نباشه که بدونید توی تخته‌سیاه با تکیه بر کتاب مانند فنلاند تدریس کنید، مفصل‌تر راجع به مدرسه‌های فنلاندی صحبت کردیم 📌اگر مایل باشید، می‌تونید رو توی کست‌باکس بشنوید: لینک کست‌باکس 👇 @takhtesiah_podcast
پادکست تخته سیاه
معلم خوب، معلمی هست که دوست داشته باشه معلم باشه راستش برای کار با بچه‌ها، تو هرپستی، تجربه زمانی مف
سلام و احترام مطلب اخیرتون چیزی هست که من با گوشت و پوستم درکش کردم. همکاری داشتیم با دکترای علوم‌تربیتی،متنفر بود که بره سر کلاس، همکاری هم بود با دو سال سابقه با چنان عشقی میرفت کلاس که‌ همه‌ی دانش‌آموزان رو به وجد می‌آورد... با لبخند زدن،فقط و فقط با لبخند زدن،حتی دانش آموزان پایه های دیگه هم دوستش داشتن در حالی بود که من خبر داشتم همسرش بدون اینکه طلاقش بده ترکش کرده و دچار مشکلات مالی هست... ولی عشق به دانش آموزان از چشم‌هاش می‌بارید.
پادکست تخته سیاه
همان‌طور که در تصویر مشاهده می‌کنید، برای معلمی در مقاطع مختلف تحصیلی فنلاند، توانایی‌ها و مدارک متف
با سلام و وقت بخیر بنده یکی از کارشناسان اداری در حوزه آموزش و پرورش در یکی از شهرستان‌های خراسان رضوی هستم در رابطه با مطلبی که در رابطه با تخصص معلمان فنلاند گذاشتید مطلبی دارم. متاسفانه دو سه سالی هست که آموزش و پرورش داره بدترین سالهای استخدام رو سپری میکنه. خودمون میبینیم افرادی صرفا بخاطر سهمیه با ۴۵ سال سن و گاهی بالاتر با رشته‌هایی که کمترین میزان ارتباط با معلمی رو دارن برای معلمی ابتدایی استخدام میشن؛ در واقع کسی که رشته اش بر مبنای علاقه یا عدم توانایی و... یک چیز دیگه بوده این سالها صرفا برای جنبه اقتصادی برای استخدامی شرکت کرده و پذیرفته شده واقعا آینده دانش‌آموزان در چنین وضعیتی نگران کننده‌ست...
پادکست تخته سیاه
با سلام و وقت بخیر بنده یکی از کارشناسان اداری در حوزه آموزش و پرورش در یکی از شهرستان‌های خراسان ر
سلام بنده در استخدامی پارسال قبول شدم و واقعا از این تفکر پیام بالا بسیار ناراحت شدم بنده کارشناسی ارشد زیست شناسی دارم، شاگرد اول دانشگاه در هر دو مقطع بودم، ده سال بعد از فارغ التحصیلی، بالاخره رشته ما رو آموزش‌و‌پرورش خواست و در استخدامی ۱۴۰۲ پذیرفته شدم. طی این سالها با علاقه در مدارس غیر انتفاعی مشغول تدریس بودم. خیلی از پذیرفته‌شدگان پارسال که از رشته‌های غیرمرتبط بودند از شاگرداول‌های دانشگاه در زمان خود بودند و میانگین معدل این سری پذیرفته‌شدگان از قول آقای صحرایی بالاترین معدل بود. چرا از خودتون سوال نمیکنید چرا دانش‌آموزان ما در مسابقات تیمز و ... مقام بالایی در دنیا نداشتند؟! من مطمئنم وجود معلمینی با پایه قوی در ریاضی و علوم پایه باعث میشه ایران در آینده از نظر مسابقات بین‌المللی جایگاه قابل قبولی کسب کند. تمام این سالها ما رو از شرکت در استخدامی محروم کردند بخاطر نداشتن رشته مرتبط و یکسری افراد در دانشگاه آزاد یک لیسانس آموزش ابتدایی گرفتند تا بتونن در استخدامی شرکت کنند. ما نومعلمان یکسال دانشگاه فرهنگیان درس خوندیم، آزمون اصلح دادیم و هرروز هم ضمن خدمت‌های مختلفی رو داریم می‌گذرانیم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این معلم که آقای صفائی ازش صحبت می‌کنن، براساس چه معیارهایی قابل تشخیص هست و در دل چه فرآیندی میشه همچین معلمی رو‌ پرورش داد؟ تا چه حد تجربه محیطی در پرورش همچین معلمی دخیل هست و تا چه حدی تحصیلات و علوم آکادمیک در این فرایند کمک می‌کند؟ نظرات خودتون رو با ما درمیون بذارید👇 @takhtesiahadmin 👇👇 @takhtesiah_podcast
با سلام من هم از استخدامی‌های ۱۴۰۲ هستم، آموزگاری ابتدایی. آزمونی که از لحاظ رقابت و دشواری در حد کنکور هست بلکه سخت‌تر و در مدت زمان کمتر. بنده هم لیسانس شیمی دانشگاه الزهرا و هم فوق‌لیسانس علوم تربیتی گرایش مشاوره مدرسه از دانشگاه علامه دارم بله، ما دو ترم دانشگاه فرهنگیان گذروندیم و آزمون اصلح دادیم و در گرما و سرما با این حجم ترافیک، در دوره‌های ضمن خدمت‌ حضوری، شرکت کردیم در حالیکه مجبور بودیم فرزندان‌مون رو پیش اقوام و دوستان بگذاریم.... واقعا با این دشواری و اذیت‌هایی که اداره آپ سر راه معلمان میذاره، و البته والدینی که انتظار و توقعی غیرمنطقی از معلم دارند....‌‌باز هم من و همکارانم با جون و دل از اعماق قلبمون برای دانش‌آموزان‌مون تدریس میکنیم..... واقعا این همه نامهربانی با استخدامی‌های جدید منصفانه نیست
آنچه در ادامه میاد، برشی از کتاب معلم ژاپنی به مثابه رهبر هستش که نویسنده، توی اون از آموزش‌های لازم برای آماده شدن جهت معلمی در مدارس ژاپن میگه: «از سال سوم دانشگاه، کلاس‌ها به‌طور جدی بر موضوعات کلیدی علوم تربیتی متمرکز شدند. دو سال اول دانشگاه را که پشت سر گذاشتم، تصمیم گرفتم دانش پایه‌ایم در این زمینه را گسترش بدهم. آن سال‌ها، کتاب‌ها و مقالات محقق برجسته‌ای به نام سایتو کیهاکو بسیار مطرح بودند. سایتو معتقد بود که کلاس درس جایی است که در آن، از طریق تعامل مداوم بین معلم و دانش‌آموز و همچنین بین خود دانش‌آموزان، باید مفاهیم جدیدی کشف و ایده‌های تازه‌ای خلق شوند. خواندن این مطالب اشتیاق مرا برای حضور عملی در کلاس درس دوچندان کرد، هرچند هنوز تصور دقیقی از نقش معلم در ذهنم نداشتم. با شروع سال سوم، در دانشکده علوم تربیتی واحدهایی مانند روش‌های تدریس، مدیریت و برنامه‌ریزی آموزشی، تاریخ آموزش در ژاپن و غرب، جامعه‌شناسی علوم تربیتی، و فلسفه تربیت را انتخاب کردم...» 📌توی تخته‌سیاه مفصل‌تر راجع به این کتاب و نکاتش صحبت کردیم، اگر مایل باشید می‌تونید اپیزود دوم رو توی کست‌باکس بشنوید @takhtesiah_podcast
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
در فنلاند، معلم شدن چیزی فراتر از انتخاب یک شغل ساده است؛ این یک هدف بزرگ و رقابتیه که تنها ۱۰٪ از متقاضیان بهش دست پیدا می‌کنند! 👇 @takhtesiah_podcast
✍توران میرهادی: ترس معمولا انسان و انسانیت را متزلزل می کند. در محیطی که بر آن ترس و ناامنی حاکم است، تفاهم وجود ندارد. در مرکز آموزشی که انواع ترس‌ها حاکم است خصوصیات انسانی پرورش نمی‌یابند. این نکته را همه مربیان، معلمان، مدیران و تمام گردانندگان مراکز آموزشی خوب است بشناسند. ترس و احتیاج برده بار می‌آورد. به ظاهر بردگی لغو شده است. دیگر کسی را با طناب نمی‌کشند تا به کشتی سوار کنند و برای کار در مزرعه به آن سوی جهان ببرند ولی طناب‌های نامرئی بردگی در همه سطوح از بی‌سوادان تا دانشمندان همچنان وجود دارند.   از سازندگان بمب‌های اتمی و موشک‌ها، بمب‌های شیمیایی، بمب‌های میکروبی و همه و همه سلاح‌ها باید پرسید: شما کیستید؟ چه شباهتی به انسان دارید؟ 📌توی اپیزود نهم و دهم تخته‌سیاه خیلی مفصل راجع به مدرسه فرهاد و توران خانم صحبت کردیم، این دو اپیزود رو می‌تونید توی کست‌باکس بشنوید👇 لینک کست‌باکس @takhtesiah_podcast
همه اپیزودهای تخته‌سیاه که تا حالا منتشر شده، اینجا در دسترس شماست. روی لینک‌ها بزنید و گوش کنید👇 0️⃣نقشه راه پادکست تخته‌سیاه 1️⃣چرا دانش‌آموزان، مدرسه را دوست ندارند؟ 2️⃣در مدارس ژاپنی چه می‌گذرد؟ 3️⃣روایتی از رنج و امید کودکان جنگ 4️⃣آموزش بدون استرس 5️⃣تربیت سیاسی 6️⃣مدرسه‌ای برای فردا 7️⃣دنیای اسرارآمیز سادبری‌ولی 8️⃣فرسایش شغلی معلما 9️⃣قسمت اول داستان مدرسه‌ فرهاد 🔟قسمت دوم داستان مدرسه فرهاد راستی می‌تونید تخته‌سیاه رو توی کست‌باکس هم دنبال کنید👇 لینک کست‌باکس برای حمایت از تخته‌سیاه، می‌تونید از لینک زیر استفاده کنید👇 حمایت از تخته‌سیاه ممنون که همراه ما هستید. ❤️ 👇 @takhtesiah_podcast